Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Harman/Kardon SoundSticks II: ,,Křišťálové repro"
Harman/Kardon SoundSticks II: ,,Křišťálové repro"
autor: Lukáš Kyselý , publikováno 29.12.2005

Tradiční kalifornský výrobce Harman/Kardon vyprodukoval soustavu, která je vskutku výjimečná. Až na nejdůležitější prvky je celá z průhledného plastu, a tak ať chcete nebo ne, váš zrak zaručeně přitáhne. Tento výrobek si určitě najde své místo na trhu, který je ovládán převážně Creative nebo Logitech.


Testovat zvuk reprosoustav je úkol poměrně složitý, protože je třeba vzít v úvahu různé styly hudby a nároky posluchačů. Nashromáždil jsem tedy následující disky. Podotýkám, že nešlo o mp3, ale originální nosiče beze ztráty kvality. Test byl prováděn na zvukové kartě Audigy 2 ZS.

  • Frank Gambale - Passages
  • Iron Maiden - Dance Of Death
  • Yngwie Malmsteen - Facing The Animal
  • Bon Jovi - Best of
  • Blackmore's Night - Fires At Midnight
  • Jarek Nohavica - Koncert
  • Johann Sebastian Bach - Air & Badinerie

Musím říci, že zvuk mě na první poslech zklamal, protože byl poměrně agresivní ve vyšších středech, které jasně dominovaly nad ostatními pásmy. Akustická hudba byla poměrně dobře čitelná. Nástroje byly v prostoru dobře lokalizovány a při nižších hlasitostech a rozumném nastavení basů bylo radost soustavy poslouchat. Stejné hodnocení platí u akustického rocku, který byl opět velmi dobře reprodukován až na výjimky u sólových pasáží akustických kytar, kde jako by basové struny (zvláště A-D) byly poněkud tlumeny, což je dáno už výše zmiňovanými potlačenými nižšími středy, ovšem v dané cenové relaci nic neočekávaného (lepší se mi snad zdály jen soustavy Logitech Z-2300). Klasika byla jako obvykle kamenem úrazu, protože smyčce nebo koncertní klavíry soustavy jednoduše zabijí, takže zde není moc, co hodnotit.

Harman/Kardon SoundSticks II: ,,Křišťálové repro\

Když přejdeme na těžší váhu do hardrocku a metalu, tak se nám dostane rozporuplných pocitů. Styly jsou to samo o sobě agresivní a soustavy jej podle toho podají. Yngwieho kytarové salvy tonů jsou pro jednou velmi dobře čitelné a Iron Maiden mají rovněž velmi dobrý den. Bohužel celý dojem kazí parazitní rezonance subwooferu, který musí být na basech náležitě omezen a reprodukci tak ubude trochu na šťávě. Basové kytary jsou celkově zahuhlané a mají tendenci hnát subwoofer až na kraj jeho možností. Je tedy jasné, že soustavě nebudou svědčit styly založené především na basové složce, které by subwoofer jednoznačně nerozdýchal. Ostatní žánry se dají doladit pomocí ekvalizéru zvukové karty a případný majitel byl mohl být spokojen. Soustavy jsou podřízeny spíše stylovému vzhledu než vyvážené reprodukci, přesto výsledek snažení není vůbec špatný a pokud pokukujete po něčem, co ostatní nemají, tak směle do toho, Harman/Kardon na vás už čeká. Cena výrobku je 5480 korun s DPH.

Reproduktory zapůjčila firma Abacus, které tímto děkujeme

Harman/Kardon SoundSticks II: ,,Křišťálové repro\



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.12.2005 11:42:02   85.71.25.xxx 5145
Na tu cenu vypadají docela lacině, hlavně ty podstavce vypadají hrozně
29.12.2005 12:00:20   212.71.184.xxx 64100
No na to, že to je několik let starý výrobek tak nevypadají tak zle. V Praze jsou k vidění v prodejně Apple na Andělu. Mě osobně se celkem líbí. K akrylátovému kejsu by se jistě velmi hodily. Ta cena není tak hrozná jen škoda toho zvuku. Ale je třeba brát v úvahu, že recenzi nepsal žádný zvukový neznalec tak by obyčejnému smrtelníkovi mohly vyhovovat
29.12.2005 12:17:01   85.160.34.xxx 200290
Je to typický produkt pro majitele Apple šrotu, design je pro někoho líbivý, a o to jediné skutečně jde. Že to rezonuje a hraje hůř než šrot od Geniusu, to nikoho nezajímá, hlavně že to bude hezky vypadat na stole.

Podobné věci si kupují jen idioti, co se chtějí reprezentovat cetkama za tisícikoruny, skuteční audio fajnšmekři by i tento brak nezavadili..

Zkuste to ale ukázat Apple fanatikovi, začne slintat a prohlašovat, že je to TOP produkt, a vše ostatní je fuj.
29.12.2005 12:45:07   82.119.239.xxx 4545
myslim, ze tie repro nemaju aktualne s Apple nic spolocne ...prva verzia bola pre Apple a mala len USB konektor, ktorym sa pripajala, ak sa nemylim (a vtedy boli aj cca o 30% drahsie) ...sucasna verzia ma klasicky jack takze su to normalne vseobecne aktivne reproduktory 2+1 pripojitelne k hocicomu konektorove kompatibilnemu ...ja som ich pocul hrat a nijake vyrazne rusive elementy som nezaznamenal, ale priklanam sa k tomu ze je to vec subjektivneho nazoru a za tu cenu si mozno clovek vyberie k PC aj zaujimavejsie a vyuzitelnejsie repro ...a ked je niekto ozaj hifi, tak na PC asi muziku nepocuva
4.1.2006 00:42:27   147.32.124.xxx 4445
tento design byl navrzen firmou H/K specialne pro apple uz nejmin pred 3 lety a pri navrhu slo predevsim o vzhled
29.12.2005 12:52:34   212.71.184.xxx 4845
Tohle ale nemají být reproduktory pro audio fajnšmekry a tomu odpovídá/neodpovídá cena. Je pravda, že za vzhled se tady platí víc jak u jiných beden.
29.12.2005 19:05:27   194.108.140.xxx 5048
Zkutecni fajnsmekri by tuhle recenzi necetli.. .)
29.12.2005 22:23:10   194.108.132.xxx 4650
Souhlas, ale i na pocitaci s kvalitni kartou (ne Creative) a slusnym zesilovacem se da dosahnout velmi slusnych vysledku.
30.12.2005 10:01:52   85.160.5.xxx 4846
I Creative dělá vynikající karty, viz X-Fi. Výborná recenze třeba zde:
http://www.digit-life.com/articles2/multimedia/creative-x-fi.html

Vče tně vysoce kvalitních D/A převodníků, i pro nejzhýčkanější audiofily výborného S/N, nehledě na to, že jsou skvěle použitelné nejen pro audio (stereo, DVD-audio), ale i pro hry (EAX).

Stačí si připojit X-Fi kartu do externího zesilovače a třeba Xavian reproduktorů a člověk má i u počítače poměrně velmi slušný zvuk.

Otázkou je, co poté na této sestavě přehrát, MP3 to rozhodně nebudou ;-) Snad to DVD-audio..
30.12.2005 10:42:02   194.108.132.xxx 4845
Nevim ja bych zvolil spise asi jine karty...Egosys, Audiophile...do deseti tisic se daji sehnat slusne kousky.
9.1.2006 09:38:53   194.228.17.xxx 4142
Máš recht!
30.12.2005 08:00:00   87.244.192.xxx 7875
Pisanie prispevkov cervenou farbou je znakom neserioznosti.
29.12.2005 11:57:59   82.119.239.xxx 4846
tie podstavce sa preklopia a su potom vlastne za tym reprakom/stlpikom, takze nie su moc vidiet a neposobi to takto rusivo ako na tomto obrazku ...
29.12.2005 15:12:22   84.47.73.xxx 5147
Za tu cenu ich mohli aspon podsvietit
29.12.2005 15:29:33   82.119.239.xxx 4746
Na Slovensku sa daju kupit za 6 190,-Sk DPH co je tusim lepsia cena ako prepocet z tych 5 480,-CK ...ale je to aj tak dost :-) ...ale ozaj sa plati aj za dizajn a znacku, s tym sa treba zmierit
29.12.2005 21:10:33   83.240.6.xxx 4660
Promin ale Harman-Krdon a znacka za kterou bych mel platit?
29.12.2005 22:19:02   194.108.132.xxx 5946
Harman/Kardon dela velice kvalitni hi-fi komponenty.
30.12.2005 10:04:04   85.160.5.xxx 4757
Harman-Kardon je značka pro masy, něco jako Bosse. Už takové masové Sony je mírně výš kvalitou, protože se méně zaměřuje na design a více na zvuk. A o Sony se rozhodně nedá říci, že je dostatečné pro audiofila, natož o libovolném Harman-KArdon ;-)
30.12.2005 10:44:53   194.108.132.xxx 4545
Zalezi na tom..ty uz to beres do extremu. Je jasne, ze audiofil da za sestavu, to co nekteri za nove auto. Tak bych to rozhodne nehrotil...uz u CD prehravace kolem 20 000 se bude vetsina komernich nahravek stydet hrat:-).
30.12.2005 12:46:47   194.235.127.xxx 5445
1. ta firma se jmenuje Bose

2. Sony je z pohledu akusticke kvality naprosto zoufala znacka, i obycejny kvalitni mainstream (Denon, Onkyo, NAD, Marantz atd.) jsou neporovnatelne lepsi znacky - kdysi jsem v poslechovem studiu mel moznost porovnat jakysi AV receiver Sony (rada ES) v cene cca 90k s AV receiverem Onkyo za necelych 30k, vysledkem jsem byl zcela znechucen (Sony znelo otresne) a na dotaz jak je to mozne mi s usklebkem bylo sdeleno "it's a sony"...

3. cokoliv od Bose nebo H/K hraje lepe nez Sony Colloseum (napr.)

30.12.2005 16:41:37   83.240.6.xxx 4547
Sony je pomerne shit, ale cd/dvd prehravace - 15 tisic a vis, maji celkem kvalitni. NAD nebo Marantz je samozrejme nekde jinde.
30.12.2005 16:38:34   83.240.6.xxx 4545
To se museli posledni dobou hodne polepsit ;-).
2.1.2006 09:36:38   86.49.83.xxx 4444
bohuzel si je taky nechaji nauctovat a to vic nez nehorazne. Co se tyce hifi, tak mi vsichni doporucovali marantze a NAD. Cena obdobna, vnitrni zpracovani o rad lepsi, vzhled o rad horsi.
Ten basak se mi zda krajne podezrelej, bohuzel jsem nevidel zadnou fotku vyslovene zblizka, ale to co vidim nahore mi prijde jako pridanej magnet a to je dost nechutna vec. Sice to bude vic dunet, ale charakteristika jde do pr****. A frekvence okolo nizsich stredu tak taky moc nebudou, ty vejskace je proste zezahrajou a ten basak je zase muze/nemuze zahrat tak akorat do stolu.
4.1.2006 00:46:11   147.32.124.xxx 4345
kdybys nebyl takova lama, tak bys vedel, ze ten magnet co tam je navic, je kvuli odstineni magnetickeho pole a je u kazdeho reproduktoru, ktery je urcen k provozu podliz CRT obrazovek
29.12.2005 23:35:58   88.81.65.xxx 4648
to bych si připlatil za logitech z-5500 8 800,-
v alfa comp. a mám daleko lepší zvuk i vzhled nebo ne? až na ten rozdíl cca3 000
29.12.2005 21:06:10   83.240.6.xxx 4545
Zajimalo by me, jaka byla nejkvalitnejsi aparatura, kterou jste mel moznost poslouchat delsi dobu (cca 5-6 hodin). Abychom i my ostatni meli porovnani a predstavy s cim srovnavate. Diky.
29.12.2005 22:17:43   194.108.132.xxx 5045
Treba i obycejny zesilovac za cca 3000 + repro regalove za 3000-3500 je lepsi... vyrovnanejsi reprodukce. Z bedynek k pocitaci bych asi hodnotil lepe Logitech Z2300, ale tam je problem, ze potrebuji kvalitni zvukovou kartu.
29.12.2005 23:36:00   83.208.210.xxx 9249
Tak nevím, ale konstrukce je divná a vzhled hrozný.
Mám doma Encore P-401 a hrajou hodně dobře.
Náročné filmy stejně pouštím přez hifi.
4.1.2006 00:37:36   147.32.124.xxx 4346
tak to je pekna kravina, dulezitejsi nez tuhost ozvucnice (to je ta bedna)je jeji tlumici schopnost, ozvucnice ktera velmi dobre tlumi a neni pritom moc tuha je lepsi nez hodne tuha ozvucnice s mizernym tlumenim, neco jineho to je u dokonaletuhe ozvucnice, ale to nema smyls resit, protoze takova ozvucnice je nevyrobitelna. Proto je samozrejme nejlepsi volit tuhou ozvucnici, ale zaroven s dobrym tlumenim (napr prave MDF). Tlumeni se da sice dodatecne vylepsit (a taky se to tak dela) polepenim vnitrnich sten tlumicim materialem, ale to je uz vec jina. Co se tyce specialnich betonovych a kdovyjakych velmi tuhych ozvucnic (ktere jsou vetsinou take tlumeny potazenimvnitrnich sten tlumicim materialem) tak jimi hodne lidi opovrhuje s tim, ze zvuk z nich nezni prirozene, zkratka drevo je drevo.
30.12.2005 08:15:45   195.47.35.xxx 5048
ohledně materiálu na reprobedny, je absolutně jedno, jestli je to nějaký papír a nebo diamant, jde jen o maximální tuhost. V praxi se používají MDF desky, protože nemají špatnou tuhost a dají se dobře zpracovávat. Pokud je ale někdo schopen odlít bednu z betonu, 10cm tlustého skla, olova a nebo jiného maximálně tuhého materiálu, který nebude rezonovat (třeba u plastu by musela být stěna trochu tlustší, pár milimetrů by nestačilo), pak v tom nevidím problém, bude to pro zvuk jen přínos...
30.12.2005 08:17:43   195.47.35.xxx 4545
málem bych zapoměl, ty děrované stěny před reproduktory jsou naprosto šílené, mě osobně vadí i průzvučná tkanina, natož tohle, to vypadá a bude znít jak telefonní sluchátko, nechápu, proč si takhle výrobce jen zbytečně snižuje kvalitu zvuku
30.12.2005 09:23:38   83.208.210.xxx 4545
Tahle konstrukce je opravdu šílená. kdyby se použily dva elipsové širokopásmové k tomu subwoofru udělají lépe.
30.12.2005 17:50:03   213.151.217.xxx 5352
Harman/Kardon je podla mňa super značka, hlavne odlišná svojim dizajnom, a počul som ich už aj v akcii, a vzhladom na ich cenu je to jednoznačný víťaz. A čo sa týka konštrukcie a vzhladu tak vobec nie su hrozne ako to tu niekto tvrdí, ak sa vam nepáčia tak si kupte Mercury 1980W a budete spokojný. Toto su futuristicke repraky a tak aj vyzeraju a zvuk je fajn, hlavne na techno.
31.12.2005 10:29:09   83.208.210.xxx 7256
Ano, na techno budou asi super .o) To je hodně náročná hudba kde je potřeba slyšet barvu nástrojů a hlasu .o)
9.1.2006 09:36:30   194.228.17.xxx 4142
jj pro smažky dobrý :o))
9.1.2006 09:35:39   194.228.17.xxx 4142
Polde mého názoru si každý normální hudební fajnšmekr pořídí raději "bedny" obyčejného vzhledu s kvalitní reprodukcí (a určitě za méně peněz), než takovéto umělohmotiny!
21.1.2006 12:00:33   88.81.65.xxx 3537
souhlasím !
není nad obyč.bedny

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

181 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 82.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.