Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Altec Lansing CS21 - koncertní série?
Altec Lansing CS21 - koncertní série?
autor: Štefek Petr , publikováno 8.7.2005
Seznam kapitol
1. Balení a technické specifikace
2. Bližší pohled
3. Praktické poznatky a závěr

Reproduktory Altec Lansing jsou už v našich končinách poměrné známým produktem, který toho za svou cenu má rozhodně co nabídnout.  Tyto produkty si snaží získat také své místo na slunci mezi tvrdou konkurencí společností Creative Labs a Logitech, které nastavily laťku pro kvalitu počítačových reproduktorů opravdu velmi vysoko. Dnes se podíváme na zástupce středního proudu v produktové nabídce společnosti Altec Lansing, jde konkrétně o 2.1 stereo systém s odděleným basovým reproduktorem.


Hudba

Výšky

Výšky jsou díky samostatnému tweetru ve své kategorii docela slušné, ale lze jim pomoci k lepším výkonům ještě ekvalizerém, což velmi doporučuji. Toho pravého cinkání a šustění se ale ne a ne dočkat, je otázkou, jestli to lze u reprosoustav za necelé tři tisíce vůbec očekávat. Výšky tedy patří k dobrému průměru a kladně hodnotím použití samostatného výškového reproduktoru, který tak snižuje nároky na kvalitu širokopásmového kolegy.

Středy

Kamenem úrazu všech podobně stavěných systémů jsou středy, které jsou zpravidla nemastné neslané a při přechodu z dvoupásmových reprosoustav většího objemu je rozdíl opravdu znát. Při poslechu popu nebo elektronických žánrů je rozdíl nepodstatný, ale jen co si pustíte akustickou hudbu či něco z klasiků baroka, tak si budete rvát vlasy z hlavy. Pokud tedy posloucháte jazz, akustický rock nebo klasiku, pak nemohu tyto bedýnky doporučit. Jestliže je vaším žánrem metal, hardrock nebo elektro odnože, pak nemám výhrad. Místy jsou střední kmitočty až nepříjemně agresivní, ale opět leze korigovat ekvalizérem.

Basy

Od nižších kmitočtů jsem čekal něco více, ale vše má (jako obvykle) svá pro a proti. Při poslechu hudby jsou basy dobře čitelné a nemají snahu příliš dunět a funět, ale na druhou stranu máte pocit jako by doznívaly příliš brzy. Na druhou stranu je to vzhledem k velikosti měniče a objemu ozvučnice pochopitelné. Pozitiva tedy spočívají především v čitelností a negativa v absenci nejnižších "filmových" basů, což se dá vzhledem k ceně oželet.

Hry

Pro hraní her jsou tyto bedničky docela schopným aparátem a nelze mít nějakých výhrad ani k reprodukci explozí či doprovodné hudby. Vše bylo vyzkoušeno na hrách Unreal Tournament 2004 a Doom 3. V kategorii her bedničky obstály bez závažnějších výtek.

Filmy

U filmů je absence dalších třech reproduktorů někdy opravdu na závadu, ale jelikož se jedná o stereo systém a ne všichni mají dostatek místa pro umístění 5 či 7 reproduktorů, představují i systémy 2.1 jistou alternativu do našich domovů. Při reprodukci StarWars jsem dost citelně postrádal absentující nižší basy, ale co neměly basy na objemu to dohnaly razancí, která doslova bubnovala na podlahu. Dialogy v tišších pasážích filmu byly relativně dobré, ale opět se zde trošku projevily středy, které jsou jakoby zatlačeny do pozadí. bedničky při reprodukci filmů tedy obstály, tak jak se dá očekávat systémů s konstrukcí 2.1, což znamená dostatečně. Reputaci mohly trošku vylepšit chybějící nižší basy.

Závěr

Altec Lansing CS21 - koncertní série?

Altec Lansing CS21 obstály v testech se ctí a jedná se o klasický výrobek dané kategorie, který ničím nevyniká, ale rovněž také ničím nezklame. Pokud hledáte reproduktory do 3 tisíc s DPH, pak právě tyto reproduktory mohou být alternativou k zaběhnutým výrobkům společností Creative Labs či Logitech. Provedení je vynikající a velmi vkusné a zvuk? Zvuk prostě nezklame.

Altec Lansing CS21 - koncertní série?
Repro Altec Lansing CS21 zapůjčila firma LEVI International a.s.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.7.2005 14:30:15   85.216.152.xxx 1416
Akosi neslapu obrazky mate na neblby link file:///C:/Documents%20and%20Settings/joro/Plocha/repro+logo/ilustrace2/stefek/repro/Altec_CSS_satbig.jpg
8.7.2005 14:42:10   83.208.40.xxx 1617
Omlouváme se.
8.7.2005 14:52:37   213.220.251.xxx 1718
A co trebas subjektivni porovnani basu/vysek/stredu se znamymi Geniusy HT 5.1 ? Ty uz se dnes daji sehnat za temer stejnou cenu a nabizeji hafo vstupu, dalkove ovladani a 3 repro navic. Buhuzel na muj vkus postradaji vysky...Creative 560/580 nebo p5800 maji vysky o poznani cistsi...muj nazor :o) howgh
8.7.2005 15:05:24   62.245.125.xxx 1618
A nemusite kupovat tyto nevzhledne bedny.Jinak recenze v pohode.Jen tak dál
8.7.2005 15:07:25   62.245.125.xxx 1619
kupte GENIUS HT5.1 nebo Ještě levnější LOGITECH 530
8.7.2005 15:09:25   194.108.132.xxx 1519
No Geniusy 5.1 bych nechal u ledu, protoze hrajou otresne (hudbu).
8.7.2005 16:13:25   62.245.125.xxx 1718
Genius myslím
8.7.2005 16:02:03   195.47.14.xxx 1617
Bezva, tohle se me zrovna hodi, prave ted zvazuji koupit nejaka 2.1 repro Jen se stale nemuzu rozhodnout... nemate nekdo zkusenosti s Creative I-Trigue L3500, L3450 nebo aspon 3200 ? Hledam neco maleho -utleho...
9.7.2005 13:36:50   82.114.200.xxx 1718
Mam tyhle bedny a rekl bych ze reproduktory maji stejne nebo obdobne, navic "dalkove" ovladani a cena je do 1500,- s DPH. Jen obem beden asi bude mensi. Asi nejvetsi vadou na krase co maji je regulace basu, ktera je v jednom potaku s regulaci vysek. Dvoupasmovy ekvalizer by sedel lepe, ale za tu cenu to jde.
11.7.2005 23:14:13   82.119.110.xxx 1918
Mam L3450 (okrem inych) v kancelarii, a myslim ze v tejto cene su bez konkurencie, kludne to kup, nebudes lutovat. Samozrejme, stale sa bavime o PC reprobedniach - to len aby nerypali "hi-fi-sti".
8.7.2005 16:54:23   82.114.193.xxx 1818
Jsem s nimi tak spokojen že jsem si koupil ještě jedny do ložnice k rádiu a mp3 přehrávači...
8.7.2005 17:46:21   81.95.106.xxx 1818
za 2270,- CZK nie je co riesit. Creative bol,je aj bude vzdy Creative = the best
8.7.2005 17:56:59   212.111.2.xxx 1817
X-530 hraji lip nez T5900, hlavne sub je o dost lepsi.
8.7.2005 18:40:46   81.95.106.xxx 1618
predpokladam ze uz si obe pocul a mas absolutny sluch ze vies porovnat...
8.7.2005 17:56:13   85.216.152.xxx 1817
Ja som si kupil Creative S750 THX 7.1 a som spoko.
11.7.2005 11:19:26   80.188.127.xxx 1618
Ty stály stoprocentně do 3kKč )) E.*
8.7.2005 20:11:24   194.213.62.xxx 1818
Doporucuji Hercules XPS 2.100, mam je a jsou v tezke pohode. Za cca 1700 Kc vc DPH stoji za to.
8.7.2005 20:20:43   85.135.155.xxx 1817
>Po vysunutí panelu s elektronikou vidíme, že >radiátor je chlazen díky ofukovaní skrze >nátrubek bass-reflexu, což je velmi chytré >řešení uplatňované i ve špičkových >reprosoustavách.

Tak toto je good :-), chcel by som vidiet "spickovu reprosustavu" v ktorej sa nachadza nejaky chladic (zosilovac)
8.7.2005 21:13:32   194.108.132.xxx 1717
Tak si nekdy otevri Stereo a Video treba:-)
11.7.2005 23:17:47   82.119.110.xxx 1818
Ano, je to uplne bezne, v poslednej dobe velmi pouzivane aj v profesionalnych reprosystemoch (profesionalny neznamena hifi) strednej triedy (tak do 2 milionov Sk), a ak je to dobre spracovane tak je to bez vyhrad. Ale o ofukovani chladica basreflexom som este nepocul .
13.7.2005 11:25:33   85.135.155.xxx 1717
Ano, v profesionalnych systemoch sa to tak zykne riesit, ale myslimze tieto repro porovnavat s niecim s profi nema zmysel :-)
V HIFI sa to takto vacsinou neriesi, a hlavne ked hej tak je modul zosilovača uplne oddeleny od ozvučnice reproduktora (prieckou a pod.) a preto nejake ofukovanie bassreflexom nehrozi.
9.7.2005 13:46:08   62.141.0.xxx 1717
ze své zkušenosti můžu doporučit Ozaki B5 5.1..jsou hodně slušný..nevím, jak se teda teď přesně pohybujou cenově, ale když jsem je kupoval (cca1,5roku zpět), tak to bylo cenově srovnatelný s Geniusama, ale zvukově daleko lepší... čisté výšky, dobré středy a solidní subwoofer..a navíc v pěkným černostříbrným provedení...
9.7.2005 15:49:26   80.81.232.xxx 1817
Ja sa neviem rozhodnúť medzi Creative T5900 a Logitech X-530. Čo na to poviete? Pri P5800 so počul subwoofer a sačilo by, ale nebolo to zas bohvie čo. A T5900 majú tuším ten istý subwoofer. X-530 som nepočul tak teraz neviem.
10.7.2005 09:30:55   85.70.51.xxx 1618
ALTEC LANSING CS21, Dolby 2.1(2kanál set) za 2244 s DPH

Logitech X-530, zvukový systém za 1894,- s daní

na www.sqnet.cz (navíc zatím sleva 2,5%)
10.7.2005 09:32:16   85.70.51.xxx 1818
Creative Inspire T5900, 5.1 repro za 2244,-
11.7.2005 18:25:03   160.218.228.xxx 1818
Ja cetl jednu recenzi, vychazely tam podobne, jen T5900 hodnotili jako univerzalnejsi, X-530 hodnotili tusim jako vic pro hry. Ja bych si koupil ty 5900, protoze se k nim prodavaji stojanky a maji na tom "dalkovem ovladani" vstup line-in, takze se tam da pekne pripojit treba mp3 prehravac a nemusi clovek sachovat s kabelama. Ale jinak si myslim, ze ti to vyjde kvalitativne nastejno.
10.7.2005 09:28:40   85.70.51.xxx 1817
ALTEC LANSING CS21, Dolby 2.1(2kanál set)
nenašel jsem laciněji než na
www.sqnet.cz za 2844,- s daní
(pro rychlíky ještě 2,5 % sleva)
10.7.2005 13:47:13   80.188.69.xxx 1718
Pípo, jak ti mohli dát testovat repráky? Znám tě 20 let a vím, že jsi hluchý jak peň, nerozumíš tomu ani za mák a ty chytré kecy jsi vyčetl z periodika jménem Stereo. Vrať se radši ke grafárnám, ale pozor! Tvůj zrak už taky není, co býval. Jinak vlasy si radši nervi, už tak jich máš málo :-)
10.7.2005 16:00:56   62.168.61.xxx 1817
z toho woofříku až nekdo udělá aspon 50% psaneho vykonu tak mu pogratuluji... (mam na mysli se zkreslenim do 2%)

samé papírové udaje... az si pustite doma 50W (nebo jen 25) tak poznáte rozdíl do té doby ani náhodou...

MMike

11.7.2005 16:48:54   212.158.200.xxx 1817
Odhaden tak typuju, ze vykon pri zkresleni do 2% bude nekde na urovni do 15W.
Teda jestli tahle vec vubec muze hrat se zkreslenim nizsim nez 5% .
Pokud se chcete podivat na zajimavy repro doporucuju amplion.wz.cz

Nic proti clanku ani autorovi nemam, je mi jasny ze to tezko namerite v komore(by za to ani nestalo). Proste si z toho delat srandu musim protoze je to srandovni.

Mam 3pasmovy 70litrovy bedny z roku 1980 s menicema tesla. Doma staveny. Celkova cena kdysi 800Kcs, dneska tak 2500Kc + prace.
11.7.2005 23:22:09   82.119.110.xxx 1817
vidno ze sa vyznas, odhadujes ako profik...

Menice z roku 1980 si mozes dat maximalne tak do garaze... a teslu tiez.
15.7.2005 23:25:25   85.135.157.xxx 1718
No moze si ich dat aj do garaze, v kazdom pripade mu budu hral pepsie ako vsetky pocitacove suntbednicky dokopy takze by som moc nevyskakoval
A ak chcete vediet aky to moze mat priblizne dlhodoby sinusovy vykon tak si kuknite kolko je schopne dodat trafo.(*2 = cca hudobny vykon a budes mat maximalne cislo co ktomu mozes napisat :-) )
15.7.2005 23:25:35   85.135.157.xxx 1616
No moze si ich dat aj do garaze, v kazdom pripade mu budu hral pepsie ako vsetky pocitacove suntbednicky dokopy takze by som moc nevyskakoval
A ak chcete vediet aky to moze mat priblizne dlhodoby sinusovy vykon tak si kuknite kolko je schopne dodat trafo.(*2 = cca hudobny vykon a budes mat maximalne cislo co ktomu mozes napisat :-) )
12.7.2005 16:19:09   85.160.70.xxx 1817
Logitech Z-2300

- hrajou fakt hezky
13.7.2005 13:14:35   213.81.180.xxx 1716
ICTE VSETCI DO PICE HRAJU DOBRE MAM ICH DOMA
15.7.2005 01:33:10   213.235.134.xxx 1719
Autor sice kritizuje tyhle repro, ale co cekate za 2800 Kc? Mozna by mu lepe zvucela nejaka hi-fi sestava, ale to normalniho cloveka nezajima. Kdyz se rozhoduju koupit repro ke kompu tak vybiram mezi pc reprosoustavama. Co treba takovy srovnani s jinyma sestavama (rozhodne zvuci lepe nez genius SW 5.1HT) jako Logitech Z-2300 nebo Megaworks 250D nebo nejake jine v prumeru za 3000. Kdyz budete vybirat repro, zjistite ze vsechny maji nejake mouchy ve zvuku (nehraje to jako hi-fi, ze?). Mam je doma a jsem s nima naprosto spokojenej. Popravde receno, tahle recenze mi prijde trochu divna.
18.7.2005 02:44:33   194.1.157.xxx 1717
no jaj mam 5+1tku od gembird.. komplet v dreve..satelity su vysoke 35cm vsetky su 18W vysky-tie neviem kolko su.. central 2*18W +vysky..subac 60Wpasivny(skoda ze nie aktivny) a som velmi spokojny...a maju dokonca aj podsvieteny display a RCale ne..brutalne hraju..keby chcel niekto kupit 2+1tku tak mu doporucim aby kupil tie co maju THX certifikat!idealne cambridge megaworks..alebo ani co od creativu..asi takcest praci sudruzi
19.7.2005 09:43:53   82.99.169.xxx 1818
Me by stacily i tyhle http://www.redstarcz.com/rs-213.htm . Jsou sice jenom stereo, ale prodavaji se tak kolem 1800,- vc DPH a vypadaji efektne a hraji taky dobre :-)
30.8.2005 12:39:40   81.19.4.xxx 1817
.... kdo by se odvážil otestovat opravdu něco pořádného, co by všechny ty rádoby bedýnky k PC smetlo jako špínu ze stolu nejen kvalitou zvuku, ale i cenou? Něco, jako třeba tohle: http://www.disk.cz/disk/product?625 ..... nebo tohle: http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,1372 .... s nedávno testovanou zvukovkou M-Audio by to rozmetalo cokoliv, co si kdo k PC zatím vůbec dokázal zvukově představit.
30.8.2005 12:42:13   81.19.4.xxx 1717
Druhý link: http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,1372
30.8.2005 12:44:20   81.19.4.xxx 1818
Nic tu nefunguje. Tak kdo chcete, tak si to tam prolezte, jsou tam min. tři varianty okolo 5k, které jsou opravdu BOMBA a smetou kdejaký Creative za 10-20k.
12.12.2005 20:44:28   84.42.147.xxx 2017
Jsou sice jenom stereo, ale me hrajou mono a to je dost znat, kdyz vam ma hrat jen leva bedna a hraje i prava, u jinych repro mi to funguje spravne, tak nevim. Ma nekdo stejny problem?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

354 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 145Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.