Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Jak rozeznat módu od skutečné technologie?
Úvaha: Jak rozeznat módu od skutečné technologie?
autor: Michal Rybka , publikováno 3.5.2013
Úvaha: Jak rozeznat módu od skutečné technologie?

Technologický svět je na jednu stranu úžasný tím, jak rychle postupuje vpřed. Uvědomujete si, že to je pouhých 20 let, kdy se u nás objevil internet? Na druhou stranu je ale nemilosrdně krutý vůči vývojářům – než se naučíte pořádně nějakou technologii, už je výběhová a v kurzu je jiná. Musíte si chytit tu správnou. Jak ji ale poznat...


Pokud je už od začátku zřejmé, že je nějaká mez, kterou nelze překročit, můžeme vesele začít malovat čáru, která bude určovat zánik technologie. Tato mez může být fyzikální (příliš malé elementy, příliš vysoká teplota při provozu), ale taky uměle vytvořené, jako například úmyslná fyzická či softwarová nekompatibilita s konkurenčním produktem. Překonání fyzických limitů může být nemožné, odstranit ty uměle vytvořené bariéry nemusí být jednoduché a rychlé. Například minidisky pro záznam audia byly uměle nekompatibilní s těmi pro záznam dat – a když si v Sony tento limit rozmysleli, už bylo pozdě. Jiný (a samostatný) problém je pak ten, že by stejně časem narazili na limit objemu zaznamenávaných dat.

Úvaha: Jak rozeznat módu od skutečné technologie?

Technologie je drahá a ke zlevnění vyžaduje skutečně masové rozšíření. Jak se říká, pokud chcete běžet, musíte se nejdříve pořádně rozeběhnout. Řada technologií ale narazí na ten problém, že se jim nedaří rozeběhnout, protože jsou příliš drahé a jednoduše nenabírají rychlost dostatečně rychle. Tenhle problém narůstá v případě, že existuje více podobných technologií, které se pokouší řešit ten samý problém, ale žádná z nich nezíská převahu. Čím více soutěžících, tím rozdrobenější trh a tím těžší přechod k masově vyráběným a tedy i levným produktům. Je množné, že právě dlouhý a nákladný souboj mezi HD DVD a BluRay vedl nakonec k zrychlenému ústupu optických médií jako takových. Technologie představuje rozšíření předchozí neúspěšné a nebo úpadkové technologie. Někdy se vám podaří technologii v další iteraci vylepšit, jenomže dost často upgrade technologie řeší jenom jeden faktor (navyšuje například rychlost či kapacitu paměti) a ignoruje jiné velmi významné problémy (například špatnou propojitelnost do stávajícího systému a nebo nízkou životnost). 

Úvaha: Jak rozeznat módu od skutečné technologie?

V okamžiku, kdy se blíží konec optických médií, které nahrazují jiné technologie, patrně tento posun nezvrátí jenom to, že začnete vyrábět optické médium s čtyřnásobnou kapacitou. Stejné problémy, které jste měli s předchozí verzí optických disků, budete mít i s těmi novými, jenom se tam vejde více dat. Buď jak buď, než se rozhodnete jako zákazník a nebo vývojář investovat peníze a úsilí do nějaké nové technologie, měli byste popřemýšlet, zda náhodou nemá potenciál rychle selhat. Pokud to neuděláte, mohli byste třeba skončit tak, že budete mít v počítači príma fyzikální akcelerátor, který není dobrý k ničemu jinému, než že vám spotřebovává elektřinu a nebo super herní handheld, ke kterému máte právě dvě zábavné hry...



Tagy: úvaha  technologie  potenciál  slepá ulička  vývoj  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.5.2013 06:32:48   37.77.225.xxx 13323
Tak si zase pan autor neodpustil rýpnout do čteček s e-inkem. A nechce pochopit, že to, že se jich prodá méně než vloni neznamená, že by měly jít do muzea. Neznám nikoho, kdo by čtečku zahodil, tedy skoro všichni ji stále používají a jejich počet rok od roku roste. Bez ohledu na tablety.
Poslední dobou se setkávám i s tím, že děti koupí rodičům tablet jako čtečku se slovy, že je to lepší, protože je to barevné a nechají se na tom hrát i hry. Mezi vášnivé čtenáře ale čtečky pronikají nemilosrdně. Každou chvíli vidím, jak odpůrce čteček je udolán a už ji nedá z ruky.
Počty tabletů s tím nijak nesouvisí. Tablet si klidně koupí čtenář i nečtenář. A nečtenářů je výrazně více, tedy i tabletů se prodá výrazně více. A když k tomu přidáme i životnost, tak je naprosto jasné, že tablety, zvláště při dnešní ceně, budou válcovat čtečky co do počtu prodaných kusů. Ale to přeci nic nevypovídá o tom, že čtečkám s e-inkem zvoní umíráček. Až bude tablet s takovou kvalitou zobrazení, jako má e-ink, tak uznám, že jim umíráček zvoní a dokonce budu mezi těmi, kdo čtečku tabletem nahradí.
Čtečky by se měly srovnávat s prodejem knih a ne s prodejem tabletů. A na prodeji knih je krásně vidět, jakou ránu jim čtečky zasazují.
3.5.2013 09:34:24   62.209.192.xxx 144
heh, taky jsem si chtel po precteni rypnout do Michala ale pak me doslo ze zde mluvi o vyvojarich ci o rychlosti upgradu technologii. Kdyz driv v clanku z 27.7.2012 uvadi ze ctecky pred sebou maji jeste nekolik let vyvoje nez zacnou upadat ale zaroven tam zminuje ze ma ctecka neocenitelnou hodnotu pro konzumenty psaneho textu, kdezto tablet je pro konzumenty ruznych klipu, videi ci jinych jednoduchych informaci. A v dnesnim clanku vlastne Michal vzpomina ze technologie zamerene jen pro jedno odvetvi konzumentu uz nejspis nezazije poradny boom ale bude spise prezivat prave diky tem ctenarum, pro ktere je tablet zbytecny. A stejne i vy uvadite ze deti koupi rodicum radeji tablet namisto ctecky, takze vlastne pripoustite ze mladsi uzivatele elektroniky sahnou radeji po tabletu nez po ctecce, coz je podle me opet zavisle od treba veku rodicu, ja osobne bych spis koupil tu ctecku jelikoz mam uz oba rodice v duchodu a s tabletem by si rozumeli min ale neco jineho je kdyz to kupuji pro sedesatilete nebo ctyricetilete. Nebral bych demagogicky Michalovy slova, protoze jak v jedne uvaze dokaze neco zavrhnout, tak z opacneho pohledu to zas dokaze vyzdvihnout nad ostatni
3.5.2013 14:26:14   193.164.219.xxx 177
Tak vám nevím, jestli jsem to pochopil špatně já nebo vy. Já vidím nadpis: "Jak rozeznat módu od skutečné technologie?" a z toho vyvozuji, že autor e-ink čtečky považuje za módu. A s tím prostě nesouhlasím. Móda by to byla, kdyby se čtečky přestávaly používat, ale jejich počet mezi lidmi neustále roste, tedy je stále výhodnější pro ně vyvíjet obsah, ne? Z pohledu "vývojářů" je to "skutečná technologie".
3.5.2013 07:11:33   87.197.188.xxx 454
Už mám druhú Kindle a staršia K4 stále funguje u znameho ktorý na ňu nedá dopustiť. Obrazovky tabletov a smartphonov maju svoje obmedzenia, skúste si čítať vonku na slnku alebo v idúcom aute ako spolujazdec a skoro vás to prejde. Aj keď máte retinu či OLED. A načo je komu preboha farba na čítanie kníh. Jediná čo ma u K4 obmedzovalo bolo chýbajúce podsvietenie aby som mohol čítať potme, a KPW to vyriešila k úplnej dokonalosti.
MR má v hodne veciach pravdu ale einkové čítačky by som až tak neodpisoval. Nikdy to nebude masovka ako tablety, jednoduch preto lebo knihy nečíta až toľko ľudí ako čumí do bedne alebo na fakebook. Ale svojich zákazníkov si nájdu.

Preču kurník neviem pridať komentár z Firefoxu ? po kliknutí na odoslať sa nič nedeje.
27.2.2015 23:20:45   78.108.102.xxx 20
Barva je dobrá na komixy. Předpokládám, že v japonsku budou barvu zobrazující zařízení žádanější než černobílý e-ink.

Na brzký odchod e-inku do důchodu to taky nevidím. Ten, kdo si opravdu vyzkouší čtení ebooku na čtečce se k tabletu nevrátí.

Osobně mám zkušenosti s Paperwhite 2 a je to naprosto perfektní. Akorát v noci preferuji čtení na SuperAMOLEDu, protože si nastavím černé nesvítící pozadí a na něm bílý velmi ztlumený text. To mi vyhovuje víc než podsvícený e-ink. Dokážu si tedy pro sebe představit tablet se superamoledem (umělo by to barevně komixy a na noční čtení mi to přijde lepší).

Smozřejmě je tu ještě otázka výdrže a ceny...



Jinak ještě k článku
- to, že to netbooky brzy zabalí bylo jasné hned potom, co se zjistilo, jak tragický výkonově je tehdejší atom, a že výdrž je ubohá. A dnešním netbookům šlapou na paty z jedné strany levné tablety a z druhé konvertibly a drahé tablety.
Já tedy vidím jasnou evoluci ve směru netbook->konvertibl
3.5.2013 08:03:13   46.13.253.xxx 136
Ona ta nekompatibilita je spíše záměr výrobců SW/HW aby se uchýlil většinový počet uživatelů na jednu stranu. Bohužel sou to jen vlny menšin nebo většin uživatelů. Ano, i přes takzvané omezování užitnosti HW jako konektor navíc , nebo velikost paměti dám příklad nakouslé jablko .... tím se Android dostal do většinového kurzu, příklad, Smartphony od nízké ceny ale dnes už si i tyto firmy mohou dovolit prodávat za vysokou cenu, jen furt mají navíc ty konektory a rozšířitelnou paměť viz.Samsung... Nebudu autora kárat, ale s tím Sony mne trochu pobavil. To že sou pro autora herní handheldy mrtvé, měl by brát v potaz, že když VITA vznikla, tedy šla do prodeje, tak žádnej Smartphone neměl takový výkon... ano, uběhl rok a je tomu jinak ale pořád se za cenu VITY nedá říct, že je to drahý kousek... jenže kdyby čekali s vydáním, možná až tento rok a pozměnili by parametry na dnešní HW, tak by to byl Handheld zase o třídu výše a mohl by stát 10 tisíc ale to jen polemizuji, protože jediná slabina Vity je že se z ní nedá volat i když to není smartphone a že jaksi paměťové médium je zatím +32GB, které v tuhle chvíli nestačí ale je tu šance na rozšíření. A místo UMD disku to má prostě kartu, takže toje jen připomínka, že to UMD mělo sloužit výhradně pro originál tituly... eště bych něco napsal, ale nemá to cenu.prostě za týden tu budeme mít zase takovou makovou úvahu aspoň se zas vyřádíme v komentářích!!! Díky za počtení...
3.5.2013 09:56:02   62.209.192.xxx 115
jsem vlastnikem PSP a abych rekl pravdu tak od koupe smartfounu nemam potrebu na nej sahat, vse co jsem mohl delat na PSP mohu delat v lepsim na mobilu. Chapu ze specializovane zarizeni urcene prevazne pro hry pripadne pro prehrani filmu ci hudby je pro nektere lidi neocenitelne ale ja osobne jsem vymenil handheld za mobil, stejne jako uz nepotrebuju kompakt (nepotrebuji fotit nijak zavratne kvalitni fotky). Zde jde proste o vyvoj kde se snazi dat vsemozne technologie do jedne krabicky a se zvysujicim se vykonem mobilu kdy mate kazdy rok lepsi a lepsi je proste normalni ze se ty levnejsi nahradi univerzalnejsim zarizenim. Jedina sance na zachranu handheldu je castejsi update HW protoze proste za rok uz budou telefony s uplne jinym vykonem nez kdyz nekdo prisel s navrhem na HW pro ty prenosny konzole a presne o tom je clanek rychlost obmeny na poli IT, kde se UPLNE VSECHNO postupne ZRYCHLUJE, coz ma vliv na rychlost umirani ruznych technologii
3.5.2013 09:15:40   194.228.197.xxx 323
Ono je to fakt o tom, co lidi chtějí a potřebují. Máti čte, tak jsem jí koupil čtečku. Ségra má děcka a když s nimi jede na výlet, tak je potřebuje zabavit, takže tablet s televizí, narvaný hrama... (mimochodem na Rybkovo doporučení, tak mu tolik nelajte). Mě ke spokojenému životu stačí mobil a obyčejný herní počítač :-), který jsem si sám složil.
Já samozřejmě beru, že tento článek je určený především pro trhem zmatené profesionály, ale běžný člověk to takto nevidí. Hm, televize je kulatá, bezva. Hm, televize je plochá, bezva. Hm, televize je zase kulatá, ale naopak, bezva.
Naopak, spousta těch chlapů a kluků tady, co tu čtou články, si programuje pro radost. Dělají to doma na koleně, baví je to a dělají to více, či méně dobře. Kdyby se neučili na Pascalu, tak nikdy pořádně nezačnou, protože by je Céčko odradilo. A někteří z nich se dneska ráno probudili, přečetli si Rybku a řeknou si "vždyť já jsem promarnil celý svůj život!".
Jinými slovy, dneska MR šíří zlo :-).
Dle mého názoru by člověk měl dělat do technologie, která ho baví konzumovat i vytvářet. Je to taková malá záruka toho, že když to baví mě, může to bavit i někoho jiného a nakonec nás bude dost, aby to přežilo. Proto například existuje Linuxová komunita. O jejím zániku nediskutujete, ač má minoritu na trhu a je v něm monopol (kolem schvalování oficiálního jádra, ale možná se mýlím. Třeba si prostě pan Linus Torvalds nechá strčit do jádra každou vylomeninu).
Jinak může se zdát, že když něco skončí, přijde všechno na dané platformě vniveč. Není to pravda. Mám mobil se Symbianem. Nechť je mu země lehká (ale pořád žije, používám ho a je to skvělý OS pro mobil). Koupil jsem si ho před čtyřmi lety kvůli jediné věci - OVI mapám. Posloužily mi dobře při mém cestování po Evropě v offline režimu. Projel jsem s tím Polsko, Rakousko a Itálii. Běžně je využívám v ČR. Mám objednaný nový mobil. A víte co? Zase Nokii. Ano, teď to bude Lumie. Budou tam widle. Ale budou tam i OVI mapy! Symbian je mrtvý, OVI žije dál.
Konec platformy tedy nemusí nutně znamenat konec všeho. Dobré myšlenky přežijí, transformují se. Když vás něco uživí, věnujte se domu dál. Klidně to transformujte pro jinou platformu. A když to nevyjde? No co se dá dělat. Když vám ujede vlak, vždycky můžete skusit postavit nový a nebo chvíli počkat na další.
3.5.2013 10:02:16   46.33.96.xxx 148
já myslím, že technologie a její rozvoj je hodně spojen i s populací a jejími generacemi a jejím rozvojem. Kritizujete tu autora úvahy, že napsal že čtečky jsou na pokraji konce a že podle vás to tak není a pořád budou mít uživatele. Jenže on autor má pravdu a současně se to nevylučuje s tím, že čtečky nějaký čas ještě budou mít uživatele. Jde právě o generace nových uživatelů - akceleraci prodeje, tedy o to, jestli se každý rok prodá více zařízení, než ten předchozí. (to poukazuje na to, že další - nová generace uživatelů kupuje daný produkt). Například stávající uživatel čtečky je stará generace. Čtečku již zná, ví a umí s ní pracovat a je na ní zvyklý. Jenže již čtečku má a tedy je nepravděpodobné, že bude kupovat další. Vydrží mu třeba 3 roky, než přestane fungovat a pak bude přemýšlet, jakou koupit. U něj je nyní šance, že si koupí čtečku. Za 5 roků si jí nekopupí už ani on, jelikož tablety čtečky vytlačí, takže i přesto, že je tento uživatel na čtečku zvyklý a je s ní spokojený, další generaci čtečky si již nekoupí. Pokud ale bude chtít koupit zařízení na čtení člověk, který čtečku nemá a nevlastní ji, je to nová generace uživatelů. Ten neví, co je dobré/špatné, neví co je čtečka a co tablet a jaký je rozdíl. Nemá s tím zkušenost a tak se bude řídit cenou, funkcemi, možnostmi atd. Z jeho pohledu pak bude lepší tablet už nyní. Čtečku si nekoupí, ale rovnou půjde do tabletu. Tím tablety získají nového uživatele - je to nová generace a jejich prodej akceleruje (tj prodá se více tabletů, než předchozí rok). Naopak čtečky tím o 1 nového uživatele přijdou, tedy ztratí novou generaci uživatelů. Pokud bychom to vzali i věkově v populaci lidí, tak řekněme dnešní dospělí (mezi řekněme 15-40) používají čtečky, protože v jejich době to byla nejlepší technologie na čtení. Ta nová nastupující generace ale čtečky již používat nebude. Jakmile tedy lidé třeba 15- dorostou a vstoupí do komerčního cirkusu, budou kupovat pro ně nejlepší technologie na čtení a to budou tablety.

Ona ta úvaha od autora je velmi zajímavá a poměrně přesná, jen je třeba jí pochopit v širším kontextu, ne z pohledu jednotlivce, ale z pohledu komerce - davu. Jelikož z pohledu výrobce (prodejce), není zajímavý jednotlivec a to co chce jednotlivec, ale ten se prostě zajímá o masy (o masový prodej).

Na druhou stranu je ta úvaha i docela depresivní. Především vize budoucnosti je docela depresivní.
3.5.2013 10:25:01   85.70.199.xxx 107
Milhausl napsal:
... budou kupovat pro ně nejlepší technologie na čtení a to budou tablety....

V cem prosim pekne tablety jsou a v brzke dobe (5 let) budou lepsi na cteni nez ctecky?
Tablet je mozna tak multifunkcni, tzn. jde vyuzivat na dost jinych veci, ale pokud se bavime pouze o cteni, tak me moc nenapada, v cem je a bude v brzke dobe lepsi...
3.5.2013 10:48:49   46.33.96.xxx 812
Ono vůbec nejde o to, v čem je tablet lepší na čtení, než čtečka. Jde o to, jak chceš stávající čtečku zlepšit - technologicky rozvíjet, aby byla lepší a aby si lidi motivoval k tomu, aby si kupovali další a další čtečky, i když již čtečku mají. Zatímco tablet se bude rozvíjet sále dál a investice do jeho rozvoje se firmám vyplatí (díky prodejům), čtečka sama o sobě již dosáhla maxima - už nebude lepší, navíc díky malým prodejům se do ní ani nevyplatí investovat (tedy do jejího rozvoje a vývoje). Tedy pokud máš čtečku nyní, bude na trhu v prodeji úplně stejná čtečka i za 5 let (akorát se bude méně díky nezájmu méně výrabět - čím menší odbyt, tím méně vyrobených kusů a tím bude i draží a nedostupná). Navíc i za 5 let, pokud bude ta tvoje stávající čtečka fungovat, nebudeš mít důvod kupovat novou. Naopak multifunkčnost tabletů bude tím stěžejním atributem. Už dnes, pokud bys kupoval zařízení, si položíš otázku: "Proč kupovat čtečku, která je jen na čtení, když si můžu koupit tablet, který využiji ne jen na čtení, ale i na hraní, natáčení videa, focení, případně volání)?" Dřív by byla odpověď jasná "Cena." Ale jak klesají ceny tabletů, už to tak jasné není. Dnes si tu otázku pokladají všichni, co nemají (nevlastní) čtečku a chtějí něco takového koupit. A koupí tablet. Za 3-5 let si tu otázku položí všichni (i ti, co mají čtečku) a to bude konec čteček z hlediska prodejů - výroby - distribuce. Nikdo to již nebude vyrábět, jelikož výroba se nevyplatí. (O technologickém vývoji ani nemluvě, ten už je nyní zbytečný).

Mnohdy výrobci vydávají nové verze zařízení jen pro, aby měli co prodávat. Ve skutečnosti nová verze je úplně stejná, jako původní (má jen nový face). Hezky je to vidět třeba u aut. Oni ale musí, protože pokud by nevydali "nový" model a prodávali 5 let starý, nikdo by ho nekoupil (protože ho ti, co jej chtěli mají a nebo má konkurence novější).
Čtečky jsou nyní v pozici, že je není kam rozvíjet. Změnit displey? (jak a proč?) Zvětšit paměť? (jak a proč?) Změnit software? (Jak a proč?) ... když jsou tablety.
3.5.2013 11:16:51   85.70.225.xxx 202
No, čtečka sice už nebude lepší (ale stejně bude, barevná i s nasvícením a rychlá - není důvod, aby nebyla), ale vždycky bude z principu na čtení lepší než tablet. Pokud se ovšem tablet nezkříží se čtečkou, to však také beru zároveň jako evoluci čteček.
To ovšem musíte skutečně číst, abyste to pochopil.
3.5.2013 10:29:20   178.41.74.xxx 213
Konečne po čase zaujímavé čítanie!

Vždy keď vidím dnešné decká zgrupené na lavičkách pred panelákom jak si púšťajú MP3-ky z mobilov, spomeniem si na to jak sme my na prelome 90s kupovali MG pásky (prípadne upchávali vylomený kolík zo starej kazety žmolkom papiera) a s prstom na pauze sme nahrávali najnovšiou pecku z rádia a snažili sme sa vystriehnuť ten správny moment, aby nám záver songu nepokazil nejaký blbý džingel. Alebo jak najnovšia vychytávka na originálke kolovala 3 týždne celou triedou a každý si to kopčil. kde bola vtedy SOZA?!

Dnes si človek vygoogluje tonu muziky bez džinglov ľavou zadnou. Neskutočné jak sa to celé zmenilo za 20 rokov.
Aj tak sa ale neubránim nostalgii vždy, keď si na to spomeniem.
3.5.2013 10:49:09   178.41.96.xxx 32
Doba je už raz taká. Pokiaľ sa na trhu objaví niečo prevratné, skvelé a je to produkt o ktorom sa píše a každý ho potrebuje, tak jeho popularita vydrží dlho. Ale aj pri tomto je jedno malé ale. Platí to iba pre výrobky ktoré odštartovali túto technologickú dobu. Ako je možné, že povedzme ZX Spectrum, PlayStation alebo Amiga je dnes už starožitnosť a stále je množstvo ľudí, čo na túto vecičku radi spomínajú alebo dokonca vlastnia? To napríklad neplatí o bežnom pc ktoré pokiaľ nestíha ide rovnou na smetisko a nahradia ho novšie a rýchlejšie komponenty. Myslím, že je to skôr o ľuďoch. Dnešná generácia má históriu na háku a hľadá nové technológie a pokiaľ je už stará jednoducho siahnu po novšej. Preto sú stáré vecičky populárne lebo je množstvo ľudí, čo s ňou začínali a vyrástali a pokiaľ táto generácia tu bude, tak staré technológie budú žiť ďalej.
3.5.2013 11:20:15   147.229.4.xxx 12
Souhlasim jen castecne. Fanousce techniky maji a oprasuji vzdy radi techniku z dob, kdy zacinali. Jen po prichodu PC (a nasledne Windows)se pocitac dostal ke spouste lidi a tak uz ITci tolik nevynikali.
Ja se k pocitaci dostal na prelomu ery 386 a 486 a Pentii I (soucasne na prelomu MS DOS a Windows jako pracovniho rozhrani). Take to pro me ma nostalgicky vyznam. Jen nemam prostory na to moct skladovat stara PC (ziji v pronajatem pokoji). A navic pripoustim, ze zpetna emulvatelnost je dostatecna.
3.5.2013 11:06:18   147.229.4.xxx 32
cruzz napsal:

V cem prosim pekne tablety jsou a v brzke dobe (5 let) budou lepsi na cteni nez ctecky?
Tablet je mozna tak multifunkcni, tzn. jde vyuzivat na dost jinych veci, ale pokud se bavime pouze o cteni, tak me moc nenapada, v cem je a bude v brzke dobe lepsi...

Jen poznamka: Pokud se bavime o cteni... textu knihy nebo jineho souvysleho textu. Ale na cteni toho je i dost jineho. Treba barevne komiksy, webove stranky doplnene videem...
3.5.2013 13:14:07   193.86.88.xxx 114
A co třeba obyčejná fyzická kniha na čtení? Ta je stejně nejlepší. Ale co tu obyčejnou papírovou knihu zabíjí je zase jen cena. Za poslední roky jak cena knih vylétla nahoru! I když preferuji nové trendy v IT, sám si stavím PC apod., není nad to, sednout si s knihou a NE ČTEČKOU, i ten Computer a nebo Chip si rád koupím a čtu si v origo papírové verzi.
3.5.2013 14:07:03   193.164.219.xxx 44
S obyčejnou knihou s vámi nesouhlasím, s tím časopisem ano. U knihy, kde je jen text, dávám přednost čtečce. Když si mám přečíst papírovou knihu, hledám nejdřív, jestli se nedá někde sehnat elektronicky.
S těmi časopisy je to jiné. A jiné je to jen proto, že zatím neexistuje rozumné zobrazovadlo, které by je dokázalo zobrazit v takové kvalitě, jako je ten papír. Až budou A4 tablety nebo monitory s 4k rozlišením, bude to zase o něčem jiném.
4.5.2013 06:12:17   83.240.54.xxx 113
papirova kniha je materialni predmet a na ten si clovek tvori vazbu a pamatuje si jeji format, velikost, barvu, tloustku desek, atd.. znaky, podle kterych ji rychle identifikuje, ale i vyhleda. ctecku bych uprednostnil treba na shromazdovani odborne literatury, ale mesicni prach od a.c. clarka bych ze ctecky cetl jen v priapde nouze, kdyby mi shorela knihovna a stejne bych si v mysli vybavoval vzhled papirove knizky tak, jak se mi vryla do pameti. taky se podle stranek nalevo a napravo da lepe poznat jak daleko uz v knize clovek dosel a kolik jeste zbyva. nektere jsou neforemne a neskladne, ale proste porad je to ten objekt, ktery muzeme nejak identifikovat. treba si pamatuju, ze slabikar byl velky a mel pevne bile leskle desky bez obalu s barevnyma maluvkama a saroyanuv tracyho tygr je malicka kompaktni knizecka s pevnou deskou ale soucasne v bilem papirovem obalu a s maluvkou "tygra". proste ve ctecce kniha podle me ztraci svuj charakter, je nejakym zpusobem redukovana. ale urcite je to vybrona zaloha kdyz vyhori knihovna
4.5.2013 18:35:40   193.164.219.xxx 40
No vidíte. Měsíční prach mám v knihovně taky, koupil jsem ho v antikvariátu v Liberci, četl jsem ho asi před 17 lety, ale jak ta knížka vypadala jsem si nepamatoval a musel jsem se na ni dojít do knihovny podívat. Možná jsem divnej, ale já konzumuju obsah a ne obal. A díky čtečce jsem se dostal ke knihám, které se mi do knihovny nikdy nepodařilo získat. A zvykl jsem si na čtení ve čtečce tak, že už knihovnu zabírající mi celou stěnu už dále nerozšiřuju, i když se mi jako součást pokoje líbí.
Naopak odbornou literaturu bych ve čtečce studovat nechtěl. Prostě jsme asi opravdu každý jiný.
6.5.2013 04:18:06   83.240.54.xxx 22
chapu. je na kazdem jak si optimalizuje pristup k informacim. muj subjektivni pohled vychazel tez ze skutecnosti, ze jsem ctecku jeste nepouzil, nebot jsem si dosud vystacil s pc. tim nechci rict, ze proti te modni technologii neco mam. rad bych jednou nosil nejake flexibilni zobrazovaci zarizeni na predlokti. tak me napadlo, v urcitem udobi lidske historie se knihy zakazovaly a palily. jak by to asi bylo v pripade ctecky? aplikoval by zaskodnik eloktromagneticky pulz? a da se nejak odstinit? asi podnet na dalsi uvahu m.rybky.
3.5.2013 16:53:57   84.242.66.xxx 41
respektive 99.9% koncovejch zákazníků to vůbec nezajímá. Proč taky. Stejně jako je nezajímá podstata většiny výrobků, které kupují.
A ti co to zajímá se rádi připojí tam od kud se emitují penízky a hlasitě budou z módy dělat technologii nebo naopak pokud se to vyplatí.
O vývojáře o ty bych se nebál. Něco vyvájat je technicky čím dál větší vegáč díky dostupnosti kvalitních podkladů prakticky ke všemu. Je sice pravda, že těch technologií/ módních trendů je dnes více tzn to vyžaduje větší obecnej přehled a díky tý pestrosti a zaměření na rychlost vývoje i komplikovanější vyvojářskou logistiku. Ale samotnej vývoj je brnkačka proti tomu jak se vyvájalo.
Vyvájat bude za chvilku každej a je dost možný, že konstrukce algoritmů se stane další běžnou dovedností s pomocí nějakejch abstraktních vývojářskejch nástrojů.
3.5.2013 19:55:14   78.141.78.xxx 12
Rybko - co to je za sony placku na poslednej stranke? vyzera zaujimavo
3.5.2013 21:00:28   151.88.22.xxx 00
common user napsal:
Rybko - co to je za sony placku na poslednej stranke? vyzera zaujimavo


Hi-MD MZ-RH1B Walkman 2. generace, MULTIFUNKČNÍ REKORDÉR
5.5.2013 02:13:25   81.200.57.xxx 51
Protěžovaly Pascal?
A slunečnicovaly a pampeliškovaly...
5.5.2013 19:06:02   37.188.224.xxx 60
Na wap jsem úplně zapomněl, teď si vzpomínám, jak mi to operátorka kdysi nutila, a já jí vysvětloval, že to nemá budoucnost
Bych řekl kdo se naučil C v osmdesátých letech tak se dodnes nezastavil

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

158 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 66.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.