Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti
Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti
autor: Michal Rybka , publikováno 1.12.2012
Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti

Byl jsem vyzýván, abych napsal nějaký názor na to, jak se nám ITU pokouší cenzurovat internet. Protože o tom teď píše každý. Jenomže stejně jako každý jiný o tom, co se na zasedání ITU odehraje, vím prdlajz a nehodlám jako každý jiný tepat prázdnou slámu. I bez cenzorů má internet problémů dost!


Velké množství nadšenců už odvedlo výbornou práci, ale ne všechny informace jsou věrohodné, ne všechno je kompletní. Naše vlastní minulost si ale zaslouží větší úsilí, než jenom to, co odvedou dobrovolníci ve svém volném čase. Moderní architektuře a umění věnuje stát nesmírné prostředky a úsilí, proč na technologickou minulost kašle? Opravdu budeme čekat až do chvíle, až nebude možné sehnat žádné artefakty naší minulosti a potom o nich konečně natočí Česká televize pořad v duchu „Pláč nad rozlitým mlékem“? Co jsme udělat měli, mohli, ale neudělali – což je dnes takovým dobrým standardem.

Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti

Zatím se můžete podívat na kolekci českých, slovenských a sovětských socialistických počítačů, které Alza Muzeum vystavuje přes Vánoce. Nově je expozice umístěna ve výdejní hale, kde je více světla a místa – a jako vždy je vstup zdarma. Máme tam vystavené legendární IQ 151 v jeho novější „G“ verzi, PMD 85 od „jedničky po trojku“, Ondru, Zbrojováčka, PP-01 vzniklé podle plánů RVHP v rámci programu SMEP. A samozřejmě zde zmiňované TNS HC 08 a HC 16. Ku potěše zkoumalů jsem vykuchal a popsal PMD 85.2 a IQ 151, takže pokud vás někdy zajímalo, co se schovává v té obří oranžové krabici, tak máte šanci to vidět na vlastní oči. Taky tam uvidíte i sovětské věci, jako Elektroniku MK52, což je kalkulačka, která měla v případě selhání počítačů pomoci osádkám kosmické lodi Sojuz vrátit se na Zemi – a nebo Elektroniku BK-0010-01. Pod tímhle „Benderovským jménem“ se ukrývá jeden ze dvou domácích počítačů světa, který vznikl miniaturizací sálového počítače. Ten sovětský vznikl zmenšením DEC PDP-11!

Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti Úvaha: Copy&Paste + Google. Jak se ztrácí naše znalosti

Od příštího týdne si budete moci do čteček stáhnout zdarma knížku, která doprovází výstavu, bude k dispozici ve formátech EPUB, MOBI i PDF. Stačí mít účet u Alzy, knížka se objeví všem registrovaným uživatelům v sekci Moje knihovna.



Tagy: úvaha  databáze  znalosti  google  copy  paste  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.12.2012 15:20:02   89.102.126.xxx 917
Nikomu nepomahat. At si kazda zeme vyresi problemy sama, koukejte co se ted deje v egypte a toto rozhodne neni poprve a bohuzel ani naposled, jak myslite ze to bylo v Afghanistanu s talibanem?
1.12.2012 15:22:01   89.102.126.xxx 258
Az tam ty pomateny arabaci buldozerama rozjezdi sfingy a rozeberou pyramidy, to budem vejrat haha.
1.12.2012 17:19:15   78.45.165.xxx 335
Já bych to nechal vyhladovět. Postavit barikády kolem evropy a udělat smouvu s Asiaty že je taky nebudou dotovat a uvidělo by se jak si na tý poušti s ropou arabáci budou pěstovat dost žrádla. Nechat to prostě na přírodě a jejich schopnostech. Za 10 let se přijít podívat co tam je a kdyby tam někdo byl tak s ním se možná bavit.

To co se tam teď děje je důsledek nepřirozeného vývoje a pumpování peněz a zdrojů do lidí co jsou mentálně 800 let za opicema a nemaj světu vůbec nic co pozitivního nabídnout, jen se narodili v místech s nerostnym bohatstvim.
1.12.2012 17:24:34   84.138.64.xxx 189
A jak si asi tak myslis, ze by sme my pestovali a hleavne rozvazali (nielen) zradlo bez ropy? :-) Keby sa ropa prestala z blizkeho vychodu dovazat garantujem ti, ze by to bol pre Europu asi tak 100x vacsi pruser ako pre Arabov. ;-)
1.12.2012 17:57:43   78.45.165.xxx 914
Neby neboj. Je spousta dalších oblastí kde se těží. Rusáci jí maj tunu, Amíci jsou co se roby týče soběstačí, atd. To že jsme zvyklí s ní plejtvat je jedna z nejhorších věcí na současné společnosti. Mi tuhle extrémě důležiutou surovinu pro výrobu 90% věcí a chemikálijí pálíme jako palivo.. už jen to v tomhle roce.

A pokud ti můj názor přijde moc extrémní, tak jemnější způsob by byl opět žádní přistěhovalci, a ropu za žrádlo, ne za zlato či dolary. Pár měsíců by to trvalo ale nakonec by museli souhlasit.

Prostě bych to nechal 10 let a pak tam přišel a zabral jejich suroviny, a kolem toho bych postavil funkční civilizaci s jistou morální budoucností. Poušt nechal pouští, piramidy piramidami. Turisti by se mohli podívat a to jest vše. Nikdo by nic nedemoloval kvůli demagogockejm názorům a náboženstvím. Niko by nikoho neukamenoval k smrti za to že se nechal znásilnit nebo ukázal svůj obličej na veřejnosti, atd.
7.12.2012 13:08:23   62.209.192.xxx 31
hmm tak amici uz nemaj skoro zadnou ropu protoze si ji v minulym stoleti skoro vsechnu vytezili (myslim ze nekdy na prelomu 70. a 80. let) a jestli si myslis ze je kapitalismus funkcni demokraticky system, tak to jsi na peknem omylu protoze kapitalismus je o tom kdo ma vetsi kapital k ovladani medii, lobystu a politiku (kapitalismus se NEROVNA demokracii). Lze videt nejlepe v americe ve zdravotnictvi a bankovnictvi, kde se schvaluji zakony ve prospech korporaci namisto prospechu lidi (to same je u nas akorat vsichni nadavaji na korupci apod.)
2.12.2012 17:51:49   78.45.165.xxx 32
Možná proto že ráj je nesymsl jako komplet všechna demagigická náboženství.

Právě kvůli lidem co toto hlásaj máme přes sebou gigantivké problémy, proto se ani nikdo nemá čas co starat o to jaké jsme měly ČSR počítače v 80.tých letech, protože když prohrajeme ten boj o budoucnost lidstva ala vyhraje ňáké forma náboženství co nás uvrhně opět na ňákejch tisíc let do doby temna, tak je úplně jedno co tady kdy bylo v ČSR.
2.12.2012 18:59:24   83.240.54.xxx 22
politika zamestnanosti je tez nabozenstvi a drabek byl jejim arcibiskupem. u mnoha zamestnani nelze identifikovat zadny vyznam krom pracuj, abys byl povazovan za zamestnaneho. ekonomika je tez nabozenstvi prostitucniho typu, ktere si ale dokazalo podmanit skoro cely svet.. nebo neustaly natlak na iran kvuli jadernemu programu, to je nabozenstvi, zatimco japonci vypustili bordel z fukusimy do more a na zapadnim pobrezi usa uplne v pohode identifikuji radiaci, akorat se o tom v mediich jeste nepise. na druhou stranu je dobre, ze si konecne zaciname uvedomovat katastrofalni dopady jakehokoliv nabozenstvi na zdravi, vyvoj a pokrok spolecnosti.. zajimavym dusledkem je, ze uplne kazde nabozenstvi postupne vyusti v nechutnou aroganci, ktera oznacuje vrchol a konec ery. resenim ale neni statni represe. jedinym resenim je byt timto vnimanim vybaven uz jako jednotlivec, ktery sam sebe dokaze regulovat. jakmile te zacne regulovat stat nebo nejake cizi teleso, tak prestavas byt svobodnou entitou.
7.12.2012 13:14:26   62.209.192.xxx 10
souhlasim akorat je problem s tim, ze jako jedinec nezmuzes nic proti horde zfanatizovanych ovecek jakehokoliv nabozenstvi (snad krome budhistu a mormonu) a protoze si hlasame svobodu vyznani, tak cim vic nasledovniku si pro svoji viru najdes tim budes mit vetsi paku na uzakoneni svych myslenek at budou jakkoliv extremisticke (viz. napr. Egypt)
4.12.2012 07:59:06   195.168.78.xxx 10
Hm, jednu výhodu to pred rokom '89 u nás malo. Bol nedostatok všetkého, ale bola tu značná sebestačnosť... Teraz, keby na Saharu dorazila Česká/Slovenská ekonomika, do 2 týždňov by sa tam odniekadiaľ dovážal piesok.
1.12.2012 19:33:55   83.240.54.xxx 03
to mas fuk jesi to rozjezdej buldozery nebo to tam za cas rozbori nakej asteroid.. v prvnim pripade to bude akorat plossi. demolice probihaji vsude nasvete. u nas treba pokaceli borovy haj v blizkosti skoly, aby na jeho miste investor postavil dva bytove bloky.
1.12.2012 15:53:06   193.164.219.xxx 251
Třeba ty informace o slušovických počítačích jsou určitě v časopise Elektronika, který začal vycházet tuším v 87. roce. Pamatuji si, jak jsem tenkrát "žral" každé info o počítačích.
Řekl bych, že největším problémem je, že nikomu se nechce (a ani k tomu nemá práva) pořádně zdigitalizovat starou literaturu. Přitom jí máme všichni v knihovnách, sklepích, půdách a skříních mraky.
1.12.2012 16:58:58   93.89.102.xxx 51
Taky by me zajímalo, jestli se nedochoval pocitac IQ 150. Ja ho videl jen na obrazku a v dobovem dokumentu na youtube. Mimochodem, co Michalovi brani třeba spravne informace o TNS pocitacich odeslat na weby, kde je mají spatne? Urcite tam kontakt maji. Ja mam doma jen přes 20 retro pocitacu a TNS nemam.
1.12.2012 18:43:58   81.0.236.xxx 1023
Ahojte, předně bych chtěl moc poděkovat autorovi za zajímavý článek. Následně bych rád k tématu také rád něco přispěl.

Ohledně cenzury internetu jsme za jedno v tom, že by se internet nijak cenzurovat neměl, to bych ponechal na rozumu uživatelů.

Ruku v ruce s ověřováním faktů jde míra důvěryhodnosti. Všechno se ověřit nedá a ne vše se dá dokázat a pak zbývá než se spolehnout na míru pravděpodobnosti. Například já věřím v Boha Bible, ale dokázat jeho existenci se mohu pokoušet pouze nepřímými důkazy, dokud on sám nepříjde aby se dosvědčil (on teda již přišel v těle Kristově, ale i tak mu mnozí neveřili). Stejně tak je to se vším co bylo ztraceno či zapomenuto, neznamená to, že to neexistovalo/neexistuje, jen je obtížné či nemožné to dokázat či zmapovat a pak nastupuje víra s pravděpodobností.

Já se snažím si informace ověřovat z více zdrojů pokud jsou dostupné a na jejich základě si vytvářím vlastní úsudek. Takže pokud jsem zjistil, že podle všech dostupných zdrojů je pravděpodobnější že je Bible pravá a po staletí neměnná, tak nemám problém jí věřit a podle jejich slov i jednat.

Zpochybnit se dá všechno včetně zpochybnění samého, takže i zpochybňovat se musí s rozumem

Vlastně by se to dalo vše shrnout tím, že vše se musí dělat s rozumem. Ale kdo má patent na rozum? Já věřím, že předně sám programátor všech programátorů, tedy Bůh všech bohů - např. hebrejsky JHVH. On stanovil základy správné morálky i zákonů a já myslím, že ten kdo se tohoto drží je rozumný a Bohu i lidem milý.

Ještě že nám svědkové Božích událostí vše zaznamenali do Biblického deníku abysme nic nezapoměli a neopakovali chyby stále dokola a nevynalézali vynalezené... No jenže jak bude pravděpodobně vidno z reakcí na tento příspěvek, ani záznamy (skeny) původních manuálů a zkušeností pro někoho nejsou akceptovatelné a jsou tak pro něj bezcenné. Neznamená to tedy, že je je špatné psát deníky, ale užitek z ho mají jen rozumní lidé, kteří se nechají poučit.

Nechtěl bych nic dělat jen proto, že to někdo nařizuje, ale spíše z lásky, a protože je to v očích mého Boha správné.

Raději budu mít pár zapálených dobrovolníků, než bandu vlažnejch zřízenců.

Takže díky za historickou IT výstavu od nadšence s pravděpodobněji nejpřesnějšími údaji ověřené z vícero zdrojů. Snad se toho chytne někdo další aby se sbírka mohla rozrůstat pro poučení mnohých...
1.12.2012 19:36:38   193.164.219.xxx 342
Problém Bible je stejný jako problém dnešního internetu. Informace v ní si protiřečí a je hrozně těžké zjistit pravdu.
1.12.2012 19:43:46   83.240.54.xxx 38
kazdopadne pokud chce lidstvo rekreovat raj na zemi, musi uplne zrusit penize, protoze v bibli o monetarni a ekonomicke teorii neni ani zblo informaci. jinymi slovy dokud budou existovat penize, nemuze nastat biblicky raj.
1.12.2012 20:03:17   193.164.219.xxx 11
Pan Sedláček s vámi v knize "Ekonomie dobra a zla" silně nesouhlasí a ekonomické teorii vycházející z Bible sáhodlouze hovoří - z mého pohledu nudně, ale to je věc jiná.
2.12.2012 07:10:12   83.240.54.xxx 22
pan sedlacek je manipulator, ti v raji nemaji opodstatneni.
3.12.2012 11:33:31   85.70.225.xxx 11
To je naprostá blbost, v Bibli se o penězích pochopitelně píše, a to na více místech! Četl jste to vůbec?
2.12.2012 13:28:45   94.113.36.xxx 84
Ten tvuj bůh to celý pěkně podělal když dopustil aby se z lidstva stalo to co dneska je.
7.12.2012 14:18:32   62.209.192.xxx 13
mam tady pro tebe tri citace Einsteina (i on byl verici):
Etické jednání člověka by mělo být zcela založeno na vcítění, vzdělání a společenských poutech a potřebách; žádný náboženský základ není nutný.
S člověkem by to opravdu bylo bídné, kdyby se měl ovládat kvůli strachu z trestu a naději na posmrtnou odměnu.
Jestliže je tato bytost všemocná, pak každá událost, včetně každého lidského činu, každé lidské myšlenky, a každého lidského pocitu a úsilí je rovněž Jeho dílo; jak je pak možné myslet, že by lidé byli odpovědni za své činy a myšlenky před takovou všemocnou Bytostí? Když by Bůh dával tresty a odměny, tak by do jisté míry soudil o sobě samém. Jak to lze sloučit s dobrotou a spravedlivostí, které jsou mu připisovány?

Takze podle me je ten tvuj Buh akorat sadistickej bastard, kterej se bavi na nestesti jinych. Protoze proc necha umirat na nemoci a hladomor desitky ci stovky malinkatych deti v Africe. Vzdyt ty deti za nic nemohou a ani nestacili cokoliv zpusobit za co by se mel na ne tvuj Buh zlobit!
BTW: Proc byla bible cenzurovana? viz. svitky od Mrtveho more. Proc zatratili Mari Magdalenu, ktera mela byt nastupce Krista a udelali z ni nevestku? Proc chce Buh aby verici zabili svoje potomky? To ze ho v posledni chvili zastavi nehraje roli, a takto by se dalo pokracovat dal a dal...
11.12.2012 18:31:14   81.0.236.xxx 00
kalda69 napsal:
mam tady pro tebe tri citace Einsteina (i on byl verici):
Etické jednání člověka by mělo být zcela založeno na vcítění, vzdělání a společenských poutech a potřebách; žádný náboženský základ není nutný.
S člověkem by to opravdu bylo bídné, kdyby se měl ovládat kvůli strachu z trestu a naději na posmrtnou odměnu.
Jestliže je tato bytost všemocná, pak každá událost, včetně každého lidského činu, každé lidské myšlenky, a každého lidského pocitu a úsilí je rovněž Jeho dílo; jak je pak možné myslet, že by lidé byli odpovědni za své činy a myšlenky před takovou všemocnou Bytostí? Když by Bůh dával tresty a odměny, tak by do jisté míry soudil o sobě samém. Jak to lze sloučit s dobrotou a spravedlivostí, které jsou mu připisovány?

Takze podle me je ten tvuj Buh akorat sadistickej bastard, kterej se bavi na nestesti jinych. Protoze proc necha umirat na nemoci a hladomor desitky ci stovky malinkatych deti v Africe. Vzdyt ty deti za nic nemohou a ani nestacili cokoliv zpusobit za co by se mel na ne tvuj Buh zlobit!
BTW: Proc byla bible cenzurovana? viz. svitky od Mrtveho more. Proc zatratili Mari Magdalenu, ktera mela byt nastupce Krista a udelali z ni nevestku? Proc chce Buh aby verici zabili svoje potomky? To ze ho v posledni chvili zastavi nehraje roli, a takto by se dalo pokracovat dal a dal...
http://konzolista.tiscali.cz/konbook/comments?id_person=11967
Zdravím,

někde jsem zaslechl, že byl Einstein věřící... Jenže ono věřit že Bůh je samo o sobě nestačí, člověk se taky podle toho musí chovat upřímně a z lásky, bez chlubení. Třeba satan je taky věřící a jak dopadl?

Bídně dopadne každý, kdo se ovládá zištně, tedy jen na venek a doufá, že se tak zalíbí Bohu a bude žít věčně. V novozákonní době je spasení z milosti díky oběti Ježíše Krista, ale ani takový kdo přijme Krista a dále se chová podle těla, nemá podíl na Božím království.

Bůh může soudit spravedlivě, protože vidí člověku do srdce. Každému odmění podle toho jak se choval. A ano, Bůh je do jisté míry odpověden za chování člověka - jsme jeho stvoření a děti, ale to neznamená, že člověk nemá vlastní míru odpovědnosti. Je to podobné lidské rodině, která je odpovědna za své děti jen do jisté míry a pokud jsou děti plnoleté, jsou již např. trestně odpovědni sami za svoje jednání. Příklad vraha: Když syn zabije nějakého člověka, není za to souzen jeho rodič, ale i přes je rodič do jisté míry za to zotpověden, ale trestně stíhán za to nebývá - leda že by se dokázalo prokázat jeho spoluvinu, ale i tak jsou pak souzeni oba, protože nesou každý svůj díl viny. Bůh nás ale špatně nevychovává a k ničemu špatnému nevede, takže trestně odpoveden není.

Podle Bible Bůh sadistickej není a každý kdo Boha opravdu zná to ví, protože je s ním stejného ducha. Ohledně utrpení lidí kdekoliv... Přes to co vše na Joba Bůh dopustil se Job od Boha neodvrátil a nakonec uznal Jeho svrchovanost a Bůh mu dal několikanásobně víc než měl před tím. Takže já mám naději, že to naše utrpení v tomto těle bude nahrazeno něčím mnohen větším v tom posmrtném.

Člověk si za lecos může sám. Už v ráji, když neposlechl Boha a snědl to pomyslné jablko poznání dobrého a zlého ze zakázaného stromu sveden satanem. Bůh pak spravedlivě potrestal všechny zainteresované, ale člověka nezatratil a dal mu druhou šanci.

Co vím, tak svitky od mrtvého moře předně ukázali, že i přes mnoha přepisům Bible se slovo v podstatě neodchýlilo od originálu, takže nemůže být řeč o tiché poště. Marii bylo její smilstvo odpuštěno, takže je svatá stejně jako každý upřímný křesťan. To s Abrahamem a jeho synem Izákem je předobrazem Kristové oběti... A tak by se dalo pokračovat. Ale když je člověk pln nenávisti a zloby vůči Bohu není to přiliš plodné.

Nicméně pokud by kdokoliv rád pokračoval v podobné diskuzi, mám k tomu prostor např. >
11.12.2012 18:46:48   81.0.236.xxx 00
konzolista.tiscali.cz/konbook/comments?id_person=11967
1.12.2012 20:52:06   94.242.126.xxx 291
Control Cizí, Control Vlastní
1.12.2012 22:28:58   46.33.96.xxx 331
Já osobně si myslím, že největší problém je to v případě novinářů a medií. Tedy oni správně by si ověřovat fakta měli, když je prezentují jako fakt, jenže to nedělají. Mnohdy dokonce ani neuvádí zdroj, kde k té informaci došli (aby to mohli prezentovat jako svojí vlastní zprávu).

Například máme rozhovor s nějakou osobností. Ten rozhovor udělá jeden novinář a ostatní jej kopírují. Problém je v tom, že už ten původní - první novinář ten rozhovor upraví, tedy upraví znění otázek, upraví znění odpovědí, aby to vyznělo lépe (více senzačně, více objevně, více šokujícně, atd atd). Ti ostatní, kteří to kopírují, to ještě dále upraví a změní, aby to jim vyznělo lépe. (osobně tomu říkám novinářská fantasy kreativita). Ve výsledku lze na webu najít třeba 5 rozhovorů s danou osobností, kde dotyčná osobnost defakto říká úplně pravý opak. Pokud by si to člověk přečtl, musel by dojít k zváěru, že tazaný je magor, protože neví co chce a neví, co vlastně říká (když říká vždy něco jiného). Je to taková hra na tichou poštu, kde na začátku dotyčný člověk řekne "slovo" a na konci z toho vyleze "CENZURA" a čtenáři jej odsoudí, že řekl "CENZURA", místo aby řekl "slovo". Nejhorší je, že lidé ale ani nechtějí ověřené-ověřitelné fakta tak, jak jsou. Chtějí senzační zprávy, chtějí šokující novinky atd. Navíc nechtějí přemýšlet (hledání a ověřování infomrací nemůže být řeč), jim dělá problémy se i jen zamyslet - uvažovat. Nestojí o shluk inormací, se kterých by si vytvořili svůj vlastní názor, oni chtějí rovnou již vytvořený názor, který by mohli převzít a ten dále šířit. A pochopitelně novináři jim to s radostí dopřejí - jelikož pokud někdo přebírá jeho názor, tak ho takzvaně baští a pak mu už může nakecat naprosto všechno.

Když to vezmu do důsledku (jak fungují naše media), tak to je neuvěřitelně mocná zbraň, je velmi snadné měnit názory veřejnosti na základě nepravd. Oni to nejsou třebas vyloženě lži (i když mnohdy i to), ale není to pravda celá, nebo jsou tam drobné nepravdy atd. Autor neřekne všechno, ale jen to, co se mu hodí atd. A ten efekt je neuvěřitelný. Jeden jediný člověk - novinář píšící na nějakemém třeba informačním webu, může klidně rozpoutat válku (když to přeženu). A jakmile jednou odstartuje nepravdu - pustí jí do éteru a začne měnit názor lidí, už se to jen tak nezastaví, protože ti lidé to šíří dál nezávisle na něm.

V tomhle ohledu je společně s tím, že internet používají stále větší a větší idioti (je to stále více a více konzumní záležitost), je internet velmi nebezpečný. A tak se ani nedivím jakýmsi snahám jej censurovat (ačkoliv s tím nesouhlasím, jelikož oni jej nechtějí censurovat z těchto důvodů). Ale lgicky, každý stát se snaží zajistit svojí bezpečnost a bezpečnost svých občanů a v dnešní době pomalu ale jistě internet již představuje bezpečnostní riziko. Dá se pomocí něj svolat během hodiny milion lidí, dají se pomocí něj lidé řídit a ovládat atd. A ono internet nepoužívají lidé nad věcí, jako to bylo dřív, kdy jej požívali víceméně jen vědci, nebo lidé s určitým vzděláním a vícemnéně jen k určitým činnostem. Dnes jej používá většinová konzumní společnost. A ta se ráda nechává ovládat moderními trendy, moderními "IN" názory a výkčiky a podobně.
7.12.2012 15:00:49   62.209.192.xxx 00
presne tak treba tahle zpravicka
http://www.vlastnihlavou.cz/hnus-spina-ceskych-medii-nezna-hranic/
nebo uprava podle vladnich pozadavku
http://www.vlastnihlavou.cz/noviny-the-ny-times-zametaji-zminku-ze-cia-vyzbrojuje-tzv-svobodnou-syrskou-armadu/
a nakonec zmena ze svobodne novinariny v americe na vladni zpravy
http://www.vlastnihlavou.cz/utok-na-media-v-americe/
2.12.2012 11:46:27   94.113.30.xxx 101
cely ten clanek mi pripomenl jeden stary vtip/nevtip ktery se pomalu stava uz realitou "Víš jaký je rozdíl mezi 486SX a 486DX? ... A není to už dneska jedno?"
2.12.2012 13:26:28   94.113.36.xxx 11
Skvělej článek, naprosto s autorem souhlasim.
2.12.2012 19:07:21   83.240.54.xxx 100
docela bych uvital, kdyby se pan rybka v nejakem pristim clanku zabyval fenomenem reklamy (umyslych dezinformaci a manipulaci vnimani uzivatele) a mentalniho znasilneni v pripade pouziti medii a medialnich kanalu (ktera je clovek zvykly vstrebavat, jelikoz se to stalo soucasti jeho zivotniho stylu - napriklad sledovani verejnopravniho media) k prezentaci reklamy.
3.12.2012 06:13:29   194.228.212.xxx 00
K tomu TNS - UB880D má podle datasheetu maximální pracovní kmitočet 2,5MHz (zdroj cpu-world.com, datasheetarchiive,com....). Tak teď něvím, jestli jej Slušovičtí prostě o těch 500kHz přetaktovali a spolehli se na to, že to bude fungovat a nebo jde o informační šum a ve skutečnosti tam je UA880D, který má f max = 4MHz
3.12.2012 06:55:28   193.17.251.xxx 00
UB880D jelo i v ZX Spektru, a to jeste v patici s rozteci 2,54 mm i kdyz melo roztez 2,5 mm. Cili dokazalo pracovat i na vyssi frekvenci, nez 3 MHz.

p.s.
bezove PMD-85 byl muj prvni pocitac,ktery se mi dostal do ruky po skole po nastupu do TOS - Lipnik
3.12.2012 07:58:03   176.61.221.xxx 20
DOC_ZENITH napsal:
..uvidělo by se jak si na tý poušti s ropou arabáci budou pěstovat dost žrádla..
http://www.boinc.sk/clanky/saharska-velka-umela-rieka
Zabúda sa na Líbyu, tá bola sebestačná, preto musela byť zničená!

>
3.12.2012 08:05:02   194.228.212.xxx 00
mack napsal:
UB880D jelo i v ZX Spektru, a to jeste v patici s rozteci 2,54 mm i kdyz melo roztez 2,5 mm. Cili dokazalo pracovat i na vyssi frekvenci, nez 3 MHz.

p.s.
bezove PMD-85 byl muj prvni pocitac,ktery se mi dostal do ruky po skole po nastupu do TOS - Lipnik

Zrovna mám doma v bastldesce v precizní patici strčený UB880D a stejně tak mi tam jde Z84C00 (=Z80) a připadají mi rozteče u obou stejné, nožičky jsem u žádného z nich ohýbat nemusel, tekže mají oba IMHO 2,54mm.
Horší je to s ruskými klony 8080 a jeho periferiemi. Ty mají skutečně 2,5mm.
P.S. můj první počítač byl gummák ZX Spectrum.
P.S.S. je možné že UB880D jel na 3MHz, ale spoléhat se u sériového výrobku na to, že bude pracovat mimo tolerance zaručené výrobcem je prostě prasárna... (i když asi ne jediná, která se v té době objevila).
3.12.2012 17:51:03   90.176.50.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.12.2012 07:55:02   195.168.78.xxx 10
Mainstreamové médiá publikujú na internete rovnaké blbosti, ako ich tlačená/televízna podoba. Tým, ktorí nechcú byť ovce, ostavá napríklad legendárny D-FENS
Inak som čítal článok na akomsi "spravodajskom" serveri, a Rusi sú údajne naštvaní, že Amerika kontroluje internet... Bitch Plese! Všetky veľké internetové spoločnosti majú sídlo v USA, pretože ich v 80. a 90. rokoch zaujímali iné veci, ako Vodka, vstupenky do mauzólea a jódové tablety. Takisto, Američania začali vyrábať rovno polovodiče, nezostali čakať, kým sa objavia celovodiče
4.12.2012 13:04:02   93.194.34.xxx 10
HC08 jsme meli ve skole, a jeste si neco malo pamatuju. Bylo to asi 6-8 pocitacu propojenych do site, plus jeden centralni, ktery mel floppy radic a tusim dve mechaniky 5.25". V ROM byl jen nejaky bootloader, ktery ladoval OS pres sit, a trvalo to pri tech sesti az osmi pripojenych pocitacich zatracene dlouho. Ladovani bylo dokonce slyset, ty TBS-NET adaptery pri praci tak pekne cvrkaly, bylo to jako na louce OS byl podle vseho nejaky klon CP/M, protoze bylo zapotrebi pouzivat soft reset po vymene diskety (to si dobre pamatuju, neb jsem tak o obsah jedne diskety prisel ) Byl na to klasickej Turbo Pascal, videl jsem tusim i DBF, ja na to napsal Karla. Po case jsem je videl i v bazaru, ale bez floppy radice. Jedno jsem koupil a chvili se vrtal v obsahu ROM, ale po case jsem to vzdal - byly to rusky EPROM, prakticky nesmazatelny a nenaprogramovatelny (bila keramika s pozlacenyma kontaktama).
6.12.2012 17:51:43   82.114.221.xxx 00
A co potom v souvislosti s fakty by Rybka napsal o tom, ze historii pisou vitezove. Vsichni porad pravda pravda, ale nejde byt vsude a skoro vzdy musime spolehat na informace prejate nebo nekoli techto zdroju, klidne vsech z polopravd. A to uz od skoly. Bych se musel zblaznit. A mam na to cas? A mam prostredky k tomu se k pravde dostat? To nejdea stejne: Historii pisou vitezove. Lide narozeni uz v roce 1940 budou za chvili odejiti do vecnych lovist a jejich "pravda" pujde s nimi. A co teprve prameny z 18. stoleti. Koik je tam lzi a bachorek. Vzdyt tenkrat to muselo jit tak snadno. A vlastne to jde krasne i dnes. Zvlast, kdyz uvazime, kdo vlastni svetova media a co nam serviruji. A jak si to chcete overit?
6.12.2012 18:06:31   82.114.221.xxx 01
nostrom napsal:
Az tam ty pomateny arabaci buldozerama rozjezdi sfingy a rozeberou pyramidy, to budem vejrat haha.


No zatim vykopavky a jine cennosti z Egypta ukradli Anglani, kdyz tomu tam sefovali. Ani bychnechtel vedet co vsechno je v soukromych sbirkach v Americe a Evrope.
6.12.2012 18:16:09   82.114.221.xxx 10
abubaga napsal:
Skvělej článek, naprosto s autorem souhlasim.

Ahoj doporucuju knihy od: Josef Ftorek. Vyava je Grada. Jmeno nejak Politika a pubic relations. Je tam toho pozehnane a jeden clanecek od Rybky ti nic nerekne. Tohle je uz studnice. Autor je genius. Neco o tajnych sluzbach bych do toho taky zaradil, ale tady je to spis babrani v minulosti, kdy dnes uz je spousta veci jinak a bezny clovek nema sanci se k faktum dostat. Takovej Echelon z toho jde mraz po zadech. Pamatujete radar co t chteli amici stavet? A byl by to "jenom" radar? Uz to slovo radar a smitec je k pousmani.
6.12.2012 18:17:19   82.114.221.xxx 00
chci_asus napsal:
docela bych uvital, kdyby se pan rybka v nejakem pristim clanku zabyval fenomenem reklamy (umyslych dezinformaci a manipulaci vnimani uzivatele) a mentalniho znasilneni v pripade pouziti medii a medialnich kanalu (ktera je clovek zvykly vstrebavat, jelikoz se to stalo soucasti jeho zivotniho stylu - napriklad sledovani verejnopravniho media) k prezentaci reklamy.


Ahoj doporucuju knihy od: Josef Ftorek. Vyava je Grada. Jmeno nejak Politika a pubic relations. Je tam toho pozehnane a jeden clanecek od Rybky ti nic nerekne. Tohle je uz studnice. Autor je genius. Neco o tajnych sluzbach bych do toho taky zaradil, ale tady je to spis babrani v minulosti, kdy dnes uz je spousta veci jinak a bezny clovek nema sanci se k faktum dostat. Takovej Echelon z toho jde mraz po zadech. Pamatujete radar co t chteli amici stavet? A byl by to "jenom" radar? Uz to slovo radar a smitec je k pousmani.
6.12.2012 18:19:54   82.114.221.xxx 00
porad si pletu reaguj, nevim proc vzdy spojuju tohle tlacitko s predchozim prispevkem, jakoze k nemu patri a kdyz si nedam pozor, tak udelam chybu. Sorry. Mohlo by to byt fakt lepe oddeleny
6.12.2012 18:20:32   82.114.221.xxx 00
a zas
7.12.2012 11:55:01   90.177.48.xxx 11
Víte čím to je, že se PC a technika nijak neshromažďuje jakožto historické hodnoty? Protože zase narážíme na to, že 90% lidí je humanitně založených a tyhle věci nikoho nezajímají - o technku se zajímá minimum lidí, když to srovnám třeba s památkama/hisotrií obecně. No a taky rozumět starým PC je dost složitý a navíc lidi co se zajímají o techniku a počítače se nebudou profesionálně věnovat té historii - max jako koníčka, tudíž na to nezbyde moc času/prostředků, tak jako u někoho, kdo má vyloženě správu národních památek jako práci.
14.12.2012 20:43:01   213.250.223.xxx 00
kalda69 napsal:
mam tady pro tebe tri citace Einsteina (i on byl verici):
Etické jednání člověka by mělo být zcela založeno na vcítění, vzdělání a společenských poutech a potřebách; žádný náboženský základ není nutný.
S člověkem by to opravdu bylo bídné, kdyby se měl ovládat kvůli strachu z trestu a naději na posmrtnou odměnu.
Jestliže je tato bytost všemocná, pak každá událost, včetně každého lidského činu, každé lidské myšlenky, a každého lidského pocitu a úsilí je rovněž Jeho dílo; jak je pak možné myslet, že by lidé byli odpovědni za své činy a myšlenky před takovou všemocnou Bytostí? Když by Bůh dával tresty a odměny, tak by do jisté míry soudil o sobě samém. Jak to lze sloučit s dobrotou a spravedlivostí, které jsou mu připisovány?

Takze podle me je ten tvuj Buh akorat sadistickej bastard, kterej se bavi na nestesti jinych. Protoze proc necha umirat na nemoci a hladomor desitky ci stovky malinkatych deti v Africe. Vzdyt ty deti za nic nemohou a ani nestacili cokoliv zpusobit za co by se mel na ne tvuj Buh zlobit!
BTW: Proc byla bible cenzurovana? viz. svitky od Mrtveho more. Proc zatratili Mari Magdalenu, ktera mela byt nastupce Krista a udelali z ni nevestku? Proc chce Buh aby verici zabili svoje potomky? To ze ho v posledni chvili zastavi nehraje roli, a takto by se dalo pokracovat dal a dal...


Lol děti v Africe. To mě vždycky dostává, jak se to všude vytahuje, abysme je litovali nebo co. Přitom si za to můžou absolutně sami
19.12.2012 16:10:05   37.188.225.xxx 00
No, děti za to zrovna nemůžou, ale jejich rodiče, kteří píchají bez gumy a zcela nezodpovědně vyvrhují na svět děcka nakažená AIDSem a zároveň další hladové krky. Přitom jim humanitární organizace šprcky rozdávají zadarmo, ale oni je prostě používat nechtějí a nebudou. Proto se tam hemží tolik lidí z Červeného kříže a podobných. Ti by jinak mohli být doma se svými rodinami, jen kdyby ti primitivové dostali rozum a používali gumy, nebo se naučili sofistikovanějším metodám antikoncepce, třeba zdrženlivosti, ta je úplně zdarma, jde jen o vůli.
19.12.2012 16:03:19   37.188.225.xxx 00
Jistěže v případě konference ITU, resp. mediálního humbuku kolem, šlo o klepání prázdné slámy, psaní o ničem.
Jenže kdo ví, jak by hlasování dopadlo (nebo jak dopadne to další a další), kdyby se jim podařilo jednání zcela utajit a nevznikly by tak petice se stovkami tisíc či miliony podpisů proti přijetí smlouvy. Za čas bys Michale třeba měl s psaním podobných "volnomyšlenkářských a nebezpečných" úvah úplné utrum, ne-li soudní proces na krku, a nejen Ty.

Dle mého názoru internet sice v mnoha aspektech potřebuje modernizaci jako sůl, ale kdo ji bude provádět? My, ajťáci? Nebo Google, kterému se nedá věřit? Nebo vládami kontrolovaní ajťáci z CZ NIC a jim podobní? Internet je až příliš důležitý pro další vývoj lidstva, než aby bylo přípustné svěřit jeho "modernizaci" do rukou ovlivnitelným subjektům, natož vládám. Proto mi víceméně nekoordinovaný "fuzzy" rozvoj zcela vyhovuje. Na internetu může vládnout anarchie, proč by ne, jde jen o virtuální prostor. (Pokud by zde fungovala všelidová či zastupitelská demokracie, může si kde kdo založit třeba anketu, v níž si odhlasuje existenci / neexistenci PC Tuningu a čehokoliv dalšího. Důvody už se dneska vysvětlovat nemusejí.)

Nakonec je jisté, že i kdyby i v našem zapadákově došlo k cenzuře internetu na způsob Číny, budou vždy k dispozici alternativní undergroundové metody přístupu k informacím, SCENE se o to postará. Jenom si to pak každý individuálně trochu víc rozmyslí, pokud za porušení pravidel bude hrozit doživotí nebo popravčí četa. Bohužel si na základě pozorování současného vývoje myslím, že k takovému - a ještě horšímu - stavu jednou tahle společnost dopěje. Za čas si v Evropě řekneme, že by kvůli rostoucí kriminalitě nebylo od věci pro výstrahu znovu plošně zavést trest smrti. A ten internet je také třeba bedlivě sledovat, jestli někdo neporušuje pravidla bezpečnosti. Ostatně, politika našeho státu paradoxního zpřísňování trestů i za situace, kdy jsou věznice přeplněné a nejsou na ně peníze, k tyranii směřuje. Vždyť Orwellovo 1984 už je až na detaily holou skutečností, jak vidno ve "vyspělých demokraciích" jako jsou Anglie, USA atp.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

194 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 93.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.