Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Pevné disky v akci, jen za dvojnásobek!
Úvaha: Pevné disky v akci, jen za dvojnásobek!
autor: Michal Rybka , publikováno 13.7.2012
Úvaha: Pevné disky v akci, jen za dvojnásobek!

V jednom z dílů The Daily Show Jon Stewart divákům oznámil: „Daňoví poplatníci! Dnes máme co slavit – koupili jsme si pojišťovnu!“ Tou pojišťovnou byla AIG, která se dostala na pokraj bankrotu. A aby nezbankrotovala, stát ji podepřel horou peněz z daní. Stejně tak zákazníci po loňských záplavách podpořili výrobce disků.


Ten, kdo na minulý podzim zareagoval rychle a vykoupil disky z obchodů okamžitě poté, co byly oznámeny záplavy, na tom vydělal. Mohl si pořídit do zásoby disky za ceny, ke kterým se jen tak asi nedostaneme a pokud byl podnikavý, mohl je se slušnou přirážkou prodat. Nárůst ceny byl u velkých disků tak značný, že pokud jste měli nějaké volné, tak se je vyplatilo vymazat a prodat přes aukci či bazar. Takováto příležitost se jen tak neopakuje, ceny obvykle klesají a nebo přinejhorším stagnují.

Úvaha: Pevné disky v akci, jen za dvojnásobek!

Chápu obchodní logiku celé té události – ostatně i výrobci sami můžou namítat, že měli velmi omezené zisky a jejich zákazníci si užívali příliš velkých disků za příliš málo peněz. A nízká cena za disky vlastně demotivovala vývoj alternativních technologií, jako jsou ty stále oznamované a stále neprodávané holografické paměti. Faktem ale je, že alternativní řešení dnes k dispozici nejsou a jsme tak v rukou dvou majoritních výrobců, kteří můžou v podstatě definovat cenu.

Úvaha: Pevné disky v akci, jen za dvojnásobek!

Problém tentokrát nevidím na straně prodejců – jako etalon ceny používám externí 2TB disk pro USB 2.0/3.0 a cena nejlevnějších typů se víceméně všude pohybuje kolem 3300 Kč s DPH. Je jedno, od koho chcete koupit, je to všude stejné. Trochu nám to slezlo z excesivních cen, které se zpočátku blížily 4000 Kč, ale stále je to hodně, hodně daleko od původních 2000 Kč. A zatím nevidím žádný, ale naprosto žádný tlak, který by dostal ceny na tu úroveň, kde byly před záplavami. Který by nás dostal zpět do období hojnosti levného úložného prostoru, kdy jsme nemuseli řešit riziko selhání disku, protože jste si mohli koupit rovnou dva a zrcadlit je.

To není dobře, to vážně není dobře...



Tagy: úvaha  disky  hdd  cena  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.7.2012 05:54:01   193.110.186.xxx 1233
Je to jednoduche, 2TB disk stal 71€, kym nebude minimalne za 75 tak nekupujem. Uz sa sice asi 3 mesiace tlacim s 30GB volneho miesta, ale budem sa spravat trhovo a proste nekupim. Momentalne stoji 110€ btw.
13.7.2012 13:00:55   82.132.139.xxx 84
Ja som kupoval 1TB samsung 9mm za 50 libier .. sa oplatilo preto som kupil a bolo to za "cias povodni"
Mam aj SSD ale co by som ja uvital us alebo v buducnosti namesto hardiskov alebo 2,5 SSD, radsej mini PCI SSDs ake apple US osadzuje do svojich mac bookov prov..
Minimum miesta zaberaju su rovnako vykonne ako normalne SSD ..- mat 2 alebo 4 v RAID 0 by bolo super ..
13.7.2012 13:48:37   83.240.54.xxx 532
taky jsem od zaplav nekoupil disk..
13.7.2012 06:55:17   93.99.208.xxx 642
jako prase. Asi měsíc před záplavama jsem kupoval 4x2TB do RAID-5ky. Místo zatím zdaleka nedochází a jsem za to rád. Jeden disk mě stál 1700,- s daní.
13.7.2012 07:11:19   193.179.126.xxx 1048
Za mě, pro výrobce, stejný názor: Natlačte si ty terabyty do zadního otvoru !

Koupil jsem ssd, jako storage mám 500GB. Her moc nehraju, ze steamu si je můžu stáhnout kdy chci a díky ssd se načítají x krát rychleji. Vetší věci co chci vidět/ slyšet tak stáhnu a smažu - výhoda rychlého netu.

Doufám že Vám ty disky na skladu zrezaví !
13.7.2012 07:18:19   62.84.144.xxx 261
Tak jednoznačný souhlas pokud se týká uměle držené ceny disků. Bohužel pro nás před záplavami tu byly čtyři výrobci a nějaký zbytek. Teď je tu duopol a bezvýznamný zbytek. Proto je vcelku jasné, že si současná dvojice nepůjde nijak po krku. Možná by stálo za další polemiku, zda bylo správné, povolit současnému duopolu, aby odkoupil konkurenci. Otázka je, zda regulační antimonopolní mechanismy vůbec fungují. Před 15 lety byla v každé kategorii řada výrobců. Kolik máme dnes výrobců procesorů ? Kolik je výrobců grafických čipů, nově pevných disků, základních desek, zvukových karet, DVD mechanik ... těch slavných jmen, která z těchto odvětví zmizela a byla nahrazena jedním, dvěma nebo třemi dominantními značkami ... Obávám se, že nakonec to tak dopadne i v oblasti SSD.
Co je ale nutné také říci je změna kurzu dolaru. V létě 2011 byl dolar za necelých 17 korun. Dnes stojí přes 20 korun. To máte 20% nárůst, prakticky další DPH. I proto nesouhlasím s tvrzením, že vysoké ceny HDD nebylo využito konkurencí. Ono 9 měsíců není dost dlouhá doba na to, aby někdo vyšel s novou technologií. Už jen proto, že původní předpoklad krize byl jen na 3 měsíce, takže se nikdo do ničeho nehrnul. Čili teprve až před půl rokem začalo konkurenci docházet, že vysoká cena HDD zůstane déle. Navíc si troufám tvrdit, že minimálně odvětví SSD toho využilo. Loni jsem koupil dvojici 64GB SSD disků. Letos bych za jejich cenu už koupil 128GB modely a tak jsem investoval rovnou do 180GB modelu Intelu. A to i přes to, že dolar meziročně vylezl o 20%. Trend je navíc takový, že do roka by se 256GB modely mohly dostat pod 4000Kč s DPH a to je myslím hranice, kdy se SSD začnou opravdu masově šířit.
Čili vysoká cena HDD měla minimálně ten efekt, že se spustila taková ta první masovější vlna nákupu SDD. Obdobná situace jako když DVD vypalovačky klesly pod 4000 s DPH a lidé to porno a ostatní filmy potřebovali někam uložit . Tehdy byly HDD také poměrně drahé při jejich nízké kapacitě. Čili minimálně segment SDD z toho těží a pozitivní zprávou je, že v SSD figurují jiné společnosti než duopol z HDD. Při nízké kapacitě SSD ale stále zůstává nedořešen problém s velkým úložištěm dat. Přeci jen zaplnit dnes jeden, dva či více tera dat dnes není takový problém.
13.7.2012 07:45:03   78.102.33.xxx 223
Spousta uživatelů doma, nebo do pracovních počítačů žádné TB nepotřebuje. A až klesne cena za 256-512GB model na dostatečně nízkou cenu, začnou prodeje klasických disků klesat razantněji.

A co udělají manageři? Nahodí vyšší ceny,aby měli stále stejný hezký zisk a udrželi si odměny. To už se ale dostaneme do kolečka předsmrtné křeče.
14.7.2012 16:26:31   213.29.199.xxx 22
No antimonopolní úřady většinou jsou spíš monopolní úřady a monopoly spíš pomáhají vybudovat. Monopol bez podpory státní moci nemá šanci se dlouhodobě na trhu udržet. Ale to je jiná otázka. V případě akvizice HDD Samsungu by bylo úplně jedno, jak by úřady rozhodly, výsledek by byl stejný, jelikož to Samsung chtěl buď divizi prodat, anebo bez náhrady zavřít. Takže, i kdyby to úřady zamítli, tak by bylo tak jako tak o jednoho výrobce HDD méně, jen by stroje šli do šrotu a zmašstnanci na dlažbu. Takhle alespoň část přešla do Seagatu.
13.7.2012 07:22:29   62.209.192.xxx 1922
to autor teprve az pri vyvoji cen HDD zjistil jaka se na urovnich sveta hraje umela hra na koncaky tj. ovce k ostrihani? hura, kazde procitnuti se pocita, proste ovecky platte, nic jineho vam nezbyva, a vezte, ze budete vzdy radne ostrihany, at uz se to vztahuje na soucasnou ekonomickou splaskavajici bublinu, tak na ruzne praseci, ptaci a jine umele chripky, tak na famu o globalnim oteplovani a na to navazane restrikce a nove dane, prpravujici se geopoliticke zmeny v ramci planety atd., vyvoj cen HDD jen poklidne zapada to zmanipulovaneho schematu a kazda moznost jak jej vyuzit, jakou byly trebas zaplavy, je bez vedsiho prekvapeni vyuzita bezezbytku, on cekal nekdo neco jineho? Cili zaver - kdo ma na disky za soucasne ceny at si jej koupi, kdo na nej nema at je zticha a holt nekupuje, a ti ostatni budou po cechackovsku tlachat, tlachat a tlachat...
13.7.2012 07:31:29   62.168.66.xxx 82
Tiez som kupoval WD20EARS za cca 75 EUR. Bucham si hlavu o stvol, ze som bol lakomy a nekupil som rovno dva - ale kto mohol vediet, ze nastane takato situacia? Ak to klesne pod 100vku, asi este jeden kupim.
13.7.2012 07:41:02   90.176.81.xxx 224
Nesouhlasím s tvrzením, že ceny HDD nepomohly prodejům SSD. Je pravda, že ceny SSD jsou na GB stále mnohem výše než ceny HDD, jenže velkou část zákazníků vůbec kapacita nezajímá. Typický příklad je takový kancelářský stroj. Je u něj naprosto jedno jestli tam je 1TB nebo 128GB, ani jedno se nevyužije. Před zdražením se do takových počítačů cpaly 1TB protože to byla ekonomicky nejvýhodnější varianta. Jenže teď už ten rozdíl tak drastický není a zákazníci uvažují, jestli je pro ně lepší koupit hromadu prostoru, který nikdy nevyužijí, nebo jít do SSD které bude podstatně rychlejší
13.7.2012 08:03:52   83.168.175.xxx 262
V roku 2009 som kupil 1,5 TB harddisk, co vtedy ani nebola najvacsia kapacita. Presli tri roky a kapacity diskov sa ani velmi nezmenili, akurat sa 3TB disky stali dostupnymi. Tak sa mi zda, ze tempo zvysovania hustoty zaznamu sa nam nejako spomaluje.
13.7.2012 09:02:12   89.102.126.xxx 74
Nejhorsi je ze disky potrebuje kazde nove PC, navic disk je jednou z nejporuchovejsi komponentou, alespon u me. Doufam ze ty nove tovarny postavili na stejnem miste jako ty vyplavene, preci jen takova povoden kazdy rok dva a zisky jsou zajisteny nebo mozna by stalo za uvahu presunout je do amazonie.
13.7.2012 09:23:41   90.181.67.xxx 1023
"disk je jednou z nejporuchovejsi komponentou, alespon u me" kupuješ WD?
13.7.2012 09:47:34   94.138.104.xxx 412
Kde jsou ty doby, kdy tohle platilo a byla to ještě zábava... Máš Ati místo Nvidie? Máš AMD místo Intelu? Máš WD místo Seagate? atd.
Dnes si už nelze ani stěžovat, od každého jsou tu vždy už jen dva, kteří hrají jen sami proti sobě ve výsledcích meziročních příjmů a přejmenovávání "okopírovaných" technologií jeden od druhého. Šmejdy už jsou tak na obou stranách, ale koncoví uživatelé se hádají jen o ten přetrvávající princip ze "staré" (nebylo tomu zase ani tak dávno) doby.
14.7.2012 12:45:29   91.127.91.xxx 31
mně odcházely spíše Seagaty než WDčka. Ale je fakt, že levnější modely WD nikdy moc kvalitní nebyly, na druhou stranu se WD vyhnuly takové průšvihy s firmwarem jako měl Seagate u 7200.7 řady. Serverové Cheetahy taky nic moc.

Jinak musím nesouhlasit s tím, že disk je nejporuchovější komponenta - toto nechvalné prvenství má jednoznačně chlazení (ventilátory) všeho druhu.
14.7.2012 14:27:03   94.138.104.xxx 90
Nejporuchovější jsou, byly a vždy budou komponenty s příměsí prvku známého jako "kurvítko".
(Zná-li někdo zkratku tohoto prvku a jeho latinský, popřípadě anglický ekvivalent, nechť se s námi podělí.)
14.7.2012 15:27:30   217.29.15.xxx 54
Noo někde jsem o tom videl zminky jako o "sony timer".

Kurvítko v PC býva nejčastěji elektrolitický kondenzátor. Pokles kapacity v závislosti na době provozu a teplotě má každý ve specifikacích. Takže není problém to udělat tak aby vydržel +-2.5 roku. Takže když to přestane fungovat tak prostě vezmete pájku a dáte tam jinej. (vyzkoušeno o 2 zdrojů, 1 základní desky, 2 grafických karet a CDromky)
14.7.2012 16:20:02   94.138.104.xxx 32
Označení "kurvítko" je zaběhnutým dysfemismem pro jistou část stroje, přístroje nebo jeho jiné části, která je buďto navržena (předimenzována) tak, aby měla jistou maximální životnost (některé druhy tranzistorů, jako i ty v mikroprocesorech, jsou proto opatřené chladičem), nebo není jiná technologie, která by zvýšila opotřebení (mechanické, teplotní, atd.), a tím zvýšila životnost. (I když se začínají na některé speciální kousky základních desek a grafických karet dávat kvalitnější polovodičové součástky, které vydrží větší nárazové špičky a nedochází u nich při zvýšení teploty k nežádoucímu zacyklenému efektu zvýšení proud-teplota, tak jsou ještě stále drahé, i když se technologie jejich výroby dostávají na hodnoty snadné a levné pásové výroby.)
Ale používal jsem to ve spojení s "prvkem" spíše jako metaforu pro přirovnání s periodickou tabulkou prvků. Kdy je například kyslík, oxygen, oxygenium, O.
Jak by se tedy dala parafrázovat tabulka prvků a prvky samotné do světa počítačů?
13.7.2012 09:04:12   89.102.126.xxx 252
Nedejboze aby neco splachlo intel!
13.7.2012 09:42:57   46.13.253.xxx 223
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 09:49:43   195.113.20.xxx 1918
Moc nechapu nad cim tu tak vsichni brecite. 2TB disk jsem si koupil kvuli tomu, ze byl tak levny a ne proto, ze bych ho dodnes nutne zaplnil. Vsimli jste si vubec jak za poslednich 10let jsme od dostacujiho 1GB dat presli k vlastneni 1000GB a nekteri potrebuji 10krat tolik. Me to prijde na hlavu.
14.7.2012 15:41:28   217.29.15.xxx 101
Vsiml sis jak od filmu nahrabovanejch z televize do mpeg2 co se vesli v pohode na CD a nikomu ta kvalita neprisla tak moc spatna.(v dobe kdy velikost HDD byla mensi a pak maximalne tak 4*CD). Prez DVD s lepsi kvalitou kdy zase na trhu byly nejdrazsi disky s velikosti +-10DVD. A ceny kvalitnich byly vicemene 20-30kc za medium. A disk stal 2000-5000 a vic jsme se presunuli do doby kdy HDD za 3000 (i po zdrazeni) ma kapacitu 80 Blu-ray (jednovrstvejch) disku kdy kvalitni stoji 80+kc a u dvou vrsvech jsou za 250+kc.

Kdyz bych si mel nahravat veci z televize na DVD nebo diky vypanemu si proste legalne kopirovat blu-ray filmy na fyzicky media tak me to prijde porad jeste 2* draz nez kdyz si na to koupim disk.

Znal sem lidi co meli doma stovky CD v krabickach, pak stovky DVD v krabickach a dneska maj HTPC nebo i blbej prehravac v nem vrazenej pevnej disk a na policce 10 medii s oblibenymi filmy, na ktere sice nekoukaji, protoze maji kopii na disku, ale chteli ten film mit fyzicky.
13.7.2012 09:53:53   94.138.104.xxx 73
Možná bych se přiklonil ještě k jednomu logičtějšímu vysvětlení.
Továrny jsou stále v záplavové oblasti. Proto, i když je výroba na původní hodnotě, je dobré držet ceny nahoře co nejdéle, neboť se tím dosáhne finanční rezervy potřebné v případě, že by se něco obdobného opakovalo. (Samozřejmě, bylo by jistě výhodnější továrny přestěhovat, ale to by ceny i tak nesrazilo.) Nebyla by ale potřeba již výpomoc od druhého výrobce, který má pokrýt poptávku po obou výrobcích naráz. Očividně totiž WD rezervu neměl, nebo ne tak dostatečnou, čehož si musí každý v podobné situaci všimnout a následně se podle toho do budoucna zařídit.
13.7.2012 10:07:41   62.209.192.xxx 50
na takoveto situace existuji uplne jine instrumenty financniho trhu, a tim je napr. i pojisteni preruseni provozu apod. ale pokud vyrobce nema redundanci tak mu ani to nepomuze
24.7.2012 09:51:43   62.209.192.xxx 00
a kdo ze by to pojistil? Uz vidim jak se o tu nabidku pojistovaci agenti perou aby pak pri dalsich zaplavach jejich firma zkrachovala protoze podle me na pokryti vypadku vyroby nebude jen tak nekdo mit prachy
13.7.2012 10:19:17   94.138.104.xxx 168
Ale jako více alarmující (a o to zajímavější) mi přijde archetyp chování lidí, demonstrovaný přesně touto dokonale modelovou situací.
Pokud je něčeho dostatek, hojnost, nebo se to pohybuje v rozmezí luxusu (je toho víc než je potřeba a za hubičku), vznikne přirozená otupělost, nutící uvažovat způsobem, že "je to dostupné, mohu si to pořídit kdykoli v krizové situaci, když mi zrovna dochází místo, proto s nákupem mohu čekat až do poslední chvíle, protože co kdyby ceny ještě klesly a já na tom pak ušetřil pár korun navíc, kdy v případě, že ceny neklesnou stále vím, že to stále koupím za tu krásně nízkou cenu?".
Ve světě blahobytu a hojnosti všeho se téměř nikdo nepozastaví nad možností, že by se to mohlo zvrtnout. Všichni jsou ve stavu opilosti a neuvědomují si reálné následky. (Škoda, že se to nevztahuje jen na disky.) A následně v situaci, jako je ta momentální, si všichni musí stěžovat.
Na co si ale vlastně skutečně stěžují?
13.7.2012 09:56:45   46.13.253.xxx 1020
...tak eště malá poznámka. Pokud si koupíte v tuto chvíli max. kapacita HDD 3TB vyjde vás cena za 1TB 1300 kč.Je to opravdu drahé? Jediný co vás nutí je to si koupit ty 3TB aby ste se dostali na pomyslnou cenu za dob před povodní! Páčko a klidně mne mínusujte, jestli nemám pravdu ;-)
13.7.2012 12:05:37   93.99.208.xxx 120
Psal jsem už někde v prvních komentářích. 2TB za 1700,- byla cena předpovodňových disků. Pak ti to moc nevychází.
13.7.2012 09:59:11   46.13.253.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 09:59:30   195.212.29.xxx 1910
Takovy detail, se kterym se casto setkavam - proc rada lidi vcetne autora uvahy pouziva spojeni "SSD disk"? Vzdyt je to prece "SS disk", ne? Stejne tak nikdo nerika HDD disk...
13.7.2012 17:03:37   88.101.70.xxx 180
jsou to retardi, proto jinak duopol je tu uz davno, neznate Coca Colu a Pepsi, AMD a Intel - jak si hraji na konkurenci. Duopol je pouze spec. formou oligopolu, u nas znameho predevsim diky nasim skvelym operatorum a bezzubeho CTU, ktery mlcky na vse "dohlizi" ;)
24.7.2012 11:35:50   62.209.192.xxx 00
kam v tomto duopolu zaradis Kofolu? Je to totiz socialisticka alternativa na kolove napoje ze zapadu
14.7.2012 15:47:13   217.29.15.xxx 50
To je to sami proc se rika LED (Light emmiting diode) dioda. Poziva se to pro to, ze pokud tu zkratku neznas a vis ze je to SSD a vis ze je to disk tak to pouzijes. Pak se to zajije mezi masou lidi co tomu nerozumej a nakonec je z toho bezne uznavanej oficialni nazev.
14.7.2012 18:47:29   85.70.212.xxx 102
HDD disk se nepoužívá, protože HDD znamená - Hard Disk Drive. Tudíž už tam to slovo disk = (disková) jednotka je.

Kdežto SSD znamená solid state drive (tj. jednotka nikoliv disk). Proto není podle mě chybou přikládat za samotnou zkratku i slovíčko disk, protože to v zásadě určuje o kterou jednotku se to vlastně jedná (=diskovou; disk).
13.7.2012 10:08:25   90.181.161.xxx 331
oldrick napsal:
...tak opět sem se pobavil.Nesnažte se jako naši východní sousedi mrvit anglická slovíčka! Málem sem hodil šavli při výrazu duopol???
No vzhledem k tomu, že to je běžně používané označení pro danou situaci na trhu a to jak v češtině (duopol - uvádí to wiki i slovník cizích slov), tak i v angličtině (duopoly), spíš bych místo zbytečných narážek zauvažoval o doplnění vlastního vzdělání :-)
13.7.2012 10:18:35   46.13.253.xxx 323
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 10:24:33   94.138.104.xxx 101
Kde jinde, když to některým očividně ani v primitivním ústavu, jako je základní škola, nestačilo. ;)
13.7.2012 21:59:22   87.236.197.xxx 78
wikipedie neni rozhodne zdroj duveryhodnych informaci...
13.7.2012 22:30:28   94.138.104.xxx 100
Ale výrazy jako "ironie", "sarkasmus", "cynismus" a spoustu dalších tam mají vysvětlené dostatečně pochopitelným způsobem.
13.7.2012 15:39:24   151.88.22.xxx 48
no je pravda,že na Wikipedii si každej může napsat co chce a kdy chce
13.7.2012 11:25:41   46.13.253.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 11:43:03   89.177.41.xxx 90
oldrick napsal:
...tak opět sem se pobavil.Nesnažte se jako naši východní sousedi mrvit anglická slovíčka! Málem sem hodil šavli při výrazu duopol???

Duopol je běžně používaný odborný výraz. Popisující situaci, kdy trhu dominují dva výrobci. Dochází k tomu poměrně snadno. Když se objeví nová technologie, vyrojí se zpravidla celá řada konkurujících si výrobců. S tím, jak technologie zraje a trh se nasy cuje, dochází k pohlcování méně úspěšných až nakonec zbudou dva výrobci.
To je z hlediska stability systému kritická konfigurace. Pokud by výrobce byl jenom jeden, mohl by si dovolit diktovat ceny. Dva konkurenti umožňují odběratelům lepší pozici při vyjednávání cen a také nenarážejí na problémy s antimonopolními úřady.
Příkladů kolem nás je hodně. V oboru IT například Intel-AMD, AMD/ATi-nVidia a v posledním roce nový WD-Seagate.
Osobně jsem loni po záplavách tipoval návrat do oblasti původních cen na konec roku 2012, ale to jsem nevěděl o chystaných akvizicích Samsungu a Hitachi. Počítám, že ceny koncem roku půjdou dolů, ale k předpovodňovým se pořád nepřiblíží.
Zažili jsme to už v IT vícekrát a vyšší ceny vydržely zpravidla několik let, často až do nástupu nové technologie.
13.7.2012 12:38:22   94.138.104.xxx 170
Pravda, vzpomínám, že pár let zpět byl stejný problém (rozdíl byl v tom, že to bylo uměle) ohledně RAM pamětí (pardon, někteří uživatelé zde by raději preferovaly označení RA paměti, nebo mám psát rovnou double data rate random access memory?). Příliš rychlý pád cen způsobený příliš mnoha kusy na trhu byl uměle pozastaven počtem vyráběných kusů. Je zajímavé, že teď jim to nevadí. Nebo opět něco chystají?
Paranoia: "Nakupujme paměti, jinak budeme zase nadávat."
13.7.2012 13:02:16   109.81.245.xxx 40
Provedeno. Nakoupeno 11.11.2011. 16GB Hyperů za 2040,- . Zato krucinal 64GB mi poklesl o pětikilo na ceně. Takže jsem na tom tak nějak šul-nul. Zajímavé, že měli tu drzost chtít po mě krucinál ty prachy. Musím si zanadávat.
13.7.2012 11:50:31   89.102.126.xxx 32
No ano WD, konkretne ten 640GB smejd, mam 3 kousky a vsechny uz byli na reklamaci.
13.7.2012 13:26:12   46.13.253.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 14:16:11   83.69.56.xxx 100
je tu ještě jeden výrazný fakt, který přispěl k nesnižujícím se cenám pevných disků - značná omezení sdílecích úložišť. Dřív jsem si řekl, že si ten film nebudu ukládat na disk, protože když se na něj budu chtít za pár let podívat, tak si jej opět bezproblémů stáhnu. Bohužel není tomu tak. Zrovna jsem se chtěl podívat na Johny Englishe 2(kvůli RR V16), na žádném freedownload úložišti jsem jej nenašel, tak jsem si nakonec objednal použité origo DVD za 50Kč. To samé je se seriály - pokud můžu, tak ukládám na disk.
13.7.2012 17:36:57   81.0.236.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2012 07:52:48   85.70.225.xxx 20
Monopol, duopol, oligopol. Zcela běžné, v ekonomice používané termíny.
13.7.2012 17:40:02   81.0.236.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 17:40:25   81.0.236.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 17:41:27   81.0.236.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 18:12:55   81.0.236.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.7.2012 19:34:13   46.13.253.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.7.2012 08:21:44   89.102.94.xxx 61
Nevidíš jednu věc, 2TB ( v době před záplavama měla tato kapacita nejlepší poměr Kč/GB) stála mezi 1600-1800 Kč. Dělit určitě umíš, takže 900 a 1300 je nějákých 30% rozdíl, neboli vývar pro výrobce..
14.7.2012 02:40:36   213.226.234.xxx 00
Mě dokonce asi jen 1500 a to jsme se ještě zasmáli že mám na ISICa 9kč slevu .
14.7.2012 14:04:30   86.49.115.xxx 83
Sorry deti, ale primarni problem je, ze kapitalismus nezna nic jako neprimereny zisk.

Pokud mate neco unikatniho tak si cenu muzete dat jakou chcete.
Pokud vyrobcu neni moc, tak je desne snadny udelat kartel, ktery se podari dokazat, ve velmi, velmi malo pripadech.
15.7.2012 08:16:28   87.197.151.xxx 60
Ešte by som spomenul obľúbenú hru asi všetkých distribútorov pri reklamáciách diskov. Konkretna story spred mesiaca - na WD20EADS cca 1,5 roka starom sa mi zacali objavovat vadné sektory tak som ho dal do reklamácie. Po troch týždňoch mi distribútor oznámil že disk mi nevedia vymeniť pretože "typ sa už nevyrába a alternatíva neexistuje" !!!!
A že teda mi vrátia dobropisom peniaze, samozrejme cca 80 eur čo som za disk zaplatil vtedy. Toto podľa mňa hraničí s podvodom, pretože NEVERÍM že WD za disk distribútorovi vracia peniaze. Alternatíva samozrejme existuje. Takže vo výsledku si distribútor predá disk za cca 120 E, mne vráti 80 a zvyšok si strčí do vrecka.
15.7.2012 11:27:55   46.13.253.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.7.2012 11:31:29   46.13.253.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.7.2012 11:48:28   94.138.104.xxx 61
Nebo by jen stačilo, kdyby ses přestal opakovat. Očividně nemá nesouhlas spojitost s tím, jak to napíšeš. Tedy nepramení z našeho nepochopení toho, co se nám snažíš opakovaně sdělit.
15.7.2012 11:53:36   46.13.253.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.7.2012 12:09:27   94.138.104.xxx 50
Zkus dát třeba "Odpovědět" místo "Reagovat".
15.7.2012 18:18:34   84.42.166.xxx 90
Nezbylo mi nic jiného, než ve Windows vypnout upozornění na zaplnění disku.
15.7.2012 21:16:23   85.70.177.xxx 67
http://pevne-disky.heureka.cz/
Noo, ja nevím... Ale tady vidím v prvních topkách ještě navíc A-Data a Verbatim, v nižších pozicích další spoustu značek se svými výrobky. Je mi jasné, že na cenovou hru přistoupily nejspíš všichni, tedy hlavně ty obchody... No a jelikož vím, že za těch zbylých 15 % zodpovídá Toshiba, tak prosě nevím...

Každý chce mít buď WD nebo Seagate a pak nadává, že není konkurence. Třeba se bojí vyzkoušet disky od konkurence, že s nimi nemá zkušenosti. Ale tak někdo to zkusit musí...

Já když si něco kupuji, tak nejdu po ceně... Jdu po poměru ceny k užitné hodnotě výrobku (tedy v dané kategorii)... A tu tradičně u HW nenajdu u těch společností, jejichž výrobky jsou nejprodávanější nebo naopak mají nejhlasitější reklamu...
Je to jako s plynem. Dokud bude nejvíc lidí u RWE, nemá důvod zlevňovat. Ale až hodně lidí přejde k e.onu, ČEZu a dalším spoustem společností, tak se do cenové války vloží i RWE, protože si už nebude moct dovolit unikat zisky...

Snad v žádném odvětví nejsou jen 2 značky... Jsou jen dvě známé značky, jež drží téměř absolutní většinu trhu. U kol zmiňujete Coca-Colu a PepsiCo... No... Toto je dost povrchní příklad, neboť asi tak velkou většinu nezabírají, když RC Cola má i na reklamu v TV. Pak spousta lokálních výrobců, včetně nonamů – u ná třeba Kofola.

U Intelu a AMD je přece ještě Via... Ale toto je spíš příklad, jak si velké firmy mezi sebou drží disky a snaží se nepustit nové výrobce mezi sebe, v takové symbióze. Protože VIA Nano by se určitě dokázala utkat s Atomy a mobilními AMD... Třeba by nevyhrála, ale cenově ano. Ale oni prostě drží partu a dalšího nepustí...

Ale základní věc je, že je to prostě v lidech. Chováme se jako tupé stádo. Člověk je sice chytrý tvor, ale lidstvo je všeobecně hloupé...

Když se vám to nelíbí, kupte něco jiného... Nebo jste přece IT. Když budete někomu z vašeho okolí pomáhat vybírat, tak mu poraďte něco nového. Vy tu jen sedíte a naříkáte... Jak hrdniské...
24.7.2012 13:59:25   79.170.254.xxx 01
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=504740276209596&set=a.141250285891932.27670.100000208847124&type=3&theater

A to jsem si ještě koupil dva 2TB HDD 5900ot. do multimediálního centra a ještě jeden 2,5" 500GB 7200ot. do noťasu a jeden 2,5" 640GB 5400ot. do externiho boxu. To všechno od začátku minulého roku do konce letních prázdnin. Takže mě teď zatím ještě nedostatek místa netlačí a to k tomu hezky zrcadlím
24.7.2012 21:02:31   83.208.136.xxx 01
Proč tady všichni brečíte? Kdyby jste byli na jejich straně barikády, tak fungujete přemýšlíte naprosto stejně.

Pan Rybka sice povětšinou píše krásné úvahy, ale tato je jako za socíku. Vy stylu "Nechci slevu zadarmo".

Poslední disk jsem kupoval WD 640 GB za 1700 Kč a tudíž mi nepřijde nijak předražené dát 2700 Kč za 2TB disk.

Přestaňte stahovat jako urvaní kdejakou zhovadilost, smažte ty desítky nudných a pouze jednou jedinkrát zkouknutelných filmů a seriálů a máte místa dost.

Neznám nikoho kdo by vlastní tvorbou zaplácal 2 TB disk tak rychle jako stahovači. Pouze snad někdo kdo se živí profi tvorbou HD filmů. Ale ten nemá problém dát 4K za novej disk.
24.7.2012 21:03:57   83.208.136.xxx 00
VVelda napsal:
http://pevne-disky.heureka.cz/
Noo, ja nevím... Ale tady vidím v prvních topkách ještě navíc A-Data a Verbatim, v nižších pozicích další spoustu značek se svými výrobky. Je mi jasné, že na cenovou hru přistoupily nejspíš všichni, tedy hlavně ty obchody... No a jelikož vím, že za těch zbylých 15 % zodpovídá Toshiba, tak prosě nevím...

Každý chce mít buď WD nebo Seagate a pak nadává, že není konkurence. Třeba se bojí vyzkoušet disky od konkurence, že s nimi nemá zkušenosti. Ale tak někdo to zkusit musí...

Já když si něco kupuji, tak nejdu po ceně... Jdu po poměru ceny k užitné hodnotě výrobku (tedy v dané kategorii)... A tu tradičně u HW nenajdu u těch společností, jejichž výrobky jsou nejprodávanější nebo naopak mají nejhlasitější reklamu...
Je to jako s plynem. Dokud bude nejvíc lidí u RWE, nemá důvod zlevňovat. Ale až hodně lidí přejde k e.onu, ČEZu a dalším spoustem společností, tak se do cenové války vloží i RWE, protože si už nebude moct dovolit unikat zisky...

Snad v žádném odvětví nejsou jen 2 značky... Jsou jen dvě známé značky, jež drží téměř absolutní většinu trhu. U kol zmiňujete Coca-Colu a PepsiCo... No... Toto je dost povrchní příklad, neboť asi tak velkou většinu nezabírají, když RC Cola má i na reklamu v TV. Pak spousta lokálních výrobců, včetně nonamů – u ná třeba Kofola.

U Intelu a AMD je přece ještě Via... Ale toto je spíš příklad, jak si velké firmy mezi sebou drží disky a snaží se nepustit nové výrobce mezi sebe, v takové symbióze. Protože VIA Nano by se určitě dokázala utkat s Atomy a mobilními AMD... Třeba by nevyhrála, ale cenově ano. Ale oni prostě drží partu a dalšího nepustí...

Ale základní věc je, že je to prostě v lidech. Chováme se jako tupé stádo. Člověk je sice chytrý tvor, ale lidstvo je všeobecně hloupé...

Když se vám to nelíbí, kupte něco jiného... Nebo jste přece IT. Když budete někomu z vašeho okolí pomáhat vybírat, tak mu poraďte něco nového. Vy tu jen sedíte a naříkáte... Jak hrdniské...


Ano, přesně tak třetí třída ZŠ. Tam jsme si takto natahovali oháňky.
24.7.2012 21:07:07   83.208.136.xxx 00
gos napsal:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=504740276209596&set=a.141250285891932.27670.100000208847124&type=3&theater

A to jsem si ještě koupil dva 2TB HDD 5900ot. do multimediálního centra a ještě jeden 2,5" 500GB 7200ot. do noťasu a jeden 2,5" 640GB 5400ot. do externiho boxu. To všechno od začátku minulého roku do konce letních prázdnin. Takže mě teď zatím ještě nedostatek místa netlačí a to k tomu hezky zrcadlím


Ukázkový příklad. Chlubíte se, protože jinak nechápu proč by jste to sem psal.

-----------

Mám na to, koupím, nemám na to, nekoupím. 

-----------

Pořád se máme moc dobře. Až bude chleba za padesát, daň třicetpět procent, tak vy budete pořád machr, že?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

241 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 116.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.