Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet Síla organizovaného davu: Vzhůru, jen vzhůru, GameStope!
Síla organizovaného davu: Vzhůru, jen vzhůru, GameStope!
autor: Michal Rybka , publikováno 2.2.2021
Síla organizovaného davu: Vzhůru, jen vzhůru, GameStope!

Už v minulosti internet projevil svou moc a sílu. V případě neuvěřitelného koordinovaného nájezdu proti hedgeovým fondům, které se snažily shortovat GameStop, demonstroval opravdovou sílu koordinované akce. Mnohem drsněji, než kdy předvedla jakákoliv skupina aktivistů!


Hromadné nájezdy na vybrané cíle na trhu jsou novým jevem. Jejich síla se multiplikuje v množství malých investorů a riziko se v jejich počtu naopak rozpouští. Určitý návod už padl: Hledají cíle, které mají poměrně malé objemy obchodovatelných akcií a kde je možné vytvářet iracionální tlaky, které protihráče dostanou do nepříjemné situace a donutí ho dělat něco, za co hodně zaplatí. Mezi momentálními cíli zájmu r/WallStreetBets momentálně najdeme mimo GameStopu také Blackberry a AMC, což jsou, objektivně, také společnosti docela v úzkých. (AMC je největší řetězec amerických kin, která jsou po většinu roku 2020 zavřená.)

Anebo se stane něco jiného. Regulátor z Massachusetts řekl, že by NYSE měla „zastavit obchodování s akciemi GameStopu alespoň na třicet dní, aby situace vychladla“. Debata o tom, zda se v takových případech má do divokých nájezdů vložit regulátor, anebo ne, započala. „Je otázka, jak moc bláznivin budete tolerovat – a které blázniviny budete tolerovat,“ komentuje Matt Levine z Bloombergu.

Senátorka Elizabeth Warrenová konstatovala, že „celé roky se velké firmy, fondy i bohatí investoři chovali tak, že trh s cennými papíry je jejich kasino, kde jen ti ostatní platí cenu. Je na čase, aby se SEC a finanční regulátoři probudili a začali dělat svoji práci.“

Ale jakou vlastně práci? Regulaci pro všechny? Co chtějí dělat regulátoři? A co politici? To zatím není jisté.

To, co víme, je to, co chtějí dělat lidi z r/WallStreetBets. Dělají to veřejně, publikují to veřejně – a docela se u toho baví.

Síla organizovaného davu: Vzhůru, jen vzhůru, GameStope!

Což o to – chápu sympatie, které vzbuzují po celém světě, od Američanů, kteří přišli v roce 2008 o všechno, po Slavoje Žižeka, který v kauze GME vidí počátek rozpadu kapitalismu a na stará kolena čeká na druhý příchod světového socialismu.

Ale ta racionální část ve mě souhlasí si Michaelem Burrym: Internetem koordinovaný nájezd na akcie nějaké firmy není přirozený, rozbíjí to fundamentální ekonomickou logiku. Je to jako nájezd Vikingů, kteří si berou to, co jim podle jejich názoru patří.

GameStop, Blackberry i AMC stejně budou muset řešit svoje provozní problémy – jako obvykle. Jejich provozu se ta bouře kolem nich vlastně netýká. A to, co vypadá jako lidové povstání – kdopak ví? Třeba to skončí tak, že ti, kteří ho vyvolali, zbohatnou. A nechají svoje stoupence, pobavené a bez peněz, stát v bahně před branami: Tak, jako se to stalo mnohokrát předtím.

Kde kdo je přizván k dobrodružství války, jen málokterý užívá nakonec kořisti.



Tagy: reddit  gamestop  internet  ekonomika  bankrot  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.2.2021 17:02:20   84.242.66.xxx 205
LTC,ETC etc . Přijdou i na normální trh.
Teď je jich pár miliónů. Sranda bude až jich budou 2MLD a zjistí, že mohou ovládnout prakticky cokoliv.Pohlavkovat ty největší firmy skrze jejich akcie, nebo celé Státy skrze jejich měny.
A zakázat jim to by bylo v rozporu s volným trhem.
2.2.2021 17:12:00   82.113.55.xxx 263
Spis bych to pripodobnil jako kdyz se tyrannosaurus zene jako obvykle za koristi, a najednou zjisti, ze se do lovu necekane zapojili takovy mali tvoreckove s ostepy, kteri vyuzili toho, ze se v honu dostal do slepe ulicky a z lovce se stala korist..
Priste bude muset byt opatrnejsi a vice si kryt zada, i za cenu mensiho ulovu.., neboli zisku..
2.2.2021 17:42:25   83.148.36.xxx 1842
Pekna metafora, ale nerealna. Homo sapiens a Tyrannosaura deli 66 mil. rokov.
2.2.2021 19:15:04   195.91.31.xxx 924
je mi luto kazdeho palca dole co si dostal za tento koment, holt je to dlhodoby trend ze logika ustupuje emociam...
8.2.2021 12:19:50   77.48.44.xxx 00
No a co, tak je to z Jurského parku...
2.2.2021 17:19:24   78.45.109.xxx 522
Přehané regulace určitě nechceme. To co chceme je důsledné oddělení komerčního a investičního bankovnictví a důsledně nezachraňovat všechny ty derivátové gamblery, tedy žádné záchranné balíčky a kvantitativní uvolňování a pěkne odeslat do bankrotu.
Pro neinformované připomínám, že s akciemi ani trhem se vůbec nic nestalo, nikdo o nic nepřišel. Záležitost se týká jenom gamblerů, kteří si vsadili na pokles ceny.
2.2.2021 19:46:58   95.140.248.xxx 344
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.2.2021 22:03:29   78.45.109.xxx 241
Nevsadili si v sázkové kanceláři, ale u svého brokera, netuším co je na tom zase k nepochopení.
2.2.2021 23:03:15   178.255.168.xxx 171
Rozdíl mezi obchodováním na burze a kasinem je, že na burze se občas dá vyhrát a sem tam funguje technická analýza.

Ale praxi je to taky kasino. Protože stát se může cokoliv, třeba GME.
4.2.2021 23:52:29   45.82.233.xxx 42
V kasinu urcite v celkove souctu nikdy nebudes v plusu to se klidne vsadim, ale na burze pokud se svymi aktivy manipulujes jen trochu rozumne v pohode budes v plusu.
5.2.2021 04:02:05   78.45.109.xxx 52
Správci Melvin Capital a Citron Capital rozhodně manipulovali se svěřenými aktivy rozumně a v plusu nejsou
5.2.2021 08:47:23   45.82.233.xxx 13
Manipupovali rozumne a nejsou v plusu jo hm, spis spekulovali a nevyslo to Ono v kryptu je mnohem bezpecnejsi cesta k zisku si proste pockat na fazi kdy je celej market dole coz nastane cca 2022/23 a tam nakupovat a pak to jen podrzet a nekde +- 2024/25 to prodat a pokud to trefis mas 10x vice dolaru nez na startu. Pokud netrefis idealne budes mit o neco min ale urcite zisk, nebezpeci jsou burzy a kdo se necha svest k obchodvani na nich a neumi to, ma slusnou sanci ze provari.
8.2.2021 08:32:31   188.167.59.xxx 30
Na rozdiel od akciového trhu, kde firmy vyplácajú dividendy ako podiel na REÁLNOM hospodárení firmy, je kryptotrh čistý gambling, kde zisky jedných sa presne rovnajú stratám ostatných.
2.2.2021 22:10:06   78.44.242.xxx 142
"je to čistě sociální jev, víra v to, že jde o něco hodnotného, i když není podpořena žádnými fakty"

Ok a v čem je to jiné než měna států či krypto měn? Vždy je to jen o tom že věřím že vlastním něco co má hodnotu, a věří v to i ostatní...

A něž začnete argumentovat, tak si zjistím něco o zlatém standardu a vrtulníkových penězích
3.2.2021 07:48:36   78.80.16.xxx 95
Přesně tak, je to úplně stejná sranda jako Bitcoin, hodnotu vytváří VÍRA, nic jiného. A na tu víru to taky dojede, až se ukáže, kdo vlastně tahá za nitky...
8.2.2021 08:35:20   188.167.59.xxx 10
Štátne meny sú "kryté" zákonom. Teda štát má možnosť nútiť ich používať pod hrozbou trestu.
8.2.2021 12:27:08   77.48.44.xxx 00
No, tak používejte Bitcoin, když si myslíte, že je lepší...
8.2.2021 14:19:42   188.167.59.xxx 10
Ja si nemyslím, že je lepší. Pri štátnych menách sa dá v najhoršom vynútiť jej používanie "obuškom". To pri kryptomenách neplatí.
9.2.2021 14:28:14   46.13.167.xxx 10
státní měny jsou především kryté prací resp. už jen existencí těch lidí, nerostným bohatstvím země atd. I když už byly taky různé socialistické excesy, tak ta měna, na které stát stojí i spousta majetku k ní navázaného bude vždy existovat.

Zatímco kryptoměny jsou zpravidla kryté jen výpočetním výkonem strojů (pravda, impozantním), který je ale k ničemu.

Úplně stejně si kupuju víru že se najde větší blbec než jsem já, co to koupí za víc.

Kdyby s tím aspoň šlo reálně platit - takovej krypto revolut, to by bylo super, a bitcoin nechat spekulantům.
2.2.2021 23:10:18   178.255.168.xxx 213
..on problém je, že lid kapku sere několik věcí. To že pravidla víceméně platí pro jednu stranu a není to obvykle ta vítězná a bohatší.

Burzy jsou absurdně přeregulované a v podstatě cinknuté směrem k finančním obludám. Které jako bonus prakticky nemají žádnou odpovědnost a když se něco posere, třeba i ve světovém měřítku (díky nim a jejich nenažranosti) tak oni jedou dál a odnese to ten zbytek světa.

Nerovonáha ekonomiky je ošklivá věc. To že jsou u moci lidi, kteří navíc ekonomiku vůbec nechápou, či jsou nedejbože u "lisu na peníze" je teprve průšvih.

USA si zadělalo na průšvih tím úděsným tempem kterým tisknou peníze, ony totiž někam ty peníze jaksi musí jít..

Řekl bych, že místo oddálení či zmírnění ekonomické krize většina rozhodujících spíš jaksi ten průšvih přikrmila a přitopila pod kotlem.

Budem nepochybně žít v zajímavých časech, jen asi ne pěkných. Lépe už definitivně bylo.
2.2.2021 23:45:22   78.157.167.xxx 283
Komunitu WallStreetBets tvoří hlavně mladí lidé – hodně studentů. Těm vlády vzaly kulturu a zábavu a zavřeli je doma. Rok hrát na kompu nebude bavit nikoho, takže bylo jen otázkou času, než si najdou jinou hru... a tím se staly trhy. Peníze, které by jinak utratili v hospodách a zábavě, přesměrovali tam.

Akcie GameStopu nekupovali proto, že by věřili, že mají tu cenu, ale protože chtěli „potrestat” fondy a ukázat, že „síla davu” dokáže porazit i miliardové fondy. A nebýt machinací s RobinHoodem, tak by se jim to i povedlo... i když já bych řekl, že to dokázali. Je dost možné, že se s podobnými akcemi budeme setkávat stále častěji.
3.2.2021 08:38:28   193.8.87.xxx 91
Akcie narozdíl třeba od Bitcoinu mají jednu zajímavou vlastnost - je to podíl z firmy, z něčeho, na co je možné si sáhnout. Cena akcie libovolné firmy může vyletět na prakticky libovolnou hodnotu, pořád si ale táhne jako kouli na noze skutečnou hodnotu dané firmy. Čeká se jen opadnutí nadšení a na splasknutí bubliny. A tady končí dobré zprávy.
To, co je popisováno v článku, je už čisté sázení. Lidé sází celkem bez ohledu na skutečnou hodnotu. Nebezpečné je to proto, že to má poteciál deformovat ceny akcií ve velkém a přinést fakt slušný kolaps. A zamysleme se nad tím, kdo všechno to odnese, jaké subjekty mají utopené peníze třeba v akciových fondech a čí peníze to jsou ...
Akce kolem Redditu je možná zábavná, ale mě z toho dost mrazí v zádech.
3.2.2021 09:18:08   82.113.55.xxx 71
V tomto pripade ani ne tak sazka, jako strategicka hra. Nas doma ucili, ze se nema rikat HOP, dokud neskocite.. Pokud nekdo svuj business postavi na "HOP" tak tim padem riskuje.

Akorat pointa je v tom, ze toto neni potreba regulovat - takovedle jedno spaleni (prilis moc riskovani) by melo byt dostatecne varovani pro ostatni FONDY, aby prehodnotili svoji nenazranost..
4.2.2021 07:46:34   195.212.58.xxx 55
To je jedna vec. Druha vec, nad ktorou sa tu asi nikto nezamyslel vratane autora clanku, je, pre koho tie spolocnosti peniaze spravuju.
Oslavuje sa to ako boj Davida proti Goliasovi, ale napadlo niekoho, ze tie peniaze su dochodkove alebo investicne fondy normalnych ludi?
4.2.2021 08:45:03   78.45.109.xxx 57
A co jako? Že když přes fondy shortuje tvoje babička, tak s ní máme mít nějakou lítost? Opak je pravdou, tvoje babička šla vědomě a úmyslně do rizika a je nutné aby si nesla plně následky svých činů.
Pozn.: Moje chytřejší babička spoří ve státních dluhopisech.
4.2.2021 12:36:29   195.212.58.xxx 61
Tak to s tvojou babickou sucitim. Mat peniaze pod matracom vynasa rovnako ako dlhopisy. Takto zahodit celozivotnu pracu je smutne. To neviem ci vobec na inflaciu zarobi.

Podla teba je vporiadku ilegalnou manipulaciou trhu obrat beznych ludi o peniaze, lebo ich spravcovsky fond pouziva mozno moralne pochybny ale legalny a bezny nastroj, ktory iba vyuziva prirodzeneho upadku zaujmu o sluzbu.
Tym padom nie si moralne o nic lepsi ako to co tvrdis o tych spolocnostiach.

Fer by bolo, keby povedali "GameStop si nedame" a vydali rovnaku spravu, ze budu masivne skupovat akcie aby spravcovske fondy ukoncili svoje pozicie. V tomto maju tie fondy pravdu, ze nemozu cely den sledovat reddit.
Lenze im je nejaky GameStop ukradnuty a isli do toho s cielom zisku a sposobuju na trhu chaos.

Mozno by si si mal pozriet nedavno spominaneho Legal Eagle, kym vypustis taketo neuvazene hlasky.
4.2.2021 13:30:48   78.45.109.xxx 37
K žádnému obrání lidí o peníze nedošlo, kolikrát to ještě bude potřeba napsat, abys to pochopil? Akcie jejich držitelům nikdo nesebral, všechny akcie stále mají slušnou cenu a všechny akcie stále jdou normálně obchodovat.
4.2.2021 14:00:57   195.212.58.xxx 54
Ty si dobre mimo. Ani nejdem reagovat, lebo si tolko nezmyslov natlacil do jednej vety, ze by mi to zabralo 10x tolko slov.
4.2.2021 12:39:01   82.113.55.xxx 23
Penzijni fondy jednou skonci stejne velkym fiaskem. Vsichni vime, ze penize v posledni dobe tak jako tak nevydelavaji.. Tak na cem by tak mohly vydelavat penzijni fondy? To tak staci na vyplaty vrcholovym managerum a cast tem "stastnym", co jsou uz v duchodu.. Ale jen proto, ze silne rocniky stale makaji a spori..
Uvidime za 20 let.
5.2.2021 07:44:54   195.212.58.xxx 23
Tak mas zle fondy. Moje zarabaju vynikajuco
4.2.2021 13:25:44   90.179.84.xxx 52
Ne nenapadlo. Protože v hedge fondech jako je Melvin Capital "normální" lidé svoje úspory nemají. Nemohou si to prostě dovolit. Do těchto hedge fondů ani neinvestují jiné podílové fondy pro "normální" lidi.
A zde je třeba hezký příklad jak penzijní fond pro kanadské učitele snížil ztrátu kterou mi dříve uštědřili velké hedge fondy díky růstu Macerich - https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-29/reddit-fever-ignites-mall-stock-and-fund-cashes-out-500-million?sref=lagJc1td
4.2.2021 14:13:31   195.212.58.xxx 32
Tam ziadne hedge fondy nevidim. To vyzera, ze mali stavku na rast akcii a stavili zle. Podla logiky rnb, tak im treba. Ale mali stastie, ze reddit vyhnal akcie na uroven, kde mohli vystupit bez straty.

Kazdopadne, tentokrat si to mozno odniesli bohati, ale nabuduce to tak nemusi byt.
4.2.2021 14:40:36   90.179.84.xxx 21
Samozřejmě že byl MAC hodně shortován v minulosti. Ne sice tak moc jako některé jiné tituly ale i tak se penízky normálních" lidí přelili těm bohatým.

Z tvých komentářů mi připadá že "voláš" po regulaci jedné strany. Sice si myslím že byla manipulace trhu z obou stran, ale bylo to v rámci volného trhnu. Jakákoliv další regulace by v dlouhodobější perspektivě jenom uškodila.

Ve své podstatě to byla zanedbatelná epizoda ze které se většina poučí a volnému trhnu to jenom prospěje. Ti velcí začnou hodnotit lépe rizika a uvědomí si že i "děcka z Reddit" jsou síla se kterou se musí počítat. A ty "děcka" se něco naučí jak funguje trh a jak je důležité si vybrat borkera který má dostatečný kapitál pro pokrytí obchodů.
5.2.2021 07:29:35   195.212.58.xxx 21
Neviem preco ti to tak pripada, vobec mi nejde o regulaciu jednej strany. Ved som napisal, ze sa mali spravat rovnako ako bezne fondy a vydat oznamenie. Len sa mi nepaci, ze sa to popisuj ako boj dobra proti zlu.
5.2.2021 09:21:48   78.45.109.xxx 11
To jsi napsal špatně, akciový trh není plánovité hospodářství, nikdo předem žádné prohlášení vydávat nemusí. To že ho vydávají fondy je čistě jejich vlastní iniciativa a velký risk, protože odkrývá jejich karty. Většinou jim to vycházelo, protože drobní investoři se toho zalekli a začali zavírat pozice, čímž se zisk fondů zvýšil. Dost možná fondy po tomto incidentu podobná prohlášení omezí.
5.2.2021 12:12:14   195.212.58.xxx 22
Ok, nehadam sa. Tak dobre to nepoznam. Ja som len pisal, ze by to byvalo fer. Takto to bol len velmi zlomyselny utok s cielom obohatit sa a zaroven ochudobnit niekoho ineho.
4.2.2021 15:50:50   78.45.109.xxx 18
Už jsi nám to objasnil dostatečně, podle logiky palqo když prodělají velké fondy tak je to špatně, protože jde o babičkovské důchody, takže se to musí řádně zregulovat, aby velké fondy stále jenom vydělávaly.
5.2.2021 07:32:07   195.212.58.xxx 63
To si povedal ty. Mne svoje nezmysly do ust nevkladaj.
3.2.2021 10:30:16   90.182.39.xxx 301
Fondy zveřejňující šorty to nedělaly kvůli krystalické průhlednosti své obchodní činnosti nebo že by chtěly, aby si i ostatní vydělali. Zveřejňování šortů se dělá proto, aby se k vám ostatní přidali a srazili tak hodnotu akcií ještě níž, abyste mohli opustit loď včas a nechali potopit malé spekulanty, kteří nestačí včas zareagovat. Je to úplně stejné, jako když zveřejníte, že něco nakupujete. Očekáváte, že se k vám ostatní přidají a vyženou cenu akcií ještě výš. Jen musíte být první.
To, že ony fondy přestanou zveřejňovat šorty, povede ke stabilizaci trhu a menším výkyvům. Myslím, že volně obchodovatelné akciové společnosti můžou Reditistům poděkovat.

Nesouhlasím s tím, že by pozdní malí investoři prodělali kalhoty. Samozřejmě je blbost nakupovat, když cena akcií vystřelila tak strašlivě vysoko. Ten, kdo cenu vyhnal a musel ty peníze vložit, byly právě ony fondy. Proto prodělaly kalhoty. Osobně si myslím, že šortování by se mělo zakázat právě z tohoto důvodu. Že dva miliony lidí koupí pár akcií za nulovou hodnotu a drží je, je reálná věc. Vzhledem k tomu, jakou reklamu si teď udělali, danou věc bude schopno nyní provést dvěstě milionů lidí. Na akciích Apple možná nikoho nesestřelí, ale území minových polí pro velké fondy se značně rozšířil.

Nelíbí se mi jiná věc - že jeden fond kapitalizuje v případě krize druhý. Jakoby nezáleželo na penězích, které se ztratily. Neschopní makléři byli podrženi. Ti, kteří nedokázali hlídat své pozice na trhu, i když jsou za to placeni, v byznysu zůstanou. To je hnus.
5.2.2021 10:03:23   185.5.225.xxx 21
"Nesouhlasím s tím, že by pozdní malí investoři prodělali kalhoty."

Ze jsem tak smely, ale na zaklade jakeho principu NEPRODELAJI? Desitky, mozna stovky tisic lidi nakupovali v davove psychoze v okamziku, kdy byla cena vyhnana na $200-300. Ta cena se zcela urcite vrati pod $20, drive nebo pozdeji. Vsichni ti co nakoupili za $100+ a nestihli vcas vystoupit, na tom proste zcela zakonite prodelat musi a nad $300 se ta cena uz nikdy nevrati. A to jsou i experti kterym se povedlo nakoupit i nad $400.
5.2.2021 10:47:37   90.182.39.xxx 22
To snad ne. Jako samozřejmě najdeme vždycky pár lidí, kteří udělají blbost, ale rozhodně to nebyly miliony. Hledat příklady obecného chování na statisticky nevýznamném vzorku mi nepřijde fér.
4.2.2021 13:51:47   188.167.250.xxx 01
minimalne sa verejne ukazuju trhliny v systeme.
a obchodovanie "short" je v podstate obchodovanie s cudzim majetkom.
hedzove fondy maju tie akcie iba zapozicane od brokera a a zarobi broker, fond ale vydavatel akcii casto pride zkratka.
4.2.2021 14:47:36   90.179.84.xxx 31
Shortování akcii je legitimní a na trhu má své místo. Ovšem pouze do určité míry. A pokud to někdo přežene (např. shoruje více než 100%) tak je jenom dobře, že jej někdo jiný klepne přes prsty.
4.2.2021 15:34:58   178.255.168.xxx 52
Asi tak, systém ve stylu GME..

A tobě půjčíme na shortování GME a tobě taky a jemu též. A hele, my shortujeme 138% objemu akcií..

No neva, přitvrdíme, třeba firma chcípne, ale prachy budou.

Problém s tímhle je, že to co hedge fondy dělají je de facto taky koordinovanej útok (protože hedge fund manageri jsou ve skutečnosti spíš pitomý ovce, takže jdou se stádem).

K tomu o patro výše, obchodování s akciemi na burze je obvykle s cizím majetkem. Jak long tak short pozice obvykle nejsou s akciemi ve vlastním majetku, jen půjčenými.

Mimochodem tenhle systém, že jde půjčit víc jak 100% akcií dělá lepší bubliny než bublifu*k.

Háček je, že případné průsery končí globální ekonomickou krizí (kterou hedge fondy pochopitelně obvykle přežijí).

Takže jo, trošku víc klepnout přes prsty a pár ucvaknout je přiměřené.
4.2.2021 15:35:50   178.255.168.xxx 11
TLR problém je jen trochu v systému a hodně v nenažranosti lidské.
6.2.2021 15:27:27   185.220.101.xxx 31
Oni upozornili na manipuláciu s trhom, ktorú robia fondy .

Najprv Banky a Fondy niečo shortnu, potom prídu do Televízie a tam pustia správu, v ktorej radia ľuďom aby niečo predali/kúpili s cieľom vyvolať pohyb ceny, želaným smerom.

A keď Banky a Fondy urobia chybu ako v 2008, tak im diery zalepí vláda.
6.2.2021 15:32:32   185.220.101.xxx 20
BTW inak všimnite si fin analytika v TV keď sa ho spýtajú či sa zmení cena benzínu v závislosti od pohybu ceny ropy .
No rafinérka objem výroby nenafúkne a nezačne predávať benzín lacnejšie , to by tam stáli pekne fronty áut
10.2.2021 20:40:00   217.30.66.xxx 02
Ti zmrdi na Redditu před týdnem zmanipulovali cenu stříbra a stáli mě 1000$ ko**ti!!! Z klesajícího trendu udělali peak nahoru...dementi

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

82 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 38.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.