Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely BenQ FP222W H - 22" LCD se vstupem HDMI
BenQ FP222W H - 22" LCD se vstupem HDMI
autor: Kuchař Martin , publikováno 12.7.2007
BenQ FP222W H - 22

Kategorie 22'' LCD panelů je v poslední době čím dál tím více žádanou neboť přináší velmi výhodný poměr ceny k výkonu. Za cenu kolem 10 000 získáte relativně velkou plochu, která se hodí jak pro sledování filmů, tak pro úpravu digitální fotek apod. Společnost BenQ nám k tomu přidává navíc digitální HDMI rozhraní, které se stává synonymem moderních HD zařízení - ať už se jedná o Blu-Ray, plazmu, LCD-TV nebo dokonce monitor, všude musí být HDMI.


Pokud tedy panel celkově ohodnotíme, můžeme říci, že se jedná o průměrný kousek vhodný pro hráče, do domácnosti a vlastně všude tam, kde chceme za relativně malé peníze získat slušnou úhlopříčku pro uspokojení základních požadavků. Je jasné, že na profesionální úpravu videa nebo fotografií není panel až tak vhodný, ale tomu samozřejmě odpovídá i jeho cena. Výrobce chválíme, že i při použití TN matrice dokázal poskytnout relativně kvalitní podání barev spolu se slušnými pozorovacími úhly.

BenQ FP222W H - 22\

Bohužel ale technické zpracování mohlo být lehce vylepšeno - přeci jen alespoň základní výškové polohování by nebylo na škodu spolu s větším rozsahem při naklápění.

Za zapůjčení digitálního paměťového osciloskopu děkujme:
ETC s.r.o.
BenQ FP222W H - 22\

BenQ FP222W H

Klady  Zápory
+ příjemná cena - slabé možnosti polohování
+ slušné barevné podání - tlačítka na levé straně

 

Orientační cena: 8 800,- Kč s DPH



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.7.2007 11:21:43   195.168.61.xxx 3751
.. preco neustale testujete tieto crepy Benq , a preco sa uz nevykaslete na TN matrice...?
12.7.2007 11:42:30   80.82.152.xxx 3928
Každý nemá finance VA či IPS panely. Navíc je TN pro běžného uživatel(hry, kancl práce) bohatě dostačující.
Musím říct, že mě tenhle kousek od BenQ příjemně překvapil. Jen tak dál, lepší recenzovat mainstream, protože taková recene zaujme nejvíce lidí.
12.7.2007 12:39:43   83.240.11.xxx 3234
Jak "nemá finance"? Vždyť 20/22 VA panely jdou sehnat už o pár set korun dráž - nový z normálních obchodů.
12.7.2007 13:24:40   193.84.46.xxx 3526
22'' jsou jen TN, jine se zatim nevyrabi
12.7.2007 11:43:03   81.201.54.xxx 3225
Protože ne každej má na MVA apod? I mezi TNkama jsou některý špatný a některý překvapivě dobrý kousky.
12.7.2007 11:52:06   213.180.35.xxx 3122
To je sice pravda, ale chtelo by to testovat nejen TNka, ktery maji ve vasich testech strasnou prevahu. Ja osobne (a urcite bebudu) sam bych uvital na PCT vice testu LCD monitoru.
12.7.2007 13:30:51   195.168.61.xxx 2826
sranda , ze z mojho prispevku zmizlo upozornenie na rozdiely v uvadzanych pomeroch stran , ale v clanku to je nadalej chybne , asi to tak autor chce naschval

v obrazku 16:9
v specifikacii 16:10

1680/1050=1.6
16/10=1.6...

zaujimave ,ze sa to stane takymto profikom , ze vam do oci nebije pomer 16:9 ,ktory sa LCD monitoroch vobec nepouziva...
12.7.2007 11:44:37   85.70.80.xxx 3035
Naprosto fadni monitor. Fuj..
12.7.2007 13:32:00   195.168.61.xxx 3229
jj
15.7.2007 15:15:22   82.100.16.xxx 2824
Tak schvalne jestli muj stary Benq je taky fadni - http://benq.katalogmonitoru.cz/monitor/benq-fp-783-12ms/ .
12.7.2007 12:19:50   77.104.245.xxx 2723
Výsledky mile překvapily! Zajímala by mě ovšem jedna věc u pozorovacích úhlů. Máte tam uvedený pouze náklon směrem vzad (pohled zezdola), kde se obraz zesvětluje. Jak je tomu při naklopení vpřed? U mého TN panelu se při náklonu směrem vzad obraz výrazně ZTMAVUJE, tak bych rád věděl, zda je u testovaného lcd z obou pohledů situace stejná, nebo je panel jen otočen, aby se ztmavoval při náklonu vpřed.
12.7.2007 13:35:46   195.168.61.xxx 2733
fuj s tymto pride uz len benq.. vsetky ostatne TNka maju uz 170/170 a pod , len tito zaostali vyrobcovia sa nevedia poucit...
12.7.2007 13:39:18   84.42.213.xxx 3424
Většinou jen na papíře.
12.7.2007 14:34:13   62.141.0.xxx 3126
"...se hodí ... pro úpravu digitální fotek ..." =-O TN na fotky - reknete LOL
12.7.2007 14:43:05   62.197.197.xxx 3027
Super, páčia sa mi veľké monitory. Len na hry by to chcelo výkonnú a lacnú VGA aby sa pri takýchto rozlíšeniach neroztiekli na kolomaž. Také CMR DiRT si pri takom rozlíšení na plné či rozumné detaily zahráš plynule len na super-mega-ultra VGA 8800GTX ULTRA či nejekej CF - SLI mašine. Takú 1950PRO či 7800GT(či nejak tak) to musí stáť život.
12.7.2007 15:02:06   89.102.121.xxx 3128
Recenze je profesionalne zpracovana. To bezesporu. Jen mi neni jasne jak muze byt rozliseni 1680x1050 brano jako low end, kdyz naprosta vetsina soucasnych gr. karet nedokaze v tomto rozliseni rozbehat na solidnim frameratu skorem zadnou hru. (nepocitam li pac mana )Tudiz vysoke hodnoceni jako herni monitor je zavadejici. Provozovani LCD na jinem nez Nativnim rozliseni neberu jako dobry napad. Pane autore pokud si domnivate ze nizsi rozliseni nez nativni je vhodne, bylo by dobre nafotit take par obrazku kde bude videt rozdil ... .
12.7.2007 15:59:19   83.240.11.xxx 3324
Ale hodnocení LCD se přece nemůže odvíjet od výkonu grafických karet, ne?
LCd se srovnávají mezi sebou. Grafárny taky. Každýmu je jedno, že k low-end LCd potřebuješ high-end grafárnu, protože to se v recenzích nespojuje.
13.7.2007 09:32:58   89.102.121.xxx 3025
Presne tak. Vykon gr. karet se v recenzich nespojuje s rozlisenim monitoru. Takze pokud si vyberu dle recence monitor vhodny na hry(podle aktulaniho hodnoceni), a mainstreamovou gr. kartu. Splacu nad vydelkem. Neb v nativnim rozliseni si pustim jen Desktop a Filmy. Mozna by stalo za uvahu pripojit k recenzi LCD monitoru s nejvyssim hodnoceni na hry, jakou gr. kartu na to potrebuji. Proto ze by se treba ukazalo ze k takovemu monitoru za 9k potrebuji gr. kartu minimalne za 10k-15k. A pak zas pri cene grafice mi urco nebude delat probelm si priplatit 2-3k za solidni LCD v tomto rozliseni. Zkratka, prakticke uziti a doporuceni ze ziskanych vysledku.

BTW: Myslim ze ani vy netankujete do stareho favorita V-Power. A o tom to je.
12.7.2007 16:03:51   82.100.43.xxx 3125
Nechápu proč se bere jako mínus, že jsou
tlačítka na levé straně. Nějaké vysvětlení?

PS:To, že je více praváků, neberu jako argument.

13.7.2007 10:43:57   89.102.121.xxx 2924
proto ze existuje neco jako Ergonomie. Stejne bys mohl rikat, proc levaci nepouzivaji mysi typu Razor. Nebo proc nejsou datove klavesnice pro levaky v leve casti klavesnice.

Bohuzel, je vice pravaku a proto tlacitka na prave strane.
16.7.2007 13:11:51   160.218.228.xxx 2824
V prave ruce mam mys.
12.7.2007 16:22:17   213.235.188.xxx 2823
Nevím,možná je chyba na mém monitoru,nicméně mě ty barevný přechody přijdou dost hrozný-vypadá to jako 16 bit hloubka barev a ta šedá taky není moc neutrální.
12.7.2007 16:55:09   77.104.245.xxx 3423
Od začátku jsem tvrdil, že screeny barevných přechodů mají nulovou vypovídací hodnotu. Každý totiž u sebe vidí jen to, co mu jeho LCD dovolí. Objektivně hodnotit už může jen zbytek co má ještě CRT
12.7.2007 18:27:53   217.118.109.xxx 2924
no, ja mam CRT, ale zeby mali vsetky CRT rovnake farby... kazdy si nastavi ake sa mu pacia
12.7.2007 17:42:20   83.97.26.xxx 2724
Hehe. Som este z tych poslednych co maju CRT. Chcel by som si kupit pekne velke LCD, ale.. Chcem sa zahrat? Ako to mam urobit? Aj keby som zainvestoval do GF 8800, tak dlhsie ako rok sa nove hry na 1680x1050 nezahram :-/
Ake monitory sa naozaj kupuju na hry...?
12.7.2007 20:30:12   62.168.45.xxx 2824
To je právě ta tragédie, že důležitá věc jako interpolace se vůbec v recenzi/recenzích netestuje... Já osobně mám HP LP2465 a není vůbec žádný problém hrát (na panelu s rozlišením 1920*1200) v rozlišení 1280*800. Mám tak projeto 2x Test Drive Unlimited a taky C&C TW a to na X1600XT…
Pokud by to někomu nevyhovovalo, tak tenhle panel umí třeba držet rozlišení tím způsobem, že zobrazí na ploše prostě jen tu část která odpovídá zvolenému rozlišení (při 1280*800 prostě obdélník s černými okraji) neříkám, že to zrovna používám, ale kdo by chtěl..
Podstatnější je spíš více, zda panel umí držet poměr 4:3 s černými svislými proužky na krajích..a obraz neroztahuje, i když to dnes už myslím nějak zvládají ovladače GF karet..
13.7.2007 09:18:50   194.228.235.xxx 2825
Jak se u HP LP2465 nastavuje rozlišení např. 1024x768 1:1, tzn. menší viditelný obraz s černými pruhy a bez interpolace? Je to někde položka v menu monitoru, příp. jaká a jak se jmenuje? Mám HP LP1965, což je 19", ale celkem bych tuto možnost přivítal také a v menu jsem podobnou nabídku nenalezl...
14.7.2007 11:35:49   89.176.93.xxx 3024
Takovehle veci se nastavujou v ovladacich graficke karty.
8.8.2007 10:15:13   77.48.45.xxx 2722
nebo v menu kvalitnich displeju... treba DELL 2005FPW to ma standartne v menu...
12.7.2007 21:03:57   83.240.7.xxx 2825
Tak ta nehomogenita podsviceni nahore a dole je super. Zvlast u "filmoveho" LCD - jak jinak si zduvodnit HDMI ? Mimochodem, k cemu je tam HDMI ? TN panely sux, misto poradneho panelu (kde jsou 21" 4:3 s 1600*1200 ?) same sunty, hlavne ze to je velke :-(

Porad mam CRT a bohuzel si budu muset vybrat LCD (hloubka monitoru) a nemam nejmensi tuseni co vzit (Dell ? HP ?)
13.7.2007 00:55:17   88.102.210.xxx 2724
Vem si NEC 20WGX2 mam ho a je to monitor co nema chybu, co se týka pozorovacích uhlů, podaní barev odezvy. ma oproti tomuhle monitoru jenom 20,1" ale uplne stačí,a co se týka her je to bezkonkurenční, když neberu CRT, koukni na
13.7.2007 05:30:15   83.240.7.xxx 2925
Zadny leskly LCD mi na stul nesmi. Dat na pracovni LCD lesklou plochu byl napad hodny idiota ;-). I tak dik za radu, tohoto NECa znam. Jeste je v merku "klasika" - Samsung 215TW
13.7.2007 10:31:00   85.160.76.xxx 2825
Hmm, a jak jsi to delal s CRT, ktere jsou vsechny leskle? Nebo je leskle LCD o tolik lesklejsi ?
13.7.2007 11:50:58   88.100.28.xxx 2825
Na mem CRT mam nejakou antireflexni vrstvu. Toto zrovna pisu na zrcadle a do tmave mistnosti no problem, ale doma kde se mi meni behem dne svetelne podminky to nechci. Zvlast kdyz vim, ze klasicke LCD muze mit trochu horsi podani barev, ale zato bez odlesku.
13.7.2007 17:40:32   88.102.210.xxx 2924
Toho lesklýho povrchu se bát nemusíš, je cise lesklý, ale po pár hodinách(v mem případě) nebo dnech si na to zvykneš a nebudeš chtít nic jinýho, dokonce bych rekl ze odrazy jsou méně znatelný oproti skleněnýmu CRT, jak tu už nekdo psal( nevim kdo to byl jsem linej to hledat :-) ) po pár dnech je problem ten lesk najit protože si oči zvyknou ostřit na obraz a ne na ochranou lesklou folii, osobně mam problem dokonce s tim najit na monitoru nečistoty, i když by človek rekl ze na lesklým povrchu je najdeš hned.
P.S. jo a to že si lesku nevšímam neni zpusobenou oční vadou ani jiným postižením :-) :-)
13.7.2007 09:37:40   213.220.223.xxx 2724
kamarade, kdyz uz chces bejt tak drsnej a pouzivat anglicky slovo sux, pouzivej ho spravne sux = sucks, coz je treti osoba c. jednotnyho no a ty mluvis o "TN panely", coz je cislo mnozny ze, therefore "suck" 'd b the only choice ) jinak recenze mainstreamu bude asi vzdycky tou nejhodnotnejsi volbou, jen tak dal.
13.7.2007 11:56:16   88.100.28.xxx 2824
lolek, tak takovou reakci jsem necekal. Na muj dotaz mi neodpovi, protoze vi asi kulove, ale hraje si jeste na vetsiho drsnaka kvuli jednomu slovu (ktere se bezne pouziva v tomto tvaru).

K tomu panelu: na office to TN staci, ale pak nepotrebuju takovou plochu (zvlast kdyz nema ani PIVOT) a na filmy je kvuli TN a nehomogenite (zvlast dole a nahore) nevhodne. HDMI oproti DVI nic noveho neprinasi (k cemu je u monitoru ktery ani nema reproduktory ?). Hlavne ze to je velke a levne...
13.7.2007 11:50:36   160.218.228.xxx 2824
Cituji: "Zkrátka 22'' se dá považovat za mainstream dnešní doby - 19'' či 20'' patří do low-end"
Tak nevim. Neni to trosku ulet? Z deseti lidi pracujicich v IT, ktere jsem oslovil, mam nejvetsi monitor a to jsem na 20". Tak kde je ten mainstreem?
13.7.2007 12:38:21   212.89.233.xxx 2824
ide o mainstream v aktualnej ponuke na trhu monitorov
13.7.2007 15:10:46   83.240.11.xxx 2824
Ono to myslím není moc šťasně řečeno ... nejen že to samozřejmě záleží i na technologii atd., ale navíc i 22' LCD jsou obecně na nižší úrovni než 20' LCD. V podstatě kromě fyzické velikosti mají obvykle všechny parametry horší (a to často i při vyšší ceně).
24' a víš už je samozřejmě jiná liga, ale to zdaleka ještě není ani mainstream.
13.7.2007 17:52:42   88.102.210.xxx 2724
:-) asi tech 10 lidí maká u chudší firmy co si nemuze dovolit vetší LCD :-)
delam si srandu souhlasim s tebou protože ja se svíma 20.1" mam taky nejvetší monitor v okolí, každej kdo znamej kdo kupoval v poslední době monitor si koupil 19" a jasal jak je velkej a super, holt předtim meli 17" CRT a dovolil bych si tvrdit že od firmy AOC ( páč ten byl docela rozšířenej, mel jsme ho taky :-)
14.7.2007 11:40:32   89.176.93.xxx 2824
Tak ja mam treba 24"
13.7.2007 11:56:22   81.90.173.xxx 2925
Mě se tento monitor moc líbí a nějak nesouhlasím s autorovo názorem, že je tento monitor pouze "průměrem". Samozřejmě, že existujou monitory nesporně vyšší kvality, ale za jakou cenu? Podle mě je tento monitor v TÉTO cenové kategorii jeden z nejlepších (pokud koukám pouze na grafy a obrázky...). Na "živo" jsem ho neviděl :-(

P.s.: Jinak moc pěkná recenze!
14.7.2007 12:58:10   82.208.31.xxx 2723
Já mám 11 let starý Fujitsu x174 CRT monitor a jsem spokojen, protože bych u LCD nepřekousl právě tu jeich šílenou interpolaci, ale příznám se, že mě zaujala schopnost LCD panelů HP zobrazit černé pruhy po stranách. (BTW ještě že má Opera Styl Emulovat Textový prohlížeč, jinak bych ten komentář asi neodeslal, když tlačítka jsou mimo obrazovku ;))
14.7.2007 15:05:38   83.240.11.xxx 2824
Grafický karty nVidia i ATI mají tohle v ovladačích (jestli roztahovat na celou plochu, roztahovat s poměrem stran nebo 1:1) - dokonce to jde nastavit pro každou aplikaci jinak. Samozřejmě to nefunguje v DOSu atd.

A v Opeře stačí zmáčknout + a tlčítka uvidíš
16.7.2007 12:19:06   195.146.145.xxx 2828
keby sa deti nerhali hry nemuseli by tu byt recenzie na taketo odpadove monitory...:-)
17.7.2007 11:43:31   77.48.101.xxx 2824
ASUS LCD 22" MW221U ? link

Vypadá aspoň trochu zajímavjeji.
23.7.2007 09:17:35   81.25.16.xxx 3023
Dobry den zajimal by me rozdil mezi timto monitorem a podobnym FP222Wa.Je rozdil pouze v HDMI rozhrani?DEKUJI
8.8.2007 10:25:58   77.48.45.xxx 2623
Jde prepinat mezi VGA, DVI a HDMI a mit monitor pripojen ke trem zarizenim? (jde mi o to aby to HDMI nebylo jen predratovane z DVI a byl pouzitelny jen jeden digitalni konektor) Díky
25.9.2007 22:56:14   213.226.234.xxx 2421
Pri koupi tohoto modelu dodava se kabel vga nebo dvi-jestli si mam k tomu koupit kabel nebo k tomu je´-chtel bych DVI samozrejme-
7.1.2009 15:41:03   195.189.0.xxx 40
dobre dobree dobree :-)
sám vlastním novější typ tohoto monitoru a rozhodně si za cenu 4500kč nemohu na nic stěžovat

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

165 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 76.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.