Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0
Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0
autor: Kunčický Vít , publikováno 5.11.2007
Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Známé přísloví říká, že tam kde se dva perou, často vyhrává ten třetí. Všimněte si toho, že i když souboj velkokapacitních optických mechanik Blu-Ray versus HD-DVD vypadá i po několika létech stále nerozhodně, nikdo z toho není nervózní. Všichni totiž volí zcela jiné řešení: kupují externí přenosné disky. Dnes jsme se podívali na tři profesionální modely s rozhraním USB, FireWire a eSATA.


Jako podivný radar ponorky plující pod hladinou vašeho stolu - tak nějak by se dal charakterizovat vzhlede externího disku FreeAgent od firmy Seagate. Vlastní "masa" disku je menší, disk však stojí na podivné základně / "kuří nožce" (ta je nutná proto, aby disk získal potřebnou stabilitu - a také tolik neláká, jako v případě disku WD My Book, k zakázanému provozu "na plocho").

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Tyto jednoduché a levné externí disky s rozhraním USB 2.0 v nabídce Seagate pomalu nahrazují novější typy s větší kapacitou (500GB modely) případě "duální" typy s USB + eSATA.

Disk Seagate je trochu jiné koncepce - krabička je uzavřená a výrobce spoléhá na přenos tepla: disk - přiléhající plastový obal - okolní vzduch. Kvůli tomu je použitá disk nastavený na mírně menší výkon (pravděpodobně softwarově pomocí upraveného managementu). Disk je ve srovnání s disky WD nepatrně tišší. Výsledná teplota disku je, vzhledem k poněkud horšímu chlazení, podobná.

Testy a závěr

Externí disky není třeba, v případě že operační systém podporuje dané rozhraní (USB 2.0, FireWire nebo eSATA) nijak instalovat. Ihned po zapojení je detekován jako nový "výměnný" disk a jako s takovým s ním můžete dále zacházet (formátovat, nahrávat i kopírovat data)...

Testy jsem prováděl na počítači s procesorem Intel Core 2 Duo E6600 (2,4GHz 4MB 1066MHz) s 2GB paměti DDR2 na základní desce s čipsetem P35 (MSI P35 Platinum) s jižním můstkem ICH9R. Operační systém Windows Vista byl nainstalován s podporou AHCI (testy potvrdily přenos "Burst Speed" 145MB/s mezi elektronikou disku a řadičem SATA).

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Jako referenční jsem použil zcela prázdný disk WD 2500YS připojený interně na sběrnici SATA.

HDtach 2.7

Nejdříve jsem testoval propustnost rozhraní u disků WD. K dispozici jsem měl USB 2.0 vs FireWire vs eSATA:

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Zatížení procesoru bylo (podle očekávání) nejnižší u FireWire kde oscilovalo mezi 1 a 2% (zaokrouhleno na 2%), prakticky stejné bylo zatížení procesoru u disku eSATA (externího) i SATA (interního). Disky připojené k USB 2.0 si žádaly až 6-7% výpočetní doby dvoujádrového procesoru Core 2 Duo E6600!

Disk připojený k eSATA poskytuje plný výkon integrovaného disku - dokazuje to i typický graf průběhu přenosové rychlosti, když na začátku disku překračuje sekvenční přenos dat hranici 85MB/s!

P.S. průměrná přístupová doba byla u všech disků vzácně vyrovnaná - 13ms (není to tedy otázkou elektroniky ani použitého rozhraní, ale záležitosti mechaniky disku).

SiSoft Sandra 11

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Crystal DiskMark

Tento program provádí test čtení i zápisu v prostředí operačního systému ve třech rozdílných "scénářích":

  1. zápisem / čtením malých (4k) souborů - nejpomalejší
  2. zápisem / čtením středních (512kB) souborů
  3. sekvenčním zápisem / čtením - plná rychlost komunikace (včetně vlivu cache)

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Prováděli jsme celou řadu dalších testů (np. HD Mark ze sady PC Mark 05), avšak výsledky (a rozdíly) byly vždy prakticky stejné.

V testech zvítězil disk WD My Book ES 320 (USB + eSATA) připojený přes rozhraní eSATA, který překonal i náš starší interní referenční disk WD 2500YS. Na začátku disku (kdy je obvod disku největší) byla rychlost sekvenčního přenosu úžasných 85MB/s a teprve ke konci disku klesla na cca 42MB/s. Takto připojený disk je možné používat dokonce jako pracovní - klidně zde můžete nainstalovat i programy a hry beze strachu, že budou váš systém nějak omezovat či zatěžovat!

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Na druhém místě se ocitl disk WD My Book Premium připojený rozhraním FireWire - ten v celém rozsahu byl schopen "pumpovat" konstantních 42MB/s (omezení kladla propustnost rozhraní FireWire S400). Ve všech výše zmíněných případech (Fire Wire + SATA + eSATA) je zatížení systému velmi nízké - hardwarem podporovaný přenos dat s přímým přístupem do paměti systém téměř nezatěžuje.

Nevýhodou USB 2.0 je nejenom nižší (ale stále velmi přijatelná) propustnost na hranici 33MB/s, ale především - a to je snad horší - vyšší zatížení procesoru: 6 až 25% (v závislosti na použitém procesoru). Takto připojené disky se hodí na účely, pro které byly navržené (zálohování, přenos dat) - nikoliv však jako plnohodnotná náhrada pevného disku.

Nejpomalejší byl externí disk Seagate FreeAgent - 27MB/s však stále není žádnou tragedii. Pro tento disk hovoří nižší cena (asi budete uvažovat o ) a nepatrně tišší provoz.

Závěr

Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0

Svět "ukládání dat" se změnil tak, jak se změnily zvyky uživatelů - éra horečného křečkování optických disků v obrovských pořadačích pomalu končí, dnes je všechno rychlé a na objem dat mimořádně náročné a na takové úkoly ani poslední generace optických disků nemá vhodnou odpověď. Uživatelé si data pořídí na krátkou dobu (časem totiž rychle ztrácejí svůj význam - asi jako mapy do navigace), aby je v zápětí nahradili daty zcela jinými (což je, mimochodem, velmi ekologické chování). V takové situaci většina z nás raději oželí horší mobilitu externích řešení (do brašny k notebooku se externí disk ale vejde) a vymění ji za rychlost a pohodlí jejich používání.

Navíc, kdo by dnes riskoval, a vypaloval pracně sestříhané videozáběry svého čerstvě narozeného potomka na tak nejisté médium jakým je optický disk - to už si je raději drží v počítači + navíc zálohované na externím pevném disku. Tímto způsobem mohou data plout s uživatelem z disku na disk, z počítače na počítač prakticky neomezeně (s postupným přechodem na nové a novější typy disků i počítačů)...

Ano - externí, stále topící a bzučící pevné disky jsou, i přes svou zdánlivou neohrabanost, datovým médiem dneška a blízké budoucnosti (ve vzdálenější pak budou kralovat flash disky) a optickým mechanikám zůstane méně důležitý úkol levného a bezpečného instalačního (a distribučního) media.

Za zapůjčení externích disků WD a Seagate děkujeme společnosti Alfa Computer CZ, s.r.o.
Profesionální externí disky - eSATA vs FireWire vs USB2.0



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.11.2007 16:56:30   85.70.247.xxx 9628
Čím víc s PC pracuji, tím více se mi kupí důležitých dat. Prvně jsem zálohoval na DVD, ale po dvou letech byla tato média čitelná pouze částečně a já přišel o spousty dat. Problém je, že čím vyšší bude kapacita optických médií, tím vyšší bude hustota zápisu a tím větší bude náchylnost k poškození. Zato disk je médium poměrně stabilní. S článkem se musím ztotožnit ...
7.11.2007 08:34:25   194.228.205.xxx 5579
Disk ze je stabilni medium? to snad ne! U dlouhodobe vypnuteho disku ( a vlastne i zapnuteho - bez vypinani) nikdo nevi zda se znova roztoci! loziska vyschnou, motor se unavi a uz plotny neutahne, coz je nejhorsi vec co se muze stat... U medii problem nevidim, staci vybirat kvalitni a ukladat je tak jak maji byt ulozeny. Vubec nejlepsi jsou pasky, ale ty uz jsou v teto debate mimo misu.
5.11.2007 16:59:31   77.236.208.xxx 3329
Je k diskům dodáván i 4pinový firewire kabel k notebookům? jakou rychlosti dosahuje přenos přes tento kabel?
5.11.2007 20:41:16   90.176.51.xxx 3328
Rozdíl mezi "velkým" a "malým" konektorem je jen rozměrový. Existují kabely 6p/6p 4p/4p 6p/4p a vše funguje stejně (tj. jako FW 400). Zařízení FW 800 je zatím méně než šafránu, a fokud na ně narazíte, pak se jedná o Mac-a.
5.11.2007 17:35:53   147.229.193.xxx 4731
Mohli jste taky zařadit 2,5" disky z notebooků! Jsou O DOST menší, skladnější, nepotřebují externí napájení, ale zas nemají takovou kapacitu a rychlost přenosu...ještě studuju a na kolej si vozím noťas a tento disk a maximální spokojenost - na takového "prcka" 25-28MB/s s 4200otáčkovým !IDE! diskem přes USB 2.0 myslím slušný výkon...Jasně, 3,5" na stálo, sem tam přenést - pohoda, ale pro nějaké větší přenášení to není, to mi věřte. Mě by se třeba do brašny "v pohodě" 3,5" disk nevešel...
6.11.2007 09:45:21   193.85.207.xxx 3125
hoja, 2,5" disky v externím rámečku jsou výborná věc, ale od kapacit 60GB mají občas problémy s anpájením přes jedno USB. Osobně jsem to zkoušel na autorádiu, kde není dostatečný proud na napájení 80GB 2,5" USB disku, ale 40GB běhá "jak po másle". Při připojení jedním USB ke stolnímu PC dosahuji přenosné rychlosti cca. o 10% menší, než při připojení přes 2 USB. Rychlost se pohybuje kolem 20-30 MB/s.
7.11.2007 08:38:28   194.228.205.xxx 2824
Myslim ze temer vubec nezalezi na kapacite, spis bych videl problem v odberu disku ;-) coz se muze u ruznych diametrealne lisit. Taky obcas zalezi na kabelu, jeden z mych dvou disku se na kabelu, ktery u druheho funguje v pohode, nerozjede. Musim pouzit kratky ktery k nemu byl pribalen (WD Passport)
5.11.2007 18:26:43   194.213.63.xxx 2826
Mám disk WD 500GB ES edici s eSATA, chtěl bych vědět jak správně rozchodit eSATA pod windows xp sp2, aby šel bezpečně odpojovat a nekolísala mi rychlost přenosu dat, zažne to na 42MB a po chvíli to spadne na cca 3MB, desku mám GB P965 a kabel mám vyvedený z klasického s-ata2 přes redukci na e-sata, budu muset přeinstalovat systém aby si s tím windows poradily?, děkuji za odpověď
5.11.2007 19:04:37   147.32.118.xxx 3227
Ktorú presne MB máš? Ak DS3P a vyššia tak sa ti viem poradiť.
5.11.2007 19:30:01   90.183.91.xxx 3031
moc peknej clanek, s autorem souhlasim, opticka media jsou prezitek, pro me osobne je DVD mrtvy, kombinace HDD + flashdisk + internet nema chybu, chystam se uplne vyhodit DVD mechaniku, jen co vyresim instalaci systemu, k nicemu jinymu uz to neni.
5.11.2007 23:37:45   86.129.18.xxx 3227
souhlasím s článkem, používám hlavně internet a k tomu USB 2,5" disky 100 a 80 GB pro větší objemy dat, DVD si pálím už jen do auta, na filmy a mp3, CD už je mrtvé úplně, snad jen speciální aplikace, ale toho moc není
5.11.2007 20:05:14   85.216.170.xxx 4135
vlastnim jeden zo serie ext. diskov WD premium (FireWire) neodporucam tieto disky ukladat akekolvek dolezite data! mam totizto uz druhy kus, prvy zmazal svoj obsah pri funkcii 'vypnem sa s pocitacom'

(rovnako funkcia 'zobrazenia spotreby' je presna asi tak ako 4 diody ktore ju zobrazuju , na obrazku rozobrateho disku je ich dokonca vidiet)

ak chcete zalohovat data odporucam dvojito zapisovat data na dva rovnake disky seagate

a DVD by som urcite nevyhadzoval ;)
5.11.2007 21:44:24   213.29.1.xxx 3026
ano mechanika je opravdu prezitek... disk s kapacitou 500GB ma cenu zhruba 6kc/GB coz je opravdu docela solidni. Jedine co me trosku z hlediska budoucnosti trapi je vize disku jakou uvedl seagate.

Jinak s tim prenosem taky pravda... mam k tomu 2,5hdd.. mam sice jenom 20GB, ale lepsi jak flashka. Jede mi to 15-30MB/s a velice me potesilo, ze prakticky pres USB neni mozne protahnout vic. Na prenos jsou notebookove disky proste lepsi.
5.11.2007 22:25:25   85.70.76.xxx 3126
Chystate take nejake porovnani disku s LAN konektivitou?
5.11.2007 23:12:13   90.176.51.xxx 3024
Disky typu NAS jsou v plánu (recenze bude za cca 14 dní) - na trhu je dobrých 8-10 modelů (včetně World Booku od WD).
6.11.2007 12:35:38   147.32.132.xxx 2726
Skvely, chystam se ho v dohledne dobe zakoupit jako uloziste pro spolecna data na siti. premyslel jsem uz i nad suplikem a do neho vlozit pak nejaky disk, ale kdyz budou recenze, neni zatim kam spechat...
7.11.2007 00:13:15   85.70.76.xxx 2925
Super, uz se tesim.
2.12.2007 20:55:53   85.70.76.xxx 1814
Tak jak to vypadá se slibovanou recenzí?
5.11.2007 23:17:37   78.98.182.xxx 2825
Mam vlozeny 320Gb disk v sufliku CoolerMaster(tym z hlavy neviem) pripojeny k PC cez esata konektor.V pc mam PCI kartu s cipsetom SIL3512 a pouzivam Win Vista X64 a tiez neviem disk odobrat ako usb kluc.Surovo ho na konci dna vypnem vypinacom co je na sufliku.AHCI rezim so nikde nenasiel.Zatial disk takymto sposobom pouzivam 3mesiace kazdy den a partion magic zatial chvalabohu nenasiel ziadnu zavadu.Ako sa da vo Viste zapnut aby som vedel esata hdd odobrat a bezpecne vypol?Dakujem za radu
5.11.2007 23:39:53   90.176.51.xxx 3226
Já si myslím, že to v článku bylo autorem napsané docela srozumitelně. Ale zopakuji ještě jednou:
1. Povolte v registrech zavedení "defaultního" ovladače AHCI ,
2. AHCI zapněte v Setupu BIOSu (kde, to záleží na konkrétní základní desce),
3. Nabootujte, nainstalujte znovu ovladače čipové sady / diskového řadiče...
6.11.2007 07:07:34   83.208.155.xxx 3025
Přenášel jsem systém z IDE HDD na SATA, a abych využil maximum výkonu, rozhodl jsem se aktivovat AHCI. Protože jsem četl, že systém pak nebootuje, tak jsem prostě nainstaloval AHCI driver dopředu na IDE a po přenesení obrazu HDD v režimu IDE a následném přepnutí na AHCI v BIOSu se disk normálně chytil bez jakéhokoliv šťourání v registrech. Ale pozor! Zjistil jsem, že jako u přenosného zařízení má HDD v režimu AHCI defaultně vypnutou cache, což je sice dobré pro disk v šuplíku, ale ne pro systémový disk! Takže většinou s překvapením zjistíte, že výkon se opravdu, ale opravdu nezvýší. Cache musíte potom aktivovat u systémového disku ručně v ovládacích panelech.
6.11.2007 07:43:03   147.231.42.xxx 2826
O tom slysim poprve, ze ma disk v AHCI rezimu vyplou cache. Jak poznam, ze je vypla a kde presne se zapina? (v XP)
7.11.2007 06:36:41   83.208.155.xxx 3127
Možná to není disková cache, ale jmenuje se to "Ukládání do mezipaměti a bezpečné odebrání". Je to na záložce Zásady ve vlastnostech hardwaru u HDD. Defaultně je to vypnuto, aby disk šlo za provozu odebrat (alespoň u ovladačů Intel). U systémového disku to ale nená význam a snižuje to výkon celého systému, je dobré to zapnout! Doporučí to i různé programy typu Sandra ap., ty to nastavení kontrolují. Samozřejmě pro disk v šuplíku je to správné nastavení, pak jde disk odebrat za chodu...
6.11.2007 08:06:50   194.108.136.xxx 3126
Dobrý den.

Myslíte že půjde v MY BOOK podomácku vyměnit časem interní disk za větší model? Např. 1TB
6.11.2007 10:11:02   163.244.62.xxx 3126
Velmi by som to nedoporučoval. Mam doma 1 TB Variantu mybooku 2x500 GB a disk je veľmi hlučný kvôli chladeniu. Platí tu pravidlo že čím vyššia kapacita, tak tým vyššia teplota disku. Moj interny 1TB Hitachi deskstar je hlučnejší a produkuje viacej tepla než štandardné disky. Ten by sa v Malom boxe dosť prehrieval - nehovoriac o nejakom HTPC alebo Micro ATX počítačoch. Ked chce niekto upgradovať disky, tak nech si napr kupi externý box - ja mám napr Acryan Dual pre 2xSata I./II. Zrecykloval som tam 2 stare disky - 160 a 250 GB - lacné riešenie a dá sa bez problémov upgradovať - žiadne problémy s zárukou atd.
6.11.2007 10:12:57   163.244.62.xxx 3127
ešte som zabudol na problémy s firmwarom, niektorí výrobcovia diskov a Boxov udávajú Maximálne doporučené kapacity.
8.11.2007 16:35:41   62.40.76.xxx 3027
Mám HDD ve FireWire boxu, čtení je OK, 40MB/s, ale zápis je na FW velmi pomalý, jen cca 18MB/s, čím by to mohlo být?
10.11.2007 10:26:03   80.188.34.xxx 3425
Předem bych chtěl pochválit autora za zajímavý (a myslím si hodně aktuální) článek. Mrzí mě ale, že se zde nevyskytl Seagate FreeAgent PRO, který by pro tento test posloužil dle mého názoru mnohem lépe a stále by se pohyboval přibližně ve stejné cenové hladině... Nejde snad o to, že vypadá jinak (lépe) ale hlavně se dodává ve dvou edicích a to USB+eSATA a USB+FW+eSATA - tedy testovat jej a porovnávat s MyBooky by bylo mnohem objektivnější.. Pokud by se autorovi chtělo článek časem doplnit o tento disk a jeho testy, byl bych mu (a především i ti, co zvažují koupi moderního externího disku) moc vděčný(ní). (Mimochodem jsem jeho na výstost spokojeným majitelem a jeho koupi bych jen a jen doporučil - rychlostí vůbec nepokulhává a slyšet není defakto vůbec - snad jen když se rozbíhá - a co se týče nároků na CPU, tak že jsou obecně u Seagatů mírně větší, než u WD je dlouhodobě známá informace - ze které bych si moc nedělal)..

Každopádně ale článek, který je dnes opravdu "na místě" a ještě jednou díky...

A názor Josefa01 bych rád zpochybnil.. Příde mi to jako kdyby k diskům uchovával nějakou nevysvětlitelnou osobní zášť.. Možná z toho, že se mu někdy jeho disk opravdu nerozjel :| No mě se třeba např. ještě na staré 80ce WDčku sesypala FATka (samozřejmě už je to dávno) ale nad disky jsem rozhodně hůl nezlomil a už vůbec mě to nevedlo k nějakému rapidnějšímu zálohování dat na DVD a jiná "placatá" média - jsem vlastníkem několika Seagatů (vč FreeAgenta PRO jak jsem avizoval výše) a nemyslím si že by se jim jednoho dne prostě "nechtělo do práce." O média, jako DVD apod., se člověk může starat sebevíc, ale dřív nebo později se stejně poškrábou a data na nich také nevydrží věčně.. Není nad to, mít data na něčem tak rychlém a velkoobjemovém, jako jsou HDD - a při dnešní ceně?
13.11.2007 12:22:03   194.108.93.xxx 2517
Proc bohuzel? Za prve hluk, musel jsem to vyresit mekkou podlozkou a trochu to pomohlo, nicmene kraval to dela. Za druhe pri zapojeni pres FireWire (to jsem zvolil proto, ze ho mam jinak nevyuzite a mam uz jen jeden volny USB slot) se pri vypnuti PC vypne nejdriv monitor, disk toci zbesile dal dalsich 10s a pak se vypne cele PC. Pri pripojeni pres USB to nedela, nechapu proc a nikde na webu jsem nenasel radu. Nevite nekdo? za treti to vnitrni kolecko ukazujici obsazenou kapacitu sviti porad stejne a nepodarilo se mi ho prinutit aby ukazalo zaplneni disku. Ne ze by me to nejak trapilo, ale nastve to. Jinak to funguje zatim bez problemu, ale ze bych byl nejak spokojen to se rici neda. Priste jdu do supliku s diskem, nebo do jineho typu HDD.
14.11.2007 13:40:22   213.235.167.xxx 2420
clanek je vcelku dobry, ale doporucuji redaktorovi zustat u hardwaru a neplest sem auta, neda mi to, abych nereagoval: ano, MPV "objevil" Renault, nebylo to ale pro svet, ale "jen" pro evropu a navic to nebyl Scenic (od 1996), ale Espace (uvedeni 1984)- v te dobe jiz v US tento typ aut byl...
27.11.2007 10:49:02   212.67.71.xxx 1613
Dobry den,

po pripojeni tohoto externiho HDD jsem byl prekvapeny relativni slozitosti ukonu, ktere clovek musi provest, nez se mu tento HDD povede zprovoznit.

1. mit FAT32 je u teto velikosti disku asi nesmyslne, kvuli omezeni
velikosti souboru, takze jsem jej jako prvni preinstaloval na NTFS.

2. pri presouvani vetsich souboru, napr. 15GB v kuse, se disk ve Win XP SP2 naprosto zahlti a blokne a nezbyva nez tvrdy restart. Na vine je chyba "delayed write failed" coz se dle stranek Microsoftu da odstranit nastavenim disku na "optimize for performance" namisto defaultne daneho nastaveni "optimize fot quick removal".

3. Po tomto nastaveni sice lze kopirovat velke soubory bez zahlceni PC, ale po opetovnem zapnuti PC jsem byl silne nemyle prekvapeni, ze se HDD nezapl sam se startem pocitace, ale musel jsem jej rucne zapnout, a co je nejdulezitejsi, adresare na disku byly videt, ovsem jejich obsah chybi!

4. vnitrni modry kruh se mi pres utilitku dodanou s diskem nepodarilo rozchodit ani na XP, ani na Vistach... Samozrejme jsem stahl i nejnovejsi verzi z webu WD.

Mohl by mi prosim nekdo ze zkusenejsich uzivatelu tohoto disku poradit jak na nej aby vse slo jak ma?

PS: docela bych chtel videt lidi, kteri pocitacum moc nerozumi, jak toto vse uspesne resi... osobne mi totiz pripada, ze disk je prezentovan jako strasne bezproblemovy a jednoduse pouzitelny disk.

Dekuji
27.11.2007 10:50:39   212.67.71.xxx 1511
Jeste dodatek... I presto, ze jsem HDD prenastavil, se chyba obcas objevi... Defragmentace pres O&O Defrag je take nemozna. Po urcite dobe zase chyba "delayed write failed"
27.11.2007 10:55:38   212.67.71.xxx 1713
Omlouvam se, ze jsem nenapsal o kterem disku je rec...
Takze jde o Western Digital My Book Premium ES WDG1SU5000E - 500GB.
5.12.2007 06:43:37   212.67.71.xxx 2015
Tohle jsem napsal do diskuse na CZC a Zive, kde jsem tenhle problem resil soubezne s touto diskusi... Pastnu to tedy sem, protoze je problem u konce.

"Tak jsem si koupil radeji tento hdd http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=44712 protoze jsem nemel nervy resit vecny problem "delayed write error. Proste tento hdd nefunguje (v mem pripade).
Kazdopadne kdyz jsem vybalil vyse zmineny Seagate tak jsem sel po dlouhe dobe lehce do kolen. Velice elegantni design a po zapnuti prijemne tlumene temne zlute svetlo lemujici cely disk. Tichost je primo ukazkova a oproti MyBook az ohromujici. Ja proste porad nemohu uverit, ze by WD delal takhle nekvalitne navrzeny disk, ale bud jsem mel smulu na divny kus, nebo je to proste tak.
Pokud uz pominu chybu se spozdenym zapisem u MyBook, tak i hladina hluku a vibraci u nej byla rekneme silne obtezujici. Seagate je, zda se, odmenou za utrpeni ktere jsem si prozil s MyBook.
Diky Seagate..."
5.12.2007 06:51:56   212.67.71.xxx 1814
Jeste dodatek k tomu designu Seagatu o kterem pisi vyse. Fotografie zde recenzovaneho Seagatu jsou o dost jine nez jak vypada ve skutecnosti... Ja mluvim o Pro verzi a ta ma jakoby kovovy hlinikovy plast. Pisu jakoby, protoze si nejsem uplne jisty, jestli je to opravdu hlinik, nebo pomerne inovativne zakamuflovany plast. V nekterych diskusich lide pisi, ze je to hlinik, ale osobne to stoprocentne nemohu tvrdit. Recenzovany disk vypada relativne o dost chudeji nez verze Pro. Rikam to jen pro poradek. ;)
23.1.2008 17:45:42   147.229.33.xxx 1110
Koupil jsem MyBook II 750GB, ale s LAN připojením. Nikdy to uz neudelam. Chybí jakékoli nastroje pro síťovou konfiguraci disku (bez toho disk není na síti vidět). Pokud nechcete, aby disk sloužil jako internetové uložiště. Což je jediná funkce tohoto disku. A jelikož mám síť striktně oddělenou od internetu, je tento disk k ničemu.
1.2.2008 20:54:01   62.77.94.xxx 117
Mohl by mi prosím někdo poradit? Koupit jsem si podobný Seagate, ale 750 GB freeagent pro usb + esata ( 750gb+usb+esata) a v návodu pro odpojení nebo vypnutí disku se píše: Safely Turning Your Drive On and Off
When you connect the power and data cables to your computer system, your FreeAgent™ drive spins up automatically.
To safely disconnect your Freeagent drive,
• Use the Safely Remove Hardware icon in the system tray.

— OR —
• Press the power switch on the base of the drive.
-------------
ja na tom disku někde u základny zaboha nemůžu žádné tlačítko najít! je tam akorát na plastu vylisován symbol "power", ale nic tamnení mačkací. Mohl by mi prosím někdo toto vysvětlit? děkuji
2.2.2008 12:50:02   62.77.94.xxx 117
už dobré, už jsme na to přišel!
14.2.2008 22:05:13   83.240.30.xxx 85
Testoval jsem rychlost freeagentu na USB a je stejna jako u WD. Mozna je ten rozdil zapricinen ve vasich testech tim, ze WD normalne 500GB formatuje na FAT a Seagate na NTFS. Na vysledky se muezete kouknout tady:

WD MyBook Essential
http://ventum.net/items/western-digital-my-book-essential-edition/show

Seagate FreeAgent Pro
http://ventum.net/items/246-seagate-freeagent-pro-500-gb-s-age ntem-na-stole/show
28.2.2008 09:18:22   77.48.21.xxx 96
Bootuju z MyBooku OS a rychlost pada na 3-1MB/sec, mam vadny kus nebo eSATA OS nezvlada?
dikuju za odpoved
13.3.2008 21:02:35   89.103.90.xxx 86
V souvislosti s tímto článkem by mě zajímalo, zda bude externí disk s fungovat i po připojenní přes eSATA-PCI řadiči při nastavení SATA modu v Biosu na RAID (nabídku AHCI nemám, ovšem dočetl jsem se, že nastavení na RAID automaticky využívá AHCI).

děkuju za odpověď ...
17.5.2008 08:55:36   85.135.235.xxx 74
Dobrý deň,chcel by som sa spýtať na ten režim AHCI ako to ovplyvní pevné disky vo vnptri PC.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

366 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 177.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.