Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků
To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků
autor: Petr Kupský , publikováno 25.11.2014
To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

Nástup SSD v roli systémového disku odsouvá klasické disky do pozice datového úložiště. Kvůli nenažranosti her i multimédií nám na jejich rychlosti ale pořád záleží. Výrobci už přitom vlastnosti související s výkonem HDD doslova tají. Nevadí, v syntetických i praktických testech zjistíme, jak na tom populární 2TB disky jsou.


Ještě než se vrhneme na závěrečné shrnutí, připomínám, že celkové pořadí disků je dáno složením testů. U disku více než u jiných komponent záleží na tom, na kterou z jeho vlastností kladete největší důraz a k jakému účelu bude sloužit. Vlastnosti u klasického pevného disku jsou do velké míry kompromisem a záleží na tom, na jaké nasazení je disk naladěný. Neznamená to, že nejrychlejší disk je i nejlepší volbou.

Disk s rychlou přístupovou dobou a vyššími otáčkami bude vždy hlučnější a jeho plotny budou víc svištět, disk s horší přístupovou dobou, ale vyšší hustotou záznamu a vyšší hodnotou sekvenčního čtení a zápisu vás zase spíše potěší při práci s velkými soubory a do NASů si zase vystačíte i s nízkým výkonem a oceníte spíše nízkou spotřebu a hlučnost, protože u těchto zařízení je většinou brzdou síťové připojení.

Western Digital Black

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

Nejvíce bodů ze všech disciplín získal disk WD Black a v testu zvítězil s poměrně jednoznačným náskokem. Vděčí za to svému velmi vyrovnanému výsledku napříč všemi testy. Vítězství tohoto disku bylo s ohledem na jeho konstrukční parametry celkem očekávané. Disk zastane dobře funkci datového úložiště, ale může být použit i jako disk systémový.

Škoda jen jeho relativně vysoké ceny a vyšší hlučnosti při pohybu záznamových hlav. Toto bylo důvodem, proč si WD Black neodnáší za vítězství v testu medaili nejvyšší. Na druhou stranu pětiletá záruka svědčí o tom, že konstrukci disku byla věnována patřičná pozornost. Že jde o konstrukci bytelnou, svědčí také jeho výrazně vyšší hmotnost nad ostatními konkurenty, konkrétně 697 g.

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

PCTuning Silver Award, listopad 2014

Western Digital Black

za vyrovnaný výkon a vítězství v testu.

Western Digital Green

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

Naopak překvapivé je druhé místo úsporného disku WD Green, který v bodovém součtu zaostal za vítězem jen o 5,5 %. Velmi vyrovnaný výkon tohoto disku, který v celé ploše záznamových ploten klesá jen nepatrně, pomohl eliminovat jeho handicap v podobě menší rychlosti otáčení ploten. S přihlédnutím k nízké ceně, spotřebě, hlučnosti a také teplotě se jedná o ideálního kandidáta na funkci datového disku v počítačových sestavách používajících systémový SSD disk. Marně hledám, co bych mohl disku vytknout. S přihlédnutím k tomu si WD Green zaslouženě odnáší zlatou medaili PCTuning Golden Award.

Vlastně jednu výtku bych měl. Výrobce by měl jedinečným označením jasně rozlišit všechny varianty, které jsou dosud pod stejným modelovým číslem prodávány. Zákazník by měl mít možnost si vybrat, zda sáhne po dvou anebo tříplotnové variantě a nebýt nucen kupovat naslepo. Není jednoduché testovaný model identifikovat. Nevím, zda by se dala použít identifikace podle výrobního závodu, který je v tomto případě v Malajsii, oproti testovanému WD Desktop z Thajska.

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

PCTuning Golden Award, listopad 2014

Western Digital Green

za nejlepší poměr cena/výkon, nízkou hlučnost, teploty a spotřebu.

Ideální disk pro datové úložiště.

Seagate Desktop HDD

Třetí místo na stupních vítězů patří zaslouženě disku Seagate Desktop HDD, uváděnému dosud pod původním názvem Barracuda. Přestože v absolutních číslech benchmarku HD Tune dosahuje vyšších přenosových rychlostí než WD Black, jeho výkon omezuje pomalejší pohyb záznamových hlav. Tento handicap se bude ještě více zvětšovat s postupnou fragmentací uložených dat. Ztráta výkonu v disciplínách závislých na rychlosti přístupu k datům disku ubíraly na bodovém hodnocení, což ve výsledku znamenalo 8,1 % ztrátu na vítěze. Nepříjemná byla také vyšší hlučnost otáčejících se ploten testovaného kusu způsobená přenosem vibrací do skříně (zřejmě kusová záležitost). Za umístění na třetí pozici si proto Seagate Desktop HDD z tohoto testu zvláštní ocenění neodnáší. Přesto se jedná disk, který roli datového úložiště zastane nadprůměrně dobře. Poměr výkonu a ceny má také vynikající.

Western Digital Desktop

Fiktivní bramborovou medaili získává WD Desktop, neboli dvouplotnový WD Green v retailovém balení. Na svého tříplotnového kolegu výkonem většinou ztrácel, zřejmě proto, že nemohl těžit z výhody použití větších ploten s nevyužitým vnitřním sektorem a celkově vůči němu trpěl výraznějším propadem výkonu. Nízká spotřeba disku poukazuje také na možnost nastavení snížených otáček pod limit 5400 ot./s, což by se na výkonu mohlo také projevit. Použití pouze dvou terabajtových ploten se ukázalo drobnou výhodou jen v případě zápisu a čtení na vnějším okraji ploten, jinak disk za tříplotnovým WD Green většinou zaostával. Přesto ztráta 11,4 % na vítěze není nic tragického a tento disk bude rozhodně dobrou volbou pro plnění úlohy úsporného a tichého datového úložiště. Za retailové balení si připlatíme více, než je reálná hodnota obalu, návodu a několika šroubků. Nemusíme se však obávat jakéhokoliv poškození při dopravě a také je toto balení důstojnější v případě použití disku jako dárku.

Western Digital Red

Do WD Red na páté příčce jsem osobně vkládal více nadějí. Tento disk je často jako datový disk do počítačových sestav na diskusních fórech doporučován, zejména kvůli tříleté záruce. V testu však podával podprůměrné výsledky a konkrétní kus nepotěšil také poměrně vysokou hlučností při pohybu hlav. S ohledem na nepřesvědčivý výkon, ale také na nízkou spotřebu a teplotu, je zřejmé, že výrobce jej optimalizoval spíše na spolehlivý nepřetržitý chod na úkor výkonu. Pro účely NAS zařízení je přesto jeho výkon dostačující. Pro použití jako datové úložiště v počítačové sestavě bude mnohem lepší sáhnout po levnějším WD Green.

Seagate SV35

Seagate SV35 na předposledním místě je konstruován zejména pro práci s datovými streamy a velkými soubory. V tomto ohledu podával skvělý výkon, který se ale v případě malých souborů výrazně propadal. Proto ve výsledném hodnocení dopadl disk podprůměrně. Pokud by měl být používán v klasické počítačové sestavě, tak ideálně jako úložiště filmů a fotografií ve vysoké kvalitě, nebo objemných archivních souborů. V ostatních případech je lepší sáhnout po některém z předchozích disků. Nabízí se sice možnost použití v HTPC sestavách pro záznam a přehrávání videa, ovšem problémem může být zvýšená hlučnost otáčení ploten, která bude v tichém prostředí patrně rušit. V takovém případě bude zajímavá jeho verze se třemi plotnami a sníženými otáčkami.

Seagate NAS HDD

Co říct o Seagate NAS HDD na posledním místě? Možná to, že 15,4 % ztráty na vítěze není mnoho. Jinak je to velmi kultivovaný disk, kterému vůbec nesedly syntetické testy v PCMark 8. V ostatních testech to bylo o něco lepší, ale ztráta se již nedala dohonit. Pokud by měl tento disk jít do počítačové sestavy, tak jedině v případě, že požadujeme zcela tichý počítač a z nějakého důvodu nechceme použít WD Green. Tříletá záruka se také může hodit. Lépe mu však bude v NAS zařízení, pro které je optimalizován a maximální výkon zde nehraje tak velkou roli.

Poznámka na závěr

Přestože jsem v testu poukazoval na určité propady výkonu některých disků, ve srovnání se staršími generacemi, které ještě ve svých sestavách často používáme, je na tom aktuální generace mnohem lépe. Udělal jsem pro zajímavost test rychlosti čtení na svém denně používaném WD Green z roku 2010. Disk funguje spolehlivě už ve druhé sestavě a dosud se ani k smrti neuparkoval (má ještě dvě třetiny plánovaných cyklů k dobru). Až na ten nevyrovnaný výkon...

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků

Poděkování

Za zapůjčení všech testovaných disků děkujeme obchodu alza.cz.

To nej pro vaše data: velký test 2TB pevných disků



Tagy: pevné disky  HDD  WD  Western Digital  Black  Red  Green  Desktop  Seagate  Barracuda  SV35  NAS  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.11.2014 06:18:34   37.48.54.xxx 271
WD Green snad jeden háček přeci jen má. Nevím jak nyní, mám 2TB model již přes rok, ale Green řada trpěla zbytečně rychlým parkovaním hlaviček, které tím značně trpěly a zbytečně rychle odcházely. Já to řešil flashem firmwaru (už si nepamatuju kde ajak). Ale je možné, že u nových revizí je to v pořádku.
25.11.2014 07:07:02   178.20.137.xxx 49
Samozřejmě jsem tu poplašnou zprávu v roce 2011 zaznamenal. Přesto jsem u svého Greenu z roku 2010 (který by měl být parkovacím syndromem postižen) nic s firmwarem nedělal a stále mám dvě třetiny parkovacích cyklů k dobru, tedy předpoklad na dalších 8 let provozu. Tento disk je používán pro data (nebyl nikdy systémový) a mám na něm také instalovány hry a je spouštěn denně.
Proto by mě zajímalo, zda se opravdu někomu disk uparkoval k smrti.
25.11.2014 07:14:22   95.82.150.xxx 230
novy wd green mi usina velmi rychle, asi po 3 sekundach.. jestli parkuje jsem nekontroloval, ale pri probouzeni ma pul sekundy prostoj, nez je schopen zacit operovat.. docela me to seje..
25.11.2014 07:20:45   37.44.22.xxx 130
Taky mám 2TB Green. A ten flash firmware jsem si taky udělal, disků které se uparkovaly k smrti asi moc nebude, ale asi by mně to nedalo spát Jinak ta utilita se jmenuje WDidle3 a je to "práce" tak na 2 minutky
25.11.2014 09:46:44   194.228.27.xxx 167
jj tenhle disk byl hroznej šmejd...

měl jsem celkem 3 a všechny odešli, jednalo se o jednu jedinou koupi ale vždy reklamace a až u třetího jsem dostal peníze zpět.... ještě že odcházeli tak rychle ;) nejkratší interval byl 2 měsíce

vyměnil jsem za Seagate a v PC trůní dodnes
28.11.2014 00:39:10   91.232.247.xxx 11
Hodim to sem ať je to aspoň vidět

Můj cca 3 roky starej green který stál 2000 ! funguje naštestí dodnes, má za sebou rok praci systémového disku a 2 roky s ssd. Podle infa z HDtune ma odpracovano 13200hodin tj 550 dní, 6000 startů a 40 nebezpečných vypnutí .

Oproti vámi testovanému je vidět rozdíl ale vzhledem k tomu že váš je ještě dražší tak to ani nevadí...

http://jpeg.cz/images/2014/11/28/d7h0v.png

každopádně zatím bez poruchy. předtím sem mel 800 GB green který po 1 reklamaci a výměně šel do jiného pc.
25.11.2014 06:58:40   46.149.115.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2014 07:12:15   95.82.150.xxx 176
dneska se kupuje prevazne 3-4tb na data..
25.11.2014 07:23:29   10.27.22.xxx 64
HDD = Hard Disk Drive
SSD = Solid State Drive
25.11.2014 07:35:24   90.177.175.xxx 152
Protože SSHD se takto otestovat nedá (teda dá, ale to, co vyjde, bude mít k běžné praxi daleko). A po pravdě mě ani nenapadá, jak (smysluplně) otestovat SSHD jinak než půlročním používáním a pozorováním chování při postupném zaplňování disku (a postupné fragmentaci HDD části) a následným sepsáním zkušeností.
25.11.2014 07:51:50   178.20.137.xxx 104
Ano, koupě disku je trochu loterie, ale pokud chci koupit konkrétní verzi disku, lze využít možnost vrácení ve 14-ti denní lhůtě.

SSHD v testu není záměrně. Ta velká vyrovnávací paměť znemožňuje objektivní srovnání výkonu s klasickým HDD. Výsledky pak neodpovídají reálnému výkonu v provozu.
25.11.2014 09:33:10   46.149.115.xxx 821
wiqix: fakt ? nekecej a vysvětlení té zkratky je důvod, proč v popisku grafů je "ze SSD" ?

Vágner A.: Otestovat se nedá, ale dá...aha - a stávající HDD jste testovali různě zaplněné, fragmentované... ?

Kupský P.: Kvůli takovým vracečům zboží nakonec budeme mít časem záruku jako v USA - díky
SSHD není zámerně....takže v podstatě tvrdíte, že Váš test nijak nereflektuje reálný výkon v provozu - tedy je zbytečný děkuji
25.11.2014 09:53:27   131.112.125.xxx 113
Khorghan ty jsi desnej stoural

Kazdopadne nechapu, co se ti nelibi na tomto vyuziti 14-denni lhuty. Vyrobce ti prodava produkt, u ktereho ti nespecifikuje, co to vlastne je, kupujes castecne zajice v pytli. Me teda prijde logicke a spravne mit pravo mu to hodit na hlavu behem 14 dni. Kazdopadne jsou u nas ceny o dost vyssi nez v USA (ne jen kvuli dani) a vnimam to tak, ze zahrnuji i tuto v USA nadstandardni sluzbu vraceni.
25.11.2014 10:00:01   165.72.200.xxx 110
No v USA jsou podobne lhuty na vraceni zbozi taky bezne (a nejsou omezene nakupem mimo kamenny kram). Tudiz ten priplatek to rozhodne neospravedlnuje.
25.11.2014 11:06:31   46.149.115.xxx 86
samozřejmě že jsem

Výrobce mi nic neprodává - tobě ano ?
Většině uživatel je to fuk - nerozumí tomu, kupují 2TB, dostali 2TB, funguje = OK. Šťoural je ten, co disk koupí, porovná s nějakou náhodnou recenzí a vrátí, protože má o 5% jiné výsledky.
25.11.2014 10:10:04   178.20.137.xxx 41
@khorghan: V popisku grafů v případě kopírování je uvedeno, že bylo testováno kopírování dat ze SSD disku na disk HDD. Je na tom něco špatně?

U testování SSHD není problémem fragmentace, ale způsob jakým disk využívá tu 8GB cache. Prostě nelze garantovat, že cache bude použita v každém průběhu testu stejně. Jednou bude výsledek odpovídat výkonu SSD, podruhé jen HDD. Záleží na tom, co si disk do chache uloží. Disk by měl do této cache načítat přednostně nejčastěji používaná data, takže jeho výhody by se měly projevit až po delší době používání a spíše v pozici systémového disku.
25.11.2014 11:26:33   46.149.115.xxx 47
ta čeština šmarjá- proč "ze SSD" a "z HDD"

Vágner psal o fragmentaci
Vy jako autor recenze jste tvrdil, že by test SSHD neodpovídal reálnému výkonu v provozu - takže celá recenze neodpovídá reálnému výkonu v provozu ?
Cenově je 2TB SSHD výrazně levnější, než WD Black, ale pro běžné užívání nad ním by měl jasně vyhrát - většina uživatel se chová podobně - po zapnut počítače spustí obvyklé programy, začnou hrát oblíbenou hru (obměna jednou za čas) - tedy pro SSD cache ideální režim. Už jsem viděl recenze sshd kde prostě zobrazili výsledek pro první běh testu a pro opakovaný (2.,3.) - nic složitého Delší doba používání na SSD cache opravdu nemá vliv...leda by odešla
25.11.2014 12:39:42   178.20.137.xxx 54
Ta čeština je snad v pořádku. V případě "z SSD" by si čtenář mohl ukousnout jazyk.

S tím SSHD je to opravdu těžké porovnávání. Klasický HDD vám při třech pokusech dá prakticky totožný výsledek, kdežto SSHD už může druhý a třetí výsledek téhož testu mít zcela jiný. Jenže pokud se zde bavíme o roli datového úložiště, tak většinou v praxi neukládáme a nečteme stejná data opakovaně, takže by výsledek srovnávacích testů vycházející z průměru několika měření byl zavádějící.
Je samozřejmě jisté, že pokud se SSHD nesplete v predikci a uloží si do cache předem data určená ke čtení, že žádný z klasických HDD disků nebude mít šanci konkurovat.
25.11.2014 13:51:16   85.70.109.xxx 30
Wow, Pane Kupský Vy máte teda nervy

Chápu, že pomocí těchto testů to moc otestovat nejde, ale jinak bych také moc rád viděl nějaké testy SSHD - popřípadě SSHD může mít načtený Win pořád na flash nebo ne? Pokud ano i přes spuštění různých aplikací tak by to byla paráda, pokud ne, tak zapnu OS načte se to, zapnu pár her vymaže se OS a zapínám OS zase stejně pomale jako klasické HDD. Pokud by šlo tak bych moc rád věděl jak to SSHD vlastně funguje, jestli si ho koupím ráno zapnu PC večer vipnu mezitím budu používat milion aplikací a další den budu potřebovat rychle zapnout a bude se to zapínat pomale, tak je to SSHD vcelku nanic. Napadá mě, že by to tam mělo nastaveny primárně Win...
25.11.2014 15:00:54   217.197.148.xxx 41
Hlavním problémem SSHD je, že o tom, co se nahraje do 8GB cache nerozhoduje uživatel, ale řadič disku. A ten tam nahrává nejčastěji užívaná data. Ta data tam jsou uložena po dobu, než budou přepsána jinýma. Nemažou se vypnutím. Je pravděpodobné, že po delším používání PC budou v cache uložena hlavně data náležící operačnímu systému, takže urychlení startu se projeví. Pro datový disk (ne systémový) je přínos této cache spíše zanedbatelný (prostě jen k 8 GB dat ze 2000 GB se dostaneme rychleji). Také mám trochu obavy z životnosti cache.
25.11.2014 11:06:54   10.27.22.xxx 00
Jen jsem to blbě pochopil, ale nebyl jsi moc konkrétní.

Každopádně zpětně také nechápu, proč jsem si myslel, že tě zajímá, proč se SSD neříká SDD :-)
25.11.2014 07:05:02   78.108.96.xxx 134
Seagate SV35 už bych znovu nekoupil ani omylem, z 20 disků, nám jich skončilo po necelých dvou letech v reklamaci 16ks... Zatím mi přijde nejlepší WD Red, ještě jsme ze 40 ks neměli jediný který by odešel v průběhu posledních 2 let...
25.11.2014 07:35:00   213.180.49.xxx 213
Velký test? Když už si dělá Alza reklamu, proč nepůjčili alespoň vše co v té kapacitě mají? V SATA prodevení a 3,5" mají i disky IBM a Fujitsu. A taky mi tam chybí černý kůň a číslo jedna ve spolehlivosti, Hitachi.
Tak až budete pánové příště dělat nějaký ten "velký" test, tak fakt do něj zahrňte víc disků, než jen dva výrobce, s několika kusy které se často od sebe liší jen jiným firmwarem.
25.11.2014 07:41:05   90.177.175.xxx 311
Jako on si někdo vážně koupí do desktopu na data 2TB enterprise disk za deset tisíc? VÁŽNĚ?
25.11.2014 07:47:58   178.20.137.xxx 80
Pokud se podíváte na nabídku Alzy u disků velikosti 2 TB, tak opravdu nebylo nic, co by stálo za otestovaní. Od jiných výrobců je tam jen jeden serverový disk IBM, který si nikdo do PC na data nekoupí.
http://www.alza.cz/pevne-disky/interni/3-5-hdd/s erial-ata-iii-6g-sata-3-0/2000-gb/18852328.htm#f&pg=1&pn=1&po=1
25.11.2014 08:16:15   213.180.49.xxx 912
A o co tedy šlo? Udělat test toho co má finančně smysl? Nebo udělat test toho co se dá koupit, aby si člověk udělal představu co má jaký výkon? Bez ohledu na cenu. Samozřejmě, ty drahé disky propadnou v poměru cena/výkon. Ale má to snad být VELKÝ TEST a ne test pro BFU. Bylo tedy účelem udělat test jen toho co dodává jeden jediný obchod? A což takhle, když už se to jmenuje VELKÝ TEST, tak to pojmou zodpovědněji a zkusit poptat i jiné prodejce, o jiné zboží než je WD a Sea? To máte vy v PCT ten svět tak černobílý?
25.11.2014 08:47:14   90.177.175.xxx 201
Dvaadvacet stránek o discích a s výsledky a text o osmdesáti tisících znaků je snad... malý?
Ano, šlo o to udělat test toho, co normální smrtelník v obchodech běžně pořídí a co má pro normálního smrtelníka ještě finančně smysl, a udělat testy toho, co zajímá většinu lidí.
Bylo by krásné otestovat vždycky všechno, co se někde dá sehnat, ale něco takového by bylo jaksi... neúnosné.
Stejně jako v testech grafik běžně nenajdete třeba grafiky od Matroxu nebo Quadra a v testech procesorů běžně nenajdete Xeony za sto osmdesát tisíc nebo Edeny od VIA.
Před několika lety, kdy ještě v discích existoval samostatný Samsung, samostatný Maxtor a samostatné Hitachi, šlo o vzájemné konkurenty, a ty disky byly k vidění v řadě obchodů, by to ještě mělo smysl řešit (a ty disky by v tom testu byly).
25.11.2014 08:53:53   83.240.16.xxx 70
Šlo o to zaplnit vakuum něčím čtivým, co se týká hardwaru a někoho to i zaujme. Taky určitě šlo o to vytvořit prostor pro diskuzi rýpalům např. vašeho ražení
26.11.2014 12:09:49   85.70.225.xxx 11
To číslo jedna ve spolehlivosti Hitachi je tak kvalitní, že ze tří koupených disků mi čtyři odešli během tří měsíců. Jak je to možné? Dva jsem dvakrát reklamoval. Je pravda, že ty třetí od té doby fungují, ale já si ty "povedené" Deatstar od Hitachi už nekoupím nikdy!
25.11.2014 08:22:30   85.135.227.xxx 237
Absolútne nesúhlasím s hodnotením, VW green aj black dostali ocenenia, a Seagate Barracuda NIČ ? V praktických testoch - adobe/kopírovanie/hry je rovnako výkonný, výkonnejší než VW Black, spotreba teploty normálne, to všetko pri cene kde môžem mať za 2TB WD Blck hneť 3TB Seagate Barracuda a ešte mi aj zvýši... a vami testová Barracuda nedostane ocenenie ? Snáť koli výsledkom v syntetických testoch ktoré sa akosi očividne neprenášajú do reality ? No super..
25.11.2014 08:43:14   178.20.137.xxx 102
Bohužel výrobce aktuální verzi Barracudy degradoval snížením hodnoty AAM, což bude mít výraznější vliv na výkon po postupné fragmentaci disku. Ten disk podával vysoký výkon hlavně v disciplínách, kde se prováděl souvislý zápis, nebo čtení bez nutnosti většího přesouvání hlav.
Druhým problémem je kvalita výroby. Ten hluk testované verze způsobený vibracemi byl velmi nepříjemný.
Ocenění udělujeme většinou za vítězství v testu nebo za nejlepší poměr cena/výkon nebo za jinou výjimečnou vlastnost.
25.11.2014 08:50:59   95.82.150.xxx 10
dyztak do dalsiho testu pridejte jeste wd purple
25.11.2014 13:20:14   90.178.56.xxx 61
Volkswagen už dělá i disky?
25.11.2014 08:25:37   194.160.30.xxx 34
Nema tu niekto skusenosti s wd velociraptor? sa neviem rozhodnut ci tento wd black alebo raptora cisto na hry na os mam ssd evo 120gb.
25.11.2014 10:02:25   165.72.200.xxx 73
Na hry Seagate Desktop. Bude tissi nez Black a na vykonu vubec nic nepoznate.
25.11.2014 08:50:30   193.85.174.xxx 51
Pořád platí, že 2TB disky jsou nejporuchovější a vede Seagate? Co jsem se pár měsíců zpět díval na nějaké zahraniční statistiky, bylo to tak a pochyuju, že se něco za tu dobu změnilo. Já teda takový disk nemám, protože ho nechci, ale 1TB WD blue (už několik kusů v různých sestavách) absolutně bez problémů.
25.11.2014 09:12:37   90.177.175.xxx 50
Na WD Blue je nejhorší to, že to westerni nedělají ve větších kapacitách (jenže kdo by jim pak kupoval předražený Black).
25.11.2014 10:01:24   165.72.200.xxx 41
No jestli myslite ty proflakle statistiky jednoho z datovych skladu, tak ty je treba predevsim spravne prostudovat. Vysvetli to totiz, proc jsou vysledky tak podivne. Kdo to neudela, je velmi zmaten. :o)
26.11.2014 11:11:24   85.207.10.xxx 00
Taky mám 1TB blue, zajímaloby mě kde by výmkonově ten disk byl. Sám to měřit nebudu :-)
25.11.2014 09:08:25   77.247.224.xxx 20
http://www.shark.sk/komponenty-0/disky/toshiba-hdd-desktop-2tb-7200rpm-64mb-sata-3-5-quot-6gb-s-2/
25.11.2014 09:39:35   178.20.137.xxx 50
Ano, je to škoda, že žádný z velkých prodejců, kteří výrobky do testů půjčují, Toshiba disky neprodává. Hlavně je to škoda pro výrobce, protože se k jeho diskům zákazníci hůře dostávají. Ohlasy jsou na Toshiby vesměs pozitivní, tak nechápu, jejich špatnou dostupnost. České zastoupení by mělo být iniciativnější a vnutit se k některému z dominantních prodejců.
25.11.2014 10:24:08   62.77.92.xxx 60
Mě odešel 2TB WD Green těsně na konci záruky. Chtěl jsem vyměnit kus za kus. Ale to jsem nepochodil. Jelikož prakticky stejný (až na poslední písmeno či číslo typu) HDD byl asi o 30 Kč dražší. Tak jsem přihodil 100 Kč a u konkurence koupil 3TB. :p
25.11.2014 11:31:21   85.70.230.xxx 90
Je docela škoda, co WD vyvedlo s řadou RED. Byly rychlé, tiché(včetně zmiňovaných hlaviček), a pak na to z nějakého důvodu WD šáhlo(snad možná proto, že klesly prodeje GREENu) a šlo to do kytek. Vynikají asi jen už kvalitou, že neodejdou chvilku po záruce...
25.11.2014 11:34:25   85.70.230.xxx 90
RED v původní sérii by podle mě v tomto testu docela zamíchalo kartami.

Původní firmware dokonce zajišťoval i "stabilitu" rychlosti čtení/zápisu.
25.11.2014 15:11:13   217.197.148.xxx 32
Starší 2TB verzi WD Red mám také k dispozici a věřte, že by skončil v celkovém hodnocení daleko pod testovaným WD Red. Je sice fantasticky tichý, ale je to dáno nízkým nastavením AAM, které nejde měnit. Proto má mnohem horší přístupové doby, než kterýkoliv z testovaných disků. Pocitově je v počítači rychlý, ale v benchmarcích to vypadá jinak. Udělal jsem uktuální snímky z HD Tune. Křivka rychlosti čtení je ještě skvělá, ale ty přístupové doby výkon silně degradují.
http://abload.de/img/25-listopadu-2014_15-56jvf.png
http://abload.de/img/25-listopadu-2014_15-nlzqd.png
http://abload.de/img/25-listopadu-2014_15-2fdum.png
25.11.2014 12:55:40   82.130.28.xxx 14
Pěkný test, super, že se někdo namáhal nahrávat i zvukový projev.
Souhlasím, že tady chybí i dražší disky, do NASu by si někdo třeba SE/RE4 pořídil (Oproti WD Black nejsou o moc dražší).

Další HDD bude RED nebo dvouplotnový Green
25.11.2014 16:57:16   188.120.207.xxx 10
Ten Seagate ST2000DM001, jakkoli je jinak skvely, ma porad to straslive nastaveni APM na prakticky permanentni a hlucne(!) parkovani hlavicek. Doufal jsem, ze uz je nejaky firmware, ktery to nedela, potom, co jim za to takovou dobu lidi nadavaji na foru, ale nedavno jsem koupil dalsi a je to stale stejne.

Uz nekdo zna nejakou metodu, jak to PERMANENTNE vypnout, prosim? A tim nemyslim, ze se mi pri kazdem startu PC musi spustit utilita, ktera to udela.
29.11.2014 18:57:14   31.31.232.xxx 00
Já ho mám od podzimu 2012 a hlavičky mi parkují pouze při jeho vypnutí (timeout vypnutí disku mám nastaven na 120 minut nečinnosti, což prakticky nikdy nedosáhnu). Specificky jsem šel při koupi po 1TB/plotna verzi a ihned po zabudování nahrál nový FW CC4H.

V recenzi je asi nějaká novější revize, ovšem nízkofrekvenční hučení musím potvrdit. Štvalo mě to natolik, že jsem musel HDD v case pověsit na gumu - od té doby o něm nevím. Používán je jako čistě datový.
25.11.2014 21:00:25   89.102.116.xxx 91
2TB disky moc výhodné nepřijdou, když Seagate 3TB stojí se dvouletou zárukou 2800 a se tříletou 3200kč. Obzvlášť cena toho WD Black je těžký úlet.
A hlavně je škoda jak už někteří psali - jsou prakticky nedostupné disky Hitachi a Toshiba....
5.12.2014 11:30:12   90.183.214.xxx 00
Seagate NAS 3TB, má podle datasheetu na Seagate.com 4 plotny 8 hlav Zároveň se tam chlubí že už mají plotny 1.25GB kdy už to dotáhnou na 1.5GB a vydají 3TB HDD se 2 plotnami
25.11.2014 23:13:05   85.163.21.xxx 30
Ja by som chcel vidiet es.3, wd re, red pro, wd se..

V podstate som sa nic nove nedozvedel.
27.11.2014 07:30:25   194.228.197.xxx 30
Musím mnohé vyvést z omylu a především novináře :-). Jde mi o tvrzení ze začátku článku. 64 GB systémový SSD je totiž bez doplňkového disku víceméně k ničemu.

Pokud někdo pracuje s kancelářskými počítači, pak povětšinou používá mailového klienta. Samozřejmě, liší se to uživatel od uživatele, ale za jeden rok si lidi jsou schopní vytvořit soubor od dvou do dvaceti gigabytů. Stačí, aby si zvyknul, že může odeslat dvacetimegovou přílhu a neštěstí je na světě. Když necháte takto aktivního pisálka s 64 GB SSD, tak prostě končí. Vzhledem k moderním výrobním postupům dochází ke snižování počtu přepisů a zaplácaný malý disk odejde razdva.
Může se k tomu přidat navíc fakt, že daný člověk počítač zdědí po někom jiném. Ano, data se zálohují, ale stejně většinou potřebuje dotyčný přístup k poště svého předchůdce, takže začíná s pěkným balíkem pošty už od začátku, nehledě na další dokumentaci (někteří manažeři jsou fakt skvělí. Čtyřicet giga fotek není problém a zálohovat se to musí.)

Pokud dotyčný jede v cloudu, tak nemá smysl stavět thinclienta. To už je levnější ho koupit a pokud náhodou... tak je vždycky dost starších disků, aby se něco rychle složilo. Start sice není okamžitý, ale on si dotyčný stejně vždycky dělá kafe a při práci už není rychlostí disku omezován.

Za celou dobu jsem udělal jednou jedinkrát tu věc, že jsem složil počítač jen s osmdesátkovým SSD - po padesáterém ujištění, že ten člověk nebude stahovat filmy a nezaplácá si disk jinými věcmi, jsem složil počítač na platformě AMD s integrovanou grafikou čtyřmi gigabyty RAM a právě oním SSD. Takového kripla jsem složil jen proto, že mi bylo místopřísažně slíbeno, že bude využíván jen k prohlížení internetu a navěky nejinak. Šlo samozřejmě o cenu a nějaké SSD se do takové sestavy jen nabízelo.

Takže, co se mě týče, dávat malé SSD do kancelářského stroje je kravina. Minimum je 120, ale lepší je 180 GB. Optimum je 500 GB, ale to už se dostáváme s cenou do oblasti dilemat a upřednostníme právě plotny. Proto jsou ještě plotny s těmito vlastnostmi na trhu. Jde o to srazit cenu, ale dodržet minimální požadavky.
27.11.2014 14:23:24   217.197.148.xxx 00
Díky za připomínku. Ono to v úvodu článku bylo myšleno jako nahrazení 1TB a menšího HDD disku 64 GB SSD diskem v případě použití jako systémový disk po boku objemnějšího HDD disku na data. Ta poznámka byla doplněna těsně před publikací a neuvědomil jsem si, že to z toho textu zřetelně nevyplývá. Samozřejmě, že bych nikomu nepřál, pracovat na PC pouze se 64 GB diskového prostoru.
29.11.2014 16:43:18   188.112.118.xxx 30
Škoda že v teste nemáte toshiba disk. Ja používam od leta 2x toshiba 2TB DT01ACA200 a som veľmi spokojný, prechádzal som na ne z dvoch samsungov spinpoint F3 1TB ktoré už mali nabehaných +- 14k hodín a teraz ich mám na zálohu. Pôvodne som mal seagate ST2000DM001 ale stále sa parkovali hlavičky tak som ho po pár dňoch vrátil lebo to bolo na nevydržanie.
http://www.smart.sk/toshiba-hdd-desktop-2tb-7200rpm-64mb-sata-3-5-6gb- s/
30.11.2014 15:25:21   217.197.148.xxx 10
Také mě to mrzí, že se nám nepodařilo disky Toshiba do testu získat. Bohužel je Alza, která nám disky zapůjčila, ale ani TS Bohemia ani CZC nevede.
12.12.2014 13:15:59   92.43.30.xxx 01
Mám stejný nový disk WD Green jako v testu, ale má velké propady:
http://jpeg.cz/images/2014/12/12/lTRzs.png

Nemůže to být tím, že moje deska podporuje pouze sataII ?
29.1.2015 21:02:25   90.179.3.xxx 00
Dobrý den, funguje to pod Win XP, prosím?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

64 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.