Hlavní stránka Hardware Grafické karty Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?
Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.12.2007
Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?

Levné Radeony HD3850 jsou u nás běžně dostupné, a proto určitě nejednoho uživatele napadla myšlenka, na skutečně levné Multi-GPU řešení. Vyplatí se investovat do dvou karet nižší střední třídy do CrossFire, a nebo stále platí pravidlo - raději jednu výkonnou grafiku, než dvě slabší do páru? Odpověď najdete v testu.


Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?

Přetaktování: Dříve byl s přetaktováním grafických karet v "Multi-GPU" vždy problém, a bylo nutné používat různé utility a každou kartu nastavit zvlášť. Nyní je ale volba pro přetaktování obsažena přímo v ovladačích, pro základní změnu taktů postačí. Pokud chcete dosáhnout vyšších taktů, je nutné nahrát do karty modifikovaný BIOS. Pomocí něj se i karty lépe taktují (je v něm nějaká úprava napětí a děliček), stačí v editoru potom upravit takty a upravený nahrát do karet a máte požadované frekvence bez potíží hned při startu systému.

Výkon: Výkon dvojice karet HD3850 v CrossFire je slabý a stále je lepší volbou jediná výkonnější grafika HD3870, nebo konkurenční GeForce 8800 GT. V této chvíli, s aktuálními ovladači a stávající deskou je výkon prostě nedostatečný. Pevně věřím, že se ale výkon s dalšími ovladači a třeba i na jiné desce s rychlejším procesorem výrazně zvýší, nemohu se zbavit totiž dojmu, že je něco v nepořádku a systém neběžel naplno. Počkáme na potvrzení s dalším testem CrossFire, který udělám na obou platformách zároveň.

Poměr cena/výkon: Investice do dvou Radeonů HD3850 je naprostá zbytečnost, za cenu kolem 8000Kč seženete mnohem výhodnější grafické řešení. Buď můžete koupit podstatně levnější HD3870 a nebo počkat na nedostatkovou GeForce 8800GT - v obou případech získáte vyšší výkon a nižší spotřebu, než má HD3850 CrossFire.

Výhody a nevýhody

Výhody - Nepatrně vyšší výkon ve vyšších rozlišeních než s jednou kartou, naděje na výraznější nárůst výkonu s dalšími ovladači, relativně příznivá pořizovací cena dvojice karet (možnost budoucího upgrade jedné 3850-ky).

Nevýhody - Nepřesvědčivý výkon, vyšší spotřeba, jedna výkonnější karta podává mnohdy lepší skóre, větší hluk a teploty ve skříni, velmi špatný poměr cena/výkon.

Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?
Základní desku, a grafické karty do testu zapůjčil Gigabyte CZ



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.12.2007 09:36:21   62.168.66.xxx 5747
Dve a viac grafickych kariet je podla mna slepa ulicka. Nikdy to nebolo vyhodnejsie ako jedna poriadna karta. A keby to aspon fungovalo.
7.12.2007 09:38:11   81.90.170.xxx 1955
U Nvidie to ale docela funguje.
7.12.2007 09:41:22   62.209.192.xxx 129
Zalezi hodne na hre. Co vim, tak existuje par her kde vykon dvou a vice karet roste prakticky linearne, za vsechny muzu jmenovat treba FEAR. Jenze to jsou vyjimky a navic se jedna o neoptimalizovane enginy.
7.12.2007 11:44:23   85.207.41.xxx 208
Na Extrahardware vyšel podobný článek, pouze se pozastavují, zda má smysl doplnit staršího Radeona 1950PRO kamáradem pro zvýšení výkonu. Celkem zajímavé počtení, více viz zde .
7.12.2007 12:26:31   195.47.34.xxx 1312
Nezbyva nez souhlasit... mam dve 8800GT v SLI a zrovna tebou jmenovany FEAR je krasne vyuziva obe. Vseobecne si myslim, ze SLI je vykonnejsi reseni nez Cross, tezko rict jestli je to ovladacema nebo principem na kterym to funguje, nedavno jsem cetl clanek na kterym redaktor na konci v tabulce porovnaval skalovatelnost SLI a Crossu a SLI dopadlo lip... divil jsem se, ze ne zvlast o moc, ale poznat to bylo.
7.12.2007 13:47:26   86.110.227.xxx 12530
tak s tymto si dovolim nesuhlasi
take 3Dfx slapalo jedna radost
ty sa na to potom vy... a presli na iny segmen trhu a graficke karty prenecahli nvidii, ktora to zmrvila na pnej ciare

keby ma stare vodu podporu DX9.0 plus tak este dnes na nom ficim

kde su tie casy ked Voodoo II 8MB poslalo do kolien nvidia TNT2 64MB
8.12.2007 22:04:56   212.71.137.xxx 79
měl jsem Voodoo2 (12MB) i TNT2 (32MB) - Voodoo2 nebyla nikde rychlejší, pokud zrovna hra neběžela na glide only a TNT muselo používat softwarový wrapper .. Hlavně voodoo 2 uměla jen 16b barvy. Nicméně Voodoo2 bylo milé překvapení-Quake II na tom vypadal pěkně, kdežto moje TNT2 (nějaký noname zmetek, Manli tuším) spíš zklamání-Quake III v 1024x768 32b chodil výrazně pomaleji, než bylo v té době psáno v testech..
7.12.2007 09:59:44   85.193.8.xxx 1013
Docela by mě zajímalo, jak měříte spotřebu sestav, protože prakticky u všech testů, které se tu objeví, jsou uváděna nesmyslná "hausnumera". Tak kupříkladu sestava v dnešním článku si při použití GF 8800GT nevezme 316W ani náhodou! To do celkové spotřeby snad započítáváte i monitor ne?
7.12.2007 10:46:47   82.208.57.xxx 511
Máš pravdu v tomto testu, který vydali zde na pctunningu. Je spotřeba 316 ale kompletního systému. A podle toho co vyplinulo z tabulky tak je 316 jenom karty.
Kód:
  
Citace:
pctuning
7.12.2007 10:00:22   85.71.170.xxx 1012
Ty výsledky sou fakt nějaký divný, to přece není možný aby ty dva Radeony podávaly tak mizerný výsledky... stejně jako autor mám pocit že bude někde pekelná zrada =/
7.12.2007 10:11:03   89.173.25.xxx 911
no mozme sa len domnievat, ci to ma na svedomi Phenom, doska, 256MB u kariet, ovladace, OS...
7.12.2007 13:45:11   80.87.222.xxx 88
IMHO to mal otestovat na K8. S frekvenciou aspon 2,6GHz. Popripade pretaktovat. Ten vykon CPU by bol uplne inde ako ma Phenom na 2.55HGz. Skreslenie testu od CPU by bolo mensie.

To ze AMD uvadza v slidoch, ze treba mat celu Spider arch. je iba PR zvast. K8 by bola lepsia.
11.12.2007 18:10:38   78.102.28.xxx 87
advanced? Lol .Ackoliv Phenom revize B2 neni extra povedeny,tak na K8 s 2,6Ghz by mel bezproblemu stacit.Viz test na tomshardware.com
7.12.2007 10:17:19   83.208.215.xxx 1919
1. Špatný výběr nastavení/test/dem/lokací, které se nehodí pro grafické karty: je ta hrozně moc fps, grafiky to neškáluje a nikoho pak Multi-GPU ani nezajímá

2. Špatné načasování testu - test je nyní zbytečný, když se ví, že CrossFire dvou RV670 má smysl měřit tak koncem ledna, kdy přijdou Catalyst 8.1, jež budou kolem CF a CrossFireX hodně měnit

3. Autor testu podle mě nevyzkoušel přepnout Catalyst AI na Advanced, ve chvíli, kdy CrossFire příliš nepomáhal, jinak by i navzdory tomu, co jsem napsal v bodu 1. CrossFire lépe škáloval. Jinak byste těžko měli horší škálování, než když jsem to zkoušel na Intel P35 s 16+4x PCI Express (http://www.extrahardware.cz/sli-vs-crossfire-nejen-v-directx-10-hrach )

4. Testy Multi-GPU jsou o kompatibilitě: je potřeba zkusit více herních titulů

5. Jsem rád, že jste ustoupili od naprosto nesmyslného systému výsledky = avg+min+max/3 (což logicky dá nesmysly, jež se jen občas trefí) a místo toho je všude avg fps, to je pozitivní.

Mirek Jahoda
ExtraHardware.cz
7.12.2007 10:18:33   83.208.215.xxx 77
Systém diskuzí špatně pracuje s odkazy v závorce, takže si kdyžtak z URL smažte pravou závorku.
7.12.2007 10:25:17   217.77.161.xxx 1614
1. Testuji tam kde obvykle, nebudu kvuli tomu ze ATi vykon neskaluje jak ma menit skladbu testu ... to je preci hloupost, ve stejnych testech SLI skaluje tak proc ne CF?

2. To je mozne, ale leden je daleko a tak testuji ted i kdyz to nefunguje ...jak ma. To neni ma chyba ale chyba ATi a driveru ... mozna tedy otestuji dev 3870 az s Cat 8.1 - ale uprimne to dle meho nebude nic extra ...

3. Zkousel jsem vse mozne a proste to nejede ... uvidim na Intelu, mozna to bude lepsi ...

4. hehe, proc SLI funguje temre vsude a kdyz ATi nefunguje nikde omlouvame to kompatibilitou a nekompatibilitou?
7.12.2007 10:49:21   83.208.215.xxx 1210
1. To přece není argument: jednak když je skladba testu pro daný účel nevhodná, tak ji změním a jednak jsem přece uvedl, proč to chce takový přístup: Multi-GPU tě zajímá, když máš 15 fps a ne 100 fps například

2. Ok, jen upozorňuji na to, že to byla zbytečná práce. Samozřejmě platí, že teď je i pro uživatele CrossFire dvou RV670 nesmysl.

3. Tak to sorry, jestlis to zkoušel přepínat: ale nemohl bys do nějaké tabulky dát výsledky s Cat AI na Standard a na Advanced?

4. To není omluva pro ATI (ta kompatibilita v průměru vychází horší všem), ale celkově to chce pro testy SLI/CrossFire více her, protože právě lidi nezajímá, že to například ve hře Call of Juarez má až 95 % nárůst a ve hře Gothic 3 to zase nepomáhá pro změnu vůbec, ale spíš je zajímá, jak jim to v průměru pomáhá a co od toho mohou čekat (což se z malého vzorku špatně vyvozuje).
7.12.2007 10:35:08   82.208.57.xxx 97
Jo máš pravdu a docela by mě zajímalo kde vzali výsledky z gtx. Protože kámoš jí má a hraje v klidu na full co xp dovolí na 1900x1200 s průměrem 54 fps. Kde se teda ztratilo těch 30?
Nebo v testu se ukazují minimální fps? :-D
Sorry ale to je hrozný
7.12.2007 11:35:50   217.77.161.xxx 87
Musis brat v potaz zcela jinou platformu, kde muze mit na vysledek zasadni vliv Phenom a treba i deska ...
7.12.2007 12:16:54   81.201.60.xxx 1310
Podle titulku clanku "Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?" netestujete platformu.

Pokud jste k testum zvolili desku/procesor/pameti takove, ze to vysledky zkresluje, protoze nekterym kartam to nestaci, jste jelita.

Tento web uz delsi dobou hodne upada...
7.12.2007 10:35:28   195.39.34.xxx 97
Souhlasím s Vámi testík je zbytečný a navíc navypovídá nic moc užitečného (je to takové rozpačité). Spíše jste měli udělat recenzi GF8800GTS 512MB, kterou už otestovali zde

http://hwmag.cz/clanek/hardware/geforce-8800gts-512mb-v-testu
7.12.2007 11:37:01   217.77.161.xxx 108
My pred koncem NDA nemuzeme nic uverejnit ... a tenhle test je celkem zbytecny, ale dluzil jsem ho uvest tak tu je ...
7.12.2007 11:00:25   84.42.181.xxx 247
Co web to jiny vysledky.. to bych se na to *****
7.12.2007 11:37:35   217.77.161.xxx 77
a kde maji test dvou 3850?
7.12.2007 23:30:12   84.42.181.xxx 107
http://legitreviews.com/article/591/1/
7.12.2007 11:12:27   83.208.141.xxx 97
Mně stejně jako Vám přijdou ty výsledky zvláštní, přitom jsem již na jiných webech viděl srovnání crossfire vs SLI u radenů 3870. V těch testech vycházely výsledky mírně lépe pro ATI.
Tady je odkaz:
http://www.expreview.com/review/2007-11-24/1195902778d7055_22.html
Jen nevím, jestli se těm výsledkům dá věřit. Ještě bzch měl dotaz, jestli se nějak liší karty od jednotlivých výrobců... jestli to neni jen jako u 8800GT, že se jedná o stejné karty, jen některý výrobce je rovnou přetaktuje(to by pro mě bylo lepší si koupit tu nejlenější a přetaktovat si ji sám).
7.12.2007 11:38:59   217.77.161.xxx 721
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2007 11:54:05   78.98.150.xxx 77
Je zaujímavé si porovnať výsledky s HWMagom, aj keď hwmag testuje aj s AA/AF a s výkonnejším procesorom tak nVidia karty sú v niektorých testoch dosť rýchlejšie ako ATi a výsledky sa niekde dosť líšia v porovnaní s týmto testom. Tu je ATi veľmi vyrovnaná nVidii, žeby nVidiu brzdil procesor v ešte lepších výsledkoch?
7.12.2007 11:19:04   87.244.194.xxx 3734
Bud sa posralo ATI, alebo AMD alebo PCtuning, no mozno vsetci.
7.12.2007 13:11:16   85.25.141.xxx 592259
Nejprve se oprasilo SLI ktere uz pred deseti lety nabizely 3D graficke akceleratory Voodoo od firmy 3DFX a pote se zacaly do grafickych karet umistovat ruzne 2-jadra, 4-jadra, 8-jadra i 16-jadra. Misto aby se integroval jeden uplne novy procesor s vybornym vykonem se "slepi" vice zastaralych dohromady, cimz se snizuji naklady vyrobce, zvysuji jeho zisky a cilene se tim oddaluje uvolneni novych, lepsich procesoru o desitky let.

ATI v zadnem pripade kupovat nepodporucuji, drivery jsou katastrofalni, v GNU/Linux je pro urcite modely jedina volna proprietarni fglrx driver, ktery zpusobuje vsechny mozne potize. Jmenovite jde o velice pomale renderovani videa, kvuli kteremu se na video prakticky divat nelze, zadna podpora pro hardwarovy mpeg2 decoding, nefunkcni composite output, velmi chaby vykon v OpenGL i DirectX, vynechavani textur ci rovnou celych objektu, chybne renderovani HD, chybne barvy (vse prilis tmave) + dalsich tisice bugu v driveru, diky kteremu ziskate jistotu, ze se jen tak na video nepodivate. Dale mate s ATI zarucene, ze si zadnou novou hru nezahrajete, dokud po pul roce nevyjde patch, vyvojari testuji pouze s NVidia. K ATI grafickym kartam nelze ani zjistit jaka je provozni teplota GPU, nevite tedy jestli se pri 100 stupnich Celsiovych GPU prehriva, nebo je to jeho standardni teplota. Veskere chyby v ATI driverech jsou nikoliv opravovany, nybrz pravidelne nahrazovany novymi a uvolneni specifikaci ATI HW se slibuje uz vice nez 2 roky (!) presto k nemu nedoslo a imho nedojde. Byly uvolneny pouze nektere informace a to konkretne 2 PDF soubory, ktere prakticky vubec nikomu nepomohly.
8.12.2007 21:33:03   85.207.120.xxx 109
Jo to urcite podivej se na expreview
Je tam nadherne videt jak Ati dava v CF Sli na prde* . A obermaier zdenek by se mel uz konecne vzpamatovat a budto psat nestrane nebo se na to vyprdnout
9.12.2007 21:38:55   212.71.137.xxx 710
koukni se, co se testuje tady a co se testuje na tvém odkazu ... poněkud jiné karty,že? .. nehledě na exPREVIEW :-)
10.12.2007 13:19:54   217.117.215.xxx 1355
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.12.2007 12:17:09   213.235.85.xxx 5859
Sve pocity si laskave nechavej pro sebe, jsi kolosalni blb, na tvem miste bych mlcel a soupal nohama, nemluve o hulanoidnich idiotech, na ktere nikdo neni zvedavy, zde se diskutuje o ATI a to ze jsem o ni napsal znamena, ze ji vlastnim, coz samozrejme tvuj ptaci mozecek nepochopil a pres 500 souhlasu jsem si sam rozhodne neudelil, viz http://www.google.com/search?hl=en&rls=en&hs=ky3&q=ati+driver+issue
11.12.2007 13:21:13   217.117.215.xxx 77
:-) :-) :-) :-) :-)
11.12.2007 14:04:59   217.117.215.xxx 77
Pro Freeze jeden link
11.12.2007 14:08:41   217.117.215.xxx 77
Sakra nějak se to nepovedlo.

ý pokus.
11.12.2007 14:09:31   217.117.215.xxx 77
Sakra, je to tady.

http://www.google.com/search?q=nvidia+driver+issue&hl=cs&lr=&r ls=en&start=0&sa=N
12.12.2007 04:55:17   83.208.76.xxx 97
Tak ten link mě pobavil.Stačí totiž změnit v položce místo ATI na nVIDIA a vyleze toho ještě víc.
11.12.2007 13:47:04   217.117.215.xxx 77
Hm, tak koukám, že podle Freeze by lidi měli přestat ATi grafiky kupovat, když je Ati tak neschopné udělat ovladače, ne? Taky jsem neměl s ovladačema nikdy problém, žádné vynecháváni textur či rovnou celých objektů, chybné renderovaní, chybné barvy. A zrovna teď hraju COD 4. Kupodivu nemusím čekat půl roku na nové drivery. Čím to? Když tomu tak rozumíš.
11.12.2007 14:12:42   213.235.85.xxx 8166
Castecne souhlasim, pochopitelne neni spravny napad porizovat si hardware, jehoz drivery jsou svou nefunkcnosti snad jiz celosvetove proslavene.

Myslim ze tvuj dotaz (proc muzes hrat CoD4 a nemusis cekat pul roku na nove drivery) by mel byt spise kladen na libovolneho inzenyra z ATI, nezli na diskutujiciho pod clankem o vykonu ATI v zapojeni CrossFire.

Vratim-li se k nefunkcnosti ATI driveru, pak
kuprikladu kompozitni vystup recentnich grafickych karet ATI dodnes neni v fglrx implementovan. Uzivatele na tuto feature marne cekaji jiz prinejmensim po dobu 2 let, bohuzel na ne ATI naprosto kasle.

Nejnovejsi fglrx pri mi jiz instalaci vypisuje "Failed to enable interrupt.", coz je zpusobeno invalidnim IRQ handlingem v driveru ATI, tiskove zpravy o planovanem zverejneni specifikaci grafickych karet ATI byly pouze marketingovy tah, nikdo plnou specifikaci dodnes nezverejnil, proto vyvojari Free AVIVO driveru maji pouze jedinou moznost - reverse engineering.

Do ATI driveru se casto musi primo zasahovat a opravovat manualne chyby vendora, aby alespon nedochazelo k situacim, kdy uvidis pouze cernou obrazovku po prepnuti z pseudoterminalu do xorg.
11.12.2007 14:20:02   217.117.215.xxx 77
Dobře, ale to zase mluvíš o Linuxu? Windows používáš? Já ano, pouze je, Linux jsem nikdy nezkoušel a opravdu jsem neměl s ovladačema nikdy žádný problém (ani ty v tom odkazu). Tak bys možná nemusel paušalizovat, ne? A zkoušel jsem dát link (nějak se to nepovedlo) na podobný dotaz v Googlu - nvidia driver issue. A taky mi vyjela řádka stránek. :-)
11.12.2007 14:46:47   213.235.85.xxx 5859
Windows pouzivam opravdu zridka kdy, na rebootovani, formatovani a reinstalaci nemam cas. Vim, ze ATI drivery jsou problemove i pro tuto platformu, napovida tomu mj. http://www.svethardware.cz/art_doc-9957B38E23604D43C125739A004DA128.html

Prostrednictvim google lze vyhledat spousty ruznych problemu, a to jak s drivery nvidia, tak s drivery ati.

Pocet reportovanych problemu s nvidia je vyssi, nezli tomu je u ATI, jenze pozor: ve vetsine pripadech to byva typicky uzivatel windows, ktery si svuj system kvuli problemu preinstaluje a najednou mu "magicky" nvidia driver funguje, protoze s nim nic nebylo, zatimco u ATI se mizejici objekty nezacnou samovolne vykreslovat, z tmave cerne barvy se nezacne renderovat pestrobarevna cista grafika a v GNU/Linux, kdyz nejnovejsi proprietarni ATI driver fglrx odmita svou cinnost s hlaskou "Failed to enable interrupts.", navic jeho ebuild je kvuli potizim maskovan v portage, to samo od sebe nezacne fungovat, dokud ATI sve bugy neopravi. Bohuzel neni schopna ani napsat funkcni cast driveru pro akcelerovane prehravani videa, ma s nim problemy ve vetsine verzi.
17.12.2007 08:10:19   195.146.145.xxx 66
panove, mne je uplne uprdeli jak se ta grafika jmenuje ci nVidia nebo ATi, dulezite pro mne je to ze jede a ze jede spravne bez problemu - proto som zvolil nVidiu aby sem se vyhol problemum s podporou, ktora je zo strany ATi dosti chaba (taky ignorace inych OS ako je Windows je myslim ze dostacujuca)
P.S.: naco mi je kus zeleza, ked nepracuje spravne?! :-P
7.12.2007 12:23:01   81.2.196.xxx 710
to jsem zvědavý, co na tohle řekne stratos a jiní pomatenci blábolící o vysoké efektivitě crossfire..
8.12.2007 19:35:46   85.70.199.xxx 77
troufnu si říct že klasika - každé další ovladače zlepší výkon o 300 procent!
8.12.2007 20:13:10   212.71.137.xxx 107
hehe, ještě k tomu je určitě autor zaujatý a chtěl záměrně ATI pošpinit, ty testy jsou zaručeně vymyšlené, aby mohlo být ATI/AMD ubližováno, v nových hrách na tom určitě bude ATI líp a když ne, tak zaručeně bude mít ATI lepší kvalitu obrazu atd. atd. atd. .. :-)
8.12.2007 20:14:49   85.70.199.xxx 77
jistě, a pokud ne, tak příští revize karet konkurenci zaručeně rozdrtí (případně až na to časem udělají ovladače)
8.12.2007 21:57:32   212.71.137.xxx 119
no hlavně by chtělo, aby vydali konečně ostré ovladače, ne stále rádoby oficiální polofunkční :-) Měl jsem s ovladači od ATI tu "čest" na dvou nezávislých počítačích s R1950 (jeden AGP, jeden PCIe) .. je to zajímavá změna - u NV už člověk posledních pár let není zvyklý se vrtat v nastavení a registrech a hledat, proč to a to nefunguje .. :-)
7.12.2007 12:31:52   194.228.236.xxx 99
jak muzete tvrdit ze bioshock (e2.5)a unrelatournament 3(e3.0) je na stejnem enginu?!?!?!
7.12.2007 12:38:35   81.2.196.xxx 77
že by proto, že to tak je? :-) "Jaký engine BioShock používá?
BioShock využívá Irrationalem silně upravený Unreal Engine. Původně šlo o upravený Unreal Engine 2.5 známý jako Vengeance (byl použit ve hře Tribes Vengeance a Swat 4 a nejspíš i dalších). Od té doby byla hra předělána na Unreal 3.0, který opět prošel rozsáhlými modifikacemi.
Kromě toho hra využívá i fyzikální engine Havok." ... http://bioshock.hotgames.cz/index.php?art=article&article=5
7.12.2007 13:08:40   89.102.19.xxx 127
Tvrdit, že je HD3850 běžně dostupný, je trochu odvážný, prošel sem si svoje oblíbený obchody (cybex, alfacomp, petracomp) a jenom jeden měli skladem, ostatní byly na cestě, lhůta neznámá atd. Ty výsledky sou taky nějaký podivný, příště použijte C2D a ne nestabilní Phenom, howgh.
7.12.2007 13:50:32   78.41.22.xxx 77
Ach jo, vsude se pise o lednovem ovladaci, ktery by mel posunout CrossFire o sto mil dopredu a tady jak na potvoru udelate test mesic predtim. Vy jste na ty vyrobce ale psi Jsem sice fanATIk, takze me to dost stve, ale... OK.
8.12.2007 10:34:19   83.240.68.xxx 137
Spíš výrobce je pěkný hovado. To je jako by ti automobilka prodala auto s tím, že pneumatiky se na něj začnou vyrábět až za půl roku, ale zatím můžeš jezdit po ráfcích
8.12.2007 19:40:02   85.70.199.xxx 79
Stratosi?
7.12.2007 14:17:57   89.102.20.xxx 141235
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.12.2007 15:10:50   83.208.42.xxx 108
Vidim ze si opravdovy IT odbornik. Gratuluji k jednomu z nejlepsich blabolu v teto diskusi. btw: mohl bys mi prosim rict, jak si prisel na to, ze se pameti grafik v SLI scitaji?
7.12.2007 15:26:35   89.102.9.xxx 87
To je ta naše česká demokracie . . .
Každej blb může psát nesmysly a lidi to čtou
7.12.2007 15:32:36   89.102.5.xxx 77
Hownó, ty máš tžítýčko jo? Kdes ho ukrad?
7.12.2007 15:32:43   212.71.131.xxx 2720
N-Vidia nebyla vždy výkonnější. Co třeba minulá generace? Postav proti sobě minul high-end a asi změníš názor. 79×× je narozdíl od X19×× dávno mrtvá. A co řada 9700? Hochu ty se prober.
A teď k dalšímu blábolu. Jak jsi mohl vytáhnout s 6600 Crysis na medium ? A s 512MB RAM? Nejspíš to byla taková prezentace obrázků ze hry ,protože tohle prostě není možné. Měl jsis o tom něco zjistit a napsat alespoň 1GB RAM a LOW ale tohle ti prostě nikdo nesežere (jestli jsi ovšem nehrál na 600×400 - 8FPS ).
A k třetímu blábolu. Paměti na grafikách se nesčítají. Sčítat se může možná tak paměťová sběrnice 256+256 ale paměti ne. ;)
7.12.2007 16:51:02   194.213.232.xxx 387
Zase ho tak nedrtte, jednu pravdivou vetu tam prece ma: "ge force sou ge force a ati je ati" :-D
7.12.2007 22:08:50   84.47.17.xxx 227
sa preber kolko mas rokov 15 ? tento prispevok mi nedal neodpisat ozaj odbornitk ge force a ATI to skor Ge Forrce a Rad Eon
9.12.2007 11:34:59   83.208.72.xxx 167
Ja nevim kdes to vzal že ati je jen o problémech.Po matroxu jsem si koupil ge force2 mx,žadnej problém,pak upgrade na 9200,9600 a nakonec mam x1600pro a ani u jedne z grafik jsem se nesetkal s problémem u her,artefakty a podobny věci.A takovy ty řeči(ted to nemyslim na tebe,ale na jiny přispěvky co jsou tu k vidění) že někdo psal článek učelně aby pošpinil jednu a nebo druhou značku,mi přijdou naprosto zcestné.Proč by to někdo měl dělat?Myslím si ,že tohle je snad seriozni web a chodi jsem seriozni lidi co maji zajem o IT.Poku nějakej test nevyjde tak jak si někdo představoval,by se stim měl smířit a ne flamovat nesmysly,že je někdo placenej a takovy sr*čky.Když někdo řika že by test měl byt udělaný jinak a tim by byly jiné výsledky,tak proč?Prostě si autor vybral aktualní hry a podmínky a je vidno že tady nemá crossfire smysl.Nic víc ,nic míň v tom nevidim.
7.12.2007 15:22:59   89.102.9.xxx 97
"Dva Radeony HD3850 v CrossFire - má to význam?"
To je hodně zavádějící. Se silnými slovy, že je to na nic, za 8 tis lepší výkon, ... bych raději počkal až po testu 2 stejných karet (Sapphire, ...) a na platformě Intel.
Phenom má mouchy a bůh ví, co se vlastně v platformě Spider děje. Zatím si žije tak nějak vlastním životem.
Daleko relevantnější test by byl na Intelu.
8.12.2007 20:10:24   83.208.112.xxx 87
Test HD3850 CrossFire na platformě Intel jsem našel tady: http://www.legitreviews.com/article/591/1/
Dle toho testu se CrossFire naopak, v rozporu se zdejším testem, projevuje velmi mohutnými nárůsty výkonu. Takže je jadné, že je někdo něco špatně - buď v chipsetu 790FX, nebo v konkrétním testovacím boardu....
7.12.2007 17:23:23   147.251.211.xxx 1410
Hry (aspon niektore) podporuju DX10, graficka karta podporuje DX10, ovladace podporuju DX10, napise mi niekto nejaky dovod preco to bolo testovane s Windows XP ktory DX10 nepodporuje? to nemate financie na upgrade? ak si kupim dve taketo karty tak o DX10 efekty asi mam zaujem a chcem vidiet aky vykon to bude mat s nimi...
7.12.2007 18:09:05   89.102.18.xxx 2911
Tenhle test nikdy neměl být zveřejněn. Je zcela evidentní, že něco nefunguje tak, jak výrobce zamýšlel, takže je něco špatně, nebo vadné. Uveřejňovat testy, založené na použití nefunkčního hardware je pitomost, na jehož konci je pouze flamewar a dohady, nic víc. Jinak bravurní PCtuning team dnes udělal pěknou botu. Budiž, kdo nic nedělá, nic nezkazí, takže já osobně se těším na repete, tentokrát už s funkčním řešením. Chyba PCT pak pro mne není ostudou, tou jsou argumentace a výlevy pisatelů, je to hrůza číst, jeden by ani nevěřil, že jsou to bytosti s mozkem v hlavě a to je smutné.
7.12.2007 18:54:54   88.146.184.xxx 297
Pokud nekdo da neco do prodeje,tak se pocita s tim ze je to funkcni.Pokud si ja neco koupim,tak pocitam s tim ze to bude fungovat. A nebo si mam koupit nejakou Gk a cekat pul roku az bude fungovat na 100%?Dekuji nechci.Ja chci aby podavala 100%ni vykon hned.A ze nemel byt tenhle test zverejnen?Naopak.Aby se veci neznaly uzivatele masirovani reklamou a hlaskama nekterych jedincu nahodou tezce nenachytali a nevyhodily pracne vydelane penizky za neco co skoro vubec nefunguje.
8.12.2007 12:37:19   217.112.174.xxx 77
souhlasím, tohle je potřeba zveřejňovat, aby neznalý uživatelé zmasírovaní reklamou a stratosovinama pak nezplakaly nad vejdělkem
8.12.2007 19:35:05   85.70.199.xxx 77
amen. to že výrobce není schopen prodávat bezchybný hardware a ovladače k němu, není omluvou.
12.12.2007 09:59:13   81.19.4.xxx 87
Stejně tak to může mít opačný efekt. A taky že má. Bez odhalení konkrétní chyby v testu je totiž možné, že AMD na vině vůbec není. A pokud to tak je, tak ji tento zveřejněný test velice poškodí. Což je Vám ale úplně jedno, hlavně, že se na AMD plive, to je pro vaše uši/oči to nejpříjemnější. FUJ.
12.12.2007 09:56:12   81.19.4.xxx 77
Ty ses asi pomátl. Chceš mi říct, že není možné koupit vadný kus? Kteréhokoliv HW ..? Nebo že není běžné, že výrobce HW nemá 100% odladěné ovladače, na jménu výrobce nedbaje? Jsi vůbec z planety země ..? V případě tohoto testu prostě něco nefungovalo a PCT se bohužel ani nesnažil přijít na to ...CO. AMD CrosfireX přece prezentoval na uváděcí prezentaci při uvedení Spideru a tam jasně fungoval - viz informace od novinářů. Chyba mohla být kdekoliv i mimo produkty AMD. Tak se prosím vzpamatujte a buďte objektivní.
8.12.2007 12:01:19   81.90.170.xxx 77
Pokud by se touto radou pctuning řídil, tak by mohl být obviněn, že píše jen PR články pro Nvidii a netestuje ATI :-) :-)
7.12.2007 18:22:17   81.19.11.xxx 87
Jak může být pruměrné FTPS v jednom testu stejné jak na 8800GT tak aji na 8800GT OC? podle mě ty testy jsou celý nepřesný, to bych jako moc pozityvní test neviděl.
7.12.2007 19:11:45   62.168.125.xxx 77
3850/256,3850/512,3870 v porovnani s 8800GT....

a MINIMALNE frekvencie k tomu

vela sa o tom vravelo pri minulom teste- ostalo nevyslysane-skoda
7.12.2007 19:43:47   85.92.38.xxx 1113
stále a neustále testujete na sestavách pro 99% lidí naprosto nedostupných ! uvědomujete si to vůbec?
je to pár zvrhlých mladíků co se pyšní nadupanou sestavou a zbytek si klepe na čelo když si čte tyhle fóra.
probuďte se a dejte tam normální sestavu a
zbytečně nepruďte lidi takovým PC které je nám doma úplně na nic!
7.12.2007 22:13:24   84.47.17.xxx 77
Ja som ste testom Ako tak spokojny ... uvedomujem si aj to ze nie su ovladace na CS ale tak to cloveka co chce kupit teraz kartu pod stromcek synovy nezaujima racej mu kupi HD 3870 lebo ako ma mat zakznik istotu ze za mesiac sa situacia zlepsi ... dalej

test nema ukazat vykon COU ale grafikej karte tiez by si si mohol uvedomit ... keby tam das PEntium 3 1GHZ tak by testy cca vyzrali rovnako lebo by karty brzdil CPU preto sa davaju najlepsie masinky

7.12.2007 23:06:34   195.98.9.xxx 118
toto je podľa teba nadupaná zostava? ty kde žiješ prosímťa... HD3850, by mala byť karta low-main.. dostupná pre ktoréhokoľvek užívateľa.. a o ostatných komponentoch by som povedal to isté.. a na akých to majú robiť zostavách, ako máš doma? nejaký P2 800Mhz, či čo takéto články majú byť pre ľudí, čo si chcú zaobstarať nový comp... čiže aby ten článok k niečomu bol a idú vianoce tak sa ani nedivím, pretože každý kupuje nejaké to "železo". Takže fakt netuším, čo týmto sleduješ a skôr by som povedal, že je to pre 90% ľudí dostupné...
7.12.2007 20:27:49   193.165.150.xxx 77
nevíte někdo jetli by se k radeonu3850 dal připojit radeon 3870 v crossfire?
11.12.2007 18:23:44   78.102.28.xxx 77
Uff,mam dojem,ze tam snad tahle varianta je!Kazdopadne mrkni na amd.com a tam bude crossfire rozepsany,ale co sme si nejak zbezne vsiml,tak hd3850 podporuje krome ni same jeste ejden typ ....
8.12.2007 10:17:18   83.240.65.xxx 77
Porovnal jsem si vysledky testu v recenzi 3870 s vysledky tady a nejak mi to nesedi. Tehdy bylo pouzito C2D na 3.5GHz, nyni AMD na 2.5GHz. Verze Catalystu je shodna (7.11) a presto bylo tehdy v Bioshocku namereno v 1920×1200 46fps a nyni 57fps. Ostatni testy porovnat moc nejdou (rozdilne AA apod), ale toto me uderilo do oci. To mam tak rozdilny vysledek zvuvodnit 2core vs 4core CPU ?
8.12.2007 11:07:18   212.71.131.xxx 77
Jestli sem to dobre pochopil tak v minulem testu autor pocital FPS stylem: ( min+avg+max) / 3 - cili to nemelo moc vypovidajici hodnotu. Tohle by melo byt jen AVG z Frapsu.
8.12.2007 10:56:16   213.191.96.xxx 87
Proti autorovi nic nemám, dal si s tím práci, nevidím v tom nic špatnýho..Jen trochu zbyečný článek. Je to akorád rozepsání 2 slov - "ne, nemá" na 4 stránky ale piš dál alespoň je co číst
8.12.2007 11:04:02   213.191.96.xxx 77
Oprava: "Ne, zatím nemá"
8.12.2007 17:58:13   213.235.180.xxx 98
AlienCZ napsal kvalitní komentář, ale úplně s tebou nesouhlasím. PCT udělali dobrou práci s tím testem. Že je to nefunkční hardware je sice pravda, ale nikoho teď nenapadne koupit si 2 radeony za 8 litrů. A to je přece dobře, lidi.
8.12.2007 20:04:59   83.208.112.xxx 77
Někdo to přecejen koupí - třeba zrovna já. ;-) Uvidím zda se mi potvrdí výsledky uvedené v tomto testu.
8.12.2007 20:02:07   83.208.112.xxx 147
Náhodou jsem našel test, který zkoumá totéž co vy - 2x HD3850 v CrossFire. Jako testovací platforma byl použit mainboard s X38 osazený procesorem QX9650, jako driver CATALYST 7.11beta. Dle tohoto testu se CrossFire nárůstem výkonu projevovalo a to velmi mohutně.
Takže, safra, kde je pravda? Nebo že by byl chipset 790FX v porovnání s X38 tak strašně neschopnácký? Nebo je snad nechopnácký jen ten konkrétní board od Gigabyte?
Link na test o kterém hovořím: http://www.legitreviews.com/article/591/1/
12.12.2007 10:06:45   81.19.4.xxx 97
Já myslím, že to přesně kopíruje můj názor. V tom testu je něco špatně a bohužel jeho výsledek vyznívá naprosto proti řešení CrossFire a to je velmi zlé. Svoje komentáře jsem vložil právě na základě zkušeností jiných testerů Crossfire. Pokud to někomu nefunguje, může být problém přece v celé řadě věcí, od známého "mezi klávesnicí a židlí" (PCT promine, děkuji) až po kterýkoliv HW v sestavě. Jen hlupák, na základě evidentě nefunkčního testu, udělá "jasný závěr" .... a že jich tu je ... těch "jasných závěrů" :-)
8.12.2007 21:27:56   84.47.17.xxx 107
jo podla man ste spravil pekny test ale mozno skor nato ze aka zostava sa neoplati kupovat nech uz zlihalo co kolvek nie su to ovladace ale ani graficka karta

Na internete som nasiel X testov kde bol vykon ozaj dost vysoky dokonca dve karty 3870 v CF prekonavaju 8800v SLI skor ako mi date blabol pozrite sa na internete na testy ....

vazim si rozlisenia 1280 ... ik sa chsytante na test radeonov 3870 tak ho prosim netestujte na tejto zostave lebo zas ukazete ze to je o nicom co neni vobec pravda
10.12.2007 10:58:58   147.228.209.xxx 77
skuzte to na intelu. ten má přeci jen lepši procáky a CF taky.
9.12.2007 13:26:46   85.160.17.xxx 88
Procesory.
Jako příznivce AMD i ATI jsem se celkem dost těšil na uvedení platformy Spider.
Bohužel jsme asi jako mnoho jiných příznivců AMD celkem rozčarován. ALe přesto jestli se něco povedlo
tak to byly právě grafiky.
Procesory tikají na nízkých frekvencích. Mají velkou spotřebu a málo paměti. Nativní čtyřjádro je sice fajn, ale naco. Dvě jádra frekvence 3Ghz a několikanásobek L2 a L3 paměti by byl mnohem lepší.

Desky řady 7xx mají myslím potenciál. Chce to ale určitě počkat na jižní můstek řady SB700 a vyšší. Aby byly konkurenceschopné, tak by to chtělo nižíší cenzu řady 790xx. PCI 2.0 je super. Ale radši jen 2 sloty a radši víc klasických PCI a PCIx + alespoň 6 SATA.
( Na hexusu měli se stejnou deskou od Gigabite nějaké porblémy a nakonec ji pro účely otestování radeonů 3850 v crossfire vyměnily za kousel od MSI ).


Grafické karty řady 3850 a 3870 jsou asi nejpovedější částí trumvirátu. Díky rozdílu asi 1000 Kč v ceně nemá vůbec smysl uvažovat o Radeonu 3850.
Radeon 3870 s 512Mb je slušná karta střední třídy s výkonem předchozího HiEndu 2900. Osobně bych ocenil verze s 1Gb ram. Pokud někdo uvažuje o crossfire tak může mýt smysl počkat na připravovaný radeon X2 "680" s dvěmy GPU na jednom PCB. Jinak je crossfire spíš na ozdobu pro skalní fandy ATI.
9.12.2007 15:42:48   83.208.112.xxx 77
Výsledky zdejšího testu mi připadaly natolik zvláštní, že mě to přinutilo abych se porozhlédl po internetu, zda přesně tuto konfiguraci náhodou netestoval jěště taky někdo jiný. Několik docela podrobných testů přesně stejné konfigurace jsem nakonec přece jen našel.

Všechny testy mají přibližně stejný závěr - dvě grafiky zapojené do CrossFireX na výše uvedeném boardu znamenají nárůst výkonu přibližně o 60% oproti konfiguraci s jednou identickou grafikou (typicky třeba DOOM3 jede se dvěma grafikami přesně o 60% rychleji než s pouze jednou grafikou). V některých testech výkon dvou Radeonů 3850 dokonce překonává výkon jedné nVidie 8800Ultra!

S testy, které by ukazovaly výsledky shodné s vašimi, jsem se nikde jinde nesetkal.

Takže, sorry - obávám se, že jste někde udělali hrubou chybu v metodologii testování a nebo jste použili vadný hardware. Jiné vysvětlení prostě není možné.
9.12.2007 16:13:40   212.71.137.xxx 77
Proč na ty testy nepošleš odkaz místo zpráv typu "někde jsem něco našel"? Argumentovat tituly, které zde nebyly testovány, je trochu od věci.. Pokud sis nevšimnul, jsou tu testy jen nových her (kde by dle fanatiků přece měla ATI excelovat :-) )
9.12.2007 17:26:41   83.208.112.xxx 257
Protože jsem těch testů našel víc a nechtělo se mě sem kopírovat všechny linky. Považoval jsem to za ztrátu času, protože předpokládám, že průměrně nadaný návštěvník tohoto serveru si linky na testy najde sám během pár minut, pokud o to má zájem. Vzhledem k tomu, že to nejspíš není tvůj případ ;-), tak speciálně pro tebe zde pár odkazů přiložím:
http://www.legitreviews.com/article/591/
http://www.legitreviews.com/article/605/
http://techreport.com/articles.x/13603

Jinak, kdo chce, tak s google k ruce těch reviews najde velmi rychle kvantum. Pokud nechce, tak je zbytečné abych se namáhal já. ;-)
9.12.2007 18:54:35   85.160.79.xxx 77
Já myslím že ty testy na které jsi zde dal linky budou označeny za neobjektivní,nebo rovnou smazány. Jen pan Obermaier je přesvědčen že jeho výsledky odpovídají pravdě. Jen tady na PCT je možný vidět jak mají vypadat testy...jsem zvědav co vám na to řekne AMD/ATI za takovou "reklamu" vám jistě poděkují!
9.12.2007 19:29:49   212.71.137.xxx 737
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2007 20:30:24   83.208.112.xxx 197
Jedná se o testování nárůstu výkonu v případě spojení dvou karet pomocí CrossFireX, který je dle naprosto všech testů (kromě toho na pctuning :-P) a v různých konfiguracích velmi enormní. ;-)

Nicméně, máš-li skutečně zájem o testy přesně stejné konfigurace, tak takové jsem našel dokonce celkem 3! Vzhledem k tomu, že kvalitních webů zaměřených na podrobné testy hardware je jen pár desítek, tak najít bys to mohl umět i ty. ;-) Tvoje snaha bude korunována velkým překvápkem - hlavně tím, že žádný z těch testů nepotvrzuje výsledky testování na pctuning.cz. Kdo by to byl řekl, že? :-)
9.12.2007 20:55:29   84.47.17.xxx 77
RE : xBl4d3x

nebud vzdy tvrdohlavy a zamysli sa niekedy nadtym co aj pises

proste je to tak a nic stym nespravis ze testy na PCT su zle a neodpovedaju realite
9.12.2007 21:35:57   212.71.137.xxx 927
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.12.2007 11:09:03   195.39.34.xxx 89
OBR je lama a neumi udelat relevantni test grafik holt, to je cele. Zadna veda v tom neni.
10.12.2007 14:34:33   193.86.31.xxx 77
Nu... jen aby to nebylo spis nedoladenosti spideru... |:
10.12.2007 15:31:40   83.208.112.xxx 87
OK. Třeba máš pravdu, třeba ne.

Pokud máš pravdu, tak mi někde ještě jinde na internetu najdi aspoň jeden jediný test, který se svými výsledky podobá testu provedenému na tomto serveru. Testů sestavy Spider (Phenom, 790FX, 3850 nebo 3870 v CrossFireX) bylo provedeno docela dost a každým dnem přibývají nové. V tento okamžik už jsou jich přinejmenším desítky. Nevím jak ty, ale já nenašel ani jeden jediný test, který by se svými výsledky aspoň přibližoval závěrům testu o kterém tady teď diskutujeme. Třeba jsem jen ale špatně hledal, to je samozřejmě taky možné i když myslím, že ne zrovna pravděpodobné. :-)

Pokud jsem přece jen špatně nehledal a jediný test Spideru, který poskytnul zde uvedené výsledky, je k dispozici pouze na tomto serveru, tak je to přinejmenším zvláštní a je to důvod k zamyšlení, jestli někde neudělal chybu testovatel. Jistě uznáš, že to je docela logický závěr. ;-)
10.12.2007 18:38:47   193.86.31.xxx 78
Ja nepotrebuju nic uznavat... je mi to celkem jedno - je s ohledem na situaci amd jsem si dovolil vyjadrit obavu. Nehodlam ji prosazovat, neminim se o tom hadat, pokud neni na miste, budu jen rad.
Jiny ekvivalentni testy provedeny komplet na spider platforme jsem nehledal, a nemam moc naladu hledat, a to, co se mihlo tady v diskusi ma ze spidera snad jen tu grafiku ...
9.12.2007 23:01:09   212.71.131.xxx 97
Tyhle výsledky sou ale fakt divný. ;) Počkejme na test na intelovským Chipsetu než tady donekonečna flamovat. Chyba je podle mě v desce a novým chipsetu.
9.12.2007 23:03:15   212.71.131.xxx 78
// to byla reakce na XBL4d3X
10.12.2007 13:47:42   194.160.194.xxx 98
Vsimli ste si,ze vykon Radeonu HD 2900 XT je podobny, alebo lepsi ako GF 8800 GTX? Ako je to mozne? Ved ten Radeon bol VZDY slabsi ako GF 8800 GTX a o vela. Su len 2 vysvetlenia :
1. Bud ma Radeom premakanejsie ovladace...
2. Alebo su tie testy /opat/ nepresne...
/spravne bude asi 2/
10.12.2007 19:10:11   88.100.80.xxx 87
můžou se někdy testovat i průměrné grafické karty? :?
11.12.2007 08:50:43   84.19.67.xxx 87
Ten test vykonu je moc divnej. Podle testu na Anandtechu se dve HD3850 vyrovnaj jedne 8800GTX !

3850crossfire

13.12.2007 18:24:55   85.160.115.xxx 814
Po pár dnech koukám že můj příspěvek do diskuze týjkající se objektivity testu a pana Obermaiera je opět smazán! Pánové,to jste zde na PCT takoví chudáci,že musíte mazat příspěvky v diskuzích které se vám nehodí? FUJ!
20.12.2007 11:25:51   81.19.4.xxx 54
Domnívám se, že není fér, aby tento zmršený test, který poškozuje výrobky zn. AMD, nadále hizdil stránky PCT. Buď by redakce měla sjednat nápravu a zajistit test s funkčními komponenty, který by korespondoval s běžně dostupnými výsledky, nebo by měl celý článek odstranit. Tohle už není legrace, visí to tu už druhý týden a každý, kdo do toho testu vleze, se jen zhrozí a plivne neprávem na AMD. A to vše s posvecením PCT.
21.12.2007 10:51:35   62.168.57.xxx 45
Njn, ale evidentne to nikomu z tymu PCT nevadi, ze takto maipuluji lidi na stranu nV + Intel.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

330 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 137.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.