Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce 8800GT: high-end za cenu střední třídy 2/2
GeForce 8800GT: high-end za cenu střední třídy 2/2
autor: Z. Obermaier , publikováno 30.10.2007
GeForce 8800GT: high-end za cenu střední třídy 2/2

V pondělí jste si mohli přečíst první část testu této grafické novinky. Slíbili jsme pokračování, které nyní přinášíme. V druhé části najdete test několika her v režimu SLI, a hlavně i prověrku schopností karty při přehrávání HD videa.


GeForce 8800GT: high-end za cenu střední třídy 2/2

Nejdříve si zopakujme závěry první části, které sem dám ještě jednou - aby bylo na tomto místě hodnocení kompletní.

Nízká spotřeba

Velmi důležitou vlastností karty GeForce 8800 GT je opravdu nízká spotřeba, která si zaslouží více než pochvalu. V dnešní době je nutné uvádět produkty s vysokým výkonem, které ale nebudou mít obrovský proudový odběr - takových je totiž na trhu dostatek. GeForce 8800 GT s maximální spotřebou v zátěži 100W je skutečně úsporný výrobek, a výkon který nám přitom poskytuje je vskutku nadstandardní.
 

Vysoký výkon v DX9 i DX10

Co se týče výkonu, ten je více než slušný a představuje určitě pokrok. Ve svém segmentu trhu (střední třídě) poráží všechny své soupeře, včetně své kolegyně GeForce 8800 GTS 640MB. Ta sice ve dvou hrách podala lepší výkon, ale rozdíl byl jen několik fps. Za tuto ztrátu ale jistě mohou neodladěné ovladače, se kterými jsem měl spoustu problémů. Hry Crysis, HL2 Episode 2 a Clive Barkers Jericho s ovladači 167.23 neustále padaly a nebo zamrzaly. Svým výkonem GeForce 8800 GT znatelně dohání dvakrát dražší kartu GeForce 8800 GTX, což je veliký úspěch - podívejte se na malé rozdíly v testech. Je ale pravdou, že s vysokým rozlišením a vyhlazováním kartě rychleji dojde dech, v té chvíli ale hra většinou nebývá hratelná ani na high-endových kartách, takže to není zase takový handicap.

V prostředí DX10 je výkon "GTčka" také vyrovnaný. Dá se říci, že kopíruje situaci v DX9 hrách. Zde záleží totiž pouze na kvalitě ovladačů. Například v 64-bitových Windows Vista se ani většinu her s posledními drivery nepodařilo spustit.
 

Nový král poměru cena/výkon

Hlavním soupeřem GeForce 8800 GT je v tuto chvíli high-endový Radeon HD2900XT, kterého tato karta ale téměř ve všech testech porazila. Uvidíme, jestli se situace změní s příchodem Radeonu HD3870, ten přijde na trh 15.11.2007 - zatím nevíme jaký bude jeho výkon ani cena. V tuto chvíli tedy vyhlašuji nového krále poměru cena/výkon - GeForce 8800 GT.
 

Výkon ve SLI a přehrávání HD videa

Výkon ve SLI je maximální a dává této kartě zcela nový smysl. Pokud doteď bylo SLI zbytečným luxusem, se dvojicí GeForce 8800 GT se stává dostupným řešením pro každého, a co hlavně perfektně využitelným. Pokud se ptáte, jestli jednu "GTX", "Ultru" a nebo za stejné peníze dvě 8800 GT, berte dvě do SLI - to je jednoznačné. Má to ovšem jednu nevýhodu - musíte mít základní desku s čipsetem od nVidie, a to může být pro mnoho uživatelů řešení, do kterého by se neradi pouštěli. Mezi lidmi totiž stále panuje mylná představa, že pro procesor Intel je nejlepší čipset téže značky. Já ale na nForce pro Intel nedám dopustit - neměl jsem s ním totiž ani jediný problém.

V přehrávání HD videa je tato nová grafika také zdatný přeborník, a jen těžko dnes najde přemožitele. Pokud ano, tak to bude jedině karta ze stejné "zelené" stáje.
 

Výhody a nevýhody

Výhody: Nové 65nm jádro, nízká spotřeba, nižší teploty, vysoký výkon i ve vysokých rozlišeních, nízký profil chladiče, jen jeden napájecí konektor, výhodná cena, plná hra u každé karty, dostupné a výkonné SLI řešení, nízké zatížení CPU při přehrávání HD videa.

Nevýhody: Ve vysokých rozlišeních a zapnutém vyhlazování kartě dojde rychle dech, zatím pouze Beta ovladače, špatná dostupnost v době uvedení, cena, která stále stoupá.

GeForce 8800GT: high-end za cenu střední třídy 2/2

Za poskytnutí karet Gigabyte děkujeme společnosti TSBohemia a Gigabyte CZ a SK.

Za pomoc při testování SLI děkuji Mirkovi Černohorskému z našeho fóra.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.10.2007 17:26:09   146.102.121.xxx 9340
Krásná recenze. Děkuji autorovi...

Už vím, co bych chtěl k Vánocům :-D
30.10.2007 21:04:55   83.208.36.xxx 2122
podporuje demo crysis 4-jádra? q6600?
31.10.2007 07:11:01   80.188.190.xxx 2523
ne pouze 2
30.10.2007 17:37:04   85.92.55.xxx 6521
Testy s hrou Crysis ve SLI budou?
30.10.2007 17:50:35   81.90.168.xxx 2222
Radi bychom, ale Crysis Demo SLI nepodporuje ... jedina hra kvuli ktere se SLI opravdu vyplati a ono pod ni zatim nejde ... v plne hre pry ale SLI pojede.
30.10.2007 17:39:53   88.100.230.xxx 2121
A co teď já s Inteláckým chipsetem.. :'(
30.10.2007 19:23:40   87.197.47.xxx 2221
Ale veď majú vydať aj duálnu 8800GT tak to by snáď malo ísť aj na obyčajných doskách, alebo nie?
30.10.2007 17:59:06   194.145.181.xxx 2123
Proč je ve všch grafech modře zvýrazněná GTX místo GT? Zapoměli jste který produkt se recenzuje?
30.10.2007 18:39:19   194.213.42.xxx 2221
To má být spíš orientační bod...
30.10.2007 18:40:31   81.90.168.xxx 2121
Jejda, to vzniklo omylem pri pridani SLI, tak berte GTX modre jako etalon vykonu ...
30.10.2007 18:00:51   194.145.181.xxx 2151
A proč tu není ve SLI i Crysis jako nejnáročnější hra? Zrovna tuto hru hrát chci a SLI testů se nedočkám...
30.10.2007 18:05:27   89.190.48.xxx 2421
-to nedokážeš pročíst pět komentářů co je nad tebou?

Jinak musím říct že tenhle test je opravdu dobrý!
30.10.2007 18:12:23   194.145.181.xxx 2122
Jo, pardon... Jen to pro mě byl šok, zapl jsem to a hned hledal Crysis Škoda
30.10.2007 18:05:41   84.16.37.xxx 2222
Mal by som zaujem o SLI s týmito kartami ale neviem ci 680i ktore nema PCIE v.2. Nebude limitovat vykon ?
30.10.2007 18:10:54   89.190.48.xxx 2222
Tento test byl dělanej taky na nForce 680i, výkon limitován nebude.
30.10.2007 18:16:21   83.240.65.xxx 2221
neni vysledek pri prehravani HD videa divny? Pri OC je zatizeni CPU vyssi - kolikrat byl test proveden ? Jsou vysledky zprumerovane ci je to jen chyba mereni ?
30.10.2007 18:41:20   81.90.168.xxx 2222
je to tak, pri pretaktovani je asi cpu vytizenejsi, ovsem je to jen 1-2 procenta ...
30.10.2007 18:27:27   82.100.12.xxx 2722
sem moc rád a čekal sem dnes celý den na tuhle recenzi,volal sem snad do všech obchodů a nikde ji nemaji na sklade,mam desku asus striker extreme,4GBpamet,procak Q6700a tower Kandalf s 700W zdrojem od Thermaltake a nikde právě ted nekoupim 2x 8800GT už sem zoufalej,čekat 14dní!jinak at ti zvýšej to přidání peněz za tyhle recenze by sis zasloužil tak 100,-kč za stranku!pěkný.
30.10.2007 18:37:27   194.213.42.xxx 2321
Chudáci redaktoři... Pořád jsou ceněni jen podle toho, co trovna testují...
30.10.2007 18:47:22   83.240.65.xxx 2121
cca 2.11. by melo byt neco v Alfacompu ... alespon to tvrdi jejich eshop.
30.10.2007 18:29:05   213.220.244.xxx 2122
Zdravim ja jsem se chtel zeptat pokud je mozny dat do SLI tu Gigabyte 8800 GT a ASUS EN8600GT OC GEAR maji totiz jinej cip tak by me zajimalo jestli by to slo?A jeste se chci zeptat jak si myslite ze na tom budou 8800GT od jinych firem napr. ASUS,BFG atd.jestli je to rozdil jenom znacky a treba zpusobu pretaktovani protze jsou asi o 1000 kc drazsi a jinak moc dobra recenze.
30.10.2007 18:36:02   194.213.42.xxx 2021
Ne.
Zatím ne.
30.10.2007 18:42:17   81.90.168.xxx 2023
Tato kombinace bohuzel nepojede... Ale jinak dve GT od ruznych firem pojedou ve sli
30.10.2007 19:14:43   213.220.244.xxx 2222
Taky jsem si to myslel ze to nepujde.
5.11.2007 10:21:54   85.71.106.xxx 2020
Řeším podobný problém, jedná se ale o stejný čip a značku, jen frekvence jádra a pamětí se liší. Konkrétně se jedná o BFG GF 8800GTX a BFG GF 8800GTX OC2. Lze tyto dvě grafiky propojit i přes to, že se liší frekvencemi?
30.10.2007 19:18:18   82.100.12.xxx 2122
jj do alfy sem volal.pravda.
30.10.2007 19:25:41   217.11.231.xxx 2223
Ahoj mám otázku na autora článku jakou desku s chipsetem nvidia používá doma.
30.10.2007 19:26:25   88.146.39.xxx 2222
Dobrý den, váš test je výborný a myslím že není jiná volba. Mám dotaz psal jste že jste i testoval na ASUS P5N-E SLI ale ta má jen SLI v 2x8x. ON opravdu nebyl žádný markantní rozdíl oproti SLI 2x16x v ASUS STRIKE E.a na Nvidii už jsou ovladače na 8800GT na 64bit Vista a XP 169.02 ty také zlobili na hrách? Popřípadně na jakých ovladačích tedy hry nezlobili a pod jakým OS. Díky
31.10.2007 05:17:19   81.90.168.xxx 2122
Vetsina testu probehla na Strikeru, jen nekolik pro srovnani na P5N-E ... vysledky byly vicemene stejne ...
30.10.2007 19:28:42   213.220.244.xxx 2222
Jeste se jenom vratim k otazce jak si myslite ze na tom budou karty ostatnich firem napr.BFG,ASUS atd. jestli to bude rozdil jenom ve znacce a v pretaktovani protoze je to rozdil asi 1000Kc.
30.10.2007 19:50:09   83.240.65.xxx 2222
citace z prvniho dilu clanku: "Všichni výrobci prodávají referenční kartu, proto se jejich nabídka liší právě jen plnou hrou, záleží, jakou hru chcete - podle toho vyberte výrobce."
30.10.2007 19:54:48   213.220.244.xxx 2121
Jo to je pravda ale treba takovy BFG zadnou hru nedava a presto stoji asi 6700 ale myslim si ze v tuhle chvili se spis uz plati jenom za znacku.
31.10.2007 11:10:49   194.213.43.xxx 2122
BFG je vynikající značka a prodává většinou karty již mírně přetaktěné OC 1 a více nataktěné OC 2 ty bývají o něco dražší. ...od BFG dostaneš akorát tričko - vepředu logo BFG a vzadu ta obluda co je na krytu chladiče karty.
31.10.2007 05:17:50   81.90.168.xxx 2121
ano, bude to fungovat - uz jsem to pal v jednom komentari
30.10.2007 19:33:13   87.197.47.xxx 2221
A to kedy chcú vyriešiť problém v SLI so 64-bitovou Vistou. To nejdú vôbec žiadne karty v SLI zapojení?
30.10.2007 19:55:26   88.146.39.xxx 2121
Jaký je email na autora članku, díky
30.10.2007 20:03:43   217.112.175.xxx 2122
Jestli si matně vzpomínám, tak s X38 chipsetem byl při použití SLI markantní nárust výkonu, bylo by to možná dobré vyzkoušet, jestli se vám tam nějaká X38 deska válí
30.10.2007 23:50:24   78.98.166.xxx 2121
X38 podporuje len crossfire. stazovat sa treba u intelu a nvidie

"Pro tento test se X38 Express narodilo. Vysoké rozlišení, vyhlazování a náročná hra - to je to pravé pro plnohodnotné CrossFire. Graf mluví jasně, v nižším rozlišení 1280x1024 je rozdíl neskutečných 60fps! Což dělá nárůst 80%, a to je obrovský úspěch. U maximálního rozlišení je potom rozdíl 46fps, a to dělá 90% nárůst fps - gratuluji tohle se opravdu povedlo! Upozorňuji, že tato poslední hra je světlo výjimkou kde CrossFire funguje a jak ukazuje předešlý test, nedá se čekat takový nárůst u všech her."

http://www.pctuning.cz/index.php?option=co m_content&task=view&id=9486&Itemid=43&limit=1&limitstart=8
30.10.2007 20:12:45   89.185.252.xxx 2233
zdravim, nemnel b ynekdo zajem o gefoce 8800gts 640MB od evga s chladicem thermalright hr-03 plus cena 5500kc poslu na dobirku hned jak mi pride nova grafika.karta je asi rok stara takze jeste v zaruce.Kdo b ymnel zajem napiste na icq 270-683-705.kartu prodavam protoze si budu porizovat 3x8800GT
30.10.2007 20:22:59   78.98.202.xxx 3740
Radeon X2900XT nema UVD, takze je jasne ze nemoze superit s 8800GT pri prehravani videa. Myslim, ze by bolo korektne to uviest pri tej zmienke o UVD, alebo na inom mieste.
30.10.2007 23:38:14   78.98.166.xxx 2896
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.10.2007 00:31:38   85.160.164.xxx 3122
To co si o něm napsal(+další tvoje "divný" komentáře) se po vynásobení 20 dostanou na úroveň toho co si myslím o tobě :-) feelpaine.

Samozřejmě že je nová technologie výkonější než předchozí, ale taky záleží o kolik (např. jestli to má kvůly rozdílu 5% ubec cenu). Taky si myslím že by v testu "HD video" mohl být bokem další zástupce od ATI (třeba 2600XT nebo i low-endový 2400Pro) co má podobnou akcelerační technologii(AVIVO,PureVideo), a ne jenom nenažranej mastodont 2900XT, co má houby a počítá to přes shadery.
31.10.2007 18:20:57   82.0.148.xxx 2222
CO sa tu hadate pre prkotinky
Ja mam na laptope X1900 atinu a ide mi setko bz problemov
ma nezaujmaju nejake percenta spotreby viac menej ...hl ze to fachaa
31.10.2007 23:24:44   160.218.136.xxx 2222
Omlouvám se, asi jsem se nejednoznačně vyjádřil. O spotřebu mi ubec nešlo, spíš o to že by pro porovnání VP2 mohlo být užitečné zatížení s kartou s UVD.

A mimochodem FullHD jede i na 9200 s jednojádrovým celeronem.
31.10.2007 05:19:04   81.90.168.xxx 2222
no vzdyt to tam je napsane ... v clanku
30.10.2007 20:23:32   78.102.128.xxx 2321
Uz se kartam nedavaji oceneni? Cekal jsem tam znacku gold pc tuningu nebo neco takoveho ...
30.10.2007 20:43:35   82.100.43.xxx 2222
Proč zrovna na chipsetech od Nvidie to jako na svojí GA P35 DQ6 tyto karty v SLI nerozběhnu? To je trochu kec nezlobte se. PS BUBUCCI X38 má potporu jen a pouze Crossfire!
30.10.2007 23:43:18   78.98.166.xxx 2423
stazuj sa u intelu a nvidie.
tiez by som bol radsej keby intel kamaradil s vidiou, namiesto s posahanou ati
8.11.2007 12:34:50   163.244.62.xxx 1919
Akoze ten vykon 8800GT v sli ma dorazil. No ja so svojou Postarsou Asus Commando a GF8800 GTX uz nejako dozijem :o) a pockam si na nastupcu X38. Myslim ze 2008 najneskor 2009 ma intel vydat Chipset podporujuci SLI
30.10.2007 21:03:48   81.19.14.xxx 2222
Můžete mi prosím poradit jestli nebude problém rozjet SLI 8800GT i na základní desce DFI LP NF4 Expert? Bohužel nevím přesnou verzi slotu PCE, ktere tato deska obsahuje. Diky moc :o)
30.10.2007 21:09:14   195.212.29.xxx 2423
nevim jestli jste cetli komentare k prvnimu dilu, mohli byste teda objasnit to pocitani hodnot do grafu? docela me to zajima jestli to mam vubec cist nebo se poohlidnout nekde kde to pocitaji spravne
31.10.2007 05:20:41   81.90.168.xxx 2223
Ji uz nekam, pocitame to vsichni na vsech serverech stejne staci ti to ...
31.10.2007 10:16:25   89.176.174.xxx 2223
ty jdi nekam magore, nauc se nejdriv chovat nez neco zacnes psat. pochybuju ze nekde jinde spocitaji prumer, a ten zprumerujou s min a max hodnotami, coz je ocividne spatne...
31.10.2007 11:01:50   89.29.11.xxx 2222
Prestan nadavat blboune , dostals vysvetleni a to ze se ti nepozdava je tvoje vec...

Joa chovat by ses mel naucit ty.
31.10.2007 13:24:10   89.176.174.xxx 2222
hehehe, na tebe jsme tu cekali!
bwt, nebyl jsem prvni kdo zacal posilat nekam, navic to byla PRVNI odpoved kterou jsem dostal...
a jestli tobe staci vysvetleni, ze nekde jinde to tak taky delaji, tak to jde videt jak premyslis. kdyz pepa bude pocitat 2+2=5 tak lojza taky bude mit 2+2=5, a proc? protoze to tak jinde delaji...ale ze je to SPATNE to uz te asi nezajima co?
31.10.2007 13:27:29   89.176.174.xxx 2222
btw tady mas vetu kde autor sam popira grafy :

" "GT" podává na první pohled stejný výkon jako "GTX". To ovšem není úplně pravda...silnější zástupce má hodnoty posunuty o několik úrovní výše. "
30.10.2007 21:18:56   89.176.61.xxx 2721
Dobry den,
chtel bych se zeptat, jestli uvedene grafy k testum jsou testovany s Core 2 Duo na zminovane nForce 650i SLi, nebo Core 2 Quad na nForce 680i SLi. Pokud C2Q na 680i, bylo by mozne nejak zverejnit grafy nForce 650i SLi+ Core 2 Duo. Diky
31.10.2007 00:00:28   78.98.166.xxx 2121
tiez by ma to zaujimalo. autor spominal test na dvoch chipsetoch, ale rozdiel neukazal/nespomenul. mozno nebol ziadny, ale mal to teda povedat.

v kazdom pripade som velmi poteseny tomuto testu. ale velmi ma mrzi jedna vec... a to ze sa vobec nemysli na ludi ktory pouzivaju CRT a teda mozu ist do nizsich rozliseni.
31.10.2007 05:22:06   81.90.168.xxx 2121
Mozna casem. Vsechny testy probehly na 680i SLI, na 650i SLI jsem jenom overil narusty, abych vedel ze to tam funguje take dobre ...

SLI nikdy nebudu testovat na nizsim rozliseni nez 1920*1200 s vyhlazovanim ... na CRT nepotrebujes SLI
30.10.2007 22:32:39   217.119.121.xxx 2122
autor si v teste dosiek velmi pochvaluje bezproblemovy chod SLI na evga680i, jak je tomu teraz?
31.10.2007 00:07:43   78.98.166.xxx 2324
preco prosim vas neurobite par testikov aj pre nas co stale pouzivame CRTecka a tym padom mozme ist do nizsich rozliseni a zistit tak, ci aspon tam nam jedna 8800GT bude stacit a robit aspon 50FPS(minimalnych fps samozrejme). ved sa netvarte tak povrchce, vsetci vy co mate velke LCDecka

je to smune ze na nas kaslete
31.10.2007 01:11:22   147.229.194.xxx 2524
Bez urážky, ale CRT je už stejně mimo, jako třeba stará Pentia 4/Athlony XP. Ano - má je spousta lidí, to ale neznamená, že se kvůli nim každý test rozšíří ještě o low-endový procesor. Někde musí být čára.
A 1280*1024 mi příjde jako rozumná mez - dnes se prakticky neprodává monitor, který by toto rozlišení nezvládl a s high-endovými kartami málokdo by chtěl použít rozlišení nižší.
Btw - Crysis je na rozdíl od jiných stříleček kupodivu dobře hratelný i s relativně nízkými fps. Pravděpodobně se na tom podílí relativně stabilní snímkování a motion-blur. Každopádně 50fps pro minimální snímkování je u této single-player střílečky zbytečně přehnaný požadavek. Věř, že průměrných 40 fps je více než dost v daném případě.
31.10.2007 05:23:53   81.90.168.xxx 2223
Mimoto v prvni casti testu je rozliseni 1280x1024 ... coz CRT pouzivaji ...
31.10.2007 05:34:08   83.240.65.xxx 2328
1280x1024 na CRT ? To ze nejakej debil pouzite toto nestandradni rozliseni u LCD neznamena, ze lidi s CRT budou stejni magori.
31.10.2007 06:44:54   85.160.164.xxx 2222
No jo, použítí 17inch LCD rozlišení 5:4 na monitoru s poměrem obrazovky 4:3 má akorát milovník elips a placatejch hlav(moc lidí nemá rádo nevyužitou plochu a černý okraje), ale výkonostně je to podobný rozlišení 1280x960(o6,5%) takže jde v poho odhadnout(každejch 15snímku je jeden navíc u CRT) přibližný výkon.
Taky mám pár CRTček ale jsou hluboký a hodně žerou a nový LCDčka už máj konečně srovnatelně kvalitní obraz, takže 1280x1024 je dobrá volba.
31.10.2007 17:02:39   83.240.65.xxx 2422
Tady nejde o "podobne" rozliseni, ale primo o ten duvod, ktery jste uvedl. A kdyz sam recenzent napise takovou kravinu, tak akorat radi blbum todle pouzivat.

Spotreba CRT vs LCD neni tak strasna, kdo ma na stole kvalitni velke CRT, tak si urcite nekoupi 19" TN shitku, ale zase neco "velkeho" a kvalitniho - a spotreba je naraz tam kde byla.
31.10.2007 06:58:36   89.176.219.xxx 4324
Da se ocekavat velkej pad cen techto karet proto bych se chtel zeptat jesli neudelate test teto karty ve sli zapojeni... nikde sem test sli nenasel(na vasem webu)
Jesli se totiz vyplati zahodit tuto kartu a koupit dve GT nebo jen pridat jednu GTS a dostat jeste slusny vykon
31.10.2007 07:48:16   194.145.181.xxx 2245
Teda... já se ptal, proč tu ve SLI není Crysis - byla to moje chyba - nepřečetl jsem si, že to demo nepodporuje...
Ale takový nesmysl co jsi napsal ty je už fakt moc
Na třech stranách je SLI zapojení - celý 2. test je SLI zapojení...
Přečti si aspoň článek

Jen si kdyžtak dovolím ještě dotaz...
SLI režim moc neznám... když hra SLI nepodporuje - musí se druhá karta odpojit, nebo prostě automaticky jede jen jedna?
31.10.2007 08:51:24   89.31.11.xxx 2222
:O co ti zas hrabe on se ptá na to jestli budou taky někdy testovat 8800 GTS 640MB ve SLI aby věděl jestli bude u tohoto zapojení taky tak velký nárust výkonu jako u zapojení dvou 8800 GT
31.10.2007 11:07:46   89.176.219.xxx 2222
hele radsi uz nepis, delas ze sebe cim dal vetsiho ... ;)
1.11.2007 10:30:09   85.70.45.xxx 2222
Mám úplně stejný dotaz. Vlastním 8800 GTS 640 a řeším dilema, zda se vyplatí pořídit druhou identickou kartu do SLI. Ať už kvůli spotřebě a nebo výkonu. Druhá možnost je se jí zbavit a pořídit dvě 8800 GT. Ale to se mi moc nechce. Nemáte někdo zkušenosti s výkonem GTS ve SLI? Díky
31.10.2007 08:38:59   193.165.251.xxx 4022


Zdravím autora tohoto skvělého článku. Měl bych tu 2 dotazy, jejichž odpověď nezazněla ani v článku ani v diskuzi.
Jedná se o zapojení do sli režimu. Píšete, že to nejde na 64.bit systému. To je jako známý fakt, vycházející z podstaty, že je systém 64. bitový, nebo je to pouze nedodělanými ovladači a bude to spravené? Je to docela důležitá věc, prtože si přece nebdu kupovat karty 2, když nevím jestli budou fungovat. POkud se ovladače opraví a sli by tam jel, je možné že bude mít nižší výkon? nebo jde o to to jen zprovoznit a poté to u bude stejne jako na 32bit.? Pi testování jste používali visty nebo xp?
Děkuji za odpovědi.
31.10.2007 09:05:43   78.102.81.xxx 2322
To by mě taky zajímalo, protože si chci pořídit nový počítač a mít aspoň 4GB RAMky.
Jinak nevíte někdo, jestli existuje základní deska s PCI-e 16x 2.0, která podporuje SLI? A případně, že v SLI obě pojedou 16x/16x a ne 8x/8x?
A nakonec stejně jako výše, když hra SLI nepodporuje, pojede to normálně na jedné, i když budou zapojené?(a když to bude 8x/8x tak pomaleji)?
Teda já mám dotazů se omlouvám, ale tak chtěl jsem GTX nebo Ultru a teď se objeví nová karta, která za stejnou cenu a příkon funguje v SLI s vyšším výkonem, tak to dost mění situaci.
31.10.2007 09:14:13   193.165.251.xxx 2322
A ještě jedno želízko do ohně, když se bavíme o 64b vistách. Jak je to s jejich výkonem ve hrách z vašich zkšeností? Předpokládám že by měli být minimálně stejné jako 32bit, oppřípadě mírně vyšší. Z názoru jednoho uživatele totiž vyplynulo, že mu 64btit odává výrazně nižší výsledky. Je to možné? Začíná mi to celé připadat jak v koucourkově.... 64bit. a hlavně dx10 měli přinést vyšší výkon a nakonec ho ještě degradují. mám na cestě 4gb ram a nerad bych je ořezal v 32b systemu. Děkuji za odpovědi, které budou více než cenné
31.10.2007 11:28:44   194.213.43.xxx 2222
je to věcí ovladačů ...vzhledem k tomu, že naprostá většina lidí paří na 32 byt systémech, přijde řada na ovladače pro 64 byt později. Jinak souhlas výkon by měl jít nahoru ...Možná je škoda, že Microsoft Vistu dělal také jako 32 byt měl pustit jen 64 byt verze a nárůst výkonu mohl být reálný už nyní.
31.10.2007 09:07:17   85.216.182.xxx 2122
V prvej casti boli min fps preco uz u SLI nie su?
31.10.2007 10:17:56   193.108.106.xxx 2222
nikde jsem nenašel testy chladiče - je tichý? jak chladí?
31.10.2007 10:17:57   193.108.106.xxx 2322
nikde jsem nenašel testy chladiče - je tichý? jak chladí?
31.10.2007 10:21:05   82.100.43.xxx 2322
Mohu do 32b Vist dát více než 2GB ram? XPčka s tim pracovat neumí tak právě nevím. Předem díky za radu.
31.10.2007 11:25:11   194.213.43.xxx 2121
můžeš ..ale optimum je 3 GB ..více Ramek 32 byt systém nevyužije. Vyzkoušel jsem si na Vista 32 byt 4 GB RAM a počítač byl děsně nestabilní (chyby v zobrazení ..padání). Přímo v návodu k desce Asus Blitz formula je napsáno, že kdo má 32 byt systém tak doporučují kvůli stabilitě max. 3 GB RAM. Také se na 32 byt systému 2 GB RAM lépe přetaktují.
31.10.2007 12:09:00   78.98.240.xxx 2222
Ja mám 4 giga npod win xp a žiadne pády sa nekonajú. Ale na intel zostave nvidia 650i sli od asusu to padalo ako hnilé hrušky. Teraz mám AMD X2 5200+ ASUS m2n sli deluxe a 4-gigáče a všetko vporiadku. Ramky mám a-daty.
8.11.2007 12:42:10   163.244.62.xxx 1919
Kolega mal Quadcorea 4 GB Kit a neustale mu to padalo. XP ako aj Vista. S 2 GB to slo bez problemov. Mimochodom Nforce Chipset
31.10.2007 11:20:27   194.213.43.xxx 2222
Myslím si, že Crysis na very high detail, nadají ani lidi co maji 8800 GTX ve SLI (až to bude hra podporovat). Na games.tiscali.cz je od Nvidie návod jak si optimalizovat nastavení ...jen potvrzuje neuvěřitelné nároky na výkon sestavy. Myslím si, že very high details v pohodě hratelně dáme až na G100.
31.10.2007 11:48:50   194.213.63.xxx 2423
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli by na teto desce byl o dost horší výkon ve SLI zapojení 8800gt, než na vámi testovaném ASUS Strikeru Extreme, děkuji za odpověď
31.10.2007 14:23:13   84.244.112.xxx 2221
hehe ... krásné jak spracovaný téma tak i grafika :o))) budem se těšit na ježíška jak se ukáže :o))
31.10.2007 16:36:57   82.100.43.xxx 2121
myslím že v prvním testu se dočteš že chladič je tichy
31.10.2007 16:40:54   82.100.43.xxx 2121
ale grafika ma něco kolem 60°
31.10.2007 17:26:38   78.102.81.xxx 2322
Nevíte někdo, jestli existuje základní deska s PCI-e 16x 2.0, která podporuje SLI a má socket 775? A případně, že v SLI obě pojedou 16x/16x a ne 8x/8x?
A nakonec stejně jako výše, když hra SLI nepodporuje, pojede to normálně na jedné, i když budou zapojené? (a když to bude 8x/8x tak pomaleji)?
Poradí si 32bit OS s větší RAM pamětí, než zvládne? Jako, že ji ignoruje nebo je nestabilní? (kdybych chtěl mít XP 32 a Vistu 64 abych nemusel vyndavat RAMku, když budu chtít pouštět to druhé)
A vůbec, člověk si chce po čase pořídit nový počítač a pak se objeví nová karta, a pak zjistí, že základovka, co má 2 PCI-e 16x 2.0(a umí je 16x/16x) tak neumožňuje SLI, a že hry a SLI není na 64 bit v pohodš a na 32 zas nejde dát dost ramky(jako 2GB v poho, ale za rok to bude málo a 3GB to moc neřeší) DDR3 paměti jsou pořád strašně drahé. Hry nevyužijí čtyřjádrový procesor(kromě asi Supreme Commander) takže je lepší dvoujádro na vyšší frekvenci. Jak si má pak člověk vybrat
9.11.2007 06:08:41   62.209.192.xxx 1818
myslim ze sis na vetsinu odpovedel sam :o) Jinak ti odpovim jen na nekolik otazek: pokud budes mit vic pameti nez zvladnou widle tak je jednoduse nevyuzijou a system normalne slape ale jen s 3,5G a s tim CPU to je jen vec nazoru pac treba za pul roku uz muzou zacit hry vyuzivat vic jader a az potom se vyplati napr. 4-core CPU
31.10.2007 18:14:58   82.0.148.xxx 2022
Rad By som chcel vediet kolko uzivatelov pouziva rezim SLI a CrossFire !

Redakcia PC-tuning:dajte toto ako otazku pre obcanov na Titulke , rad by som chcel vediet percentual aky je hehe
4.11.2007 07:15:45   213.192.22.xxx 2021
v rychlosti nvm,ale slot Expres 2.0 dokáže dodat víc wattů grafárně,takže přímo na grafce ubude přídavnýho napájení
1.11.2007 09:36:09   193.165.149.xxx 2221
lol lidi neví někdo jakej je rozdíl v PCI-e 16x v1.0 a v 2.0 ... a jestli to někdo už psal tak sry ale nechtěli se mi číst ty povětšinou blaboli vejš :-/
1.11.2007 17:44:04   213.192.22.xxx 2323
PLS chci se zeptat,jestli by omezoval SLi těchto dvou grafik Intel C2D E6850?v článku je napsáno,že 2 jádro alespon na 2.6 GHz by mělo stačit,ale vaše testovací sestava má 4jádro...díky za odpovědi
4.11.2007 11:00:16   85.216.148.xxx 2621
Tu je link kde je porovnanie vykonu
8800GT, GTS, GTX ,ULTRA ,2900 XT
shadery, textury , AF
1.
ked pretaktujete shadery na 8800GT o 17% /na 1750 MHZ /vykon shaderov bude ako na 8800 ULTRA
/a to dneska rozhoduje o FPS v hrach ako crysis/
504 versus 576 GFLOPS
http://www.techreport.com/articles.x/13479/2

Filtrovanie HDR textur - FP16
16.8 versus 19.8
jadro staci pretaktovat o 15% na dosiahnutie vykonu 8800 ULTRa /na 690 MHZ /

karta moze pasivne chladena
Thermalright HR-03 GT /6 heatpipes/
82°C versus 45°C load

alebo sa da pasivna 0db aj kupit /redakcia spravte test pasivne chladenych 8800GT
jednu s Thermalright HR-03 GT
http://www.geforce9.com/

jednu original Sparkle
GeForce 8800 GT Series - SF-PX88GT512D3-HP Cool-pipe 3
http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=57&sub_id=152

tiez by to chcelo aj test na Purevideo HD2
/8800gt nepotrebuje na prehravanie videa CPU/
/VP2 processing engine/

hlucnost
http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/index.html
5.11.2007 12:22:04   195.113.204.xxx 2020
Mám dotaz : má deska ASUS P5N32e-SLI PLUS slot PCIexpress verzi 2.0 ? Nikde to nemůžu zjistit, stahoval sem i manuál a o verzi pcie slotu se tam nepíše ani slovo.
5.11.2007 12:58:26   195.113.204.xxx 2120
takže si odpovím sám :-) ta deska má PCIe 1.1 což je stejná verze jako na nforce680i takže karta stím nemá problém :-) takže jsem klidnější už ji mám totiž týden obejdnanou jak kartu tak desku božínku už by mohla přijít :ú nevíte někdo kdy se má objevit v TSBOHEMIA?
7.11.2007 22:08:47   85.216.148.xxx 2319
Nasiel som stranku
kde je komplet zoznam vsetkych modelov grafickych kariet.

http://www.hardware.info/en-US/productdb/bGRkaJiXmJfK /viewproduct/nVidia_GeForce_8800_GT/

po kliku na vybratu kartu sa zobrazi stranka s FPS pre väcsinu hier+rozne rozlisenia
neni tam porovnanie len vykon toho jednoho modelu co si vyberiete

http://www.hardware.info/en-US/productdb/bGRkaJiXmJfK /viewproduct/nVidia_GeForce_8800_GT/

+ je moznost vybrat dve karty a porovnat rovno vykony /podobny system ma czechcomputer na porovnanie parametrov , nie vykonov/

8.11.2007 02:34:22   62.168.45.xxx 1919
Velice děkuji autorovi za výborný test. Opravdu se mi strasne moc líbí. Díky němu mám jasno jak budu pokračovat v celkovém upgradu. Dvě 8800GT ve sli to vypadá opravdu slibně. Autor odvedl skvělou práci. Ještě jednou díky, protože váš test mi udělal v hlave konečně jasno. S pozdravem nullBEASTBOY

PS: Jen tak dál chlapi
9.11.2007 06:12:44   62.209.192.xxx 1918
Zdravim, velice by me zajimaly testy na par RPG (napr. Oblivion, Gothic 3 apod.), po shlenuti vasich testu si moc dobre neumim predstavit jaky vykon by 2xGT+SLI mohli podavat (FPS hraji jen vyjimecne). Po vasem vyroku: "Vysoký výkon v DX9" by tyto testy nebyli od veci :o)
12.11.2007 21:42:40   85.216.148.xxx 1914
1 test ATI 3870

http://iax-tech.com/video/3870/38703.htm

a v crysis

http://iax-tech.com/video/3870/38704.htm

ceny by mali byt pod 8800gt s 55nm jadrom by mala byt kvalitene pretaktovatelna /20% a pod/

Redakcia uz urcite chysta test
prosim nezabudnite jednu kartu osadit Thermalright HR-03 + 92mm fan
to ukaze realne maximum pretaktovania

Dik za skvely test GT is the best
19.11.2007 10:05:43   90.176.144.xxx 97
Narazil jsem na pomerne zavazny problem s kartami NVidia 8800. Nepodporuji full screen video mirror na tv-outu. Znate to, pustite jakekoliv video/hru a na TV je automaticky ve fullscreenu. Na PC muze byt klidne minimalizovane, nebo v malem okne. Je to jediny rozumny zpusob, jak na tv, ktera ma jine rozliseni a pomer stran (napr. 5:4 vs 16:9) nez monitor, poustet video. Karty pry proste tuto funkci (ktera byla obsazena bez problemu ve vsech kartach geforce serie 4x0-7x00) nepodporuji. Dost rana pod pas. Ze to nebude umet takovou zasadni vec, me proste pri koupi nenapadlo. Nema nekdo poneti, jak to vyresit, nebo obejit, aniz bych koupil konkurencni ATI, ktera s necim takovym problem nema?
27.11.2007 10:03:12   158.196.26.xxx 77
No narazil jsem na problem kdyz ted hledam desku protoze hledam desku s chipsetem od nvidie abych mohl dat dve GTcka do SLI a aby podporovala pameti 1066MHz zatim jsem zadnou nenasel Existuje takova?
1.12.2007 17:12:39   88.103.55.xxx 711
Když mam 4 jadrovy procesor, 4GB RAM DDR2, a 2x GeForce 8800 GT ve SLI pujdou mi na tom neve hry jako Crysis, Call of Duty 4 a dalsi?
Pak se chci jeste zeptat jestli jestli mi na tom pujdou starsi hra jako treba Mafia, Postal 2, Max Payne 2 a dalsi pomerne starsi hry? Dik za odpoved.
16.12.2007 01:37:14   84.42.178.xxx 66
Dobry den, planuji prejit na SLI, proto ted vybiram zakladni desku. Rad bych se zeptal, jestli je nejaky velky rozdil mezi tim, kdyz pojedou graficke karty v rezimu 8X nebo 16X, protoze vetsina levnejsich SLI desek podporuje to 8X? Mohli byste mi prosim nekdo odpovedet nebo poradit kde najit nejake testy? Prece jen priplatek pres 2 tisice kvuli desce, ktera umozni obema kartam jet v 16X rezimu a nebylo by to nejak zvlast poznat se mi zda celkem zbytecne. Budu rad, kdyz mi nekdo odpovi
10.1.2008 11:12:42   83.69.34.xxx 22
Mam tuto 8800gt a při hraní her ať je to Crisis či NFS pro street tak mi začne po chvilce karta bzučet zkoušel jsem jestli to neni větráčkem ale né bzučí při načítaní textur atd.Nemůže to mít nějaký špatný vliv na tu kartu?Děkuji moc za jakoukoli odpověď.Zakl.deska Asus M2N-E,procák Athlon 5200+,2gb paměti ex.edition, zdroj 550eurocase.
22.1.2008 21:43:29   80.188.56.xxx 22
Dnešní hry vyžadují opravdové mašinky. Žádné HC stroje typu Tesco. Pokud to hráč myslí alespoň trochu vážně a chce si užívat moderní technologie potřebuje minimálně tuto kartu. Já ji beru všema 20-ti prstama co mám. Doufám že si zítra v práci nějaký nezmizím :-)

GeForce forever

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

576 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 279.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.