Hlavní stránka Hardware Grafické karty Gigabyte GeForce 8600GTS/GT - pasivní chlazení letí
Gigabyte GeForce 8600GTS/GT - pasivní chlazení letí
autor: Štefek Petr , publikováno 2.7.2007
Gigabyte GeForce 8600GTS/GT - pasivní chlazení letí

Gigabyte začíná být znám především svými pasivně chlazenými grafickými kartami střední třídy, které oproti "aktivní" konkurenci nabízejí luxus absolutně tichého řešení. Dnes se podíváme rovnou na dvě karty z produkce Gigabyte.


Chlazení testovaných karet je tím hlavním předmětem zkoumání, takže se na ně blíže podívejme. Standardní GeForce 8600GTS s aktivním chladičem ukazuje, že jádro G84 není problém uchladit i na vyšším taktu. Teplota kolem 60 stupňů při zátěži je příkladná. Dražší model GTS s pasivním chladičem Silent-Pipe 3 si poradí s chlazením jádra také velmi dobře a dosažená teplota 77 stupňů nabádá k mírnému přetaktování (nárůst výkonu je ovšem nepodstatný). Celkově je to Gigabyte GeForce 8600GTS vynikající výsledek. Levnější Gigabyte GeForce 8600GT ovšem tak zářných výsledků nedosahuje, což je dáno o mnoho jednodušším chladičem, který i přes nižší takty jádra není schopen dosáhnout tak pěkné výsledky jako v předešlém případě. Pokud pokukujete právě po této kartě, tak si uvědomte, že bez dostatečného chlazení celého systému ve skříni, může nastat problém s přehříváním karty.

Gigabyte GeForce 8600GTS/GT - pasivní chlazení letí

GeForce 8600GTS z produkce Gigabyte je příkladně vyřešenou kartou, která zaslouží pochvalu. Kladné body získává především za konstrukci a účinnost chladiče, který dokáže jádro G84 na 675MHz udržet v bezpečných mezích i při maximálním a dlouhodobém vytížení a zároveň se u něj nemusíte bát kolize s chladičem CPU či jiných součástek na základní desce. Karta podá v průměru podobný výkon jako Radeon X1950Pro, a tak se nemusíte bát ani náročnějších her s případným snížením detailů.

Gigabyte GeForce 8600GTS/GT - pasivní chlazení letí

Třešničkou na dortu u karty Gigabyte GeForce 8600GTS Silent-Pipe 3 je skutečnost, že přes svůj pasivní chladič je téměř nejlevnější GeForce 8600GTS na trhu (tady alespoň podle českých e-shopů). Gigabyte tedy skloubil velmi dobré provedení a skvělou cenu a já jeho výsledku upřímně tleskám (bez ohledu na levnější karty z produkce ATI). Cena této karty se pohybuje okolo 5200 korun s DPH.

 

Za zapůjčení Gigabyte GeForce 8600GTS/GT děkuji společnosti Gigabyte.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.7.2007 09:36:11   80.188.88.xxx 101262
Já teda netleskám. Chápu, že za pasivní chladič je vždycky přirážka, ale za tuhle "skvělou" cenu se dá pořídit Radeon X1950Pro klidně s 512MB pamětí a Accelero S1 k tomu. Kdo to chce na video, tomu stačí GeForce 8500GT.
2.7.2007 10:15:31   89.176.136.xxx 17469
Tak si ji kup. Trpis tim samym syndromem jako kazdy zacinajici...nejsi schopen se oprostit od sveho nazoru a myslis si, ze vis co chce spotrebitel a jake jsou jeho naroky. Vsechny Radeony na svete nezmeni to, ze tenhle GB je mezi GTSkama to nejlepsi co lze poridit...mozna nove Asusy budou stejne dobre.
2.7.2007 10:30:00   62.168.81.xxx 5132
Plne suhlasim, "tenhle GB je mezi GTSkama to najlepsi, co lze poridit", ale ak chce niekto za lepsie peniaze lepsi vukon, tak skor X1950 Pro, ktora mi tak trochu zacina pripominat casy bajnej 6600 GT... ;)
6.7.2007 14:09:14   89.248.248.xxx 3331
No to nwm podle mě se spíše vyplatí koupě 8600GT roozdíl mezi GT a GTS je 1 500 minimálně a výkon tomu neodpovídá to už místo 8600GTS bych si radši připlatil a koupil 8800GTS (320MB) ale plánuji koupi gygabyte 8600GT a skříň arctic cooling takže přehřátí se nebojim
2.7.2007 10:43:02   80.188.88.xxx 5135
Když grafy mluví jasně proti této kartě, jak pak chceš, aby se někdo oprostil od názoru? Za 5200,- existují daleko lepší karty a kdybys porovnával s konkurenční kartou této třídy a ne s o tisíc levnějším Radeonem X1950Pro, dopadl by ten test pro GeForce ještě daleko hůř.

Mezi GeForce 8600GTS je samozřejmě tahle karta dobrá, a koneckonců Gigabyte nemůže za to, že nVidia nasadila takhle vydřidušskou cenu. Cena je problém celé řady, ale ať už je tahle karta sebelepší, nedovolil bych si o ní napsat, že má skvělou cenu. Ne v současné situaci, kdy za stejné peníze máš od konkurence o třídu lepší výkon a za pár dní budou v obchodech Radeony HD2600XT se srovnatelnými možnostmi akcelerace videa, výkonem cca o 10% nižším, ale s cenou nižší o 2 tisíce korun.
2.7.2007 11:23:10   81.201.54.xxx 3632
86°C a napsat, že tyhle karty nemají problém s přehříváním? Grafiky sice topí(i snesou) víc jak procesory, ale 86°C se mi zdá docela dost. A když jsem si čet některé komentáře ke grafu Stalkera "GeForce 8600GTS dokáže držet krok se svými rivaly v podobě Radeonu X1950Pro" když je FPS u X1950 33/20 a u GTS 20/13, takhle držet krok s kartou o 2000 levnější, to je úspěch.
2.7.2007 12:41:48   83.208.157.xxx 3232
Do 90 stupnu je to unosna teplota...zvlast pokud vezmu v uvahu jen pasiv na jadre. Druha testovana ma "pouze" 77.
2.7.2007 14:48:56   212.71.158.xxx 3532
V ovladačích je nastavená mez pro zpomalení 125°C, ale karta která je dlouhodobě zahřívaná nad 80°C rychle odchází. Zkušenosti s GF7900GT, která už po půl roce začíná při 90°C vypadávat a při 80°C se rozpadají polygony.
2.7.2007 21:54:32   89.176.136.xxx 3332
S tim nesouhlasim..neni to nijak statisticky podlozene. Az budes mit vzorek 30 karet, ktere budes chladit na 70 a 30 ltere budes mit pravidelne na 85 cca, pak ano pak to muzes prohlasit. Ja tvou zkusenost nemam.
2.7.2007 16:53:00   195.113.16.xxx 3232
To kam prosim vas chodite na ty ceny?
X1950 Pro zacina na necelych 4000,-
8600GTS zacina na 5200,-
To je rozdil 1200,-
2.7.2007 11:24:53   213.168.172.xxx 3332
:-) nj, stará známá písnička - "budou budou budou" .. ale NEJSOU!
2.7.2007 11:32:29   80.188.88.xxx 3230
U sousedů už jsou, alespoň Radeony HD2400:

geizhals.at/eu/?a=263233&t=alle&plz=&va=nachnahme&vl=de&v=l#filterform
2.7.2007 11:41:07   213.168.172.xxx 3031
1) HD2400 neni 2600XT 2) ty jezdíš nakupovat součástky do Rakouska? I kdyby jo, 99% lidí ne..
2.7.2007 11:43:20   80.188.88.xxx 3334
1) ty karty byly uvedeny současně 2) tím jsem chtěl naznačit, že dostupnost v českých obchodech je otázka dnů maximálně týdnů
2.7.2007 21:58:18   89.176.136.xxx 3434
Radeony HD2400/2600 nejsou dobre...opet ukazka toho jak se to nema delat. DX9 hluboko pod RX1950Pro .... uplatni se maximalne dobre akorat v OEM, protoze jejich ceny jsou hluboko pod GF8600/8500 a systemy mohou nest loga Vista a DX10 ready.
3.7.2007 10:57:41   80.188.88.xxx 3232
DX9 hluboko pod RX1950Pro
Ano, na druhou stranu tam máš DX10 (i když o použitelnosti můžeme diskutovat) a akceleraci videa, a navíc by RHD2600XT měl stát spíš jako se dneska prodává RX1650XT. A tam už jsou ty výkony podobné, spíš ve prospěch RV630.
3.7.2007 14:52:19   212.111.4.xxx 4643
TO Lukas Fiala: Doporucovat dnes x1950PRO je hodne kratkozrake. Jeji cena je vyhodna proto, ze moralne zastarava a lide, kteri si ji dnes koupi pro jeji vysoky vykon v domeni, ze jim jeste par let na hrani vydrzi se taky mozna pristi rok setkaji s hlaskou, ze jejich hardware neni DX10 kompatibilni a pobezi kupovat novou grafiku. Bohuzel nic z tech vami zminovanych karet za 5200,- nebude mit podporu DX10 a ve srovnani s 1950Pro by v pomeru cena/vykon taky vyhorely.

TO Petr Stefek: Co si ale vybrat z DX10 nabidky? 8800GTS 320MB ma sice na rozdil od 8600GTS rozumny pomer cena vykon, ne kazdy ale chce investovat 8000,- do nove grafiky. nVidia si je toho dobre vedoma a aby lidi presvedcila k jeji koupi, maji vsechny slabsi grafiky znatelny odstup ve vykonu, nikoliv vsak uz v cene. Co hur, muze si to dovolit vzhledem k tomu, ze v mainstreamu (od 4 do 8 tisic) je vpodstate vakuum vyplnene pouze 8600GTS. Proto je GTSko preceneny paskvil a rikat, ze GigaByte je mezi 8600GTS to nejlepsi je jako tvrdit, ze je mezi slepymy jednooky kral. V DX9 ji porazi levnejsi 1950PRO, v tom malu DX10 her, ktere jiz vysly dostava doslova na prdel od 2600XT, ktera je jeste levnejsi a energeticky uspornejsi.

Na prehravani videa do HTPC by se asi od nVidie nejlip hodila 8600GT, protoze je uspornejsi nez GTSko a nepotrebuje externi napajeni, ale do te pro zmenu nVidia nedala podporu HDCP, takze se na ni clovek pres DVI/HDMI podiva na HDTV filmy jen V 480p. Sbohem HD obraze. O 8500GT radeji ani nemluvim, tam je to to same a jeste si na ni ani nic poradne nezahrajete.

Vzhledem k tomu, ze se jedna o recenzi uz z principu predrazene a nepovedene karty si troufam rict, ze potlesk v zaveru neni na miste. Snad jen vykon pasivu stoji za povsimnuti, rozhodne ne ale za aplaus.
Clanek navic hodnotim jako hodne neobjektivni vzhledem k tomu, ze napriklad EN8600GT Silent od Asusu je bezesporu kvalitnejsi nez testovane GT od Gigabyte. Nejen ze ma dvouslotovy pasiv, ktery jej udrzi na 76°C v zatezi a tak verim, ze pasivni chlazeni zvladnou jini vyrobci lip, ale navic ma i jako jedina 8600GT i pridanou podporu HDCP a to vse za cenu 3800,-. Jednu mam doma Smutne je, ze dnes za ty same penize koupite 2600XT se srovnatelnym hernim vykonem, spotrebou a pro prehravani videa i kvalitneji vybavenou. Je tedy otazka, jestli vubec investovat do GeForce a tak si rikam, jaky smysl ma v dobe uvedeni novych Radeonu na trh tento clanek ...
3.7.2007 15:26:06   89.176.136.xxx 3533
To co pisete je pravda, ale ja vychazim z toho, co je a co jde koupit...potazmo z toho, co jsem mel v ruce. Samozrejme, muzeme diskutovat o tom, ze nabidka v mainstreamu je zalostna, ale o to v tomhle clanku neslo.

Podivejte GB GTS je skutecne dobry kousek, a proto jsem z neho byl nadsen. Mam na testy i MSI a nejake dalsi, ktere maji vazne nedostatky co se tyka konstrukce. Na nove Asusy jsem velmi zvedav...coz jsem psal. Rada obecne zni bud koupit 8800GTS 640MB nebo za 3500 X1950PRo GT, ale to lze napsat jednou a zadne dalsi clanky neni potrebne psat...budete se divit tyto karty netvori vetsinu prodeju...tvori jej prave GT/GTS atd. cili karty, ktere nejsou az tak skvele co do pomeru cena/vykon. Ono je to mnohdy slozitejsi, nez si byt dobre informovany ctenar dokaze spocitat.

Clanek rozhodne smysl ma...vezmete v uvahu, ze mnoho ctenaru se neorientuje jako Vy. Ve vysledku jde rici, ze cenu ma pouze jednou za kvartal aktualizovana VGA chart a zbytek clanku je vata.
8.7.2007 21:53:47   83.240.19.xxx 3030
Přijde mi nesmysl kupovat kartu kvůli tomu, že má podporu DX10, když přitom výkonově DX10 vůbec nezvládá. DX10 kartu bude míc cenu koupit v tu dobu, až na trhu bude aspoň 50% her dělaných pro DX10 a tím nemyslím to, že je do nich podpora přidaná měsíc předtím než ji pošlou do obchodu, ale že je pro DX10 dělaná od začátku. A tahle doba nastane až tak za 1 až 2 mini-generace grafik, tzn. počítám tak cca za rok.
2.7.2007 17:05:08   195.47.114.xxx 3232
Ja myslim, ze kazdy uzivatel chce radeji:
- karu levnejsi nez drazsi
- kartu vykonejsi nez mene vykonnou
- kartu tissi nez hlucnejsi
- mene prace pri montazi
Z techto pravidel IMHO vychazi pro vetsinu uzivatelu vitezne nejake to x1950pro a myslim si, ze by tato poznamka v zaveru byt mela.

3.7.2007 00:07:10   85.207.0.xxx 3130
A ještě bych dodal: spíš s akcelerací HD videa než bez.
2.7.2007 11:45:03   84.42.172.xxx 3432
Dneska už bych si 1950pro nekoupil, moje další karta musí být DX10 a tak čekám na nějaké větší porovnání výkonu HD 2600XT vs 8600GTS (doufám, že něco takového pc tuning plánuje - a když ne, berte to jako námět), nebo až příjde něco o fous lepšího.

Další alternativa k autorem neustálé zmiňovanému dobrému odvětrání skříně pro tyhle pasivní karty, je jednoduše na pasiv karty plácnout nějaký 80x80mm chladič o nížších otáčkách, třeba 1500rpm a hned teplota klesne o více jak 10°C v zátěži. Ikdyž tyto karty koukám mají pasiv tak, že směřuje dolů, takže větrák na to položit jednoduše nepůjde, ale šikovné ruce si poradí.
2.7.2007 11:37:33   213.226.245.xxx 3432
Souhlasím,za 5000 je ta karta předražená.Bylo by zajímavé přímé srovnání s Radeony HD2600.Snad příště...?
2.7.2007 11:45:58   84.42.172.xxx 3229
Přesně na to také čekám...
2.7.2007 14:34:45   212.71.158.xxx 3431
Není na co čekat zahraničních testů už je dost a Radeony jsou pomalejší než jejich přímý soupeři Geforce, ale zase levnější. Boužel zatím nejsou skladem, tekže je to jedno. Před vánoci má vyjít G92 což bude něco mezi 8600GTS a 8800GTS
2.7.2007 11:39:26   212.26.184.xxx 3334
Zaujimave karty x1950Pro s pasivnym chladenim Accelero S1 priamo od vyrobcu a za dobru cenu su Powercolor
http://www.profisystem.com/?Mode=Sti&StiId=46818
2.7.2007 11:42:32   212.26.184.xxx 3231
treba v linku zmazat tie znaky %20
13.7.2007 07:06:35   82.117.130.xxx 2828
Kolik to je v ceskych ? ta cena je v SK !?
2.7.2007 14:45:00   212.71.158.xxx 3534
Ceně 5100sDPH naříkám dobrá cena, když zvlášť stojí 4300sDPH
2.7.2007 11:41:27   195.212.29.xxx 3131
muze byt nejlepsi mezi GTS, ale ten cenovy rozdil proti x1950gt/pro...
x1950gt za 3420, x1950pro za 3770, a k tomu napr. ThermalRight HR-03 za 1220 a porad nejsem cenou nad tou gts i s pasivnim chlazenim...
a navrch, pod 5k je uz i x1950xt a ta je vykonejsi tak o 20-25% (nez x1950pro)...
2.7.2007 12:05:11   194.212.40.xxx 3132
Zkuste pasivy od Zalmanu, maj je na xxxxxxxx.cz.Mám takhle upravenou grafiku a nemůžu si stěžovat

Redakce: Nespamujte prosim reklamu do diskuzi.
2.7.2007 12:06:47   83.240.7.xxx 3332
Popis grafu u Extraction Point vubec nedava smysl. Nestala se nekde chybka ? :-)
2.7.2007 12:40:16   83.208.157.xxx 3232
Stala..opraveno...diky
2.7.2007 13:43:34   212.71.158.xxx 3935
Pasivní karty které se chladí přes zadní záslepku potřebují mít ve skříni podtlak aby tímto prostorem byl nuce proudit vzduch. Je naprostý nesmysl uváděný autorem použití předního ventilátoru pro nasávání vzduchu.
Naopak je potřeba utěsnit veškeré nasávací otvory aby byl vzduch nucen proudit jen tímto otvorem. To platí pro accelero S1,S2 a všechny karty od asusu a GB s nasáváním dovnitř.
Doporučuji 14cm ventilátor ve zdroji + 12cm ventilátor odtah vzadu, skříň bez bočního derování (které je dnes nesmyslné)
2.7.2007 14:04:11   195.22.37.xxx 3232
Nevim jak jsi to pochopil ty a jestli znas podtlak a pretlak tak dle Gigabyte je to prave o pretlaku! navic pokud zacnes delat ve skrini podtlak tak se pripravis tak o 30% prutoku vzduchu. Souhlasim ze skrin ktera je vsude mozne derovana moc dobra na chlazeni neni.
2.7.2007 14:14:29   212.71.158.xxx 3232
Podtlak nasává vzduch, přetlak ho vyfukuje. Základní fyzika. Ventilátory zdroje a zadní ventilátor vzduch ze skříně odebírají a vytvářejí ve skříni podtlak.
2.7.2007 14:25:54   195.22.37.xxx 3132
Jo ted se divam ze mas pravdu v tom pripade bych toto nedoporucil protoze tolik prachu co to nasaje no hnus a navic si do kompu privedes teplo! Spis bych doporucil proudeni otocit na pretlak a vyfukovat ven
2.7.2007 14:29:26   212.71.158.xxx 3131
S prachem s tebou souhlasím. Pokud vyfukovat ven pak chladiče co jsou např na gf8800 co foukají ven ze skříně, ale to není pasiv ;-)
2.7.2007 14:31:42   83.208.157.xxx 3233
To ma byt vtip ne?) je potrebne si uvedomit, ze takhle to fungovat efektivne nikdy nebude...lepe mit ve skrini pruvan...o podtlaku ve skrini nemuze byt ani reci.
2.7.2007 14:42:43   212.71.158.xxx 3530
Průvan, průvan a jak ho docílíš? Pokud budes mit uplně uzavřenou bednu a 2 ventilátory se stejnými otáčkami, tak ten nasávacíbude mít stejně nižší výkon než ten vyfukovací. A pokud by si srovnal výkony na stejno, tak to zase nebude chladit tuto grafickou kartu, protože diskuze je k tomuto chlazení a těmto kartám. Navíc zádná karta nefunguje absolutně pasivně, vždy je potřeba nějak teplo odvádět.
2.7.2007 16:36:49   89.176.136.xxx 3131
Ano bude, ale musis pocitat, ze pokud chces docilit toho, abys mel ve skrini jak rikas "podtlak", tak by veskere diry musely byt zalepeny o sparach nemluve...pak bychom mohli docilit nejake efektivity. Ono to uz je na debatu a zkouseni...normalnimu uzivateli myslim budou stacit dva vetraky..v nejhorsim jeden a a zdroj.
2.7.2007 17:16:40   195.22.37.xxx 3032
Tvrzeni ze 2 stejne ventilatory a jeden bude vhanet a druhej vyfukovat s tim ze pokud beru ze neni nicim hrazen nebo tak tak je omyl tvrdit ze ten co vyfukuje ma vetsi ucinnost! Vetsi ucinnost bude mit ten vhaneci (teplota vzduchu a viskozita) ten co vyfukuje tak na tom bude nepatrne hur ale u utesnenyho systemu je to jedno! nicmene nejlepsiho prutoku se dosahne prave pouzitim techto 2 ventilatoru! pokud bych bral skrin ktera bude jenom podtlakova tak se velice snizi prutok vzduchu asi o 30-40% pokud bude pretlakova tak asi jen o 10-20% takze ten kdo chce max ucinnost tak je to jeden vetrak na vhaneni a jeden na vyfuk a pak pokud nechce mit 2 nasobek vetraku a presto chce dobrou ucinnost tak je lepsi pretlak!
3.7.2007 08:32:28   212.71.158.xxx 3130
Ale ten nubude dostatečně chladit tyto karty
2.7.2007 13:50:22   212.71.158.xxx 4132
Ani Radeon HD2600XT ani GeForce 8600GTS nestačí na hry 1280x1024 DirectX 10. Na zahraničních serverech byly testovány 3 momentálně dostupné hry pro DX10 a max 15fps není dostatečné na plynulé hraní. Tyto karty nekupujte kvůli DX10!
2.7.2007 14:01:24   83.208.157.xxx 3232
Neznam krom Lost Planet zadnou DX10 hru...samozrejme, ze test je udelan tak, aby to hratelne nebylo, ale byl zduraznen rozdil mezi kartami. Stahnete HDR a nejake detaily a hrat ot pujde.
2.7.2007 14:26:17   212.71.158.xxx 3430
DirectX 10 Hry
Call of Juarez
Company of Heroes
Lost Planet

doporučuji
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3023
2.7.2007 16:38:54   89.176.136.xxx 3230
ty patche nejsou zrovna idealni pokud ses dival a nefunguji zrovna nejlepe...fakt povazuju za prvni trosku relevantni lost planet.
3.7.2007 08:30:48   212.71.158.xxx 3330
Z toho plyne, že kupovat teď kartu kvuli DX10 hrám je blbost. Za prvé žádné nejsou a za druhé až přijde druhá várka karet kolem vánoc tak budete karty co ste teď koupili prodavat?
2.7.2007 13:57:48   212.71.158.xxx 3731
Saphire Radeon X1950GT 256MB +Accelero S1 3500+500=4000sDPH
Saphire Radeon X1950Pro 256MB +Accelero S1 3800+500=4300sDPH
Asus GeForce 7600GS 256MB 1900sDPH

512MB kupovat je nesmysl zvedne výkon o max 5% ale cenu o 10%
2.7.2007 15:39:23   91.127.69.xxx 3332
Zaujímala by ma jedna vec, ako by si viedla X1950Pro alebo aj iná DX9 karta v čisto DX10 hre vo Viste proti DX10 kartám. Určite by nevedela obraziť nejaké efekty ale takto by mohla mať lepší výkon ako nejaká 8600GTS. Nemohli by ste nejaký taký test spraviť?
A ešte jedna otázka pôjdú vôbec DX10 hry spustiť na XP-čku povdzme aj na DX9 karte?
2.7.2007 15:51:24   213.194.221.xxx 3233
S DX9 grafikou nespustis DX10. DX10 pujde zrejme jen na Viste. Silne pochybuji ze bude SP3 pro XP obsahovat DX10. To by si MS zbytecne uskodil na prodeji Vist.

BTW jsem docela zvedav na synteticke testy z 3D Mark 07 {DX10}. Tam se pozna, ktera karta ma jeste rezervy napr. v ovladacich.
2.7.2007 17:19:00   217.119.125.xxx 3332
S tým tvrdením že DX10 hru nespustím s DX9 kartou veľmi nesúhlasím. Prečo som niekedy vedel spustiť DX9 hru na DX7 karte. DX10 hry pôjdu zrejme iba vo Viste ale určite aj na DX9 karte.
3.7.2007 08:42:31   193.84.46.xxx 3132
Tak asi pšeněji only DX10 hru nespustíte. Většina her je zatím dělaná tak, že základ je dělaný v nižším DX, ale spousta věcí je dělaná ve vyšším, s tím, že na starších kartách se nepoužijou. Ale i tak jsou hry, které na DX7 kartách nespustíte, např. jeden z Princů of Persia apod.
2.7.2007 17:23:04   83.240.11.xxx 3231
Ve skutečnosti neexistuje žádná "čistě DX10 hra" ... dost možná neexistuje ještě ni žádná "čistě DX9 hra" ... vždycky se spustí v takové verzi, kterou zvládne tvoje gk. Dneska je obvykle minimum DX8.1
27.8.2007 15:09:58   80.188.190.xxx 2424
Řekl bych, že řešit to zda pustíte dx10 hru na dx9 kartě je zcela zbytečné, jelikož to bude trvat ještě notnou dobu, kdy budou opravdu a pouze dx10 hry. Veškeré připravované hry by měly podporovat obě verze dx a tím i takovéto karty. Jediné čeho se můžeme tedy bát, že některé věci nepoběží. Visty také běží na dx9 kartách, jen nemáte např. Aero. Tak proč by tomu mělo být u her jinak.
2.7.2007 18:22:11   85.70.35.xxx 5433
karta za 5200 kterou vykonove porazi karta za 3500 to je uplne vybornej kup.a kdyz to porovnate s kartou za 5k (x1950xt) tak prohraje o 30 procent ve vsem.tomu rikam vyhodna koupe.nemuzu si pomoct,ale tenhle clanek se mi zda zaujatej :X
2.7.2007 22:09:32   89.176.136.xxx 3332
Ja mam nekdy pocit, ze nekteri ctenari jsou nesvepravni. Byl clanek nazvan kupujeme kartu s nejlepsim pomerem cena vykon? Bylo nekde receno, ze na hry neexistuje nic lepsiho? Pochopte uz, ze aktivne chlazeny radeon X1950GT za 3500 neni snem kazdeho clovicka a prestante o tom tady vest "ucene disputace". Nekdo proste da prednost pasivni GF8600GTS s fungujicim PureVideem a dostatecnym vykonem pro hry...
2.7.2007 19:19:52   89.176.172.xxx 3032
je to easy,mozna spustis,ale nebudes ji mit s podporou DX10 ...Cili srovnavat to nelze
2.7.2007 21:59:45   85.207.122.xxx 3232
Ten DX10 je sice pěknej,ovšem zatím to co v něm bylo dáno na trh je podstatně pomalejší na stejných kartách než hra pod dx9c,takže pochybuju,že podobná karta DX10hru v pohodě rozchodí :-)..... takže zatím bych svýho radeona nechal v klidu a počkal až z dnešní špičky bude lidovější střed :-),do tý doby stejně hry pod dx10 nebudou zas o tolik lepší než pod dx9...a to nemluvím o Vistě :-) :-)
2.7.2007 23:12:54   83.240.26.xxx 3130
presne tak, kdyz hra pouziva DX urcite verze, pak pouziva i tyto dynamicke knihovny, ktere musi podporovat jak ovladace, tak karta, pac rozsireni, ktere zapinaj ovladace na popud knihovny DX muzou mit podobny efekt jako obdobna implementace v predchozi verzi DX, ovsem z programatorskeho hlediska to jsou proste dve ruzne rozsireni, dva ruzne prikazy, proste a jednoduse, DX neni zpetne kompatibilni, kdyz si nainstalujes DX9, instalujes si spolecne s ni jeste 8 a 7, starsi uz mam pocit ne..
2.7.2007 21:10:26   62.240.183.xxx 3231
"Karta podá v průměru podobný výkon jako Radeon X1950Pro"

Neskodilo by pridat srovnavaci grafy nebo minimalne odkaz.
4.7.2007 18:27:54   91.127.192.xxx 4035
Posledne dobre karty od ati boli 1950 a posledna dobra od NV bola 8800. Vsetko co vydali obe spolocnosti potom je tazky brak. Predrazene smejdy so slabim vykonom pod dx9 a prakticky nepouzitelne pod dx10 (ako 8600 tak 2600-prve recenzie na zahranicnych servroch)... Zeby na nas beznych ludi zacali firmy kaslat alebo herny priemysel neberie ohlad na nikoho s beznou kartou za normalnu cenu? Pride mi to zverstvo ze si clovek kupi kartu za 5-6 tisic pride domov nahodi novu hru, nastavi 1280*1024 plne detajly (ved do frasa nechal v obchode pekny balik za plastovu placku s trochou kremika) a vsetko co dostane na monitore bude trapny slideshow? Je toto normalne?
5.7.2007 09:11:04   83.240.51.xxx 3333
Všiml jsem si, že karta postrádá 6-pin napájení.. Ostatní 8600GTS od konkurenčních výrobců ho však mají. Jak je to možné?
6.7.2007 14:21:05   89.248.248.xxx 2931
Prosimvás jelikož uvažuji o koupi této grafické karty (8600GT) tak by mě zajímalo co jste při testování použli za skříň prosimvás odpovězte na seawll@seznam.cz
10.7.2007 08:56:41   193.179.29.xxx 3329
Rozesmivaji me rady typu "nema cenu nic jinyho nez 8800GTS", nebo "levnou vykonnou kartu jedine X1950pro".
Pisatele maji castecne pravdu, ale...
Skladam a prodavam PC uz nejaky ten patek a pozadavek drtive vetsiny zakazniku je levny a vykonny pocitac. Slova levny a vykonny se navzajem vylucuji :o). Nejcasteji skladane PC je u nas i dnes, v dobe C2D, Athlon X2 kolem 4000+, 1GB RAM , a svete div se, 7600GT od Gigabytu s pasivem. Mam spolehlivy, tichy PC s dostatecnym vykonem i na hrani a vcetne periferii (tiskarna apod...) se vejdu do 20 000 s DPH :-).
13.7.2007 10:08:39   82.142.70.xxx 2929
Pořídil jsem si recenzovanou 8600GT za 3350Kč. Podařilo se mi jí přetaktovat na 720/1680MHz a teplota nepřeleze přes 75st. (dobře chlazená skříň s bočním větrákem - fouká přímo na kartu). 3DMark 05 - 9150 bodů s A64 x2 4800+.
Ve Vistě s DX10 a Benchmark Call of Chuarez ovšem hrůza min.3,5 max.9,5 FPS. Z vlastní grafiky za použití DX10 jsem rovněž nijak uchvácenej nebyl.
Závěrem: Za tu cenu dobrá koupě, v ceně do 4000 Kč asi nejlepší volba, jenom proto že umí DX 10 nevhodné (počkat, nebo 8800GTS).
21.8.2007 15:24:40   85.92.38.xxx 2221
četl jsem tu tákové bláboly typu že na kartě DX9 podpora nespoustíš hru DX10 atd.
Takže na jednom kompu jsem majitelem XP home a Vista ultimate můžu vám říct že Halo2 které má full podporu DX10 jede ve vistě i na grafice
GeForce 6800GT která jak víme je jen DX9
a proč?
protože všichni výrobci si uvědomují že i když budete mít například vistu ne všichni budou hned vlastnit i grafiku DX10.
a koor ted když hry s podporou už jsou ale grafik je dost málo na to aby to měl skoro každý a pokud to nebudou ignoranti bude vždy u hry zabezpečena spětná kompabilita s předchozí verzí DX doposuď to tak bylo a bude to tak i nadále- takže neplašte.
pokud jde tady o hratelnost her tak hráče bude zajímat především výkon grafiky aby hra jela plynule atd a že je stav jaký je tak na grafiku s podporou a odpovídajícím výkonem DX10 za rozumnou cenu si ještě počkáme proto
není důvod spěchat na DX10. hotovo...
21.8.2007 19:00:53   89.102.70.xxx 2122
jak sem to tak procet tak si zrejme koupim toho radeona ...
bude mi zvladat call of duty 2 na vyssi detaily,dx9,apod...?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

240 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 103.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.