Hlavní stránka Hardware Grafické karty Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!
Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!
autor: Marek Maťovka , publikováno 15.5.2007
Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!

Dnešní článek je závěrečný z celé série testů AGP grafických karet. V tomto souboji se vám představí od ATI X1950GT a nVidii zastupuje její papírově nejlepší AGP grafická karta 7800GS OC edice od BFG. Již teď vám mohu prozradit, že výsledky mě celkem překvapily a rozdíly byly vysoké. Kdo zvítězil? Dozvíte se v článku ...


BFG 7800GS OC edice AGP

Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!

Tato karta byla největším zklamáním z celé série testů AGP grafických karet. Papírově se sice jedná o výkonnou grafiku, realita však byla poněkud jiná. Za relativně vysokou cenu 5600Kč podávala v nízkém rozlišení výkon podobný jako X1650Pro a ve vysokém rozlišení jako 7600GT. Karta nebyla schopna pracovat na svých výrobních taktech a musela být mírně podtaktována. Jako perlička na závěr je nedomyšlený způsob uchycení chladiče, kdy může dojít ke kolizi s některými základními deskami. Koupi této karty rozhodně nemohu doporučit.

Palit X1950GT AGP

Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!

Radeon X1950GT kraloval ve všech herních testech a jeho vysoký výkon se projevil zvláště ve vysokém rozlišení, které není tak moc limitováno výkonem procesoru. Výrobce kartu osadil kvalitním a tichým chladičem.

Finální doporučení:

Hraji v rozlišení 1024x768

Pokud hrajete jen v rozlišení 1024x768, tak se vám nemusí investice ve výši 4300 Kč do Radeonu X1950GT vyplatit, protože má v tomto rozlišení výkon jen o trochu lepší než 7600GT. V cenové relaci do 3000,- Kč proto doporučuji zauvažovat nad kartou Gainward 7600GS Golden Sample, která má 1,6ns DDR3 paměti a měla by jít přetaktovat na úroveň 7600GT.

Hraji ve vyšším rozlišení než 1024x768

Jestliže hrajete ve vyšším rozlišení než 1024x768, tak vám mohu Radeon X1950GT jednoznačně doporučit. Investice ve výši 4300,-Kč se v tomto případě vyplatí. Dejte si však pozor, aby jste měli ve svém počítači dostatečně výkonný zdroj - aspoň 400W od kvalitního výrobce.

Je lepší koupit novou sestavu nebo investovat do AGP grafické karty?

Odpověď na tuto otázku je dost individuální. Pokud máte sestavu s procesorem na úrovni procesoru v testovací sestavě, máte dostatek operační paměti a chcete hrát na počítači hlavně hry (procesor vás příliš neomezuje v jiných činnostech u počítače), tak je lepší investovat do dobře vybrané AGP grafické karty.

Novou sestavu je lepší koupit v případech, kdy chcete hrát všechny hry na maximum, máte dostatek finančních prostředků, nebo pokud je váš počítač ještě starší než byl počítač použitý v testovací sestavě.

Za zapůjčení karet do testu děkujeme společnostem IT Krámek a KaK Computers.

Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!

Duel: X1950GT vs 7800GS - to nejlepší z AGP!



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.5.2007 12:20:24   80.95.113.xxx 8263
Škoda, že autor narazil na špatný výrobní kousek. Chtěl bych upozornit, že výsledky jsou tím bohužel zkresleny. Já mám 7800GS už rok, a to v provedení od MSI. Instaloval jsem své chladicí řešení, viz: http://advmichal.i-line.cz .
Stabilně kartu provozuji takto: jadro 375@650 a paměti 1200@1500. Výsledky pak tomu samozreme odpovídají, uvedu 3Dmarky: 2001:20174 2003:14153 2005:7039 2006:3580
7800GS je vyborna karta F.E.A.R. hraju 1600x1200 na all max = min. FPS 28.
15.5.2007 12:37:25   84.42.246.xxx 3939
I kdybych narazil na nějaký lepší kus 7800GS, tak si myslím, že 1950GT je lepší volba (i vzhledem k ceně). 7800GS výkonově propadla i na jiných serverech.
15.5.2007 15:01:14   193.85.162.xxx 3438
Ono by stačilo vzít místo 7800GS Gainvard 7900GS 512MB. Jádro 510MHz, paměti 1400MHz. Pak by ten test vypadal trochu jinak. Na internetu se dá za těch 5600 s DPH najít. 7800GS se na AGP prodává rok a půl, možná dva. Je to stará karta, to se nedá svítit.
15.5.2007 20:25:41   84.42.246.xxx 3538
Kde se dá koupit 7900GS do AGP s takty 510/1400 za 5600Kč vč DPH?
16.5.2007 10:39:39   147.32.109.xxx 3333
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105120000000000DBH

http://www.ab-com.cz/?cls=stoitem&stiid=18514

http://www.skysoft.cz/detailpage.asp?DPG=60455
16.5.2007 13:25:41   84.42.246.xxx 3434
Díky za zajímavou informaci. Musím uznat, že ta 7900GS by byla v testu lepším soupeřem pro 1950GT.
15.5.2007 12:48:41   82.119.239.xxx 5339
Zaujimave fotky, presne ako keby som videl svoju bednu. Aky mas Athlon? Ako uchladi ten pasiv NB na zakladnej doske? Inak ten ventilator na Silentbooste Ti odporucam nahradit za AC s keramickymi loziskami - je o poznanie tichsi.
15.5.2007 13:01:06   80.95.113.xxx 3859
Tohle uz je minulost, ale sestava byla takova: MB msi K7N2 Delta2 Platinum fbs 420 CPU amd AthlonXP Barton 3200@3400 RAM Kingston 1GB 400MHz Dual ULL CL2 2-2-2-5-1 VGA msi NX7800GS-TD256 375@650 1200@1500 HDD1 wd Raptor WD360GD 36Gb HDD2 Hitachi 7K250 80Gb DVDRW nec ND3540A DVDROM plextor PX130A

Pasiv uchladil chipset zakladni desky v pohode. S tou hlucnosti Silentboostu a AC mas pravdu, ale byl jsem nucen AC vyndat, protoze tohoto Bartna proste neuchladil. Silentboost je cely v medi a ten Barton dost hral (slo o nejrychlejsiho Bartna vubec a honil jsem ho na 220FSB).
15.5.2007 14:46:38   193.85.162.xxx 3537
Mám stejnou desku, mám i CL2 paměti Kingston, přesto je deska s nimi schopna komunikovat max. na CL2,5 :-/ Když to nastavím CL2, kouše se to.
15.5.2007 15:57:04   82.119.239.xxx 3538
mam rovnaku zakl. dosku a CPU mam Barton 2500+@2321 (211*11) - takze pretaktovane to mam este viac (myslim percentualne oproti povodnej frekvencii) a na pasive zo silentboostu mam ventilator AC Arctic Fan 3 - teplota 40C pri idle a 50C pri burn. Pasiv ma silentboost daleko lepsi ako AC, to je jasne.
17.5.2007 12:28:08   80.95.113.xxx 3234
No, neni barton jako barton Ja jsme mel kousek 3200+, 2200MHz(11x200)@2640(12*220), navic tenhle skoro nejrychlejsi Barton mel taky nejvetsi TDP=77W. Mrkni sem: http://www.svethardware.cz/art_doc-6DF9DFB2E6A2DEFEC1257035005AA680.ht ml
17.5.2007 12:34:30   80.95.113.xxx 3434
Aaaa, uz mi to docvaklo pasiv=boost, vetrak=artic, jj dobra kombinace
15.5.2007 14:09:44   91.127.44.xxx 4136
presne tak. ja mam v jednom pc tiez 7800GS s jadrom G71 a 512MB ram. v skutocnosti je tam jadro 7900GT pcie. a vykon je teda nad urovnou x1950gt
20.5.2007 15:37:28   212.71.151.xxx 3132
chtel bych potvrdit zde uvedene postrehy. take jednu 7800GS do AGP vlastnim a to Leadtek Winfast A7800GS 256MB (G71), GPU375@560, GDDR3 1200@1464. Pretaktovani, ja je videt, uplne jine a vysledky v markach mam takoveto (ostatni je velmi neobjektivni):
3DMark01: 18.165
http://img280.imageshack.us/img280/6994/3dmark0118165smyz5.jpg
3DMark03: 13.713
http://img371.imageshack.us/img371/8782/3dmark0313713smlx0.jpg
3DMark05: 7.045
http://img382.imageshack.us/img382/5972/3dmark057045smsm2.jpg
3DMark06: 3.570
http://img280.imageshack.us/img280/9980/3dmark063570smxr1.jpg

provozovano na mobile Athlonu OC 3200+.

presto uznavam kvalitu Ati 1950 di aGP, mylsim, ze jsou to karty vykonove velmi blizke.
27.10.2007 17:27:17   88.100.249.xxx 1112
To bych se hadal,

MB MSI K8N Neo
nF3 250, s754, AGP 8x
CPU Athlon64 3200+ 2.2@2600MHz
ATI X19500pro 580/1400 @ 621/1540 zatim 512 MB RAM
433MHz 2x512MB

3DMark01 25045
3DMark03 15121
3DMark05 9564
3DMark06 4459
15.5.2007 12:25:41   195.47.34.xxx 3938
Takže jako nejlepší koupi bych asi viděl 7600GT -7600GT od Gainwardu , za 3400 s DPH jasná volba, jo a ještě jedna věc, možná byste měli karty řadit podle minimálních FPS, k čemu mě je průměrných 50FPS když hra pojede při hodině hraní 10minut na 15FPS, potom je lepší karta která si průměr udrží na 35FPS a minimální nepůjdou pod 30FPS
15.5.2007 12:30:53   195.47.34.xxx 3439
Sice nevím proč, ale ve firefoxu se mi ten link nechce otevřít, tak to zkuste v exploreru nebo v opeře
15.5.2007 13:02:03   81.92.159.xxx 3638
V CMS je bug a přidává za "?" v URL "%20"...
15.5.2007 12:33:04   84.42.246.xxx 3638
U minimálního FPS, můžou být větší odchylky měření než u průměru (přestože jsem některá měření prováděl vícekrát). Hra taky může jet klidně hodinu na 50FPS a pak 1s na 10FPS. Měření min FPS má tu nevýhodu, že prostě stačí aby u jednoho snímku bylo FPS hodně nízké a už se ta hodnota zaznamená. Já beru min FPS spíše jako dopňkovou hodnotu.
15.5.2007 12:56:23   84.47.72.xxx 3540
no tak by to chcelo nejaky graf. ale ja myslim ze nic take sa nemoze stat... pokial je OS spravne nastaveny, je dostatok RAM a pri testovani sa nepouzivaju ziadne zbytocnosti ako AV atd... k ziadnemu nezmyselnemu poklesu FPS nemoze dojst
15.5.2007 12:51:18   84.47.72.xxx 3640
"Eagle napsal:
možná byste měli karty řadit podle minimálních FPS
"

suhlas. minimum je najdolezitejsi.
mozno by bolo dobre robit priemer z minimumu... hmm to je blbost ...lepsie by bolo si tu scenu odsledovat a vyradit to, co bolo jednoznacne chybne.
15.5.2007 13:22:56   193.110.187.xxx 4237
fellpain napsal:
suhlas. minimum je najdolezitejsi.
mozno by bolo dobre robit priemer z minimumu... hmm to je blbost ...lepsie by bolo si tu scenu odsledovat a vyradit to, co bolo jednoznacne chybne

mas pravdu bola by to blbost .... robit priemer z minimalnych fps na ktorych moze byt odchylka radovo v desiatkach %, nakolko akekekolvek spomalenie win na zlomok sekundy ti ovlplivni vysledok min.fps a ked to este spriemerujes vyjde ti blbost

ake si ale urobis test viac krat zasebou tak prave priemerne fps budu ukazovat ronake cislo +-1%
15.5.2007 13:32:27   84.42.246.xxx 3638
Udělat průběh u min FPS a udělat z toho graf je určitě dobrý nápad.
15.5.2007 12:32:05   83.240.11.xxx 4143
X1950PRO bude asi aktuálně to nejlepší pro AGP od ATI, nikoliv GT. Tahle grafika je kromě shaderu 3.0 horší jako moje X800XT PE na XP 3200+
15.5.2007 12:39:13   84.42.246.xxx 3538
Rozdíl mezi GT a Pro je jen v taktech, karty mají stejné jádro. Není mezi nima velký rozdíl.
15.5.2007 14:09:41   85.70.16.xxx 3846
než tvá x800 je lepší dnes už i x1650pro, natož pak x1950 a byt i jen GT

dobrej plk
15.5.2007 15:20:13   83.240.11.xxx 3437
To by mě zajímalo v čem kromě potrhlých 3Dmarků. X1950GT podává ve hře Oblivion o cca 10% horší výkony než u mě, rozdíl je jen v procesoru 2700+/3200+. 128 bitová X1650PRO je trošku mimo. ta sbírá body jen za pixel shadery .
15.5.2007 18:28:19   84.42.246.xxx 3333
Taky záleží, jestli jste použil stejnou testovací metodiku a nastavení.
15.5.2007 12:32:30   82.202.104.xxx 3638
Tak to se mel docela stesti na dobrej kus...bohuzel ,ale PCT asi nemuzou objednat 10kusu a kazdej ozkouset...
15.5.2007 12:34:52   194.160.194.xxx 3537
Aku graficku kartu by ste mi poradili k tejto zostave?
-C2D E4300 BOX
-ASUS P5B
-2x512 MB 800MHZ DDR2 KINGMAX
-SEAGATE 7200.10 250 GB
-SAMSUNG DVD-RW SATA 1
-450 W EUROCASE
15.5.2007 12:38:06   195.47.34.xxx 3738
8800GTS 320Mb
15.5.2007 12:41:22   82.119.239.xxx 4143
vzhladom na zostavu a na to, ze sa preberaju karty pre AGP, vrele odporucam GF 5200.
15.5.2007 13:44:58   85.160.40.xxx 3538
ATi X1300XT, ATi X1650pro, ATi X1950pro, nVidia GF8800, případně nějakou ATi HD 2xxxx. Jde o to na co to PC je využíváno, pokud nehraješ nemá smysl tam rvát nějakou supr grafiku, pokud hraješ, myslim, že se nemusíš bát ani GF8800, procesor ji po přetaktování určitě uživí ;-)

Akorát bych se obával toho zdroje, raději se mrkni po nějakém Fortronu/Chieftecu/Seasonicu/..., který je určitě "bezpečnější" a má lepší výkon, možná by se vypolatilo koupit i 500W zdroj, který bude lepší investicí do budoucna.
15.5.2007 12:40:12   84.47.72.xxx 3739
Marek Maťovka, dik za recenziu, dobra praca(min. fps)

ucite by som sa rozhodoval medzi 7600GT a X1950GT(zaujima ma min. fps a rozlisenie 1024x768. tiez somarinky ako AA a AF zapinam len ked fps neklesnu pod 50)

7800gs je teda riadna hruza

"Mike
F.E.A.R. hraju 1600x1200 na all max = min. FPS 28.
"

oh boze... ze 28fps... heh
15.5.2007 12:54:14   80.95.113.xxx 3537
Oh, zapomnel jsem uvest min. FPS 28 po dobu 3% testu ... Ale nikoho nepresvedcuju, nechci se hadat
15.5.2007 13:05:19   81.92.159.xxx 3738
Děkuji za názornou ukázku toho, že výkon grafických karet v předešlém testu nebyl limitován výkonem sestavy. Patří vám tedy moje omluva a 50 haléřů

Očividně si budu muset trochu vylepšit znalosti v oblasti nároků daných her na jednotlivé komponenty.
15.5.2007 13:33:48   89.31.11.xxx 3537
V článku uvadite že je karet vyráběna 80nm procesem ale u ve většině internetovych obchodech uvaději že je karta vyrobena 90nm procesem kde je pravda ? např zde http://eshop.kak.cz/zbozi/gap082-palit-xpertvision-radeon-x19 50gt-super-graficka/
15.5.2007 18:25:22   81.92.159.xxx 3534
Když ono to, že je to ve většině popisků e-shopů nic neznamená, většinou od sebe ty blbosti opisují.
15.5.2007 20:26:59   84.42.246.xxx 3333
80nm je správně
15.5.2007 13:49:40   158.196.143.xxx 3540
Nevim ale mysli si ze nejlepsi pomer cena/vykon nenabizi x1950GT ale x1950pro...tady se verze pro pradava o 100Kc levneji nez GT

link

//Teuzz: opraven link, smazán druhý pokus
15.5.2007 14:02:15   84.42.246.xxx 3536
Já tam žádnou levnější 1950Pro do AGP nevidím. Zkus radši dát přímý link na kartu.
15.5.2007 14:03:41   158.196.143.xxx 3637
Tak dalsi chybka dival jsem se na PCIe a ne na AGP verzi takze OT :-;
15.5.2007 13:49:57   82.209.34.xxx 3436
http://www.tomshardware.com/2007/01/10/agp-platform-analysis/page12.html

To bych rád věděl proč nefunguje ten link ve FF a ani nejde ctrl+c, ctrl+v. Nevíte, kde je chyba?
15.5.2007 14:12:54   85.135.72.xxx 3737
Po téhle pokukuju. V 7600GS ji mají za nějakých 2800. Ale čeho se docela bojím je chladič. Působí na mě dojmem uřvaného děcka.
16.5.2007 09:37:37   88.146.168.xxx 3433
chladiče se neboj, přes rivatuner jdou regulovat otáčky, ve 2D windows necháš 40procent(neslyšitelná) a ve hrách na 70procent (uchladí krásně a slyšet to přes zvuk nebudeš)
15.5.2007 15:48:24   86.49.79.xxx 3637
mam asi tu nejhorší grafarnu GF FX5200 je to hruza od roku 2004 už žadnou hru nespustím na max a už ani na medium o 3Dmarku už ani nemluvim akorat vam povím že moje nokie N95 ma 75x víc fps jinak počítač mam ještě myslím dobrej Celeron 2,8 GHz 768 Mb ram 333 MHz co by byla nejlepší grafarna do AGP něco kolem 5-6 tísíc Kč ať si to ještě užiju v zaří dostanu novej doufam něco hodně výkonýho. dík
15.5.2007 16:13:58   195.212.29.xxx 3637
to uz radeji vydrz na novy, tohle uz nestoji za investici...max kup nejaky R9800...
15.5.2007 17:42:29   85.135.72.xxx 3537
no já mám Barton @2350+1GB a brzdí ho rad9200. Myslím že cpu ještě asi rok vydrží, takže ta 7600 by byla pro mě ideální.
Investovat 5-6K do grafiky když máš dostat nový komp, to jsou teda vyhozený peníze.
15.5.2007 15:48:45   85.207.11.xxx 3638
U mne to vyhrala takhle karta co na ni rikate?Myslim ze je to do AGP dobra volba a mam sestavu skoro stejnou jak v tomto clanku....tady je odkaz na muj vyber a docela by mne zajimal vas nazor popripade jestli ji vlastnite tak jak jste spokojeni...diyk http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=42150
15.5.2007 15:52:19   85.207.11.xxx 3636
Smazgte v linku %20 aby jste se tam dostali
15.5.2007 16:02:01   84.42.246.xxx 3637
Palit má lepší chlazení.
15.5.2007 18:03:38   195.91.54.xxx 3534
To chladenie palit vyzera hrozne-nieco medzi rajcinou a nadorom mam presklenu skrinu a tuto kartu http://www.alza.cz/graficka-karta-msi-rx1950pro-t2d256-agp-d71237.htm
Ten palit by tam velmi dobre nevyzeral.
15.5.2007 18:24:41   84.42.246.xxx 3332
Pro mě je podstatné, že chladič na Palit dobře plní svůj účel. Bylo by sice lepší, kdyby teplý vzuch vyháněl ven, ale kartu uchladil dobře a tiše. 80mm ventilátor se dá dobře regulovat
15.5.2007 16:35:49   84.47.53.xxx 3235
Pri dnešných cenách procákov a dosiek by som do AGP grafiky nešiel. Však solídny procák + doska je za 3600,- a dnešné ceny pamätí ani netreba komentovať.
15.5.2007 17:17:42   213.192.3.xxx 3234
Má sestava je velic podobná té, která tu je uvedená.Sám jsem vlastník 7800GS na G70 jádře 375@500 a 1200@1500.Během mých experimentů jsem zjistil,že referenční chladič je potřeba poupravit pro potřeby přetaktování. Výkon po přetaktování stoupne a karta nedá 7600GT šanci.Sama 7800GS na G71 topí mnohem méně,takže netuším proč nešlo taktovat.Každopádně musím uznat,že tento test je pro mě sklamání,čekal jsem mnohem lepší metodiku.A taky schopnost vyždímat z karet maximum. No nic, asi budu muset provést pořádný test sám,aby se autor trošku poučil:-)
15.5.2007 17:33:50   84.42.246.xxx 2929
Johny, kartu jsem testoval pořádně. Když karta hází artefakty při defaultním nastavení, tak asi nepůjde moc dobře taktovat. Každý kus je jiný a ten který jsem testoval jsem musel podtaktovat, aby vůbec správně fungoval. Karta šla stejně blbě taktovat, i když jsem otáčky ventilátoru nastavil na 100%, takže chlazením to v tomto případě nebylo. Z karty jsem vyždímal maximum, víc karta nedala ... to nemá s metodikou nic společného. To že 7800GS v případě dobrého přetaktování porazí 7600GT je sice hezké, ale 7600GT stojí skoro polovinu ...
15.5.2007 17:50:49   213.192.3.xxx 2828
Marku,pokud to bylo fakt špatným kusem (což se stává)tak se omlouvám.Akorát,když je jedna karta na výrobcem dané frekvenci "nestabilní",je možná lepší sáhnout po stejné kartě ale od jiného výrobce,která tyto takty zvládne.Test by potom podal mnohem přesnější informace. PS:referenční chladič taky běžel na 100% a přitom teplota vystoupala závratně a nebylo to ono:-( Potom jsem přidal na měděnou část nad čipem normální větrák ze zdroje a teplota nestoupne nad 60 stupňů ani po přetaktování;-)
15.5.2007 18:19:58   84.42.246.xxx 2727
Zajímavé, u mě kartu refenční chladič uchladil výborně i na 25% otáček (na 44°C). Je možné že jiný kus by dopadnul lépe, ale přesto je 1950GT lepší volba (i vzhledem k ceně). Ta 7800GS výkonově propadla i v testech na jiných serverech.
15.5.2007 18:39:44   213.192.3.xxx 2728
Souhlasím,že 1950GT je momentálně asi nejlepší volba pro AGP.(teda pokud neseženete 7900GS pro AGP :-))Spíše šlo o to, že tímto testem byla ukázána 7800GS jako nejhorší možné řešení pro AGP, což není zase až tak úplně přesné.PS: já mám jádro G70 ,které topí a je známo,že G71 topí mnohem méně ;-)Takže chápu že to šlo uchladit i na 25% výkonu větráku.
15.5.2007 19:35:30   213.192.3.xxx 2727
Tak když jsem si ještě jednou prošel výsledky (3D Marky a kouknul na svoje výsledky 6->3160,05->7380 06->13570) tak i moje stará 7800GS s jádrem G70 vlastně předbíhá 1950Gt i po OC :-)
S toho mám vážne radost....
TO MI POVIDEJTE, ZE JE 7800GS spatna karta.....
15.5.2007 20:12:34   84.42.246.xxx 2727
Předpokládám, že ty výsledky jsou s hodně přetaktovanou 7800GS. Jinak v 3DMarku byl vynechán CPU test, tak to třeba ukazuje méně.
Ještě bych chtěl dodat, že výrobce BFG jsem vybral právě proto, protože je nejlevnější. Pokud chcete 7800GS od lepšího výrobce, tak bude stát více než těch 5600. Nejdražší modely stojí klidně až 9000 a to už jsou u AGP nereálné ceny.
16.5.2007 07:51:19   62.84.133.xxx 2727
Závisí na tom, co je to hodně. Pokud jdou paměti zvednout o cca 150MHz a jádro o 125MHz, ( 375@500 a 1200@1500) tak nevím jestli to je na škodu když výkon skočí o 25% nahoru:-).Spíše naopak vím,že někteří uživatelé se orientují právě podle OC možností.Také porovnávat funkční kartu s kartou,která má nějakou vadu už od výrobce mi připadne trošku zavádějící.
Příště,když budete testovat,bylo vhodné,aby testování probíhalo s kartama,které jsou plně funkční!.Pak bude prokázán plná výkon těchto karet včetně možnosti jejich přetaktování.Protože např.78GS je svými OC možnosti známá.Co se týče ceny, tak to je věc druhá.
15.5.2007 22:31:19   147.229.204.xxx 2727
Tak nevím, jesti je vhodnou metodikou testování vadného kousku, který jasně patří na reklamaci.
Přetaktování samozřejmě záleží na kousku, ale pokud nezvládá ani základní takty, tak je někde chyba a rozhodně je to důvod k reklamaci
16.5.2007 18:16:37   85.207.97.xxx 2827
plne souhlasim, tato karta nemela byt testovana ale mela jit na reklamaci :o) nechapu jak muze nekdo delat testy s spatne fungujicim, jeste k tomu, testovanym hardwarem. Lidi kam se podela objektivita!
16.5.2007 18:39:47   85.207.97.xxx 2727
LOL normalne texty u takovychhle testu nectu ale po svym prispevku sem se zacetl a opravdu si je autor vedom, ze svoji recenzi mystifikuje ctenare tohoto webu? Vzdyt pise ze musel sundat nejakej sroubek z chladice grafiky (coz udajne nemelo vliv) a pak je pohorsen ze tato karta nefunguje ani na puvodnich (pretaktovanych od vyrobce) frekvencich. Za tento test bych autorovi nedal ani korunu.
16.5.2007 21:19:10   84.42.246.xxx 2827
Jestli chceš naznačit, že karta nešla přetaktovat proto, protože jsem musel odšroubovat nějaký šroubek, tak nemáš pravdu. Stačí se podívat do článku na teploty na kartě a je jasně vidět, že teplota na kartě je v pořádku => žádný šroubek neměl na funkci karty vliv.
Jaké karty jsem dostal dispozici na test, tak takové jsem přesně otestoval a popsal.
17.5.2007 09:45:05   85.207.97.xxx 2727
Nic nenaznacuju, ty sroubky drzi chladic pritisknuty vodorovne na cipu, pokud se nejaky odmontuje nemusi to spravne uchladit treba jenom cast cipu a merena teplota se nemusi nijak zvysovat. Mam doma GF 6800 a kdyz sem na ni namontoval vodni blok od Zalmanu tak to taky zacalo hazet artefakty a teplota byla v normalu. (pro rejpaly: byl namontovany v poradku a zkousel jsem to nekolikrat - proste to ten blok neutahnul)
17.5.2007 11:41:49   84.42.246.xxx 2727
To by jsi tu kartu musel vidět, aby jsi to dokázal posoudit. Těch šroubků tam bylo celkem 7. A ten, který jsem musel oddělat nevypadal, že by byl zrovna nějak důležitý. Navíc si myslím, že pokud vznikne taková kolize, tak za to může výrobce grafické karty.
17.5.2007 17:23:56   85.207.97.xxx 2727
dovolim si opet nesouhlasit, za tuto chybu muzou oba vyrobci, grafiky i MB. Nevim kolik tech srobku tam bylo ale podle ty fotky bud 5 nebo 9 ;o)
17.5.2007 17:44:11   84.42.246.xxx 2727
Šroubků bylo 7 + 2. Nepřijde mi úplně standartní, pokud na druhé straně karty šrouky vyčnívají půl centimetru. Podle mého názoru za to v tomto případě může spíše výrobce grafiky než výrobce základní desky. Žádná jiná grafika neměla s touto deskou problém.
20.5.2007 02:03:42   85.207.97.xxx 2626
uznavam ze to bude chyba vyrobce VGA, ale presne o tom mluvim: jakto ze jste uvedl ze sroubku bylo 7 a potom 7+2? Vite vubec co pisete? Vypada to totiz ze sroubek sem sroubek tam a vam to je jedno. Ani se nedivim ze jste tyto testy provadel s vadnou grafikou a jeste k tomu podtaktovanou.
BTW: Nebude nahodou cena u Nvidie vyssi kvuli tomu ze uz je karta od vyrobce nataktovana?
15.5.2007 17:30:25   84.242.78.xxx 3035
je X2 s 1950pro 512MB nejlesi volba.. s 2GB ram.. dosahnete slusneho vykonu a nejakej cas to jeste vydrzi... napriklad C2D 6400 s 2GB ram a prumernou pcie deskou a N7900GTX o moc lepsi vykon neposkytne..
16.5.2007 06:19:14   84.47.53.xxx 4545
Ja som zástanca sedmičkovej rady od nvidie. Síce nepodporuje HDR+FSAA, ale je to úplne bezproblémová rada. Mal som 7900gto a kamoš ju má doteraz a neni hra ktorá by na tom nešlapala. Kopec hier zvláda v 1600 x 1200 s 4xAA/8xAF. Proste bezproblémové ovladače nvidie sú neocenitelné. ATI je čo sa týka ovladačov úplna bieda a verte, že sa dosť zapotíte pri ich inštalácii.
17.5.2007 04:47:46   84.242.78.xxx 2728
no ja nevim co je dnes na ovladacich od ATI spatnyho.. nadresar WINDOWS je created 9 brezna 2005 tzn tuhle instalaci mam pres dva roky.. updatuju ATI Catalysty i control centrem pokazdy kdyz jsou, 1950pro je treti atina za tu dobu v tomto kompu a X2 3 procesor.. za dva roky jsem se nesetklal s problemem.. v druhym kompu je C2D 6400 N7900GTX a frci to taky v pohode..na obou pouzivam dva displaye.. jen co jsem chtel rici je ze tyhle dva kompy oba dva s 4GB ram jedou ve hrach tak nejak srovnatelne.. a pokud nekdo ma s939 staci kdyz si za 8k koupi 1950 pro a X2 pokud uz ji nema..a bohate mu to bude jeste na rok/2 stacit..Visty jedou s 9 kartama v poho..a nikdo si dnes a ani za rok jeste nedovoli udelat hru jen pro DX10 takze co..
15.5.2007 22:46:07   85.135.72.xxx 2727
aneb, kdyby si neklik, tak dneska neusne
15.5.2007 23:20:54   83.208.65.xxx 2727
Zdravím všechny. Mám Pentium IV 3.06 Ghz@3,45 Ghz a 1 GB Rambus pamětí. AGP je pouze 4X a rád bych slyšel vaši radu ohledně nové grafiky. Díky.
16.5.2007 13:16:13   193.87.208.xxx 2729
Radeon X1950 Pro Agp
16.5.2007 13:54:57   86.49.87.xxx 2727
chci se zeptat zda někdo otevíral na tehle kartě pipeline a kolik se mu povedlo dik
16.5.2007 17:52:03   88.100.0.xxx 2727
Co říkáte na x1950GT od Sapphire?

je link
16.5.2007 19:19:04   86.49.87.xxx 2728
otevral nekdo na tehle karte pipeline a kolik se mu povedlo
16.5.2007 21:33:43   84.42.246.xxx 2727
Že 200Kč příplatek za kartu Palit s lepším chlazením a větší pamětí se vyplatí.
16.5.2007 20:07:57   80.79.24.xxx 2728
Moje sestava je toto: zakladni deska Asus P4VP-MX, Celeron 2800Mhz, 512Mb ram DDR 3200 (hodlam prikoupit dalsich 512Mb), 1 DVD a 1 CD mechanika a asi to nejdulezitejsi - zdroj jen 300W od Fortona. Co myslite? Diky
17.5.2007 07:55:26   195.39.86.xxx 2727
Mám tuto sestavu:
MB ASUS A7V600
CPU Athlon XP 2200+
RAM Kingstone 1x512MB, 1x256 MB DDR 400 CL 2,5
HDD IDE 80BG Hitachi, SATA Seagate 80 GB
DVDRW NEC, DVD-ROM Plextor
GPU ATI Radeon 9600 128 MB Ram
Zdroj Fotron 350W

Uvazoval jsem o lepsi grafice nez mam a zaujala me tato, i kdyz spoustu si toho jeste zahraji na male rozliseni a par detajlama. Myslite, ze to ma cenu do ni investovat nebo si radeji setrit a rovnou ji vzit s novou sestavou? Zahraju si obcas hru, ktera me zaujme,jinak hlavne grafika a video.

17.5.2007 09:15:36   212.26.184.xxx 2727
Budu sa este vyrabat aj nejake novsie modely grafickych kariet na AGP, ci toto je uz definitivny koniec?
17.5.2007 11:42:23   84.42.246.xxx 2727
Ještě to nevypadá na konec.
17.5.2007 11:09:48   83.208.131.xxx 3327
Ocekaval jsem od testovanych karet trochu lepsi vysledky.
Moje sestava:
MB Asus P4P800-E deluxe
chipset i865PE
CPU P4 2,8GHz Northwood
RAM A-DATA 4x512MB 466 CL2,5
Geforce 6800 Ultra 425/1100

vse na zakladnich taktech a vysledky mam:
3DMark03 11969
3DMark05 5218
3DMark06 2608
18.5.2007 15:39:37   80.188.196.xxx 3226
jj maš recht
taky bych si moc nepomohl
MB MSI K8N Neo2
nF3 250
CPU Athlon64 3700+ @2500MHz
ATI X800XT PE 550/1200
2x512MB

3DMark03 13130
3DMark05 6748
3DMark06 2297
jedinej rozdíl nemam shader 3.0

23.5.2007 08:08:04   212.26.184.xxx 2423
Este sa chystaju zaujimave kusky do AGP, takze testy mozu pokracovat
http://www.sapphiretech.com/us/products/browseproducts.php?pcat=3
30.5.2007 22:33:24   84.42.228.xxx 2020
Skoda ze jste take neprovedly testy v GNU/Linuxu tam by ATI kvuli odflaknutejm driverum dostala TEZCE na zadek

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=731&num=1


6.6.2007 21:28:41   84.47.52.xxx 2020
Do testu asi nebola vybraná tá správna karta ako súper s ATi 1950. Ja vlastním AGP kartu od GIANWARDU a to konkrétne verziu BLISS 7800GS+ zo série Golden Sample, kde táto má 512 MB DDR3 s pamäťami 1,2ns. Základný takt je nastavený 500/1400 a ide to taktnúť až na 540/1590 stabilne. Kde výkon je už porovnateľný s ATI 1950 a je zdatným súperom. Všetká česť však patrí ATI 1950 ktorá je s uznaním nekompromisne výťazom ale ako sa hovorý:"sláva víťazom a česť porazeným"
22.7.2007 17:47:06   213.151.87.xxx 1818
Zdravim všechny znalý ;)
mám doma tuto "herku"
PIV HT Prescott s478 3GHz
2x512MB Kingston
MB MSI 865GM3-FIS

a protože to dneska už nikdo nekoupí, tak to chci nechat a až budou prachy dokoupit něco rovnou lepšího.

Jde ale o to, že bych na tom občas chtěl podráždit i nějakou gamesu a jde teď o to, co do toho koupit...
měl jsem vyhlídnutou X1950PRO s 256kou RAMkou, ale bohužel jsem udělal pozdě objednávku a od tý doby ji nikde nemaj...

bylo zde spousta názoru na verze GT a PRO a stále v tom mám zmatek, jesli na to mám nebo nemám koukat... o tom PALITu jsem věděl hned od začátku, ale někde jsem se dočetl, že je téměř nepřetaktovatelný, tak nevím... nechci do toho investovat příliš a 512ka RAMka mi příjde do AGPčka zbytečná...

prosím poraďte mi, co bych měl koupit. byl jsem odjakživa zastáncem nVidie, ale vytuhl jsem na GF4ce a pak nebyly peníze na novější a ztratil jsem nad tím přehled a až teď jsem koukal, jak ATIna válcuje nVidii X1xxx řadou a myslím si, že je to v poměru cena výkon velice slušná volba.

Jestli tomu správně rozumím, tak se jedná hlavně o takty paměti a procesorů a nevím, zda má smysl kupoval PROčko třeba od MSI, pokud by GTčko od PALITu šlo přetaktit nad PROčko... vím, že moc plácám, ale nevím už jak bych to naformuloval... uvítám i cokoliv na ICiQa: 172406543
díky moc ;)
9.9.2007 15:05:39   213.151.87.xxx 1615
Víte někdo, kde by se ta PALITka dala sehnat? není nic lepšího do AGPčka, krom HISek, který jsou ale zbytečně předražený a na celej novej komp nemám
3.6.2008 18:59:01   89.103.80.xxx 00
zdravím..odesla mi geoforce 7600gt a dnes sem koupil za dobrou cenu
VGA TUL PowerColor Radeon HD 3850, AGP 8x, 512MB DDR3 (668/1656MHz), 2xDVI, HDTVOut

..kartu rad bych slysel nani nejakou odezvu ..predem dekuji

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

281 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 132.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.