Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro?
Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro?
autor: Štefek Petr , publikováno 7.5.2007
Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro?

Dnes se podíváme na grafickou kartu GeForce 8600GTS, která je v současné době předmětem zájmu hračů, kteří preferují dobrý poměr ceny ku výkonu. Jak obstojí ve srovnání s Radeonem X1950Pro, se podíváme už v samotném testu.


GeForce 8600GTS měla jediný úkol, a to porazit etalon dnešního mainstreamu Radeon X1950Pro/GT. Po technologické stránce se vše podařilo, jelikož Radeon X1950Pro si může nechat zajít chuť na hardwarové přehrávání Full HD Videa (720p a 1080p) nebo podporu DirectX 10, což je jistě veliké plus. Nicméně tyto benefity z nového jádra jsou poněkud sporné. Přehrávání Blu-ray a HD-DVD je velikým krokem kupředu, ale pravdou zůstává, že mnohem důležitější je samotný herní výkon. V posledně jmenované disciplíně GeForce 8600GTS neexceluje a překonat Radeon X1950Pro se jí nepodařilo ani s přivřenýma (oběma) očima.

Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro?

V současné době jsou ceny GeForce 8600GTS nastaveny tak, že koupi této karty opravdu nelze doporučit, protože kousek nad cenovkou nové GeForce stojí model 8800GTS 320MB, který je výkonem mnohem výše. Naopak podstatně levnější Radeon X1950Pro (až o 1500 korun levnější) poskytuje v průměru vyšší výkon. GeForce 8600GTS je přehmatem, který by měla nVidia napravit výrazným snížením ceny a posunutím směrem k low-endu. Samotný čip G84 není rozhodně špatným a integruje mnoho funkcí a technologických vymožeností (HD Video + DirectX 10), ale 32 streamových procesorů je pro poražení konkurenčního čipu RV570 jednoznačně málo. Troufám si odhadnout, že se situace výrazně nezmění ani pod DirectX 10. 

Za zapůjčení Asus GeForce 8600GTS děkuji společnosti:

Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro?



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.5.2007 17:52:57   194.160.194.xxx 3540
Keby ste si mali vybrat medzi GF 7950 GT, Radeonom X1950 Pro a Radeonom 1950 GT, ktoru kartu by ste si vybrali? Vsetky by mali rovnako velku pamat.Dakujem
7.5.2007 20:37:07   85.71.6.xxx 148181
Nejlepší bude Radeon 1950 PRO.
8.5.2007 10:40:41   80.95.245.xxx 5251
Ja si poridil Sapphire X1950GT 256mb (Jeste kdyz mainstream NVidie nebyl na trhu) a pretaktoval na z 500/600 na 630/800. Cili vic nez X1950PRO.
Myslim ze nejakou dobu mi bude tato karta jeste stacit a pak se pujde do DX10.
Tedy pokud me bude jeste bavit hrat a DX10 bude i pro XP.
7.5.2007 18:03:03   89.111.88.xxx 8072252
Nač mi bude karta podporujíci DX10, když na ní nejsou žádné hry :-),, MOžná tak za rok nebo za 3/4 roku ale takhle je to zbytečné. Což si i uvědomuje Ati která se svíma kartama nějak moc nespěchá ale tam je to trošku víc zapletený kvůi AMD ;-),,
7.5.2007 20:36:25   85.71.6.xxx 62153
to je fakt, je to zbytečný. A stejně, mám pocit, že hry na PC jsou naprosto jistě do záhuby. Letos fakt nevím, která hra se mně líbila! Žádná! Jsou samé sračky převedené z konzolí nebo stopadesátej díl NHL...
7.5.2007 21:40:35   88.212.22.xxx 7052
Mne tohto roku vyslo dost podarenych titulov - Medieval 2 Total War, Oblivion, Gothic 3, Neverwinter Nights 2, Stalker... Vsetky legalne kupene, momentalne sa tesim na Witchera, ktoreho mam predobjednaneho uz asi pol roka... :-) Ani jedna z tychto hier ma nesklamala - treba len trosku sledovat Mod scenu a stiahnut si potom ten spravny Mod - Stalker s Realism Modom od hERda je absolutna spicka a porovnavat to z nudnym Halflife 2 je bohapuste ruhanie...
7.5.2007 22:13:21   89.111.88.xxx 3639
Hmm za to já sem si řekl, že si po dlouhé době zahraju nějakou tu hru :-),,
A skusil jsem Stalkera a co že se nestalo? Asi v polovině mi nastala nějaká chyba ve hře, takže jsem nemohl do další části, poněvadž jsem nesplnil tu předešlou (a to vinou nějaký chyby ve hře :-( ) A to jsem měl nejnovější patch + češtinu
8.5.2007 04:56:13   192.128.254.xxx 3634
Ja som nemal problemy... no ten mod od hERda odporucam... kompletne meni hratelnost k lepsiemu o 100% + pridava veci ktore tam povodne mali byt,akurat ich tvorcovia museli na poslednu chvilu odstranit...
8.5.2007 10:17:06   83.240.1.xxx 3634
jsi si vedom toho, ze vetsina her, ktere jsi zminil vysla uz loni a to u nekterych uz dost davno loni, ne? :-)
7.5.2007 20:49:26   85.207.42.xxx 4546
Citace:
která se svíma kartama
Ty zvýře... Pyš česki...
7.5.2007 21:46:24   89.111.88.xxx 3567
,,
Ted si mě dostal ,,
ANo pokusím se pro příště s tím něco udělat :-),,
9.5.2007 16:18:44   81.19.5.xxx 3655
dit pyse ceski >)
8.5.2007 07:38:12   89.111.88.xxx 3672
By mě zajímalo, kdo si tady dává takovou práci a odklikává že je to blábol ? Učitě nějakej Nvidi -ák :-),,
To nemáš na to aby si napsal vlastní názor místo klikání?
10.5.2007 13:55:26   85.207.174.xxx 3734
Toť vždy stejné. Marketing nás popohání ke koupi drahé nejnovější techniky, která předbíhá svou dobu, abychom se připravili na nadcházející digitální přerod. Jenže až bude nová technologie aktuální, stane se z takové před(r)evoluční karty zastaralý, nevýkonný a bezcenný bazmek. Proč pak tedy přeplácet něco, co nevyužiji teď a co nebude pořádně použitelné ani v budoucnu? Snad jen aby se zaplatil vývoj a my, racionálně uvažující kupci, se technologie dočkaly dřív. I to je dobře.
7.5.2007 18:03:13   84.42.246.xxx 3943
Dobrý poměr cena / výkon má 8600GT, takže tu by bylo také dobré otestovat.
7.5.2007 18:22:51   195.113.181.xxx 3636
to se ti dnes taky splnilo: http://www.nejmenovany web.cz/graficke-karty/test-gf-8600gt-a-8600gts-dx10-pro-mainstream.html v obou testech bohužel pro nvidia stejný závěry
7.5.2007 18:26:31   195.113.181.xxx 3738
oprava: d-d-w-o-r-l-d.cz/graficke-karty/test-gf-8600gt-a-8600gts-dx10-pro-mainstream.html (bez pomlček v prvním slově) na pct se snaží zamlčet jiné testy ... to je špatný přístup
7.5.2007 19:17:59   147.229.204.xxx 4936
pokud jsi ten test vůbec četl, tak sis mohl všimnout, že 8600GT z něho vyšla jako nejvýhodnější karta z celé rodiny GF8.
S poměrem cena/výkon skončila hned za X1950 s tím, že její absolutní cena je o dost nižší.
Jinými slovy 8600GT ve své kategorii(kde jsou karty jako X1650XT) neměla ani výkonem konkurenta. K tomu kompletní hw přehrávání HD a je to celkem hodně zaujímavá karta.
GTS je na tom pochopitelně přesně opačně (přinejmenším za svou dnešní nechutnou cenu).
8.5.2007 10:25:15   83.240.1.xxx 3837
ta "rodina" zatim nema moc clenu. jak uz tu nekdo poznamenal (a i v recenzi to bylo zmineno) - kupovat 8600GT nebo GTS (to je uplne jedno) dnes jen kvuli podpore DX10 je totalni blbost a vykonove se proste na cenove srovnatelnou konkurenci nechyta ani jedna.
9.5.2007 00:35:45   147.229.204.xxx 3535
omg podívej se na ten odkaz co dal pctuniggo než začneš blábolit. Musí se udělat opravdu hodně tlustá čára mezi 8600GT a 8600GTS! je mezi nima cenový rozdíl 2000Kč a poměrně malý výkonnostní rozdíl.

Pokud by ses podíval na ten test, tak zjistíš, že v cenové kategorii 8600GT je radeon X1650XT! Ten je o chlup dražší a o polovinu pomalejší, než 8600GT. Takže 8600GT ve své cenové kategorii(řekněme do 3500Kč s DPH) je:
1. nejvýkonnější
2. nejvybavenější
3. jako jediná plně akceleruje HD video.

opravdu netuším, co do toho všichni pletou DX10. klidně zapomeňte, že to 8600GT vůbec umí, i tak bude do 3500 zdaleka nejatraktivnější kartou.
8.5.2007 10:26:19   86.49.84.xxx 3534
09-f9-11-02-9d-74-e3-5b-d8-41-56-c5-63
8.5.2007 11:57:16   147.228.209.xxx 3734
ukakz vyzkousime: konkurencehttp://www.svethardware.cz/art_doc-EDDF398954DF3B4FC12572BD00512513.html
>
7.5.2007 18:30:21   89.103.62.xxx 4436
mno jo co jinyho se taky od toho dalo cekat ze? mam 1950pro a ses s ni velice spokojen..a stalker jel na maximalni detaily+ dynamic light fpoho..
7.5.2007 20:38:28   85.71.6.xxx 4471
Hrál jsem Stalkera chvílu, pak jsem to zabalil. Grafika humus, engine divnej, hratelnost nulová. Half-Life 2 je king a vždycky asi už bude
7.5.2007 22:16:52   89.103.62.xxx 3435
mno nvm..,ta hra ma uzasnou atmosferu, grafika je taky svym zpusobem dobra a strelecke vlastnosti sou bezva..zadna bezhalva strilecka..sice HL2 miluju ale tohle neni ze budu kosit bezhlave a oni umrou hned..tady do nej klidne vystrilim 2 zasobniky a zije..hlava to alee jisti;) uz sem to dohral a mam v planu jit na to este jednou...
9.5.2007 16:25:09   81.19.5.xxx 3634
aha, a jaka je vyhoda v tom dve hodiny strilet do jednoho panaca?
10.5.2007 12:38:04   212.158.157.xxx 3534
Přesně, ale ti pitomci to nechápou :-)
8.5.2007 12:44:46   213.151.252.xxx 3533
Ja som S.T.A.L.K.E.Ra len tak otukaval, takze moj konecny result este nieje, ale HL2 aj ked je fakt pekna hra s dobrou hratelnostou mne pripadala straaaasne nudna.
9.5.2007 12:19:04   212.158.157.xxx 3437
SOF 2 je stále king, HL 2 je pouze nudná záležitost s neúčinnými zbraněmi a pajcrem, jenom Alyx celkem jde..
7.5.2007 19:23:37   81.90.161.xxx 3833
Moje simpatie až doposud patřily spíše nVidii, ale timhle si mě teda vůbec nenaklonila, spíš naopak, je drahá a výkonem ani náhodou neodpovídá ceně kterou si stanovila sama nVidie(myslim tim 8800GTS320), která je +- o 2000 dražší a mnohem výkonější. Nejni to pěkný pohled
7.5.2007 19:57:35   80.95.106.xxx 3734
Ja jdu do 8800GTS 320 tenhle mainstream me dost zklamal.
7.5.2007 20:52:10   85.207.42.xxx 37159
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.5.2007 16:26:54   81.19.5.xxx 3434
hehe, dit sem rykal ze pysou ceski
7.5.2007 20:18:24   147.228.209.xxx 4535
popravde receno me tahle recenze zklamala jeste vic nez ta karta... zase se ohanite podporou dekodovani videa a test nikde... jeste ze existuji i jine servery, kde to otestovali... navic tu kartu mate recenzovanou o mnoho pozdeji nez konkucencni cesky web, a stejne si z recenzi nedate praci...

to byste taky tu kartu nemusel recenzovat vubec, kdyby vam meli stacit propagacni obrazky od nVidie... chapu ze jde predevsim o vykon karty ve hrach, ale kdyz uz tu podporu tak chvalite, mohl byste to take otestovat...
7.5.2007 20:44:16   194.108.132.xxx 3640
Jeste ze existuji takovi lide jako Vy...az budu mit nejake HD videa ve vsech podporovanych formatech (vetsinou japonske disky) tak pak budu neco testovat. Zapnout mozek pak kritizovat...
7.5.2007 21:55:42   84.47.110.xxx 3534
vsetky formaty HD videa sa daju stiahnut z netu.
8.5.2007 10:27:32   83.240.1.xxx 3534
tady byste mozna mel zapnout vy. tohle neni nic nez vymluva - testovacich traileru se daji na netu najit mraky, jak uz tu nekdo poznamenal.
8.5.2007 11:53:30   147.228.209.xxx 3834
no sem celkem rad, ze na kritiku reagujete, to by se na "konkurencnim webu :-)" nestalo... mozek mam zaply, to se nebojte :-).

tak se Vás chci jenom zeptat, jestli uz alespon nejake ty videa, nebo ukazky schanite, aby ste je meli, az budete tesrovat radeony z rodiny R600. myslim ze se urcite budou dat sehnat ukazky, nekdo by na test mozna poskytl i disk...

a takovi lide jako jsem ja sou potreba, protoze kdybych Vam to sem nenapsal, tak byste mozna HW akceleraci nikdy netestovali a byli byste stejny zabednenci jako na "konkurencnim ceskem webu" uvazujte, kdyz ty videa sezenete a otestujete, tak si zvysite ctenost a pritahnete i nove ctenare, protoze je jich dost, kteri ty testy hledaji pres google a PCTuning neznaji... (vim ze i tahle recenze samozrejme dala praci ale, kdyz tu hw akceleraci videa tak chvalite a netestujete, tak kritika prijit musela...

takze uz schanite HD ukazky videa? Budete (chcete) HW akceleraci v budoucnu testovat?
8.5.2007 17:03:33   194.108.132.xxx 3435
Nebudeme se hadat je to ztrata casu...jdu stahnout a vybrat nejake vhodne ukazky HD Videa 720p,1080p a udelam test. No tady jde spise o to, ze je to casove pomerne narocne kazdy test. Pristi tyden mozna stihnu udelat tento test...sam jsem zvedavy.
8.5.2007 18:11:34   147.228.209.xxx 3435
vsak se nehadame :-)

diky, ze test udelate, takhle vypada spravny pristup..
8.5.2007 22:29:16   91.127.171.xxx 3435
tak este raz...

to Štefek Petr

8600ka
ja myslim... teda pokial si chcete usetrit pracu, H264 testovat nemusite(tie uz testoval anandtech.com ).
takze by stacilo keby ste otestovali...

HD-WMV9
9.5.2007 01:40:13   147.228.209.xxx 3434
tak ja myslim ze je nejlepsi otestovat co nejvic formatu, stejne se test asi chyti a bude se tak testovat i R600 a spol... a taky to chcem slyset s komentarem z PCTuningu... (to by se 8600 nemusela testovat vubec,kdyby mela stacit jedna recenze, protoze ta uz byla na SHW)
anandtech uz jsme videli vsichni celkem davno :-), uz to nekdo odkazoval..
9.5.2007 11:54:39   91.127.132.xxx 3434
Vít Pešek, ten post co nan reagujes je chyba(nechcelo mi to odoslat celu spravu, podarilo sa mi to az na treti krat). trocha nizsie je ta sprava v celom zneni
9.5.2007 16:11:13   147.228.209.xxx 3734
jj, uz jsem si vsiml...
formatu si tam vyjmenoval celkem dost, uvidime jak si autor poradi a co sezene :-)
8.5.2007 22:32:24   91.127.171.xxx 3534
snad to uz podari...

to Štefek Petr

8600ka
ja myslim... teda pokial si chcete usetrit pracu, H264 testovat nemusite(tie uz testoval anandtech.com ).
takze by stacilo keby ste otestovali...

HD-WMV9 - dost dolezity format
HD-DivX - tiez sa vyskytuje
HD-XviD
HD-x264 - tak tento format je dost rozsireny, tiez by sa zislo vyskusat ho
HD-MPEG2 - tento format je uz samozrejmost, ale anandtech ho na novej 8600ke netestoval, takze myslim ze tiez by sa patrilo
HD-H264(samozrejme ak by ten cas bol, aj tento format by sa hodil do grafu pre lepsie porovnanie)
myslim ze vobec netreba testovat 720p, predsa dolezite je ako nam budu zatazovat cpu tie najnarocnejsie 1080p z co najvacsim Mbps

a dolezite je otestovat aj INTERLACED(H264,MPEG2) videa, ci vobec to ta grafika pozna

no a chcelo by to screens(graf cpu) aspon z 30sekundovej akceleracie, nech mozme vidiet ako sa pritom sprava CPU. u AGP mi cez wmr9(DXVA - mpeg2) cpu totalne blbol - to preto ze nvidia akcelerovala cez DXVA+CPU. lepsia akceleracia je ciste len cez grafiku.
8.5.2007 22:26:09   91.127.171.xxx 3435
to Štefek Petr

8600ka
ja myslim... teda pokial si chcete usetrit pracu, H264 testovat nemusite(tie uz testoval anandtech.com ).
takze by stacilo keby ste otestovali...

[B]
HD-WMV9
7.5.2007 20:45:12   89.176.43.xxx 3534
Tohle jste testovali jak? dyt tohle 7 řada od nvidie zaroven neumi (HDR + AA).ty vysledky jsou pak zavádějící.
ten test mohl být malinko lepší.
no nic du se mrknout na ten nejmenovany web :-)
7.5.2007 20:47:42   89.176.43.xxx 3434
LOL misto dd**** je spam
závist? :-D
někdo udělal zaroven lepší test co?haha
tohle nepotřebuje komentář.
7.5.2007 21:20:41   194.108.132.xxx 3534
No komentar nepotrebuje spise Vase IQ ...jednak neumite cist v grafech, protoze zadne HDR + AA neni a jednak haha a lol nejsou moc padne argumenty.
8.5.2007 06:34:19   89.176.43.xxx 3434
tak proč uvadite v některých testech max detaily + HDR/16AA ?
hmm?
8.5.2007 09:01:37   88.102.116.xxx 3535
Protože jseš idiot. To není AA ale AF. Už jsi někde viděl testy mainstreamu na 16xAA? To ty karty ani neumí...
7.5.2007 21:36:09   84.47.110.xxx 3435
kraaasa, konecne sa zacinaju uvadzat aj mnimalne FPS, nech mozme vidiet tym grafikam az do criev

------
8600ka je teda riadna bieda(oblivion dokonca ani nehravam, takze tiez ništ)

nove rady by mali prichadzat s takym velkym narastom vykonu, ze aj ten najlacnejsi model by mal byt vykonnejsi ako vsetky starsie rady. vyrobcovia su svine
-----

"Štefek Petr napsal...
Ale ruku na srdce, koho v našich končinách trápí přehrávábí formátů jako je Blu-ray či HD-DVD, když dostupnost záznámů v tomto formátů je u nás mizivá a v nejbližších měsících (možná i letech) nečekejte opak. Samozřejmě již existují edice filmů i koncertů v tomto formátu, avšak je nutné počítat s tím, že si jej budete muset objednat či dovést ze zahraničí."

(Petr bez urazky, vazne nechcem vyrivat. prave ze som velmi rad za tie min fps)

zaaazrak sa stal... na disku mam cca 20GB prvotriednych tych najkvalitnejsich HDTV(i25fps,i30fps,p50fps,p60fps. no a tiez niekolko peknych, ale nedostacujucich(fps) p25fps a p30fps) music klipov(konkretne cca 40kuskov) prevazne v MPEG2, ale najdu sa aj H264 - vsetko su to LIVE prenosy(samozrejme digitalne), pravdepodobne zachytene HDTV satelitnymi kartami(napr. SKYSTAR HD DVB-S2 - tiez ju mam)

no a dalej mi jezisek este dal na HDD plno plno(cca300GB) HDTV filmov a music klipov(ci uz kvalitnejsie, alebo menej kvalitnejsie, ta kvalita je neporovnatelne lepsia ako DVD shit)

no a kto ma televiznu kartu(hlavne sat. kartu - vela vela TV uz vysiela v H264(DVB-S2) urcite bude potrebovat H264 akceleraciu grafiky. a nie len tu, tieť HD-WMV9,VC-1,HD-DivX,HD-XviD a dalsie...

"čipy rodiny R6xx budou hardwarově akcelerovat video ve formátu H.264 (používá jej Blu-ray i HD DVD) a bude zvládat zobrazit obraz v obraze. Tato funkce, nazývaná také anglickou zkratkou PIP (picture in picture) je výsadou pouze dražších televizorů, neboť kromě dvou tunerů vyžaduje také složitější řídící elektroniku a znamená to tedy, že schopnosti nových grafických jader v tomto směru jsou docela pozoruhodné. Ještě zajímavější je pak to, že (alespoň podle prezentace pod jedním z výše uvedených odkazů) jsou tyto schopnosti zcela nezávislé na počtu shader jednotek."
7.5.2007 21:49:21   194.108.132.xxx 3534
Chapu ale jak sam uvadis mas 20GB klipu (rekneme legalnich) a to je sakra malo. Jde mi o praktickou vyuzitelnost...jdu koupim disk nebo pujcim s HD filmem ci koncertem. Rekneme, ze pri velmi optimistickem predpokladu vyuzije tuhle vyhodu setina procenta vsech uzivatelu domacich pocitacu.
7.5.2007 21:52:38   194.108.132.xxx 3028
Jeste dodam...legalne ziskane zaznamy to k tem 300GB filmum. Ale nutno podotknout, ze jsi velmi pokrokovy uzivatel.
7.5.2007 22:05:26   84.47.110.xxx 2829
no ale ani hry nemame vsetci legalne(heh ze vsetci, skoro nikto).
tie filmy(vlastne vsetko v HDTV) sa daju pekne tahat z trackerov konkretne na to(HD) urcenych.
btw: tych 300GB filmov mam momentalne na dsiku, vskutocnosti som ich natahal hadam aj 1TB(musim mazat, nemam moc velke hdd)
7.5.2007 22:16:38   89.111.88.xxx 2828
JJ souhlasím, zatím jsem neviděl i nikoho známího až takovou kvalitu a to mám několik kámošu kteří musí mít všechno nový :-D
7.5.2007 22:35:39   88.102.105.xxx 2832
prece v CR neni trestne tahat z netu filmy/audio pro vlastni potrebu... tak jsi ten dodatek psat nemusel
8.5.2007 09:55:11   89.176.136.xxx 2930
S timto nazorem moc verejne nevystupuj...mohl by ses presvedcit o opaku.
8.5.2007 14:44:18   88.102.105.xxx 2828
No vychazel jsem napriklad z tohoto clanku:
http://www.doupe.cz/h/Special/AR.asp?ARI=115163
kde se mimo jine pise:
Hudbu a filmy

Je legální:
* stahovat z internetu a přepalovat od kamarádů

Není legální:
* vystavovat na internetu, prodávat
* nahrávat film kamerou v kině
* obcházet funkční ochrany proti kopírování

Je sporné:
* půjčovat kamarádům své kopie a dávat jim je k přepálení
* torrenty, DC++ a jiné p2p stahovací programy


Proto se asi plati i autorsky polatky z DVD nosicu/ vyapolvacek


7.5.2007 23:00:53   91.127.227.xxx 2828
taka prkotina, ale treba to upresnit...

"feelpain napsal
...niekolko peknych, ale nedostacujucich(fps) p25fps a p30fps) music klipov...:

chcel som napisat musics videos(hudobnych videi)
vsetky HDTV klipy su totalne shitnej kvality(samozrejme lepsie ako DVD).

este raz pripominam... z toho co sa da stiahnut z netu, jedine nahravky z LIVE vystupeni snimane s HD kamerou, su naozaj prvotriedene kvalitne.
7.5.2007 22:29:08   88.102.105.xxx 3128
Imho az vyjdou novy hry podporujici DX10 tak tahle karta na ne stejen svym vykonem stacit nebude. Tak bych podporu DX10 jako moc velkou vyhodu nevidel....
7.5.2007 22:39:52   89.111.88.xxx 2927
A hlavně v době kdy vyjdou ty hry, tak ceny těch karet budou totálně jinačí ;-) a o to jde :-)
7.5.2007 23:02:30   213.192.54.xxx 2828
Autor by si mel opravit uvedene hodnoty fillratu. Sama Nvidia na svych strankach uvadi texel rate 10.8 GigaTexelu/s pro takt jadra 675MHz. Stejne hodnoty uvadeji i jine weby. Pixel fillrate by pak mel byt polovicni a to 5.4 GigaPixelu/s.
Nevim z jake karty autor uvedene hodnoty vzal ale 8600GTS to nebyla.
7.5.2007 23:11:48   213.192.54.xxx 2928
Autor u cipu G84 v sekci fillrate uvedl hodnoty karty 8800GTX misto 8600GTS. Zajimava chyba.
7.5.2007 23:42:31   89.176.136.xxx 2928
Zajimava chyba?V cem prosim?...zafungovalo copy paste
8.5.2007 05:49:37   193.179.242.xxx 2828
a nemuzu si stezovat.... DX10 tak za rok a pul.. nez budou poradny DX10 hry to se spis dockame her plne vyuzivajici 2 jadra ci 4 jadra.. Myslim si , ze hry maji grafiku dobrou azaz// spis by htelo zamakat na samotnem playeni...a AI.. graficky sice hry vypadaji cim dal "lepe" (dokud nebudou hry vypadat jako real ci rederovanej film , musi vzdyy zamakat predstavivost hrace) , ale hratelnost je furt n aurovni starejch pecek.. HL, Gothic,CC ci Diablo...
8.5.2007 06:40:39   62.209.198.xxx 2829
ale rád bych se zeptal,proč jsou tak velký cenový rozdíly u 8800gtx , třeba od Gainvardu se dá sehnat za 13500 s daní a od jiných výrobců je to třeba o 2-3 litry dražší,je nějaký rozdíl v kvalitě?
8.5.2007 07:19:03   80.188.88.xxx 2928
Ano, Gainward je lepší (nevím jestli zrovna u GF8800GTX, protože tam jsou to všechno referenční designy, ale obecně je Gainward považován za velmi dobrého výrobce).
8.5.2007 08:03:22   195.113.135.xxx 2829
No, cena je takova, za jakou je ji trh jeste ochoten akceptovat (klasicka ekonomicka poucka).
A vzhledem k tomu, ze tvorba cen se ridi nabidkou/poptavkou a neni urcovana, chvalabohu, nejakym Statnim uradem pro tvorbu cen, tak se ceny karet lisi nejen u jednotlivych vyrobcu, ale i prodejcu. Tot cele.
8.5.2007 08:29:37   62.209.198.xxx 2929
no to je jasný,mě šlo o to že když je na trhu výrobek od Gainwardu za 13 litrů,jestli je stejně kvalitní jako od Asus za 15 litrů,protože jestli je ta kvalita stejná ,proč dávat 2 litry zbytečně navíc :-)
8.5.2007 13:31:40   213.151.252.xxx 2829
No ja by som od ASUSu nekupil ani kovadlinu.

Inac ja osobne som vzdy kupoval karty tych "drahsich" vyrobcov (predtym Creative teraz Gigabyte) a doteraz som tu investiciu navyse nelutoval.
Ale pokial je kvalita (+prislusenstvo) porovnatelne s lacnejsim typom, tak sa doplacat len za "znacku" fakt neoplati.

Podla mna by to chcelo robit testy jedneho typu GFX od viacerych vyrobcov.
Zatial si robim taky plytky prieskum podla vlastnych skusenosti.
8.5.2007 14:18:42   84.42.172.xxx 2829
jj, od asusu už nikdy nic také nekoupím (a msi nebo gainward také silně nedoporučuji)...opravdu, gigabyte je nejlepší výrobce, dbá na kvalitu a jejich design (modré pcb + oranžová měď) je nádherný...možná tak ještě leadtek jsou docela slušní, ale na gigabyte nemají...
8.5.2007 09:29:22   84.42.246.xxx 2827
Nevím jestli se špatně dívám, ale nějak jsem v článku nenašel přetaktování karty a monitoring teploty, což považuji za zajímavější než popisovat architekturu GPU. Jinaj jsi tu kartu popsal hezky a umíš používat hezké slovní obraty
8.5.2007 09:56:09   89.176.136.xxx 2828
Pretaktovani jsem vynechal zamerne ... karta mela problemy.
8.5.2007 09:47:09   85.71.93.xxx 2928
Dobry den, premyslim jak by si vedla muj postarsi kousek leadtec 6800gt.
Prijde mi, ze tyto karty nejsou o moc vykonnejsi.Ma vubec cenu prechazet z 6800gt na nejake 88 kastraty?
8.5.2007 21:01:43   217.118.109.xxx 2830
presne toto som si vravel aj ja. mam X800XL a co som tak kukal, tak vecsina hier mi ide pri 1280x960 na full (pravdaze nemam SM 3.0, takze trocha vykonu naviac), napr. taky NFS Carbon si v poho zadrtim na full detaily 1280x960 aj s AA a napr. na takej 7600GT nic take nehrozi, vecsinou nehratelne a tak. pritom ta moja karta ma uz daky ten rok, mozno aj dva.
8.5.2007 10:23:04   89.173.150.xxx 2931
Nakolko je doba PixelShader 3 (PS3) a coskoro zacnu vykukovat PS4 tak by som buducnost ako hernej karty vydel biedne. Sestkove rady podporuju sice PS3 avsak viacmenej je to len papierovo. Absolutne tuto vymozenost nezvladaju a maju obrovsky prepad vo vykone pokial sa pouzije. Takze ak si hrac novsich, novych, buducich hier, budes potrebovat inu kartu ;-). Samozrejme 640x480 low detail by to mohlo ist. Ale kto by to chcel take hrat, ze? ;-)
Prajem pekny den
8.5.2007 12:19:44   80.82.145.xxx 2829
nullHej mohly by sta tu 8600 poslat proti Sapphire Atlantis ATI Radeon X1950 XT
vzdycky to tu testujete nejak tak at se vic dari n vidia ale mohly byste si vzit tuhletu sapphire a urcite by se tahleta geforce dx10 nechytala ..
8.5.2007 12:24:00   80.82.145.xxx 2928
Myslim tim ze 1950pro je okolo 2000kc levnejsi tak at je vyrovnana cena testovanych modelu !
8.5.2007 13:38:28   213.151.252.xxx 2828
Mne v tejto recenzii chybal najviac graf pomeru vykon/cena. Samozrejme ze som sa na to bol pozriet na konkurencnych weboch, no radsej mam vsetko pod jednou strechou.
Niekto sa moze rozhodnut (ci to kupit alebo nie) prave podla takehoto grafu.
8.5.2007 14:10:05   85.248.106.xxx 2929
Mohli by ste niekedy otestovat grafiky aj na sportovych hrach ako napr. NHL 07, NBA 07, FIFA 07,alebo PESko. Vela ludi /aj ja/ hraju take hry a zaujimalo by ma ake vysledky by podavali napr. pri 1600x1200 + AA+AF
8.5.2007 17:06:44   194.108.132.xxx 2928
Ja bych rad delal testy, kde bude zastoupeno 20 her, ale kde na to clovek vezme cas a chut. Na takovych testech spolupracuje napriklad na xbitu vice lidi.
8.5.2007 21:04:16   217.118.109.xxx 2928
no neviem, take NHL 07 alebo FIFU v pohode rozchodis aj na FX 5200 (kamos to "drti" este na tom), vykony kariet lepsie preveria narocnejsie hry
8.5.2007 19:01:14   83.240.7.xxx 2828
V cem se lisi podpora HD videa u techto 8600 nvidii a u ATI rady X1xx0 ? I ta ATIna podporuje H264 a propagacni kecy o tom jsou z listopadu 05 (co jsem zahlidl). Nenasel jsem rozdil, proto se ptam.
8.5.2007 20:33:05   91.127.182.xxx 2828
na (NVIDIA GeForce 8600: Full H.264 Decode Acceleration) najdes testy a vysvetlenie.
8600ka(8800=shit) je zatial najlepsia karta pre akceleraciu H264, ale ostatne formaty prevdepodobne nezvlada, takze nic moc. ked chces poriadnu akceleraciu vsetkych formatov, treba pockat na R600)

precitajsi si diskusiu k predoslej recemzii(staci ked budes sledovat moj nick ), su tam odkazy aj na ine testy
8.5.2007 20:35:00   91.127.182.xxx 2828
PetrT , heh som si nevsimol tvoj nick
9.5.2007 06:50:18   83.240.7.xxx 2828
:-) dik za link, odpoledne na to mrknu. Popravde je mi jedno cim dekoduju video, hlavne aby to stihalo a vypadalo to "dobre", tj. bez chyb v obraze - niceho jineho si bez primeho srovnani stejne asi nevsimnu.
Jen jsem byl zvedavej jak to teda "je" :-)
Snad jeste tento tyden tu budu mit desku s 690G, tak jsem zvedavej jak se na HTPC hodi X1250 (zatim v tom mam x1600pro).
8.5.2007 19:05:21   85.160.174.xxx 2929
šyt to jsou vísledky na ***
9.5.2007 10:21:47   212.158.157.xxx 3028
Výborný test, ostatně jako vždy.. pouze je zarážející propad výkonu v reálu oproti 3DMarku, to je snad jediná karta s tak velikým rozporem ... a netestování podpory formátů není zase taková závada testu.
4.6.2007 19:54:26   88.146.129.xxx 2331
takhle to vidi velky IT mag radek hulan

X1950Pro za 3.700 Kč je, s prominutím, starý odpad. Za 3.300 Kč mohu mít pasivně chlazenou a absolutně tichou NVIDIA 8600GT (taktovatelná na 8600GTS) s podporou i DX10, kvalitními Vista ovladači a skutečnou akcelerací HD videa. X1950Pro je věc minulosti..

Každopádně název článku je "AMD/ATI zase lidem lže", o zastaralých SM3.0 kartách bez HD akcelerace se zde nepíše. Další off-topic bude mazán.
7.9.2007 00:05:47   213.151.87.xxx 2016
čím mi chceš dokázat, že nemá smysl kupovat 1950ku?
DX10 je na nic, protože prostě je to jen tahák na peníze... v testech vychází 8600 jako propadák a chlazení... když si koupíš GTčko (za ušetřená peníze koupíš heatpipe) a uděláš OC, tak si múže 8600 se svym vysokym číslem podle mne akorát utřít hubu nad výkonem ATIny...

pokud máš jinej názor, sem s ním, rád se poučím...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

343 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 153.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.