Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT "killer"?
Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT "killer"?
autor: Štefek Petr , publikováno 5.3.2007
Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT

V dnešní recenzi se podíváme na zoubek Radeonu X1650XT, který představuje velmi zajímavou koupi a jeho srovnání s etalonem tohoto segmentu v podobě GeForce 7600GT je nasnadě. Jestli dokáže překonat svého rivala v nejnovějších hrách se dozvíme ve článku.


Asus Radeon X1650XT není vůbec špatnou grafickou kartou a díky svému jádru překonává v některých hrách GeForce 7600GT opravdu podstatně, čehož příkladem budiž Gothic 3 či Oblivion a X3: Reunion. Když pominu problémy s automatickou regulací větráku a nulové přetaktování, které nejsou typické pro všechny Radeony X1650XT, tak se jedná o velmi zajímavé grafické karty s velmi dobrým poměrem ceny ku výkon.

 

Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT \

V tomto segmentu nemusíte horovat nad absencí přicházejícího DirectX 10, protože nová rozhraní byla vždy  po výkonové stránce pro karty této cenové relace tabu. Jejich výkon zkrátka nikdy stačit na nové hry pod DirectX 10 nebude. Spokojte se tedy s poměrně kvalitním TV- outem a duálním DVI pro digitální LCD monitory a výkonem nad hranicí GeForce 7600GT. Cena Asus Radeonu X1650XT 256MB se pohybuje něco málo pod 4 tísíce korun i s daní, což nám ovšem vyvolává poměrně zásadní otázku zda nepřidat 1000 korun navíc a dostat opravdu drasticky více výkonu v podobě Radeonu X1950Ppo a zapomenout tak na GeForce 7600GT a Radeon X1650XT .

Kartu Asus Radeon X1650XT do testu  zapůjčila společnost

BGSLevi a.s. (oficiální distributor Asus)

Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT \



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.3.2007 09:30:58   86.61.128.xxx 2541
Hezký test.
Ale chtěl bych vás upozornit na malou chybičku v testovaví sestavě se testují Radeon1650XT a GeForce 7600GT a ne Radeon 1950Pro a GeForce 7900GS.;-)
5.3.2007 10:38:22   194.228.235.xxx 2950
a proč by je ty nVidiote neporovnávali, když jsou ve stejný cenový relaci? :-) Pokud vynecháme high end v podobě 88xx řady, nemá jinač nVidia za rozumný peníz oproti ATI co nabídnout - pokud nejsi pracháč a nemáš na osmičkovou řadu, tak si holt musíš koupit třeba exkrement v podobě 7900GS no :-)
5.3.2007 12:51:44   213.151.228.xxx 2426
Hovorite tu o tom, ze X1650XT prisla neskoro...ja sa pytam, ked si pojdete dnes vybrat novu kartu a rozhodovat sa budete medzi 7600GT a X1650XT podla vykonu, ktoru vezmete? Pretoze o to tu ide, nie o dobry pocit ze mam grafiku ktora tu bola skor a je porovnatelna s "tou druhou". A to ze sa da 7600GT este pretaktovat...co natom? Nie kazdy zakaznik to vie/chce robit.
5.3.2007 12:53:01   213.151.228.xxx 2323
pardon, mala to byt odpoved na prispevok pana kokin-a
5.3.2007 13:10:04   80.188.58.xxx 2829
váhal bych, když slýchávám že ta ATi má hlučnej chladič, ona už i 7600 GT je docela hlučna když přejde do šD aplikace ( ale pak nějak ztichne, takže asi při startu 3D aplikace) no a 7600GT ma vysoký taktovací potenciál, hodně nízké teploty..no váhal bych ale asi bych nekoupil ani jednu z těchto a koupil rovnou 8800 tu levnou
5.3.2007 15:20:27   213.151.228.xxx 2525
To je pravda no, uznavam, patrilo by sa porovnat obidve po max. pretaktovani ktore zvladnu a bez pretaktovania (co je uz v tomto teste)...Len treba dodat, ze nie kazda X1650XT ma hlucny chladic (MSI, HIS, Powercolor). To ze by ste kupil rovno 8800 je myslim v tejto teme bezpredmetne nakolko sme v inej cenovej hladine...
5.3.2007 15:34:48   194.108.132.xxx 2324
Je treba ho regulovat rucne pak my nemel byt problem ale na 100pro vykon se to vydrzet opravdu neda.
6.3.2007 15:33:07   80.188.225.xxx 2323
Kdys chces met tiche pc tak si porid vodni chlazeni a je ti jedno jakou grafiku koupis protoze s toho ten chladic sundas a das tam vodni blok a hluk ani neuslisis.Jinak nema cenu tady hovorit o hlucnosti.
6.3.2007 07:29:14   80.188.190.xxx 2429
7600GT se da přetaktovat naprosto v pohodě o 20% a Radeon 1650XT ani o prd,takze sice novinka,ale k nicemu a sel bych do 7600GT hned jelikoz ve vysledku vykon/cena vede o moc! Kdo netaktuje 1650XT.
5.3.2007 09:34:00   80.188.58.xxx 801661
vy porovnáváte Asus Radeon X1650XT - GeForce 7600GT ? pche...že se ATI nestydí, vyrábět produkty lowendové až po tak dlouhý době a ještě se s 7600 Gt porovnávat! Je to nehoráznost,psát o 7600GT je pomalejší ( je ),ale uvědomte si kdy byla 7600GT uvedena natrhu a kdy ATI X1650XT ..ostuda no.
To víte ATI už nemá co nabídnout, tak kopíruje...třeba u lowendu koukne na testy a provede výrobek aby měl o pár fps více a pak prodá za nižší cenu, aby se mohlo ATI uživit, ale už je tak ve skulzu, že nestíhá ani kopírovat.

5.3.2007 09:37:52   194.108.132.xxx 6429
Zase jsme vstavali levou nohou?...
1) mame snad nejakou GF8600?
2)Radeon je rychlejsi nekdy i podstatne
3)obe karty jsou nevhodne kdyz existuje Raden X1950Pro pod 5 tisic
4)nechapu nejak smysl Tveho prispevku
5.3.2007 10:35:11   194.228.235.xxx 3726
No já jí u vietnamce na trhu koupil za 3 tisíce a jako bonus jsem ještě dostal dvoje trenky a dvoje ponožky :-)
5.3.2007 10:40:34   147.229.201.xxx 5529
mel by se jit lecit...nebo si aspon vzpomen na pripady kdy se porovnavl nova nv se starou ati (x850 vs 7800, 8800 vs 1950...) a nikoho to nes*re, ale kdyz se testuje naopak....ostuda jsi ty ze jsi schopny napsat takovou hovadinu...
5.3.2007 11:49:09   193.143.32.xxx 3225
Stará Nvidia vs. nová ATI. Predsalen niečo na tom je.

Keby cena nebola smerodatná (čo ale aspoň pre mňa je), tak by sme mohli porovnávať efektivitu výkonu týchto kariet, avšak nemyslím voči spotrebe.

Výkon deleno počet pixel/vertex shaders. Keď zoberiete do úvahy, že 7600GT má o 50% menej PS (24 vs 12) a o 38% menej VS (8 vs 5) pri rovnakej šírke pamätovej zbernice a podobnom taktovaní jadra/pamätí, tak rok stará 7600GT si zaslúži uznanie. Skúste niekto vypnúť PS/VS u ATIny aby mala rovnako ako Nvidia. Výsledok nechám na predstavivosti....

5.3.2007 12:01:46   80.188.58.xxx 2634
ano uznání ! to přesně sedí ATI X1650XT by měla mít respect před 7600GT
5.3.2007 12:44:29   194.108.132.xxx 2728
Ale my tady nehrajeme na ceny za celozivotni dilo nedejboze uznani..srovnavame produkty ktere jsou ted na trhu...
5.3.2007 13:07:14   194.228.235.xxx 3626
jenže ATI už high end dávno má - jinak by ji DFI nemohlo v prosinci testovat - jenže k čemu ji vydávat, když teď je zatím k ničemu (Vista a DX 10 hry) - tak si jí radši pěkně poladí a vydá rovnou s mainstreamem - a jelikož Nvidia vydá svůj mainstream téměř ve stejnou dobu jako ATI, tak těžko můžeš bletj nesmysly typu, že ATI je sto let za opicema - ATI si akorát uvědomila, že rozhodně celá zeměkoule hned nepoběží druhej den do krámu pro vlajkovou loď, jako si to myslela nVidia o svý 8800 GTX - prodej téhle grafiky je těžce pod očekáváním nVidie :-) Platilo a pořád platí, že králem je ten, kdo má lepší mainstream
5.3.2007 15:37:58   83.208.9.xxx 2724
Zcela souhlasim. A pokud zde tvrdíte, že je nespravedlivé srovnávat 7600GT s X1650XT, kdy X1650XT je novější, ale za stejný prachy, tak teda at nvidia srazí ceny 7600GT na 2000Kč, tim se dostane do low-endu a na testování s X1650XT příde jiná karta (i když ted nevim od nvidie jaká). V tomhle ATI vždy vedla, jelikož nvidia karty vydala první za mastný ceny, ani, někdo to koupil, ale většina rozumných lidí si řeklo: moc drahý, počkám až spadnou ceny. Jakmile ale spadli, ATI vydala X1650XT a kdo by tedy za stejnou cenu kupoval horší kartu? To by byl jedině bud 100% nVidiák a nebo cvok. Takže ATI ted opět drží mainstream a bude ho držet i s X2600. Kdyby nVidia už ted vydala 8600, možná by si jí pár uživatelů koupilo, ale opět za stejnou cenu tady bude řada X2600, do které lidi jasně pujdou.
Nejsem ani ATInář, ani nVidiář, sem nestranej. Ale situace na trhu jak z dnešního mainstreamu, tak řady X2x00 hraje jednoznačně pro ATI
6.3.2007 04:08:00   194.228.207.xxx 2322
No, ohledně té efektivity architektruy - řekl bych, že tenhle Radeon má smůlu v tom, že je právě tou paměťovou propustností (stejnou s 7600gt a x1600xt) pořádně přiškrcen. Jinak bychom přece výkonem směřovali k dvojnásobku skóre x1600ky...
6.3.2007 09:40:34   193.143.32.xxx 2523
tento rozdiel "vo vybavenosti" oboch kariet súvisí aj s rozdielnou stratégiou uvádzania produktu na trh ako aj jeho životného cyklu oboma výrobcami.

Nvidia sa snaží pri vydaní "trafiť" do mainstreamu cenou aj výkonom, pretože zväčša "neosekáva" high-endové karty do mainstreamu. Tie aj po x-tých úpravách zostávaju v high-end (v poslednej dobe bohužial iba cenou a nie výkonom). Takýmto spôsobom bola uvedená celá šestkovú radu, kde 6800xyz zostal vždy v high-ende.

Ati opačne, "napasuje" výkon a cenu voči nvidii (mainstream) a často na to musí využiť "osekaný" high-end minulej generácie (X1800GTO) resp. súčasnej generácie (X1650XT).

Nvidia sa musí spoliehať iba na to, že návrh mainstreamovej karty, náklady na výrobu a jej konečnú cenu "trafí", ináč by neuspela.
ATI sa po "malom úspechu" X700pro síce poučila a jej X1600pro/XT už bol konkurencieschopnejší, ale stále to nebolo akosi ono. Nakoniec jeho hlavnou úlohou sa stalo udržanie mainstreamovej pozície dokiaľ nepríde náhrada za X1800GTO.

Táto "marketingová stránka" grafických kariet by si určite zaslúžila samostatný článok.

Ospravedlňujem sa za nepresnosti, vzhľadom na krátku dĺžku príspevku som abstrahoval od viacerých skutočností, hádam ma za to neukameňujete....

Dúfam, že som znova neprihral KOKINovi


5.3.2007 11:58:38   80.188.58.xxx 2530
jenže když píšeš 8800 vs 1950 ... jenže ATI némá žadnou highend grafiku takže Nvidie za to nemůže, že ATI nevydala kokurenta ! Prostě ATI 100let za opicema
5.3.2007 12:18:14   84.47.108.xxx 2424
Nj a NV nema ziadnu grafiku ako nasledovnika 7600GT a za to ATI predsa nemoze. V clanku nikde nie je, ze 7600GT je zla karta, len ze 1650XT je lepsia.
5.3.2007 22:45:36   195.212.29.xxx 2423
ati vydanim novych ovladacu zvedla vykon x1950 az o 40%, zatimco NV si pomohla novou generaci :-) kdyby nv nevydala 8800 tak uz vlastne ani do highendu nepatri...a kdyz uz, tak jedine s 8800GTX ktera je vykonem vysoko, ale 8800GTS je vykoneme jen lehce nad x1950xtx...tzn rozdil generaci a NV ma jen jeden opravdu vykonnejsi model...
5.3.2007 13:13:57   194.228.235.xxx 2323
Nj - pak ovšem ATI zaslouží uznání, že ti za stejnou cenu je schopná dát 2x tolik shaderů než nVidia :-))
5.3.2007 11:56:03   80.188.58.xxx 14828
lol kdo mi dal tolik hlasů ja si jak kkt sobě dám 10 hlasů a sem z toho uklikanej by mě zajímalo kdo si dal tu práci naklikat 3sta souhlas že by radek hulán?
5.3.2007 13:57:13   62.240.183.xxx 2624
Všechny aspekty pana Hulána, mluví to jako Huhlán, reje to do ATI/AMD jako Huhlán, kliká si to stovky souhlasů jako Huhlán, a není to náhodou Huhlán?
5.3.2007 15:11:50   85.207.45.xxx 2624
Za prve, ATI vyrabi karty srovnatelne se 7600GT, aby ji mohla konkurovat, 7600GT dlouho nemela konkurenci, zadruhe ATI nekopiruje, nemnuze porad prodavat jenom to nejlepsi a nejdrazsi, potrebuje mit cely trh zaplnen a snazi se porazet Nvidii v lowendu a main streamu, protoze v highendu nema cim odpovedet. Proste tvuj prispevek je blbost od fanatickeho zastance Nvidie, ja kupuju to, co je za stejnou cenu a je lepsi a jemi jedno, kdo to vyrabi.
5.3.2007 15:36:42   80.188.88.xxx 2424
Děláš, jakoby ATi neměla před vydáním RX1650XT pro GF7600GT konkurenci. Nezapomínáš náhodou na Radeon X1800GTO, který podle mě zejména ve starších hrách bude ještě výkonnější než RX1650XT?
5.3.2007 09:36:40   195.146.97.xxx 2426
1950Pro se da sehnat na netu se zarukou za 4000 takze jen opravdovy nadsenec cisla 16 si koupi vyrazne slabsi sestricku za stejny penize... :-)
5.3.2007 09:38:58   194.108.132.xxx 2625
Nestandardni cena...mozna pres zahranicni e-shop nebo maleho prodejce ktery prodava na vlastni pest dovezene karty.
5.3.2007 10:18:05   147.175.131.xxx 2325
Tak ten CoH je brutal . Pekne rozdiely, to som ozaj necakal
5.3.2007 14:04:13   84.47.4.xxx 3323
To hej, ale ostatne uz nic moc (snad este gothic, oblivion). Skoda, ze netestovali napr. NFS Carbon - tam je vykonostny narast X1650XT voci 7600GT este vacsi. Zas na druhu stranu v neprospech x1650XT je to vyssia spotreba a vyssia cena (u nas o 1000,-SK) v neprospech X1650XT
5.3.2007 10:19:28   194.212.23.xxx 2326
Chybý mu tu 3D Marky - 03, 05, 06

Jsou to rychlé testovací programy, podle kterých se dle mého dá jednoduše porovnávat výkon grafických karet.

Obecně chybý 3D Marky v testech grafických karet...
5.3.2007 10:29:26   147.175.131.xxx 2324
Chybat cybaju aj mne, otazne vsak je do akej miery poskytuju objektivne vysledky. Vid v 06 vykon 7900GS a X1950Pro,vysledok hovori sam za seba
5.3.2007 10:44:36   62.77.121.xxx 5525
Vsechny 3D marky sou na picu.Je dobre ze uz snima netestujou.
5.3.2007 10:42:28   147.229.201.xxx 2325
kdyz uz tak chybi, a podle 3d marku uz toho stejne fakt moc nezjistis...
5.3.2007 11:57:59   194.212.23.xxx 2325
sry za to ý/í :X

Ať jsou si klidně 3D Marky na píču, otestovat v tom kartu trvá 5 minut! Já bych to uvítal. Nemám k dispozici ani jednu testovanou hru.
5.3.2007 12:48:09   194.108.132.xxx 2323
Vysledek 3D Marku je uz jen pouhym cislem ...nic nerikajicim a z techto takzvanych vykonovych vysledku profituji akorat marketaci kteri zdatne cisilky oblbnou lamky ktere nakoupi a pak po sleze budou plakat, ze ve 3DMarku je jejich karta o 30% rychlejsi ale v realnem gameplay ne.
6.3.2007 09:22:52   62.209.192.xxx 2424
Jsem rad ze takto k 3D markum pristupujete, ale pro nekoho to muze byt jedina moznost srovnani sveho PC s testovaci konfiguraci :o( vykon sveho kompu taky porovnavam spise v 3D marku a ve hrach si nastavim detaily podle FPS a nezdimu z karty kazdy frame navic.
5.3.2007 10:55:54   91.127.179.xxx 2625
1650XT je o rok mladsia karta ako 7600GT a naviac sa temer neda taktovat co sa o 7600GT rozhodne povedat neda (620/1600 je minimun co da kazdy kus). To uz je fakt len na cloveku ci je zvyknuty na ATI alebo nvidiu, karty su to podla mna zhruba rovnake ked zvazime moznosti OC u 7600. A taktiez ako uz bolo povedane o fantastickej cene 1950pro (asus paradne klesol) tak su obe karty obsolentne.
5.3.2007 11:18:49   147.230.150.xxx 2624
"Paměti GDDR3 jsou vcelku neznámé značky Qimonda" nojo je to jenom druhy nejvetsi vyrobce DRAM na svete co tahle Infineon, uz zapaluje?
5.3.2007 15:35:05   80.188.88.xxx 2323
No jo, ale není to tak dávno co se Qimonda od Infineonu odtrhla, takže to ještě tak známá značka není.
5.3.2007 12:16:27   85.70.9.xxx 7324
X1650XT je take zajimava tim, ze je to asi nejvykonnejsi karta, ktera se da poridit s velkym vybornym heatpipe pasivem a zaroven bez pridavneho napajeni.
http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=269
http://www.hisdigital.com/html/product_ov.php?id=269
5.3.2007 12:22:00   91.127.50.xxx 2324
opravte prosim Vas nadpis clanku X1650XTX, alebo potom v texte vymazte posledne X, lebo takto je matuce,ze aku kartu ste teda testovali ale asi XTX..
mimochodom mi chyba fotka krabice testovaneho produktu
5.3.2007 12:29:04   91.127.50.xxx 2424
Uvod: "V dnešní recenzi se podíváme na zoubek Radeonu X1650XT.."
Zaver: "Asus Radeon X1650XT není vůbec špatnou grafickou kartou.."

a v tabulkach je vsade X1650XTX, tak neviem
5.3.2007 12:43:07   194.108.132.xxx 2324
no jedno x navic se vloudilo...to maji z toho jejich "unikatniho" znaceni XT/XTX...opravim
5.3.2007 13:45:53   195.113.106.xxx 2529
To jste trochu zaspali ne? Na jinych webech byly testy teto karty uz v lednu.

Navic ta karta v podani ASUS je asi to nejhorsi, co muze clovek koupit. Jako jedina potrebuje pridavne napajeni, ma otresne hlucny chladic, se kterym nejde nic delat. Problem ATi karet je v tom, ze musite kupovat opravdu kvalitni znacky jako je HIS IceQ, jinak je to otresne, u nVidie je mnohem vice kvalitnich vyrobcu. Bohuzel HISky jsou drahe a ten kvalitni pomer cena/vykon uplne meni.
5.3.2007 14:22:56   88.100.176.xxx 2323
No pridavne napajeni bych jako nevyhodu rozhodne nepovazoval, ba naopak. To ze ma pridavny napajeni neznamena ze ma vetsi spotrebu ;)
6.3.2007 08:28:11   81.19.5.xxx 2323
ne? a co to tedy znamena? neprimo bych rekl ze jo, minimalne to z logickeho hlediska vetsi spotrebu mit muze
6.3.2007 09:26:46   62.209.192.xxx 2223
pridavne napajeni u PCI-E karty znamena, ze ma vetsi spotrebu v 3D rezimu a protoze nedostacuje napajeni pres slot, musi se dodatecne napajet. Je na tom neco k nepochopeni?
5.3.2007 14:09:27   193.85.162.xxx 2523
" ... dvě podobně výkonné grafické karty, které jsou si navzájem velmi těsnými výkonovými rivaly." Ještě bych to tak 2x zopakoval, aby to teda bylo jasné, že jsou podobné
5.3.2007 16:36:55   213.220.195.xxx 2924
měl jsem ATI Age PRO 8M, Riva TNT2 Vanta 16MB, Radeon 7500, GeForce 5700, GeForce 6600GT,R800XL, GeForce 6800GS a těd R1950Pro a musim říct, že ve své době mi za svou cenu a výkon skutečně nadchla 6600GT a těd R1950PRO.
Za 5tis skutečně super karta, uvažoval jsem o XT ale jsem rád za tuhle, cena výkon rohodně nejlepší
6.3.2007 06:58:17   62.84.154.xxx 2427
Hmmm....takže z testu X1650XT vyplývá, že jediná mainstream karta, kterou má dnes smysl koupit je X1950PRO.
Nemáte náhodou v grafech prohozenou GF7600GT a 7600GS? Nebo je opravdu 7600GS ve všech testech rychlejší, než její dražší sestřička?
Celý článek působí dojmem, že ho autor spíchnul za 15 minut ve 4 ráno po návratu z hospody... :-/
6.3.2007 07:05:49   194.108.132.xxx 2523
Vy zase pusobite dojmem, ze neumite cist...7900GS je rychlejsi nez 7600GT, to je snad jasne.
7.3.2007 10:36:38   62.84.154.xxx 2224
Velice se omlouvám...číst umím dobře ale nějak jsem si nevšiml, že v testu je 7900GS a ne 7600GS, jak jsem se mylně domníval.
Každopádně na zbytku svého příspěvku trvám...čůánek na mě opravdu působí zvláštním dojmem. Myslím, že to umíte i líp... ;)
7.3.2007 13:33:12   194.108.132.xxx 2323
To nic jenom to cloveka trosku rozcili...jesti jste se ve clanku nedovedel, to co jste chtel, tak je mi to lito.
6.3.2007 08:01:49   84.244.93.xxx 2425
the best GK.Cena ku vykonu je perfektni!A ne tyhle hujdy.Taky maji cena vykon velice dobrou ale neni takovy overclocking :-DD
6.3.2007 12:36:12   81.19.4.xxx 2224
Ahoj Peťo, koukám, že článek "Castle Richmond 3 ... Sonus Faber Killer" v Tobě zanechal hlubokou stopu :-) :-) Jinak dobrá práce ! Good.
6.3.2007 13:13:20   194.108.132.xxx 2423
Diky...ten clanek neznam, ale najdu a prectu
6.3.2007 20:38:35   82.100.11.xxx 2323
tak to by mě zajímalo, kde jste sehnali 1650XTX? protože na každym obrázku to je napsaný
6.3.2007 22:11:20   85.237.16.xxx 2324
mne sa osobne zda ze model Rx1650xt ponuka dobry pomer c/v
a ati sa priblizuje viac k priemernemu hracovi lebo nie kazdy je milonar alebo ma pri upgrade stale 10 litrov na novy komponent...
a btw robi sa aj vo verzii heatpipe kokin...
podla mna sa oplati..
23.3.2007 07:25:06   195.113.181.xxx 2524
Konečně test kde testujou Ati s DDR3 proti GeForce s DDR3 a Ati si vadla hodně dobře. Řekl bych že si vedla lépé než 7600GT. GeForce se proste na ati nehrabou i když vymzslí novou technologii v podání 8800. Ale ted vyjde nova ati a geforce bude v ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

298 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 138.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.