Hlavní stránka Hardware Grafické karty Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc
Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc
autor: Štefek Petr , publikováno 5.12.2006
Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc

V dnešní recenzi se podíváme, jak si vede mainstream současných grafických karet a pomůžeme případným zájemcům, udělat si jasno v rozhodování mezi jednotlivými modely. V článku najdete výkony karet Radeon X1950Pro a GeForce 7950GT ve srovnání s konkurencí.


Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc
Radeon X1900XT 256MB

Ve vzájemném souboji GeForce 7950GT 512MB neopodstatnila svou v průměru vyšší cenu než má Radeon X1900XT 256MB a ve výkonovém srovnání skončila až za ním, což je pro ni není velmi dobrá vizitka. Rozdíly ovšem nejsou nijak markantní a je pravděpodobné, že v některých hrách bude profitovat zase GeForce 7950GT ze své dvojnásobné paměti.  Ani jednu kartu nelze označit za jednoznačně poraženou, ale Radeon X1900XT jednoduše vyšel z tohoto souboje vítězně.

Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc
Radeon 1950Pro 256MB

O něco níže je situace také poměrně jasná a Ati má v segmentu okolo 5 tisíc velmi silnou zbraň v podobě Radeonu X1950Pro. Tato karta je po výkonové stránce srovnatelná s konkurencí, ale ve hrách typu Oblivion či X3: Reunion má nad GeForce 7900GS/GT o kousíček navrch. Radeon X1950Pro seženete již velmi blízko 5000 tisícové hranici i s DPH, což se týká i GeForce 7900GS a poslední výše zmiňovanou kartu s označením GeForce 7900GT sežente okolo 8 tisíc korun s daní, a proto bych se jí doporučoval vyhnout a investovat do Radeonu X1900XT či GeForce 7950GT. Na závěr si dovolím malé postesknutí nad nedostupností GeForce 7900GTO, která by pořadím notně zamíchala a pokud na tuto kartu narazíte za výhodnou cenu okolo 7500 korun, pak neváhejte a kupujte.

Karty Asus do testu  zapůjčila společnost

BGSLevi a.s. (oficiální distributor Asus)

Grafické karty pod stromeček za 5-8 tisíc



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.12.2006 18:16:48   88.102.56.xxx 7680
na začátku autor zmiňuje že většině hráčů bude stačit 1280*1024, což je pravda a pak se juknu na testovací sestavu a konec...
Opravdu si někdo myslí že většina hráčů funguje na něčem podobném? Možná tak 10% z nich
5.12.2006 18:34:31   194.108.132.xxx 6831
Ucelem je ukazat vykon karet neomezeny procesorem a dalsimi soucastmi systemu...to breptani ohledne procesoru a pameti je nesmyslne. Pokud nekdo vezme single core A64 3200+, tak budou vsechny karty az na nejvyssi rozliseni davat stejne vykony. Nikdo nerika, ze typicka sestava se sklada s quad core a 2GB, ale to neni pro srovnani vubec podstatne.
5.12.2006 18:42:37   88.102.56.xxx 6469
jak nesmyslné? proč nesmyslné a jakou to pro někoho, kdo má takřka poloviční výkon procesoru má informační hodnotu? odpovím si sám - nulovou. Jiná situace by byla, kdyb ty testovací sestavy byli dvě, ta co je teď plus např. nějaká bežná nf4 s Athlonem 3700 a navíc nepřetaktovaným, to už si člověk dokáže udělat závěry a má podle čeho hodnotit.
5.12.2006 18:59:04   194.108.132.xxx 2321
Vy poptavate ale clanek spise toho stylu....vzit dve karty a ruzne procesory a zkouset vykon...je to zajimave a uz dlouho jsem to nedelal.
5.12.2006 23:18:41   88.102.56.xxx 2521
to by bylo myslím super... prostě ať je vidět jak se na výkonu karty podepíše i výkon procesoru... na foru by odpadla tuna zbytečných postů
6.12.2006 07:07:01   88.102.56.xxx 1931
tak to o čem mluvíš ty si dokážu představit leda tak na duronu 800MHz a kt133 desce a jen kvůli tomu jak omezená je ta deska.
Taky jsem nemluvil o scA, což by v případě těchto karet bylo takřka nemožné (desku scA+PCIe neseženeš) =)
Na sc939 jsi limitovaný pouze procesorem, ty karty ale jedou na maximum.
OMG to jestli máš 100FPS nebo 120FPS není dáno tím, že by karta jela hůř, ale tím že spoustu operací má na starosti CPU
6.12.2006 08:23:13   84.47.44.xxx 2121
to ale potom budes vediet, ze ked mas 3700+ tak ti na rovnaky vykon staci slabsia/lacnejsia vga. Na zaklade tohoto testu si zakupis tu najdrahsiu/najrychlejsiu, ale objektivne na rovnake fps staci aj ta najslabsia/najpomalsia. Testy s takto vykonnymi cpu su zavadzajuce.
6.12.2006 06:36:26   194.228.248.xxx 2220
Nesmyslné proto, protože když budeš mít A3200+, a třeba jen 512MB RAM, tak se ti výkon všech testovaných karet zarovná na jedné čáře, protože je CPU nebude stíhat krmit. Zvláště když to CPU nepřetaktuje.
Víš?
6.12.2006 15:21:41   82.209.34.xxx 1922
No když srovnám třeba moji X1950XT 256MB na mém procesoru Athlon64 3000+@2700Mhz a výkon této karty na Core2dou 6600 @2400Mhz , tak to vypadá asi takhle.
3DMark05 10800 vs. 11200 (=+4%)
3DMark06 4800 vs. 5700 (=+19%)

(mimochodem 4800 je přesně tolik bodů, kolik má na sestavě s Core2duo X1950Pro a ta je levnější cca o 2000 kč, které člověk může dát do toho procáku :-)
Intel je prostě lepší....
6.12.2006 15:23:08   82.209.34.xxx 2428
A to ještě nemluvím o tom, když to Core2duo přetaktujete tak na 3,5Ghz....
5.12.2006 18:45:13   88.102.56.xxx 2324
Jinak je to good a nic tam neschází, nechci aby vznikl dojem že jsem nějaký věčný nespokojenec nebo že článek je závadný - test je fajn a v pohodě
6.12.2006 15:47:31   85.207.136.xxx 2120
10% tak sotva 3%
také to mohlobýt testováno na E6300/Athlon 64 X2 3800+,1GB DDR2 800MHz atd. cenově podobné sestavě.
Jinak tento test mě ujistil v koupi X1950PRO.
5.12.2006 18:24:34   86.49.115.xxx 2022
chapu zamer ukazat cisty vykon karet, ktery je neomezen procery a pametmi ale myslim ze lidi zajima i jeste tu kartu vubec muzou na svym PC vyuzit takze mozna priste trochu slabsi sestavu
5.12.2006 18:37:03   194.108.132.xxx 3022
Samozrejme, ze je vyuzije i clovek s Pentiem 4 3.2GHz...proste to berte jako motor, ktery jezdi na 98oktanovy benzin a ma urcity vykon, ktery se pri pouziti levnejsiho 95 nebo 91 snizuje.
5.12.2006 18:59:48   213.192.24.xxx 2224
neni tak naaahodou delana 0.08 ?
a neni prehnana ta propustnost pameti u X1900XT ? ta hodnota co tam je odpovida X1950XTX ;)
rek bych ze testujou ty grafiky na takovyhle procesoru aby nelimitoval karty...
6.12.2006 17:24:24   85.207.18.xxx 1820
Ano, je dělaná 80nm procesem a ta propustnost pamětí je nějak velká. Měli by to opravit.
5.12.2006 19:27:07   213.194.208.xxx 2427
koupil sem si tuto novinku do noveho PC a byl sem nemyle prekvapen pri zatizeni se vypinala a pak nasledoval restart PC (nasel sem dalsi 4 lidi kterym to taky delalo) reklamoval sem a vymenil ji za ASUS EN7950GT a zatim v pohode
jedinou chybku na kterou sem zatim narazil je ze pri hrani Serious Sam 2 se mi pri velkem mnozstvi nepratel zacne sekat obraz je to jak fotky zkousel sem ruzny nastaveni a nic nepomohlo u DOOM 3 jede vse v pohode
nevite co stim?
5.12.2006 19:34:19   82.209.34.xxx 1920
Málo RAM!Zapni při hře správce úloh a koukni, jestli náhodou nemáš použíto více paměti, než je fyzická paměť PC. Swaping je ve hrách fakt na prd...
5.12.2006 20:10:06   213.194.208.xxx 1920
jinak swaping mam vylplej mam 2GB v dualu RAM na to sem koukal jako prvni vytizeni bylo 1,25 GB to je v pohode nejvic se mi povedo vytizit RAM na DOOM3 na 1,6GB
5.12.2006 20:06:59   213.194.208.xxx 1819
upresneni je to tato karta Sapphire Atlantis ATI Radeon X1950 PRO 256MB, PCI-E ta mi blbla
5.12.2006 20:25:46   213.192.24.xxx 1921
no vono si u 512 MB verze treba od MSI moc nepomuzete co sem slysel,kamos uz ji reklamoval kde je asi chyba ?!
16.12.2006 21:03:49   89.102.215.xxx 1617
hele ja jimam ....a jede mi v pohodě jak na oblivon tak na fear ,a quake 4 ...atd na max detaily a s HDR mužu ty hry hrat třeba 3 hodiny a teplota karty je cca 59 stupnu a už vubec mi mi při hrani nepada a nerestartuje se comp ..ato mam jen 1024 ram..viš ono hodne zaleži na desce a zdroji natom se nesmi šetřit ,,na slabe desce ti nic nepojede v pohodě ..
5.12.2006 19:28:27   82.209.34.xxx 2720
Vzhledem k tomu, že X1950XT je jen o cca 200 Kč dražší než X1900XT, tak nevidím důvod, proč tam není.Má totiž rychlejší jádro, a výrazně rychlejší paměti (1800 MHz vs. 1450 MHz),a s cenou se vleze pod 8000 Kč, sám jsem ji tento týden kupoval za 7700.A NIKDE- tzn. ani na zahraničních serverech jsem nenašel srovnání X1950XT vs. X1900XT. Nešlo by to udělat tady? Moc prosím....
5.12.2006 19:53:45   89.248.248.xxx 1920
Ahoj,hele pls,kde jsi ji sehnal za těch 7700?Já si jí budu taky teď objednávat a našel jsem ji nejlevněji za 8050,-Jestli jsi teda kupoval verzi od Asusu?!Odpověz pls;)Díkes
6.12.2006 09:23:54   158.196.209.xxx 1920
Kupoval jsem Saphire, ale karta má úplně stejný layout, vypadá to, že jiná je jen nálepka. Funguje skvěle, chladič je mohutný a sám se umí regulovat. Kupoval jsem ji v PC DISCONT, ale tam už ji nemají, jinak je třeba na

http://www.alfacomp.cz/php/zbozi.php?akc=2&mnu=2&zob=2&pol=80&zbo=28669
5.12.2006 20:10:28   89.102.92.xxx 2623
Me se mi zda ze i tech 10% je moc Quad Core ma jen hrstka vyvolenych a 2GB pameti na taktu pres 1100Mhz taky...Ja mam treba P4 3,2@3,8Ghz 2x 512Mb Ram karta jede tak na 60-70% vykonu oproti tomu co je tu.Hodne lidi je nadseno po tom co si precte na servech ajka je to bomba jaky ma ta karta vykon a potom jsou zklamani ze na tom co maji toho nikdy nedosahnou.
Ono je treba si uvedomit ze ke karte za 5500Kc si normalni clovek nebude kupovat procesor za 1000$ O pametech ani nemluvim...
Chtelo by to testovat dane karty na systemu jim odpovidajici.Nic proti tomu testu!uzivatel ma moznost porovnat ktera karta je vykonejsi a zalezi jen an jeho financnich moznostech jestli ji vyuzije.Tzn ze kartu za 5000 testovat na strojich odpovidajicich hodnote karty a ne na stroji ktery je staveny pro 8800GTX a jeste s rezervou...
6.12.2006 14:14:50   147.228.105.xxx 2222
co si od toho testu slibuješ? budeš se kasat, že 6800GT má stejnej (nebo jen o pár % vyšší) výkon jako 8800GTX? tak by to totiž dopadlo, pokud by se netestovalo v 1920x1200 se 4xAA a 16xAF. Pak by zase pár čtenářů řvalo, že nemají na 24" LCD, ať se testuje v 1024x768.
Je sice pravda, že když karta dá 40fps s quadcore (což je úplně zbytečné protože qc "nic" nevyužije) tak na x2 @ 2.9 dá třeba jen 30fps. to si ale průměrně inteligentní čtenář domyslí. Ti méně "inteligentní" kupují kartu podle velikosti paměti. nejlépe Special Edition - SE.
5.12.2006 20:15:44   91.127.15.xxx 1920
Rad by som vedel kto si dovolil vyhodit ma z pctuning fora a akym pravom?Pozeram si prispevky a zrazu mi napise ze som bol vyhodeny z pctuning fora a mam kontaktovat webmastera ziadne pravidla som mimochodom neporusil
5.12.2006 20:25:59   194.108.132.xxx 1920
To smerujte na adminy fora, tady vam nikdo nepomuze.
5.12.2006 20:26:56   91.127.15.xxx 1920
Toby som rad keby som vedel ako to mam na nich smerovat....
5.12.2006 20:44:35   213.180.53.xxx 2122
Nejlepší ze všech mainstreamových grafik je MSI NX7900GTO, která ale v tomto článku bohužel není...
5.12.2006 20:52:51   147.229.201.xxx 2122
neni protoze neni k sehnani...k cemu karta ktera nejde koupit?
5.12.2006 21:07:56   213.180.53.xxx 1821
Jsem jejím šťastným majitelem....už dva měsíce....v té době byla celkem dostupná, sám se divím že jí stáhli z prodeje.....vždyť má tak výborný poměr cena/výkon....
6.12.2006 09:00:12   147.175.128.xxx 1820
Hemeroid jeden, stiahli ich preto že to len MSI ponukal prevlecene 7900GTX aby dopredal G71 a ked mu dosli cipy tak uz proste v ponuke ziadnu 7900GTO nema, tot vse....
5.12.2006 22:19:34   91.127.76.xxx 2020
V tabulke mate chybku...pri takte ramiek 7900GT...tie su rovnake ako pri GS..takze nie 1600 ale 1320....no a dalej suhlasim s tym ze testovat taketo karty na takom stroji je nezmysel...kto si kupi taky "stroj" a taku grafiku...aj ked prezentujete nazor "aby GK nebola brzdena CPU"...tak sa pitam ..ma to nejaky efekt, ked mnohi pouzivatelia maju doma slabsie masiny a tam by sa uz dana GK spravala inac...cize jak vravite..vysledky dnes testovanych grafik by boli velmi podobne...cize aky zmysel by malo kupovat drahsiu GK..?...ziadny...a ked by ste chceli argumentovat vyssim rozlisenim...ktory clovek si kupi 24" LCD za hromadu $$..a takuto GK...ten uz siahne po 8800GTX....myslim ze tato tema uz bola velmi casto spominana v suvislosti s testami GK...ale niekdo si neda povedat....
6.12.2006 06:06:34   195.70.145.xxx 1920
Zdravím všechny, vím, že toto je test na PCl-Express karty. Potřeboval bych však poradit, kterou ze zvýšených karet do AGP. Má s tím někdo zkušenost, díky všem za pomoc při výběru...;-)
6.12.2006 07:08:50   88.102.56.xxx 1919
x1950Pro, tady není není nad čím dumat... 7800GS dá na prdel i 7600GT
6.12.2006 07:10:05   88.102.56.xxx 2020
to jsem za se něco napsal (UP) jasně že x1950Pro kup, protože 7800GS je slabá v poměru k ceně a dostane na prdel i od 7600GT
6.12.2006 07:14:35   89.173.24.xxx 2022
rozhodne je asi najlepsia volba z tychto kariet 7950GT, ked sa nataktuje tak je vykon takmer ako GTX verzia a tam uz potom radeon 1900xt proste nestiha a to nehovorim o jeho maximalne hlucnom chladici...
6.12.2006 09:28:38   158.196.209.xxx 1819
Ten chladič zase taky hlučný není. Když si ve woknech, kaj jede potichu a nejde ho slyšet, a když hraješ hry, tak máš stejně zaplý zvuk- (teda aspoň já hraju se zvukem- ty ne?)
6.12.2006 11:29:31   86.49.84.xxx 1920
Citace:
Ani jednu kartu nelze označit za jednoznačně poraženou, ale Radeon X1900XT jednoduše vyšel z tohoto souboje vítězně.


Trochu mi to připomělo komanče: "Zatímco američan byl předposlední, sovětský závodník se umístil na čestném druhém místě..."

Jestli Radeon byl jednoduše lepší, pak snad byla NVIDIA jednoznačně poražená, ne?

Matyáš

PS: Nejde mi o to hanobit NV, spíš mě rozesmálo, co všechno se dá napsat :-)

6.12.2006 11:32:19   88.102.210.xxx 2120
Myslím si, že je v pořádku testovat tyto grafiky na takto silném PC. Určitě bych v tom pokračoval... Na druhou stranu souhlasím s tím, že by to chtělo i testy na něčem "normálním". Vím, že je to práce na víc, ale myslíte, že by bylo na příště možné testovat grafiky na 2 PC? Jeden super high-end a druhý "normální"? Třeba co má autor článku doma apod... Udělali by jste tím mnoha čtenářům radost a nemuseli by jste poslouchat takovouto kritiku :-) Jinak článek je supr! :-)
6.12.2006 15:05:30   194.108.132.xxx 1920
Bohuzel slabsi sestavu doma nevlastnim...
6.12.2006 17:11:35   84.47.36.xxx 1919
No tak mi to prosim ta vysvetli naco chces testovat mainstreemove grafiky na takom vykonnom PC...prejavia sa sice rozdiely medzi kartami...ale povedz mi na co..?...clovek ktory vlastni takuto zostavu si nekupi takuto "slabu" kartu...a clovek ktory si kupi niektoru z tychto kariet...ma doma pravdepodobne slabsiu zostavu...a preto sa neprejavia az take rozdiely medzi jednotlivimy kartami...cize naco by mal takyto pouzivatel zaplatit viac penazi ked mu to neprinesie ziadany vykon naviac..?...cize taketo recenzie su len zavadzujuce....
6.12.2006 17:12:36   84.47.36.xxx 1920
a dalsia vec je este stale ta chyba v tabulke....takty ramiek 7900GT...maju byt 1320MHz...
6.12.2006 11:55:19   193.87.27.xxx 1922
tak hej ono by sa ozaj siklo dat do testu slabsie procaky, bo jak tu bol nazor ze slabej procak nedokaze krmit silnejsiu grafaren je pravda poznam z vlastnej skusenosti ked som kvoli 4x odpalenej msi1600pro|pocas 2 mesiacov| presiel na saphir1600xt a realny vykon vobec nestupol napriek tomu ze grafaren mala o 140perc vykonu 1600pro, moze zato sempron2800+ ktori aj napriek overclok na 2.2ghz z pov 1.6 proste nezvlada, hold bol som hnup a mam k8sli e sata2 dosku so socketom754 a nemozem si tim padom nijak polepsit...iba ak vzmena..........fnuk fnuk
cize dat slabsie procaky by bolo podla mna informacne celkom zaujimave......
6.12.2006 13:13:07   213.235.164.xxx 2020
V testu není jediná zmínka o kvalitě při AA a AF. Nejsem příznivcem žádné firmy (mám Voodoo 3) ale co jsem četl na NETu, tak lepší kvalitu má ATI. Někdo sice může říci, že při hraní her nikdo rozdíl nepozná, ale pokud by se z kvality stále slevovalo, na co budem koukat za pár let? U solidních testů je také graf průběhu FPS v určitém časovém úseku, kde je jasně vidět jak která karta zvládá náročné scény a na jakou úroveň spadne FPS. Tzn. jedna karta bude mít fps vyrovnané ale v průměrných snímcích prohraje s jinou, která má vysoké FPS ale v náročných scénách padá pod hratelnou úroveň.
6.12.2006 14:54:48   82.202.6.xxx 1820
no ja bych asi volil tuto kartu , je k dostání už od 8 200 ale karty v tomto testu by rozdrtila jak nic! i zmíňovanou gf7900gto/gtx
6.12.2006 15:31:11   82.209.34.xxx 2120
Mám ji doma v podání od Saphire, ale 7900GTO je opravdu rychlejší...:-(
7.12.2006 14:50:53   82.202.6.xxx 1719
ale jak muže byt gto rychlejši když asus eax1950xt ! ma rychlost pameti 1800mhz a gto 1300 / gtx 1600 ! to neni mozne! se podivej na net! http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41727
6.12.2006 16:25:26   89.248.248.xxx 1920
A myslíte,že ASUS X1950XT 256MB je lepší než Gainward 7950GT 512MB?Pořád nevím,kterou z těchto dvou upřednostnit...Díkes;)
6.12.2006 17:36:18   80.78.146.xxx 1819
jdi do te atiny,ma lepsi obraz mensi propad vykonu pri vyhlazovani(obecne znama fakta)sice ma o neco vetso spotrebu,ale myslim ze to zas tak nevadi...
6.12.2006 18:51:16   89.248.248.xxx 1819
OK,jdu do ní;)Akorát ještě detail-nevíte jestli má verze od Sapphire stejné frekvence(625/1800MHz) jako verze od Asusu,popř.jestli se neliší v propustnosti?Díky moc za radu;)
7.12.2006 09:43:46   91.127.115.xxx 2120
ono geforci z mojej osobnej skusenosti po pretaktovani davaju sialeny vykon, mozny narast az o 10fps u najnarocnejsich hier. Tie ati 1950 su fajn niet im co vytknut skoda ze ich obe nepretaktovali na porovnanie, resp ze nepretaktovali vsetky karty potom by sa mozno dokazalo ze aj tie lacnejsie sa po dobrom overclocku dotiahnu, kedze vacsinou ide o karty na podobnom zaklade len podtaktovane. Pritom stacilo len zbehnut testy este raz po taktnuti riva tunerom alebo hocicim ked uz tie karticky boli v doske
6.12.2006 20:56:35   86.61.135.xxx 1820
když se tady teda diskutuje o využitelnosti grafarny. co byste dali k sestavě:

Procesor: AMD Athlon 64 3800 box (AM2)

Deska: Asus M2N-E nForce 570 Ultra

Paměť: A-Data 2GB DDR II 800mhz dual channel

Grafika:

Hdd: Western Digital Caviar SE16 model WD2500KS (7200) Sata II

Skřín: Thermaltake Mambo VC2000

Zdroj: Fortron FSP400-60PN(PF)
7.12.2006 07:49:57   195.168.243.xxx 1820
ATI radeon MSI 1950pro 512 MB vram http://www.alza.cz/graficka-karta-microstar-rx1950pro-vt2d512e--d680 52.htm a procák minimálne x2 4200+ rozdiel oproti 3800 x2 370 českých http://www.alza.cz/18848573/dvoujadrove.htm
7.12.2006 11:44:06   83.240.1.xxx 1723
a jak si na hry pomuze dvoujadrem? pokud ma A64 3800+, ten ma vyssi takt nez X24200+ a ve hrach bude stoprocentne rychlejsi. predpokladam, ze jde o vykon ve hrach, kdyz se bavime o grafikach.
7.12.2006 16:24:39   81.90.170.xxx 1617
mně stačí X2 3800+ (mam ho ale na 2800MHz). a ve hrách si pomůže dost nebo trochu. minimálně pokud mu běží na pozadí spousta programů a v lepším případě o desítky % u Quake 4, Fear...diskuzí o dualcore ale už bylo docela dost.
7.12.2006 16:25:33   81.90.170.xxx 1517
jestli tohle dneska kupuješ nový, tak místo cpu vem core2duo a příslušnou desku. rozdíl ve výkonu za to stojí.
7.12.2006 12:29:29   86.61.135.xxx 1718
raději bych nechal to jednojádro 3800. stojí už necelý tři tisíce a pokud X2 ve hrách nevyužiju, tak je to zbytečné. závody ve winraru nepořádám
7.12.2006 14:10:44   195.168.243.xxx 4619
čumni sem http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=488&mo del2=479&chart=165 ) A v nových hrách to bude ešte markantnejšie. A čo keď ťa drapne aj niečo iné ako len hranie. Možno si budeš chcieť upravovať foto, filmy, alebo niečo modelovať v 3d. Tam ti to druhé jadro bude chýbať. Dnes jedine DC, SC neodporúčam. Pri dnešných cenách DC neni čo riešiť.
10.12.2006 13:02:07   84.42.155.xxx 1617
prosímvás, koupil jsem si grafickou kartu ATI Radeon x1950pro, ale ve hře F.E.A.R při rozlišení 1280x960 4xAA 16xAF max. detaily se mi čas od času hra nepříjemně cukne při otevření dveří, nebo vstupu do nové oblasti. předpokládám, že je to způsobeno pomalým načítáním textur. moje sestava je Athlon 3500+ @2500mhz,1024mb kingston DDR2, deska MSI k8n neo2 platinium a ATI Radeon x1950pro. čím je toto způsobeno? jak to vyřešit?
10.12.2006 16:02:21   88.146.8.xxx 1917
mas v uvozovkach malo RAM... dohod jeste jednu 1024 a delat to nebude
11.12.2006 07:19:00   88.102.56.xxx 1516
jo to je málo ramky (pro fear na tomhle rozlišení a detailech) =)
16.12.2006 21:15:45   89.102.215.xxx 1616
sniž si rolišeni na 1024x768 uber aa ,af na polovic a mělo byti to na těch 1024 ram stihat..moc velky rozdi v grafce to zas tak nebude ..
11.12.2006 15:09:29   84.242.75.xxx 1214
Ahoj lidi ja se jen smeji.
Uvedomte si laskave ze pokud mate cpu 3000+ a 1GB ramm a grafiku urovne 6800GT tak si dneska vsechno zahrajete s tim ze stejne 90% lidi ma rozliseni 1024x768 a 17" monitor a vy se tady hadate kdo nebo co je silnejsi o par fps nebo bodu v marku.rad si prectu kam jdou vykony karet ale mam rozum proto je nekupuji - proc?
zbytecna investice!sam nepoznam rozdil jestli mi karta dava o 20fps vice nebo mene a na hru to stejne nema vliv(bavime se samo ze o rozumnem fps kolem 50-60(pro rypaly))a dokud se bude vic hrat rpg,strategie atd nema smysl valit do grafiky vic jak 5000,- tot muj nazor.
11.12.2006 15:16:14   84.42.155.xxx 1221
souhlasim s pajou michaldou. tohle byla moje prvni relativne high-end grafika a kdyz k tomu pripocitam investici do ramky, muzu s klidnym srdcem rict, ze to byly zbytecne vyhozene penize... proc si tu hru nezahrat za rok, kdyz bude x1950pro skoro zadarmo? tot muj nazor

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

327 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 152.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.