Hlavní stránka Hardware Grafické karty CrossFire X1950XTX - fast and furious (2/2)
CrossFire X1950XTX - fast and furious (2/2)
autor: Štefek Petr , publikováno 4.10.2006
 CrossFire X1950XTX - fast and furious (2/2)

V dnešní druhé části článku o ATi Radeon X1950XTX CrossFire se již podíváme na samotný výkon tohoto systému ve srovnání s konkurencí. Zajímavé bude sledovat především vliv pamětí GDDR4 na výkon ve vyšších rozlišeních s vyhlazováním u moderních her.


Výsledek snažení společnosti ATi není špatný a dnes již můžeme směle prohlásit, že Radeon X1950XTX CrossFire je tím nejvýkonnějším duálním grafickým subsystémem. V případě minulé generace (jestli tak jde vůbec Radeon X1900 nazvat) bylo vítězství nad GeForce 7900GTX velmi sporné. Radeony X1950XTX nám přinesly především nové paměti typu GDDR4, což znamená hlavně menší limitaci grafického čipu propustností pamětí. Zvýšená propustnost se projevila navýšením výkonu o 5-10% , což není sice nijak dramatické, ale díky velmi příznivé ceně nových Radeonů, vyjde celý systém o poznání levněji než u minulé generace, či konkurence v podobě GeForce 7900GTX.

 CrossFire X1950XTX - fast and furious (2/2)

V celkovém shrnutí testů byly naměřené výsledky podle očekávání, až na zástupce OpenGL (Quake IV), kde bylo CrossFire výrazně rychlejší, což je přinejmenším překvapivé. Naopak ve hře Oblivion byli oba konkurenti (GeForce 7900GTX vs. Radeon X1950XTX) překvapivě vyrovnaní při posuzování průměrných snímků za sekundu.

Celkově by se ovšem CrossFire X1950XTX nemělo větší šanci prosadit , pokud by ATi nenasadila opravdu agresivní cenovou politiku a nové Radeony nenabízela za skutečně zajímavé ceny. To by samo o sobě také nestačilo, protože platforma potřebuje samozřejmě i velmi dobrý podvozek, který v současné době nabízí společnost Intel se svým čipsetem 975X a vynahrazuje tak handicap, který zde byl u minulých generací, které byly schopny pracovat pouze na čipsetech ATi, které svým výkonem příliš neexcelovaly.

 

Grafické karty Radeon X1950XTX zapůjčila společnost ATI a procesor Core 2 Duo E6800EE společnost Intel.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2006 13:30:06   84.21.116.xxx 2232
chtel sem se zeptat jak poc se tato grafika da pretaktovat a zda ste to skousely a jak dopadli testy.
4.10.2006 13:53:05   194.108.132.xxx 2624
Je to v clanku napsano... 700MHz pro jadro a 1100MHz pro pameti.
4.10.2006 13:43:47   85.216.182.xxx 2126
Zaujmalo by ma ake min fps bolo u oblivionu. Pri 1600 1200 stale (asi) nehratelne? A pri Fear boli aj shadows?
4.10.2006 13:56:45   194.108.132.xxx 2320
Min FPS u CF bylo vzdy nad 40, ale kolisalo a Oblivion jde merit jen Frapasem, takze nikdy ne zcela stejne. FEAR byl bez "soft-shadows"...to prolinani map ma do soft-shadows hodne daleko a navic ma velky dopad na vykon. FEAR je typickou ukazkou jak to byt NEMA.
4.10.2006 19:23:36   84.21.116.xxx 2121
FPS umí měřit i samotná hra, stačí napsat do konzole příkaz tdt.
4.10.2006 14:43:43   194.228.235.xxx 2121
Jde použít GF 7950 i v non SLI desce nebo vyžaduje SLI i když je druhý slot neosazen?
Nejsem si jist, jestli onehdá i duální GF6600GT např. od Gigabyte vyžadovaly SLI či nikoliv.
4.10.2006 14:45:16   147.175.128.xxx 2222
Nie nevyžaduje SLI na doske...
4.10.2006 15:31:34   194.228.235.xxx 2123
Myslel jsem samozřejmě GF7950GX2, nikoliv 7950GT...
4.10.2006 15:41:29   147.175.128.xxx 2225
7950GT neexistuje.... Pre 7950GX2 ti staci doska s jednym PCI-E 16x slotom
4.10.2006 16:11:37   82.142.109.xxx 2920
Jak neexistuje?Existuje. Lehce vylepsena 7900GT. Nebo ze by mi lhaly me vlastni oci? .
http://www.alza.cz/graficka-karta-leadtek-winfast-px7950gt-tdh-d66642 .htm
7.10.2006 21:45:26   195.47.34.xxx 1514
7950 GT je 7900GT s 512 MB pamětí
4.10.2006 14:47:05   147.175.128.xxx 2223
Nadherny vykon za v pohode cenu. Pomaly vyjde vyhodnejšie kupit dva X19xx radeony ako 7950GX2.X1900XT vychodi uz na 9500Skk
4.10.2006 14:50:05   147.175.128.xxx 2122
Ako frci taky oblivion na 7800GTX. Na tomshardware v outdoor priestoroch tam ma len 20 FPS AVG s HDR. Zeby tak zalostne malo ?
4.10.2006 20:16:37   213.29.1.xxx 2320
Hmm, mě to zas připadá děsně nepřehledný, ty grafy.Už je to skoro jak třeba na guru 3D, tam se v nich nedá vyznat vůbec, ale ty tabulky jsou docela dobrý.
4.10.2006 14:57:58   195.146.121.xxx 3632
Děkuji autorovi za dle mého názoru dobře provedené grafy vč. tabulek.
4.10.2006 16:54:07   85.135.87.xxx 2126
jj souhlasím!
5.10.2006 11:02:30   147.229.43.xxx 3419
Bohuzel musim konstatovat ze grafy jsou totalne chybne. To vas ve skole neucili ze diskretni hodnoty nelze spojovat do linearni ci jine zavislosti, pokud hodnoty mezi nimi neexistuji? V uvahu by pripadal napriklad sloupcovy graf. Ale pokud vezmu zde prezentovane grafy tak jednak osa x neni linearni (jsou zde skoky, jako u sloupcoveho grafu) a tudiz pro jednu hodnotu rozliseni je zde vynesena jakoby jina hodnota na stredu a jina a okraji ... A pokud by osa x byla linearni, potom by to znamenalo ze snad existuje libovolne mnozstvi rozliseni mezi napřiklad 1024x768 a 1280x1024 a z brafu dokazeme odecist pribliznou hodnotu fps, coz je taky blbost...
A to ani nemluvim o tom jak je to neprehledne...
5.10.2006 14:50:29   194.108.132.xxx 2219
Mate pravdu...ovsem mozna bych to takto nehrotil. Priste budou opet klasicke sloupce, jak jsme vsichni zvykli a bude:-)
6.10.2006 10:04:19   83.208.155.xxx 1717
Taky se prosím přimlouvám za normální sloupce. Tento typ grafů je pro tento typ hodnot skutečně nevhodný...
6.10.2006 22:18:44   213.220.228.xxx 1515
Teoreticky to je možné... proč by nemohlo existova libovolné rozlišení... dokonce ani nemusí mít stejný poměr stran. A spojení lomenou čarou není linearní zavislost pokud vím... apropo máte ověřeno že odečtení z lomené čáry by bylo tak moc nepřesné?
4.10.2006 17:46:37   84.47.101.xxx 2320
Mne zase tie grafy neprisli az tak vhodne...radsej mam normalne stlpce...ale inak fajn clanok...zaujimalo by ma ze ci uz vysiel daky program ktory dokaze pretaktovat danu kartu viac ako ccc...
4.10.2006 20:11:01   195.47.114.xxx 2621
Prosim autora aby priste volil vhodnejsi barvy do grafu - zluta na bilou fak neni to pravy orechovy ... mozna tlustsi cary nebo ruzny druhy car (cerchovany, teckovany) ?.
Jinak cary mi prijdou lepsi nez sloupce - rychlejs clovek pozna jasne nej kartu.
4.10.2006 20:37:18   62.245.98.xxx 2824
Pekny test. Jenom jste mohli rovnou otestovat i dve gx2 v SLI. Cenove to vyjde jen o malo draz nez gtx reseni a vykonove je to zas o neco dal (2GB vram atd)
4.10.2006 20:44:52   89.173.17.xxx 2423
tomu veri snad len marketingove oddelenie nVidie...
4.10.2006 22:34:21   84.47.101.xxx 2122
Nemyslim ze tomu veri marketingove oddelenie nVidie ale chce aby tomu verili ludia co nemaju kde dat peniaze a tak ich pchaju do "udajne" 1GB kariet...pravda je vsak taka ze pri SLI systeme,na ktorom funguje aj 7950GX2 sa pamat nenasobi a tak ma 7950GX2 k dispozicii len 512MB pamati...a z toho vypliva ze ani pri pouziti dvoch takychto kariet nebude vysledna hodnota pamate 2GB ale 512MB...
4.10.2006 22:47:21   62.245.98.xxx 2221
Jde o to, ze ve vysokych rozlisenich (a uprimne, kdo ma finance na sli/crossf., tak je predpoklad ze ma i odpovidajici monitor) napr. 2560x1600 na 30" lcd, uz je quad reseni vetsinou vykonejsi. Netvrdim ze je to bomba, to urcite neni a ma nedostatky, ale je treba myslet na to, ze financni rozdil je jen nekolik tisic oproti dvema 7900gtx. Proto si myslim, ze za porovnani by to stalo.
5.10.2006 06:46:31   82.99.143.xxx 2120
Článek je pěkný,ale mě osobně se ty grafy vůbec nelíbí... Nyní musím pečlivě pročítat každou hodnotu, před tím jsem jen tak juknul a viděl, že sloupeček je větší... Moc se mi to nelíbí, ani ty barvy. Ale jinak hodnotím článek kladně a přihazuju 50haléřů :-)
5.10.2006 10:39:35   83.240.38.xxx 1920
Souhlasim, ty grafy jsou otres :o( - ale co clovek, to holt jiny nazor...
5.10.2006 09:23:06   212.71.146.xxx 1920
Vobec nesedí graf k HL2:Eo 1xAA/16xAF
Inak pohoda testík
5.10.2006 09:25:16   212.71.146.xxx 1920
Sorry, graf sedí, ale tabulka k nemu je mimo.
5.10.2006 09:29:23   192.147.228.xxx 1919
vysledky v prvni tabulce u HL2 a Quake4 jsou az napadne podobne. Autore, oprav si to.
5.10.2006 09:57:12   194.108.132.xxx 1920
Diky moc...jste prvni, kdo si toho vsimnul, coz je opravdu s podivem.
5.10.2006 10:18:03   62.242.2.xxx 2420
1.--Preco je 1.cast clanku v sekcii "procesory, pameti" a 2.cast v sekcii "graficke karty"?

2.--Mohli by ste pripajat k 2.casti clanku odkaz na 1.cast a v 1.casti odkaz na 2.cast. Hlavne do buducnosti na to myslite!
5.10.2006 10:20:13   62.242.2.xxx 2119
bolo by to super keby niekde pod "CrossFire X1950XTX - fast and furious - část 2." bol odkaz na "CrossFire X1950XTX - fast and furious - část 1."
5.10.2006 10:30:16   62.242.2.xxx 2519
No a este zamozrejme tie grafy! Pripajam sa k ostatnym... Je to otrasne. Nabuduce chceme stpceky s cislami!
5.10.2006 14:52:02   194.108.132.xxx 1924
Nabuduce ... opravdu sloupce zase budou:-)
5.10.2006 13:59:53   81.30.248.xxx 2421
ATI 1950XTX je bezva a hlavne vykonnejsi nez nvidia ale me by uplne stacila i jedna ATI_forever nvidia_no_more
! stale hledam sponzora na ATI radeona x19xx !
5.10.2006 21:56:40   195.47.34.xxx 1919
Zajímalo by mě na jaké desce a s jakým procesorem jste testovali SLI zapojení? Vzhledem k tomu že x975 Sli podporuje jen se starými ovladači, mohlo to ovlivnit výsledky testu a jestli jste to testovali na nějaké nForce 590 tak to zas hodně brzdil procesor od AMD. Jinak taky by mě zajímalo srovnání s dvěma GX2, pač si myslim že 4 jádra udělaj víc práce než dvě, záleží jen na ovladačích a jak si ty karty tu práci rozdělí
5.10.2006 22:14:56   194.108.132.xxx 1919
Existuje jedina moznost...nforce 4 SLI intel v tomto pripade asus. Quad-sli ma velke problemy a nedosahuje ani vysledku klasickeho SLI. Zatim spise propadak...ano ovladace jsou spatne.
7.10.2006 21:44:42   195.47.34.xxx 1415
A co takhle tohle? 570 SLI IE Sice to není Highend pro nVidii ale pořád by to mělo být lepší než nForce 4 IE a možná by si to aji poradilo líp s Quad SLI
7.10.2006 22:14:49   194.108.132.xxx 1415
Ani 570 SLI neovlivni vykon quad-sli...prave nyni to resim a je to otazka pouze driveru...verze 91.45 je znacny pokrok, ale stale se neda rici, ze je quad-sli ve stadiu pouzitelnosti...funguje par her (napr. FEAR).
7.10.2006 23:08:01   217.168.208.xxx 1416
Na začátku článku (v obou dílech) je tabulka, u GF7950 GX2 SLi je napsanej počet VPU 2x, nemělo by to bejt čirou náhodou 4x ;-)
8.10.2006 05:20:52   85.71.25.xxx 1519
čirou náhodou ne, protože testovali single GX2, ne Quad SLI

Do testu byly zařazeny rovněž samostatné karty a jako přídavek "single-karta" GeForce 7950GX2...
10.10.2006 10:14:42   88.100.150.xxx 1820
Hm,dalsi pomala grafika,nechtej uz konecne udelat nejakou , kde hry musi dohanet grafiku a ne naopak? Takhle si zahrajeme obliviona v roce 2008 ,protoze pak to pujde i plynule.(80fps prumerne.100fps max,s max detaily)
Hlavne ze grafika ma cislicka s 50gb/s,,ale furt to neumi nic.Kdo nesouhlasi tak nemusi davat Blabol,staci aby se nad sebou zamyslel,jestli ma do takych srotu cpat prachy.
14.10.2006 11:02:09   147.228.209.xxx 99
Zdravím, zakoupil sem si tuto grafickou kartu a po nové instalaci win+nových ovladačů pracuje karta na taktu jádra 506MHz a paměti 1188MHz (přitom by to mělo být 650, 2000) Prosím nevíte čím je to způsobené(jedná se konrétně o typ Sapphire radeon x1950xtx) - je to vadný kus?

aktuální frekvenci jsem vyčetl z catalysu v záložce: ATI Overdrive.
a přitom je tam napsáno v políčku požadováno u jádra 648MHz a v políčku aktuální takt VPU 506MHz. stejné hodnoty ukazuje i ATI tray tools. prosím poratě popř napište sem jestli se vám to někomu také stalo.
6.2.2007 16:14:46   195.113.189.xxx 11
Daju 2 lacnejsie karty taky vykon ako 1 karta za tu istu cenu? Teda .. oplati sa kupovat 2 slabsie karty?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

244 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 116.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.