Hlavní stránka Hardware Grafické karty BFG GeForce 7950 GX2: dvě grafiky jako sendvič
BFG GeForce 7950 GX2: dvě grafiky jako sendvič
autor: Štefek Petr , publikováno 4.7.2006
BFG GeForce 7950 GX2: dvě grafiky jako sendvič

Dnes máme na pořadu dne horké želízko ze stáje nVidie. Jedná se o zcela novou grafickou kartu, která není tak úplně obyčejným produktem, na který jsme byli za poslední roky zvyklí. Společnost nVidia je známa prosazováním své technologie SLI všude, kam se oko počítačového hráče podívá a GeForce 7950 GX2 je řešením využívajícím právě firemní SLI technologie.


GeForce 7950 GX2 i přes svou zdánlivě exotickou konstrukci dvou grafických karet zapojených do SLI a využívající jeden PCI Express slot nezklamala. SLI nyní mohou mít i lidé s "obyčejnou" jednoslotovou základní deskou, kde si pomohou k výrazně vyššímu výkonu než v případě jedno-jádrových grafických karet. V případě uživatelů se SLI základními deskami se naskýtá možnost zapojení dvou těchto karet do jediného systému a získání opravdu té nejvýkonnější herní mašinky na trhu. Karta tedy nebo přesněji řečeno grafický subsystém na bázi SLI technologie zde opravdu nezklamal a osobně se mi jeví jako velmi sympatický i po výkonové stránce.

BFG GeForce 7950 GX2: dvě grafiky jako sendvič

V samotném testu byla GeForce 7950 GX2 srovnávána se systémy ATi Radeon X1900XTX CrossFire a nVidia GeForce 7900GTX SLI, které sice nedokázala porazit, ale zato se jim notně přiblížila. Vezmeme-li v úvahu její přibližně poloviční cenu, tak se rázem ocitá nikoli v poli poražených ale vítězů. Samotný test byl uskutečněn při různých módech vyhlazování, kde si GeForce 7950 GX2 vedla při obvyklých módech 4/8xFSAA velmi dobře a dokázala si poradit s většinou testovaných her při rozumné výšce FPS. Pokud vezme v úvahu metu nejvyšší v podobě 14/16xFSAA, tak zde nové řešení nVidie příliš dobře nepochodilo, což se všem dá říci i o mnohem dražším GeForce 7900GTX SLI. Vše je způsobeno vlastnostmi čipů G71 při FSAA, popisované v jedné z kapitol článku. Cena GeForce 7950 GX2 se pohybuje kolem 16 tisíc korun i s DPH.

Grafickou kartu BFG GeForce 7950 GX2 zapůjčila firma ExtremePC.

Platformu ATi Radeon X1900XTX CrossFire zapůjčila firma Tecra Computers.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.7.2006 08:40:55   193.165.184.xxx 1416
Je to jako klasika, že čím menší fan tím víc hluku nebo se to drží na normální úrovni přibližně 25-30 dB ? Možná to tu v článku bylo a asi sem to přehlédl, ale radši se zeptám...
Díky ;-)
4.7.2006 08:44:46   193.165.184.xxx 1816
Takže se omolovám(asi neumím číst), našel jsem to " Oba chladiče byly vzhledem ke své velikosti až překvapivě tiché (očekával jsem hukot rovnající se příručnímu vysavači, leč nestalo se)" ale i přes to se chci zeptat, kolik to tak může mít dB? Kdyžtak přirovnání k nějakému chladiči...
20.8.2006 20:20:28   213.192.0.xxx 1610
za ty ty vyhozeny penize za tak drahou kartu by mohli s tema vetrackama neco udelat
4.7.2006 08:47:03   80.87.208.xxx 1615
Zmena grafov, noo chvilu som bol v soku, ale potom som sa zorientoval. Ale povodne grafy boli prehladnejsie, ked sa na tychto grafof priblizia dve hodnoty, tazsie sa odcitava kto mal viac.
4.7.2006 08:53:38   194.108.132.xxx 1716
No a prave proto jsou tam tabulky s presnyma hodnotama....grafy nejsou zmenene, ale klasicke by se v tomto pripade pri sledovani poklesu vykonu v zavislosti na FSAA moc nehodily.
4.7.2006 09:10:29   81.90.168.xxx 1517
Ano tohle je skvela karta, mam ji doma mesic a jsem s ni naprosto spokojen ale az po pretaktovani .. horsi je nekompatibilita se vsemi deskami, na DFI CFX3200 jsem kartu sice rozjel ale nefungovala spravne a podavala slabe vykony, na Intel 975X jede naprosto perfektne ...
4.7.2006 09:31:31   82.208.43.xxx 1614
Že by tu bylia konkurence pro Foxi. Znáte někdo nějakou jinou firmu co by prodával HW od BGF či třeba EVGA?
4.7.2006 09:48:57   193.179.202.xxx 1519
BFG ma jednu zasadni vyhodu a tou je dozivotni zaruka prakticky u vsech produktu - 3 roky u distributora a dozivotne u vyrobce...
4.7.2006 09:51:11   80.188.209.xxx 1915
Škoda že v testech nebyly taky single Radeon X1900XT(X) a GF7900GTX, pak by bylo vidět jestli se vyplatí vzít jednu z nich nebo si připlatit za GX2...
4.7.2006 10:00:30   85.160.31.xxx 4060
Názor Radka Hulana byl odstraněn:-)
4.7.2006 10:28:13   195.122.197.xxx 1916
Radek zase boduje =))))))))))))))))

Nechcete mu zablokovat ucet a IP adresu?
Jeste par takovych prispevku a prasknu smichy. =)
4.7.2006 10:34:31   80.188.209.xxx 1723
Není přece možné na PCT.cz ukazovat grafy kde single karta NVIDIA 7950GX2 drtivě porazí single kartu ATi X1900XTX
Věř mi že stejně jako ty bys GX2 jen chválil, recenze by se dala napsat i tak, že by z toho GX2 vyšel jako směšnej pokus konkurovat single kartě sendvičem. Nejlepší by bylo otestovat RX1900XTX i GF7900GTX single i ve SLI/CF, pak by bylo nejlíp vidět jak je GX2 na tom.

Jinak řečeno, 7950GX2 poskytne nejvíce výkonu s ohledem na cenu.
Pokud máš dost času tady ze sebe dělat trotla, asi máš i dost času projít si testy na zahraničních serverech. Zjistil bys, že Radeon X1900XTX není zase o tolik pomalejší, když zapneš AA a AF (a znáš snad někoho kdo by na kartách za 10 tisíc a vejš hrál bez vyhlazování a filtrace textur?) a že nejlepší poměr cena/výkon má v high-endu RX1900XT za cca 13 tisíc, kterej se dá snadno přetaktovat na úroveň XTX.
4.7.2006 13:15:13   83.208.189.xxx 2333
Ohánět se přetaktováním Radeonu X1900XT je poněkud směšné - nevím, co jste dostali vy za kousek(asi nic moc - to se prostě stává), ale na zahraničních serverech si právě pochvalovali, jaký potenciál tato karta k přetaktování má - třeba na Guru3D se ze základních 500/1200 dostali na 600/1580 a na xbitu pro změnu na 590/1340(paměti se mění - jádro vždy kolem 600MHz).
A co se týká té výhodnosti - tady je o kolik je výkonnější proti XTX(! to ani nemluvím o XT) v 1600*1200 4AA 16 AF:
BF2 +22%
Chronicles of Riddick +78%
CoD2 +34%
D3 +44%
TES4 +20%(Radeon tady má ale plus za minimální snímky)
FEAR +37%
Ghost Reacon +59% (test byl bez FSAA)
Lost Coast +52%
Project:Snowblind -16%(nekompatibilní se SLI)
Q4 +43%
...
A takhle bych mohl pokračovat až dokonce recenze z XBITLABS. Ztéto části to je v průměru +37% výkonu ve vysokém rozlišení se zapnutým AA+AF oproti X1900XTX. Ale přitom 7950GX2 je "jen" o cca 25% dražší než X1900XT(16k vs 13k). Takže i Vámi vybraný poměr cena/výkon vychází lépe pro tuhle kartu.
Takže i když je hulán poněkud extrémista - musím s ním souhlasit, že tato karta je v high-endu to zdaleka nejvýkonnější a s nejlepším poměrem cena/výkon. Jedinou nevýhodu má, že do SLI to dáte jen opravdu těžko(pokud vím, tak ovladače u QUAD-SLI moc nefungují).
A jinak - i když je závěr komentovaný podle mě vcelku korektně, tak karty typu X1900XTX a 7900GTX tam rozhodně měly být - ty totiž stojí shruba stejně jako tato karta(+-2000) a ne SLI/CF řešení, která stojí minimálně o 10000 více.
4.7.2006 15:41:23   80.188.209.xxx 1623
OK. Ale když vyřadíš Ghost Recon (protože nVidia má vždycky hrubej výkon větší ale taky větší propady při AA/AF) a starší hry (D3, Q4), hned bude rozdíl menší.
4.7.2006 16:21:29   194.108.132.xxx 2116
Ja jsem t pojal jako srovnani se SLI a CF, coz je v tomto pripade namiste, protoze GX2 neni obycejna single karta ale dual karta, ktera vyuziva SLI technologie...srovnani dopadlo velmi dobre, protoze nyni si kazdy muze rozmyslet, co je lepsi...a vetsinou dojde k tomu, ze GeForce 7950 GX2 nabizi opravdu za penize vyikajici vykon a nevyplati se davat dalsich cirka 14-15 tisic za standardni SLI nebo CF.
4.7.2006 13:33:19   62.40.95.xxx 1621
chlape vzpamatuj se uz. co treba napsat :
...srovnávat NVIDIA GX2 za 16t Kč na obyc. SLI za 30t Kč...

proste si priznej ze jeden na jednoho nvidia nestiha, sli vs. crossfire taky ne a tak prisla s quad SLI...a az ATI vyda quad Crossfire s cim prijde NV pak? tudy cesta nevede.

"Jinak řečeno, 7950GX2 poskytne nejvíce výkonu s ohledem na cenu."

to je pravda, ale diky komu? bez tebou nenavidene ATI by ses rozhodoval jestli koupit gx2 nebo nove auto...jestli vubec by neco jako gx2 nebo gf rady 7 existovala...-->> takze cim vic konkurence tim lepe pro nas zakazniky nemyslis?
4.7.2006 13:45:40   85.160.31.xxx 1927
Názor Radka Hulána byl odstraněn:-)
4.7.2006 14:30:04   84.47.127.xxx 1515
hej hej a tych co maju dual gpu je tam zhruba 5000 z 700 000...no tomu vravim rozsirenost riesena
4.7.2006 13:56:23   195.47.3.xxx 1520
a kdyby tady nebyla nV tak by ATi sotva přišla s CF a možná by tady nebyla ani série X1*00 a rozhodoval by ses jestli koupit X800 nebo nové auto...

to jsi chtěl říct?

Jak sám vidíš naprostá kravina...

A myslím, že testovaná karta ukázala velkou sílu nV a hlavně za tu cenu! v této cenové relaci klidně do 20k si nikdo ani neškrtne, což si myslím, že je kua úspěch...
4.7.2006 15:35:04   80.188.209.xxx 2230
A myslím, že testovaná karta ukázala velkou sílu nV a hlavně za tu cenu!
Já si zase myslím že nVidia ukázala, že GeForce 7900GTX na RX1900XTX prostě nemá a tak se uchýlila k podobně zoufalému řešení jako Intel - prodávat technicky zastaralejší řešení za nižší ceny a mít za každou cenu lepší poměr cena/výkon.
Když uvážíš vyhlídky do budoucna, GX2 má sice hodně hrubýho výkonu, ale čim víc se bude používat Shader Model 3.0, tím víc bude znát, že architektura NV4x/G7x na to prostě neni stavěná. V syntetickém testu čistě SM3.0 výpočtů je R580 cca 2x tak rychlá jako G71.
Pokud člověk nemá opravdu dost peněz na to, aby mohl kartu za 17 tisíc za ani ne půl roku vyměnit za novou za podobnou cenu, pak nic nenamítám. Ale pokud někdo chce high-endovou kartu, protože mu může dýl vydržet (a i takový lidi jsou, prostě jednou do toho vrazit prachy ať to ty 3 roky na hry stačí), pak jsou Radeony lepší volbou.
4.7.2006 15:53:21   195.47.3.xxx 1824
No nevím čím začít, jednak se musím přiznat, že ve výhodách jednotlivých architektur a jejich úskalí se zrovna moc nevyznám (zatím jsem studoval blíže jen architekturu ATi na stránkách svethardware.cz ale moc jasno z toho nemám, jsem totiž naprostý laik), proto nemůžu Vaše argumenty popřít ani potvrdit...

Dále pokud se bavíme o těchto cenových relacích, tak pro mě osobně je to spíše teoretická záležitost (chápu, že existují lidé, kteří jsou ochotni a hlavně mají tu možnost utratit za PC i sto tisíc), a myslím, že pokud by někdo kupoval tuto kartu, tak jedině s tím, že je bohatý a brzo (minimálně do roku) si koupí novou...kupovat si kartu (jakoukoliv) na 2 a více let, mi přijde jako zbytečnost, ale to je věc každého...

Navíc já mluvím o nV 7950GX2 a single kartu 7900GTX jsem vůbec nezmiňoval, ikdyž s tématem logicky souvisí. Prostě tvrdím, že za tu cenu je toto řešení zajímavé, TEČKA, nic víc jsem nechtěl říci, nic o nV obecně, jen jsem chtěl vyjádřit, že na mě nV udělalo dojem s tímto dle mého názoru velice úspěšným řešením a nebavil jsem se o nějakých upgradech do budoucna, či Sharder modelu 3.0, nebo srovnání single high-end karet...

Ani se s nikým nehádám o kvalitě ATi, jen nemám rád věci černobílé a radši uznám, že tentokrát nV udělala dobrý (hlavně marketingový) tah...prostě momentálně! supr karta (dual-karta).
4.7.2006 19:10:28   62.40.95.xxx 1615
"a kdyby tady nebyla nV tak by ATi sotva přišla s CF a možná by tady nebyla ani série X1*00 a rozhodoval by ses jestli koupit X800 nebo nové auto... "

jo presne tohle, a proto si myslim ze clovek ktery odsuzuje jednu ze 2 jedinych firem to nema v hlave v poradku. (viz nekteri proti cemukoliv od ati), taky v prispevku podporuju konkurencni boj, a jestli sis nevsiml tak souhlasim i s tim ze "7950GX2 poskytne nejvíce výkonu s ohledem na cenu."

ale bohuzel si nemyslim ze je to idealni reseni, a v budoucnu moc mista mit nebude, to uz nemusi vymyslet nove cipy ale staci kdyz prijdou na to jak jich na jednu kartu dat treba 10...
5.7.2006 03:44:41   195.33.105.xxx 2015
jejda, jsem si ho nestihl přečíst abych se zasmál....kde máte tlačítko ANO že se mi tento web líbí?konečně tu jeho onanii nad každou NVIDIÍ někdo pozastavilll
4.7.2006 09:52:19   194.228.235.xxx 2415
Ja sem myslel, ze u tehle karty jde hlavne quad-sli. Trosku mi v tehle recenzi chybi prave srovnani dual-sli systemu a quad-sli systemu. Nebo aspon vykon tehle karty v quad-sli rezimu. Myslim, ze by urcite skoncila na prvnim miste...
4.7.2006 10:23:17   83.208.149.xxx 1515
Ano opravdu skoda, ze jsem tu Q SLI nenasel.
4.7.2006 10:30:48   195.122.197.xxx 1515
Kdyby se vyskytovali vyladene ovladace pro Quad SLI zapojeni a take by tyto G-karty chodili bezproblemove na vsech deskach, nebo alespon na tech lepsich (viz prispevek od "Obermaier Zdeněk") pak si myslim by bylo co resit.
4.7.2006 10:38:55   80.188.209.xxx 1642
Quad SLI je v praxi nepoužitelné. Už přínos SLI dvou high-end karet se plně projevuje jen v rozlišeních 1600x1200 a vyšších. Aby někdo využil Quad SLI, potřeboval by 30\" LCD.
Pokud pomineme že ovladače jsou nedodělané, v AFR módu má obraz zpoždění, takže reakční doba hráče je při 60FPS stejná jako na single kartě s 15FPS.
4.7.2006 10:37:49   82.208.13.xxx 2115
Hmm sendvic
1. I am hungry.
2. I want f***.
TAk tohle byl nazor odbornika
4.7.2006 10:59:48   194.212.79.xxx 1616
Sloveso "want" vyžaduje při použití dalšího slovesa předložku "to". takže by to mělo být I want to f***, nebo použij hovorového I wanna f*** a nemusíš se trápit s předložkou :-)
4.7.2006 12:11:21   82.208.13.xxx 2015
No mnel jsem tam napsany wanna nevim proc jsem to prepsal. BTW primacky s ang. jsem udelal.
4.7.2006 12:17:32   80.188.209.xxx 1620
třeba nechtěl říct I want to f***, ale I want food...
4.7.2006 13:51:06   82.208.13.xxx 2015
I didnt say somethink. I wrote somethink.
4.7.2006 13:58:44   83.208.189.xxx 2115
And here should be:
"I didnt say ANYTHING. I wrote somethinG." ;)
5.7.2006 10:38:25   83.240.25.xxx 1615
And instead of 'here' there should be 'there' ;-)
4.7.2006 10:57:34   213.168.173.xxx 1515
oprav ve specifikacích velikosti pamětí - 7950 i 7900GTX mají 512MB ... :-)
4.7.2006 11:09:19   84.242.95.xxx 1620
Oblivion je dneska asi nejnáročnější hrou na grafický výkon... By mě zajímalo jak si v ní vedou tyto systémy... by mě zajímala na kolik FPS je schpný to vytáhnout na nejlepší nastavení detailů a FSAA...
4.7.2006 12:12:11   82.208.13.xxx 1515
no takovych 15fps prumer. hh
4.7.2006 12:18:03   194.108.132.xxx 1515
Asi tak tento test je takova zajimavost, kde jsem vyzkousel mody FSAA a vliv na vykon 4/8/16/14x, takze Oblivion jsem nebral...jednak kvuli toho, ze bez HDR to nevypada nic moc a jednak, ze z nejakeho duvodu tam ma SLI trosku problem s problikavanim textur.

Proto jsem nebral ani single karty, kde by polovina mist v tabulce zustala prazda diky nemoznosti vysokych modu FSAA (ATi max 6x a nVidia max 8x).
4.7.2006 13:30:24   88.212.31.xxx 1520
nazdar, chcem sa len k tomu opytat ze ked je napisane ze predavaju ATI Radeon X1900 CF a tu je testovana X1900XTX CF to je to iste ci to je rozdiel? dakujem
5.7.2006 00:36:00   194.108.132.xxx 1621
Master karta ma ponekud jine frevence nez XTX (stejne jako XT), ale sekundarni karta byla XTX.
4.7.2006 13:50:24   85.160.31.xxx 1628
Názor Radka Hulána byl odstraněn:-)
4.7.2006 14:23:28   195.47.3.xxx 2017
Máte sice v určitých ohledech pravdu, ale nechápu ten arogantní přístup, nemyslíte, že kdybyste v klidu předložil argumenty, tak by Vám lidi spíš důvěřovali, než kdyby jste takhle nadával?

Já osobně mám taky radši nV už kvůli přívětivějším ovladačům (možná de o zvyk, mam Ati poprvý - 9600XT, ale vracím se k nV 7600GT), ale tak je to asi u každého, stejně jako u recenzenta, proto si každý musí udělat obrázek pro sebe a vybrat si z předložených grafů jen to, co je pro něj přínosné (teď mluvím obecně o recenzích gr. karet zde)...tzn. jak jste zmiňoval tu absurditu 16xFSAA (s tím částečně souhlasím - přijde mi to zbytečné brát v podtaz, ale v testu by to nemělo chybět, pokud má být kompletní), pak si každý musí udělat obrázek podle svých potřeb...nejhorší na tom je, že se tyto výsledky zobecňují a vyjde z toho nakonec závěr, že nV ve vyšších rozlišeních na ATi ztrácí 40%, ale nikdo pak už neví že to bylo jen s 16xFSAA a bez něj je to vcelku vyrovnané nebo naopak...to už je pak záležitost svědomí dané osoby, která toto vypustí (nemyslím nikoho konkrétního )

No jinak zajímavá recenze pro nadšence (možná ultra-nadšence) ale pro mainstream osazenstvo spíše "zajímavost" .
4.7.2006 16:21:32   85.160.31.xxx 1515
Názor Radka Hulána byl odstraněn:-)
4.7.2006 14:32:10   84.16.36.xxx 1515
"clovece" nezabudol si na GeForce 7900GTX SLI za 28 000,-
4.7.2006 14:59:33   158.196.68.xxx 1819
ja byt adminem tak mas BAN...
bohuzel je rpoblem ze jestli si za NATem tak by na to doplatilo vice lidi...

navic to, ze autor takoveho mnozstvi kritiky se stydi za sve jmeno a boji se jej zverejnit...

takto enchutne arogantnio pristup je opravdu trapny a urazi nejen samotneho autora ale cely web jako takovy cimz se citim dotcen i ja

mnoho lidi se nedokaze uvedomit ze napsat takovouto recenzi neni otazka jednoho odpoledne

uz se tesim az zklidim nadavky...
hold kdo seje vitr...
4.7.2006 16:10:58   62.4.97.xxx 2420
Prosimte takovy trapny kery si nech pro sebe ze ses ty chudinko furt dotcen!
4.7.2006 16:15:34   193.179.202.xxx 1515
presne tohle bych mohl rict i tobe... opravdu zasnu nad inteligenci nekterych ctenaru
4.7.2006 16:21:16   195.47.3.xxx 1515
Kritizovat a úražet umí každý, ale diskutovat jen skoro každý
5.7.2006 07:20:46   80.188.209.xxx 1515
zrovna pan XARA XARA už několikrát ukázal, že pravý smysl slova diskuze mu poněkud uniká...
4.7.2006 15:46:14   85.132.246.xxx 3016
jen se hadejte blbecci aspon je sranda
4.7.2006 16:03:23   213.226.208.xxx 2016
Pěknej test. V těch grafech se dobře orientuje, člověk se nemusí dívat na x sloupcovejch grafů a hned vidí jaký má karta pokles fps při FSAA. Škoda, že tam není porovnání s X1900XTX a 7900GTX.
4.7.2006 16:18:48   87.197.136.xxx 3327
Radku me vubec nezajima co mas pro mne za mne si nacpi kolik Geforce karet sezenes jenom se vzdy divim ze ti nepises primo k veci jen se ohanis tou istou pesnickou ala SLI>pozri ten kto se v tom vyzna a bude to takeho reseni davat vice penez vi ze SLI jako samotne ma jenom vykonostni narusty ve vecsine her postavenych na OpenGL rozhrani inu Direct 3D mu nejak nesedi ved se chod vysmat kdyz se tu ohanis tymi svymi weby tak poradne otvor oci a uvidis ze jedna Geforce 7900 GTX je vzdy lepsi reseni ako SLIx=7900 GTX pri hrani do max.1280x1204 v 1600x1200 straci ale rekni my kolik lidi hrava v takovem?!Na 19 palcovem monitoru to nema smysl vsetko je male je potreba lepsiho v rozmeru 21 palce a nejlepe cez DVI nebo RGB signal ale spet k te tve NVIDIE.Me sou u prdele tvoje keci si otvor popis produktu a uvidis ze NVIDIE neumi spolocny kombinovany filtracny mod AA+HDR dale se trapi ve vyssich xAA+xAF a s tim totiz suovisi jejich stala optimalizace textur jenom aby meli vyssi skore za dosahnutim horsiho obrazu.Ty me vzdy udivujes ze jak krasny obraz to je a vzdy nam tu premitas Doom 3,Quake 4 a pod.OpenGL gamesy jo nezapomel sem i Half-Life 2 se tam vbloudil ale jednom ty povim kdyz dam do vicegrafickeho renderovaciho reseni velke prachy nejde mi jenom o samotny vykon jde mi i o kvalitu obrazu a s tim souvisejici mody a kvalita filtrace tam NVIDIE hodne straci ty screenshoty co nam tu podfukujes v rozlisenych 1920x1440 a pod.nemaji adekvatni smysl jak sem ti uz rek lidi na to vecsinou nemaji vybaveni a kdyz maji proste nehraji v takovem>jen sem chtel rict ze pri takovem rozliseni se klidne da zakrit spatna kvalita nehovorim ze NVIDIE je zla ale na ATI proste nema>jo ma dobre ceny a lepe sa takti+mene hreje jak ATI ale v kvalite na ni nema jenom ty stale meles jak z papagajiho kombajnu a nechces uznat prohru se ti daco stane?S tym vyrokem>lepsi 2x7900 GT jako 1x1900 XTX skus to povedet tem co maji nabitou krabici plnou pridavnych karet(radicu,sitovek,audio)te rovnou poslu to prdele.Tym stale placas jedno za sebou bez logiky bez metodiky urazis kazdeho kdyz ti nesedi ti kdybys prisel na zapad by si takou do prdele dostal ze by te ani v Sibiri nechteli takovy typci jako si ty ja poznam osobne velky experti a kdyz mi donesou spravit PC kamosi co jim ti experti urobili jen se divim ze nekto tak krepy muze vubec zit!
4.7.2006 16:27:46   195.47.3.xxx 1616
Tímhle nic nevyřešíte...s takovejma lidma se nemá cenu hádat...

(tím neříkám, že souhlasím s tím co jste napsal )
4.7.2006 16:43:41   193.179.202.xxx 1520
tak pod tohle se rad podepisu
4.7.2006 17:06:25   84.42.129.xxx 1516
to je zajímavé?Když už se tu konečně po půl roce objeví něco nového v GK,tak se tu hned všichni chtěj těma kecama udávit!Prostě se to zastavilo a lepší řešení asi dlouho neuvidíme a pokud se výrobce HW ubírá jiným směrem tak stím nic nenaděláme!Můžeš bejt rád že tu něco vůbec vyšlo.....nebo snad jo?To žě už se tu ani netestuje tunningové udělátka sem si zvyk a zvyk sem si na tento servr chodit jednou za měsíc no a po půl roce to není moc náštěv a výsledek je dostačující i když sem zklamaný.A tvrdit že je vše falešný....to je směšný,nedělej ztoho politiku ty kluku to sou počítače!
4.7.2006 16:49:29   62.209.210.xxx 1615
V článku jsem nenašel teploty karty(jader). Pouze zmínku, že při taktování se už karta přehřívala. Jaké tedy byly teploty?
4.7.2006 17:04:17   82.208.13.xxx 1616
Jako nevim tahle ta recenze je jenom pro vyvolene protoze neni moc lidi ktery by radi vrazeli zbytecne svi prachy do sli reseni. Neni ani moc lidi ktery by si poridili nejaku nadupanu high end vga kartu. Spis nejakej ten stred 4000-7000KC. Jako autor bych jse mnel zobudit a psat recenze co lidi zaujimaji napriklad takovy megatest nwidia 7600gs/gst/gt
6800xt/gs/gt , levnu 7800, ATI ekvivalenty.Ne zbytocne vyhadzovat penize za SLI na par mesicu kdyz tady bude nova zada sm4.0 + unishadery to jse mi zda nelogickej krok. Lidi chteji maximum za sve penize a ja jsi myslil, ze lidi ktery maji na sli nejsou tak stupid, ze bych jsi ho kupovali tak pozde. Tahle recenze kdyz tak mnela byt driv nebo vubec. THE END.
4.7.2006 17:17:03   88.101.171.xxx 1922
Lidi každá pořádná hádka končí tím, že jeden dá do "držky" druhýmu. Jak vidíte tady na netu to opravdu nejde, takže se musíme snažit spolu vyjít.

Existuje kritika a hloupé okřikování. Kritika by měla být konstruktivní, což znamená k věci.

Tato karta je jednoznačně postavena technologicky jako konkurent SLI a CF, proto tak byla i zrecenzována.

Prosím vyjadřujte své názory v poklidu (žádné projevy ala Paroubek). Rozhodně by neškodilo občas poděkovat autorovi za recenzi, ono to světe div se dá opravdu hodně práce.

Například můj názor je, že SLI či CF jsou naprosto nesystématické záležitosti. Časem se objeví vícejádrová GPU, která již budou mít smysl a nebudou předražená.

a Undeade: Byl tu zrecenzován prakticky každý model, který je na trhu, takže nebuď líný a najdi si starší recenze.

Jinak diskuze se dají i moderovat a to velice lehce. Zvažte svoje chování před odesláním příspěvku, moderování čehokoliv je spíše "opruz", ale v určitých případech se prostě musí zavést (když kritika není věcná).
4.7.2006 17:34:47   213.226.208.xxx 2020
Souhlas. Až na to, že se objeví vícejádrové GPU. To se podle mne jen tak nestane :-). Jednoduše proto, že to není efektivní. To už je efektivnější přihodit další shadery apod. X1900XTX dokáže zpracovat najednou 48 pixelů, texturovat jich může 16 atd. Situace se liší od procesorů dost podstatně. Stačí se podívat na příklad kdy spojím dvě X1900XTX karty do CF. Nárůst výkonu není nikdy 100% a to i přes to, že může zpracovat dvojnásobek všech operací. proto nebude nikdy lepší spojit dvě VPU do SLI/CF nebo udělat vícejádrové čipy. Efektivita je pak špatná. Efektivnější je např. přidáním dalších shaderů nebo něčeho jiného. Ono vlastně GPU je již takové více jádro, protože dokáže zpracovávat více dat najednou. To jen tak na okraj :-)
4.7.2006 18:46:55   88.101.171.xxx 2016
jistě efektivita je mizerná, ale nemáte pravdu v jedné věci - situace u CPU a GPU je výkonnostně totožná!

CPU má dejme tomu dvě jádra, takže se s ním pohodlněji pracuje s více programy. Skoro žádné vícevláknové aplikace neexistují, takže si pustíte jeden program a přínosnost dvoujádra je minimální. To se časem změní, protože půjde softwarově emulovat 1 procesor.

GPU naproti tomu je jen pro jednu aplikaci! Ale zajišťuje výstup na monitor, který může velmi efektivně rozdělit mezi grafické karty. Jenže vzhledem k propustnosti mezi nimi a náročnosti samotné komunikace se výkon propadá. Ovšem tím, že se navrhnou vícejádrové čipy se spousta těchto problémů nivelizuje (tím nemyslím zcela zmizí) a výkonnostní nárůst bude poměrně plynulý (stejný skoro bez ohledů na aplikaci) a poměrně velký (dovoluji si odhad nad 85%). ;)
4.7.2006 18:48:40   88.101.171.xxx 1515
kromě toho odpadnou problémy s "nadměrnou žravostí" dvou PCB, nehledě na mnohem menší pořizovací cenu (samotný čip bude stát stejně - drahý je jenom počáteční návrh, jenom paměťové moduly podraží)
5.7.2006 09:57:34   213.226.208.xxx 2021
viz odpověď Lukáše Fialy. Nechápu co myslíš tím vícejádrové? Dnešní čip dokáže zpracovávat spoustu dat paralelně v jednom hodinovém cyklu. Takže bych mohl vzít dva R580 a udělat z nich jeden čip. Efektivita by byla 85%. Nebo můžu udělat nový čip, který bude mít parametry jako dva R580 (přidáním jednotlivých částí jako PS aopd.) a efektivita bude 100% :-).
Pokud dám čip na jeden PCB tak přece nebude stát stejně, bude stejně velký jako dva nezávislé čipy na dvou PCB, nebo dokonce více, protože bude dvakrát náchylnější na poškození při výrobě. Taky bude dvojnásobná spotřeba. A už neberu v potaz, že dva čipy na dvou PCB tu byly několikrát a neuspěly.
5.7.2006 09:59:11   213.226.208.xxx 1515
oprava. Má tam být "dva čipy na jednom PCB tu byly několikrát a neuspěly."
5.7.2006 22:28:58   88.101.171.xxx 1515
velice jednoduše

ne bohužel více jader v jednom GPU je mnohem jednodušší než zvyšovat paralelismus (tj ani nevím jak bych tohle měl dokazovat, ale je to snad jasný) - proto se postupem času prosadí vícejádra (když ne teď, tak po třech letech na 22nm procesu jistě)

Jinak evoluce jde asi takto (uvidíte časem) - single karta - SLI/CF (nebo fuck of deriváty ala Quad) - 2 PCB, 1 sběrnice pro komunikaci - 1 PCB, 1 sběrnice (váš příklad) a 1 PCB, 1 sběrnice a více jader, ne více čipů. Výhody se dají vyjádřit v penězích.

Byly tu několikrát a neuspěly, protože nebyly systémové - nedělal je návrhář ATi ani nVidia, ale výrobce (ASUS, MSI, Leadtek, EVGA...). Proto se nedá mluvit o neúspěchu, ale spíše o špatném návrhu a vysoké ceně nestandardizovaného řešení.

a btw GN, jdu spinkat ;)
6.7.2006 09:33:05   213.226.208.xxx 2015
Ok, každý máme asi jiný názor, takže se prostě neschodnem :-)
Já říkám, že se vícejádrových VPU v pravém slova smyslu nedočkáme. Jedině že by čip obsahoval dvě rozdílné jádra a jedno by bylo na fyziku...
Každopádně počítáte s efektivitou, které nastává při módu AFR, který, jak bylo mnohokrát řečeno, zvyšuje grafický lag obrazu...
6.7.2006 20:27:50   80.188.209.xxx 1616
více jader, ne více čipů
Nevím jak mám této vazbě rozumět, podle mě je to jedna a ta samá věc...
Ale mluvíme-li o vícejádrovém GPU, v podstatě připadají v úvahu 2 postupy:
První princip si pracovně nazvěme 'Smithfield' - 2 funkční čipy vedle sebe z waferu se nechají u sebe a propojí externí sběrnicí. Výsledek? Celý dvou-čip má dvojnásobnou plochu 1 čipu, výtěžnost teda nic moc. Protože jádra nebudou propojena interně, výkon bude jako 2 samostatná jádra ve SLI.
Druhý postup má pracovní název 'Cedar Mill'. Z waferu se vezmou 2 funkční čipy a dají se pod jeden chladič. Výkon stejný jako při postupu 'Smithfield', ale výtěžnost vyšší. Zůstává ale problém s návrhem PCB a grafickou pamětí - jádra nejsou vnitřně propojena a každé musí mít vlastní paměť, která se ale nesčítá. Se dvěma čipy se to dá vyřešit jako u GX2, s více čipy už by to bylo dost složité. Krom toho, že od jistého počtu čipů už multi-GPU prostě nenabídne dostatečnou efektivitu, karta se 4 čipy by musela mít 4x tolik paměti jako jednočipová. To znamená vysoká cena a spotřeba.
Ale pořád je tu ještě možnost zvýšení paralelizace v jednom čipu.
ani nevím jak bych tohle měl dokazovat, ale je to snad jasný
jasný to právě neni. Větší čip s víc výpočetníma jednotkama má sice vyšší spotřebu a teplo, takže oproti dvěma polovičním čipům se bude hůř chladit, ale stačí mu jedna sada pamětí, návrh PCB je jednodušší a efektivita 100%ní.

Razantní zvýšení grafického výkonu by ale hrám moc nepomohlo. Důkazem je CF a SLI - na nižších rozlišeních (pod 1600x1200) je znát limitace procesorem, takže i kdybysme měli ještě silněší grafickej subsystém (a my ho teoreticky i máme - quad SLI), je nám k ničemu. Dále, narážíme na omezení v podobě lidského faktoru: herní světy jsou rozsáhlejší, modely propracovanější, jenže to všechno stojí lidské úsilí a od jisté hranice nebude možné vytvořit hru, která bude v době vydání podobný trhák jako např. Oblivion (dosud nevídaná grafika a vytížení i high-end grafáren naplno), protože kdyby se to pak mělo stihnout tak aby to během vývoje moc nezastaralo, nezaplatí se to. Proto už generace GPU po G8x a R6xx by měla mít nižší spotřebu a vývoj GPU by se měl ubírat směrem vyššího výkonu na watt - jak je tomu dnes u CPU.
5.7.2006 07:27:21   80.188.209.xxx 1620
Tato karta je jednoznačně postavena technologicky jako konkurent SLI a CF, proto tak byla i zrecenzována.
Právě že ne. Stačí se podívat na ceny - RX1900XTX cca 15 tisíc, GF7950GX2 cca 17 tisíc, GTX SLI/XT CF obojí bajvoko 30 tisíc. Účelem GX2 bylo porazit Radeon X1900XTX za každou cenu a to se povedlo... i když se způsobem jakým se to povedlo se zrovna moc neztotožňuju.

Časem se objeví vícejádrová GPU
Radši se ani nebudu ptát od koho tohle máš ;)
Vícejádrová GPU existují od doby, kdy někoho napadlo dát do čipu 2 pipelines... vem si třeba RV350 (Radeon 9600) a R350 (Radeon 9800). První má 4pp/2vp a 128bit sběrnici, druhej 8pp/4vp a 256bit sběrnici, takže jakoby dvoujádro... a troufnu si říct že efektivita je 100%
4.7.2006 17:25:36   85.71.25.xxx 1727
Názor Radka Hulána byl odstraněn
WTF? To už i tady vládne cenzura?

To autor: pěkná recenze na pěknou kartu . Grafy jsou super, mnohem lepší než ty předešlý.
5.7.2006 00:30:51   194.108.132.xxx 1515
Ano presne tak...pokud ctenar neni schopen vyjadrit svuj nazor bez vulgarit, coz Radek Hulan neni, tak nastupuje cenzura. Ja si opravdu nemyslim, ze mazanim podobnych prispevku budeme ochuzeni o nejake dulezite informace.
5.7.2006 03:55:47   195.33.105.xxx 1520
souhlasím, ale zároveň se nezasmějem názorům jednoho chudého teenagera s nickem RH
5.7.2006 19:52:29   85.71.25.xxx 1716
a co tohle: XARA XARAProsimte takovy trapny kery si nech pro sebe ze ses ty chudinko furt dotcen!
Naprosto zbytečně agresivní a hloupá odpověď vypovídající o inteligenci autora daného příspěvku mnohé. A přesto tu pořád je...

Já teda nechci obhajovat Hulána a jeho příspěvky bych na stupnici agresivity a arogance ohodnotil 9ti body z 10ti, ale přece jenom jsou tu tací, kteří se chovají obdobně a přesto nejsou potrestáni.
Aby to tu nakonec nedopadlo jak na well.done
4.7.2006 18:12:33   212.65.211.xxx 1716
ATI už chystá R1950 XTX, 750/1800 GDDR4, 80nm výrobní proces, tam bude dobrý srovnání s tímhle monstrem
5.7.2006 07:31:57   80.188.209.xxx 1515
750/1800MHz? Není to z těch aprílových slajdů? RX1950 bude, ale bude se vyrábět na 90nm a v podstatě to bude jenom RX1900 s GDDR4 (v jádře budou asi taky nějaký změny, ale jen drobný)
5.7.2006 12:02:58   212.65.211.xxx 1615
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=468
5.7.2006 06:41:57   82.208.38.xxx 1515
Dekuji autorovi za recenzi. Lidi maji narok na nazor jo a nekdy radi opruzuju. Rad chodim na takovéto stranky kde se vyjadruji lidi protoze je to fun fakt nekdy se s chuti zasmeji. Ale jako recenze mne nejak nelakala.
5.7.2006 06:47:33   82.208.38.xxx 2015
Jo a uvital bych recenzi VGA Inno3D 7600GST vypada to ze to bude peckova karta lepsi jako VGA Gainward 7600GS Golden zo jse tyce pomer cena/vykon a mozno OC. . PEACE BROTHERS
5.7.2006 09:18:52   194.108.132.xxx 1515
Mam tuto karta zrovna vedle sebe, takze v nejblizsi dobe bude.
5.7.2006 08:40:29   195.47.3.xxx 1516
Vím, že to vypadá už jako fráze, ale Inno3D je fakt shitová firma, mám s ní jedinou zkušenost, a to takovou, že za dva dny od koupě jsem jí nesl na reklamaci kvůli mega artefaktům, možná náhoda, ale když k tomu přidám informace od ostatních uživatelů, tak ve mě tadle firma nevzbuzuje moc důvěry... přesně naopak než je to u Leadteku (teď mám od něj objednáno 7600GT)
5.7.2006 14:00:44   82.208.13.xxx 1516
ja mam HW shopik blizko. . Osobne najvetsi shit ktery jsem mnel byla Saphire x1600 pro 256mB, 2xReklamace .
5.7.2006 14:08:24   89.102.139.xxx 1515
Moc se nevyznam v nekterejch PC vyrazech Muze mi nekdo vysvetlit co znamena to OC za tou 7950 GX2 ? To ze se testuje jedna karta s dvema jadrama, a 2 multi-gpu karty sem pochopil ale nechapu tu 4 moznost. Dik za odpoved

A este jedna vec...da se ta 7950GX2 taky hodit SLI? Jestli jo chtelo by to nejaky testy...pac to bude narez
5.7.2006 16:16:53   194.108.132.xxx 1615
OC znamena, ze karta byla pretaktovana na maximalni frekvence, ktere snesla.
5.7.2006 17:18:05   88.83.225.xxx 2016
Co si myslite ze je lepsi? Hhh..? No urcite karta ktera stoji nejakych 16 000Kč nez dve karty za 30 000Kč... za toho vysledku ze tahle karta ma skoro srovnane vysledky jako ty dve v SLI nebo CF.. a propad ve visich rozliseni.. kdo hraje hry v rozliseni 1600X....? Asi nikdo mozna tak na 21 monitorech.! a kdo ho ma? skoro nikdo..no mozna nekdo jo ale jen malo lidi.. a ani na tomhle monitoru je to jeste male atd... no proste bych ji okamzite bral kdybych na ni mel.. lepsi nez 30 000kč a pokud vim tak rekneme ze tech 40 FPS je dobre hratelne! ale kdyz to nikdo nechape tak co uz..
5.7.2006 21:16:19   88.83.225.xxx 1516
A jeste neco... ta dualni grafika stoji nejakych 15-16000Kč a co je lepsi kdyz si koupite dve grafiky od ATI za 30000Kč nebo dve tyhle....
5.7.2006 22:01:11   194.108.132.xxx 1615
Quad SLI je totalni zbytecnost, ktera ma problemy v mnoha hrach a vykon neni nic moc diky velke limitaci procesorem...zkus clanek na Xbitlabs.

Osobne bych si asi poridil jednu 7950GX2 nebo nesel vubec tak vysoko a vzal jednu X1900XT za nejakych 12 tisic.
5.7.2006 22:12:15   88.83.225.xxx 1516
Jasne radsi bych si uz tech 3000Kč priplatil a vzal tuhle ale jinak good clanek celkem dobre srovnani.. jelikoz je skoro stejne s cenou jako obic 7900GTX nebo jak to je... tak radsi tuhle kdyz vim ze se celkem rovna dvema obic 7900.... proste no comment neni co resti.. ale mit to doma tak sem spokojeny... tej sice jedu na 6600GT coz je uz celkem slabe
5.7.2006 23:22:54   89.102.139.xxx 1515
Tak jsem dneska celej den projizdel fora, weby s testama atd a nakup 7950GX2 me docela odradil a nakonec jsem se rozhod pro x1900XTX.

Odradil me predevsim proto, ze se temer vsude tvrdi, ze spojit 2x 7950GX2 je nesmysl a proto si radsi poridim x1900xtx, ktera ma podle tohohle testu http://www.tomshardware.com/2006/06/05/geforce_7950_gx2/page10.html (jejich tam mnohem vic-staci se proklikat) stejny vysledky jak to dvoujadro od nVidie. Navic varianta od HIS je asi nejlepsi, protoze chlazeni ICEQ3 je skvost a navic kdyz s ni v budoucnu spojim s touhle nejakou novou ATinu (x1950), tak to bude o 30% porad lepsi jak ta nvidie. Bohuzel mam SLI desku, takze bych musel komplet prekopat PC, ale snad k tomu nekdy dojde.

Posledni vec nekdo tady cpal link na (mozna ve foru) x1900xtx za 13 tacu ale nikde sem takovou cenu nenasel.
6.7.2006 09:03:38   88.83.225.xxx 1515
ok jestli bych ti mohl doporucit tak si vem tuhle: je to fakt delo... LINKZDE fakt vrele doporucuji a za tu cenu.. hmm
6.7.2006 09:04:38   88.83.225.xxx 1515
ten odkaz je tady nejak se to tam v tom prispevku posralo: http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=52097
6.7.2006 18:50:28   212.65.211.xxx 1615
S vaším příspěvkem souhlasím. Doporučil bych vám tuto :link
7.7.2006 09:28:30   88.83.225.xxx 1516
No ale ten tvuj odkaz je na verzi XT.. a muj na XTX a kolega nahore si chce koupit verzi XTX no a ja si myslim ze za tech 14 567Kč je to hodne dobra cena na tu kartu
6.7.2006 19:02:57   213.81.167.xxx 2516
prekvapenia ešte len čakajú priatelia.
20.8.2006 19:44:18   213.192.0.xxx 2014
je to drahy a za chvily to bude ochuzeny o takovy technologie jako Pixel shader 4 atd.
21.8.2006 11:48:08   213.192.0.xxx 1114
chtel bych vedet ktera lasicka by si tohle poridla.Toje cena za kterou bych koupil dost vykonej stroj na dnesni hry.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

296 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 141.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.