Hlavní stránka Hardware Grafické karty Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
autor: Štefek Petr , publikováno 9.3.2006
Seznam kapitol
1. Úvod
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Od představení dnes již minulé generace high-endových karet společnosti nVidia pod označením GeForce 7800 uplynul již nějaký ten pátek a my si dnes představíme generaci novou, která má šanci uchvátit zpět pomyslný výkonový trůn v dnešních počítačových hrách.  V dalším článku se podíváme jak si nové karty vedou po výkonové stránce.


Od představení dnes již minulé generace high-endových karet společnosti nVidia pod označením GeForce 7800 uplynul již nějaký ten pátek a my si dnes představíme generaci novou, která má šanci uchvátit zpět pomyslný výkonový trůn v dnešních počítačových hrách. Poslední týdny až měsíce byly ve znamení samostatných grafických karet konkurenční společnosti ATi, které se přes velmi pokrokovou architekturu nevyhnuly menším problémům.

Celá situace kolem obou společností by se dala zhodnotit příslovím: "Jedena za osmnáct a druhá za dvacet bez dvou". ATi má na kontě neexistující hardwarovou podporu formátu H.264, která je řešena softwarově a přístupná je pouze pro majitele karet rodiny Radeon X1000. Dále zde máme problémy s ovladači v některých hrách, které jsou snad již s příchodem nových Catalystů 6.3 z větší části odstraněny. Nvidia nás zase potěšila vydáním neexistující karty GeForce 7800GTX 512MB, která excelovala v benchmarcích, ale skutečně koupit jste si ji opravdu nemohli. Připočtěme menší podvůdky ve filtrování textur a máme zde jednoznačnou plichtu obou společností.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Nová generace grafických karet nVidia GeForce 7900 vychází ze starší řady GeForce 7800 a díky přechodu na 90nm výrobní proces je spíše evolučním krokem než revolucí. Nový grafický čip nVidia G71(196mm2) má oproti jádru ATi R580 (352mm2) používaném v grafických kartách Radeon X1900 výrazně menší velikost. Podpora technologií je nyní u obou společnosti takřka stejná, což znamená, že vlajkové řady grafických karet mají dnes již samozřejmou podporu Shader Modelu 3.0 a rovněž také přicházejícího standardu H.264 pro video, který bude použit pro filmy na nosičích Blu-ray a HD-DVD.

Jedinou menší výhodou ATi zůstavá kvalitnější filtrování textur a možnost využití vyhlazování spolu s HDR, což ani v jednom případě karty nVidia neumožňují. Naopak výhodou nVidie je kvalitnější transparentní vyhlazování, kde narozdíl od ATi nedochází tzv. "syndromu mizejících plotů" (viz. HL2), což zní skutečně zábavně, ale je to bohužel realita za kterou mohou světlejší linie alpha textur u karet ATi.

GeForce 7900GTX

Nová  vlajková grafická karta nVidie má označení GeForce 7900GTX a využívá naplno výhod 90nm jádra G71 (24 pixel pipelines a 8 vertex shaderů), které v tomto případě tiká na 650MHz a 512MB paměti na frekvenci 800MHz (1600 DDR). Nová karta je tedy v podstatě tím, čím měla být v době svého uvedení GeForce 7800GTX 512MB, která se díky spojení velmi vysokých taktů a 110nm výrobního procesu čipu G70 na pulty obchodů moc nedostala. Stejně jako "mýtická" GeForce 7800GTX 512MB je i nová GeForce 7900GTX osazena dvojslotovým chlazením obřích rozměrů, které by mohlo být díky rozměrnému větráku alespoň tišší než referenční chladič konkurenčního Radeonu X1900XTX.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GTPředstavení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Podle taktů a zkušeností z předešlých testů GeForce 7800GTX 256MB (512MB) se dá očekávat v průměru o něco málo vyšší  výkon než u současného krále grafických karet Radeonu X1900XTX. Na vlastní oči se bude moci přesvědčit až v samotném testu grafických karet Leadtek příští týden.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
GeForce 7900GTX SLI

nVidia má svou technologii SLI již velmi dobře odladěnu a dá se očekávat, že spojení dvou karet GeForce 7900GTX způsobí ATi s jejím CrossFire v podání Radeonu X1900XTX docela těžkou hlavu. Bohužel pro takovýto systém se připravte na to, že budete nuceni zakoupit zdroj s výkonem kolem 600W, neboť GeForce 7900GTX je na tom se spotřebou přibližně stejně jako Radeon X1900XTX (115-120W).

GeForce 7900GT

Dalším nově příchozím je grafická karta GeForce 7900GT, která se bude snažit získat své příznivce především velmi dobrým poměrem ceny ku výkonu. Karta využívá stejné jádro jako top model společnosti, ale stanovené takty jsou podstatně nižší, což můžete ostatně posoudit sami. Takt pro jádro společnost stanovila na slušných 450MHz a 8 256 Mbitových čipů GDDR3 (256MB) tiká na 660MHz (1320 DDR). Velmi dobrou zprávou pro chronické přetaktovávače je to, že nVidia ponechala aktivní všechny pixel pipelines čipu tedy 24, takže s dobrým chlazením by nemusely být problémem frekvence kolem 600MHz.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

U novějších karet nVidia (od GeForce 6800) jsem si zvykli na přítomnost SLI konektoru, který nám dovolí využít dvě grafické karty v jednom počítači. S příchodem "levné" GeForce 7900GT nabude SLI nového rozměru, jelikož dvě tyto karty poskytnou výkon vyšší než libovolná high-endová grafická karta při zachování stejné ceny. Jediné omezení bude spočívat v celkové velikosti paměti, která zůstane na 256MB, a to může znamenat omezení při vysokých rozlišením spolu s vyhlazováním.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
GeForce 7900GT SLI

 

Díky výrazně nižším frekvencím a poloviční paměti nepřesáhne spotřeba GeForce 7900GT 82W, což je při vyšším výkonu o něco nižší spotřeba než má GeForce 7800GTX 256MB nad kterou dnes již vůbec neuvažujte. GeForce 7900GT vám nabídne vyšší výkon a lepší přetaktovatelnost a mnohem nižší cenu než starší top model GeForce 7800GTX 256MB.

GeForce 7600GT

Nová GeForce 7600GT je náhradou za dnes již legendární a pro mnoho her stále postačující GeForce 6600GT. Tato karta bude přímo konkurovat Radeonu X1600XT, který je společně s nově oznámeným Radeonem X1800GTO zástupcem v segmentu mainstreamu. Je velmi pravděpodobné, že GeForce 7600GT Radeon X1600XT překoná a postaví se po bok GeForce 6800GS nebo dokonce výše, což vyplývá ze samotných frekvencí.

Poznámka: Radeon X1600XT bude díky svému dost podstatně ořezanému jádru RV530 (omezení v podobě 4ROP a 4TMU) pomalejší než podobně taktované jádro G73 (8ROP a 12TMU) v GeForce 7600GT.

Takt pro jádro byl stanoven na velmi slušných 560MHz, což ve spojení s 12 pixel pipelines zárukou slušného výkonu ve všech moderních hrách. Paměťový subsystém zůstal 128-bitový, ale frekvence pamětí se posunula na pěkných 700MHz (1400 DDR) při použití 4 512Mbitových (256MB) GDDR3 čipů. Jádro použité u GeForce 7600GT nese označení G73 a podporuje stejnou porci technologií jako jeho silnější kolega G71 v kartách GeForce 7900GT/GTX.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT
Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

V následující tabulce pro úplnost uvádím parametry všech nových karet ve srovnání s Radeonem X1900XTX. Na recenzi celé rodinky v podaní Leadteku se můžete těšit příští týden.

Představení GeForce 7900GT/GTX a GeForce 7600GT

Myslím, že většina z nás se shodne na tom, že rodina GeForce 7800 a GeForce 6800 se dá oficiálně prohlásit za mrtvou a my se bude dívat směrem nové série GeForce 7900 a GeForce 7600, která nám nabídne při překvapivě nízkých cenách vysoký výkon. Na potvrzení tohoto faktu si budeme muset počkat do příštího týdne na recenzi prodejních verzí karet Leadtek GeForce 7900GTX/GT a GeForce 7600GT. Zajímavé bude rovněž to jak se k uvedení nové řady postaví ATi, kde jsme se zatím dočkali masivního zlevnění karet série X1800, které se tak opět staly velmi dobrou volbou.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.3.2006 16:57:42   82.208.10.xxx 5545
Tak to som zvedavý, aj keď som fanATIk, dosť ma nasrala X1600XT svojím výkonom, takže som zvedavý na X1800GTO, samozrejme uvidime ako bude panovať konkurencia, možno sa stane (ale asi nie) že prejdem na nVidiu
9.3.2006 17:37:27   213.220.215.xxx 8858
Příznivce jedné firmy jím zůstává tak dlouho, než konkurence nabídne lepší model ;)

ATi nebo nVidia, pro mě je to úplně jedno, rozhodující je výkon, potažmo poměr cena/výkon. Za tím jsem měl ve svým kompu GK již od čtyř firem a každá měla něco do sebe
9.3.2006 17:46:32   199.64.72.xxx 88115
Jj ja bych už do Geforce nešel, vyděl jsem několik takzvaných špičkových karet nVidia, a ti kteří je mají se teď jen byjí do hlavy, že si nekoupily ATI.
Nevým, ale mě se vžádném případe nezamlouvá barevné podání které předvádějí karty Geforce, to vypadá jobychom se vrátili v čase zpátky.
9.3.2006 21:25:25   213.168.173.xxx 5843
:-) tolik hrubic se v tak krátkém příspěvku často nevidí...už jsi aspoň dokončil první stupeň základní školy? Barevné podání se dá jednoduše nastavit v driverech přesně podle potřeby (to už celkem dávno). Myslim, že teď se zase bude bít do hlavy hodně lidí, co koupili ATI :-) Za cenu X1900XTX se dá pořídit 7900GT SLI a přitom spotřeba zůstane téměř stejná a výkon trochu jinde :-)
9.3.2006 21:28:35   85.160.81.xxx 4352
Neni to pravda. RX1900XTX se uz prodava za 500$, kdezto 2x 7900GT je 600$. Vykonnejsi to zrejme je, stejne drahe nikoli.
9.3.2006 21:49:23   213.168.173.xxx 4443
no, aktuální jsou české ceny - X1900XTX 19k+ , 7900GT 9k+ :-) 2*9=18k ... 18k < 19k :-) easy...
9.3.2006 21:59:44   85.160.81.xxx 4745
Kdyby jsi si se rozhodoval o koupi high-end karty a vis ze ceny velice nedavno spadly, tak honem nakoupis za "aktualni ceskou" cenu? Nebo si chvili pockas? Easy ...
9.3.2006 17:57:20   85.71.9.xxx 4542
Papírově hodně silná karta (7900). Abych mohl hodnotit, tak si raději počkám na nějaké obrázky. Velký fps mizerný obraz se snad ale konat nebudou.

By me zajimalo co na to staresina, dvakrat vetsi vykon nez x1900 rozhodne nema, jak deklaroval.
9.3.2006 21:27:14   213.168.173.xxx 4243
"obrázky", resp. poměrně rozsáhlou recenci vydali dnes na HardOCP ;-) 2x větší výkon než x1900 nemá, ale za cenu jedné x1900xtx se dají pořídit dvě 7900GT a ty už se kolem dvojnásobného výkonu (po přetaktování ještě dál) :-)
9.3.2006 18:02:02   212.90.254.xxx 4343
Tak hulan uz odepisuje na svem webu ATI
Ja bych zas tak atinu neshazoval...
9.3.2006 18:11:51   194.108.132.xxx 4243
No ono pro me je X1900 lepsi volba diky vysokemu vykonu PS,ale musim uznat, ze nVidia s touto serii na 90nm uspech udela. Skoda porad nekvalitniho AF...ale zase na druhou stranu adaptivni AA dela take na X1000 paseku. Ale na vykon 7900GT jsem hodne zvedavy.
9.3.2006 18:32:36   212.90.254.xxx 4344
Jestli bude 7900GT opravdu za nizkou cenu
9.3.2006 18:38:38   85.160.61.xxx 41177
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.3.2006 18:44:39   194.108.132.xxx 4444
No jasny o tom neni sporu...GF7900GT je mi hodne sympaticka karta..prave ji mam v pocitaci a musim rict, ze velmi mile prekvapila:-)
9.3.2006 18:52:36   194.108.132.xxx 4342
Ovsem otazkou zustava zda treba v rozliseni 1600x1200 s 4/6AA poskytnou dve GF7900GT stejny nebo lepsi vykon nez X1900XTX...diky tomu ze se FM u SLI nescita, tak maji dve GF7900GT jen 256MB a tim i omezeni pro vysoka rozliseni s AA.
9.3.2006 18:57:23   85.160.61.xxx 4649
Obávám se, že i zde to ATI projede, 1600x1200, FSAA 4x, AF 16x, NVIDIA má 83 FPS, ATI jenom 61.. Při stejné ceně..

http://www.hothardware.com/articleimages/Item791/sc2.png
9.3.2006 18:58:59   85.160.61.xxx 4346
PS: až budeš testovat, chtělo by to 2x7900GT vs X1900XTX, to by bylo seriózní ;-) Ale ty si stejně vybereš něco, abys balamutil lidi, že ATI je lepší, že? ;-)
9.3.2006 19:08:09   194.108.132.xxx 4743
Radku, vzbud se:-)...nikoho nebalamutim a jak se ted divam na test na Anandtechu, tak to v samostatnych kartach je minimalne plichta... SLI bohuzel nebude nebot nemam dve GF7900GT ale mrknu na to v nekterem z pristich clanku.
9.3.2006 19:14:30   85.160.61.xxx 4749
Kdybys nechtěl balamutit, musíš testovat NVIDIA SLI, musíš napsat pravdu o extrémní spotřebě ATI, o chybách obrazu ATI, a špatné koncepci Crossfire, o velice špatných ovladačích (řada her kolabuje hned při spuštění či po chvilce hraní), a řadě dalších věcí. To, že ignoruješ NVIDIA SLI s 30-40% vyšším výkonem než stejně drahé ATI je prostě .. balamutění. Sorry, ale je to tak ;-)
9.3.2006 19:19:00   194.108.132.xxx 4494
Pozor spotreba u GF7900GTX je stejna jako u RX1900XTX...kazda z firem ma sve. SLI je vice odladene, ale neumi HDR+AA a navic nekvalitni AF (nevyresily a nevyresi ovladace). Na druhe strane nekdy problematicke Adaptivni AA u ATi a domela HW podpora H.264..tomu rikam objektivita a ne nVidia je nejlepsi za kazdych okolnosti:-).
9.3.2006 19:21:50   85.160.61.xxx 4344
Ne, celá sestava 2x7900GTX-512 bere 400W! To je fakt.. Spotřeba je de-facto identická jako u předchozí generace, a to v pohodě jede na 400W. Zatímco jediná X1900XTX má problém s 500W zdrojem...

Jinak AnandTech, zde NVIDIA 7900GT-SLI vede nad X1900XT v SLI o 20-30% také:

http://images.anandtech.com/graphs/7900%20and%207600%20laun ch_03090670334/11166.png
http://images.anandtech.com/graphs/7900%20and%207600%20laun ch_03090670334/11158.png

Prostě NVIDIA je jasná volba, pokud člověk chce utratit 15-20.000 Kč za grafiku. A pokud méně, poté je tu samotná 7900GT či 2x7600GT.
9.3.2006 19:24:32   194.108.132.xxx 4442
Ja zatim neresim SLI vs. CrossFire ale GF7900 vs RX1900 to je rozdil...system se dvema kartami ma tak mizive procento uzivatelu, ze se me nechce ani CF ci SLI testovat...snad v pripade GF7900GT ale jinak asi ne.

GF7900GTX zere az 120W...uvadi sama nVidia.
9.3.2006 19:26:34   88.81.65.xxx 5144
Musim poprve za tu dobu s Radkem Hulanem souhlasit, ATi na tom neni zrovna nejlepe.. :-(
9.3.2006 19:28:40   85.160.61.xxx 4543
A to je ten problém. Kdybys nebyl "línej", tak otestuješ 2x7900GT, zjistíš stejně jako AnandTech či HotHardware, že stojí to samé co jedna X1900XTX, ale má o 20-30% vyšší výkon.

Věřím, že SLI by poté mělo MNOHEM méně uživatelů než X1900 ;-)

Dnes tu máme SLI a testovat jen jednu kartu je ŠPATNĚ. Je to balamutění uživatelů. NVIDIA SLI se musí brát do úvahy, jinak je jakákoliv recenze o ničem..

Už 2x7800GT bylo stejně drahé a přitom výkonnější než ATI. Natož 2x7900GT :-)
9.3.2006 19:29:37   85.160.61.xxx 4444
Věřím, že SLI by poté mělo MNOHEM více uživatelů než X1900*
9.3.2006 19:34:21   88.81.65.xxx 4945
Mas pravdu, s ATi to neni zrovna nejlepsi, ze me uz se nebude asi fanATIk, pokud s tim ATi neco rychle neudela..
9.3.2006 19:35:16   194.108.132.xxx 4343
Zkusim si zajistit jeste jednu GF7900GT.
9.3.2006 19:42:12   85.160.61.xxx 4344
To by bylo výborné. Já mám objednané 2x7900GTX EXTREME, ale to je tak 10 dní :-( A pokus se prosím rovněž o overclock, 7900GT se dá dostat skoro na úroveň 7900GTX, jádro..
9.3.2006 19:44:37   194.108.132.xxx 4343
Vim zkousel jsem a jde fakt vyborne taktovat...az na to, ze by byl potreba lepsi chladic.
10.3.2006 06:26:53   194.213.41.xxx 4343
ja cekam na 7900GT, budes asi prodavat sve 7800 GTX ze? Komu a za kolik?
9.3.2006 21:27:19   85.160.81.xxx 4342
Neni to pravda. RX1900XTX se uz prodava za 500$, kdezto 2x 7900GT je za 600$. Vykonnejsi to zrejme je, stejne drahe nikoli. Rozdil je bratru 100$
9.3.2006 21:54:52   213.168.173.xxx 4243
opět pěkná "teoretická" cena, ale pokud nebydlíš v USA, tak je nereálná :-) Čechy (zatím) 19k+ pro X1900XTX , 9k+ pro 7900GT...
9.3.2006 22:15:42   85.160.81.xxx 4243
Spravne. Zatim ...
31.3.2006 13:10:15   84.16.122.xxx 3232
Ty a Lama tady kecáte demagogické bludy, ceny s DPH jsou: Radeon X1900XTX - 16200Kč, NV 7900GT - 9270Kč x 2 = 18500Kč! Rozdíl v ceně je 2300Kč pro ATI, ve spotřebě je natom hůř SLI od NV = pokud vezmu v potaz výkon/cena/spotřeba = 50 na 50! ATI má, 512RAM oproti 256 u NV, lepší obraz. Pokud se podívám z jiného úhlu je celkově SLI i CF hovadina jen na testy, pro normálního člověka naprd. Normální člověk si pořídí ATI X1900XT a taktne ji na XTX verzi a nebo 7900GT popř. podle financí 7600GT, mýt v PC za 18500Kč jen grafiky je blbost a ten kdo si něco takového pořídí je hlupák, radši bych za ušetřené love koupil lepší monitor nebo tak něco.
9.3.2006 19:25:50   85.160.61.xxx 4378
Koukni na spotřebu 7900GTX, je identická 7800GTX-256, což je bomba
http://images.anandtech.com/graphs/7900%20and%207600%20laun ch_03090670334/11187.png
9.3.2006 19:43:49   88.81.65.xxx 4942
R590 je blize k uvedeni nez jsme vsichni cekali, zrejme se bude jednat o reakci na G71, puvodne byla dle infa R590 urcena pro X1800/X1900GTO a nebyla planovana do high segmentu, nyni se mi dostala zpravy, ze bude R590 i v provedeni Full, cili nas ceka plna R580 ale s GDDR4 !
12.3.2006 23:19:36   194.108.125.xxx 3939
Hulán obviňuje ostatní z balamuceni?! Panika! :-O
9.3.2006 19:12:55   84.242.95.xxx 4343
Kde si prosimte sehnal cenu 7900GT?
9.3.2006 21:28:00   213.168.173.xxx 4342
na HardOCP mají recenzi už od dnešního poledne :-)
9.3.2006 18:37:16   81.90.173.xxx 4643
Mě teda hlavně zajímá, jak nyní půjde cena nynějších karet dolů v kontrastu na příchod těchto nových karet. Takový radeon 1800 za hubičku. To by byla věc!
9.3.2006 19:25:17   88.81.65.xxx 6444
Musim poprve za tu dobu s Radkem Hulanem souhlasit, ATi na tom neni zrovna nejlepe (a to jsem fanATIk), ve stredni tride jasne zabira pomer cena-vykon sve dominantni postaveni nVidia, ted uz dokonce i High-End.. Doufam ze ATi s tim neco udela, jinak prejdu na nVidie, uz ted kopou ATinam prdel!
9.3.2006 21:50:23   85.160.81.xxx 4451
Muzes to upresnit? Po padu cen u ATI mame 7600GT ($199) x X1800GTO ($249), 7900GT ($299) x X1800XT ($329) a 7900GTX ($499) x X1900XTX ($549 ofic, da se koupit i za $499). Obdobne vykony, obdobne ceny. ATI je mirne drazsi. Velmi pravdepodobne ale ceny jeste stlaci (Jako se jiz deje u XR1900XTX). Diky Nvidii za konkurence schopny produkt, ktery snizil ceny. Ale kde je ta dominance?
9.3.2006 23:12:48   158.193.84.xxx 4643
Obdobne vykony, obdobne ceny ? Sa uvedom clovece. Pozri testy na TomsHardware, 7600GT a 7900GT rozhodne NEMAJU konkurenciu co sa tyka pomeru cena/vykon !
10.3.2006 08:58:33   88.81.65.xxx 4842
Ale vykonostne je nVidia nekde jinde uz ted..
9.3.2006 19:30:56   84.47.23.xxx 4543
Pane Stefku kdyz chci obrazky grafickych karet vami dane zvecsit pri nektorych mi nahodi chybu a nezobrazi nic tak si to opravte
9.3.2006 19:43:41   194.108.132.xxx 4543
Snad je to vsechno opraveno. Dik
9.3.2006 19:51:43   86.49.78.xxx 4342
tak nevim jestli už s tím Petr něco dělal, ale mě beží obrázky všechny v poho...
9.3.2006 19:53:35   86.49.78.xxx 4242
Rychlost, radost.
9.3.2006 20:26:33   87.197.149.xxx 4845
"Zatímco jediná X1900XTX má problém s 500W zdrojem... " no neviem ake ma skusenosti autor ale na mojej zostave amd x2 2x2.73GHz(1.4V)+X1900XTX+sataraid 2x maxtor+480W Thermaltake s total watts viewer mi ukazuje pri hrani spotrebu do 255W tak neviem.
9.3.2006 22:45:14   147.230.172.xxx 4742
nevim proc se vsichni hadate o tom kera firma vydala tu nej nej high-end kartu. kdyz normalnimu uzivateli staci i na nove hry prumerny mainstream ... myslim karty jako x1600xt nebo gf6600gt vseobecne karty do 6000
10.3.2006 03:36:12   85.71.52.xxx 4943
Souhlas, naprosto staci z tohoto pohledu test single karty, jsme prece v Cechach. Dokazi si vsak predstavit test, ktery bude zacinat slovy:"Tak nam klesly ceny 7900GT zhruba na polovic a tudiz vam prinasime jejich test v SLI." Pak to ma smysl, kdyz to uzije i bezny uzivatel.
Pls, Petre, nenechavej se ovlivnit naprostou "vyhulenou" lamou, je to latentni nvidia&intel freak a pro nej je konkurence nicka. Pritom v prubehu doby vytvorilo amd ci ati spoustu kvalitnich veci a umoznilo mnoha lidem zazit co je to vykon.
10.3.2006 07:47:28   85.71.25.xxx 4343
No ale pokud nVidia nabídne 2x 7900 do SLI za cenu jednoho Radeona X1900XTX, přičemž je jasné, co bude mít větší výkon, tak nemá smysl uvažovat nad ATi v Hi-Endu.
To, že při SLI ve skříni zrovna dvakrát místa nezůstane je věc druhá...
10.3.2006 03:58:59   85.71.52.xxx 4456
Postupem casu jsem naskakoval do rychliku obou grafickych spolecnosti. Tudiz se mohu podelit o subjektivni, avsak dlouhodobou zkusenost...
Pro hrace neni z grafickeho hlediska mezi rivaly viditelny rozdil. Co mne vsak opetovne prekvapilo, je overclockovaci potencial. Zkratka vzato, jako by nvidia mela na defaultu karty posazene vice na hrane. Ati jsem mohl v klidu dlouhodobe pretaktovavat a trapit bez potizi. Zato nvidii asi dlouhodoby overclocking nedela dobre. Artefakty, efekt rozsypaneho case ci pozdejsi slaba stabilita na defaultu. A to, prosim, na Zalmanech!
Ach jo, jak rad bych sel do 7900GT nebo lepe GTX, ale diky zkusenostem mam trochu mrazeni. Mozna pockam s cim se ati vytasi behem dubna (R580).
10.3.2006 06:43:45   87.197.151.xxx 4845
Tym co soucasne vlastni X800,X850,6800GT a 6800 Ultra a znova hodlaji koupit HighEnd se oplati pockat na generaci podporujici plne DirectX 10 a Pixel&Shader v4(+).Byla by hloupost koupit to co za pul roku nebude mit plnou podporu prave tohoto rozhrani!
10.3.2006 07:36:25   194.213.41.xxx 4342
jj to je sice pravda, ale tem, kteri chteji soucasny hi-eng a maji na to - viz Hulan, to stejne nevymluvis
10.3.2006 08:37:51   84.242.94.xxx 4642
Ale prd, než se začne DX10 používat ve hrách, to bude trvat ještě víc než rok, to je v počítačovym světě věčnost, takže koupí 7900, pokud na to někdo má prachy, nic nezkazí. A že "desítky" využijou Visty? IMHO než si je dáš do compu, to bude trvat ještě dýl než rok, protože než se vychytaj prvotní problémy, udělaj se drivery a hlavně soft, to bude chvilku trvat, takže to s tim DX10 neni zase tak horký ;)
10.3.2006 09:02:47   88.81.65.xxx 5043
Naprosto souhlasím! Nedá se vůbec srovnat obraz/výkon na dnešních High-End kartách, rozdíl není jen v obraze, taky že hra místo nějakých směšných 30fps jede třeba trojnásobek je přeci znát! Navíc, když teď koupím High-End, za rok to bude mainstream a na hry není lepší volba! Když sáhnu teď po středu, do roka je to Low-End.. Trcoha teorie a praxe!
10.3.2006 08:33:14   82.209.26.xxx 4645
To uz je GF 6600 GT legendarni? Vzdyt je mlada... ale jestli se stala za sveho ne prilis dlouheho pusobeni na poli graf. karet legendarni, tak to asi o necem svedci...
10.3.2006 09:04:00   88.81.65.xxx 4643
Ale výkonostně začíná spadat do nižšího Mainstreamu, za chvíly Low-End.. Taková 6800GS či ULTRA je celkem dělo :-)
10.3.2006 09:21:10   212.96.178.xxx 4443
7600gt by mela byt rozhodne vykonejsi nez 6600gt pac se jedna o novou generaci a podle meho nazoru by mela vykonem slapat na paty kartam ktere byly v predesle generaci high-end.Hry ktere predesla generace utahla na max detajly high-end kartou by v nove generaci mela zvladat mainstreamem.
10.3.2006 10:13:26   194.212.30.xxx 4442
Jako vlastnik X850XT musim uznat ze tato serie se nVidii opravdu povedla...
10.3.2006 22:26:07   62.4.97.xxx 5154
Já říkal že to nvidia atinám opet natře stejne jako to natre intel amd ati a amd chystejte se na šrot!
11.3.2006 15:31:15   88.81.65.xxx 8975
opet se zde najde nejaky dement co do diskuse vetre AMD vs INTEL.. AMD kopalo prdel Intelu hezky dlouhou dobu, navic pul roku je dlouha doba, do te doby treba bude AMD opet ve spici!
11.3.2006 21:35:41   84.242.75.xxx 4444
Mam 6800GT a tvrdit ze je to mrtva karta?
Jen hlupak to muze rict! mam ji teprve mesic a jsem max spokojen vsechno slape a dokonce si muzu zapnout i filtry ve hre.A par blbecku co se tu hadaji kdo je lepsi nebo co je lepsi no des a hruza.No a na co vam to je ty high-end karty? 99% z vas si o nich jen precte a doma bude susit nejakou vykopavku protoze vi ze i na tom si dnes vsechno v pohode zahrajou!A nabidka autora co je dobra a co neni dobra volba je dost stupidni projev jinak jeho solidniho clanku o seznameni s new kartama.(prece to nectou 8leti kluci :-))))
12.3.2006 00:27:59   85.135.136.xxx 4449
Nezapominejte na jednu dulezitou vec: i kdyz dve 7900GT maji vetsi vykon, porad maji dohromady jenom 256MB pameti coz mi na HIGH-END trochu nesedi, protoze uz co nevidet zacnou prichazet hry ktere stejne jako quake4 budou na maxQuality (uzce souvisi s HIGH-END kartami) vyzadovat 512 pameti. Takze mozna nam 2x7900GT pride ted jako HighEnd, za par mesicu nikoli. Jako vyznavac HIGH-ENDU bych jel spis do vikonejsi z dvojice ati X1900XTX / GF 7900GTX a pak v pripade nouze dokoupil druhou "petsetdvanactku". A nerikejte mi nic o cene, protoze je docela normalni za HIGHEND platit krvave.
13.3.2006 20:17:38   217.118.106.xxx 3839
http://www.guru3d.com/article/Videocards/327/1/

myslim ,ze ak nebude atina o moc draksia tak sa oplati viac.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

103 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 48.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.