Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování
Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování
autor: Adam Vágner , publikováno 30.3.2020
Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Minulý týden Nvidia oficiálně představila druhou generaci technologie DLSS, která dělá něco, co zní až neuvěřitelně – zvedá výkon, přitom zároveň odstraňuje některé z neduhů renderingu a do jisté míry i vylepšuje obraz. Podíváme se na implementaci DLSS 2.0 ve hře Control, na to, co dělá nastavení DLSS s kvalitou a s výkonem.


Dále už se budeme věnovat tomu hlavnímu – srovnání DLSS ve hře Control s klasickým vyhlazováním a různými metodami interpolace.

Nejprve se podíváme na to, jak se hra chová bez aktivního DLSS. Za základ si vezmeme globální nastavení high. Vypnul jsem ale vyhlazování hran MSAA a film grain – filmový šum či filmové zrno. Měnit budu rozlišení, metody vyhlazování a ray tracing.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

MSAA off vs. MSAA 4× při upscalingu z 1280 × 720 na 1920 × 1080

Na první dvojici snímků se podíváme na základní nastavení se sníženým rozlišením. Rozlišení renderingu jsem ve hře nastavil tak, aby se obraz renderoval nižším v rozlišení 1280 × 720 bodů a samotná hra jej poté interpoluje na rozlišení displeje 1920 × 1080.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Render je zvětšený pomocí algoritmů ze hry, což je výhoda oproti situaci, kdy běží v nižším rozlišení celá hra a na monitor se zvětšuje přes scaler grafiky nebo monitoru. Lepší je to v tom, že se v nižším rozlišení renderuje jen samotná scéna a vše ostatní (HUD, menu, popisky) je vykresleno v plném rozlišení a perfektně ostré.

Následující snímky ukazují, jak kvalitu upscalovaného obrazu ovlivní, pokud vypneme a zapneme vyhlazování MSAA 4×.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Celý snímek, rozlišení displeje 1920 × 1080 bodů, rozlišení renderingu 1280 × 720 bodů, DLSS off, RT off.
vlevo MSAA off (113 fps), vpravo MSAA 4× (103 fps)

Po zapnutí MSAA se zlepší vykreslování pletiva, na ve spodním pravém rohu si ale po zvětšení můžežte na ocelovém profilu všimnout jakéhosi zoubkování připomínajícího pilku.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

výřez 1:1, Snímek s vypnutým vyhlazováním MSAA, po najetí myší na obrázek se zobrazí snímek s vyhlazováním MSAA 4×

Rendering v rozlišení 1920 × 1080 bodů, MSAA off vs. MSAA 4×

Další dvojice rovněž srovnává obraz bez vyhlazování MSAA s obrazem s vyhlazováním MSAA 4×, oproti předchozím snímkům je rozdíl v tom, že už obraz renderujeme 1:1 v plném rozlišení displeje, tedy 1920 × 1080 bodů.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Celý snímek, rozlišení displeje i renderingu 1920 × 1080 bodů, DLSS off, RT off
vlevo MSAA off, vpravo MSAA 4×

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

výřez 1:1, Snímek s vypnutým vyhlazováním MSAA, po najetí myší na obrázek se zobrazí snímek s vyhlazováním MSAA 4×

MSAA 4×, upscaling z 1280 × 720 vs. nativní 1920 × 1080

Na následujících snímcích srovnáme, jak se se zapnutým vyhlazováním MSAA 4× liší obraz upscalovaný z 1280 × 720 proti obrazu renderovanému v plném rozlišení 1920 × 1080 bodů. Všechna nastavení jsou u obou snímků stejná, u obou je vyhlazování MSAA 4× a měníme jen rozlišení renderingu.

Vlevo je rozlišení snížené na 1280 × 720 bodů a následně zvětšené na 1920 × 1080, vpravo je obraz vykreslený 1:1 v plném rozlišení 1920 × 1080 bodů. Obraz v nižším rozlišení je o trochu mázlejší, ztrácejí

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Celý snímek, DLSS off, RT off, MSAA 4×, vlevo snímek s rozlišením renderingu 1280 × 720 bodů, vpravo 1920 × 1080 bodů

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

výřez 1:1, Snímek aktivním vyhlazováním MSAA 4× a s rozlišením renderingu 1280 × 720 bodů,
po najetí myší na obrázek se zobrazí snímek s MSAA 4× a s rozlišením renderingu 1920 × 1080 bodů.

1920 × 1080 + MSAA 4× vs. 1920 × 1080 s DLSS 2.0 (1280 × 720)

A už se podíváme na nové DLSS 2.0. Vlevo je opět snímek v maximální kvalitě, rendering je v plném rozlišení 1920 × 1080 bodů s vyhlazováním MSAA 4×, vlevo je rozlišení renderingu snížené na 1280 × 720 bodů a obraz je vylepšený pomocí DLSS 2.0

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

1920 × 1080, MSAA 4×, DLSS 2.0 1280×720, 1113 × 626, 960 × 540

Na poslední sadě snímků jsou všechna nastavení DLSS pohromadě, zleva doprava je maximální kvalita obrazu bez DLSS, DLSS 2.0 se vzorkováním 1280 × 720 bodů (

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.