Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování
Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování
autor: Adam Vágner , publikováno 30.3.2020
Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Minulý týden Nvidia oficiálně představila druhou generaci technologie DLSS, která dělá něco, co zní až neuvěřitelně – zvedá výkon, přitom zároveň odstraňuje některé z neduhů renderingu a do jisté míry i vylepšuje obraz. Podíváme se na implementaci DLSS 2.0 ve hře Control, na to, co dělá nastavení DLSS s kvalitou a s výkonem.


První scénu jsem volil především kvůli tomu, aby vynikly rozdíly v nasvícení scény. I u ní se ale podíváme, jak se liší kvalita renderingu v závislosti na nastavení DLSS. Na velkých betonových blocích ale moc rozdílů neuvidíte. V dalších kapitolách se pak podíváme na snímky, kde bude rozdíl v kvalitě u DLSS vidět lépe.

V této sérii snímků je ještě aktivní efekt film grain, který do obrazu přidává „filmový“ šum. Aktivní DLSS tento šum částečně žehlí. Na snímcích na dalších stránkách jsem jej už deaktivoval.

S aktivním ray tracingem je sice snímková frekvence na jakž takž plynulých 34 fps, ale hraní už není zrovna příjemné, začíná být cítit input lag. S DLSS 2.0 v nejvyšší kvalitě se vzorkováním 1280×720 bodů stoupne v této statické scéně snímková frekvence na 52 sn./s, s rozlišením 1113 × 626 bodů na 59 sn./s a při 960 × 540 už na 66 sn./s.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

První snímek je dynamický, po přejetí myší přepíná mezi plným rozlišením bez DLSS 2.0 a snímkem s DLSS na prostřední kvalitě DLSS 2.0 se vzorkováním 1113 × 626 bodů. Na této scéně v rozlišení 1:1 asi moc rozdílů nenajdete.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Výřez z obrazu 1:1, kvalita zobrazení v rozlišení 1920 × 1080 bodů s MSAA 4×,
po najetí myší se zobrazí DLSS 2.0 v prostřední kvalitě se vzorkováním 1113 × 626 bodů.

Níže je sada výřezů s aktivním SSAO i ray tracingem a různým nastavením DLSS 2.0. Rozdíly nejsou příliš vidět ani na statických snímcích, ne tak v pohybu. Znát je, že s nižším rozlišením klesá hladina šumu a mírně se ztrácí vzor textur, ale všimnete si toho nejspíš až při zvětšení.

Shora dolů je obrázek bez DLSS, s DLSS počítaným z rozlišení 1280 × 720 bodů, 1113 × 626 bodů, a 960 × 540 bodů. Po rozklepnutí výřezů se otevře tentýž obrázek s trojnásobným zvětšením. Až na něm je vidět, že se postupně vytrácí textura z okna a na hodně šikmých hranách jsou vidět pruhy.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

DLSS 2.0 off, render resolution 1920 × 1080

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

DLSS 2.0 on, render resolution 1280 × 720

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

DLSS 2.0, render resolution 1113 × 626

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

DLSS 2.0, render resolution 960 × 540

A ještě si můžete rozklepnout snímky celé obrazovky se všemi nastaveními, zleva doprava jde kvalita od nevyšší k nejnižší.

Nvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazováníNvidia DLSS 2.0: Tak má vypadat chytré vyhlazování

Zleva doprava rozlišení 1920 × 1080 bez DLSS, DLSS 2.0 při 1280 × 720, DLSS 2.0 při 1113 × 626 a DLSS 2.0 při 960 × 540



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.