Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence!
Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence!
autor: Adam Vágner , publikováno 7.7.2019
Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence!

Dnes končí embargo na výsledky testů nových 7nm produktů AMD. Nejprve se podíváme na dvojici nových herních grafických karet Radeon RX 5700 a 5700 XT. AMD je postavilo jako přímou konkurenci pro GeForce RTX 2060 a 2070, ale Nvidia už v předstihu kontrovala vylepšenými GeForce RTX Super. A i proti nim nové Radeony obstojí.


Celkově mě nové karty AMD hodně potěšily. V klíčových vlastnostech dotahují ani ne po roce konkurenční modely Nvidie. Už to není něco za něco, už to není lepší poměr cena/výkon při mnohem vyšší spotřebě, z hlediska uživatele jde o rovnocenné řešení. Pokud pořizujete novou kartu, jde o konkurenceschopné produkty – respektive budou konkurenceschopné v okamžiku, kdy se do prodeje dostanou nereferenční karty s lepším chlazením.

Po technické stránce mají v některých ohledech Radeony dokonce modernější výbavu. Jako první nabízí sběrnici PCIe 4.0, ale to nemá v praxi zase takový význam, protože ani PCIe 3.0 nebyla ve hrách omezením, jako první nabízí modernější výstupy s podporou vyšších zobrazovacích frekvencí při vyšších rozlišeních – a to už byste mohli využít třeba už při příští výměně monitoru. Něco jim ale zase chybí – ano, mluvím o podpoře pro zatím spíš experimentální ray tracing. Ale ten příznivci AMD při současném rozšíření a pojetí ray tracingu asi ještě nějaký ten čas oželí. Nenabízí ani konektor VirtualLink pro VR brýle (ale přidat jej na karty, až to bude aktuální, by asi neměl být problém).

Ale nové Radeony také nejsou důvodem, proč by měli majitelé zánovních GeForce (a nejen poslední generace) zahazovat staré karty a utíkat pro nové. Ani vlastníky tři roky starých GeForce GTX 1080 Radeony RX 5700 a 5700 XT moc vzrušovat nemusí, o výkonnějších modelech nemluvě.

S výkonem jsou na tom karty lépe, než jsem (na základě dosud dostupných čísel z prezentací AMD) čekal. Ve hrách, kde není výkon limitovaný procesorem (tedy v náročných hrách a zejména ve vyšších rozlišeních) si poradí s původními GeForce RTX 2060 a 2070, proti vylepšeným modelům RTX 2060 Super a RTX 2070 Super už ale o pár procent zaostávají.

Ještě příjemněji mě překvapila spotřeba. O to víc mě ale zaráží stále hodně vysoká hlučnost chladičů. Karty nejsou nijak extrémně žravé, ale na hlučnosti to nějak není znát. Zajímavé je srovnání spotřeby a výkonu RX 5700 s minulou generací a RX 570 a RX 580, někde má nový Radeon jen o 10–20 W vyšší příkon, ale prakticky dvojnásobný výkon. A dokonce dotahuje karty od Nvidie, což by před pár týdny asi jen málokdo čekal.

Na druhou stranu je třeba zdůraznit, že jde o první karty AMD s úspornějšími GDDR6 (Nvidia už této výhody u GeForce RTX a GTX 1600 využila) a první čistě herní čipy, které už jsou vyrobené na 7nm výrobním procesu. S přechodem na stejný výrobní proces u čipů může ale Nvidia AMD zase utéct.

Přetaktování se ještě budeme věnovat detailněji, domluvit se s Wattmanem při všech možnostech nastavení, které v něm jsou, je zábava minimálně na několik hodin, které už mi nezbývaly. A není to zrovna jednoduchá a uživatelsky přívětivá záležitost. Momentálně je ale asi nejfunkčnější možností, jak nové Radeony taktovat.

Cena?

AMD karty na poslední chvíli zlevnilo, a to mi hodně komplikuje závěrečné hodnocení. „Neoficiálně“ by se karty měly prodávat za cca 9800 a 11 100 korun s daní (a obvyklým přepočtem z dolarových cen to vychází téměř na chlup přesně). Ve většině našich obchodů ale Radeony zatím nenajdete, a tam, kde jsem je našel – v CZC, byly s uvedením nejspíš ještě „staré“ ceny – kolem 11 000 korun za RX 5700 a 13 000 korun za RX 5700 XT. Za těchto okolností by se daly Radeony vedle rychlejších a tišších GeForce RTX Super daly doporučit asi jen skalním příznivcům značky. Alza o něco později zařadila do nabídky karty od Sapphire, které už má za rozumnějších 9990 a 11 600 s daní. Uvidíme, jestli se jiné obchody dostanou níže.

A vůbec netuším, jestli a jak na zlevnění na poslední chvíli budou prodejci schopní zareagovat. Minimálně některé kusy už probublaly distribučním řetězcem a s vyšší cenou. Teoreticky ale pořád ještě zbývá e-shop AMD, který by za uvedené ceny karty nabízet mohl.

Myslel jsem, že dnes rozetneme i ocenění všech čtyř nových karet, ale raději alibisticky počkám minimálně do zítřka, až se karty objeví ve více obchodech, za jaké částky budou opravdu k mání (nebo do úterý, kdy by se v e-shopech měly objevit i nové GeForce RTX Super, u kterých obchodníci asi taky nepůjdou při aktuálních skladových zásobách starších modelů na oficiální ceny zrovna moc ochotně).

Za výkon i spotřebu by si nové karty AMD určitě ocenění zasloužily, oproti starším Radeonům je to výrazný posun k lepšímu, s hlučností už to tak dobré není, ale co je pro hodnocení nejhorší, je otazník visící nad poměrem cena/výkon.

Radeon RX 5700 XT
KLADY Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence! Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence! ZÁPORY
výborný poměr cena/výkon (bude-li v prodeji za 11 100 Kč s DPH) v zátěži hlučná
výkon dostatečný pro rozlišení nižší než 4K a použitelný i pro 4K ve vyšších rozlišeních nižší výkon než RTX 2070 Super
vyšší výkon než RTX 2070 za lepší cenu výrazně hlučnější než RTX 2070 Super
spotřeba v zátěži  
poměr výkon/watt srovnatelný s GeForce RTX  
Freesync i na HDMI, DisplayPort 1.4 s kompresí DSC (8K@60 Hz, 4K HDR@144+ Hz)  
Orientační cena s DPH: 11 100 Kč
Radeon RX 5700
KLADY Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence! Radeon RX 5700 a 5700 XT: konečně moderní konkurence! ZÁPORY
výborný poměr cena/výkon (bude-li v prodeji za 9 700 Kč s DPH) v zátěži hlučná
vyšší výkon než RTX 2060 za lepší cenu ve vyšších rozlišeních nižší výkon než RTX 2060 Super a RTX 2070
výkon dostatečný pro rozlišení nižší než 4K výrazně hlučnější než RTX 2060 Super
spotřeba v zátěži  
poměr výkon/watt srovnatelný s GeForce RTX  
Freesync i na HDMI, DisplayPort 1.4 s kompresí DSC (8K@60 Hz, 4K HDR@144+ Hz)  
Orientační cena s DPH: 9 700 Kč


Tagy: amd  radeon  navi  rx 5700  rx 5700 xt  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.7.2019 16:55:44   89.102.121.xxx 2953
O výkonu jsme se sice tady tradičně nic nedozvěděli (fakt nevím, kdo hraje Division 1 v době, kdy se hraje 2ka, nebo nedejbože ty další vykopávky), ale díky za test, na jiných webech jsem ohodnotil i výkon a docela to jde, pokud nenažranci zlevní na ty skutečné ceny.
7.7.2019 17:54:49   94.242.92.xxx 5411
Kdo hraje Division 1 je úplně jedno. Tester hru testoval na předchozím HW (viz tabulka), tak na této hře otestoval i HW nový, aby měl hned porovnání výkonu.

Kdybys pořád testoval vše na nejnovějších hrách, tak bys musel vždy všechen ten HW testovat znovu.
7.7.2019 22:33:45   78.102.150.xxx 153
Division 1 se hraje dost, občas ji taky zapnu. Řekl bych pomalu více jak dvojku.

Bohužel build diversity a šance na to získat gear, který by člověk chtěl je na štíru, toto v jedničce bylo naprosto jiné. Sice na následující update plánují nějaké změny, ale nejsem si jistý, zda budou dostatečné.

Hodně lidí díky tomu opět hraje jedničku.

Vykopávky jako GTA V nebo Witcher 3, ale i RotTR jsou stálice, které jednak slušně vypadají, na to jak jsou staré, jsou stále dost náročné a pořád se slušně prodávají.
7.7.2019 17:03:46   185.165.36.xxx 1413
v prvom rade vďaka za test, super

ako pozerám na výsledky, nereferenčné verzie môžu byť veľmi zaujímavé (hluk teda neriešim) a výkonovo to nie je vôbec zle (dokonca som pozitívne prekvapený)

po prečítaní recenzie na CPU to vidím jasne na 3900X a pri GPU počkáme na nereferenčné verzie od oboch táborov
7.7.2019 17:27:19   178.40.114.xxx 176
No, priznám sa že Váš test je ešte len druhý ktorí pozerám ale už "len" podľa Vaších výsledkov je zrejme že RX 5700/XT sú dobré karty - 5700ka na/nad úrovňou nerefenčných Vega 64/1080 a 5700XT na úrovni nereferenčiek 2070 - to je hodne dobré.

Spotreba je slušná a hlučnosť - no žiaden zázrak sa nestal, v záťaži je stíhačka - 50dB ? Neni o čom...

Už len tie ceny, po zlacnení to bude predsa len lepšie ale tak uvidíme, základ je že AMD má nové dobré karty i keď ešte je tu to že napr. Vega 64 Nitro+ stojí od začiatku roka 11 litrov (u nás 413€) a oproti nej zase tieto karty za tú cenu nie sú žiadna extra hitparáda - na nové karty, architektúru a 7nm
7.7.2019 17:35:28   89.177.92.xxx 2141
No, skoro rok po konkurenci na menším výrobním procesu, s pořád vyšší spotřebou a high endem až příští rok.

Jo, AMD jsou pozadu a není to takovej shit jako VEGA, ale mělo by to fakt stát těch původně spekulovaných 299/349.

Ten blower je katastrofa, 50 decibelů? To se museli posrat. Hlavně, že Stachuj psal, že tento blower je mnohem lepší!:-)

Rozptyl výkonu jako jsme zvyklí, u AMD prostě nikdy netušíte, jak daná hra pojede.

Návrat konkurence tu určitě je, aspon v mainstreamu, ale pořád je to slabý.
7.7.2019 19:46:32   91.219.132.xxx 918
Ten radiálny ventilátor, funguje v každej PC skrinke, aj za 25€ a bez ventilátoru. To je istota aj pre absolútnych začiatočníkov v stavbe PC. Tý čo chcú niečo lepšie si mesiac počkajú na nejaké Nitro+ ...a tým čo to dajú rovno na vodu, je to jedno, tý čakať nebudú(na to som ale zvedavý:-) )

Podľa mňa 5700ky lepšie fungujú s novšími engine-mi s DX12 podporou ako niečim starším...to je možno námet na samostatný článok/analýzu...chcelo by to prebehnuť s novými kartami, najznámejšie enginy(CryEngine, Unreal Engine, Frosbite, a podobne...) v starších (DX11) hrách a potom nových DX12 (na ne si možno ešte treba počkať).

Nech u "mimozenšťana" pozerám ako pozerám, tak 5700/5700XT tam majú na sklade a "Super karty" zatiaľ skladom iba RTX2060Super za cenu 5700XT (cca 450€) a na ostané Super modely "Tešíme sa" ...asi to bolo naozaj narýchlo zorganizované.
7.7.2019 20:08:26   94.242.92.xxx 92
Tak jsou to zatím referenční karty, na zakázkové řešení si budeme muset počkat. AMD navíc šetří peníze, i když je otázkou kolik toho ušetřili u dražšího modelu, kde investovali do ''inovace'' vzduchového tunelu chladiče. Tak jako tak, levnější varianta převzala komplet chladič z VEGA 56.

Jinak, mě zatím, jako majitele 1070Ti, NAVI nějak neohromilo. High-end karty přijdou zřejmě později.
7.7.2019 20:17:23   94.242.92.xxx 81
Ještě dodám, než Nvidia povolila Freesync, tak jsem i litoval, že jsem nevzal Vega 64 místo 1070Ti, kdy to byly podobné peníze. Dnes bych po Vega kartě sáhl jedině z důvodu nižší ceny, která je ale vykoupena požadavkem výkonnějšího zdroje (nemám), větší spotřebou a více odpadního tepla a hluku.
7.7.2019 22:38:53   78.102.150.xxx 18
Já freesync, resp. adaptive sync rychle vypl. Většinou mi to běželo rychleji než zvládal monitor, takže jsem musel zapnout frame limiter nebo Vsync abych neměl tearing a karta nejela víc než potřebuji, když pak někde výkon klesl pod 60FPS i přes hw synchronizaci poznám že už to není 60 FPS. Takže nulový přínos a zpět by default zapnutý VSync.
8.7.2019 06:05:43   94.242.92.xxx 70
No, chce to Freesync monitor. Mě to funguje bez problému a už nechci jinak. Sice mám rozmezí pouze 40 až 60 fps, no i to mi stačí, protože teď cokoliv kolem 50 fps je na oko hladké, bez cukání, trhání... Co jsem dříve ladil hry, aby to prostě jelo 60 fps a více (vsync 60Hz), i v těch nejsložitějších scénách, tak dnes mi to stačí dostat na těch asi 50 fps v nejnáročnější scéně (i méně k 40 fps), a ten pokles 5 až 10 fps, si člověk při fungujícím Freesync ani nevšimne. Skok k 40 fps už je trochu znát na pomalejší odezvě ovládání, ale pořád to není rušivé, zejména v pomalých hrách.

Už jsem byl vlastně i připraven vyměnit 1070Ti za něco novějšího, no pak přišel Freesync, shodou okolností mám Freesync monitor, a ještě nějakou dobu vydržím.
8.7.2019 07:21:23   89.177.92.xxx 13
Souhlasím, že bez adaptive syncu už fakt ne, ale tvrdit, že si nevšimneš propadu...to je blbost.

Odstraní to tearing, toť vše. 50 fps je pořád jen 50 fps a tak dále.

Pokud máš 50 fps při adaptive syncu nebo 60 fps na 60 Hz monitoru, bude vždy lépe vypadat logicky těch 60 fps, protože je to o deset víc než padesát.
8.7.2019 08:50:37   94.242.92.xxx 20
No to ano, ale nebude tam ten ostrý skok a trhnutí obrazu. O tom ten Freesync/G-sync je.
8.7.2019 09:14:25   89.177.92.xxx 03
Ano, neškubne to, ale prostě ten rozdíl jde vidět. Mám freesync a prostě propad z 50 na 60 vidím, protože prostě 50 není tak plynulé jako 60.
7.7.2019 20:19:49   91.219.132.xxx 44
Mňa ako majiteľa RX580 a už aj UHD monitoru, celkom áno ...predsa v 2160p si viem zahrať iba Wolfensteina pri cca 42fps...Far Cry5 už len cca 28fps...takže menej žravá alternatíva za Vega64 by sa hodila...
7.7.2019 22:08:54   94.242.92.xxx 81
Ber to tak, že při 16:9 je 1080p přesně 2 073 600 pixelů. Ty chceš od té karty 4K, což už je 8 294 400 pixelů. To je přesně 4x tolik.
7.7.2019 22:40:20   78.102.150.xxx 55
UHD proti FHD hodně hrubě ubírá jen 50% výkonu, 1440p pak cca 25%. Není to zas tak hrozné, ale na pořádné detaily a 60FPS minima nemá v leckterém titulu ani 2080Ti
7.7.2019 22:36:20   78.102.150.xxx 64
Ano, každý kdo cílí na GPU v ceně 350-400 USD a cena systému bude 1000+ USD jistě koupí skříň za 25€, i když i v té ceně jde najít skříň s funkčním airflow.
8.7.2019 13:54:28   178.209.131.xxx 30
Obcas vidam veci .... hrozna skrin, shitozni deska, atrapa zdroje a stejne cela sestava je kolem 30.

Nekteri jedinci nedokazou pochopit, ze k dobremu masu by mela patrit i dobra omacka.
7.7.2019 21:09:52   109.105.39.xxx 34
V tom článku bylo přesně vysvětleno, proč tento ventilátor použili. Stejně všichni čekají na nereference
7.7.2019 17:40:17   85.237.234.xxx 169
"Ani vlastníky tři roky starých GeForce GTX 1080 nové karty AMD moc vzrušovat nemusí, o výkonnějších modelech nemluvě."
Takže dúfam že to s mojou GTX1080 a @4,4GHz 4670K nejaký čas pri FHD vydržím.
8.7.2019 00:39:48   78.102.150.xxx 32
Mám 1080 a pořád zvažuju RTX. Chvíli jsem uvažoval o 2060 jako nejlevnější cestě i za ztrátu pár procent rasterizačního výkonu, ale odradilo mě 6GB VRAM, na X-Plane se musím krotit s 8GB. 2060S Je už výkonvě minimálně na stejno s 1080 a má i 8GB RAM, pořád je to levná cesta k RT, nicméně 2070S by přidala i nějaký ten výkon, který je tu a tam se současnou 1080 na hraně. Ale poměr cena/výkon není tak zajímavý jak u 2060S.

SotTR mi na 1080p ultrawide běží poměrně mizerně. V džungli to má sice avg lepší než bez RTX, ale jak přijde extra zdroj světla - jen blbý oheň v táboře, tak to klesá na cca polovinu. Jiné scény s více zdroji světla už jsou mizérie. a jsem rád za ~40FPS s dropy na 30
7.7.2019 18:09:19   46.150.193.xxx 95
Myslím, že celkom dobré. Je tu ale vidieť aké dobré sú pôvodné generácie NV. Aj keď AMD využíva všetko tiptop najnovšie /architektúra, proces/ stále v pomere výkon-spotreba výrazne neprekonáva staršie modely NV.
8.7.2019 07:24:14   89.177.92.xxx 00
Někde jsem viděl teď testy, přidalo to cca 1% výkonu dle tabulky a testovali to myslím na 2080 ti.
7.7.2019 18:24:17   37.9.194.xxx 94
Bylo by fajn udělat i nějaký test na na AMD platformě. S novým Ryzenem a Pcie Express 4.
7.7.2019 18:33:33   212.79.110.xxx 120
PCie 4 s tim moc neudela. Je to spis pro ostatni komponenty.
8.7.2019 00:41:33   78.102.150.xxx 30
HW Unboxed to mají v plánu a jiní asi taky. Reálně to ale nic nepřidá.
7.7.2019 18:32:18   212.79.110.xxx 108
Rozumim ze sem davate stare hry, preci jen na nich mate zmereno nejvice karet ale obcas jsou to vykopavky ktere hraji do karet NV. U modernich her je videt ze jsou lepsi AMD. Nicmene obcas me dost zarazi ulety v jednotlivem nastaveni kdy pri HD je 5700XT slabsi nez 2070 super ale pri vyssim je naopak vyrazne lepsi
7.7.2019 19:11:03   109.105.39.xxx 62
Chvilku trpělivosti, když nenarazím na žádný problém, tak tam aspoň něco málo her na těch čtyřech posledních modelech přihodím.

Jinak k Radeonům obecně platilo, že v situacích limitovaných procesorem na ten limit narážejí dřív než GeForce.
8.7.2019 00:42:51   78.102.150.xxx 20
Ono nemá smysl to porovnávat s o moc více kartami RX570/XT, 2060S/2070S, může být ještě 2060/2070 a Vega64/Radeon VII, zbytek je více či méně irelevnatní
7.7.2019 20:13:45   94.242.92.xxx 79
Většina her hraje lépe na kartách Nvidia, a to jenom proto, že Nvidia je moloch, který cpe spoustu peněz do optimalizace svého HW. AMD na to prostě nemá kapacity, ani peníze (má ještě spotřebitel/profesionál/server CPU divizi a dělá chipsety pro základní desky) a často dohání rozjetý vlak. Krásně to bylo vidět s příchodem architektury Vega, kdy na začátku to bylo takové nemastné neslané, a po hromadě oprav a úprav ovladačů, už je to dnes plnohodnotná herní generace karet.
7.7.2019 19:19:54   94.113.243.xxx 62
Ok, takže způsobilost architektury máme ověřenou, konkurenční prostředí bylo obnoveno. Teď si tedy počkáme na highend, protoze 2080ti byl první highend (titany ignoruju) jehož cenu jsem neakceptoval. Tak uvidíme co bude za pul roku.
7.7.2019 19:36:13   82.114.194.xxx 81
Dalo by se říct, že i majitelé nějaké slušné nereferenční VEGY 64 (nitro) nemají důvod se nějak vzrušovat...

Drobný undervolt a je klid.

výkon je v zásadě ok, ale chladič, který řve a karta má teploty jako sviň v kombinaci se spotřebou, která nvidia vymáčkne z 12nm... Nejsem nadšený...

co vypadá v současnou chvíli fajn tak je RTX 2060 za 8.800,- nebo vega 56 pulse.
7.7.2019 19:38:02   82.114.194.xxx 61
pulse 56 za 7.800,- není špatná nabídka
7.7.2019 20:10:41   94.242.92.xxx 50
Ono se dá sehnat za ty peníze i použitá 1080.
7.7.2019 22:43:26   78.102.150.xxx 84
Za to bych 1080 nekoupil když za 10k mám novou kartu která má v podstatě její výkon, za 11.6 i s podporou RTX.

Osobně, kdybych prodával svou 1080 tak bych zvažoval zda 6000 není příliš.
7.7.2019 20:35:29   78.45.114.xxx 33
V Nemecku za 6500kc(255E) + postovne ;)
8.7.2019 00:43:49   78.102.150.xxx 40
2060S je určitě lepší volba než 2060
7.7.2019 20:43:19   81.161.61.xxx 49
5700XT je vo vyssych rozlisenich slabsi ako 2060super ? ako toto mozes napisat,ked v priemernom vykone je jednoznacne 2060 super pomalisa v kazdom rozliseni.. b.l.b
7.7.2019 22:44:30   78.102.150.xxx 56
No v 4k už RX ztrácí vedení, v některých titulech 2060S deklasuje 5700XT ve všech rozlišeních.
7.7.2019 22:49:24   78.102.150.xxx 41
Jinak už dnes odpolende na Alze byly 5700 za 9999 a 5700XT za 11599.
7.7.2019 22:56:32   176.102.118.xxx 27
takze o 2 roky tu bude recka o UV a OC prvej rady Navi, uz sa tesim
8.7.2019 03:49:43   62.245.97.xxx 33
v dosboxu? bude dosbox sopucasti testu i po te co novy zen bude mit lepsi vysledky?
8.7.2019 05:43:21   62.245.97.xxx 33
delal jsem testy v ishar trilogy , dungeon masteru a doom a intel a nvidia jak procesor tak grafika to drtily. je to objektivni, v novejsich hrach to hlavne pro CPU moc nevychazelo, tak jsem to udelal objektivnejsi (oxymoron?)
8.7.2019 08:54:09   85.216.223.xxx 23
To by bolo pre AMD príliš komplikované zvýšiť ROP´s aspoň nad 96 ?
8.7.2019 12:49:18   176.102.118.xxx 61
nie, robia to so 64 ROP, lebo ich to bavi
9.7.2019 10:46:09   85.216.223.xxx 21
práve týmto parametrom sa odlišovali všetky výkonnejšie grafiky NV,2080ti-96 1080ti - 96, TitanX, 980ti - 96
8.7.2019 12:04:16   85.71.186.xxx 52
Smim se zeptat, na jake verzi ovladacu byly provedeny tyto testy?

Koncem tydne vysla 2 verze pro recenzenty (podle GN), ktera pridala vykon.
8.7.2019 16:05:54   109.105.39.xxx 30
Mělo by to být vidět na GPU-Z, nemyslím si, že by ty ovladače přidávaly výkon, předpokládám, že by to AMD napsalo. Naopak doporučovali nepřetestovávat, pokud má člověk už naměřeno na té starší.

Každopádně jsou obě karty testované na té novější Radeon-RX5700-19.30.01.09-Adrenalin-19.71-July4.exe

Starší se jmenovala Radeon-RX5700-19.30.01.06-B5-Adrenalin-19.7.1-June27 (v gpu-z jako 26.20.13001.6011).
8.7.2019 12:09:58   62.245.97.xxx 14
https://www.youtube.com/watch?v=WNg5H2X3Qkc
8.7.2019 12:29:13   62.245.97.xxx 26
rusim o2

https://www.youtube.com/watch?v=SwusrJNT3ds


https://www.youtube.com/watch?v=SwusrJNT3ds
9.7.2019 22:40:35   62.201.26.xxx 20
Já vím, že je to moc práce, ale hraju hry s datem vydání 2018/2019 a takove u Vas najdu v menšině. Rád bych viděl testy Bf5, metro exodus atd..
10.7.2019 00:31:30   109.105.39.xxx 10
Na kombu RTX 2060 Super, RTX 2070 Super, RX 5700 a 5700 XT mám otestované Metro Exodus, The Division 2, World of Tanks na vícejádrovém Encore a Shadow of the Tomb Raider, Wreckfest po vánočním patchi, který zvedal výkon, teď k tomu budou ještě pár dní staré F1 2019, ale za boha mi nezbývá čas na to to nahrnout do grafů a přidat do mustru.

Třeba se to povede teď s nereferenčními RTX 2060 a 2070 super, ale fakt to neslibuju. Původně jsem to tam chtěl mít už na test RTX Super.
10.7.2019 09:28:33   82.113.53.xxx 02
Já pořád přemýšlím, jaký má význam testovat karty na tak starých hrách, jako je Aliens vs. Predator z roku 2010, který už nikdo nehraje, takže výsledky jsou víceméně k ničemu, a ani pro porovnání, protože těžko něco usuzovat podle výsledků staré hry na moderní kartě, která v ní nemůže využít plného potenciálu...

Stejně tak Metro Last Light Redux z roku 2013, které už nikdo nehraje, naopak testovat by se mělo Metro Exodus...

Také Tom Clancy´s The Division, když tu máme Division 2...

Testujte moderní karty na moderních hrách, kde můžou využít svého potenciálu a ne je na starých, které stejně nikdo hrát nebude a výsledky jsou víceméně nic neříkající...
10.7.2019 10:15:16   109.105.39.xxx 00
Redux není z roku 2013, je to HD remake, co vyšel později. A je tam hlavně kvůli tomu, že jde benchmark pustit na všechna nastavení dávkou (je to v podstatě výsledek navíc, téměř zdarma). Takže je možnost ho tam buď mít, nebo nemít, není tam na úkor jiné hry. V metodice byl před vydáním exodusu a mám na něm změřené karty, které už na přetestování v exodusu nikde neseženu (ale které lidi doma pořád mají).

Proč je tam AvP, jsem vysvětloval už xkrát, je to jedna z prvních her pod DX11 (které je v podstatě dodnes aktuální), na které mám se stejným nastavením natestované grafiky už asi osm let dozadu:

https://www.cnews.cz/test-sli-gf-gtx-560-ti-kdyz-dva-drobci-valcuji-highend/

A ten test ještě v dnešní době dokonale škáluje i na nejvýkonnějších kartách, nevím o ničem jiném, co by fungovalo podobně.

Čili je tam pro hrubé orientační srovnání výkonu – když bude chtít člověk porovnat, jak je na tom třeba GTX 770 proti RTX 2060, má možnost

https://www.cnews.cz/msi-gtx-760-hawk-v-testu-pcb-z-gtx-770-vyborne-vlastnosti-760-gaming/

A jinak mi zase přijde nic neříkající, když dvacet magazínů testuje všechno na stále se opakujících stejných hrách.

A vzato kolem a kolem je jedno, jestli tam budu mít hru starou dva roky nebo půl roku, protože většina her stejně nezajímá většinu lidí déle jak pár týdnů po vydání, než to dohrají nebo vyjde něco novějšího.
10.7.2019 11:12:32   82.113.53.xxx 41
Ono je to sice dobré pro historické porovnání, ale hrubý výkon u AvP při DX11 je úplně něco jiného, než třeba nová DX12 hra, která využívá lépe moderní karty. Pak sice může být "starý" hrubý výkon na jedné kartě lepší, ale je to prd platné, když modernější karta, byť třeba v hrubém testu pomalejší, má díky své architektuře optimalizované pro modernější API lepší výsledky.

To z takového testu ale patrné nebude. Příklad:

Aliens vs. Predator Benchmark (high), 1920 × 1080:

nVidia RTX 2060 Super - 219,8 FPS
AMD 5700 - 179,4 FPS


Metro Exodus (DirectX 12), (Ultra), 1920 × 1080:

nVidia RTX 2060 Super - 52 FPS
AMD 5700 - 64 FPS


A to je sakra rozdíl. Řídit se tedy podobnými výsledky starých her, jako je AvP, bych řekl, že AMD je pomalejší, než nVidia. Zvlášť, když celý testovaný set tvoří prakticky staré, či starší hry. Ale tak to není.

Podle testů moderních DX12 her, co jsem zatím viděl, tak nové Radeony poráží i SUPER edice nVidia karet. A to člověka zajímá, jak mu na tom budou i budoucí hry běhat a jakou kartu radši zvolit, na to jsou testy roky starých her k ničemu, protože ty budou vždycky běhat, minimálně obstojně...

Chápu že je to pak začarovaný kruh, kdy by člověk musel všechny tyto karty mít a s každou novou hrou to všechno přetestovat znovu, než jen udělal jeden test staré hry a doplnit do grafu, ale jak říkám, k čemu to, když to není úplně vypovídající o výkonu karty?
10.7.2019 11:33:43   109.105.39.xxx 91
Devět z deseti her, co dnes ještě vycházejí, podporu DX12 nemá, anebo má, ale nemá v nich žádný významný přínos.

To, co píšete, není důkaz, že by testování na starých hrách bylo špatné.

Z uvedených čísel si můžete odnést to, že "Radeony jsou super v nových hrách a do budoucna budou zrát jako víno", anebo to, že pokud budete chtít hrát cokoliv jiného, než jsou nové mainstreamové AAA tituly, na které výrobce optimalizoval ovladače, může jít výkon velice rychle do háje.

Prakticky na všechny ty AAA DX12 hry, které se v benchmarcích používají, ty ovladače výrobci optimalizují. A bohužel se soustředí hlavně na ně a na ostatní věci někdy kašlou. Jde to tak daleko, že sondují u recenzentů, na čem testují a budou testovat, aby ladili právě na tyto konkrétní tituly. Jde to tak daleko, že recenzentům dávají klíče na to, aby testovali na hrách z jejich programů pro vývojáře (do kterých někdy cpou věci, které konkurenčním kartám zrovna nesvědčí).

Takže když jim do toho hodím vidle tím, že otestuju i něco, co není v devíti z deseti recenzí, tak mě to jenom těší.
14.7.2019 00:44:53   62.245.97.xxx 01
asi jako na urovni integrovany intel grafiky? protoze jestli je neco nemoderni, tak jakakoli intel grafika a amd v tomhle segmentu je vzdy lepsi volba. takze intel je nemoderni. samozrejme, muzem se tocit okolo toho co je NEJVYKONEJSI, ale o to tu nejde, jde o nadpis. karty AMD rozhodne nejsou NEMODERNI

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.