Hlavní stránka Hardware Grafické karty Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
autor: Adam Vágner , publikováno 11.4.2019
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.


Global illumination (globální osvětlení)

Poslední efekt s využitím ray tracingu, na který se podíváme, je global illumination. Tady ilustrační snímek neodpovídá schématu – U Metro: Exodus se počítá s jedním paprskem na pixel. S každým odrazem od objektu z něj paprsek získává světlo.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Obdobný způsob se dnes ve hrách pro nasvícení scény využívá, jenže formou předem připravených předrenderovaných map, které jsou pak ve scéně natvrdo. Vypadá to dobře, jenže předpřipravené mapy nereagují na změny ve scéně. Když se pohne nějaký z objektů, nebo se změní počasí nebo světlo, scéna na to nereaguje. Z hlediska zátěže grafického čipu patří k náročným efektům, čemuž odpovídají i výsledky jednotlivých karet.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.