Hlavní stránka Hardware Grafické karty Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
autor: Adam Vágner , publikováno 11.4.2019
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.


Stíny

Dalším efektem, u kterého lze využít ray tracing, jsou výpočty stínů. U něj se zkoumá, jestli odražený paprsek narazí na zdroj světla. Pokud místo světla narazí na jiný objekt dříve, než narazí na světlo, předpokládá se, že je dané místo zastíněné nějakým objektem. Když na světlo narazí jen několik paprsků a několik paprsků narazí na překážku, dá se předpokládat, že je objekt v polostínu.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

V grafu opět vidíte srovnání Turingů bez DLSS a s DLSS s Pascalem. Opět jde o rozlišení 2560 × 1440 bodů. A kvůli vyšší náročnosti tohoto efektu mají karty s RT cores větší náskok.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Pokročilé odrazy

Dalším efektem jsou „pokročilé“ odrazy. U nich jde o složitější výpočty na drsných, členitých nebo zakřivených površích, kde je potřeba od malé plošky odrážet více paprsků. A také jde o vícenásobné odrazy, kdy se v lesklé povrchy odrážejí jiné lesklé povrchy s odrazy. Ukázka je z Atomic Heart, na kterém jde vidět, že nejde o dokonalé povrchy a navíc vidíte i odrazy odrazů.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Vedle pokročilých odrazů využívá Atomic Heart ray tracing i pro výpočty stínů. Výsledek vidíte v následujícím grafu, kde karty s RT cores utíkají Pascalům mnohem výrazněji.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

A také nové GTX 1660 a 1660 Ti jsou na tom oproti Pascalům lépe, GTX 1660 se dostává už nad GTX 1080. Ale tady už to asi nemá moc smysl řešit s ohledem na to, že jde o hodnoty v rozmezí 5–14 snímků za sekundu, u kterých už jednak bývá velká chyba měření a samozřejmě je to nehratelné.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.