Hlavní stránka Hardware Grafické karty Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
autor: Adam Vágner , publikováno 11.4.2019
Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.


Ray tracing

Na úvod prezentace Nvidia zdůraznila, že ray tracing neznamená jedinou technologii, ve hrách se využívá pro dosažení různých efektů a pro grafický čip to znamená vždy jinou úroveň zátěže. Přehled titulů, ve kterých je aktuálně podporovaný, a efektů, pro které se využívá, je na následujícím snímku.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Jde o:

  • Filmové demo „Reflections“ od ILMxLAB na Unreal Engine: odrazy, stíny a ambient occlusion (zastínění okolím)
  • Justice – odrazy a stíny
  • Shadow of the Tomb Raider – stíny
  • Metro: Exodus – globální osvětlení a AO
  • Battlefield V – odrazy
  • Atomic Heart – odrazy a stíny
  • 3D Mark – odrazy a stíny

Podpora pro ray tracing už je ale „zadrátovaná“ i v herních enginech a zanedlouho mají následovat další. A jaké technologie s ray tracingem se tedy ve zmíněných titulech využívají?



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.