Hlavní stránka Hardware Grafické karty ATi - pohled na přicházející produkty
ATi - pohled na přicházející produkty
autor: Štefek Petr , publikováno 16.9.2005
Seznam kapitol
1. ATi - pohled na přicházející produkty
ATi  - pohled na přicházející produkty

V současné době mělo ATi velký problém s uvedením svých nových sérií Radeonů, ale zdá se, že se snad podařilo počáteční problémy odstranit a společnost počátkem příštího měsíce uvede svou novou vlajkovou loď s oficiálním názvem Radeon X1800XT. Tento článek přináší informace o připravovaných produktech ATi s čipy R520, RV530 a RV515. Mainstream v podobě Radeonu X1600 se podle posledních zpráv objeví zároveň s vlajkovou lodí, což je vskutku dobrá zpráva pro většinu našinců, jelikož tento produkt bude daleko dosažitelnější jak svou cenou tak i dostupností.


High-end alias R520

ATi  - pohled na přicházející produkty

Nová řada Radeonů X1800 nahradí již delší dobu přesluhující řady X850 a X800, které doposud plnily svou roli v high-endovém segmentu ATi. To se s příchodem GeForce 7800GT/GTX ovšem změnilo na boj Davida s Goliášem, a proto je pro ATi brzké uvedení nových řad Radeonů velmi zásadní věcí. Na obrázku vidíte kartu s čipem R520 (uprostřed), která byla nejspíše zcizena z výrobní linky, čemuž napovídá i dobastlený NV Silencer.

ATi  - pohled na přicházející produkty

Pro celou řadu Radeon X1800 alias čipu R520 bude typická podpora Shader Modelu 3.0 (DirectX 9.0c) ale také 90nm výrobní proces, který snad znamená také menší nároky energii a spotřebu materiálu při výrobě. Výhodou je také přítomnost dekodéru HDTV ATi Xilleon, který si snadno poradí se všemi formáty TV vysílaní. Dále je přítomna podpora CrossFire a H.264, což má být další posun v oblasti dekódování a kódování videa. Efektivnost nového standardu H.264 je asi 6krát vyšší než u stávajícího MPEG 2 používaného u DVD filmů. Jinými slovy můžete na DVD vměstnat asi 6krát více videa ve stejné kvalitě než u klasického DVD. S příchodem Blu-ray je tak možnost docílit kvality převyšující HDTV na jediném disku i pro ty nejdelší filmy.

Potěšující je, že nové čipsety společnosti Intel budou v sobě mít podporu pro ATi CrossFire a nVidia SLI, takže si uživatelé budou moci vybrat mezi těmito standardy úplně svobodně bez ohledu na další investice do jiné základní desky. V dnešní době jste odkázáni pouze na SLI v podobě základních desek s čipsety nVidia nForce 4 SLI.

ATi  - pohled na přicházející produkty

ATi s uvedením nových čipů řady R5xx a RV5xx poměrně dlouho otálelo, což nebylo způsobeno ani tak neschopností ATi tyto čipy uvést jako spíše nedoladěným 90nm výrobním procesem ve fabrikách TSMC. Konečně je vyrobeno dostatečné množství čipů, aby ATi mohla uvést své nové řady Radeonů na trh.

To vše ovšem neznamená, že nové Radeony na grafickém jádru R520 budou dostatkových zbožím, naopak očekávají se stejné problémy jaké měla společnost s čipy R423 pro top verzi řady X800 Radeon X800XT Platinum Edition nebo nVidia s čipy NV45, které díky můstku z AGP na PCI-Express nebyly schopny běžet na vysokých frekvencích.

ATi  - pohled na přicházející produkty

Velkou výhodou je 512-bitový (nebo 256-bit duální) paměťový řadič kartách Radeon X1800, což znamená také možnou výhodu dvojnásobné paměťové propustnosti. Existuje eventuální možnost použití 512 Mbitových čipů, které už Samsung potichu testuje a připravuje do výroby, takže některé verze Radeonů mohou mít až 1GB paměti (16x512Mbit). Osobně si myslím, že nástup 512-bitového paměťového subsystému můžeme očekávat až s příchodem čipu R580, který je hotov a podle neoficiálních zdrojů má větší výtěžnost než R520, ale paradoxně půjde do prodeje daleko později. Spekuluje se o tom, že R580 je ve své podstatě pevně nakonfigurovaný čip Xenos, čemuž nasvědčují i počty AL jednotek (16x3=48 - opět spekulace z různých zdrojů  na Beyond3D).

 

ATi  - pohled na přicházející produkty

Když se podíváme na nabídku (v tabulce níže) z řady Radeon X1800 vidíme, že počet pipelines zůstává stejný jako u starších sérií X800 a X850, což ovšem neznamená, že nové čipy ATi budou pomalé nebo technologicky nevyspělé, je tomu právě naopak. ATi muselo dosluhující architekturu Radeonu X800/X850 (základ položil už Radeon 9700Pro s čipem R300) poslat do důchodu, protože potřebovalo implementovat podporu nové verze DirectX 9.0c, což znamená odstranit tolik omílanou a diskutovanou absenci podpory Shader Modelu 3.0 v současných kartách ATi. Tato podpora totiž začne teprve nyní nabývat skutečného významu, protože se blíží nová generace enginů, kde bude právě Shader Model 3.0 alfou a omegou vizuální kvality. To co jsme doposud viděli ve FarCry či Splinter Cell: Chaos Theory (HDR Lighting) se dá bez nadsázky považovat za marketingový tah a tato podpora je do grafických enginů implementována post mortum.

Důležitá věc na čipu R520 je právě v jeho vnitřním uspořádaní, kde jsou pixel pipelines odděleny od texturovacích jednotek. Tato architektura, tak trošku redefinuje pojem pipelines jako takové, ale na přesnější přiblížení architektury si budeme muset počkat do vypršení NDA. Snad největší překvapení jsou rasterizační jednotky, které jsou schopny zpracovat více operací v jednom taktu. Jejich počet je oproti současným architekturám o mnoho nižší.

Zatím jediný grafický engine o kterém se dá už předem říci, že pošle většinu grafických karet do předčasného důchodu je Unreal Engine 3, jehož real-time renderované ukázky z Unreal Tournament 2007 vyvolávají nadšené ohlasy a připomínají často prerenderované filmy ala Final Fanatasy. Důležité je ovšem vědět, že ani příchozí generace nových čipů ATi nevymačká z toho enginu maximum, čehož důkazem je i čip ATi Xenos aka C1 v připravované konzoli Microsoft Xbox 360, ten poskytuje výkon nad hranicí současných i připravovaných čipů pro PC desktopy díky své unifikované architektuře. ATi Xenos má k dispozi 48 aritmeticko-logických jednotek, dek každé z nich můžete podle potřeby dané aplikace nebo hry přiřadit funkci libovolné shader jednotky.

ATi  - pohled na přicházející produkty

Radeon X1800XT bude klasicky nejvýše postavenou kartou v segmentu high-endu ATi, což znamená, že bude mít jednak nejvyšší frekvence a velikost paměti tak i cenu, která je předběžně stanovena na 599$ a nám nezbývá nic, než doufat, že vysoká cena bude vykoupena vyšším výkonem než má GeForce 7800GTX. Velikost paměti je stanovena na 512MB při taktu 1400MHz, což by mohlo znamenat jistou výhodu v moderních enginech, kde bude kladen důraz téměř na všechny vlastnosti karty od geometrického výkonu po velikost paměti. Použité paměťové čipy jsou s velkou pravděpodobností Samsung s časováním 1.2ns.

Radeon X1800XL bude založen na stejném jádru a i ostatní vlastnosti předchozího modelu budou zachovány. Jedná se v podstatě pouze o podtaktovaný topmodel Radeon X1800XT. Cena je bohužel opět poměrně vysoká, ale díky možnosti dobrého přetaktování (alespoň na úroveň X1800XT) může být mnohem zajímavější než o 100 dolarů dražší kolega. Takt pro jádro je stanoven o 50MHz níže než u dražšího bratříčka a paměti si pohoršily o 150MHz.

Radeon X1800Pro si i přes zaběhnuté označení Pro, které patřilo kartám s deaktivovanou částí pixel pipelines (RX800/850Pro měl aktivních pouze 12 z 16 pixel pipelines) ponechá výhody všech pixel pipelines čipu R520. Co se však změní, je velikost paměti a také takty pro jádro a paměti. Takt jádra je stanoven na 500MHz a takt pamětí také na 500MHz, což signalizuje použití dnes již velmi levných čipů s časováním 2.0ns.

Radeon X1800LE spadá již na hranici high-endu a mainstreamu, což dokazuje i jeho cena 349$. Oproti ostatním kartám má tento model deaktivovány 4 pixel pipelines, což může znamenat i to, že byly použity čipy, které nepracovali na vyšších frekvencích nebo s plým počtem 16 pixel pipelines korektně. Možnost otevření zde samozřejmě zůstává, ale tato možnost bude díky velmi náročné výrobě 90nm spíše hypotetická, protože ATi určitě nebude plýtvat čipy, které by běžely s 16 pixel pipelines na tyto levnější karty. Takt pro jádro je stanoven na 450MHz a takt pro paměti na 900MHz. Možnost přetaktování ovšem zůstává jak u jádra tak u pamětí poměrně otevřená.

Mainstream alias RV530

Pro mainstream má ATi připraven čip RV530, který má téměř totožné vlastnosti s R520 až na počet fyzických fragment pipelines a počet texturovacích jednotek, těch je v tomto případě 12. Zájemci o koupi nové mainstreamové karty Radeon X1600 nebudou ochuzeni ani o akceleraci standardu H.264. Narozdíl od Radeonů X1800 bude mít levnější varianta pouze 256-bitové interní paměťové rozhraní se 128-bitovými paměťmi, což může naznačovat jakýsi druh duálního paměťového rozhraní. Zatím si ovšem nedovoluji ani spekulovat, jak vše funguje a tím méně osvětlit princip práce ring-bus sběrnice, která by mohla pracovat na podobném principu jako procesoru CELL.

Karty s tímto čipem nahradí dosavadní mainstream ATi v podobě různých modifikací Radeonu X800GT/GTO či Radeonu X800. Samozřejmě se to týká dnes už opravdu velmi málo zajímavé série Radeon X700.

ATi  - pohled na přicházející produkty

*RV530 bude mít velmi pravděpodobně rozdílný počet fragment pipelines a TMU's po vzoru R580

Radeon X1600XT může být příští zajímavou mainstreamovou kartou, která bude velmi dobou konkurencí pro GeForce 6800 či GeForce 6800GT. Společnost nVidia se svými mainstremovými čipy G71 a G72 dává na čas, a tak GeForce 7600 či GeForce 7200 ještě delší dobu nehrozí. Ceny se jistě budou pohybovat podle provedení a velikosti paměti. Poměrně vysoké takty pro jádro (600MHz) a pro paměti (1400MHz) mohou způsobit, že karta bude dotahovat high-end předchozí generace v podobě Radeonu X850/X800.

Radeon X1600Pro se od předchozího modelu zásadně neliší až na o dost nižší takty pamětí, které mohou být závažných důvodem pro příplatek na model X1600XT, který bude mít velmi pravděpodobně paměťové čipy s časováním 1.2ns, což odpovídá asi 1600MHz. U toho modelu se očekávají staré dobře čipy GDDR3 s časováním 2.0ns.

Pokud se ptáte jestli má cenu čekat na příchod nových karet nebo si raději opatřit Radeon X800GTO či klasický Radeon X800, tak odpověď zní ani i ne. Samozřejmě podle taktů a nové architektury lze očekávat, že tyto karty budou rychlejší než dosavadní 12 pipelinové karty. Ovšem velkou neznámou je to, kdy se tyto mainstremové karty dostanou na trh, protože ačkoli mají čipy RV530 mnoho vyšší výtěžnost než čipy R520, tak ATi zřejmě ponechá mezi uvedením své vlajkové řady X1800 a touto mainstreamovou řadou i měsíc ticho po pěšině. Cesty a úmysly marketingových oddělení jsou ovšem stěží předvídatelné, takže je možné, že karty budou k dostání spolu s nejdražší řadou Radeonů.

Nové mainstreamové Radeony budou mít velké množství variant, a tak není vyloučeno, že se zákazník setká s variantami osazenými 128-512MB paměti a dokonce i 64-bitovým paměťovým subsystémem. Společnost ATi si kdysi dávala velmi záležet na kontrole výrobců a jejich variant a modifikací karet s čipy ATi a nastavovalo opravdu vysoké laťky kvality, bohužel to vypadá tak, že tyto doby se už nevrátí, a tak se bude muset zákazník velmi dobře orientovat, aby nepadl do léčky nějakému vypečenému marketingu některé ze společností. Ceny těchto karet budou mít také velmi široké rozpětí, což je ovšem logické. Cena Takového Radeonu X1600XT s 512MB paměti se tak může vyšplhat až k ceně Radeonu X1800LE.

Low-end alias RV515

Pokud se jedná o low-endový segment, tak ATi chystá rovněž oživení, protože z marketingového hlediska je velmi žádoucí, aby i ty nejlevnější produkty měly podporu Shader Modelu 3.0. Vzpomeňme například na GeForce FX5200, která svůj zázračně nízký výkon měla tuto podporu plně implementovánu a lidé ji bez rozmyslu kupovali, protože vidina tejných vlastností jako high-endové karty prostě láká.

Nejlevnější řada Radeonů ponese označení X1300 a je přímým nástupcem řady Radeon X300 s čipy RV370. Čip tikající v těchto kartách bude mít název RV515 a bude obsahovat pouze 4 pipelines a bude podporovat rovněž již známou technologii HyperMemory, které dovoluje adresovat určité množství systémové paměti pro potřeby grafické karty. Karty budou opět v několika variantách a je docela možné, že nejvyšší kousek Radeon X1300Pro s takty 550MHz pro jádro a 500MHz pro paměti by mohl zcela nenáročným hráčům posloužit.

ATi  - pohled na přicházející produkty

Nejlepší na levných Radeonech je podpora nového standardu pro video H.264, který tak může být akcelerován i na těch nejlevnějších kartách. Troufám si tvrdit, že se tyto karty v případě kvalitního výstupu a právě širokých multimediálním schopnostem mohou stát velmi zajímavé pro domácí počítač, kde se s hraním her buď nepočítá nebo když už tak velmi okrajově a jejich primárním cílem má být přehráváním a práce s videem či kancelářská práce.

Další měsíce konečně přinesou do všech segmentů grafických karet ATi osvěžení a hlavně konečně konkurenci pro nVidii a její GeForce 7800GT/GTX. Trošku na obtíž budou pravděpodobně alespoň zpočátku vyšší ceny nových produktů a hlavně jejich dostupnost.

Zpráva čerpá ze zdrojů jako jsou weby Anandtech či HKEPC, ale součástí jsou rovněž mé vlastní spekulace, takže některé věci je potřeba brát s rezervou. Vše vyjde najevo pravděpodobně 5.10. 2005, kdy má být oficiálně uveden Radeon X1800XT s čipem R520.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.9.2005 13:26:30   217.197.145.xxx 2625
Hehe a proč to máte i v novinkách ?
16.9.2005 13:29:51   194.108.132.xxx 2425
Protoze to je novinka docasne umistena na titulce...ale pravda....vypada to delca blbe.-).
16.9.2005 13:33:23   212.71.129.xxx 2424
"Velkou výhodou je 512-bitový paměťový řadič kartách Radeon X1800, což znamená také eventuální možnost použití 512 Mbitových čipů, které už Samsung potichu testuje a připravuje do výroby. (...) R520 může byt doplněno až 1GB (16x512Mbit) paměti, což ovšem prozatím díky užití 256Mbitových čipů není možné."

Souvislost mezi šířkou interní paměťové sběrnice a kapacitou paměťových čipech byla na B3D docela rychle odsouzena, stejně jako většina obsahu zprávy z Inquireru (proč není uveden jako zdroj?). Navíc nechápu, proč je na jednom řádku uváděno použití 512Mbit čipů a hned v zápětí je to vyvraceno. Ty fotky z HKEPC jsou z 512MB verze a protože je tam jen 8 čipů, jsou to 512Mbit.

512-bitová sběrnice má být řešena pomocí ring bus, což je uvedeno až u RV530. Jinak některé spekulace jako kdybych už někde viděl...
16.9.2005 13:41:28   194.108.132.xxx 2626
Hmm...spekulace budou vyvraceny az bude k dispozici schema architektury. Na Beyondu3D nic nevyvratili pouze to oznacili za nepravdepodobne..stejne tak tomu bylo pri uniku infa o 16 pp u R520. Nikdo poradne nevi jak Ring bus funguje, tak bych se tim moc neohanel:-)

Btw.:"Jinak některé spekulace jako kdybych už někde viděl..." ...kde?Naznacujes jistou podobnost s necim, tak laskave uved zdroj:-)
16.9.2005 13:48:40   212.71.129.xxx 2425
Šířka paměťového řadiče nemá žádnou souvislost s kapacitou podporovaných paměťových čipů. Jestli máš zdroj, kde píšou něco jiného (kromě INQ), tak se rád podívám. Proč by jinak na GeForce 6600 nebo Radeonu X550 mohly být 256Mbit čipy, když má jen 128-bitovou sběrnici? To není spekulace, to je žblebt. Tu ring bus uvádím jenom jako doplnění...
16.9.2005 13:59:22   81.27.198.xxx 2525
jinak me to pripada taky divne aby byla sirka sbernice zavisla s max. kapacitou pameti...., nevidim pro to zadny duvod. Ale rad se priucim
16.9.2005 14:07:51   194.108.132.xxx 2526
Je to tak...moje chyba.
16.9.2005 15:17:57   212.111.24.xxx 2526
Jak je to tedy s tou velikostí paměťového řadiče ,snad když je dvakrát větší tak kněmu možu připojit dvakrát víc čipů pamětí...ne?
16.9.2005 13:59:12   81.27.198.xxx 2627
Ty fotky z HKEPC jsou z 512MB verze a protože je tam jen 8 čipů, jsou to 512Mbit.

Nejsem zadnej megaodbornik, ale nemuze byt dalsich 8 z druje strany?...
16.9.2005 14:11:13   194.108.132.xxx 2527
Tezko rici o jakou kartu se vlastne jedna...muze to byt dokonce i RX1800LE, coz by znamenalo pouze 256MB pameti. Zatim jsem nikde nevidel zadek PCB, takze tezko rici, jestli jsou nebo nejsou pouzity 512Mbitove chipy.
16.9.2005 14:15:41   194.108.132.xxx 2626
Nevim kde beres jistotu, ze to jsou opravdu 512Mbitove cipy...je videt pouze predni strana PCB. Muze jich byt klidne 16.
16.9.2005 14:49:07   212.111.24.xxx 2526
K4J52324QC jsou 512Mb
http://www.samsung.com/Produ cts/Semiconductor/GraphicsMemory/GDDR3SDRAM/512Mbit/K4J52324QC/ds_k4j52324qc_rev10.pdf
16.9.2005 17:54:45   85.160.16.xxx 2526
Ve hře Half Life 2, která je doménou ATI, má NVIDIA v rozlišení 1600x1200 celkem 77 FPS, respektive 115 FPS v SLI zapojení, zatímco nejrychlejší ATI má jen 68 FPS!

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1813.2/
16.9.2005 18:12:05   194.108.132.xxx 2626
Radku, ten test je fake:-). Maximalne meli k dispozici X1800XL ale nikoliv X1800XT.
16.9.2005 18:13:56   85.160.16.xxx 2426
To je možné, ale ani XL v porovnání s GT nijak neexceluje, právě naopak, je pomalejší ;-) A navíc je dražší a dosud není na trhu. ATI R520 prostě *je* odpad. Třeba se zadaří R580..
16.9.2005 18:28:57   194.108.132.xxx 2627
Popravde opravdovy vykon nových karet proveri az nove hry:-). Ale pokud je aspon cast tech testu pravdiva pak neni R520 zadnym trhacem betonu. Doufam, ze R520 aspon nebude mit takove optimalizace AF a lepsi FSAA nez nVidia. Hlavne by se siklo plne AF s kvalitnim trilinearním filtrovanim.
16.9.2005 18:29:56   85.160.16.xxx 3725
Už to opakuješ mockrát, ale Catalyst 5.8 má ten samý problém co měl Forceware 77.77, akorát NVIDIA to opravila během týdne v 78.03, a ATI zatím ne.

Ale o to nejde.

Řekl bych, že R520 je dost zklamání, karta uvedená 6 měsíců po NVIDII by se na ni neměla zezdola dotahovat s vyšší cenou, ale měla by ji o 10-20% deklasovat. A to se (zjevně) nestane..
16.9.2005 19:26:30   194.108.132.xxx 2527
Bohuzel ty ovladace to neopravily vcera jsem to zkousel na GF7800GT a je tam stejny problem..ani v release notesu to neni nijak popsane.
16.9.2005 19:50:32   85.160.16.xxx 2526
Pro někoho jo, pro někoho ne, alespoň podle tohoto threadu:
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=55953

Nebude problém je v tom, že se MUSÍ nastavit:

- Performance = High Qualitypro
- Force OpenGL Tripple-Buffer = ON
- Negative LOD BIAS = Clamp
- Conformant texture clamp = Off

Nemohu to testnout na 7800GT, ale na mých 2x6800ULTRA mi to dává naprosto luxusní obraz. Je ale fakt, že ten probém v 77.77 se týkal také jen 7x00 řady karet.
19.9.2005 12:02:11   81.19.4.xxx 2626
Je vidět, že tomu vůbec nerozumíš, jinak bys takový blábol vůbec nemohl napsat. Tenhle šip (520 a následující) jsou oproti předchozím zcela revoluční, technologicky převyšující současnou špičku NVidie a nebude to dlouho trvat, kdy díky uvedenému opět převálcuje současnou špičku NVidie, kterou drastický přechod na zcela nové jádro teprve čeká. A jak se s tím popasuje, to je jen ve hvězdách. V té době už bude mít ATI vychytanou 520 a připravenou 580ku.
19.9.2005 17:02:42   194.108.127.xxx 2526
Nejdriv sem myslel ze zaokrouhlujes ale 114,19 neni 115, holt kazdej bodik dobrej, zejo, navic srovnavat dve nvidie s jednou ati je taky zajimavy, no a kdyz odectes brilinearni filtrovani, tak je to nerozhodne, rozdil je ze optimalizace fitrovani ati se da vypnout, nvidie ne, a navic ati nepouziva brilinearni filtrovani (omezene trilinearni) ale adaptabilni, kde prochazi textura nejdriv
analyzou podle ktere se toto fitrovani prizpusobi (neni potreba filtrovat jednoduche textury protoze pridane vzorky by vetsinou mely identickou hodnotu a nemely by tedy vliv na kvalitu zobrazeni, zatimco komplexni textury jsou filtrovany plne, jde tedy o princip podobny bezeztratove kompresi) problem tedy je jen u nvidie, u ati neni co opravovat.
R520 jeste neni ani ve finalni podobe, takze oznacit ji za odpad je trochu vic mimo, a ovladace take jeste nejsou, ale se 100% jistotou budou, takze rict ze se neco nestane je taky mimo.
Jo, a minule (uz doplneno - http://www.pctuning.cz/index.php?option=c om_content&task=view&id=5186&Itemid=67&limit=1&limitstart=99#comments) sem rikal prvni odstavec, ne druhy ve kterem nic neni, tak nedelej hloupeho.
16.9.2005 18:16:58   85.160.16.xxx 2625
*Pro oproti GT (oprava)
16.9.2005 18:24:04   84.47.22.xxx 2625
Polozim autorovy oneho clanku jednu otazku ktera je jednoducha,spekulativna a dosti zaujimava:Radeony X1 rady budou poporovat Pixel&Shader v3 efekt a soucasne s nim i DirectX 9.0c,ale ma zmysl je kupovat kdyz nepodporuji DirectX 10 ktery bude ve Windows VISTA primarne vyzadovan?Ma ozaj logiku se hrnout do koupi R520 ked mozna bude R580 jednak dokonalejsi,bude podporovat dany DirectX 10 a bude podavat jeste vecsi silu jako R520?Budu rad kdy mi na to odpovite protoze chci znat vas nazor Dekuji.
16.9.2005 18:25:45   85.160.16.xxx 2524
Řekl bych, že to záleží jen na obsahu peněženky, ne? Čekají a čekají jen chudí lidí, zatímco bohatí kupují, baví se, a po půl roce prodávají, a kupují něco nového ;-)
16.9.2005 21:16:32   85.71.122.xxx 2425
jseš ale namachrovanej trouba, co?
19.9.2005 12:29:08   81.95.106.xxx 2727
A někteří si při tom honí hulána ;-)

Tebe by huláne měli zaměstnat jako PR Nvidiota a Intelu. škoda že na to nemáš čas. Tam by ti to sedělo

Ale aby ti to nebylo líto tak tady pro všechny Hulán v plné "kráse"

uk.mysteria.cz/images/20040830-rADo3.jpg
16.9.2005 18:46:08   194.149.102.xxx 2527
než vyjde Vista tak je to další rok, myslim že to se nevyplatí čekat. I X800 je pořád dobrá volba jako mainstream, i když nepodporuje SM3.0, což je sice někdy malinko na závadu ale největší rozdíl je v čísle, ne kvalitě obrazu, a taky v tom že se s nVidií můžeš vytahovat "heč, já mám kartu s SM3.0 a vy lámy máte nějakou pos**nou ATI která má hnusnej obraz a je pomalá..."
16.9.2005 23:31:30   194.108.132.xxx 2526
Ono tak neni uplne pravda...Vista nevyzaduje DX10 (puvodne WGF), ale pouze je bude mit integrovany. Pokud se nemylim, tak Rx5xx maji nektere standardy z DX10. Osobne bych bud koupil RV530...nejaky Radeon X1600XT (pokud bude stat kolem 7 000,t ak bude zrejme skvela koupe) nebo GeForce 6800GT jejiz cena pada stale dolu. Pokud bych mel velmi omezene finance (do 6000), tak urcite nejakou RX800 256MB ci GF6800 256MB s cipem NV42, ktery jde taktovat na hranici 500MHz.

Cekat clovek muze skutecne vecne:-)
16.9.2005 19:57:32   212.111.24.xxx 2625
Ja mam GF6600GT a mam taky SM3.0 a nevim na co lepsi když hravam 1024x768 a to urcite vic než všichni co ste tady dohromady :-)
Třeba dnes jsem to zapnul v 8h a ještě jsem neskončil. Až bude UT2007 taky se určitě i velmi rychle objějí Gr.. karty, ktere to budou zvládat. Jinak ATI je lepší :-)
16.9.2005 23:23:12   82.119.115.xxx 2624
tomu sa uz ale tusim hovori zavislost na hrach
17.9.2005 12:33:57   193.179.40.xxx 2525
Mno většinou než karty nejdražší zajímá hodně lidí main-stream, protože ne každý máme na vyhození cca 12-15 tisíc korunek..=) Spíš by mě zajímaly testy X1600 pro/XT jak by si vedly proti X800 GF6600GT GF6800 atd. a jestli uvedení těchto karet nějak rozhoupe konkurenta k tolik mnou očekaváných GF7600 či GF7200 nebo jak se to bude jmenovat..=)
17.9.2005 13:01:05   194.149.102.xxx 2426
nVidia NEMÁ důvod uvádět novej mainstream. GF6800 je jako mainstream zatím dostatečná. Čipy jsou zastaralé a karty jsou velký jako kráva, žerou jak zjednaný a ty jejich vysavače - hrůza. Sice výroba GF6800 130nm technologií je drahá ale pokud vím tak jsou snad i nějaký jiný varianty (NV42?) na 110nm... GeForce 7600 by byla rychlá asi jako GF6800GT, ale proč je uvádět? u ATi je to jiný, ty doháněj SM3.0 :-)
17.9.2005 13:25:19   194.108.132.xxx 2626
Myslim, ze asi nejlepsi koupe je kolem 6 tisic GeForce 6800 s cipem NV42 (110nm), ktery jde taktovat hodne vysoko (casto i pres 500MHz). Vykone tak po pretaktovani konkuruje 6800GT.
17.9.2005 16:48:12   194.149.102.xxx 2527
neni NV42 náhodou mimochodem jen pro PCI-E? :-(
17.9.2005 16:06:27   212.111.24.xxx 2526
No nevim jestli zrovna SM3 je něco co by ATI měla dohánět, podle mě je SM3 vymysl NVIDIE, aby mela neco výc respektive místo čísla 2 číslo vyšší a to 3 :-)
Rozdíl tam sice je, ale minimální rozohdně né takový jako mezi 1.0(1.1) a 2.0
Ale tohle dneska přece hýbe světem: To nekupuj za rok si na tom nic nezahrajes. AGP je mrtvé. Ne, tohle je starý chipset to neber. To vyšší číslo je lepší. Víš Intel má PCIe a DDR2. Do staršího PC s socket A dávat novou grafiku si normální to ti ten procesor neviužije :-) .Samozdřejmě že chci GF6600 256MB než dražší GF6600GT která má jenom 128MB :-)

Před 0,5 rokem nebo 1 rokem jsem slyšel že S754 je mrtví a dnes se se výrábí základky s NF4 pro tuhle paticu i s PCIe a žije dál

Proč sem tohle napsal protože takové řeči miluju : u ATi jeto jiný, ty doháněj SM3.0
Jinak podle mě takováto tecnologije se nedohání ta se pouze aplikuje, jediné co se dohání je výkon

Jinak nevíte někdo jak u nvidie 6600GT uzamknout obnovovací frekvenci aby byla stejný na ploše i při hrách stejná NV refresh, zátis do registru jsem uš skoušel a nic. Bývalo to ve straších ovladačích nebo co, ale v těch nových sem nic takového nenašel.
17.9.2005 16:48:02   194.149.102.xxx 3526
klídek, s tím doháněním SM3 jsem si samozřejmě dělal srandu... jen jsem chtěl také zmínit názory holohlavé menšiny :-)
17.9.2005 20:33:56   84.242.95.xxx 2626
s tou obn. fr. - stahni si refresh force, vyber v nem monitor, jakej chces a nastav si frekvence, pri 1. zmene rozliseni se to aktivuje
http://www.slunecnice.cz/product/RefreshForce/
18.9.2005 09:25:42   212.111.24.xxx 2626
to uš jsem také zkoušel a nic. Zapnu Q3a a furt 60Hz
18.9.2005 16:09:41   84.242.95.xxx 2624
a co treba do configu dat
seta r_displayrefresh xxx kde xxx je obnov frekvence? Navic si taky v ref.for. musis vybrat spravnej monitor, na kterej to chces aplikovat. Kdyz mas treba i 1 jedinej, tak u GPU se 2 vystupama tam bude vic ovladacu pro vic monitoru, na to bacha. Pak si ve vlastnostech obrazovky nastav obnov. frekvenci na "optimalni" a musi to jit
19.9.2005 09:00:30   212.111.24.xxx 2425
No s tim reforce snad u toho vystupu, ktery je použivan ja napsano ACTIVE, takže neni co řešit. Dobry do Q3a configu to mužu napsat, ale co ostatni hry. Uš jsem skoušel i Nvidia ovladače s mce a při spuštění hry se to opět hodilo do 60Hz a jejine co se dalo udělat za chodu tehry změnit tu frekvenci na 85Hz a le to taky neni řešení. S radeonem jsem takový problém vůbec neměl. A pak, kdo že má lepší ovladače?
19.9.2005 10:35:24   80.188.24.xxx 2324
Zkus zapnout verticalni synchronizaci na stalo... treba to pomuze.
Jinak moje rec, taky mi to u GeForce 4 delalo a ted na Radeonu je vsechno v poho.
17.9.2005 12:56:38   82.114.192.xxx 2626
pocita se u nove generace jeste s AGP verzemi? ja bych si treba nejakou tu x1600 AGP koupil. zatim nemam potrebu prechazet na PCI-E.
17.9.2005 20:22:40   83.208.149.xxx 2426
No mozna jo mozne ne.Ale podle meho nazoru to nebude.... Ikdyz by ATI udelala dobre protoze nVIDIA to delat nebude, takze by ve AGP rozhrani nemela kokurenta, ale zase na drouhou stranu bude stacit AGP8x?
17.9.2005 20:35:31   84.242.95.xxx 2526
bude stacit agp8x? bohate!
19.9.2005 00:50:24   194.108.132.xxx 2524
S AGP verzemi bych moc nepocital.
19.9.2005 21:28:35   212.158.130.xxx 2224
Info ke kterým jsem se dostal: tak tato řada X1800 je jen takovej "zmetek", kterej jen tak tak srovnává krok s NV, pokud by Ati alespoň s tímto nepřišla, klesne cena akcíí divize PC graf. karet a může to zabalit (přednost má grafika do konzolí). Ati má smlouvu s výrobcem konzolí a nesmí dodat GK pro PC stejně výkoné nebo výkonnější než jsou v konzolích. Hlavní bude až následující řada, až se prodá dostatek konzolí. Řada 1(x00 se může ohánět jen H.264 (odsouhlasil výrobce konzolí) a v ostatním jen "dohání" roční zpoždění. Ty ceny jsou absolutně nereálné a max. za 3 týdny po začátku prodeje půjdou o cca 25% dolů, Ati můsí aspoň něco vydělat na nadrženejch příznivcích. Bohužel mě toto vůbec netěší jelikož není žádná konkurence a Ati vědomě na 1.5 roku přenechává trh NV. Stačí se podívat, kolik se ve světě prodá konzolí a kolik GK pro PC.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

103 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 48.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.