Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky
Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky
autor: Adam Vágner , publikováno 14.12.2017
Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

AMD v tomto týdnu uvedlo novou generaci ovladačů. Přináší vyšší uživatelský komfort, velké množství nových funkcí a hromadu zlepšení u těch starších. V nastavení karty se už můžete vrtat přímo ve hře přes OSD a ještě přitom sledovat monitoring v mobilu. Mrkneme se i na to, jestli a jak se u Radeonu RX Vega 64 změnil výkon ve hrách.


Na Adrenalin Edition je znát, že AMD na ovladačích intenzivně maká. Nedá se jim upřít moderní koncepce i design (i když místy – třeba u Wattmana – mám pocit, že je to na úkor ergonomie ovládání a přehlednosti). U češtiny zamrzí některé přešlapy v překladech, ale to je u lokalizace ve vztahu ke grafickým kartám a jejich technologiím bohužel nepsaný standard.

OSD s možností upravit nastavení přímo ze hry a vzdálené sledování a ovládání karty přes mobil je něco, co člověku hodně zpříjemní život, pokud si zvykne jejich prostřednictvím pracovat s nastavením a monitoringem. Možnost nahrávat a snímat obraz prostřednictvím softwaru napříč rozličnými API člověk také občas využije – a nemusí si lámat hlavu s tím, proč ten zatracený FRAPS neukládá screenshoty z Dooma a hledat, čím by se to dalo nasnímat.

Majitelé Radeonů, kteří chtějí žít streamováním a sdílením svých dobrodružství a ještě neinvestovali do samostatného hardwaru pro grabování a streamování obrazu, budou z novinek v sedmém nebi.

Zkrátka každá funkce, která přináší něco smysluplného navíc a nic nás nestojí, je vítaným rozšířením.

O to víc zabolí, že se ani po těch čtyřech měsících od uvedení RX Vega 64 nic nezměnilo na faktu, že má Fallout 4 na maximálních detailech se zapnutým vyhlazováním na RX Vega 64 výkon na úrovní přetaktovaného Radeonu RX 480 a Dirt na maximálních detailech stále při pokusu o změření výkonu vestavěným benchmarkem ve full HD do minuty po spuštění testu zmizí a není šance celý benchmark dokončit. Navíc se do toho přidaly problémy se spouštěním Ashes of The Singularity v DX12, které na několika posledních verzích ovladačů extrémně často padá na všech Radeonech při spouštění, což je mimořádně otravné s ohledem na skutečnost, že je hru potřeba s každou změnou nastavení restartovat. Problém řeší jen instalace starších verzí ovladačů (ale tam je otázka, jestli je to vina AMD, nebo spíš vina vývojářů AoTS, a taky bych to ještě rád ověřil na jiné sestavě). A to jsou potíže, které trápí víc než nemožnost poslat nahrané video na YouTube přímo z ovladačů grafiky jedním klepnutím.

Výkon zůstává

Rozdíly ve výkonu nemá smysl komentovat – povětšinou jsou na úrovni chyby měření, a paradoxně jsem až na výjimky naměřil spíš zhoršení než zlepšení. Výsledky jsem procházel až před pár minutami a zatím jsem nestihl zkoumat, co by za tím mohlo být – třeba zopakovat pár testů na původních ovladačích, jestli je příčinou software, nebo karta.

Vím jenom, že v testech na provozní vlastnosti se karta chovala trochu jinak; po zahřátí výrazněji snižovala takty. Může za tím být hromada věcí, třeba také unavenější teplovodivá pasta zcestovalého veterána, nebo nějaká změna u regulace taktů a chladiče v ovladačích, může za tím být i nějaký problém s přepínáním profilů mezi balanced a turbo (protože mi to trochu případá, jako by se ovladače tvářily, že je aktivní balanced a přitom běželo turbo), zkusím to ještě zjistit. Každopádně se i z těchto výsledků dá říct, že se jakékoliv pozorovatelné zlepšení výkonu nekoná – snad až na Dooma, jenže ten se (bohužel) často updatuje, starší verzi už nevyzkoušíme, a tak nemůžeme vyloučit, že je za tím spíš optimalizace hry než optimalizace v ovladačích.

Na úplný závěr tu máte ještě kompletní prezentaci včetně závěrečných „poznámek pod čarou“ (tedy kompletní, když půjdete podle čísel, zjistíte, že pár stránek chybí, ale vězte, že je nenajdete ani v samotné prezentaci, kterou jsme dostali k dispozici na konferenční hovor.

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky

Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky



Tagy: amd  radeon software  crimson  adrenalin  vega  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.12.2017 13:41:29   85.237.234.xxx 3231
Ten výkon proti kartám nVidia je hrozný.
14.12.2017 14:24:15   188.167.59.xxx 2334
To preto lebo vsetci vyvojari optimalizuju pre zastaralu Nvidiu lebo nema na rozdiel od AMD plnu podporu DX12
14.12.2017 14:28:34   176.10.104.xxx 275
Výkon sám o sobě nevypoví nic, vzhledem k ceně už ano a vzhledem ke spotřebě o účelnosti Vegy 64 teprve.
14.12.2017 14:57:59   85.237.234.xxx 514
Iste, výkon v FPS u GK je nevýznamný javascript:JOSC_emoticon("")
14.12.2017 15:11:39   213.226.209.xxx 2410
ocividne dalsi nechapajici jedinec

ale abys pochopil kdyby ti nekdo zadarmo nabidl GTX 1060 6GB nebo VEGA 56 kterou kartu si vyberes ? tu AMD s hroznym vykonem nebo tu od NV ...ano ty jsi presne z te skupiny kteri by si nic horsiho jak GTX 1080 Ti nekoupili (ale verim tomu ze jsi spise ze skupiny kteri o takovych kartach maji jen vlhke sny )
14.12.2017 15:29:26   85.237.234.xxx 616
blackbox, bavíme sa o technike, urážky si odpusti, ak chceš skutočne poznať moju kartu, napíš správu.
14.12.2017 14:17:14   90.179.133.xxx 121
Adame, prosim o premereni na starych ovladacich pro zacatek alespon tam, kde je nejvetsi propad vykonu na Adrenalin ovladacich. Protoze pokud se vysledky potvrdi, tak nevim co na to rici.
14.12.2017 14:19:12   176.10.104.xxx 62
Chvíli se mnou cukalo nové featury vyzkoušet (pro ws grafiky), žel na win8.1 a můj setup hází bobek, přecházet kvůli nim, ať tam, či zpět, nehodlám. Zajímalo by mě, jestli se pohnuly výsledky gpu akcelerovaného encodingu.
14.12.2017 19:22:43   85.163.24.xxx 22
asi se budes muset smirit s tim ze pro starsi win uz se proste ovladace a novinky v nich neoptimalizuji a nedelaji, hlavni vyvojova vetev je win10. Me sicea tez 8.1 po mirne uprave vyhovovaly ale stejne tak win 10 po uprave poslouzi stejne dobre.
14.12.2017 19:27:40   109.105.39.xxx 111
Smutné na tom je, že nepodporované 8.1 jsou o pár let novější systém než podporované sedmičky.
14.12.2017 19:52:41   151.80.238.xxx 22
Pro mě to problém nepředstavuje, ale ve vysokonákladovém segmentu byznysu to mohlo nakrknout i významnější hráče.
14.12.2017 22:17:01   213.194.199.xxx 23
Zariznout ten porad suverenne nejrozsirenejsi system, to by si moc nepomohli..
14.12.2017 15:29:46   93.91.150.xxx 143
naopak mluvilo o tom, že laděním výkonu her se zabývají běžná vydání ovladačů, tady že jde o nové funkce. To jen komunita internetových webů tomu nevěnovala pozornost a čekala dvojnásobnou rychlost všech her...
14.12.2017 19:09:35   62.201.26.xxx 51
Docela podrobná recenze, ale chybí mi tam u pár her průběh FPS a taky spotřeba. AMD se chlubí, že by se to mělo o dost zlepšit a tak by mě zajímalo jestli je to pravda.
14.12.2017 19:25:11   85.163.24.xxx 67
Spotreba zavisi na nastaveni powerprofilu ale i na napetovych krivkach atd v biosu karet. Vega je slusna ne ze ne, spotreba je sice o neco vyssi, pokud by neprisla tak pozde a dali za dobrou cenu proda se jich dost, kdyz ne na hry tak na tezbu se prodaj
14.12.2017 21:48:12   89.102.122.xxx 41
ale dost by mě zajímalo zda nějaké fičury dostaly i starší GCN grafiky jako třeba 280X kdy ty ovládací prvky jsou osekány na kost. Nebo jestli jde výpočetní režim i jinde než ve Win10
14.12.2017 22:09:58   89.234.157.xxx 30
U ProRenderu konkrétně záleží na konkrétním setupu (karta + os), někde je podporován i W7 a W8.1. PR Plugin pro Blender třeba pro 280ku běží na všech třech zmíněných os, což potěší - naopak majitele FirePro-W s W8.1 už ne (chápu, že na základě nějaké zpětné vazby, ale představa, že vysolím chechtáky za top model FP-W třeba, díky).
4.1.2018 14:59:16   217.197.151.xxx 00
sice jsem to uplne neproklikal uplne vse(jediny o co mi slo je info o cpu a gpu - radeon overlay), ale rekl bych, že tam většina funkcí bude(nejpíš všechny) mám R9 280X
14.12.2017 21:50:20   88.100.171.xxx 84
..čistě rozdíl designových filozofií. AMD designuje chipy jako multi-thread monstra, zatímco nVidia jede staré osvědčené "objem ničím nenahradíš", takže znatelně méně multi-thread ale prostě velikost souvislých bloků je znatelně vyšší a takty. Nic složitého.

A hry jsou takřka bez vyjímky dělané na podobné kategorie chipů (včetně těch konzolových).

Výrobci her se nikdy nijak nehrnuli do masivní paralelizace co se týká procesorů a to samé platí of GPU.

U CPU se to poslední dobou zlepšilo, některé hry jdou zase úplně jiným směrem (Wolfenstein a závislost na velikosti vRAM). Možná časem dojde i na AMD. A třeba pro ně ani nebude pozdě..
15.12.2017 02:52:00   109.80.151.xxx 52
Pravda výrobci her jsou rádi, když alespoň něco vydají(do Vulkánu se nepohrnou). Masivní paralelizace má hlavní nevýhodu v neefektivitě(synchronizace vláken a celková neúměrná spotřeba).
15.12.2017 14:53:02   196.52.84.xxx 21
...zevraj sa vegy lepsie spravaju s ryzenmi, ako s intelmi, mozno by to stalo za otestovanie nie?
15.12.2017 14:57:28   196.52.84.xxx 00
a podla guru3D sa zlepsili frametimes, co tiez nieje na zahodenie
15.12.2017 19:15:07   88.100.171.xxx 20
Nepřekvapilo by mě to. I když bych na vyšší výkon nesázel, ale zase celá AMD platforma v minulosti občas byla o něco lépe optimalizovaná. Problém spíš býval, že dřívější CPU od AMD mohly grafiky i brzdit. Což by se teď stávat nemělo, takže by to za pokus stálo.

Ironicky nejlepší výkon pro AMD byl kdysi z nForce chipsetu.
20.12.2017 07:53:35   90.179.73.xxx 00
nForce nejrychlejsi mozna, ale co se tyce bugu bezkonkurencne misto 1 v historii. Ok, pokud to chtel nekdo tam kde slo jen o vykon a na stabilite a vysledcich nezalezelo. Vsude jinde horor. Takove veci jako poskozovani dat na HDD nebo v prenosech po siti byly zcela standardni vlastnosti.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.