Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
autor: Adam Vágner , publikováno 15.8.2017
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize

Dlouhé čekání spojené s absencí AMD v segmentu výkonných grafických karet skončilo. AMD uvádí na trh své špičkové modely grafických karet z modelové řady Radeon RX Vega. V testu se podíváme na druhý nejvýkonnější model s novou architekturou Vega – RX Vega 64 v základním provedení se vzduchovým chlazením.


Obdobně, jako tomu bylo u předchozích top modelů AMD, má i RX Vega dvojici BIOSů. Přepínat můžete opět přepínačem poblíž záslepky. Oba BIOSy se liší, standardně je nastavený ten s vyšším limitem příkonu (blíže k záslepce), při vypnutém počítači pak můžete přepnout na ten pomalejší.

U každého BIOSu můžete ještě v ovládacím panelu grafické karty přepínat mezi trojicí výkonnostních profilů – Power Saver, Balanced a Turbo.

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize

Jak se liší limity při příslušné kombinaci BIOSu a profilu uvádí AMD v následující tabulce:

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize

AMD testování zkomplikovalo uvedením dvojice ovladačů v krátkém sledu za sebou. U těch prvních ze 7. srpna, na kterých jsou otestované všechny hry, neukazovaly diagnostické nástroje aktuální takty grafického čipu, ale pouze hraniční takty příslušné danému stavu karty (hodnoty taktu GPU přeskakovaly mezi 852 MHz, 1536 a 1630 MHz).A měl mít i nějaké problémy s úpravou předvolených výkonnostních profilů.

AMD proto v sobotu ještě poslalo novinářům opravené ovladače, které byly určené jen pro pokusy s taktováním. Ty už zobrazují reálné takty a má v nich korektně fungovat i Wattman, ale AMD je nedoporučovalo pro testování herního výkonu, neboť šlo o rychlý patch právě kvůli pokusům s taktováním, ale nebylo u něj prověřené chování ve hrách.

Ani ty doporučené ale nebyly bez problémů – Dirt z nějakého důvodu v náhodných chvílích mizel (proto jsem po hodině marných pokusů vzdal s snahu s tímto ovladačem úspěšně absolvovat benchmark v rozlišení 1920 × 1080 o délce 202 s, zajímavé, že u ostatních rozlišení nebyly pády zdaleka tak časté). Ve Falloutu 4 s vysokými detaily byl vidět razantní propad výkonu dost možná související s vyhlazováním hran – karta spadla výkonem pod RX 580. Problém je nahlášený, AMD by jej mělo řešit, já jsem kvůli tomu Fallout z průměrů vynechal (pouze v rozlišení 1920 × 1080 v nastavení High zůstal, protože tam je výsledek proti RX 580 dle očekávání).

Testujeme na „Balanced“

V benchmarku AvP jsem vyzkoušel z hlediska spotřeby karty i výkonu se se obdobně, takže jsem pro testy provozních vlastností sáhl po novější verzi (abychom viděli i reálné pracovní takty GPU) a posléze hry otestoval na staších ovladačích.

Abych na testování zvolil nejvhodnější profil, vyzkoušel jsem všech šest kombinací u vzduchem chlazené Vegy 64. Podrobný záznam chování karty v benchmarku AvP a srovnávací tabulku najdete v kapitolách s provozními vlastnostmi.

Výkon karty povětšinou limitují teploty grafického čipu. A protože nemáme v testovací sestavě příliš velký průvan, který by RX Vega vyhovoval víc, a při nejvyšším profilu Turbo karta topila nejvíc, při intenzivnější zátěži paradoxně docházelo k většímu poklesu výkonu než s Balanced a ve výsledku nebyl o nic výkonnější. Závisí to samozřejmě i na testovaných hrách, v těch méně náročných na vytížení a příkon čipu může karta i v Turbo módu udržet vyšší takty a být rychlejší. Každopádně to ale bude za cenu dalšího navýšení už tak nepříliš přívětivé spotřeby.

K tomu, aby byl Turbo mód s jistotou rychlejší stačí i zvýšit horní limit pro otáčky ventilátoru, aby byla karta lépe chlazená.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.