Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
autor: Štefek Petr , publikováno 24.6.2005
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
První! Stejně jako spousta ostatních hardwarových serverů si i PCtuning musel posvítit na nově příchozího hráče na pole grafických karet s označením GeForce 7800GTX. Dnes se podíváme jak na samotný výkon karty Leadtek WinFast PX7800 GTX tak i na technologickou stránku samotné karty. Detailně se podíváme na výkon karty při různých metodách anti-aliasingu, které nová GeForce nabízí. Další články s mnohem podrobnějším popsáním technologií čipu G70 na sebe nenechají dlouho čekat, takže se těšte... {mospagebreak title=G70: srdce GeForce 7800GTX}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

GeForce 7800GTX je přímým nástupcem řady GeForce 6xxx, kterou nVidia před časem smazala fiasko s předchozí architekturou GeForce FX 5xxx (5200 až 5950, čipy NV30 a NV35 - Achillova pata FX paradoxně spočívala ve velmi flexibilní architektuře, která potřebovala značné úsilí ze strany programátorů). Nvidia, přes všechny pochybnosti a spekulace o neschopnosti vydat solidní grafickou kartu se stejnou nebo menší spotřebou a vysokým výkonem, řadou 6xxx velmi mile překvapila (mnozí dnes máte v počítači grafiku GeForce 6600GT).

Nové označení čipu (od NVxx k Gxx) má znamenat jakýsi symbol přechodu na zcela novou technologii a také (joro: a to především) změnu marketingového stereotypu. Proč si nVidia zvolila právě označení G70 zatím zůstává utajeno, ale pravděpodobně se jedná jen o změnu zaběhnutého stereotypu. Samotné kódové označení G70 se objevilo již před mnoha týdny v ovladačích ForceWare, což zavdalo internetové komunitě k poměrně slušným spekulacím, které ale v většině případu vedly k zbrusu novému grafickému jádru, které pomůže nVidii opět na výkonnostní trůn, který ztratila v souboji minulé generace čipů (NV45 vs. ATi R480).

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- GeForce 7800GTX -

Nvidia se rozhodla, že použije již vyzkoušeného 110nm výrobního procesu, který se osvědčil na jádrech NV43 či NV41  a zároveň se pokoušela vyhnout stejnému problému s jakým teď pravděpodobně bojuje společnost ATi, která se rozhodla použít výrobně velmi náročného 90nm procesu pro své nové jádro R520, což způsobilo zpoždění v řádu týdnů, neboť prvotní prognózy se ukázaly jako příliš optimistické a společnost teď čeká nový respin tohoto jádra. Nvidia se s podobným problémem potýkala u čipu NV30, který používal tehdy velmi pokrokového 130nm výrobního procesu, ale jeho použití přineslo spoustu dětských nemocí v podobě přehřívání a malé výtěžnosti.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

- polovodičový "wafer" s jádry G70 -


Jádro G70 je tedy vyráběno 110nm technologií, což mu zaručuje solidní frekvence a hlavně potenciál pro přetaktování, který určitě předčí grafické karty GeForce 6800GT/Ultra. Další podstatnou věcí je zvýšení počtu pixel pipelines na rovných 24, což oproti NV45 znamená navýšení o 50%. Geometrická část jádra obsahuje 8 vertex pipelines (+2 oproti NV45). Počet ROP jednotek zůstává stejné jako u předchozího high-endového čipu a jsem velmi zvědavý jak nVidia docílila proklamovaného nárůstu výkonu při metodách vyhlazování, jelikož právě FSAA je velmi úzce spojeno s počtem ROP jednotek.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

- jádro G70, kontaktní plocha -


V následující tabulce vidíte porovnání zbrusu nového čipu G70 s staršími kolegy ze stájí ATi i nVidia. Pro ilustraci jsem doplnil specifikace čipů minulé generace high-endu grafikcých karet ze stají ATi i nVidia.

 Radeon X850XT PEGeForce 7800GTXGeForce 6800Ultra
VPUR480G70NV45
Výrobní proces0.13 ľm TSMC0.11 ľm TSMC0.13 ľm TSMC low-k
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů160 milionů302 milionů222 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
Paměť256 MB256 MB256 MB
Takt čipu540 MHz430 MHz400 MHz
Takt pamětí590 MHz
(1180 DDR)
600 MHz
(1200 DDR)
550 MHz
(1100 DDR)
Paměťová propustnost37. 8GB/s38.4 GB/s35.2 GB/s
Fill-rate (single-texturing)8600 Mpixel/s6900 Mpixel/s6400 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)8600 Mtexel/s10300 Mtexel/s6400 Mtexel/s
Vertex Shader686
Počet Pixel Pipelines162416
Počet TMU/pipeline111
Vertex Shader verze2.0 (b)3.03.0
Pixel Shader verze2.0 (b)3.03.0
DirectX9.0 b9.0 c9.0 c
AntiAliasing2-4x RGMS
6x Sparse
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
AA specialityTemporal AA,
Centroid Sampling
kombinace SS+MSkombinace SS+MS
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz
Další technologie3Dc Compression
Temporal AA
UltraShadow
Transparent AA
Intelli Sample 4.0
3Dc Compression
Temporal AA
{mospagebreak title=Architektura čipu G70 (GeForce 7800)}
Nvidia proklamovala zcela novou architekturu pro své nově narozené dítko, a tak je načase posoudit jak se věci mají. Samotný čip má úctyhodných 302 miliónů tranzistorů, což s přehledem nejvíce z dostupných čipů (snad krom R500). S velkým počtem tranzistorů, který je mimochodem asi o třetinu vyšší než dual-core procesorů AMD či Intel, jde v v ruku v ruce i opravdu velká náročnost výroby a s tím spojená výtěžnost jader. Můžeme jen doufat, že nVidia uvedením GeForce 7800GTX smetla ze stolu dohady o malé výtěžnosti, která by mohla mít za následek to, že bychom se s rozumným množstvím těchto grafických karet setkali až po pár měsících.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Architektura čipu G70 je na první pohled velmi podobná té, kterou známe z čipů rodiny GeForce 6x00. Kdo čekal, že se nVidia jako průkopník nových technologií vydá cestou unifikované architektury shaderů (Xenos - ATi R500) bude nejspíše zklamán, protože společnost zvolila opět klasickou paralelní architekturu, ale zato využila možnosti oddělených vertex shaderů a pixel shaderů, což je hlavní a jediný podstatný rozdíl v architektuře mezi G70 a starší NV45.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- architektura čipu G70 -

Protože proces tvorby výsledného framu je poměrně složitý, tak si rozeberme jen základní části čipu, které nám dovolují vidět grafické hody přímo na obrazovce vašeho monitoru. Vertex shadery jsou první v pořadí a starají se o výpočet geometrie scény, což zahrnuje výpočet souřadnic pixelů a jejich následné zpracovaní a vytvoření trojúhelníků (z pixelových čtveřic, což vyplývá z "quad" architektury samotného čipu).

Počet pixel pipelines byl zvednut o rovných 8 a počet vertex shaderů o 2, což se dá považovat za slušný pokrok, který je podpořen trošku odlišnou strukturou pixel shadrů, které mají oproti minulé generaci až dvojnásobný výkon. Počet ROP jednotek (16) zůstal nezměněn, čili by tady vyvstalo jisté omezení fillrate při použití bilineárního texturingu, což už v dnešní době není příliš podstatné.

Vertex shadery

Vertex shadery zůstaly v podstatě nezměněny, jen jejich počet se změnil o 2 na rovných 8, což dnes i v budoucnu bohatě postačí, jelikož vývoj 3D herní grafiky sází spíše na výkon pixel shaderů. Počet polygonů tedy radikálně neporoste a vývojáři sází na technologie jako normal mapping či parallax mapping, které omezí nutnost použití mnoha polygonů pro vytvoření dojmu plasticity na modelech a površích ve hře.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- Vertex shader -

Je známo, že vertex shadery na NV45 umožňovaly dynamické větvení, což způsobovalo jisté zpomalení při složitých vertexových operacích. Nvidia se pyšní tím, že vertex shadery mohou provozovat dynamické větvení bez výkonového schodku, což zní velmi pěkně, ale zatím není jasné jak toho dosáhla. Je pravděpodobné, že jedná pouze o urychlení a proklamované "penalty free" je pouze marketingový slogan..

Pixel shadery

Velmi podstatnou věcí je možnost vykonání Multiply ADD v jediném cyklu (na principu současného vynásobení a přičtení v jediném cyklu - 10x10+20=120). Nvidia tuto instrukci po prozkoumání mnoha stovek shaderů u současných a přicházejících her označila jako velmi zásadní k dosažení vyššího výkonu (lineární algebra, matrix manipulation a vector calculus). Stejně jako u staršího čipu N40 mají vertex shadery plnou podporu standardu Shader Model 3.0.

Po zpracování souřadnic jednotlivých vrcholů trojúhelníku data putují do tzv. Triangle Setupu, kde se vypočítají ty pixely, které náleží jednotlivému polygonu (hrany se rovněž vypočítávají v triangle setupu). Dále už data putují do pixel pipelines, což si popíšeme v této části.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- Pixel shader -

U pixel shader jednotek jsou možnosti velmi podobné těm z NV40, což znamená možnost zpracování dvou různých instrukcí a FP32 výpočty. Přítomnost mini-ALU jednotek byla indikována už v architektuře NV40, ale díky problémům s funkčností byly pravděpodobně odpojeny. Historie mini-ALU sahá až k architektuře NV35. Tyto jednotky mají podpůrnou funkci k hlavním ALU a vylepšují matematický výkon těchto jednotek a zároveň i výkon pixel shaderů.

Každá z 24 pixelových jednotek může v jednom cyklu zpracovat až 8 MADD (Multiply Add) instrukcí v jednom cyklu. Když vezme v úvahu počet pixel pipelines, tak se dostaneme k celkovému výpočetnímu výkonu 165GFlops (PS), což je více než trojnásobek předcházejícího high-endu v podobě GeForce 6800Ultra potažmo čipu NV45. Je nutné podotknout, že se jedná jen o výkon pixel shaderů a v případě, že bychom započítali i ostatní výpočetní jednotky, ať už se jendá o plně programovatelné či ne (VS,cull, cliping, aplha blending a atd.), tak by výkon vzrostl až přes 400GFlops.

{mospagebreak title=G70 a technologie v něm zakuté}

High Dynamic Range (HDR)

Není nic jiného než rozšíření možností počítání osvětlení, které bylo před příchodem HDR omezeno na 32-bitů, což v žádném případě nestačí pro nastavení požadovaného levelu jasu pro různé efekty. S příchodem HDR a možností počítání s FP16 (64-bit) a FP32 (128-bit)se situace značně zlepšila a je možné nasimulovat efekt prudkého světla a různých bloom efektů, které uvidíme v Unreal Enginu 3.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- Princip HDR -

Dnes je implementace HDR jen ve hrách FarCry a Splinter Cell:Chaos Theory, kde v první jmenované je vše ušité velmi horkou jehlou a jedná se spíše o marketingový trik než o demonstraci možností HDR.

Transparent Anti-Aliasing

S příchodem nového čipu musela nVidia zvýšit jak výkon tak i celkovou obrazovou kvalitu při použití vyhlazování, kde měla doposud navrch společnost ATi se svým Temporal AA, které při maximálním nastavení (6) poráželo nVidii a její mix Multi-Samplingu a Super-Samplingu. Tento způsob vyhlazování ovšem nefunguje na objektech s transparentními texturami, což můžeme vidět například na trávě či listí stromů.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- kliknutím zvětšíte -

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- kliknutím zvětšíte -


Toto vyhlazování má dva módy, z nichž jeden je založený na Super-Samplingu a druhý na Multi-Samplingu. Transparentní AA v kombinaci s Super-Samplingem je mnohem kvalitnější, protože používá 4 texel samply pro výpočet hodnoty subpixelu, což v případě Multi-Samplingu s jedním texel samplem z principu není možné, ale zato můžeme počítat s mnohem větší rychlostí.

PureVideo

PureVideo (dekódovaní videa s pokročilými metodami de-interlacingu) známe už z minulé generace nVidie, kde byla tato technologie plně funkční jen v mainstreamových čipech (NV43 a NV41) a paradoxně ne v high-endové skupině (NV45), kde měla nVidia z části postavenou reklamní kampaň právě na této technolgii.

  • High-definition MPEG-2 hardware acceleration
  • High-definition WMV hardware acceleration
  • High-quality real-time video recording
  • Spatial/temporal adaptive de-interlacing
  • 3:2 pull-down correction
  • Flicker-free multi-stream scaling
  • Display gamma correction
Na vytížení procesoru při tomto HW dekódování WMV a MPEG-2 se podíváme v některém ze samostatných recenzí. Dobrá zpráva ovšem je, že vše je zcela funkční a nemusíme se bát podobných problémů jako na minulé generaci čipů nVidie.

SLI

SLI nás bude provázet ještě dlouho a jelikož největší konkurent nVidie ATi uvedla své řešení CrossFire, které je technologicky poněkud vyspělejší, tak se boj jen přiostří a obě společnosti budou pilně pracovat na tom, aby právě jejich řešení bylo tím nejlepším.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Stejně jako u minulé generace karet nVidia, tak i u GeForce 7800GTX je možné zapojit dvě karty pomocí SLI technologie do páru a dosáhnout tak nejvyššího možného výkonu na běžném herním PC. Bohužel je celé řešení brzděno dnešními procesory, kde ani nový AMD Athlon FX-57 není schopen takovýto systém dostatečně vyživit.

{mospagebreak title=Leadtek WinFast PX 7800GTX - bližší pohled}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Krabice Leadteku je vcelku nenápadná a příliš nepřipomíná okázalé a velmi barevné mega krabice od společností MSI či ASUS - to nám vlévá do žil naději, že se řada 7800 je záhy přesuje do "vyšší střední" cenové třídy. Uvnitř najdeme samotnou kartu a příslušenství (obvyklou kabeláž + redukce DVI, DVD - Prince of Persia: Warrior Within, DVD - Splinter Cell: Chaos Theory, DVD - Ulead Video Studio 8 SE, DVD - Ulead DVD Movie Factory 3 SE a ovladače). Bundle je tedy vskutku vynikající, protože obsahuje dvě špičkové hry a solidní nástroje pro hrátky s DVD videem.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- kliknutím zvětšíte -

Karta je stejně dlouhá jako GeForce 6800Ultra s 512MB paměti, ale narozdíl od ní má velmi sympatické jednoslotové řešení chlazení, což je opravdu velký pokrok od monstrózit typu GeForce 6800GT/Ultra.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
- kliknutím zvětšíte -


Zadek PCB obsahuje pasiv na pamětí, který zároveň slouží jako část složité ale nečekaně precizní (je to doslova hodinářská práce) příchytné konstrukce chladiče umístěného na přední straně plošného spoje.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
karta působí (zvláště při srovnání s GeForce 6800 Ultra) elegantním a kompaktním dojmem

Izometrický pohled ukazuje, že chladič karty je v porovnání s tím, na co jsme si u nVidie opravdu malý a zároveň velmi tichý (nezadá si ani s chladiči série ATi Radeon X800XT). Za chlazení tedy dostává nVidie po dlouhé době kladné bodíky.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
chladič ve fotografickém "průřezu" (provedeno u nás v redakci)

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
radiátor chladiče používá k rozvedení tepla tzv. heatpipe

Pohled na chladič naznačuje, že by se mohlo jednat o hliníkovou konstrukci - nikoliv. Chladič je měděný upravený poniklováním. Pokovení brání mědi v oxidaci - díky tomu tepelné vlastnosti zůstanou dlouhou dobu stálé (zoxidovaná vrstva zhoršuje tepelné vlastnosti). Nevýhodou je, že "měděný look" se dnes jaksi už očekává. Nvidia však na pouhý vzhled zde ale nesázela...

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
design je plně připravený na osazení 512MB GDDR3
- kliknutím zvětšíte -


GeForce 7800GTX odhalená, ale nikoliv zahanbená, neboť má rozhodně co ukazovat. Pozice pro dalších 8 paměťových čipů jsou volné, což znamená. že karta disponuje jen 256MB paměti.

Na druhou stranu je vidět, že karta byla od začátku navržená tak, aby mohla být snadno osazena 512MB paměti (narozdíl od 6800 Ultra, kde jsou 512MB verze poněkud delší).

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Pohled na 302 miliónového bumbrlíčka, který má přes 110nm výrobní technologii slušnou plochu, která je o něco větší než u čipu NV45.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Paměti jsou klasicky čipy Samsung s časováním 1.6ns, což odpovídá frekvenci 1200MHz. Prvotní záměr byl použít čipy GDDR4 nebo alespoň rychlejší GDDR3, bohužel má Samsung trošku problém s výtěžností rychlejších paměťových čipů, takže se musíme spokojit s starými známými čipy s 1.6ns časováním.

Srovnání velikosti

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Deska Gigabyte GA-K8NXP-SLI v tandemu s novou GeForce 7800GTX 256MB.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Deska Gigabyte GA-K8NXP-SLI v tandemu se starší GeForce 6800Ultra 256MB,
ta je poněkud kratší než nové řešení, ale na druhou stranu zase o mnoho vyšší.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Na tomto obrázku vidíme pohromadě karty GeForce 6800Ultra 256MB (první), GeForce 7800GTX (uprostřed) a GeForce 6800Ultra 512MB (v zadu). Velikost nového řešení je tedy zřetelně menší a tím i sympatičtější.

{mospagebreak title=GeForce 7800GTX - naměřené teploty}
Jelikož jsme v PCtuningu takoví PC šťouralové, tak nám to nedalo a vzali jsme si na mušku teplotu PCB a pasivních chladičů rozmístěných po kartě. Použili jsme bezdotykový teploměr, který nám značně ušetřil práci.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

 

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Pustili jsme vhodný test pro zahřátí karty (Mother Nature - 3DMark03) a jali se po několika projetých testech měřit teploty. Ty jsou zaznamenány na obrázcích, kde je jasně patrné, že PCB karty v některých místech doslova peče. Rekordní výsledek byl naměřen kolem impulsního zdroje karty, který hřeje tak, že je na něm docela těžké udržet prst.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Dovedu si představit, že v zavřené skříni musí být teploty ještě o něco vyšší, takže je pravděpodobné, že přes menší chladič bude třeba mít case opravdu dobře větraný, protože nadměrné zahřívaní výrazně snižuje životnost karty.

Technická poznámka: My jsme používali boxovaný chladič AMD který vzduch nesměřuje na grafickou kartu ale fouká souběžně. Pokud o tuto kartu budete mít zájem, DOPORUČUJEME, abyste pořídili chladič procesoru, který fouká všemi směry - stačí menší proud vzduchu a vysoké teploty klesnou na 2/3 svých původních hodnot!

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Riva Tuner byl v tomto případě nepoužitelný (nezná GF7800GTX potažmo G70), takže jsem se musel spokojit s výsledkem z ovladačů. který je samozřejmě zkreslen časovou prodlevou mezi přepnutím aplikace a vyfocením screenshotu, takže reálná maximální teplota by mohla být ještě o 5-7 stupňů vyšší.

{mospagebreak title=Testovací sestava a metodika}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Metodika je opět jasná a průhledná. Dnes jsme se soustředili na výkon ve hrách a hlavně na vyhlazování, které najdete v grafech v požehnaném množství. GeForce 7800GTX byla naměřena v všech možných módech vyhlazovaní, což znamená jak transparentní vyhlazovaní na základě MS a SS tak i obyčejný MS a SS. Výčet zkratek v grafech je v následujících vysvětlivkách.

  • GeForce 7800GTX - T MS = Transparent Multi-Sampling

  • GeForce 7800GTX - T SS = Transparent Super-Sampling

  • GeForce 7800GTX = non Transparent Anti-Aliasing

Na výkon pixel shadrů a vertex shaderů se podívame v samostatném článku, protože výkonnostní skok je opravdu velký a bude potřeba tento skok ve výkonu pečlivě prozkoumat a vhodně zdůvodnit.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

 
Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3800+ (2400MHz, 512kB cache)
  Chladič CPU  BOX
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardGigabyte  GA-K8NXP-SLI
OvladačeForceWare 77.72 WHQL
 
Software

  Operační systém
Windows XP Professional SP2

  DirectX
Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty
nVidia ForceWare 77.72 WHQL (oficiální)
Catalyst 5.6 WHQL (oficiální)

  Teoretické testy
3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10

  Herní testy
Aquamark 3
FarCry
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III

{mospagebreak title=3DMark 2003 a 2005, Aquamark3}

3DMark 2003

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Verze3DMark 2003, patch 360
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

3DMark 2005

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Verze3DMark 2005, patch 1.20
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Aquamark 3

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
  Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Aquamark 3 je velmi závislý na výkonu procesoru - i přesto zde 7800GTX ukazuje své prvenství...

{mospagebreak title=Herní testy - Doom 3 (Open GL)}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Verze 1.3
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

{mospagebreak title=Herní testy - FarCry}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

VerzeFarCry 1.3
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

{mospagebreak title=Herní testy - Unreal Tournament 2004}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

VerzeUT2004 3355
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All, mapy primeval a bench3
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

{mospagebreak title=Herní testy - Half-Life 2}
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

VerzeHalf-Life
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Stažení benchmarkuHL2 timedemos
Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

{mospagebreak title=Závěr}
Přes všechny prvotní pochybnosti musím konstatovat, že nVidia po delší době vydala kartu, která stojí opravdu za pozornost, kterou si zaslouží jak svým výkonem tak vcelku kompaktní velikostí, která nemá díky jednoslotovému chladiči s starší sérií GeForce 6800GT/Ultra nic moc společného. Délka plošného spoje (PCB) je poněkud vetší než je běžné, ale pokud nemáte opravdu malou skříň, tak to nepředstavuje problém.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

GeForce 7800GTX je rovněž investicí do budoucna, neboť má potenciál pro zvládnutí her postavených na enginech příští generace. Za všechny si jmenujme Unreal Engine 3, který má této kartě více než dvojnásobný framarate oproti minulému šampiónovi nVidie GeForce 6800Ultra a překonavá o něco i SLI řešení na starší generaci karet.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon

Pokud jste uvažovali o koupi systému založenému na SLI ve spojení s kartami GeForce 6800Ultra, tak na takové řešení urychleně zapomeňte o poohlédněte se po nové GeForce 7800GTX, protože ušetříte peníze a ještě budete mít mnohem lepší základ pro budoucí hry. Svou cenou se GeForce 7800GTX blíží kartám GeForce 6800Ultra, ale během několika týdnů /měsíců se má cena dostat až na hranici 10 000 korun bez DPH.

Zatím nelze říci o kartě nVidie křivého slova a můžeme jen čekat na to jak dopadne souboj mezi přicházející generací společnosti ATi Radeon X900 založené na čipu R520 a novou sérií nVidia GeForce 7800.

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
"Golden AWARD pro: GeForce 7800GTX (Leadtek PX7800 GTX)"
Červen 2005
"solidní výkon, tiché chlazení, kompaktní provedení"

Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon
Za zapůjčení GeForce 7800 děkujeme firmě LEVI International a.s.
(díky úsilí pracovníků této firmy můžeme uvést recenzi tak záhy po oficiálním uvedení čipu G70)

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.6.2005 07:05:24   0.0.0.xxx 46
Na tomshardware ju testovali tiez a tam im vysla o nieco lepsie.Ale mali myslim FX-55 procak.A dokonca ju tam mali aj v SLI :-) Ale super ze tak rychlo po vydani karty ju mate na testy.
24.6.2005 07:40:35   0.0.0.xxx 55
jakou ma ta karta "subjektivne" kvalitu obrazu ve 2D? Po zkusenosti s 6800Ultra uz jsem si rekl ze Nvidii nikdy ale vykone teto karty me laka ale podstatna je prave kvalita obrazu ve 2D v 1200x1600.
24.6.2005 07:42:22   0.0.0.xxx 56
"Svou cenou se GeForce 7800GTX blíží kartám GeForce 6800Ultra, ale během několika týdnů se má cena dostat až na hranici 10 000 korun bez DPH."
chtel jsem tak behem 14ti dnu kupovat kompa prave s touto kartou a ze by slevnila o 5k behem nekolika tydnu se mi moc nechce verit. nemelo tam byt spise behem nekolika mesicu?
24.6.2005 08:33:18   0.0.0.xxx 66
Jednou napíše tady:
http://www.pctuning.cz/Default.aspx?CatID=75&LayId=2&ArtId=21518

Jaká to je aušuska a hrob a jak děsně zklamala:
Pokud se ptáte, jestli nová karta splnila očekávání, tak odpověď zní ne.

A pak zase (když jí už všude chválej) napíše:
protože ušetříte peníze a ještě budete mít mnohem lepší základ pro budoucí hry.

Tomu se říká objektivní autor který si stojí za svým názorem. Jak mu má člověk věřit, když během tří - pěti dnů plácá něco úplně jiného. A otáčí o 180 stupnů.

FAKT JE TO DŮVĚRYHODNÝ AUTOR.....
24.6.2005 08:50:00   0.0.0.xxx 65
edited/ Příspěvek odkazuje na chybu, která je již opravena...
24.6.2005 08:56:03   0.0.0.xxx 66
Očekávali jsme po G70 zcela novou generaci čipu a to je zklamání (první článek). Pak jsme měli tu čest, objevily se nové ovladače a musíme konstatovat, že ta formule 7800 jede s vylypčeným motorem původní generace docela dobře. Toť vše.
Je pravda, že nové nemusí být vždy lepší - někdy je vhodnější přepracovat původní základ...
24.6.2005 09:27:01   0.0.0.xxx 55
Ale ono je přece všeobecně známé že 6800 vlastně neměla být vydaná. Ta G70 je pouze dotažená a upravená 6800. Nic víc, nic míň. Mě Vadilo že jí někdo zatracoval ještě než jí viděl a o pár dní později na ní ten samý člověk pěje chválu.

Jinak další generace :o) G80 tuším :o))
Má být opravdu zcela přepracovaná.
Nvidia prý vsadila na fungl novou technologii. A co je hlavní počet tranzistorů by měl zůstat stejný jako u G70.
G80 má být ta převratná novinka.

Tohle je jen dodělaná a našláplá karta aby se překlenulo období zřejmě do příštího jara(podzim si myslím nestihnou), kdy má vyjít pravá G80. Tedy ta nová a ultimátní karta.
Jestli to tak skutečně bude ukáže čas.

A já bych mlčel jako ryba.
Ale tenhle překabátník (jednou ODS,jednou ČSSD) mi připadal neseriózní. A to musím říct že www.PCtuning.cz je na dost vysoké úrovni a velice, velice seriózní. Takové přehmaty bych spíš čekal na www.svethardware.cz a né tady.
24.6.2005 09:39:43   0.0.0.xxx 66
Nu, jaxem řekl - čekalo se dříve něco jako G80, ale dopadlo to jako "dotažena" 6800... a ukázalo se, že je to dobře. První zprávy hovořily o 7800 jako o nějakém monstru - a to se nám nelíbilo. Jinak Petr Štefek není žádný překabátník a stále nám zůstává věrný. Jeho kvalita je spičková a nerad bych, aby byl souzen podlo jedné věty (za diskuzi pod prvním článkem o G70 nemůže - ta to jen bez přičinění vyhrotila).
24.6.2005 09:41:22   0.0.0.xxx 66
Heh nevim o co ti jde, ale ja jsem ti neposkodil ani tvou GF6800LE@GT a ani jsem ti urcite neprebral drahou polovicku, takze trosku schladni.
Navic jsem v zaveru neco napsal, pokud sis to cetl, takze tve utoky jsou vcelku zbytecne. Navic změna je zivot a ja otevrene priznavam, ze jsem si podle prvotnich vysledku ruznych marku udelal spatny obrazek. Jelikoz je vse trochu jinak, tak z toho vyplynula i zmena nazoru na samotny cip. Pokud by ti udelalo radost, kdybych porad slepe propagoval predchozi domenku, ze to nebude presne to, na co jsme cekali, tak te zklamu:-).
24.6.2005 10:02:59   0.0.0.xxx 66
Ahoj,
chci se zeptat, zda GXT je nejaky ekvivalent drivejsiho oznaceni ULTRA, GT apod. a budou i nejake levnejsi verze..

Diky
24.6.2005 10:07:14   0.0.0.xxx 66
Jen bych chtel upozornit na chybu v obrazcich 3Dmarku 03 a 05 je prohozem podrobny vypis.

Ale jinak je to super recenze
24.6.2005 10:09:09   0.0.0.xxx 66
Na PCT chodim len zo zotrvacnosti, malokedy tu najdem nieco zaujimave, vacsinu veci sa dozviem skor na CDR.CZ a na Svethardware nema PCT ani nahodou! SH ma technicke a odborne clanky, co sa o PCT povedat neda ;)
24.6.2005 10:10:56   0.0.0.xxx 56
Na toto tema ti odpovi nasledujici novinka .... GTX je proste odklon od oznaceni Ultra ciste z marketingovych duvodu.
24.6.2005 10:12:34   0.0.0.xxx 66
aha, diky

takze se spis da ocekavat, ze tohle je "zaklad" a prijdou tedy nejake Ultra apod.?
24.6.2005 10:16:11   0.0.0.xxx 75
Teď je to žhavá novinka.
Ale rozdíl je asi jako GF 5600 ultra a GF 5700 ultra.

Lidé co mají GF 5600 ultru jí hned neměnili.

Tady to bude to samé.

Trh by se měl celkem brzy nasytit a pak cena opravdu klesne.
Počítej že už koncem prázdnin by mohl být za slušnou cenu.

Nvidia už od pradávna dělá dvojkroky.

Zpětně:
5800 -> 5900
5600 -> 5700
generace předtím
GF3 TI -> GF 4 TI
Ještě starší generace
GF 1 na GF2
A ještě
TNT 1 na TNT 2

Prostě vždy uvede první generaci která je převratná a pak jí zoptimalizuje. Tato generace je pouze optimalizovaná GF 6800. A 6800 bude dost možná brzy zcela nahrazena právě G70.
(Otázka ceny výroby chipu 6800 a G70)

Ceny v rámci generace a její úpravy se obvykle rychle srovnají.

Další generace bude opět převratná.
G80 ?! By měla přinášet stejný rozdíl jako 5900 a 6800.

Další generace ti bude stačit na dva tři roky jako top model.

Pokud sis minulý rok koupil 6800 tak i dnes máš velice slušnou kartu. A budeš jí mít i příští rok.

Karty v rámci trvání generace jsou obvykle moderní a zcela dostačující. Navíc nepřinášejí ani extrémní nové funkcionality.
24.6.2005 10:30:32   0.0.0.xxx 66
SH nic moc....
PCT je podle mě fakt lepší,
počet blábolů tu je tak jeden na 50 ostatních článků.
Člověk se nemusí tak zamýšlet nad svéprávností autora.

Ale SH čtu taky(co mi zbývá když obchod musí jet).
A nejsou tam podle mě moc objektivní.
Jejich věčné vychvalování MSI.
Možná jsem známej že já naopak chválím ASUS, pravda.
Ovšem tvrdit že je MSI to nej ze znček ..atd ..adt.. protože pracujou s Levi a Levi právě MSI tlačí. No nevím.
Nepřipadá mi to seriózní. Na MSI mám velký rabat ale k vůli propagaci něco někomu ........ mi nestojí zato.
Pro těch pár korun.

Tady srovnají výrobce podle kvality a na nějaké extra stranění se někomu člověk moc nenarazí. Napíší je dobrý ASUS,třeba EPOX, Gigabyte.... a člověk ví že mají pravdu.

Navíc PCT strčí do kapsy všechny časopisy co vycházejí v ČR.
Jediná konkurence pro ně je Živě a to je fakt dobrý.

Tak nevím. CDR ani obvykle nečtu, stejně jako jistý PCSVET ..sem tam něco tam je ...ale... to už jsou lepší zahraniční servery.
24.6.2005 10:33:10   0.0.0.xxx 66
Velmi mi v testech chybeji nove hry jako Splinter Cell: Chaos Theory nebo napr. Battlefield 2. Tyto hry vyuzivaji novinky, ktere prave GeForce 7800 prinasi.

No co se da delat, hlavne rychle, rychle. Kdyby jste radeji prevzali vysledky ze zahranicnich serveru a tuto kartu otestovali poradne, bylo by to v zajmu veci asi lepsi.

Ke konfiguraci: pouzity procesor 3800+ je pro tuto grafiku pomaly! Neslo treba mu pridat alespon tech 200 MHz? Snizujete tak zbytecne vypovidaci hodnotu testu.
24.6.2005 10:36:59   0.0.0.xxx 66
Sám jsi mě donutil psát:

Když jsi napsal v kontextu (jsem bůh a nová G70 je zklamání a děsný hrob).

Stačilo napsat: Uvidíme až budeme mít spolehlivé výsledky ale podle tohoto Čínského serveru mi to zatím nepřipadá nic moc.

Nebo napsat: Já nevím co VY čtenáři, ale já od té karty čekal víc.

Vyjádřil by jste svůj názor, byl by jste čistej, ostatní by s Váma souhlasili, já bych napsal hodnocení ,,bezva článek" a tahle pitomá diskuze by se nemusela konat :o)

Já myslím že víc lidem vadil Váš soud.

Třeba už příště budete vědět že své názory nemůžete nikomu nutit ale můžete je říct.
24.6.2005 10:44:45   0.0.0.xxx 66
Slovo ,,překabátník" bylo myšleno že mění názory jako ponožky.

Jinak G80 má údajně přinést SSLI nebo Special SLI. Kdo ví jak to Nvidia pojmenuje SLI 2?. Resp. revoluční technologii sdílení paměti.

Chipy budou mít v sobě uloženy informace o texturách. A obraz by se měl skládat postupně a né dělit. Místo rozdělení obrazu na 1/2 by měl umožnit přenos otexturovaných bloků a jejich poskládání. Ovšem to může být také výmysl fandů nVidia. Na druhou stranu právě SLI je neefektivní ve využívání paměti grafické karty. Proto je myslím ten předpoklad oprávněný.
24.6.2005 10:45:49   0.0.0.xxx 66
nebudes ochuzen ani o toto...zrovna prechazime na novou testovaci konfiguraci (San Diego). Plna verze Battle Fieldu 2 je na ceste (zatim bylo dostupne jen demo) a bude nasledovat clanek s vykonnostnim srovnanim. To same se tyka i Splinter Cell CHaos Therory...takze se je na co tesit.
24.6.2005 10:49:40   0.0.0.xxx 56
Ok priste se vyhnu nestastnym formulacim...a muzeme zakopat valecnou sekeru:-).
24.6.2005 11:01:58   0.0.0.xxx 66
Mas pravdu, stojim pri tobe, ale sam za sebe take rikam, ze ze u 7800GTX nVIDIA slibovala dvojnasobnej vykon jak 6800Ultra (jako obe ve SLI), ale nejak se jim nedari, protoze to nejsou zdaleka ani 3/4 vykonu 6x6800U (presneji neni zdaleka v pujce vykonu jedne a obu ve SLI). Proste jen machrovali a nic do toho. No uvidime. Cekam na R520 a pak uvidim co daL. Jestli koupim R520 (pokud bude lepsi jak 2x6800U ve SLI) a kdyz bude takovej propadak jako 7800GTX, tak radeji investuju do X800/850XT (mozna PE) za cenu dnesni 6600GT ;-) Ale pochybuju, ze by se to ATI nepovedlo, protoze tusim, ze R520 bude opravdu skok.... Preji ATI hodne stesti jako ho mela s Radeonem 9700 :-D
24.6.2005 11:23:08   0.0.0.xxx 56
:-))
24.6.2005 11:34:28   0.0.0.xxx 55
To by bylo fajn, protože ostatní Vaše články jsou vážně moc dobré. A i ten o té G70 byl až na tu nešťastnou formulaci také velice dobrý. A měl jste fakt že kdyby jste to o té G70 nenašel na tom Čínském serveru, tak by o tom nikdo nic nevěděl.
24.6.2005 11:36:36   0.0.0.xxx 66
To se někdo má.
Megová Cache, ještě to je ale moc drahý.
24.6.2005 11:41:12   0.0.0.xxx 56
Mohl bych poprosit o smazání té poslední hlášky - v původním příspěvku této větve? Myslím že teď už je zbytečná, že jste prokázal že ta věta není pravdivá.
24.6.2005 12:00:59   0.0.0.xxx 66
Nechci bejt za vola, ale neni to tak, že s přesností na 128 bitů (resp. 96 - ATi dle spec. DX9) umí počítat každá karta splňující požadavky SM2.0 ?
Tak proč je takový boom okolo HDR? - vždyť to obsahovala i tech. dema od ATi pro R9700/9800.
24.6.2005 12:06:44   0.0.0.xxx 66
Sorky, ale GF3 byla nic moc karta, ktera byla vykonem blize GF2. GF4 uz byla jine kafe, od GF3 to byl mnohem vetsi skok nez GF3 od GF2!
24.6.2005 12:16:23   0.0.0.xxx 66
Jako vlastnim ve svem kompu prave GF3 Ti500 od Leadteku a tahle karta vykonostne byla uplne nekde jinde nez nejaky gf2ky a podobny mx shity.. I v dnesni dobe jsem na ni spustil vsechny hry sice na low detaily, ale hejbali se ne trhali ale hejbali celkem slusne.. Doparil jsem na tom Far Cry atp.. HL2 si enchavam v zaloze az tedka koupim tu 7800 GTX protoze si chci uzit graficky orgie.. Takze bych chtel videt tebe jak podle tebe s tim malym skokem ve vyvoji bys paril toto na gf2.. byl bych fakt zvedavej.. ale co fo
24.6.2005 12:24:30   0.0.0.xxx 66
Myslím, že karta má velkou výkonovou rezervu, která se projeví až na výkonějších procesorech.Mít tak San Diego s dusíkem na 3,2GHz, to by byl jiný výkon karty. Jen na důkaz, že má karta výkonový strop někde jinde. Aspoň mi to z těch grafů tak připadá.
24.6.2005 12:29:08   0.0.0.xxx 65
...GF3 prinesla vertex a pixel shadery, ty jeste v GF2 nejsou (podpora DX. Jestli tomu nerikas skok.

GF4 je jak spravne pise John Don spis optimalizovana GF3.
24.6.2005 12:31:11   0.0.0.xxx 56
GF2 umi pouze DX7, takze odpadnou narocne efekty a muzes parit jak o zivot. Sice gameska vypada jak z roku 0, ale co. ))
24.6.2005 12:43:01   0.0.0.xxx 66
tak neviem neviem na svethardware mi pripadaju niekedy odost na vyssej urovni nez tu.Uz staci len pozriet tie novinky.A hlavne v poslednej dobe tie haldy testov co porobili.Nic vzlom ale toto mi pripadalo ako ciste ritolezectvo a este aj s ohovaranim.A to boli tvoje prispevky fakt na urvoni :-)
24.6.2005 12:48:47   0.0.0.xxx 66
Připadá mi nejake divné že v testu half life 2 jsou karty nVidie limitované na 50 snímků. Jestli tam ATI (ve spolipraci s Valve) nejak blokuje vykon tak je to teda pekna prasarna.
24.6.2005 13:34:55   0.0.0.xxx 66

Nemám zapotřebí lézt někomu do řiti.

24.6.2005 13:55:42   0.0.0.xxx 66
Ayrtone,nemas pravdu ani omylem.Za prve GF3Ti rada prinesla poprve na svet PS1.1 diky cemuz si na ni muzes zahrat i dnesni hry,ktere tuto technologii jiz vyzaduji(pravda,v notne osekane forme co se tyka detailu,ale zahrajes).A za druhe,mel jsem GF3Ti500,kdyz spolubydlici na kolejich mel GF2GTX...velmi zahy prisly gamesky,kdy jsem hral v 1600x1200 a kolega sotva v 1024x768...GF4Ti byly GF3Ti dovedene k tehdejsi dokonalosti,zrovna jako GF7800GTX,nic vic,nic min.
24.6.2005 14:00:22   0.0.0.xxx 66
Ja nevim,ale z reakce autora zcela zrejme vyplyva,ze u G70 je GTX=drivejsimu oznaceni ULTRA.Takze toto reseni by melo byt nejvykonnejsi z cele rady G70.Samozrejme nemuzeme vedet,jestli ASUSum zase nehrabne a nevydaji kartu,ktera bude mit na sobe 4 chipy G70 :o)
24.6.2005 14:05:51   0.0.0.xxx 66
Ten výkon stojí pekne za prd.Na to ze je to novinka a nejvýkonejsi karta od NV,tak nic moc
24.6.2005 15:02:47   0.0.0.xxx 66
Johne Done, za LEVI můžu s čistým svědomím prohlásit, že o žádnou "speciální " spolupráci mezi LEVI a SH nejde. Stačí pokud si spočítáte počet recenzí na obou webech a je to 6:3 pro PCT za květen a 7:3 za duben. Navíc LEVI jako velkoobchod tlačí MSI i Asus, pro nás jsou obě značky klíčové a na stejné úrovni. Nesnažíme se něco upředňostňovat, testované produkty si vybírají samotné redakce, pokud to ovšem není nějaká žhavá novinka či zajímavost, kterou rádi nabídneme sami, aby se o ní veřejnost dozvěděla (opět ovšem záleží na redakci, jestli jej vezme na testování nebo ne). V žádném případě se však nesnažíme nějakým způsobem zasahovat do výsledků testů. Chápu, že nemáte rád MSI, ale jestli někdy na SH dopadly tyto produkty lépe než Asus a vy se s těmi výsledky neztotožňujete, nevypovídá to přece nic o serióznosti či neserióznosti daného serveru.
Omlouvám se za odbočení od tématu diskuze, ale Vaše nařknutí se mě dotklo. Jestli k tomu máte ještě nějaké připomínky, prosím kontaktujte mě na mailu.
S pozdravem
Radim Zavadil, LEVI
24.6.2005 15:16:11   0.0.0.xxx 66
No ja mam MSI GeForce4 Ti4400 (128Mb),Duron 1,3 GHz,512MB ram a parim porad slusne!!! (nekdy i na ultra detjaly - SW:Republic Commando a.j!
24.6.2005 15:17:42   0.0.0.xxx 66
To je fakt, ale jeste nebyli testy a vysledky.......... .No uvidime jak si bude proti Radeonu X900!
24.6.2005 15:18:44   0.0.0.xxx 66
az budou hry ktere vyuziji moznosti tech karet naplno. Kdyby nekdo napsal hru ciste pro G70 tak bys koukal jak by se to na starsich hybalo o poznani hur.... U pc je problem ze za sebou tahne spousty stareho smradlaveho pomaleho HW...
24.6.2005 15:45:13   0.0.0.xxx 65
Nevim kde autor byl na tom, ze cena pujde behem nekolika tydnu ci za par mesicu az na 10.000,- bez DPH. Podle me je to naprosty nesmysl. 600 dolaru je nekde jinde a u nas v obchodech nebude podle me pod 15.000,- Cena 7800GTX od MSI je stanovena priblizne na 17.500,- Jse bud velky optimista ci blazen, nebo vite to co my ne.
24.6.2005 15:52:28   0.0.0.xxx 55
Tak to bych chtel opradu videt, nesdilim vas nazor na to ze cena pujde dolu. Nevim kde jste na tom byli. Ultra spadla za necely rok o 2 az 3 tisice. takze proc by mela 7800GTX byt po prazdninach za 10 mez DPH. Startovaci cena je u 7800GTX od MSI 17.500,- Jste naivni pokud verite v pad cen. Nebude ani u 6800 Ultra.
24.6.2005 16:27:36   0.0.0.xxx 55
10*10+20=40 ?!?! To asi nebude v desitkove ciselne soustave, ze ne ?
Jinak ta kapitola o vnitrnim usporadani pipelines by se mela radeji vypustit, jelikoz je to snuska nesmyslu a dezinformaci.
Kdyby si alespon autor nepletl pixely a vertexy...
24.6.2005 17:04:28   0.0.0.xxx 55
je to dobra karta.. ja si myslim.. o kolik ja vykonejsi o tolik je drazsi.. jenom aby ji to chvilku vydrzelo .. ATI už určite zase taktuje svoje karty aby byly o trochu vkonejsi a pak je vyda.. Ale tešim se.. porad se rika že tempo na trhu udava ATI ale ja bych rekl že je tomu jinak... Myslim si že tak grafarna co je v tom novim Xboxu bude určitě dělo... .. A neco jako G80 ma byt aji v PS3 a tam se ukaže. :-)
24.6.2005 17:09:10   0.0.0.xxx 66
U obou karet jde o omezeni procesorem, pouze HL2 je optimalizovam prave pro karty ATI a ty nasledne jsou schopny efektivneji vyuzit vykon procesoru.
24.6.2005 17:12:23   0.0.0.xxx 66
Tak vyzkousej BF2 :-)
24.6.2005 17:13:22   0.0.0.xxx 66
Náhodou je dost hustá,i když na to,že je úplně nová by mohla mít větší paměť aspon 512MB GDDR3 než má ted 256MB tolik měla i FX5600.Takže by to NV měla s tou pamětí dát do pořádku jinak je ten výkon monstrózní.Playstation 3 pukne závistí.
24.6.2005 17:57:29   0.0.0.xxx 66
By mě zajímalo jak je možný že v grafech s UT 2004 má ta karta u 1024x768 nějakých 103fps u 1280x1024 nějakých 93fps a v 1600*1200 má zas 100. Prostě stejnej test vyšší rozlišení a výkon stoupne...To je nějaký divný by mě zajímalo proč to autor neokomentoval/nevysvětlil.
24.6.2005 18:26:31   0.0.0.xxx 66
Ale jo ja to jen uvitam...
pokud mas neco do kotle, tak to prosim posli na mail. Diky
24.6.2005 18:32:19   0.0.0.xxx 66
nechapem, preco sa vsetky recenzie rozplyvaju nad GF 7800. Od predchadzajucej generacie (X850, 6800GT) je rychlejsia podla udajov z grafu, pri 1280x1024, iba o smiesnych necelych 7%. A rozlisenie 1280x1024 a nizsie su myslim dnes najpouzivanejsie. V casoch LVCD monitorov pri 1600x1200 nehra takmer nikto a v blizkej bucnosti s dalsim rozsirenum LCD bude hrat este menej.
Zrychlenie pod 20% vraj clovek subejktivne nespozoruje, takze zmysel uvedenia 7800 mi z tohto pohladu unika.
V niektorych benchmarkoch bola dokonca pomalsia ako stara GF 6800 Ultra.
Cena je vyssia o 20%, vykon vyssi v praxi len o par percent, spotreba je prakticky rovnaka ako predtym, snad len trochu nizsia hlucnost dava podla mna zmysel tejto karte.
Lebo podla mna vzysenie vykonu o 5%-30%(v praxi asi skor blizsie k tym 5%) asi nedava rozumny dovod na upgrade nikomu.
24.6.2005 18:33:28   0.0.0.xxx 55
Toto rozlišení není pro engine nativní, protože má jiný poměr a odtud pochází jisté zpomalení.
24.6.2005 19:10:40   0.0.0.xxx 66
Taky existuje neco jako AA a AF. A zrcyhleni 2.4x v UE3 mi nepripada jako bezvyznamne. A pokud je nekde pomalejsi, nez 6k8 (nevsiml jsem si ovsem), tak je to chyba mereni.
24.6.2005 20:26:10   0.0.0.xxx 66
Jsem se koukal na www MSI a vypatral jsem i 7800 od MSI http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID =685 mozna ma i ASUS to se jeste kouknu!
24.6.2005 21:40:03   0.0.0.xxx 66
nechapu proc to pouzily, vzdyt tyto ovladace sou totalne na H, catalyst 5.6 dava radeonum o 20% lepsi vykon.
Asi chtely srazit ATi,
24.6.2005 22:02:38   0.0.0.xxx 66
No konečně je na PCTuningu pořádnej článek. Teda ne že by to byl každej den šit, ale tohle se povedlo. Doufám, že mi v pondělí nepředložíte zas výcuc z katalogů jako cenové zpravodajství.
Jinak karta teda není nic moc, už to tu někdo taky psal, čekal jsem aspoň 10000 3dmarků 05. No a právě proto mě zaráží Golden Award - to bych nedal ani omylem, jinej a daleko lepší hardware neměl nic nebo silver, jen se na to koukněte. Když má něco Golden, tak to přece musí bejt super a tohle teda rozhodně není, co si budem nalhávat (ale tu kartu bych teda bral :-))))))). Kéž by vaše cenová prognóza vyšla !!!
24.6.2005 22:09:20   0.0.0.xxx 66
cekal bych vetsi pokrok pri vyvijeni novych gpu a ne jen takove nejake, nemastne neslane neco, co bude zase za pul roku out, a nic na tom nepobezi.
24.6.2005 22:18:37   0.0.0.xxx 66
no ako sledujem..tato karta je dost dobra ..ale,ako bolo z testou zrejme...moc moc kuri..vznikaju velke straty..ktovie kolko moze mat spotrebu..moj 300w zdroj by tu urcite neutiahol
24.6.2005 22:37:39   0.0.0.xxx 66
a pořádně! co to má jako znamenat? vždyt nevidim zadny vykonovy rozdil oproti 6800ultra nebo X850xt...A jestli tam nejaky je, tak je rozhodne tak maly ze to za to V ZADNE PRIPADE nestoji.A CO Z TOHO PLYNE ??? ZE NVIDIA STOJI ZA VELKE H**** !!!!ATI FOREVER A RULEZ ! TEN NOVEJ GPU OD ATI AZ VYJDE TO BUDE TEPRVE NECO...TAKY DRZIM ATI PALCE !
24.6.2005 22:56:24   0.0.0.xxx 66
No z tech testu to moc patrne neni, ale budu se snazit udelat nejaky clanek, kde bude rozebrana rychlost pixel shaderu, kde rychlost dosahuje nekdy i vice nez dvojnasobku GF6800Ultra. Jak podotkl xR->, tak se to projevi predevsim v UE3, kde opravdu rychlost GF7800GTX je ojeste o chlup vetsi nez 6800Ultra SLI, coz je prave ona alfa a omega teto karty.
25.6.2005 07:05:42   0.0.0.xxx 66
"Vertex shadery jsou první v pořadí a starají se o výpočet geometrie scény, což zahrnuje výpočet souřadnic pixelů a jejich následné zpracovaní a vytvoření trojúhelníků (z pixelových čtveřic, což vyplývá z "quad" architektury samotného čipu)"
25.6.2005 07:24:01   0.0.0.xxx 66
sorry za nedodrzeni linie threadu ...
25.6.2005 10:10:54   0.0.0.xxx 66
jen by me zajimalo proc ste nepouzili v testu tech nej grafik na trhu misto X800XT PE X850XT PE
25.6.2005 11:12:42   0.0.0.xxx 66
Protoze mam RX800XT PE a frekvencni rozdil je 520/1120 vs 540/1180, takze jsem nepovazoval za nutne shanet RX850XT PE. Jiste mohl jsem tuto kartu pretaktovat na tyto frekvence, ale proste se tak nestalo...ale toto nepovazuju za nejakou zavaznou chybu, nebot rozdil je opravdu minimalni.
25.6.2005 11:13:53   0.0.0.xxx 66
Jo...psal jsem teorii hodne pozde v noci a v necem se to projevilo:-).
25.6.2005 11:15:32   0.0.0.xxx 66
Jen chyba v tabulce...samozrejme krom 77.72 WHQL byly pouzity Catalysty 5.6. Na jinych ovladacich by tento test moc velkou hodnotu nemel. Prave Catalysty 5.6 poskytuji treba HL2 solidni vykonovy boost.
25.6.2005 11:16:53   0.0.0.xxx 66
No prave ze nevyzkousi.-))
25.6.2005 11:21:18   0.0.0.xxx 66
Musis to chapat v sirsich souvislostech. Hry byly vetsinou limitovany CPU a navic ve vyssich rozlisenich s FSAA a AF je solidni narust vykonu (az k 6800Ultra SLI). Navic rychlost pixel shaderu vzrostla o 100 %, což se projevi predevsim v novych hrach.
Az mi dojde full verze battle fieldu 2 a Splinter Cell Chaos Theory, tak vykutim neco sby bylo videt, ze novy cip je opravdu hodne dobry.
A hlavne to namerim na podstatne vykonnejsi sestave nez je A64 3800+.
25.6.2005 11:27:40   0.0.0.xxx 66
Musis pochopit, ze skore z 3Darku05 nic moc neznamena..je to proste jen skore a tim to hasne...pro dalsi generaci karet by musel byt udelan benchmark, ktery bude testovat ty schopnosti, ktere zaroven reprezentuji relane hry...v tom se 3DMarky a herni realita rozchazeji.
25.6.2005 11:56:50   0.0.0.xxx 66
Hlavny boj vo vykone,spotrebe a cene sa odohra medzi modelmi ATI R520-? a NVIDIA Geforce 7800 Ultra kde oba GPU budu disponovat 32 Pixel Rendering Pipelines.Model Geforce 7800 GTX je iba nutkanim donutit ATI vydat tak svoj dlho pripravovany projekt grafickeho akceleratoru na baze GPU-R520 kde hned po jeho uvedeni a dosiahnutom vykone v testoch vypusti NVIDIA svoju dalsiu zbran a to Geforce 7800 Ultra taktiez s 32 Pixel Rendering Pipelines co posunie Geforce 7800 GTX s 24 Pixel Rendering pipelines do mainstreamu a hlavny boj v High-End sa bude odohravat prave medzi GPU ATI R520-? a NVIDIA Geforce 7800 Ultra.Obidva High-End modely budu vyuzivat vysoky priepustny potencial DDR4 a kazda karta bude disponovat 512MB obsahom pamete.To bude ten pravy boj a nie ukazka modelu od NVIDIE kde vykonovy narast oproti X800 XT PE,X850 XT PE nie je tak velky a to SLI je zbytocne predrazene a nedosahuje ani polovicu narastu vykonu oproti jednej Geforce.Je to vsetko tah reklamy na zakaznika!
25.6.2005 13:04:37   0.0.0.xxx 66
Nepochopil jsem ten tucny vykrik v uvodu: "První!" - a v cem jako? Jahoda na Zive.cz mel recenzi minimalne o den driv...
25.6.2005 13:08:42   0.0.0.xxx 66
Brzda všech dnešních super grafických karet je procesor, za posledních 18 měsíců se výkon grafických karet minimálně zdvojnásobil ale výkon procesorů vzrostl asi tak jen o
30-40%.
Měl jsem skoro 3 roky grafickou kartu MSI Geforce 4Ti 4600 a s ní jsem vystřídal celkem 3 procesory (Athlon 1,2GHz , Athlon XP 2200+ a Pentium 4 2,8GHz sběrnice 800MHz)
a tak mohu potvrdit že výkon stejné grafiky s výkonnějším procesorem může být úplně něco jiného a rozdíl může být i několik desítek procent. Proto předpokládám že procesor který popožene grafiku Geforce 7800GTX na plný výkon ještě není na trhu.
25.6.2005 14:18:51   0.0.0.xxx 66
Mirek Jahoda bude mit recenzi samotne karty az pristi tyden...doporucuju si jeho clanek nejdrive precist, nez se s nim zacnes ohanet:-). Jinak se jedna samozrejme o velmi kvalitni teoreticky clanek o G70, coz je ostatne u tohoto autora zvykem.
25.6.2005 16:15:19   0.0.0.xxx 66
Když tady tak vášnivě debatujete o GK, neporadili byste někdo pls která z těhlech karet je lepší resp. výkonější:

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28602

nebo

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28838

Ta druha ma sice vic pipelines, ale mensi frekvence a min pameti tak ja nevim : )

Dik...
25.6.2005 17:49:04   0.0.0.xxx 66
no ja myslim že 3700+ SAN diego trochu potaktovaný nebo FX57 to jistojistě zvládnou slušně rozběhat ;)
25.6.2005 18:13:15   0.0.0.xxx 66
To zalezi predevsim na aplikaci. Budouci hry (treba ty zalozene na Unreal Engine 3) budou mit shadery s nekolika stovkami instrukci/pixel. Tady ti zadny CPU nepomuze a bude zalezet ciste na GPU. Samozrejme, pokud nebude brzda uplne nekde mimo grafiku, jako napr. AI. Ale vzdy si muzes zvysit kvalitu brazu. Na takovy 16-32x SSAA, ktery se pouziva u filmu, nebude dostatecne rychla karta ani za 5 let.
25.6.2005 18:14:33   0.0.0.xxx 66
Pro testovani rychlosti pixel shaderu doporucuji program ShadeView (www.shadeview.net). Na porovnani by byl zajimavy predevsim shader "Bicubic Filter", ktery obsahuje mnoho instrukci "MAD".
25.6.2005 18:15:28   0.0.0.xxx 66
MAD
25.6.2005 18:18:53   0.0.0.xxx 66
zaradim to...pak samozrejme D3D RightMark, 3DMarky a nejake benche ketre pouzili na xbitu..
25.6.2005 18:38:23   0.0.0.xxx 66
neví tady nekdo co to GTX znamená? proc treba ne geforce 7800BAGR .
25.6.2005 20:00:30   0.0.0.xxx 66
Takovy INTEL uz vic jak pet let nevytahl novy desktopovy procak na denni svetlo...parchanti:o(((
25.6.2005 21:39:32   0.0.0.xxx 66
hmm mas pravdu...nebudu se hadat :-D. ja mam full bf2 a rikam ti na my sestave A64 3000+,soc 939,2x512mb ddr400 transcend cl2,5,G6600GT leadtek - OC,200Gb hdd .No a zkousel sem singleplayer na 1024x768xhigh detaily BEZ aa nebo af ! a hra se kousala jak prase.bylo tam asi 16 hracu.no asi to smazu. Je mozny aby se to kua kousalo ? Jo a ty rikas ze to zkusis na lepsi sestave nez je a64 3800+ ? Proboha nevim co by bylo jeste vykonnejsiho... Athlon FX ? v tom pripade ti zavidim sefe !! :-DDD
26.6.2005 08:54:24   0.0.0.xxx 66
No, nejake vysledky jsem tam uz nakonec vybral (dokonce ty mene CPU-limited nez tady), ale je fakt, ze jeste zdaleka nemam dotestovano na poradny clanek (ale mohl jsem si taky dat bulvarne prvni!, protoze shw ma pomalejsi refresh serveru a NDA propasli o vice nez 40 minut :-D)

Ale jinak je az legracni, kolik toho o GF7800 vsude je, doufam, ze aspon na vsech trech ceskejch serverech, ktery jsou schopny karty otestovat (pct, shw, zive) budou trochu jiny testy, cpu, karty pro srovnani ... Ono uz ted jsem premyslel, jestli vlastne nestacilo napsat teorii a udelat ten vytah hernich testu, protoze ty, co je budou zajimat podrobne testy si to nejspis uz v minimalne 10 kvalitnich zahranicnich recenzich stejne precetli ...

Jinak dobrej napad s tou "teplotni mapou" na karte, to se mi libi, dalsi z sanci, jak mit neco navic.
26.6.2005 09:52:28   0.0.0.xxx 66
Neco jako San Diego na 2.8GHz by mohlo pomoci:-). Ten Battle Field 2 (demo) se mi taky zacalo kousat i na testovaci sestave...takze problem je nekde jinde...prej v nejakem win32 modulu..ale do toho nevidim...v plne verzi by to melo byt osefovane.
26.6.2005 12:41:40   0.0.0.xxx 66
Co je to SLI?
26.6.2005 19:41:48   0.0.0.xxx 66
Moc se pri cteni bavim, hlavne rivalitou mezi dvemi znackami mezi kterymi neni prakticky zadny rozdil, bud je na trunu jedna nebo druha a ikdyz platime za GK cim dal tim vic, upgrady jsou stale castejsi a drazsi, masirujeme si ego na tom jak reprezentujeme jednu nebo druhou kartu, jako by jsme byli jeji sponzori, ale mi opravdu jsme a jsme tak hloupi... a graficke orgie nikde, naopak si lameme hlavu nad tim, proc nam karty svoji vahou vylamuji sloty, proc clovek musi poslouchat zvuk turbiny, proc silnejsi zdroj, proc vic prachu za elektriku, proc, proc, proc... a ja to chci taky, vyrobci hardware jen tak,tak dohaneji vyrobce softwaru, myslim si, ze jejich naskok se bude neustale zvysovat- pocitacova horecka. Ja sam mam od vanoc Msi NX6800GT a myslim si, ze jsem blbec, ze jsem si tak predrazenou kartu koupil...
27.6.2005 07:40:52   0.0.0.xxx 66
tak díky- to mě nenapadlo
28.6.2005 15:58:10   0.0.0.xxx 66
Nevím jestli je to tu už někde napsané,ale GTX znamená v tomto případě ultra, nvidia už asi nebude vydávat karty ultra ale GTX
29.6.2005 17:33:35   0.0.0.xxx 66
Prý podle průzkumu nVidie Ultra znamená pro uživatele spíše jakousi nedostupnost, tak to přejmenovali.
30.6.2005 00:42:42   0.0.0.xxx 66
rekl bych, ze v tomhle pripade bude chyba ve Tvym compu. Kamos ma stejnou sestavu a BF2 mu chodi naprosto plynule +16AF. Ja mam AXP3200+, 2x512 a GF6600nonGT (pravda trochu pretocenou a bez toho 16af mi to chodi stejne.
30.6.2005 00:52:30   0.0.0.xxx 55
Jo jenomze ta 5600 ma tech 256MB jen proto, aby dohnala vahu
30.6.2005 12:17:37   0.0.0.xxx 57
Já se zajímám o počítače už hezkejch pár let (od atari, přes Amigu a Pentium 166 až k týden starýmu kompu s ASUS EN6600 TOP) Postavil jsem si za těžce vydřený prachy tenhle komp: Deska ASUS A8N-E, nForce4 Ultra, 2x 512MB Kingmax DDR500, Asus EN6600 TOP, AMD Athlon 64 3000+ Venice. Za tyhle čtyři věci + 400W zdroj a kvalitní chladič procesoru jsem dal necelých 15 000,- Kč. Na grafiku jsem si plácnul masivní pasiv od Prime Cooleru se dvěma heatpipe trubicem za 700,-, na čipset desky jsem dal taky pasiv a mám neskutečně tichej počítač, na kterým si zahraju naprosto cokoliv i s vyhlazováním a nemůžu si to vynachválit. Přijde mě jako neskutečný šílenství vyhodit za aktuální "TOP GRAFIKU" třeba 15 000,-!!! Dobře vím, že tehle můj počítač bude za tři roky naprosto odepsanej, ale tak je to se vším, já si doma užívám velice solidního výkonu a hlavně ticha! Když slyším jet ty bzučáčky co dávaj na ty grafiky, musím se smát! 6600 má u mě, v dobře větraným case, při maximálním zatížení 62 stupňů a procesor 33!!! Já bejt váma, než se nechat zlákat bodama v 3D marku, uvědomte si, co na tom kompu vlastně budete dělat a pak nakupujte. Na co zbytečně utrácet - Navíc ta 6600 od Asusu (TOP verze!!!) se dá ze 400MHz přetaktovat až k 600MHz, což je rychlejší než GT a přitom ta karta se dá pořídit se super chladičem do 4500,-Kč!!!
1.7.2005 08:54:26   0.0.0.xxx 66
Tato karta se jeste ani neprodava a vy tvrdite, ze za par tydnu nebo za nejaky mesic bude stat 12.000,- to je pekna hovadina, jeji cena je stanovena na 17.000,- az 18.000,- Docela by me zajimalo kde jste na tom nesmyslu o snizeni ceny byl ? Za tu cenu co jste napsal se nebude prodavat ani Ultra. Jinak mezi nami mam X800XT PE a jsem spokojen.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

5 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.