Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
autor: Štefek Petr , publikováno 1.7.2005
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
Protože nové dítko nVidie GeForce 7800GTX si vyžaduje opravdu velkou pozornost a nutno dodat že zaslouženou, přichází tedy i PCT s komplexnějšími testy, které ukáží výkon této karty v pravém světle, ještě před příchodem nových her na moderních grafických enginech, které potenciál čipu G70 patřičně využijí. Oproti minulému článku byly testy obohaceny o 5 nových s komplexním vyhodnocením výkonu. Přítomna je nově například hra Splinter Cell Chaos Theory nebo vynikající benchmark pixel shaderů ShadeMark 2.1. {mospagebreak title=G70 srdce GeForce 7800GTX} 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

GeForce 7800GTX je přímým nástupcem řady GeForce 6xxx, kterou nVidia před časem smazala fiasko s předchozí architekturou GeForce FX 5xxx (5200 až 5950, čipy NV30 a NV35 - Achillova pata FX paradoxně spočívala ve velmi flexibilní architektuře, která potřebovala značné úsilí ze strany programátorů). Nvidia, přes všechny pochybnosti a spekulace o neschopnosti vydat solidní grafickou kartu se stejnou nebo menší spotřebou a vysokým výkonem, řadou 6xxx velmi mile překvapila (mnozí dnes máte v počítači grafiku GeForce 6600GT).

Nové označení čipu (od NVxx k Gxx) má znamenat jakýsi symbol přechodu na zcela novou technologii a také (joro: a to především) změnu marketingového stereotypu. Proč si nVidia zvolila právě označení G70 zatím zůstává utajeno, ale pravděpodobně se jedná jen o změnu zaběhnutého stereotypu. Samotné kódové označení G70 se objevilo již před mnoha týdny v ovladačích ForceWare, což zavdalo internetové komunitě k poměrně slušným spekulacím, které ale v většině případu vedly k zbrusu novému grafickému jádru, které pomůže nVidii opět na výkonnostní trůn, který ztratila v souboji minulé generace čipů (NV45 vs. ATi R480).

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
- GeForce 7800GTX -

Veškerá teorie byla popsána v předchozím článku a nám se tedy zbývá podrobněji podívat na výkon GeForce 7800GTX ve hrách a aktuálních benchmarcích. Pro srovnání byly použity karty GeForce 6800Ultra (512MB a 256MB) a také Radeon X800XT PE, který je výkonově podoben současné špičce ATi Radeonu X850XT PE (vyšší takty 540/1180MHz vs 520/1120MHz u RX800XT PE).


 Radeon X800XT PEGeForce 7800GTXGeForce 6800Ultra
VPUR480G70NV45
Výrobní proces0.11 ľm TSMC0.11 ľm TSMC0.13 ľm TSMC low-k 
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů160 milionů302 milionů222 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
Paměť256 MB256 MB256 MB
Takt čipu520 MHz430 MHz400 MHz
Takt pamětí560 MHz
(1120 DDR)
600 MHz
(1200 DDR)
550 MHz
(1100 DDR)
Paměťová propustnost35. 8GB/s38.4 GB/s35.2 GB/s
Fill-rate (single-texturing)8250Mpixel/s6900 Mpixel/s6400 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)8250 Mtexel/s10300 Mtexel/s6400 Mtexel/s
Vertex Shader686
Počet Pixel Pipelines162416
Počet TMU/pipeline111
Vertex Shader verze2.0 (b)3.03.0
Pixel Shader verze2.0 (b)3.03.0
DirectX9.0 b9.0 c9.0 c
AntiAliasing2-4x RGMS
6x Sparse
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
AA specialityTemporal AA,
Centroid Sampling
kombinace SS+MSkombinace SS+MS
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz
Další technologie3Dc Compression
Temporal AA
UltraShadow
Transparent AA
Intelli Sample 4.0
3Dc Compression
Temporal AA

{mospagebreak title=Testovací sestava a metodika} 

Metodika je opět jasná a průhledná. Dnes jsme se soustředili na výkon ve hrách a hlavně na vyhlazování, které najdete v grafech v požehnaném množství. GeForce 7800GTX byla naměřena v včech možných módech vyhlazovaní, což znamená jak transparentní vyhlazovaní na základě MS a SS tak i obyčejný MS a SS. Výčet zkratek v grafech je v následujících vysvětlivkách.

Nově přidané hry měly problém s FSAA, a tak byly naměřeny pouze bez vyhlazování, což nijak nesnižuje výpovědní hodnotu. Splinter Cell Chaos Theory má FSAA vypnuto pravděpodobně kvůli HDR, kde dochází k artefaktům. Na jiných serverech (ne na všech) se jim podařilo s FSAA tuto hru naměřit. Je pravděpodobné, že testovali bez HDR.

  • GeForce 7800GTX - T MS = Transparent Multi-Sampling

  • GeForce 7800GTX - T SS = Transparent Super-Sampling

  • GeForce 7800GTX = non Transparent Anti-Aliasing

Výkon pixel shaderů dobře ilustrují benchmarky jako ShadeMark 2.1 a přítomny jsou i celkové testy (D3D RightMark a 3DMark05).

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3800+ (2400MHz, 512kB cache)
  Chladič CPU  BOX
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardGigabyte  GA-K8NXP-SLI
OvladačeForceWare 77.72
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 77.72 WHQL
Catalyst 5.6 WHQL (oficiální)

  Teoretické testy

3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III

 

3DMark 2005

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

{mospagebreak title=D3D RightMark} 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
Výkonová tabulka GF7800GTX se základními takty
Výkonová tabulka přetaktované GF7800GTX s takty 480/1240MHz
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
Výkonová tabulka podtaktované GF7800GTX s takty 400/1100MHz pro srovnání s GF6800Ultra
Výkonová tabulka GF6800Ultra 256MB se základními takty
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon
Výkonová tabulka GF6800Ultra 512MB se základními takty
Výkonová tabulka Radeonu X800XT PE 256MB se základními takty

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

D3D RightMark ukazuje, žen nová architektura s upravenými pixel shader jednotkami má sil na rozdávání. Místy až trojnásobný výkon oproti GeForce 6800Ultra, a to je vynikající výsledek pro nVidii.

{mospagebreak title=ShaderMark 2.1} 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

ShaderMark 2.1 je DirectX 9.0 benchmark pro měření výkonu Pixel Shaderů a používá High Level Shading Language, který vyvinula společnost Microsoft a příští grafické hody v nových hrách se budou řídit právě tímto výtvorem Microsoftu.

BenchMark ukazuje dost podstatnou převahu nad minulou generací karet, které mají proti GF7800GTX značný výkonový schodek. Nová karta nVidie vyhrává o celých 65%, což je velmi pěkné. Po mírném přetaktování vyhrává až o 85%.

{mospagebreak title=Prince of Persia: Warrior Within} 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

*GF7800GTX byla podtaktována na 400/1100MHz pro srovnání se stejně taktovanou GF6800Ultra

V porovnání obou čipů na shodných frekvencích vítězí s přehledem G70. Hra nevyužívá pokročilých shaderů ani HDR, takže výkonový náskok není příliš velký. Zelená barva v tabulce značí + procenta a červená logicky - procenta.

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

**GF7800GTX byla  na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

**GF7800GTX byla  na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra SLI

V celkovém hodnocení je GF7800GTX je lepší než o hodně dražší řešení v podobě dvou GF6800Ultra ve SLI. Tato hra není příliš náročná, ale dobře ilustruje výkon nové karty. Z prapodivného důvodu nefungovalo FSAA, pravděpodobně nějaký bug driverů.

{mospagebreak title=Splinter Cell: Chaos Theory} 

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

*GF7800GTX byla podtaktována na 400/1100MHz pro srovnání se stejně taktovanou GF6800Ultra

Zelená barva v tabulce značí + procenta a červená logicky - procenta. Tabulky mají oproti grafům výhodu přímého procentuálního srovnání obou řešení a jednotlivých frekvencí.

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

**GF7800GTX byla  na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

**GF7800GTX byla  na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra SLI

Splinter Cell: Chaos Theory dobře ilustruje náskok GF7800GTX se zapnutým HDR, které tuto kartu na kolena rozhodně nedostane. Jedině kombinace dvou GF6800Ultra předčí tuto kartu, avšak pouze co se týká průměrného FPS. Důležitější minimální FPS ukazuje, že SLI nemá šanci a GF7800GTX se tak stává vynikající volbou pro nové hry, kde bude HDR na denním pořádku.

{mospagebreak title=Doom 3}

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

Verze 1.3
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

{mospagebreak title=FarCry}

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

VerzeFarCry 1.3
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004}

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

VerzeUT2004 3355
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All, mapy primeval a bench3

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

{mospagebreak title=Half-Life 2}

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

VerzeHalf-Life
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Stažení benchmarkuHL2 timedemos

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

{mospagebreak title=Závěr} 

Po shlédnutí všech testů budou jistě všichni suhlasit s tím, že se jedná o velmi povedený kousek hardware, který má potenciál na to, aby zvládl příští generaci s dobrý FPS a kvalitním zážitkem ze hry, protože zvládne i většinu grafických lahůdek, které budou nové enginy nabízet.

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

GeForce 7800GTX je jist lepší volbou než karty předchozí generace, tedy pokud je řeč o high-endu a překonává i GeForce 6800Ultra ve SLI, které sice mají vtší surový výkon, ale neobsahují vylepšení pixel shaderů (Multiply Add), což bude v budoucnu znamenat ješt větší výkonový propad.

nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon

Pokud ATi přijde s výkonnější kartou (za předpokladu, že zvládne 90nm technologii), tak bude tato karta nejspíše výkonově poražena, ale pravděpodobně jen o malý kousek. Souboj G70 vs. R520 bude pravděpodobně ještě velmi zajímavý a nVidia má pro případ nouze v záloze ještě čip G80, bohužel jeho specifikace jsou zastřeny hromadou spekulací.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.7.2005 11:41:08   0.0.0.xxx 86
Dobrá práce autore
1.7.2005 12:24:57   0.0.0.xxx 66
celkom to de ale nie je to dobry clanok
1.7.2005 12:31:28   0.0.0.xxx 56
Ty kraaavo, v tom Shader Marku to je celkem mazec.
Tak uz by ale mohla zacit padat cena a taky vyjit fudo...
1.7.2005 12:31:59   0.0.0.xxx 65
A preco?:-)
1.7.2005 13:54:21   0.0.0.xxx 66
Dobrý článek!
Konečně někdo ukázal, že G70 má tajná esa v rukávech.
1.7.2005 14:30:04   0.0.0.xxx 66
Chválím že jste změnili metodiku měření, nejnižšší FPS je pro hraní dost důležité, dobré jsou taky testy které ukázaly potenciál do budoucna
1.7.2005 14:38:31   0.0.0.xxx 56
chyba mi tu porovnanie s Ati 850XTPE ... ale inac good job
1.7.2005 15:20:51   0.0.0.xxx 66
To nemusi, protoze ma pouze mirne vyssi takty ...X800XT PE 520/1120 vs X850XT PE 540/1180...skoro nepodstatny rozdil.
1.7.2005 15:24:17   0.0.0.xxx 66
Fakt pěkný článek :-)

I s ohledem na to jak tu kartu někdo hrozně zatracoval :-))

Ne Vážně. Super článek!
Odborný, pěkně udělaný.

Kdybych víc takových článků našel v Computeru a podobně,
nebylo by mi ani líto těch vyhozených peněz.
1.7.2005 15:25:53   0.0.0.xxx 56
Jistě, není tam chumel technických věcí, přesto je podle mě ten článek na mimořádně dobré úrovni.
1.7.2005 15:44:37   0.0.0.xxx 66
Diky. Snazil jsem se trosku zmenit metodiku u her. Bohuzel u nekterych her je mereni pres Fraps docela casove narocne, ale podle me je takto lepsi udelat 5 her, nez nastrilet tam 10 her jen s beznym AVG FPS jako je obvykle. Budu se snazit, aby ostatni testy (rozumej hry) byly ve stejnem duchu jako kapitoly Splinter Cell a POP Warrior Within.

Pokud mate jeste nejake navrhy, tak se vyjadrete.
1.7.2005 15:51:31   0.0.0.xxx 66
Může mi někdo zodpovědět, kam se poděl příspěvek od tohoto autora? Již delší dobu si všímám jeho příspěvků a zdá se, že dané věci opravdu rozumí. Zajímá mě tedy jeho názor a případná kritika. Kritizoval článek dost, ale co když měl pravdu, vy to opravdu neunesete? Proč autor, místo toho, aby se k jeho příspěvku vyjádřil a buď ho vyvrátil, nebo potvrdil, raději kritiku smaže. Co když opravdu dezinformujete lidi!
Poslední dobou jdete jako odborně zaměřený web hodně k zemi, a ještě si takto zametáte cestičku??? Děte do prdele, nestojí mi za to, tady chodit a nechat sebou manipulovat.
1.7.2005 15:56:44   0.0.0.xxx 66
pekna vychcavka na lidi ta velikost pameti... mega-rozdil v cene, ve vykonu ani prd navic...
1.7.2005 15:59:09   0.0.0.xxx 66
ale je krasne vydet ze SLI v 6800 je celkem na nic )
1.7.2005 15:59:39   0.0.0.xxx 66
Je jasné,že tuhle kartu brzdí procesor,ale jedno se upřít nedá,pokud by nebyly opt,hry pro NV nemela by proti ATI šanci.Navíc je už ted jasné že nový radeon Tuhle kartu vydrtí s naprostým přehledem.Nějak Amíkům ujíždí vlak.A taky je jasné,že tahle karta na UNREAL 2007 rozhodně stačit nebude.Nejsem nějaký horlivý příznivec ATI,ale výkon cena(i bez optimalizací)hraje pro ATI.
1.7.2005 16:12:11   0.0.0.xxx 66
No mas pravdu...no-xe cirou nahodou znam a mas pravdu...opravdu remeslu rozumi, ale mohu te ujistit, ze sis zrejme spletl diskuze pod clankem:-). Asi jsi mel namysli clanek Ondreje Vopicky, kde se Jirka skutecne vyjadril.
1.7.2005 17:11:49   0.0.0.xxx 66
a otevri oci..tohle je karta co ukazuje barvy jake jsou..ne jen orezane jako Ati.10 let jsem pouzival NV..ted jsem si na popud vsech dobrozdani koupil X800XT a je to tragedie.Tam kde jsem mel driv na NV peknou texturu..mam ted rozmazlou smouhu..vykon to ma desnej,ale jen za cenu ochcavky..coz mi vadi.Prodavam a kupuju G70..je to moderni karta se solidnim vykonem a potencialem do budoucna...Ati zdar.
1.7.2005 17:42:15   0.0.0.xxx 65
Článok som si so záujmom prečítal a ďakujem autorovi, že nám prináša nové infošky ohľadom nového HW hneď, ako to ide.
Len dve pripomienky:
1.V tabulke porovnávajúcej parametre X850, GF6800U a GF7800GTX si autor zle vypočítal fillrate pri NV 50.Ako nás učili už na základke,24 pipelines x 430 MHz sa rovná 10320 Mpixelov a nie to, čo je uvedené v tabuľke.A kedže majú všetky porovnávané karty len 1 text. jednotku na 1 pipeline, ostáva výkon rovnaký aj v megatexeloch.
2.V závere článku som narazil na citujem "...GeForce 7800GTX je jistě lepší volbou než karty předchozí generace, tedy pokud je řeč o high-endu a překonává i GeForce 6800Ultra, které sice mají větší surový výkon, ale neobsahují vylepšení pixel shaderů (Multiply Add), což bude v budoucnu znamenat ještě větší výkonový propad...." koniec citácie. Odkiaľ autor zobral že GF 6800 Ultra má väčší surový výkon ako nová GF7800 GTX ? Asi je to tým piatkom, tak Vám prajem pekný víkend a dopísania...a držím palec
1.7.2005 18:20:56   0.0.0.xxx 66
nez neco prohlasim za blud ... 430*16=6880...G70 je asi tohle 24/16/32(pix/tex/z samples) zustava stejne jako minule genrace, takze udaj je v poradku.

No v zaveru jsem vynechal dulezity dovetek SLI...jist nemusim vysvetlovat, ze 2*16 pixel pipelines se svym fill-rate ma vetsi surovy vykon. opravim.
1.7.2005 18:42:01   0.0.0.xxx 66
Aby me nekdo nebral za slovicko, tak se jedna o to, ze G70 ma stejne jako NV45 16ROP, takze neznamena, ze kdyz ma 24 PP, tak taky dokaze vykreslit 24 p za takt.
1.7.2005 19:11:59   0.0.0.xxx 76
SLI je na nic s kazdou kartou, protoze pomer cena/vykon je zde proste UBOHY. Uvazujici lide to pochopili ihned po prvnich testech, tem ostatnim, kteri na SLI stale veri, nepomuze ani svecena voda.
2.7.2005 09:34:14   0.0.0.xxx 66
Ok, sorry máte pravdu s tým fillratom. Aj ten záver ma mohol napadnúť, že ide o SLI. Veď ako inak...Veľa štastia a ako sa hovorí trikrát strihať a raz merať :-)
2.7.2005 10:34:33   0.0.0.xxx 66
Cituji: "Navíc je už ted jasné že nový radeon Tuhle kartu vydrtí s naprostým přehledem"
Tak ten nový radeon-ten tu zatím neni. Takže, nikoho te'd nevydrtí a G70 se ted ujímá vlády. Až příjde ATI s FUDO, tak si ještej počkej na cenu- a myslím, že poměl cena-výkon bude hrát do ruky nVidii. Ono 32pipek na FUDO se dost projeví na ceně.
Strašne me dostává, že ATI fandové se tu ohánějí nečím, co de facto ještě není. To je jako bych říkal: "Za 5 let přijde taková a taková karta a ta nVidii vydrtí!!!"
Uvidíme, posečkáme, ale zatím G70 A't žije královna!!!

2.7.2005 11:07:23   0.0.0.xxx 66
měl jsem Radeon DDR, GF3Ti500,GF4Ti4600,R9800,X800XT a nevšiml jsem si, že by nějaké hry vypadaly jinak na NV či ATI
2.7.2005 12:28:48   0.0.0.xxx 66
Máš pravdu, že jsem kritizoval, ale byl to skutečně článek Ondřeje V. (ze 30.6.) K této recenzi nemám připomínky ;-)
2.7.2005 13:27:47   0.0.0.xxx 66
To je moc pěkná zbírka,nechceš si otevřít muzeum.
2.7.2005 16:46:29   0.0.0.xxx 66
Nejsem zadnym priznivcem nVIDIE ani ATI.1)Ale ohanet se necim co neni je blbost.2)A jaka bude cena noveho Raodonu X900XT-PE???????!3)A podle spekulaci ma jeste nVIDIA schovane v zasobe cip G80, ale treba ne.4)Takze ted je ´´na koni´´ nVIDA se svou 7800HTX!
2.7.2005 16:47:20   0.0.0.xxx 65
Nejsem zadnym priznivcem nVIDIE ani ATI.1)Ale ohanet se necim co neni je blbost.2)A jaka bude cena noveho Raodonu X900XT-PE???????!3)A podle spekulaci ma jeste nVIDIA schovane v zasobe cip G80, ale treba ne.4)Takze ted je ´´na koni´´ nVIDA se svou 7800GTX!
2.7.2005 16:48:19   0.0.0.xxx 66
Samozdrejme 7800GTX ;) .
2.7.2005 16:49:10   0.0.0.xxx 66
Samozdrejme 7800GTX .
4.7.2005 10:21:22   0.0.0.xxx 66
Žádal jsem redakci o smazání tohoto příspěvku, jelikož jsem si hned všiml, že jsem si spletl články. A protože se tu stává, že mizí nepohodlné příspěvky, nechal jsem se trošku vytočit. Jenže evidentně i tak na mě redakce kašle, takže aspoň takhle se omlouvám za tento konkrétní případ.
4.7.2005 10:31:53   0.0.0.xxx 66
A Millisx je zticha... vypadá to, že se trochu ztrapnil :-)
4.7.2005 10:32:58   0.0.0.xxx 66
Aha... sem si neaktualizoval stránku a ztrapnil sem se sám :-)
4.7.2005 10:37:58   0.0.0.xxx 66
Tak aspoň se vyjádřim k článku: minimální FPS je to, na co celou dobu čekám. Průměrný sou bezva, ale vypovídaj o hře jen zčásti. Nejlíp je to vidět tam, kde sou velký rozdíly mezi MIN a AVG. Sám dost nesnášim, když hraju hru, kde mi Fraps ukazuje, že mám 50 až 70 snímků, ale sem tam se to nepříjemně zacukne a často tam, kde to neni vůbec potřeba. K čemu sou mi relativně vysoký hodnoty FPS, když to zacuknutí kazí hratelnost?

Zajímalo by mě, kolik je minimální FPS, aby se mi zdála hra plynulá... :-)
4.7.2005 10:50:49   0.0.0.xxx 66
No ja jsem, žádný mail s žádostí smazaní nedostal...ale já jsem zastánce, aby zůstalo v diskuzi vše co do ní bylo nápsáno:-)...má to určitý výchovný charakter a u některých to(nebudu jmenovat) zafungovalo:-)).
4.7.2005 10:53:29   0.0.0.xxx 66
min a avg FPS je vyborna vec, ale nekde je to velmi problematicke namerit se solidni vcypovidaci hodnotou, takze se muze stat, ze nektere hry budou testovany bez min FPS. Ale muzete se vyjadrit k tomu, jestli je lepsi mene her (cca 5) se vsim vsudy nebo vice se standardni metodikou.
4.7.2005 12:50:15   0.0.0.xxx 66
Jsem pro minimální snímky u HL2 a D3 :-)
4.7.2005 12:51:50   0.0.0.xxx 56
Supr clanek uz se tesim az si ji koupim. Jen bych se chtel zeptat na vysledky v tabulkach srovnavajicich vykon NV45 a G70 u Splinter Cell. V grafu a v tabulce pod nim jsou totiz uplne rozdilne cisla (u srovnani G70 na zakladnich frekvencich s NV45). Tim padem tam dost divne vychazi procenta (ve srovnani s tabulkou pred tim - podtaktovana G70), ktere by logicky mely vychazet vyssi u zakladnich frekvenci a ne u podtaktovanych.
4.7.2005 19:09:11   0.0.0.xxx 66
Článek jako celek se mi líbil, ale chtělo by to nějak více zdůraznit, že se nepoužívají ekvivalentní módy vyhlazování u ATi a nVidie (často rozdíl nepoznáte, ale jsou hry a situace, kdy je rozdíl propastný - třeba stíny...).Nehledě na to, že 8xAA od nV je kvůli použití supersamplingu mnohem výpočetně náročnější. Možná to vidíte jako drobnost, ale celkem mi trvalo, než jsem pochopil jakto, že je X800XT v D3 a 1600*1200 o 35% výkonnější, než 6800U...
4.7.2005 22:12:28   0.0.0.xxx 66
jak se ted divam, tak tam opravdu neni, ze ATi pouziva pixel shadery 1.1...publikacni system zlobi.-(...uz jsem to jednou pripisoval:-).

S tim mixem MSAA a SSAA je to tak...pouzol jsem nevyssi mozny level AA pro kazdou kartu...nehlede na to, ze Temporal AA u ATi je pri nastaveni 6x kvalitnejsi nez 8x u nVidie. To smazala az GF7800GTX se svym transparentnim supersamplingem. Ale pravda je, ze je nutne vzit v uvahu, ze ne kazdy vi, co znamena 8(6)xFSAA v grafech..priste tam bude popisek pod grafem.Diky

Jinak je smutne, ze nVidia zablokovala SS pro HDR...ten muze fungovat, byt s obrovskym propadem FPS (MSAA s HDR nefunguje).
5.7.2005 00:14:37   0.0.0.xxx 66
Bych se celkem i hádal - rozdíl na hranách je neznatelný (ať už v prospěch jednoho či druhého) pokud nesleduje snímek po snímku(a s tím je zase problém u TAA, že ...). Ale 8xAA od nV už i bez transparentního AA vyhlazuje i to, co 6xAA od ATi ne - to jsou ty okraje stínů, o kterých jsem psal - a tam je rozdíl opravdu poznat i v rychlejším pohybu.
11.7.2005 13:37:38   212.96.165.xxx 56
Jestli klesne cena,tak bych si ji koupil
11.7.2005 13:37:54   212.96.165.xxx 66
Jestli klecne cena,tak bych si ji koupil
13.7.2005 12:14:41   84.47.89.xxx 65
uz aby som zacal sporit
13.7.2005 16:24:55   213.81.186.xxx 66
Tá 256MB verzia je pre fajnšmekrov vyžadujúcich najvyššiu kvalitu zobrazenia v rozlíšení 1280x1024 a vyššie. 128MB verzia to už nezvládne. To len na odpoveď jednému pacientovi.
Držím palce nVIDII, lebo Ati už veľa krát sklamala a vôbec si nevzala ponaučenie, najmä v ovládačoch a pod.

Asi si 7800GTX kúpim...

j.
19.2.2006 18:09:07   85.135.10.xxx 44
nasel jsem tuto fotografii a lisi se na ni ta grafika s tim obrazkem co mate v uvodu
myslim ten maly cerny pasiv u napajeni
muzete mi napsat co toje za model na fotce
diky
hlavne jestli to je gt nebo gtx verze
ramka?
a vyrobce karty
diky,odpoved prosim na e-mail ci
icq:218-154-182
na foru budu az za tyden
19.2.2006 18:11:49   85.135.10.xxx 44
http://im.lide.cz/photo/big/53/6029153-3532002.jpg

tady je ta fotka co jsem nasel,a nevim co to je za verze
diky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.