Hlavní stránka Hardware Grafické karty Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1
Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1
autor: Štefek Petr , publikováno 4.4.2005
Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1
"Dejme dohromady nápad se spojením dvou karet v jednom systému, který se zrodil v hlavách inženýru společnosti 3Dfx a přidejme k němu pár "vychytávek" konkurenčních společností, nad kterými jsme v minulosti z ješitnosti ohrnovali nos a máme zde "naší" novou technologii, pro kterou vybereme alespoň velmi originální název SLI, aby všem bylo předem jasné o co jde. Vše podpoříme masivní marketingovou kampaní a určitě bychom měli slavit úspěchy na všech frontách." {mospagebreak title=SLI - od zrodu po současnost}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

3Dfx (R.I.P.) byla společností, která přinesla do světa 3D akcelerace spoustu nových technologií, které chtě nechtě ovlivňují vývoj grafických akcelerátorů až dodnes (single-pass multitexturing, HW FSAA, multiprocesing, vývoj LOD mip-mappingu, SoftShadows, Soft Reflections, Depth of Field a Motion Blur). Mezi tyto technologie můžeme zařadit i SLI (Scan-Line Interleaving), která umožnila využít dva 3D akcelerátory Voodoo 2 v jednom systému. Zdůrazňuji, že šlo karty, které měli jen 3D jádro a 2D operace ponechávali na externích kartách.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

- Voodoo 2 SLI -

Tato technologie fungovala na jednoduchém principu rozdělení sudých a lichých řádku mezi obě karty, takže výsledný snímek byl tvořen dvěma akcelerátory, které se podílely na renderované scéně rovnou měrou. Velká výhoda tohoto řešení byl teoreticky zdvojnásobený fill-rate, což umožnilo výrazný posun ve výkonu a rozlišení 1024x768 se stalo plynulou skutečností (samostatná Voodoo1 640x480 a Voodoo 2 800x600).

 Voodoo 2Voodoo 2 SLI
čipsetVoodoo 2Voodoo 2
Výrobní proces0.35 ľm TSMC0.35 ľm TSMC
Počet transistorů4 milióny2x4 milióny
Paměťová sběrnice192-bit EDO DRAM192-bit EDO DRAM
Paměť8-12 MB16-24 MB
Takt čipu90-95 MHz90-95 MHz
Takt pamětí90-95 MHz90-95 MHz
Paměťová propustnost2,16 - 2,28 GB/s2,16 - 2,28 GB/s (efekt. 2,88 - 3,04 GB/s)
Fill-rate (single-texturing)90-95 Mpixel/s180-190 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)180-190 Mtexel/s360-380 Mtexel/s
Vertex Pipelines12 (efektivně 1)
Počet Pixel Pipelines12
Počet TMU/pipeline22
Vertex Shader verze- (HW TSE)- (HW TSE)
Pixel Shader verze--
DirectX6.0 6.0
AntiAliasing-pouze profi verze (RGSS)
AA speciality-pouze profi verze (programovatelná mřížka)
Integrované RAMDACy24 bit / 135 MHz (externí)24 bit / 135 MHz (externí)

Toto řešení přijaly i společnosti zabývající se profesionální 3D grafikou (Quantum 3D a RealVison), které postavily své systémy na daleko větším počtu současně zapojených karet. Příkladem budiž opět Quantum3D se svým Mercury grafickým subsystémem, kde současně pracovalo 8 karet s čipsety Voodoo 2. Obrázky a některá fakta jsou převzaty z webu 3dfx.cz.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

- Quantum3D Mercury -

Nvidia tedy oprášila starou myšlenku a osvěžila ji pár nápady, které jak už bylo řečeno v úvodu, nejsou tak úplně její. Nvidia spolu s novou sérií 6xxx přišla se znovu oživenou technologií SLI, ale tentokrát na trochu jiném základu. SLI je v tomto případě zkratka pro Scalable Link Interface a princip spočívá v horizontálním rozdělení renderovaného obrazu pomocí ovladačů karty, které v tomto případě zastávají funkci balančního software. Ten každé kartě dynamicky přiřadí (podle právě renderované scény) takovou část obrazu, aby výkon obou karet byl co nejefektivněji využit. SLI používá dva módy vykreslovaní.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Prvním módem je AFR (Alternate Frame Rendering), který pracuje na principu rozdělení sudých a lichých snímků mezi jednotlivé karty, takže každá vlastně zpracovává jiný obraz. Tato možnost může být využita jen v případě, že nejsou použity efekty, které způsobí to, že jednotlivé snímky (framy) jsou na sobě závislé (např. Alpha Blending, Slow Motion, Motion Blur). Tato technologie byla poprvé použita v praxi společností ATi na grafické kartě ATi Fury MAXX, kde byly přítomny dva čipy Rage 128. Nvidia nad tímto řešením ohrnovala nos a různě ho haněla, ale světe div se, najednou se jí tato technologie hodí.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Druhým módem je SFR (Split Frame Rendering někdy též Single Frame Rendering), který funguje na principu dynamického rozdělení scény podle její komplexnosti tak, aby obě karty byly vytěžovány stejně, tedy aby výsledný výkon byl optimální. Obraz je rozdělen na dvě části s proměnnou velikostí a pokud chcete vidět, jak se SLI v jednotlivých situacích chová, máte možnost zapnout si zobrazení této funkce přímo ve hře nebo benchmarku.

Hlavní tíha tedy leží na ovladačích, které společnost neustále vylepšuje, takže od prvních pokusů, kdy výkon v SLI nebyl mnohdy přesvědčivý, společnost ušla velký kus cesty. Problémem jsou jako vždy 3DMarky (Futuremark), kde se nVidia (stejně jako ATi) snaží nahnat co nejvyšší skóre a při tomto snažení často použije nepříliš čistých metod (opět stejně jako ATi). Bohužel kupující slyší spíše na skóre v daných marcích, a to je pro nVidii značná výhoda, neboť drží veškeré rekordy za použití právě SLI.

V tabulce vidíte specifikace dnešního high-endu v podobě GeForce 6800Ultra, která se po zapojení do SLI stává opravdu  výkonnou bestií. Dnes představovaná karta společnosti Gigabyte představuje vlastně SLI řešení postavené na dvou čipech NV43, což znamená, že se jedná o ekvivalent dvou samostatných karet GeForce 6600GT v SLI.

 GeForce 6800 UltraGeForce 6800 Ultra SLIGigabyte GeForce
VPUNV45NV452x NV43
Výrobní proces0.13 ľm IBM 0.13 ľm IBM0.11 ľm TSMC 
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů222 milionů222 milionů2x147 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
Paměť256 MB256 MB256 MB
Takt čipu400 MHz2x400 MHz2x500 MHz
Takt pamětí550 MHz
(1100 DDR)
550 MHz
(1100 DDR)
560 MHz
(1120DDR)
Paměťová propustnost32.8 GB/s32.8 GB/s35.8 GB/s
Fill-rate (single-texturing)6400 Mpixel/s12 800 Mpixel/s8000 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)6400 Mtexel/s12 800 Mtexel/s8000 Mtexel/s
Vertex Shader6122x3
Počet Pixel Pipelines16322x8
Počet TMU/pipeline111
Vertex Shader verze3.03.03.0
Pixel Shader verze3.03.03.0
DirectX9.0 c9.0 c9.0 c
AntiAliasing2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
AA specialitykombinace SS+MSkombinace SS+MSkombinace SS+MS
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz

Výhody a nevýhody SLI technologie

Tato karta je bundlována k základní desce GA-K8NXP-SLI a funguje pravděpodobně jen s ní, neboť na jiných motherboardech SLI mód nezapnete. Je pravděpodobné, že tento nedostatek půjde jako vždy odstranit nějakým zásahem do BIOSu karty nebo jednodušeji pomocí ovladačů grafické karty. Zatím mi ovšem není známo jak na to a pokud uvažujete o koupi této karty, tak počítejte s tím, že ji budete muset provozovat na dané základní desce.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Technologie SLI má několik nehezkých omezení, které poněkud snižují opodstatněnost vysokých nákladů. Prvním problémem jsou hry využívající post efekty (Alpha Blending, Slow Motion, Motion Blur a jiné), kdy jsou jednotlivé snímky na sobě závislé, a to znemožní  užití AFR. Hry jako je například Splinter Cell (post-procesing - noční vidění atd.) si tedy zahrajete s výkonem jedné GeForce 6600GT.

Dalším omezením je frame-buffer u kterého nedochází ke zdvojení velikosti, ale naopak zůstává na stejné hodnotě jako u samostatné karty, což znamená 512MB paměti (2x256). Takže i v SLI bude například v Doomu 3 pozorovatelný jev dohrávajících se textur (UltraHigh Quality). Doom 3 potřebuje při nekomprimovaných texturách, normálových mapách a specular efektech skoro 512MB paměti.

Osobně si myslím, že investovat do SLI na kartách GeForce 6600GT nesmysl, ale mnoho uživatelů je dostatečně oblouzněno magických slovíčkem SLI, takže nVidia má postaráno i v tomto segmentu. Jediná GeForce 6800GT vám zastane práci za 2xGeForce 6600GT a při použití FSAA je navíc o dost rychlejší, takže raději zvažte jestli není lepší samostatná karta s konstantním výkonem. 

{mospagebreak title=Gigabyte GV-3D1}

Tato karta je zatím osamocena, ale pravděpodobně se už chystají karty jiných společností na podobném základu. Informovali jsme vás například o ASUS Dual GeForce 6800Ultra, která by se mohla brzy objevit na pultech. Dual čipové karty nemají na PCB přítomen konektor pro SLI můstek, takže na zapojení dvou takových karet do SLI si můžete nechat zajít chuť. nVidia se svou řadou ForceWare 90 bude pravděpodobně podporovat více čipů než 2, takže se pravděpodobně setkáme s "monster" kartami, které budou mít více čipu a ještě půjdou zapojit do SLI.

Když vezmu v úvahu velikost PCB ASUS Dual GeForce 6800Ultra, tak mám opravdu strach o velikost budoucích počítačů. Doufám, že ATi přijde s čipem, který podobné zvrhlosti odsoudí k paběrkování na okraji společnosti grafických karet. Opravdu se nechci dožít doby, kdy bude standardem PSU 1000W a účet za elektřinu bude strašákem každého hráče.

Tento model od Gigabyte má velikost jen trošku přesahující většinu běžných karet a spotřeba je na úrovni jedné GeForce 6800GT, takže žádná tragedie se nekoná.

GigaByte GV-3D1 - bližší pohled

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Grafická karta a deska jsou obě zabalené odděleně v jedné krabici, která má i praktické ucho k přenášení, což samozřejmě využijete jen při transportu z obchodu, ale i tak se je třeba mít na pozoru, protože doba je zlá a přepadává se už i kvůli kusu hardware.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Příslušenství je v mezích standardu (hry Thief :Deadly Shadow a Joint Opearations, PowerDVD 5, ovladače a utility). Máme zde kabel HDTV (YPbPr)/S-video, redukci DVI-I na D-Sub a manuál.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

- kliknutím zvětšíte -

Grafická je osazena chladičem společnosti Gigabyte a jeho design dává tušit, že si ho v případě nespokojenosti nevyměníte za Arctic Cooling NV Silencer nebo podobný produkt. V současné době žádná společnost chladič pro dual čipové karty nevyrábí, ale to se může s příchodem dalších modelů změnit.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

- kliknutím zvětšíte -

Zadní strana PCB ukazuje jen jeho komplexnost a další důležité věci přítomny nejsou.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

- kliknutím zvětšíte -

Po demontování chladiče se ukáže design PCB v plné kráse. Paměťové čipy jsou natočeny jinak než na samostatné GeForce 6600GT, což je dáno komplexností PCB, kde bylo nutné sáhnout po určitých úpravách. V zájmu dodržení určité vzdálenosti vodivých cest bylo sáhnuto k natočení čipů, což představuje asi nejjednodušší řešení z možných.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Grafická karta je osazena pamětmi Samsung 1,6ns (1200MHz), které v základu pracují na 1120MHz, takže jistá rezerva zde ještě je.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Standardní sada konektorů D-Sub, DVI-I a HDTV výstup jsou samozřejmostí.

Naměřené teploty, overclocking a 2D kvalita

Teplotu toho nebylo možné změřit  pomocí RivaTuneru, který neumí přepínat mezi teplotními čipy jednotlivých jader, takže teplota se dala s menší rezervou odečíst maximálně z ovladačů, kde je možné mezi čidly přepínat.

Teplota se podle tohoto nepřesného měření pohybovala někde kolem 80 stupňů, což není žádná sláva. Chladič mě překvapil celkem pozitivně, protože nehlučí nijak moc, ale do tichého počítače ho ani tak doporučit nelze.

Maximální dosažené takty nejsou nijak vysoké a pro taktování nelze tuto kartu doporučit. Maximum pro jádra činí 530MHz a pro paměti 1160MHz, což k vyššímu výkonu moc nepřispěje, ale každý megahertz dobrý.

2D kvalita

2D kvalita je jako obvykle na velmi vysoké úrovni a není jí co vytknout. Pokud budete potřebovat dva analogové výstupy, tak není problém použít redukci z DVI-I, která obrazu nijak neuškodí.

{mospagebreak title=Sestava a syntetické testy}

U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Mějte na paměti, že všechny ostatní karty jsou testovány na jiné základní desce (MSI K8N Diamond 54G). Karta byla posuzována s deskou dohromady, neboť funguje ve SLI módu jen v ní. BIOS obou základních desek jsem nastavil v rámci možností stejně.

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3500+ (2200MHz, 512kB cache)
  Chladič CPU  BOX
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardMSI K8N Diamond 54G
Gigabyte GA-K8NXP-SLI
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 71.84 (oficiální)
Catalyst 5.3 (oficiální)

  Teoretické testy

3DMark 03 patch 360
3DMark 05 patch 1.20
SPECViewperf 8.01

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry 1.3
Colin McRae Rally 04
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

 

3DMark 2003

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1 

Verze3DMark 03, patch 360
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Zde se ukazuje naprostá dominace SLI GF6600GT a výsledek 14440 bodů je opravdu úctyhodný.

3DMark 2005

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1 

Verze3DMark 05, patch 1.20
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Nvidia zapracovala na ovladačích a náskok karty Gigabyte je jasně zřetelný.

 

SPECViewperf 8

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.

Aquamark 3

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Gigabyte zde překonal hranici 70000 bodů, což se podaří na tomto procesoru jen málokteré kartě (test je hodně limitován CPU).

{mospagebreak title=FarCry}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

VerzeFarCry 1.31
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All

 Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

FarCry mě přesvědčilo, že daná kombinace má o něco menší výkon než karty testované na MSI K8N Diamond. Opět jsem prošel nastavení BIOSu a také zkontroloval frekvence FSB, ale test vyšel opět stejně.

{mospagebreak title=Colin McRae Rally 04}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

VerzeCMR
RozhraníDirectX 9.0
Heslovitý popis 
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatFraps

 Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Colin McRae Rally 04 není příliš náročnou hrou, ale i přesto dokáže rozdělit výkony testovaných karet velmi dobře.  Karty ATi Radeon zde mají trošku náskok nad konkurenty.

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

VerzeUT2004 3355
RozhraníDirectX 7/8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All (Torlan - custom)

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Gigabyte se zde zařadil těsně za GeForce 6800GT, ale na Radeon X800XL nebo GeForce 6800Ultra nestačí.

{mospagebreak title=Half-Life 2}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

VerzeHalf-Life
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
BenchmarkBench Em ALL demo

 Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Nové ovladače znamenaly pro karty GeForce 6x00 novou šanci ve hře Half-Life 2.

{mospagebreak title=Doom 3}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Verze 1.1
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Doom 3 klasicky ukazuje karty společnosti nVidia v tom nejlepším světle. Zde jsem očekával od testované karty trochu více, protože za použití FSAA se výkon propadá hluboko pod GF6800GT.

{mospagebreak title=Serious Sam - The Second Encounter}

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Verze1.07
RozhraníOpenGL
Heslovitý popismulti-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení32bit_HQ 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovathttp://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Starší, ale stále velice kvalitní OpenGL engine je jako vždy doménou GeForce. Rozdíly mezi kartami nejsou nijak drastické, ale karta společnosti Gigabyte zde příliš nezazářila.

{mospagebreak title=Závěr}

Tuto kartu jde jen těžko posuzovat samostatně, protože je dodávána společně se základní deskou Gigabyte GA-K8NXP-SLI v jednom balení. Cena celého bundlu není nijak přemrštěná a pokud chcete mít něco zvláštního na solidním základu jakým produkty Gigabyte bezesporu jsou, tak rozhodně neváhejte.

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

Otázkou však zůstává Achillova pata v podobě her, které používají post-processing, což chtě nechtě znamená poloviční výkon (jen jedno jádro NV43). Základní deska s čipsetem nForce 4 SLI patří mezi to lepší, co můžete koupit, ale pokud si zakládáte na overclockerském BIOSu, tak se raději podívejte například po výrobcích společnosti DFI.

Velká škoda je, že společnost nenabízí bundle základní desky s čipsetem nForce 4 Ultra a jednou grafickou kartu GeForce 6600GT, což by mělo bezpochyby značný úspěch. Na samotnou základní desku Gigabyte GA-K8NXP-SLI se podíváme blíže v samostatné recenzi.

Gigabyte GV-3D1 

Klady Zápory
+ vysoký teoretický výkon - hry s post-procesingem (1/2 výkon)
+ výkon v OpenGL - nižší výkon při FSAA než GF6800GT
+ společně s deskou dobrý pár  
+ relativně dobrá cena kompletu  

Orientační cena kompletu: 13 000,- bez DPH

 

Gigabyte GV-3D1 nám zapůjčila společnost Elap, které tímto děkujeme

Je libo grafickou kartu s dvěma čipy GF6600GT? Gigabyte GV-3D1

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.4.2005 09:27:40   0.0.0.xxx 10
ahoj...
4.4.2005 10:00:17   0.0.0.xxx 01
Prvy graf sa mi zda, ze obsahuje chybu.
4.4.2005 10:12:24   0.0.0.xxx 00
jo moje řeč
4.4.2005 10:17:07   0.0.0.xxx 11
Neni to tak dávno co sem se dočítal o téhle kartě jent ty nejlepší rescenze. Proporce na to má a teoreticky je to fakt zvíře. Ovšem grafy ukazují něco jiného. Možná až se do ní zakousnou ty korektní ovladače tak to pustí lepší šťávu..
4.4.2005 10:24:44   0.0.0.xxx 11
SLI, me podle mě jednu velkou výhodu. Na jedné desce s e dá přepínat SLI/dual, to znamená že můžete mít solidní výkon na 4 monitory(dual), nebo velký výkon pro dva monitory(dual), nebo maximální výkon na jeden monitor...S touhle deskou má SLI význam. Jinak je sli ůplně k ničemu... No a tenhle paskvil je fakt nechutnej... k ničemu... Stojí to 15500 a za tu cenu koupíte Radeon X800XL(9000) s hodně dobrou deskou taktéž gygabyte(2xGlan, 4SATAII,4SATAI Nforce 4 ultra)za 3600kč. Ušetříte 3000kč vybavení je lepší, získáte stabilnější sestasvu.... Tak nechápu proč kupovat tohle.... FUUUJ
PS Zatim jsem na vlastní oči neviděl sestavu, která by rozumně utáhla 2x 6800Ultra...
4.4.2005 10:42:49   0.0.0.xxx 10
pěkný článek, akorát bych ocenil kdyby jste na konci napsali nejen firmu ale cenu k datu ať to člověk nemusí hledat
4.4.2005 11:21:25   0.0.0.xxx 00
Zda se mi to nebo jsem totez v blede modrem (vcetne obrazku) uz nekde videl pred mesicem??
4.4.2005 12:11:24   0.0.0.xxx 11
No pokud mas pocit, ze je neco okopirovane z jineho webu, tak bys mohl byt konkretnejsi. Nektere obrazky jsou z minulych clanku PCT. Pres mesicem byla podobna recenze na zive.cz ... ale opravdu si nemyslim, ze jsou tak podobne.
4.4.2005 16:31:52   0.0.0.xxx 11
nechapu jelita co musej napsat -PRVNI-
4.4.2005 17:31:41   0.0.0.xxx 00
toje zavist,ze :o)
4.4.2005 17:49:37   0.0.0.xxx 00
Podobný článek jsem četl na živě.cz, ale PCT navštěvuji pravidelně, proto položím dotaz zde.

Jsem fandy hry Flashpoint, která s datadiskem Resistance umožňuje v grafickém nastavení hry zvýšit dohled až na vzdálenost 5 km. Kdo může ať se podívá je to prostě nádhera, která nemá v jiné hře obdoby. Bohužel na mém počítači hra neposkytuje dobrý herní zážitek (pod 30 FPS). V závěru článku na živě.cz autor uvedl, cituji:

"GV-3D1 znovu prokázala, že SLI kraluje v 3DMarku. Velmi dobrý výkon karta podala také ve hrách Serious Sam SE, Enemy Territory a Unreal Tournament 2004, kde předčila i GeForce 6800 GT. To jsou ale starší hry, kde se uplatní vysoký fillrate SLI a může se použít metoda AFR (Alternate Frame Rendering, bližší informace najdete v Computeru 1/05). Hodně moderních her používá však tzv. post-processing (další zpracování už vykreslené scény), který znemožňuje použití této rychlejší metody."

Podobný závěr přinesl i váš test, je tedy výhodnější použít řešení SLI 6600 GT než například 6800 Ultra (nebo jiné grafiké karty) ve hře Flashpoint? A o kolik?

Případě, máte někdo informaci jaká je nutná konfigurace pro takovéto nastavení hry Flashpoint?

A na závěr dotaz přímo na autory českého serveru PCT. Není možno zařadit Flashpoint jako nejlepší českou hru (dle mého názoru) do všech herních testů?

Děkuji, Martin Tachecí
4.4.2005 19:16:01   0.0.0.xxx 12
Ja bych osobne radeji volil GeForce 6800GT, kterou bych vybavil lepsim chlazenim...pokud bych ji po te pretaktoval na hranici 430-440, tak jsem jist, ze dosahne na zminovane SLI ve vsech ohledech (ve hrach s post efekty dvojnasobny vykon + o mnoho vyssi vykon pri FSAA). Je nutne pocitat s tim, ze bude treba pouzit opravdu vykonny procesor (nejlepe AMD s taktem pres 2,4GHz, coz neni s takovym Winchesterem 3000+ zadny problem). Jak asi trosku z clanku vyznelo, tak nejsem zastancem SLI, protoze preferuju konstantni vykon ve vsech hrach a bezproblemovy provoz.

Osobne si myslim, ze kombinace DFI nForce 4 Ultra (perfetkni board pro OC)+ A64 3200+ (Winchester - slape az na 2,7GHz) + GeForce 6800GT nebo Radeon X850XT PE musi zakonite stacit na vse i na zminovany Flashpoint. Dulezite je take zvolit kvalitni pameti (nejlepe 500-550MHz pro synch. OC).

SLI na GeForce 6600GT bych se rozhodne vyhnul.
4.4.2005 20:34:54   0.0.0.xxx 11
moc pěkné, takže jediné, kde to má solidní výkon jsou Marky, ve hrách nic moc, solidní deska + 6800GT či X800XT jsou daleko solidnější kup a navíc se bude jednodušeji upgradovat grafika
4.4.2005 21:47:29   0.0.0.xxx 11
Děkuji za rychlou odpověď.
4.4.2005 21:48:56   0.0.0.xxx 11
Nejenom nejlepsi ceskou hru ale taky hafo narocnou hru...
4.4.2005 22:11:15   0.0.0.xxx 01
Flashpoint podporuje mimo jiné taky nativní 3DFX glide, takže dosáhne vynikajícího výkonu na voodoo5. Jinak tady z těch jedině 6800GT. Na 6600SLI zapomeň, nemá to cenu, a až přijde čas, můžeš si případně zapojit do SLI druhou 6800GT
5.4.2005 07:08:11   0.0.0.xxx 00
B ymně celkem zajímalo, kolik taková karta sežere a protopí, tj. jaký zdroj je schopen tuto sestavu utáhnout?
5.4.2005 07:42:27   0.0.0.xxx 01
Kazdopadne clanky popisujici kartu se dvema 6600gt sem cet v posledni dobe aspon tri a tenhle neprinasi naprosto nic novyho a ty obrazky skutecne nejsou puvodni (nebo jsem nejaky puvodni prehledl??).. Prijde mi to jako naproste mareni casu.. Vzdyt neni leto, nemame okurkovou sezonu..
5.4.2005 08:41:37   0.0.0.xxx 11
cena je 15500 na czechcomputeru. tady to asi ještě nemaj..
5.4.2005 08:49:20   0.0.0.xxx 10
Je to dobrej článek a už jsem to tady ostatním L4MÁM taky vysvětloval... I ve zprávách maj různý televize občas stejný věci, protože jsou typy lidí co čtou jen PCTUNING a jsou taky lidi co čtou víc servrů zabývajících se hardvare ale chtěj znát pohled od více autorů... Až napíšeš stejně dobrej článek nebo ho alespoň dokážeš zkopírovt tak machruj....
5.4.2005 08:53:11   0.0.0.xxx 01
Tohle neřeš.... Je to jedno.... Tak žer mrkev a buď fit.... :-)
5.4.2005 09:17:22   0.0.0.xxx 10
pro sestavu co napsal autor(kombinace DFI nForce 4 Ultra (perfetkni board pro OC)+ A64 3200+ (Winchester - slape az na 2,7GHz) + GeForce 6800GT nebo Radeon X850XT PE) je pro přetaktování vhodnej i Fortron FSP350-350GTF(PF) 350W, kterej seženeš za 800(má ale jen 800mm vetracek). nebo vybavenější Fortron FSP350-60THN-P 350W (350 W ATX 2.0 zdroj, pasivní PFC, 120 mm tichý větráček 19.5 dB, ochranná pojistka, zkratová ochrana, funkce Remote Control, 24-pin konektor, SATA. ) za 1150kc.. Nebo si tammůžěš dát neznačkovej šrot 500W s 12 cm větrákem za 750kč... Já bych ale asi zvolil Fortron protože na taktování je to fakt znát.... minimum je ale eurocase co má všechny testy ok.. povedlo se mi taky koupit se skříní zdroj eurocase co mel jeden z testů označenej jako b a je docela nestabilní... je to napsaný na boku zdroje...
5.4.2005 09:26:48   0.0.0.xxx 01
No se ptám proto, že teď jsme kupovali s kamarádem Radeon 9800SE@PRO 256bit a jemu se i s 300W Fortronem začal srát komp. A to tam má 2xDVD 1xHDD a jen Athlon XP2000+. Jinak normální PC, nic jiného co by tam žralo tam nemá. Tak si pak říkám kolik musí žrát něco takového jako 2xGF6600GT.

Jerry
5.4.2005 11:02:34   0.0.0.xxx 11
Ja mam bednu s 300W Eurocasem, 2xHDD (160+80), DVD-RW, DVD-ROM, AthlonXP1700+@2000+, Radeon9800SE256bit (odemčený pipeliny, jádro na 420) a TVTuner od Leadteku, vsecko maká v pohodě a bez problému, takže nemyslim, že to co jsi psal by 300W Fortron neutáhl.
5.4.2005 11:08:30   0.0.0.xxx 10
No to je sice fajn, ale ten kamarádův Fortron na to má jiný názor.
6.4.2005 07:27:26   0.0.0.xxx 00
Poslys ja tu vcelku vecne napsal ze podobnych clanku vyslo hafo (coz je pravda) a ze tento neprinasi nic noveho (to je taky pravda, pokud mas jiny nazor tak prosim nejake argumenty na ne obycejne mlaceni pestickami, jako deti v materske skolce). Tedy co ma znamenat ten pohled vice autoru??? ja v tom clanku zadny autoruv pohled nejak nemuzu najit technicke specifikace a obrazky zkopcene test a srovnani praktickych zkusenosti zadne..
6.4.2005 07:30:47   0.0.0.xxx 11
Za posledni vetu se omlouvam ty testy tam samo jsou.. proste jsem na tento clanek zareagoval a pak na to spokojene zapomel a po case pri druhe reakci jsem si ten clanek neprosel cely (ja sklerotik) )
6.4.2005 09:20:57   0.0.0.xxx 11
Podle mych zkusenosti snizeni fps pri velkych dohlednostech neni ani tak problem graficke karty jako spise neschopnosti zbytku pocitace (cpu + ram ?) dodat potrebna data. Staci si uvedomit, ze zvysenim dohlednosti z vychozich 900 m na 5000 m stoupne pocet viditelnych objektu 30 krat !!!

Napriklad kdyz jsem pred casem na XP1600+1GBram vymenil GF2MX za GF4200, tak jsem sice mohl zvednout rozliseni z 1024x764 na 1600x1200 (a to je rozdil, videt na 300 m bez optiky jen nekolikapixeloveho panaka nebo byt schopen podle uniformy rozpoznat vlastni/cizi), ale kvuli udrzeni plynulosti davam porad dohlednost na 900 m (pechotni boj s mnozstvim AI a techniky) az 1500 m (letecke mise s malym poctem AI). Chce si to proste pri editaci misi pohrat s nastavenim parametru SetViewDistance. Pro multiplayer deathmatch na malem prostoru klidne davam jenom 500 m.

Hodne si lze pomoci nastavenim kvality zobrazeni, coz ovlivnuje vzdalenosti, v jakych se jednotlive objekty na scene prepinaji na modely s mensim a pak jeste mensim az uplne nejmensim poctem detailu. Kazdy dobre udelany addon ma nekolik LODu, protoze na vzdalenost 1000 m pouhym okem nepoznate, ze model je zjednodusen na nejakych 20 vrcholu a pritom zblizka ma az 5000 vrcholu.

Dobrym testem pro urceni hranice plynulosti je mit na pozadi pustenou muziku ve WinAmpu. Kdyz se zacne hudba zpomalovat nebo cukat vsimnete si toho driv nez se to projevi na obrazu. Pouzivam to pri editacich celkem pravidelne. Staci hodit par dymovnic nebo nejaka ta horici technika a razem naskoci slozitost sceny.

Samozrejme ve vsech pripadech se bavime o slusne napsanych misich. Pokud nekdo pri editaci nemysli a spacha napriklad navigaci skupiny AI skriptem ve smycce, ktery dava prikaz DoMove desetkrat za sekundu, tak se engine muze pri vyhledavani trasy zblaznit a pritom naprosto zbytecne.

Mimochodem, prave rizeni AI postav je nejvetsi zrout vykonu. Na rozdil od jinych her neni jejich chovani predem presne dano, ale prizpusobuje se aktualnimu vyvoji situace.
A to bude taky duvod, proc je obtizne udelat na Flashpointu nejaky herni test. Aby byly vysledky pri kazdem spusteni stejne, musely by v testu byt jenom staticke objekty, protoze jak do mise jednou vlozite pohybujici se AI, nikdy vam nepujdou stejnou trasu. Tezke minus pro benchmark, obrovske plus pro opakovane hrani misi.
6.4.2005 09:24:27   0.0.0.xxx 10
Aby byly vysledky pri kazdem spusteni stejne, musely by v testu byt jenom staticke objekty, protoze jak do mise jednou vlozite pohybujici se AI, nikdy vam nepujdou stejnou trasu. Tezke minus pro benchmark, obrovske plus pro opakovane hrani misi.
25.4.2005 15:29:14   0.0.0.xxx 00
podporujem , ocenil by som keby boli testy na tuto hru. taohraje hratelna stale, je k nej vela pridavkov.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.