Hlavní stránka Hardware Grafické karty Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon
Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon
autor: Štefek Petr , publikováno 11.4.2005
Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon
Tento článek by měl přinést alespoň základní představu o tom, jak náročné jsou dnešní hry na výkon procesoru. Dále snad odpoví na otázku, zda má k procesoru o určité frekvenci cenu kupovat výkonný grafický akcelerátor jakým Radeon X800Xl beze sporu je. Tato karta byla vybrána díky svému perfektnímu poměru ceny ku nabízenému výkonu, který v současné době stačí s přehledem na všechny herní tituly. {mospagebreak title=Radeon X800XL}

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Radeon X800XL je zástupcem poslední generace grafických karet s čipem R430, který toho při své ceně nabízí překvapivě mnoho. Funkčně je naprosto shodný se starším bráškou R423, který najdeme v kartách Radeon X800XT/Pro. R423 je vyráběn jak jinak než u TSMC za použití 130nm výrobní technologie a Low-K dielekrika, což mu zaručuje i při relativně zastaralejší 130nm technologii vysoké základní takty a dobrou přetaktovatelnost.

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

R430 byl vytvořen pro segment vyššího mainstreamu, kde je třeba velmi myslet na cenu samotného čipu, a tak ATi šáhlo po 110nm výrobní technologii bez Low-K (TSMC 110nm s Low-K ani nenabízí), protože tím se ušetří značné množství materiálu a konečná cena je tak o mnoho nižší.

Samotný čip má fyzicky 16 pixel pipelines a 6 vertex pipelines, což je naprosto stejné jako u dnešních high-end čipů ATi (R480) a nNidie (NV45). Tohle velmi podstatná výhoda tohoto čipu, který tak nabízí výkon velmi podobný právě dnešnímu high-endu s cenou na rozhraní segmentů (mainstreamu a high-endu).

Samozřejmostí je podpora rozhraní DirectX 9 (konkrétně DirectX 9.0b). Bohužel však chybí podpora Shader Modelu 3.0, která se začíná uplatňovat v nových titulech, ale její nesporné užitečnosti se dočkáme až v grafických enginech příští generace.

Stejně jako je tomu u ostatních čipů ATi, i tady lze využít čipy při částečně defektních pipelines, které se jednoduše vypnou. Design je tedy stejný jako u čipů R423 a R480, kde je možné vypnout jeden "quad", čili čtveřici pipelines, a využít tak i částečně defektní čipy v jiných kartách (Radeon X800Pro a Radeon X850Pro). To ovšem neznamená, že uvedené karty musí mít jednoznačně defektní čipy, protože často jde otevřít deaktivovanou čtveřici bez problémů.

Konkurence

Srovnání s konkurenty ze stáje nVidie, kde Radeon X800XL představuje vážnou konkurenci i pro GeForce 6800GT, která sice nabízí o něco vyšší výkon, ale je také podstatně dražší. GeForce 6800 nepředstavuje pro Radeon žádný problém, protože ač jsou jejich ceny stejné, tak Radeon nabízí podstatně vyšší výkon.

Pozici GeForce 6600GT nemůže Radeon X800XL ohrozit, neboť ta je směřována cenově někde jinde (střední mainstream). Pokud někdo má dostatek financí, tak třeba zvážit investici do GeForce 6800GT, která po malém OC představuje asi to nejlepší co lze dnes koupit. Pokud však nechcete, aby částka za grafickou kartu přesáhla 9000,- s DPH, tak je Radeon X800XL jednoznačná volba.

 Radeon X800XLGeForce 6800GeForce 6800GTGeForce 6600GT
VPUR430NV41NV45NV43
Výrobní proces0.11 ľm TSMC0.13 ľm TSMC0.13 ľm TSMC0.11 ľm TSMC
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů160 milionů222 milionů222 milionů146 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
128-bit DDR
(I - III)
Paměť256 MB128-256 MB256 MB128 MB
Takt čipu400 MHz325 MHz350 MHz500 MHz
Takt pamětí500 MHz
(1000 DDR)
350 MHz
(700 DDR)
500 MHz
(1000 DDR)
500 MHz
(1000 DDR)
Paměťová propustnost32. 0GB/s22.4 GB/s32.0 GB/s16.0 GB/s
Fill-rate (single-texturing)6400 Mpixel/s3900 Mpixel/s5600 Mpixel/s4000 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)6400 Mtexel/s3900 Mtexel/s5600 Mtexel/s4000 Mtexel/s
Vertex Shader6563
Maximální počet transformací Troj./s600M 406M525M375M
Počet Pixel Pipelines1612 (z 16ti)168
Počet TMU/pipeline1111
Vertex Shader verze2.0 (b)3.03.03.0
Pixel Shader verze2.0 (b)3.03.03.0
DirectX9.0 b9.0 c9.0 c9.0 c
AntiAliasing2-4x RGMS
6x Sparse
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
2x OGSS
AA specialityTemporal AA,
Centroid Sampling
kombinace SS+MSkombinace SS+MSkombinace SS+MS
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz
Další technologie3Dc Compression
Temporal AA
UltraShadowUltraShadowUltraShadow

Sestava a postupy testování

U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).

V grafech je uvedeno jaká byla FSB a multiplikátor při dané frekvenci. Zvýšené frekvence FSB se není třeba bát, protože zde nedojde oproti klasickému nastavení s FSB na 200MHz téměř k žádnému zkreslení, neboť u Athlonů 64 závisí jejich výkon na reálné frekvenci a nikoliv na frekvenci FSB nebo HT (tento fakt je ověřen mnoha nezávislými testy).

Frekvence pamětí a HyperTransportu byla udržována kolem jejich základních hodnot pro procesor Athlon 64 3000+ (čili paměti 400MHz a HT 1000MHz).

Dále jsou přítomny i spojnicové grafy, které vše ukáží pro lepší orientaci i pomocí bodových křivek. Athlon 64 na frekvenci 1.2-1.4GHz zhruba výkonově odpovídá starším Pentiím 4 s FSB na 400/533MHz (samozřejmě to platí jen pro hry).

Nejvyšší frekvence CPU byly testovány pomocí programu Prime95, kde byla zjišťována stabilita na dané frekvenci. I nejvyšší dosažená frekvence 2.6GHz byla naprosto bez problémů a teplota procesoru se pohybovala maximálně kolem 45 stupňů. Voltáž CPU byla plynule měněna od 1.4V do 1.55V pro frekvenci 2.6GHz.

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3000+ (1800MHz, 512kB cache)
  Chladič CPU  BOX
  Operační paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Základní deska, chipsetMSI K8N Diamond 54G, nForce 4 SLI
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

Catalyst 5.4 (oficiální)

  Herní testy

Doom 3
Half-Life 2
Unreal Tournament 2004

{mospagebreak title=Doom 3}

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Verze 1.1
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Radeon X800XL Doom 3 zvládá dobře, ale k výkonům nVidia grafických karet se přibližuje jen stěží, což lze vidět i na rozlišeních 1280x1024 a 1600x1200, kde je nárůst framerate zanedbatelný. Radeonu X800XL tady prostě dochází i přes jeho 16 pipelines dech.

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Při zapnutém FSAA ze sebe karta vydává maximu, a tak se není co divit, že rozdíly mezi frekvencemi CPU jsou zde téměř neměřitelné. Vše je ovlivněno pouze tím, kolik toho dokáže ze sebe dostat daná grafická karta. Celkově lze říci, že Doom 3 je hratelný ještě v rozlišení 1280x1024 s FSAA.

{mospagebreak title=Half-Life 2}

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

VerzeHalf-Life
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
BenchmarkBenchEmAll demo

 

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Half-Life 2 je velmi limitován výkonem CPU, takže když máte slabý procesor, tak vám nepomůže ani ta nejvýkonnější karta pod sluncem. Radeon X800XL ani při procesoru na 2.6GHz nenarazil na hranice svých možností.

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Half-Life 2 vypadá velmi dobře při zapnutém FSAA, a proto je hřích mít tuto možnost vypnutu, avšak samozřejmé je, že musíte mít opravdu výkonný akcelerátor (zvláště při vyšších rozlišeních). Nárůst frekvence CPU je zde opět velmi patrný, a tak platí opět stejná věc jako u výkonu bez FSAA (silný procesor).

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004, Závěr}

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

VerzeUT2004 3355
RozhraníDirectX 8/7
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF)
BenchmarkBenchEmAll - Torlan (custom)

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Unreal Tournament je opět hra velmi náročná na procesor, zvláště v případě, kdy máte zapnutý vysoký počet botů. Z grafů je jasně vidět, že na silném CPU je nárůst FPS v 1024x768 téměř dvojnásobný. Pro vyšší rozlišení platí úplně stejná věc. Vyšší řada Radeonů nebo GeForce 6800GT/Ultra by měly pravděpodobně úplně stejný počet snímků za sekundu jako tento Radeon.

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Grafická karta Radeon X800XL a vliv frekvence procesoru Athlon 64 na její výkon

Radeon X800XL narazil na hranice svých možností až v rozlišení 1600x1200, kde se od frekvence 2.0GHz nárůstu FPS nedočkáme. Přesto se dá považovat dosažených 68 FPS za výborný výsledek, který ukazuje, že hra je v tomto rozlišení při zapnutém FSAA ještě výborně hratelná.

 

Závěr

Z testů je naprosto jasné, že k výkonnému grafickému akcelerátoru jako Radeon X800XL je vhodným partnerem také velmi výkonný procesor, protože bez něj je Radeon sražen na kolena i přes všechen svůj velký teoretický výkon.

To samozřejmě  neznamená, že procesor musíte utratit velkou sumu peněz, protože jak je z testu vidět, tak i Athlon 64 3000+ s jádrem Winchester můžete dostat na frekvenci top modelu společnosti AMD (Athlon FX-55). S tímto procesorem se ovšem Athlon 64 3000+ nemůže rovnat, neboť modely FX jsou založeny na jádru ClawHammer, které má dvojnásobnou velikost L2 cache (1MB).

Stejná věc platí i pro procesory Intel Pentium 4, kde si k vyššímu výkonu lze také pomoci trochou přetaktováním. Pro hry jsou ale obecně lepší procesory Athlon 64, protože podle všech dosavadních závěrů procesor Athlon 3500+ překoná v herním výkonovém srovnání všechny dostupné desktopové procesory Intelu.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.4.2005 09:00:56   0.0.0.xxx 13
Jiz od pradavna je zname ze cim mensi rozliseni tim vice se do prace musi zapojit CPU, cim vetsi rozliseni tim vic se rozdilny vykon CPU stira.Proto by nestalo za skodu udelat ve vsech pripadech jeste jeden test a to v rozliseni 640x480 aby se ukazal skutecny vykon CPU ve hrach na ruznych frekvencich.
11.4.2005 09:53:33   0.0.0.xxx 22
Skoda ze jste do testu nehodili i sestavu s treba 3,0GHz prescottem, zajimalo by me jestli by se potvrdily vase slova, kdyz by byl prescott 3,0 @ 3750 /1000FSB opravdu nekonkurence schopny (A64 @ 2600) a navic by me tento rozdil docela zajimal. Jinak se priklanim k nazoru, ze tam chybi 640*480
11.4.2005 10:12:00   0.0.0.xxx 23
nechápem význam tohto testu???
11.4.2005 10:16:17   0.0.0.xxx 32
docela by mne zajimalo jak by dopadla tahle karta na starsich CPU jako P4 HT nebo Athlon XP kolem 2Ghz...nechcete doplnit?? Dekuji heheh
11.4.2005 10:17:35   0.0.0.xxx 23
to abys vedel jakej procak si mas koupit k r800xl aby si z ni dostal pozadovany vykon...
11.4.2005 10:17:55   0.0.0.xxx 33
u HL2 a UT2004 by pouziti rozliseni 640*480 melo v podstate stejne vysledky jako 1024 - staci se podivat do grafu...

u DOOM 3 by pocet snimku byl 640 vyssi nez v 1024 - tak ho klidne zmerte...
11.4.2005 10:19:47   0.0.0.xxx 33
tak teoreticky by to jiste bylo zajimave, ale kdo dnes hraje v 640*480? myslim ze tohle bylo smerovano jako prakticky test.
11.4.2005 10:21:28   0.0.0.xxx 22
2GHz XP ma by melo zhruba vykon 1400MHz A64 ...
11.4.2005 10:34:43   0.0.0.xxx 23
to si strelil pekne od brucha ))
11.4.2005 10:35:37   0.0.0.xxx 33
ze 2 ghz XP ma vykon jako 1400 mhz A64. kde jsi to jako zjistil? zkus se podivat na nejake testy, A64 je na stejne frekvenci tak o 7% rychlejsi proboha, podle tebe je to 42% jo? to znamena ze A64 3200+ je o 42% nez AXP 3200+????? to bych chtel teda videt.
11.4.2005 10:40:49   0.0.0.xxx 23
podobný test bol pred 1,5 rokom na Anandtechu a tých procíkov tam bolo viac. podľa tohto testu si môžem kúpiť buď Athlon64, alebo Athlon64 ;)
11.4.2005 10:48:21   0.0.0.xxx 33
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2139&p=9

podivejte se na grafy sempron 2800+(2GHz) ma cca 75% vykonu A64 1.8GHz... => 2GHz XP odpovida ve hrach cca 1.2-1.6GHz A64...( pokud se podivate na grafy v tomto clanku)



11.4.2005 10:58:18   0.0.0.xxx 23
Ano, z článku vyplívá, že si mám koupit A64. A co Intel? Nebo XP? Spousta lidí má stále Bartony nebo Nortwoody, jsou lidi kteří mají Celerony a Durony, a jsou lidi bílí a černí atd. Prostě šklála je ruznorodá a tento test je sice zajímavý(nápadem) ale chybí mu širší záběr- aby bylo srovnání.

11.4.2005 11:21:16   0.0.0.xxx 32
sempron je shit, AXP3200+ je v hrách (1024x768px) asi o 20 - 25% pomalší ako A64 3200
11.4.2005 11:31:28   0.0.0.xxx 23
Sempron neni shit, jen se nesmíš řídit PR. Ten je odvozován od Celeru D a ne od P4. Proto vypadá Sempron jako šitka, ve srovnání s A64 a P4. Sempron je to, co přišlo jako náhrada za legandání durony. A de facto, Semprom je jen oskleštěný XP.


11.4.2005 12:10:40   0.0.0.xxx 33
Mám přesně tohle

A64 3000+@3500+ se Sapphire x800XL Hybrid 400/500@490/610 a její výkon jsem na 3000+ radši ani netestoval ta karta by se dost nudila ale s 3500+ je to jiný kafe bohužel se mi zatím nedaří vytáhnou z CPU více nevím v čem je problém měl by jít na mé desce (DFI Lan Party Nf4u-D) jít až k 2,7Ghz ale jako x800XL je od ATI naprosto skvělej tah NV nemá nic proti a oproti 6600GT jež top modely stojí i 6000,- je ten doplatek 3000,- na sapphirku prostě skoro zanedbatelný zato ten výkon
11.4.2005 12:22:22   0.0.0.xxx 23
A Ati zas nemá nic oproti nVidii 6600GT, pro ty, co nechtěj dávat za grafiku skoro desítku.
A ktomu OC CPU: Neuveds jaký máš paměti.

11.4.2005 12:59:04   0.0.0.xxx 33
sempron neni oklesteny xp.
11.4.2005 13:16:12   0.0.0.xxx 22
tak sa konecne ukazalo, ze procesor nieje dolezity, vsetky tieto hry sa daju hrat na 1200mhz A64

K debate AXP vs A64.. mam otestovany A64 2800+ (1800Mhz) a ten dava zhodne vysledky s mojim AXP 2000+ (2090Mhz), takze s tymi AXP to nieje az take zle...

A zmysel clanku? povazujem tento clanok za velmi dobry, je krasne vidiet, ze este nejaky cas kludne mozem pockat s vymenou procesora... kym padnu ceny nForce4 ultra a A64 4000+
11.4.2005 13:26:55   0.0.0.xxx 32
Myslim, ze ten clanek nebyl az zas tak spatny. Zajimalo by me, jestli mi muzete poradit, chtel bych do jednoho kompu XP2000+ 512 RAM koupit grafiku 9600PRO. Vyplati se to? Jak pojede FarCry, HL2? Nebo jsou to k tomuto procesoru vyhozene penize??? Predem dik...
11.4.2005 13:29:45   0.0.0.xxx 23
a pred tim 1,5 rokem tam meli r800xl? a a64? taky urcite netestovali v doom3 a hl2... jinak obdobne skalovani s p4 tam byt mohlo s tim souhlasim
11.4.2005 13:48:32   0.0.0.xxx 33
Nevím kolik dnes stojí R9600PRO, ale pokud scháníš neco do tří tisíc zkus G6200. Věda pokročila a dnes by si o 9600PRO nebo 5700U nikdo neopřel ani kolo. Jinak, jestli chceš dobrou cenu za dobrý výkon, doporučuju G6600GT i non GT(na GT ji přetaktuješ).
Jinak, HL2 běží švárovi na duron 1,8 a G4 MX440.

11.4.2005 13:49:13   0.0.0.xxx 32
no paměti mám 2x512MB A-DATA 400Mhz cl 2.5 takže ic moc ale pokuď funguje dělička dobře neměl by být problem ale asi je hold problémy AMD s paměťmi snad vyřeší Venice na který teď čekám jak na smilování ;)
11.4.2005 13:53:45   0.0.0.xxx 32
Mam tomu rozumet, ze tohle je prvni recenze teto karty v cr? Protoz uz jsem si na ni brousil zuby dost dlouho a jeste v zadnem obchode CR ji nenabizeji (mam zajem o AGP). A co kdybyste hlavne testovali napriklad pretaktovani samotne karty a pak teprve zavislost na procesorech. Jinak souhlasim kdyz uz zavislost na procesorech tak tam dat i intel i kdyz v soucasne dobe vede samozreme a64. Docela by me zajimalo jak by karta slapala na bartonu 3200......
11.4.2005 13:54:42   0.0.0.xxx 22
A co tedy je?
Sempron je založený na jádře Thoubread ale jen s 128 cache.
Takže je to osekaný XPéčko.

11.4.2005 15:12:50   0.0.0.xxx 33
ved to je nemozne vraj aj s pridavnym napajenimto nejak moc nejde nepomylil si sa!
11.4.2005 17:02:31   0.0.0.xxx 33
hmm to sem jeste neslysel ze by sempron mel mensi cache nez XP podivej treba na http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=29777 512
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28769 256

semprony
11.4.2005 17:16:35   0.0.0.xxx 24
ahoj, recenze doceal zajímavá ale mám trochu jiný dotaz.
Při dnešních cenách A64 3000+ nevím jakou grafiku k němu zvolit, aby nebyla nad nebo poddimenzovaná procesoru, jde mi o nejlepší poměr výkon/CENA, aby to bylo "v harmonii":-)
K A64:
a)nepřetaktovanému
b)přetaktovanému

Podle cen jsou v kurzu výtahem:
ATI x600, x700, x800 (to jedině asi přetaktovanému a64)
za NV 6600, 6600GT, 6800(GT?)
Jo a nejde mi o HC hraní.
11.4.2005 17:27:32   0.0.0.xxx 32
No, ja bych se spis odvolal na Sempron 2500+ (viz. http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28767), protoze ten je postaven na jadru Thoroughbred (zatimco Athlon XP 2500+ je Barton) a ma tedy polovicni cache. U te 3000+ sice neni cache polovicni, ale za to ma mensi skutecnou frekvenci oproti Athlonu XP. Tedy Sempron sice neni oklesteny XP, ale znacne nadhodnoceny XP (coz je ovsem ve vysledku stejne).
11.4.2005 19:05:55   0.0.0.xxx 23
a načo ti je A64 keď ti nejde o hardcore hranie, to si chceš sem tam spustiť supermaria alebo heart of darkness?
nemám rád nV (síce ATina mi takisto už neberie), ale dnes ti nik neporadí iné ako 6600GT
11.4.2005 19:07:21   0.0.0.xxx 32
x800XL jde taktovat uplně krásně kvalitní deska dokáže dodat do PCIe dostatek šťávy DFI lan Party má 4! napájecí konektory takže to opravdu není problém zvlášť když zapojíš ještě větrák do desky;) jinak problém v taktování tej grafiky je v jádře a chlazení s referenčním chladičem to prostě moc nejde (jak vidíš mě ty takty vydrží max. hodinu ) ale s lepším chlazení by to šlo jistě ještě víc
11.4.2005 19:26:03   0.0.0.xxx 33
Sempron do socketu A ma vzdycky 256Kb cache.Nevim kde jsi sebral tech 128Kb.Jinak Tbredy mely taky 256Kb cache.
11.4.2005 20:01:24   0.0.0.xxx 23
no tu 6600GT 128MB DDR3 AGP jsem obenchmarkoval na sve sestave tak kdo chce se muze mrknout
http://djstudio.a4.cz/gainward.htm
11.4.2005 21:14:59   0.0.0.xxx 32
Muze mi prosim nekdo vysvetlit,jaky je rozdil mezi pipeline 8/1 a 4/2???
11.4.2005 22:21:32   0.0.0.xxx 23
AGP byla sice slíbena ale ATI s tim otalý, měla být již uvedena ale nestalo se tak...takže zatím uvidíme ale osobně si myslím že kdo má na takovouto kartu tak je AGP vyhazováním peněz a tak asi uvažuje i výrobce a tedy je výroba AGP verze (může se stát) prodělečnou záležitostí a tedy pomalu vyvstává otazka zda se to již vyplatí...Do pcie je x800XL asi nejlepší volba jinak testy x800XL proběhly jak zde na PCT tak test nejpřijatelnějšího modelu sapphire na svethardware
11.4.2005 22:23:58   0.0.0.xxx 32
Tak to ste mi udělali docela radost s PR u XPček. Deska mi po přetaktování ukazuje XP 2200+ a dál jsem se tim nezabíval a teď kdyžjste to tu nakousli, tak sem zapátral a zjistil že moje XP1700+@1920MHz je srovnatelná s něčím mezi XP2500+ a Bartonem 2600+. Podle článku to teda vcelku stačí. A64 zase o tolik rychlejší není na stejný frekvenci, takže mi je jasný že příště pujdu do grafiky. GF4Ti už bejvá nějak udejchaná...zatracený shadery
11.4.2005 22:27:20   0.0.0.xxx 23
No poměrem cena výkon je to jednoznačně sapphire x800XL za 9300,- zde není co řešit mám to ke stejnému CPU ale taktovaném na 3500+ a naprostá spokojenost ... puvodně jsem chtěl 6600GT ale když jsem viděl testy výkonu sice dost ale již skoro bez rezervy takže dřívější upgrade nutný ale stále je to za ty prachy nejlepší volba...tak jsem si doplatil 3000,- na x800XL a můžu říci stálo to za každou korunu je stejně (někde i více) výkonější než 6800GT jkterá iovšem stojíé o další 3000,- víc ale zase jde na ULTRU ale to se podle mě nevyplatí zaty prachy to zase není výkonově tolik znát
11.4.2005 23:50:32   0.0.0.xxx 33
Sapphire ATI Radeon 9700pro 324/620MHz

1) AXP 2400+@2200MHz (11x200) cca 3200+, nForce2 Abit NF-7S, 2x512MB
2) A64 3200+ (10x200), nForce3 250 sokeet 939, 2x512MB

3Dmark 2001 AXP cca 15000, A64 cca 18500
3Dmark 2003 AXP cca 5000, A64 cca 5800

Nie je to úplne ideálne porovnanie, ale aj tak ukazuje, že sa nedá porovnávať herný výkon AXP s A64 resp. Radeon 9700pro s A64 podáva vyšší výkon ako s AXP (hoci je vyššie taktovaný)
12.4.2005 05:38:25   0.0.0.xxx 33
Sorry, ne 128 ale 256. Psal jsem to v práci ve spěchu. Pojebal jsem tu L1 za L2, takže omlouvám se. A plus mě mate to Palermo. Nějak strácím přehled. Například už sem viděl tři A64 3000+ NewCastle 512 ale o různých Ghz. A to 2,2, pak 2,0 a 1,8. A pak z toho člověk nemá být blbej.


12.4.2005 07:11:29   0.0.0.xxx 22
To asi ne.. Ale naboostovat jde.
12.4.2005 07:31:15   0.0.0.xxx 23
Největší sranda je, že doporučená cena, kterou stanovila ATI je 300$, akorát všichni ji prodávají o 100$ výš, proč?
Protože si chtějí všichni namastit kapsy. Kdyby se tato karta prodávala za onu doporučenou cenu, byl by to skoro mainstream a velká konkurence pro GeForce6600GT. Ale pokud ostatní budou takhle obírat zákazníky ...
12.4.2005 10:14:41   0.0.0.xxx 23
HL2 jede i na duronu 1000MHz + GF2 ! v 800*600 a nizke detajly. spis si kup radka 9800pro. levnej a rychlej,zvladne aj slusne farcry a hl2 fpoho
12.4.2005 12:47:45   0.0.0.xxx 33
Jádro se dá dotáhnout až na 500, jen použitý paměti tě omezej.
Takže je to GT s pomalýma pamětma.

12.4.2005 16:16:08   0.0.0.xxx 32
střih videa, rendering, cad, myslím že náročných aplikací je mnohem více....ale tyto jsou běžné a když dotyčný není z nějakého progamer klanu, tak se nejedná o nic zbytečného.
13.4.2005 09:28:09   0.0.0.xxx 32
K tomuto zaujimavemu testu podla mna chyba este jeden typ grafu. A to konkretne spocitat cenu za 1 fps pre kazdy typ procesoru (so zapocitanou cenou karty), aby sa ukazalo, ktora kombinacia sa "najviac oplati". Na taky prvy laicky pohlad odhadujem, ze to nebudu zrovna top modely - skor naopak.
14.4.2005 11:04:33   0.0.0.xxx 23
Aha... Takže podle tebeb zvyšujou cenu jenom ATinám, jo??? Takže si řekli: "Tak ATinám zvedneme cenu a nVidie necháme tak, jak jsou" :-D

Když už zvyšujou cenu, tak ji zvednou i nVidii, takže něco takovýho jako: "Chudinky ATi, oni za to přece nemůžou, to ti zlí obchodníci" tady moc neplatí ;-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.