Hlavní stránka Hardware Grafické karty Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie
Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie
autor: Štefek Petr , publikováno 16.2.2005
Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie
Dnes se podíváme na zub grafické kartě nVidia GeForce 6800 GT, která sice není čerstvou novinkou na trhu, ale dozajista představuje solidní volbu pro PC na platformě PCI-Express. Dražší model s označením Ultra sice představuje s ohledem na výkon lepší volbu, ale všechno má obvykle alespoň jeden háček a na ten se blíže podíváme až v samotné recenzi této grafické karty. {mospagebreak title=GeForce 6800 GT - první generace karet s SM 3.0}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

NVidia se v myslích hráčů zapsala jako průkopník nových technologií, což se týká i řady grafických karet GeForce 6800, která jako první obsahovala podporu Shader Modelu 3.0, který ač je v současné době ještě nepotřebný, tak je už v grafických jádrech těchto karet přítomen. Jedná se konkrétně o jádra NV40, NV41 a NV45 (NV40+můstek na PCI-Express).

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Specifikace grafického jádra NV40 jsou už všeobecně známy, ale přesto neuškodí malá rekapitulace. Tento čip obsahuje neuvěřitelné množství tranzistorů (222 mil.), což způsobila právě ona implementace Shader Modelu 3.0. Odhaduji, že se SM 3.0 na celkovém počtu tranzistorů podílí zhruba jednou čtvrtinou. NV40 má 16 pipelines a na každou z nich má jednu texturovací jednotku, což je pro dnešní generaci high-endových grafických karet obvyklé. Tento čip je taktován poměrně nízko (350-400MHz), ale díky velmi dobré efektivitě architektury je plně srovnatelný s vysoko taktovanými čipy společnosti ATi (400-540MHz).

Čip NV41 je nové dítko nVidie pro karty typu GeForce 6800 a je vyráběn 110nm technologií, což je narozdíl od 130nm u NV40 posun kupředu. Podstatné na tomto čipu je, že u něj není možná aktivace zbývajících pipelines jako u starších modelů s NV40, kde byl jeden "quad" prostě deaktivován. NV41 má 12 pipelines fyzicky. Pokud vás zajímá co je to onen "quad", tak vězte, že se jedná 4 pipelines a NV40 má celou čtveřici (4x4=16) těchto "quadů". U NV40 mohla nVidia bez problému deaktivovat pipelines, které jsou vadné a užít tyto čipy při výrobě levnějších karet. Z této skutečnosti plyne jediná věc. Pokud si zakoupíte grafickou kartu GeForce 6800 256MB (PCI Express), tak z ní už aktivací zbývajících pipelines model GT neuděláte.

Pro koho je tato karta určena?

GeForce 6800 je karta určena především hráčům, kteří preferují výkon a hlavně chtějí hrát všechny hry s maximálními možnými detaily. Dnes prakticky neexistuje hra u které by se tato karta zadýchala a překročila hranice svých možností, ale toto se samozřejmě netýká her, které jsou udělány na pomalém enginu (DeusEx 2 nebo HALO). Bližší výkonové výsledky uvidíte v jednotlivých grafech testovaných her.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Pak je tu ještě možnost pro majetné hráče, kteří si mohou pořídit dvě karty tohoto typu a osadit jimi nové základní desky s čipsety nVidia nForce 4 SLI. Získáme tak na dnešní dobu předimenzovaný výkon a opravdu velkého žrouta energie. Nejsem řešením nVidie vůbec nadšen, protože jsou s ním (alespoň zatím) spojeny mnohé problémy. Například při testovaní tohoto modelu Leadteku 6800GT jsem nemohl zprovoznit základní desku MSI K8N Diamond a 2 karty této společnosti. Nepomohla výměna BIOSu ani laborování s ovladači grafické karty a čipsetu. Je nutné dodat, že karty měly stejný BIOS a samostatně byly provozovány bez nejmenších problémů. Tento problém není ojedinělý, takže bych zatím opravdu doporučoval, aby si případný zájemce opravdu rozmyslel, jestli mu to za eventuální problémy opravdu stojí.

Výhoda GeForce 6800GT spočívá v opravdu dobrém poměru cena/výkon, která při dnešních cenách okolo 12 000 korun s DPH a její přetaktovatelnosti opravdu stojí za úvahu. Obecně platí, že model GT přetaktujete na úroveň GeForce 6800 Ultra bez větších problémů. Další nevýhodou oproti kartám společnosti ATi jsou opravdu enormní rozměry a hmotnost. Pracovně jsem tuto kartu přezdíval "cihla".

GeForce 6800GT a její konkurenti

Alternativu k této kartě představují modely společnosti ATi a konkrétně se jedná o karty Radeon X800Pro a Radeon X800XL, kde zajímavější je posledně jmenovaný, který je nabízen v některých případech i podstatně levněji (Sapphire) než GeForce 6800GT. Radeon X800Pro je konkurentem jen co do ceny, protože co do výkonu má na GeForce 6800GT co dohánět. Pro lepší přehled máte k dispozici tabulku, kde jsou srovnány jednotlivé parametry.

 Radeon X800XLGeForce 6800GTRadeon X800Pro
VPUR430NV45R423
Výrobní proces0.11 ľm TSMC0.13 ľm TSMC0.13 ľm TSMC low-k 
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů160 milionů222 milionů160 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
256-bit DDR
(I - III)
Paměť256 MB256 MB256 MB
Takt čipu400 MHz350 MHz475 MHz
Takt pamětí500 MHz
(1000 DDR)
500 MHz
(1000 DDR)
450 MHz
(900 DDR)
Paměťová propustnost32. 0GB/s32.0 GB/s28.8 GB/s
Fill-rate (single-texturing)6400 Mpixel/s5600 Mpixel/s5700 Mpixel/s
Fill-rate (multi-texturing)6400 Mtexel/s5600 Mtexel/s5700 Mtexel/s
Vertex Shader666
Maximální počet transformací Troj./s780525M713M
Počet Pixel Pipelines161612(z 16)
Počet TMU/pipeline111
Vertex Shader verze2.0 (b)3.02.0 (b)
Pixel Shader verze2.0 (b)3.02.0 (b)
DirectX9.0 b9.0 c9.0 b
AntiAliasing2-4x RGMS
6x Sparse
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
6x Sparse
AA specialityTemporal AA,
Centroid Sampling
kombinace SS+MSTemporal AA,
Centroid Sampling
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz
Další technologie3Dc Compression
Temporal AA
UltraShadow3Dc Compression
Temporal AA

 

Mít, či nemít Shader Model 3.0?

Po technologické stránce je na tom GeForce 6800GT poněkud lépe, protože obsahuje podporu Shader Modelu 3.0, který se s nástupem nových her stane standardem. Opět musím podotknout, že v případě mainstreamové GeForce 6600GT (střední proud) nevidím přítomnost podpory Shader Modelu 3.0 jako jednoznačnou výhodu.

Dnes se do některých enginů uměle zapracovává podpora Shader Modelu 3.0 (FarCry a Painkiller), ale dopad na vizuální kvalitu je nulový a dá se z úspěchem předpokládat, že jde jen a jen o marketingové lákání ke koupi produktů s Shader Modelem 3.0 už dnes.

Prvním enginem s touto podporou, kde bude její přínos jednoznačně viditelný je například Unreal Engine 3, který je zatím ve vývoji, ale už teď je jasné, že si ho na GeForce 6600GT neužijete, protože pro plynulý běh podle vývojářů tak tak dostačuje topmodel nVidie GeForce 6800Ultra. Pokud se tedy rozhodujete ke koupi nové karty, tak neberte přítomnost Shader Modelu 3.0 v dnešní generaci karet jako nějakou hlavní výhodu nebo nevýhodu.

Pravděpodobně vše dopadne stejně jako v případě hry Doom 3, kdy nás John Carmack hnal do nákupu karet GeForce 4, které měly zprovoznit tuto hru na nejvyšší možné detaily. Čas běžel a v době vydání této hry byly GeForce 4 již za zenitem svého života a Doom 3 na nich běžel v rozumné rychlosti jen na střední detaily a nízké rozlišení (800x600 Medium).

Shader Model 3.0 bych začal řešit v okamžiku, kdy ho bude nějaká hra skutečně vyžadovat a zároveň bude patrný její přínos. Podporu Shader Modelu 3.0 má dokonce připravovaná hra Age of Empires 3 a jiné zajímavé tituly, ale musíme si uvědomit, že většina z těchto her bude nést logo nVidie, a tak je jasné, že tuto podporu budou mít hlavně z marketingového důvodu. Do doby nástupu moderních enginů (UE 3 nebo SE 2) se tedy není nutné hnát tak bezhlavě za touto "featurou".

{mospagebreak title=Leadtek WinFast PX6800 GT TDH}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH je zabalen v klasické krabici, která je o dost menší než v případě karet společnosti ASUS nebo MSI. Box nemá odklápěcí víko, což samozřejmě vůbec nevadí, protože důležitější je obsah samotný.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Po úplném otevření krabice se dostanete konečně dovnitř a vidíte všechno vybavení karty pěkně pohromadě. Součást balení tvoří 2 redukce DVI-I >> D-Sub, S-video kabel, kabel pro kompozitní signál a 6-pinový kabel pro napájení. Přiložené DVD: Prince of Persia: The Within Warrior a CD: Splinter Cell: Pandora Tomorrow + ovladače.

 

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

- kliknutím zvětšíte -

Karta má obvyklé referenční PCB, ale Leadtek použil své vlastní chlazení. Chladič je opravdu lahůdka :-). Masivní kombinace mědi a hliníku přikrytá poloprůhledným černým plastem, který lze odstranit. Konstrukce chladiče mi přijde trochu neefektivní, ale dojem dělá veliký a chladí dobře. Důležité je ovšem to, že nedělá příliš velký hluk.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

- kliknutím zvětšíte -

Paměťové moduly jsou jako na ostatních modelech ze série 6800 rozloženy jen na vrchní straně karty. Zadní strana PCB je krytá pseudo-měděnou součástí chladiče, který má jen jednu funkci, snášet tlak šroubů vrchního pasivu.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Jedná se o GDDR3 moduly společnosti SAMSUNG v balení BGA. Značení 2.0 odpovídá 500MHz (1000MHz efektivně).

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Jak vidíte, tak chladič je opravdu velký a dokonce způsobuje problém při instalaci dvou těchto karet na SLI základní desku, protože karty se jednoduše za sebe nevejdou. Proto je nutné odstranit zadní část chladiče, kterou vidíte na spodním obrázku.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie
- kliknutím zvětšíte -

Po demontování chladiče je vidět samotné PCB, které je podle referenčního designu a my se podíváme na konstrukci samotného chladiče.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Jak vidíte je tvořen kombinací mědi a hliníku, protože jak známo hliník se tepla zbavuje lepé než měď, ale zase ho naopak hůře přijímá. Přítomna je také heatpipe, ale nad tímto počinem raději pomlčím, neboť není zrovna nejšťastněji umístěna. Větrák je dostatečně velký a dokáže plnit požadovanou funkci i při nižších otáčkách.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie
- kliknutím zvětšíte -

Tato část chladiče má pouze úchytnou funkci a neslouží k chlazení, protože je od PCB izolována. Je umístěna z druhé strany PCB.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Příjemným překvapením je duální DVI-I výstup, který je pro GeForce 6800GT (PCI Express) standardem a jeho použitím se stává zobrazení na dvou LCD opravdu příjemnou záležitostí.

Kvalita výstupu a teplota

Testovaná karta měla dva DVI-I konektory, a tak jsem musel pro zapojení analogového monitoru použít redukci z DVI-I na D-Sub. Karta produkovala pěkný ostrý obraz a subjektivně jsem mezi Radeonem 9800Pro a touto kartou neviděl rozdílu. Pokud bych vzal v úvahu jen analogový výstup, pak bych řekl, že karty ATi mají ještě poněkud náskok, ale při připojení přes DVI-I je rozdíl nepatrný.

Bohužel se díky problémům s deskou MSI K8N Diamond nepodařilo zprovoznit hardwarový monitoring v RivaTuneru 15.3. Tento problém není obecný, protože jiné karty s čipy NV45(41) byly na této desce naprosto bez problémů (kompatibilita). Obecně se ale dá říci, že základní desky s čipsety nForce 4 SLI mají ještě dost hrůzostrašný BIOS, který způsobuje problémy s kompatibilitou a stabilitou při přetaktování, ale vše se řeší a snad i brzo vyřeší.

{mospagebreak title=Sestava a syntetické testy}

U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Nechybí ani výsledky GeForce 6600GT v SLI.

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3500+ (2200MHz, 512kB cache)
  Chladič CPU  BOX
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardMSI K8N Diamond SLI
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 66.93 (oficiální)
Catalyst 5.1 (oficiální)

  Teoretické testy

3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
SPECViewperf 8.01

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry 1.3
Call of Duty
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

 

3DMark 2003

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie 

Verze3DMark 2003, patch 340
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

V 3DMark03 se RX800XL řadí mezi GeForce 6800 a 6800GT, konkrétně je o 11% pomalejší, než GT a o 20% rychlejší, než GF6800.

3DMark 2005

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie 

Verze3DMark 2005, patch 1.10
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

GF6800GT se drží až za Radeonem X800XL. 3DMark05 svědčí obecně spíše kartám ATi.

CodeCreatures Benchmark Pro

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie 

VerzeCodecreatures Benchmark Pro 1.0.0
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavenípožaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarkuhttp://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

V CodeCreatures je GeForce 6800GT před RX800XL a zároveň o 16% překonává SLI dvou GF6600GT.

SPECViewperf 8

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.

Aquamark 3

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

  Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Aquamark ukazuje GF6800GT o 5% rychlejší než RX800XL. SLI je v tomto případě na srovnatelné výkonnostní úrovni.

{mospagebreak title=Doom 3}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Verze 1.0
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps, Stencil Shadows, Normal Mapping
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

ATi má konečně kartu, pomocí které poprvé překonává nVidii v poměru cena/výkon v Doom 3. Pravda, žádný zázrak to není, mohu to konstatovat pouze při srovnání s výsledkem GF6800, ale 19% navrch oproti ní (ve 1280*1024 i 1600*1200) je toho důkazem. GF6800GT jasně dominuje, ale SLI 6600GT se bez vyhlazování ukazuje v dobrém světle.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Situace je v případě Doom 3 s FSAA obdobná, jako v předchozím grafu. Až na 6600GT SLI, kterému začínají docházet síly a v 1600*1200 se srovnává s RX800XL. 6800GT jednoznačně vede a pro hraní Dooma na PEG platformě je stále ideální volbou.

{mospagebreak title=FarCry}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

VerzeFarCry 1.3
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

V nejvyšších rozlišeních GeForce 6800GT ztrácí na Radeony už o něco více, ale srovnává s RX800XL.

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

VerzeUT2004
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All, mapy primeval a bench3

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Situace je opět poměrně vyrovnaná, pouze v nejvyšším rozlišení je GeForce 6800GT o 4fps rychlejší.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

S použitím FSAA jsou samozřejmě rozdíly výraznější a ukazuje se, že kartám od ATi nesvědčí UT2004 v rozlišení 1280*1024 (poměr stran). GeForce 6800GT je totiž o 14% rychlejší než "XL", ale při 1600*1200 se opět situace vyrovnává.

{mospagebreak title=Half-Life 2}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

VerzeHalf-Life 1.0
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Stažení benchmarkuHL2 timedemos

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Propad nVidia karet je zřejmě způsoben optimalizací enginu HL2 pro karty ATi, které používají 24-bitovou přesnost, což nVidia nemůže (16 a 32bit).

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

FSAA pouze mírně mění pořadí (SLI se 128bit sběrnicí se dostává o stupeň níže) a GeForce 6800GT stále nemůže dohonit ani RX800XL. Je nutné podotknout, že toto demo  je pro karty nVidia opravdu nevýhodné.

{mospagebreak title=Call of Duty}

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Verze 
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisQuake 3 engin (upravený), multitexturing
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovat 

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

COD je jako hra s Quake 3 enginem výhodnější pro GeForce 6, konkrétně model 6800GT, který je v průměru o 9% rychlejší, než Radeon X800XL

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Call of Duty s FSAA podává vyrovnanější výsledky. Průměrný rozdíl mezi "GT" a "XL" se ale téměř nemění.

{mospagebreak title=Serious Sam - The Second Encounter}

 

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Verze1.07
RozhraníOpenGL
Heslovitý popismulti-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení32bit_HQ 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovathttp://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

 Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Starší, ale stále velice kvalitní OpenGL engine je jako vždy doménou GeForce, ale převaha GeForce 6800GT nad Radeonem činí průměrně 8%.

{mospagebreak title=Přetaktování, Závěr}

Leadtek WinFast PX6800GT se ukázala jako poměrně dobrý hráč na poli overclockingu, protože jsem ji bez větších problémů přetaktoval na úroveň grafické karty GeForce 6800Ultra (tedy 400MHz jádro, 1100MHz paměť). Konečné frekvence pro jádro a paměti byly 405MHz a 1101MHz, což je opravdu solidní a posunuje to GeForce 6800GT daleko před Radeon X800XL.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Jak vidíte na těchto oblíbených benchmarcích, tak GeForce6800GT dokonce v některém z případů předhoní i Radeon X800XT. Narůst ve hrách je patrný samozřejmě také, ale výrazné rozdíly se nekonají. Obecně se dá říci, že GeForce 6800GT se po OC stává hned za Radeonem X850XT tou nejvýkonnější kartou.

Závěr

Leadtek WinFast PX6800 GT představuje velmi dobrou grafickou kartu pro nové PC založené na platformě PCI Express, která postačí na nějaký ten čas a poskytne solidní výkon i nových hrách využívajících Shader Model 3.0.

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

Provedení této karty je velmi kvalitní, ale zároveň je karta velmi rozměrná a těžká. Tento model byl docela zdatným i v oblasti přetaktování a vzhledem k výbavě ho tedy lze doporučit.

Plusy:

  • solidní poměr cena/výkon
  • výkon pod OpenGL
  • Shader Model 3.0
  • relativně slušná cena (11189,- bez DPH - doporučená koncová cena - Levi)

Mínusy:

  • spotřeba energie (nutnost mít kvalitní zdroj)
  • rozměry a hmotnost
  • hluk chladiče

Grafickou kartu Leadtek WinFast PX6800 GT zapůjčila firma Levi, které tímto děkujeme

Leadtek WinFast PX6800 GT TDH - těžká váha ze stáje nVidie

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.2.2005 06:20:17   0.0.0.xxx 11
Hezkej článek a hlavně ta grafika. Mě se líbí na LEADTEKu ty chladiče co dávaj na grafiky. Jen mě zaskočilo proč je v prvnim 3D Marku 2005 v grafu vejš jak X800XL i když udělala míň bodů To jsem trochu nepochopil. Jinak moc hezký fotky )
16.2.2005 06:26:10   0.0.0.xxx 11
Jen aby jsi nečekal moc dlouho.
A aby to u ATi nedopadlo jako s ambiciózní Geforce FX 5800 ULTROU.

Mimochodem 6800LE se dá pro AGP i PCIE sehnat za nějakých 4-5 tisíců podle toho jak se ti to povede.

A to je cena které jen tak něco nekonkuruje.
16.2.2005 07:08:55   0.0.0.xxx 11
jojo specifikace jadra 520 zneji vic nez lakave :-))) MNAM MNAM
16.2.2005 07:18:24   0.0.0.xxx 11
Pěkný článek.
Jsem zvědav jak si povede projekt Fudo

Myslím že nevyhoří jako FX5800, nakonec měl jsem ji a není tak špatná jak se o ní píše.Dost kartám natrhne prd.l i teď.
Proč myslíš že by měla být karta co má o 8 pipek víc než 6800 ultra méně výkonná?Nakonec až vydá NVidia něco s 24 pipkama tak to bude pro R520 něco pro porovnání, soupeř pro 6800ultra je X800
16.2.2005 07:27:12   0.0.0.xxx 11
Až na to, že 6800 LE jsou ty největší shity, které spatřily světlo světa. Součástky, které se do toho dávají jsou snad jen změť šrotu. Nejen osobní zkušenost.
16.2.2005 07:28:06   0.0.0.xxx 11
čekání na 520 je zbytečné....u nás bude bůhví kdy a tipuju, že cena bude kolem 20000. Navíc ty specifikace, co se povalují na netu jsou dle mého z části bludy.
16.2.2005 07:31:32   0.0.0.xxx 11
to jste si sakra nemohli půjčit 2 karty a konečně !!!! otestovat SLI u 6800???
16.2.2005 07:33:18   0.0.0.xxx 11
jsem ten odstavec přelítl moc rychle -tak už ale konečně nějakou schopnou desku zkuste sehnat :o)
16.2.2005 07:39:50   0.0.0.xxx 11
Kdybys četl i ostatní weby, tak bys už narazil na to co Tě tolik zajímá. Pěkné porovnání ve hrách na SLI 2x6800Ultra i 2x6800GT, ale i 2x6600GT je zde: http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=x850xtpt&page=5
Navíc se zde potvrzuje to čemu tu určitě nechceš věřit a to, že SLI je jenom nafouknutá bublina, které hravě šlape na paty i samotná ATi X850XTPE.
16.2.2005 08:10:25   0.0.0.xxx 11
při čtení článku mě podle grafů napadlo, jestli testovací setstava, hlavně výkon CPU není na dnešní grafiky nedostatečný. Chápu, že A64 3500+ je hooodně dobrý procák a rád bych ho měl doma :o) ale pokud se testují 6800GT, 6600GT SLI apod tak si myslím, že to může viset na systému
16.2.2005 08:24:54   0.0.0.xxx 11
Dost zajímavé, ale zajímavá bude taky cena
16.2.2005 08:31:50   0.0.0.xxx 11
opet pekny clanok,ale chcel by som sa spytat autora ci by ste nemohli dat do testu aj X800/bez pripon/,viem ze nemoze konkurovat G6800GT,ale G6800/bez pripon/ ci G6600GT,uz asi ano,hlavne pomer cena/vykon,dakujem
16.2.2005 09:00:21   0.0.0.xxx 11
Ze zkusenosti vim ze 3500+ je pro nejvykonejsi segment malo,od jiste hranice se vykon nezveda ani po brutalnim OC,je limitovan CPU,praxe: 3500+(default) X800XT 560/560 - 12500bodu,3500+(2650Mhz) X800XT 560/560 -13 000 bodu,3500+(2650) X800XT 600/600 - 13000 bodu a ani 620/600 to nedalo vic ale s A64FX 53(2700Mhz) s 600/600 14200 bodu.
16.2.2005 09:01:11   0.0.0.xxx 11
Tak pokud by karta s chipem 6800 (LE) byla jen změť šrotu tak co by pak byla 6600GT? Ultrašrot? A co třeba 6200? Nejlevnější šestitisícovka? To už by ani nemělo fungovat co :o) ?

Hm?
16.2.2005 09:26:47   0.0.0.xxx 11
A to ti stoji tych 1000 bodov rozdielu za 30 000 korun ci kolko stoji FX-ko.. kua.. are you crazy?
Na bartone 2500/3200 ,1 GB Ram, MSI RX800XT mam na dual 560
spolu bodov 12650 tak naco ten strach o vykon procesora..
16.2.2005 09:28:46   0.0.0.xxx 11
Já jsem měl doma Leadteka 6800GT s AGP verzí, a výsledky v porovnání s PCI-E jsou podobné (3D Mark03: 11 400, 3D Mark05: 4680b). Pak mi ale na grafice odešly paměti a vzhledem k nedostatku Leadteků na trhu jsem byl nucen vzít Ati X800Pro od Gigabytu. Ten je o něco slabší, ale jen mírně (3D Mark03: 11180b, 3D Mark05: 4605b). musím ale podvrdit, že 6800Gt hodně ukrojí energie ze zdroje. Měl jsem Eurocase 400W a občas to zatuhlo (zřejmě to chce víc než 16A na 12V větvi). Teď mám s Atinou Thermaltake 480W, který na displeji ukazuje max. 180W, ale kdoví, s jakou odchylkou to zobrazuje.
16.2.2005 09:55:03   0.0.0.xxx 11
Jen pro zajimavost sem napišu mé výsledky s kartou Asus Extreme 6600GT @ 570/1190 a CPU A64 3200+ @ 3800+, ZK Asus A8N SLI Deluxe. 3D Mark03 9300, 3D Mark05 4030, AquaMark3 60700.
16.2.2005 09:56:11   0.0.0.xxx 11
Za 4 litry si ju klidně vezmu.
16.2.2005 10:15:56   0.0.0.xxx 11
mam tuhle grafiku doma, akorat v AGP provedeni ... chladic je naprosto genialni ... sice vazi karta skoro 1 kg, ale aspon je chlazeni efektivni ... a je tichoucka ... akorat by se mel jednou zacas vycistit ten prachovej filtr pred vetrakem ... detailni obrazky zde http://funky.czechian.net
16.2.2005 10:41:36   0.0.0.xxx 11
Tak ale stejně bych řekl, že 6600GT je rozhodně lepší jak 6800LE. Mě tohle netrápí. Já nechci nVIDIu, ale ATInu. Měl jsem nVIDIí plno a mám druhou ATInu a mě vyhovuje více ATI. Proto čekám na R520. NAvíc s nVIDIí nespustim plno starých her (v Direct 3D či OpenGL), ale s ATInou jdou všechny hry. Nechce se mi dávat 15000 do X800XT PE či X850XT PE, když vym že max. do 1/2 roku se objevá R520. A navíc nemusim kupovat tu nejvíkonější Stačí v porovnání s dnešníma obyč. XT bez Platinum Edition )
16.2.2005 12:10:21   0.0.0.xxx 11
Asi tazko ked 6600 SLI skoro slape na paty X850XTPE ...
:o)
16.2.2005 12:11:44   0.0.0.xxx 11
Asi tazko ked 6600 SLI skoro slape na paty X850XTPE ... :o)
16.2.2005 12:40:09   0.0.0.xxx 11
Celkem dobrá recenze, až na dvě věci(podle mě, jiným můžou vyhovovat...) :
1. Řekl bych, že úplně stejné grafy byly v recenzi na Radeon X800XL (a tím myslím ÚPLNĚ).
2. Říct, že Shader Model 3.0 je nepotřebný, protože hry, které v blízké době s jeho podporou výjdou budou s logem nVidie je stejně hovadské, jako např. říct, že Half-Life 2 je blbá hra, protože byla brutálně sponzorována ATi (ano, byla, ale to z ní nedělá blbou hru, stejně jako to, že budou hry s podporou SM3.0 sponzorované nV nedělá z SM3.0 zbytečnost...)
16.2.2005 12:40:32   0.0.0.xxx 11
Já jí pořídil do 4000 tisíc pro AGP.
A hodně se jich válelo po bazarch pro PCIE protože nikdo neměl desky. Třeba v bazaru v Praze u Růžové ulice(jsou tam dva).
A dají se sehnat přes inzerát.

http://jarmark.idnes.cz/select.php?k=19&s=87

Třeba tady:

Prodej - Golden Sample 128MB [ 15.02.2005 ]

Nvidia GeForce 6800, frekvence 350MHz čip, 800MHz 128MB DDR pamětí s 256-bitovým rozhraním, TV-out, DVI konektor, CineFX 3.0 a DirectX 9.0. původní cena 8888 Kč kupováno u cechcomputeru cena nyní 4500kč

Hm? A není to LE ale plná.
A PCIE desku už také seženeš. Já mám bohužel AGP verzi a trošičku mě to mrzí. Protože chci PCIE desku. Ale za 4000 litry mi to připadalo jako docela dobrý nápad si jí koupit.

A za ty peníze vezmu raději oželím desku s PCIE.
16.2.2005 12:46:00   0.0.0.xxx 11
Ukažte mi TEĎ novou kartu která bude za 4 litry poskytovat stejný výkon jako Geforce 6800LE !!! Teď a né za rok.

A novou 6800LE se zárukou už seženete za 4500-5000 když budete mít hodného kamaráda ve velkoobchodu a vezme jí na sebe a když DPH upíšete.

Tak mi tu nemluvte o shitovkách.
Protože za 10 000 je ta karta shit. Ale za 4000 je to dobrá karta.
16.2.2005 12:49:00   0.0.0.xxx 11
Uvědom si, že 6600GT má pouze 128bitové paměti a 6800ky mají všechny 256bitové paměti. Navíc 6800LE jdou odemknout. Stejně jako šla odemknout moje na 12*6 a poskytuje výkon lepší než neodemčená s lepšíma pamětma 6800.

A to jsem jí ani netaktoval abych holku moc netrápil.
Ani 1mhz na pamětech jsem nepřidal i když ta moje má paměti které mohou jet na 800 a přitom jsou puštěné jen na 700.
16.2.2005 13:02:30   0.0.0.xxx 11
Ad1) No myslim, ze nemusím pokazde predelávat grafy, kdyz vysledky jsou naprosto shodne ne?Tam kde byl nameren rozdil...napriklad v 3dmarcich... je uvedeny novy udaj. Nehlede na to ze sestava pro testy se nezmenila...vcetne ovladacu, ktere zustaly na 66.93 (ac stare tak poslední ofic. na webu nVidie). Jakmile se zmeni ovladace tak dojde k prehodnoceni grafu.
ad2)To ze hra ma podporu SM 3.0 jeste neznamena, ze ho efektivne vyuziva (FarCry, Painkiller a pod.). Zatim proste neexistuje engine, kde by by bylo SM 3.0 zapotrebi, ale pokud o nejakem vite, tak napiste. To ze ma hra logo nVidia znamena, ze chte nechte bude muset mit tuto podporu implementovanu (nVidia bude tlacit na pilu)...marketing...ikdyz ji nepotrebuje a ani zdaleka nevyuzije.
16.2.2005 13:02:57   0.0.0.xxx 11
Az na to, ze je to uplne stejny jako podpora DX9 napr u 9600 ze ? Taky to "umi" a taky je to uplne knicemu. Uvedom si, ze 1. vec ktera bude SM3 opravdu pouzivat na tyhle karte nikdy nepobezi, ta karta to proste nezvladne.

Mimochodem, velmi me tesi "vyvoj", kdy abych si vykonostne pomoh, musim koupit kartu za dvojnasobek toho co pred dvema roky. Kdyz koupim kartu za 5k budu na tom uplne stejne, jen bide "umet" DX9.
16.2.2005 13:04:59   0.0.0.xxx 11
Opravdu? No zajímavé, že nikdo inteligentní to takhle nevidí! Ty se podíváš na grafy pro 1024*768 bez AA a děláš závěry?! To jsi tedy hodně hloupý a ten článek jsi vůbec nečetl (ani z rychlíku). Výkon dnešních karet rozhodně nezměříš na 1024*768 bez AA, ale v 1600*1200 s 4x8 filtrováním!!!
Kdyby byli všichni hloupí jako Ty, tak marketingová oddělení všech firem nestačila slavit samé úspěchy!
16.2.2005 13:07:53   0.0.0.xxx 11
Samozrejme, ze bude zarazena...jenze zatím není dostupna.-(
Musim rict, ze pokud bude opravdu prodavana za slusnou cenu, tak je to muj favorit na upgrade. Zatim jsem nasel v par shopech X800 za cenu okoli 9k s DPH, coz se mi zda moc, vzhledem k tomu, ze Sapphire X800XL VIVO jde poridit za 9,5k s DPH. Ceny budou padat, takze se dockame.
16.2.2005 13:17:14   0.0.0.xxx 11
Ano A64 3500+ neni zrovna nejrychlejsi.-). Taky bych si pral mit dve testovaci sestavy (AGP a PCI Express) na FX55 a odpovidajicich komponentech. Jenomze cena techto sestav by byla zavratna (jenom FX 55 stoji kolem 28k). Tyto sestavy alespon priblizne odpovidaji tem nejlepsim sestavam "z lidu"...tezko si u nas nekdo poridi FX55+nForce4SLI a 26800GT ...samozrejme existuji i vyjimky:-). Jinak naprosty souhlas....CPU limited...zde existuje.
16.2.2005 13:18:19   0.0.0.xxx 11
Vzdyt ma pravdu. Kdyby karty ve SLI podavaly spatny vykon UPLNE ve vsech hrach (coz neni ani omylem pravda), tak by to tak bylo, ale zatim to vypada tak, ze je treba odladit ovladace.
Hlupak jsi ty sam, protoze asi nevis, ze ATI chysta svuj "SLI" taky, takze to asi neni krok vedle. Navic se tato technologie pripravuje pro pouziti v profesionalni grafice... Mel by sis o ´tom opravdu nejprve neco precist, nez zacnes placat nesmysly.
16.2.2005 13:26:38   0.0.0.xxx 11
Napsal jsi:
"Výkon dnešních karet rozhodně nezměříš na 1024*768 bez AA, ale v 1600*1200 s 4x8 filtrováním!!! "
a dal jsi odkaz:
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=x850xtpt&page=5

A presne na tomto odkazu jsou "potvrzena" tva slova...v rozliseni 1600x1200 pri 4 x 8 ma GF 6800U ve SLI rezimu o 43% vyssi vykon nez v single modu...u 6800GT je to skoro 51%...a u 6600GT je to skoro 74%!

Opravdu se na to podivej poradne, nez zacnes zase neco matlat...
16.2.2005 13:36:35   0.0.0.xxx 11
Akorat ze ten inzerat na plnou GF6800 za 4500Kc je podvod. Ten ko**tek, ktery ho podaval, je nejaky magor, staci se podivat napriklad na zive.cz do bazaru, tam "prodava" X800Pro, X800LE, GF 6600 GT atd,, vse za minimalni ceny... Takze mily johne.d, priste never vsemu, co se kde pise.
16.2.2005 14:51:00   0.0.0.xxx 11
SM2.0 na R9600 že je k ničemu? To je hodně odvážné tvrzení. HL2 na R9600 se SM2.0 běhá celkem obstojně - a to je ta karta o rok a půl starší, než HL2.

---
16.2.2005 14:58:20   0.0.0.xxx 11
No to je od te 9600 opravdu uzasny vykon. A co reknes na to, ze napriklad GF4TI, kterazto je o dost starsi nez tebou uvadena karta, zvladne HL2 stejne dobrem ne-li lepe? Jeste porad si myslis, ze R9600 je dobra karta?
16.2.2005 15:16:57   0.0.0.xxx 11
Za prvé jsem reagoval na jeho příspěvek a tam mluví o SLI6600GT a za druhé ty jsi taky ten článek nečetl, protože kdyby ano, tak by ses dočetl, že kupovat SLI 6600GT nepřipadá vůbec v úvahu a jediné o čem lze uvažovat je SLI6800Ultra/GT, ale ty zase prohrávají v poměru cena výkon, takže se zklidni a nezastávej se hlupáků, protože pak by ses mohl zařadit do jejich řad :-).
16.2.2005 16:01:13   0.0.0.xxx 11
No s tim taktovani teda slabota mam od Leadteku 6800GT a de mi 420/1220 nebo 450/1160 vysledky sou u obou taktu podobny ale o dost lepsi nez ty co ste tu namerily, u jadra bych chapal mensi takt kvuli mustku mezi agp a peg ale u pameni to je slaboucky(
16.2.2005 16:04:11   0.0.0.xxx 11
No s tim ukrajovanim energie bych teda moc nesouhlasil ja mam Fortron 350W a 6800GT docela dost taktnutou a de to bez problemu. Spis bych to videl na ten zdroj Eurocase coz je docela hnuj....
16.2.2005 17:43:09   0.0.0.xxx 11
docela me fascinuje, ze nejakej manik nekde stastne koupi jednu grafiku za 4 litry a je z toho tak vydrenej, ze tim zaplni vsecky diskuze na pct, shw i zive. nekdo by mel ty jeho tlachy mazat, neustale to omila dokola a jde to tezce off-topic
16.2.2005 18:11:07   0.0.0.xxx 11
Psal jsi to ty nebo jsi byl ve stavu blouzneni?
"Navíc se zde potvrzuje to čemu tu určitě nechceš věřit a to, že SLI je jenom nafouknutá bublina, které hravě šlape na paty i samotná ATi X850XTPE."

Pises tady neco o 6600GT nebo pises o SLI jako takovem - ze je to nafouknuta bublina...?

Takovi jako jsi ty do vseho vnaseji jen zmatek a pak pouzivaji grafy, ktere argumentuji proti nim samotnym... :-)

Ale jo, klidne si dal zvatlej ty svoje nesmysly, ktere stejne nikdo z objektivnich v tomto foru nevnima... :-)

16.2.2005 18:47:08   0.0.0.xxx 11
Tak jsem se zájmem vše přečetl a musím konstatovat, že má Macros má pravdu! On nereaogoval na Teddyho příspěvek a ten tam mluví o sli-6600GT.
Myslím, že Macros to myslel ve smyslu celkové efektivity a tam je naprosto jasné, že SLI je opravdu jenom patřičné nafouknutá bublina, která rozhodně neplní to co by měla. Je to drahé, protože aby to bylo aspoň rychlejší jak jeden GPU od ATi tak to musím být 2x6800Ultra nebo GT a to je už tak drahé, že jedna ATina je prostě mnohem lepší řešení pro běžného člověka. To že je nějaké SLI od nVidie a něco podobného od ATi je prostě pouze pro nadšence honící skóre v 3DMarcích, ale jako investice je to pro inteligentní lidí naprosto nepřijatelné, když 1x 6800GT je rychlejší než 2x6600GT ve SLI!!!
Pane Leppard, měl byste se příště zamyslet, než někoho napadnete. Macros sice nemusel psát někomu že je hloupý, ale jinak má prostě pravdu, ať se vám to líbí nebo ne!
16.2.2005 19:45:08   0.0.0.xxx 11
tak na A64 3200+@3800+ 2,4Ghz 240fsb 1:1
X850XT@Platinum 13200bodů
souhlasim ze pro tyhle karty je 3800+ naproste minimum chtelo by to spis 4500+ tam uz to ty grafiky roztoci skoro na max :-)
cekam jen na novej bios u Nforce 4 abych mohl zvedat napeti a snad tech 4500+ dam :-)
17.2.2005 07:09:09   0.0.0.xxx 11
Nepřipravujete recenzi Geforce 6200 AGP. Hledal jsem na netu, všude jsou jen recenze PCIex verze s turbocache. V obchodech se začínají objevovat 6200 s AGP můstkem s 128/256MB. Já vím, je to low end, ale výkon je prý lepší než u GF FX5700... za stejné peníze
17.2.2005 07:20:22   0.0.0.xxx 11
1./ Macros se tady ohanel hlupaky jako prvni.

2./ Se SLI se pocita do profesionalnich grafik.

3./ SLI se poradne vytahne az v pripade pouziti dvou CPU, s cimz se pocita prave u profesionalnich grafik

4./ Pouzit jeden graf s HL2 pro podporu argumentace je opravdu ubohost, kdyz kazdy vi, ze HL2 je optimalizovan pro ATI, u jinych aplikaci uz to zdaleka tak jasne neni

17.2.2005 08:20:57   0.0.0.xxx 11
Zaprve FX53 jsem koupil za 12000 takze pohoda,a je to nejvykonejsi CPU ktere muzes pouzit takze limitace tady je uplne minimalni.To co jsem napsal je jen srovnani vykonu ktery jsem nameril,jinak 3Dmark03 nedavam nejakou zvlastni dulezitost.
17.2.2005 10:13:39   0.0.0.xxx 11
GF4Ti využívá pouze DX8, takže spousta efektů (jako pěkná voda, dveře s vlnitou skleněnou výplní apod. nejsou ukázané). Potom samozřejmě to funguje výborně a rychle, ale neznamená to, že se to dá srovnávat. Navíc GF4Ti byla míněna jako high-end karta, narozdíl od 9600-ky, která byla určena pro mainstream (i když o generaci později)
17.2.2005 10:18:45   0.0.0.xxx 11
To, že to tam nVidia tlačí nic nemění na tom, že to tam prostě bude - je to něco jako vynucené 24-bitové renderování v HL2 - prostě my s tím nic neuděláme, ale přitom HL2 je celkem dobrý argument pro koupi ATi.
Stejně tak pokud třeba AOE3 bude využívat PS3.0 a bude to podobně jako AOM kvalitní hra (a že pravděpodobně bude), tak to bude argument pro nV.
Znovu opakuji, pokud Vám to z mého původního příspěvku nebylo jasné, že tím, že je to protlačeno nějakou firmou nic nemění na vlastní důležitosti té či oné technologie...
17.2.2005 10:21:46   0.0.0.xxx 11
Vidím, že jste právě prokázal stupeň vašich znalostí :-).
"Prý se s SLI počítá do profesionálních grafik" ... hmmm, tak tohle může napsat jenom naprostý neználek a nebo zaslepený fanatik :-). Profesionální grafiky jsou totiž naprosto o něčem jiném a obě firmy mají své profi řady.
Tvrzení že SLI se vytáhne až s dual-core CPU je také pořádná hloupost (odkdypak se podle vás v 3DMarku v GPU testu se tak výrazně projevuje CPU?!).
No a s tím HL2 jste jaksi velmi mimo mísu, protože ten není optimalizován narozdíl od DOOM3 pro jednoho konkrétního výrobnce GPU, ale je naprogramován přesně podle specifikací DX9 kde se vyžaduje 24bitová přesnost u SM, což nemůže nVidia splnit, protože umí buď 16 nebo 32bitů a tím pádem se musí GPU nVidie přepnout do 32bitového režimu a tím logicky začne ztrácet na výkonu vůči kartám, které to samé počítají v přesnosti 24bitů (a nebo se přes nějakou utilitu můžete natvrdo přepnost do 16bitů, ale pak budete mít výrazně horší kvalitu obrazu, ale zase to budete mít rychlé). Takže chyba není na straně HL2 ale v tom, že nVidie nedodržela specifikace DX9a/b a rovnou přeskočila ke specifikaci DX9c kde je SM3 a ten již vyžaduje 32bitů.
Navíc mi nešlo o grafy v HL2, ale o celý článek a to jsem také avízoval a ten link byl pouze na začátek stránek s grafy. Příště radši dám link na homepage článku, abych zbytečně nedráždil potrefené ovce :-). Jsem zvědav co budete plácat za hlouposti o ATi, až uvede na trh R520, protože z vašich příspěvku zavání silná náklanost k nVidii :-).
17.2.2005 11:29:44   0.0.0.xxx 11
1./ Profesionalni grafiky od nVidie jsou momentalne Quadro FX, a prave modely 1400, 3400 a 4400 podporuji SLI (krome toho jsou jeste modely 700, 1100, 1300, 3000 a 4000). Viz odkazy:
http://www.nvidia.com/page/sli.html
http://www.nvidia.com/page/quadrofx_family.html
Me znalosti v teto oblasti jsou celkem dobre, protoze prodavam graficke stanice od Sun Microsystems, ktere jsou temito grafikami osazovany...mel byste se zamyslet nad svymi znalostmi a "trochu" si je doplnit. :-)

2./ Poproste nekoho, at vam vysvetli rozdil mezi dual-core CPU a dvema fyzickymi CPU, coz jsem mel na mysli ja - kdy se v blizke budoucnosti pocita prave u profesionalnich grafickych pracovnich stanic (a SW samozrejme) o rozdeleni "prace" na CPU1 - aplikacni logika a CPU2 rozdelovani zateze mezi GPU1 a GPU2.

3./ U toho DX: kdo si myslite, ze asi definuje specifikace? :-) Zase poproste nekoho o odpoved, u nekterych verzi to byla nVidia (DX7, DX8.0, DX9.c), u jinych zase ATI (DX8.1, DX9.a a DX9.b), je jasne, ze to co vyhovuje jednomu, nevyhovuje druhemu, takze 24bitova presnost neni "standardem",ale pouze prevzatou specifikaci od ATI, ktera se prichodem DX9.c zase meni na normalni rozdeleni 16 a 32bit.
Proto tvrdim (a nejen ja), ze HL2 je "sity" na ATI.

Uz radeji nereagujte...ztrapnite se jeste vice... :-)
17.2.2005 12:05:06   0.0.0.xxx 11
Já se neztrapňuji. Vás poslední příspěvek je zcela o ničem ... píšete mi sem něco co dávno vím a všichni také a vy jste jenom nVidiatik, který si dal tu práci vypsal mi tu Quadro sérii (nejste prostě normální a vůbec jste nepochopil podstatu mých příspěvku a ani podstatu toho článku na který jsem v prvním příspěvku odkazoval).
Nechte se léčit a nebo zapomeňte na grafické karty, protože z toho začínáte bláznit. Sleduji vás i v jiných sitách a všude jenom blbě plácáte ... např. na CDR u té předpěžné neoficiální specifikace R520, atd. Jste chorobnej.
Add. HL2 ... opět jste nic nepochopl a dal jste si zbytečnou práci s vypisováním historie DX. Asi vám úplně uniklo, že HL2 vznikl v době, kdy žádné DX9c nebylo a vaše milovaná nVidie vyráběla šroty, které se na SM vždy totálně propadly.
Prostě si to nechte pro sebe a přístě až někam pošlu nějaký link, tak si dejte pohov a radši si pořádně přečtěte článek na který link směruje (pokud možno celý článek, abyste jako vždy nebyl vytržen z kontextu :-)).
17.2.2005 12:13:00   0.0.0.xxx 11
"Prý se s SLI počítá do profesionálních grafik" ... hmmm, tak tohle může napsat jenom naprostý neználek a nebo zaslepený fanatik :-)."

Da se to vystvetlit jinak, nez ze se snazite rict, ze SLI neni uvazovano pro profesionalni grafiky? Prosim odpovezte na tuto otazku...ja vam pak zopakuji 1. bod me posledni odpovedi.

Vas posledni prispevek je zcela bez argumentu, protoze uz zadne nemate, ani jste nemel, jen jste tady zvanil nesmysly o vecech, ktere jste ani nemel zjisteny a overeny.

Kazdy, kdo je bez argumentu, zacne kolem sebe kopat jako vy ve vasem poslednim pripevku... :-)

SBOHEM ;-)

17.2.2005 13:05:42   0.0.0.xxx 11
Panove klid, proc ten flame? Skutecnosti zustava, ze SLI se doposud podle vsech testu dostupnych na netu jevi jako sklamani. Naklady na SLI reseni (2 karty + SLI deska) jsou v porovnani s dosazenym narustem vykonu prilis vysoke. Pro bezneho hrace nema zadny smysl si toto reseni obstaravat - jednodussi a levnejsi je poridit si 1 kartu (at uz GF 6800 GT ci R800XT), coz je pro SLI dost smutne.

Proste, SLI je funkcni, ale pomer cena/vykon ho naprosto diskvalifikuje. Za rok si na tuto technologii nikdo nevzpomene, dejte na ma slova.
17.2.2005 13:07:58   0.0.0.xxx 11
240 FSB? A co z toho mas, napriklad v porovnani s FSB 90?
17.2.2005 13:13:16   0.0.0.xxx 11
Rozdil mezi DX9 a DX8 neni tak propastny, jako to bylo napriklad v porovnani DX8 a DX7. Jasne, s DX 9 ta hra vypada lepe (jeste aby ne!), ale i s DX8 je to hezke. A co se vody tyce, jsi mimo. Realistickje zpracovani vodni hladiny podporuje i DX8, viz napriklad FarCry.

Co se tyce r9600 tyce, nikdo mi nevymluvi, ze je smutne, kdyz karta o generaci starsi jen horko tezko souperi se starsi kartou. Mimochodem, GF4TI 4200 byla koncipovana jako mainstreamova karta, high-end byla 4600.
17.2.2005 13:15:22   0.0.0.xxx 11
Lojzo, to individuum vůbec neřeš. Ten chlap je totálně mimo. Vzhledem k těm zvratkům, co trousí po diskuzích, nevěřím, že má doma vůbec počítač. Pseudointelektuální kritiky slovosledu, dementní bazírování na detailech, buzerace autora za každou hovadinu... Dneska už cosi zplodil na živě, SH a teď i tady... Všude ho vyfakovali. Nevím proč, ale silně mi připomíná Bobáně - až na polarizaci, ovšem. A propos, pro všechny, nevíte, kam se Bobáň poděl? Už dlouho jsem nebyl vystaven vlivu jeho génia a začínají se projevovat abstinenční příznaky...
17.2.2005 16:11:56   0.0.0.xxx 11
tak na druhe strane se docteme ze chladic je relativne tichy a na posledni je minusem karty hluk chladice, no tak teda nevim
jinak peknej clanek...
17.2.2005 22:46:37   0.0.0.xxx 11
chcem sa len spytat:
da sa verit vysledku merani pri Serious Sam 1024x768 s filtrovanim kde je 6600GT na tom rovnako single aj SLI.nie je to nejake divne?aspon zopar bodov by to SLI malo pridat,este k tomu je to OpenGL.
hmm..???
19.2.2005 13:24:47   0.0.0.xxx 11
Ty si myslis ze se sli neuplatni v profesionalni grafice? A co treba to ze Ati ma uz davno svoje multi GPU reseni, ale dodava ho jen svim partnerum... podivej se treba na even&suterland(ci jak se to pise).
20.2.2005 14:13:22   0.0.0.xxx 11
SLI je proste jenom reklamni tah :-)
19.4.2005 03:15:29   0.0.0.xxx 11
Mam Leadtek WinFast PX6800 GT TDH a pri hre napr. FarCry dojde k teplote jadra na graf. karte cca 70 st. celzia
a scena v hre sa zacne zadrhavat a je po plynulosti.Ked sa jadro ochladi na cca 62 st.Celzia je vse v poradku.Nemate podobnou skusenost/teda nepraji to nikomu/?
kani.
19.4.2005 06:36:25   0.0.0.xxx 21
Byl jsem taky majitelem této karty a mně třeba ve Far Cry při detailech na max. a zapnutém AA občas některé textury změnily barvu na černou nebo bílou (hlavně u trávy nebo některé skály), a teplota mi přitom nepřesáhla 66°C. Takže v tvém případě to může být jednak ovladači. Prostě bych zkoušel různé, třeba i ty starší. Další věc, která se mi stala u této karty je, že se za nějaký čas (u mě to bylo asi za dva měsíce od koupě) zanesla prachem mřížka, která chrání ventilátor grafiky. Takže i to může podle mně výrazně ovlivnit teplotu GPU. Tyto dvě věci bych zkusil prověřit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.