Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
autor: Štefek Petr , publikováno 13.1.2005
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
Výrobce MSI musel samozřejmě přispěchat se svým řešením založeným na čipu NV43 (+ AGP můstek), které je známé jako GeForce 6600GT a dnes představuje nejlepší mainstreamové řešení, které stačí s přehledem na kteroukoli novou hru. V poslední recenzi jsme se podívali na trojici grafických karet GeForce 6600GT AGP, které se lišily především vybavením a v případě Leadteku také designem a chladičem. Dnes je na řadě jeden z největších výrobců grafických karet a motherboardů MSI. {mospagebreak title=NV43 alias GeForce 6600GT}

Specifikace čipu NV43 jsou již dostatečně známé, ale přece jen si je zopakujme. NV43 patří k poslední generaci grafických čipů nVidie a má tedy podporu nejnovějších grafických rozhraní. DirectX je podporován v aktuální verzi 9.0c a s tím je spojená i podpora Shader Modelu 3.0, který najde využití až v budoucích hrách. Jak už bylo párkrát řečeno, tak podpora Shader Modelu 3.0 vypadá hezky, ale až přijdou hry, které ho budou vyžadovat, tak už GeForce 6600GT nebude mít potřebný surový výkon k hladkému běhu těchto her. FarCry už podporu SM 3.0 (patch 1.2) má, ale nutno dodat, že rozdíl oproti SM 2.0 je nulový a v recenzích často nacházíte srovnání se starší verzí 1.1, což není vůbec fér a recenzenti se zřejmě snažili o to, aby ukázali, že SM 3.0 je už dnes potřebný.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Další výhodou je technologie PureVideo, která by měla na kartách řady 6600 fungovat bez problému a v nejnovějších ovladačích bude otevřena. PureVideo umožňuje hardwarově přehrávat WMV a HD-WMV, což výrazně sníží zátěž procesoru (pro přehrávání je nutný procesor 2GHz+).  Nvidia na svých stránkách prohlašuje, že technologie PureVideo přinese nevídané vylepšení obrazové kvality u přehrávaného videa, ale toto tvrzení se bude muset teprve v praxi ověřit. Podle prvních recenzí na internetu je přehrávání kvalitativně na úrovni ATi Radeonů.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

NV43 má 8 pixel pipelines a 3 vertex pipelines, což je obdobné množství jako měly high-end karty předchozí generace (Radeon 9800Pro/XT, GeForce 5950Ultra). Velkou devizou GeForce 6600GT je vysoký takt jádra, které ještě poskytuje dostatečnou rezervu pro overclocking. Paměťová sběrnice je pouze 128-bitová, ale díky použití pamětí GDDR3 na frekvenci 900MHz s možným overclockingem na takty přes 1,1GHz (ve většině případů) to už nevypadá tak zle. Jako všechny AGP karty nové generace i tato potřebuje přídavné napájení, protože AGP sběrnice je schopna dodat maximálně 45W, což pro GeForce 6600GT rozhodně nestačí. Podobný trend postihl už i PCI Express sběrnici, jelikož i tam se už objevují karty, které potřebují více než 75W (maximum u PCI Express).

V tabulce naleznete srovnání s konkurencí v podobě ATi, kde je zastoupena nejoblíbenější karta českého hráče Radeon 9800Pro, což by se mohlo s příchodem GeForce 6600GT pro AGP změnit. Obecně je Radeon 9800Pro brán jako dnešní výkonový referenční střed mainstreamu. Vše se může změnit s příchodem nových karet ATi X800 (12 pipelines, 128MB) a X800XL (16 pipelines, 256MB), které jsou postaveny na jádře R430 a mají šanci díky své velmi přijatelné ceně zamíchat žebříčkem "levnějších" grafických karet.

Porovnání grafických karet (mainstream)

Výrobce

ATi

ATi

ATi

nVidia

nVidia

Grafická karta

Radeon X700XTRadeon 9800ProRadeon X700ProGeForce 6600GT AGPGeForce 6600

Jádro

RV410R350 (R360)*RV410NV43NV43
Výrobní technologie 110nm150nm110nm110nm110nm
Počet tranzistorů 120mil.107mil.120mil.147mil.147mil.
Frekvence jádra 475MHz380MHz425MHz500MHz300MHz
Frekvence paměti 1050MHz DDR3676MHz DDR2863MHz DDR3900MHz DDR3550MHz DDR
Šířka sběrnice 128-bit256-bit128-bit128-bit128-bit
Velikost paměti 128-256MB128-256MB128-256MB128-256MB128-256MB
Propustnost 16,8GB/s21,54GB/s13,8GB/s14,4GB/s8,8GB/s
Pixel fillrate 3,8Gpixel/s3,04Gpixel/s3,4Gpixel/s4,0Gpixel/s2,4Gpixel/s
Pixel pipelines 88888
Vertex pipelines

6

4

6

3

3

DirectX 9.0b9.09.0b9.0c9.0c
Shader Model 2.02.02.03.03.0
FSAA 4xRGMS+6xSparse4xRGMS+6xSparse4xRGMS+6xSparse4xRGMS+2xSS4xRGMS+2xSS

Využití propustnosti

HyperZ HDHyperZ III+HyperZ HDLMAIIILMAIII
Barevná komprese 8:18:18:1??
Z-komprese 8:1
(48:1u 6xFSAA)
8:1
(48:1u 6xFSAA)
8:1
(48:1u 6xFSAA)
??
Sběrnice PCI Express 16xAGP 4x /8xPCI Express 16xAGP 4x/8xPCI Express 16x
{mospagebreak title=MSI NX6600GT AGP - bližší pohled a 2D kvalita}

Karta v podání MSI se od ostatních karet nVidia GeForce 6600GT liší především upraveným firemním chladičem a červeným PCB, které je pro karty MSI poslední dobou typické. MSI NX6600GT AGP je zabalená v krabici, na které si společnost  dala opravdu záležet. Součástí jsou plné hry (Prince of Persia:The Sand Of Time, XIII, URU a kolekce demoverzí) a programy (WinDVD 5.1, WinDVD Creator, 3D Album, ovladače a různé utility).

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Bližší pohled na PCB ukazuje přítomnost AGP můstku a přídavného napájecího konektoru molex, který zajišťuje dodatečnou energii pro kartu. Můstek sám o sobě dost hřeje, takže je opatřen pasivním chladičem. Jinak je PCB naprosto shodné s referenčním designem nVidie.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
- pro zvětšení klikněte -

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
- pro zvětšení klikněte -

Chladič karty je samozřejmě aktivní a v případě pasivní části na GPU byla použita měď (podle váhy), ale na první pohled bych řekl, že jde spíše o přestříkaný hliník jako tomu je v případě pasivní části na konverzním čipu (bridge). Konstrukce chladiče překrývá i paměti, které v tomto případě moc chladit nepotřebují (GDDR3 na této frekvenci příliš nehřejí). Mezi pamětmi a chladičem je blíže nespecifikovaný měkký materiál (nejde o pastu a o keramickou nálepku). Toto řešení je poněkud nešťastné, protože při větším přetaktování bude zřejmě dosaženo maximální frekvence o něco dříve, než by tomu bylo u takto "nechlazených" pamětí.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Chladič není pouze přišroubován, ale je použita i přítlačná pružina, která by měla zajistit lepší přítlak přímo na jádro. Podobná konstrukce je použita například u VGA Silencerů společnosti Artic Cooling. Overclocking u tohoto modelu skončil na hranici 565MHz pro jádro, což vzhledem k minulé recenzi trojice karet GeForce 6600GT není nejhorší. Sada konektorů je opět standardní D-Sub, DVI a S-Video. Součástí balení je i multifunkční kabel (S-Video in/out, Composite in/out, HDTV), DVI redukce a propojovací SVHS kabel.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT 
- pro zvětšení klikněte -

Paměti jsou stejné jako na ostatních kartách GeForce 6600GT, které jsme testovali, jedná se o 2ns paměti Samsung. Rychlejší paměti byly doposud k vidění jen u společností XFX a ASUS, kde obě firmy použily 1,6ns modely. Různé recenze dokazují, že náskok pamětí 1,6ns není u přetaktování nijak markantní. Paměti u tohoto modelu šly stabilně na slušných 1135MHz, což je o 235MHz více než u základní frekvence. Tento výsledek je pravděpodobně ovlivněn i zmíněnou pěnovou hmotou na pamětech,  která může bránit v chlazení.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

O VIVO se stará čip z dílen Philipsu a patří k tomu lepšímu, co lze u karet s VIVO vidět. Některé společnosti používají levnější, ale také mnohem horší čipy Connexant a na kvalitě výstupu je to znát. V této kategorii si MSI určitě zaslouží kladný bod.

2D kvalita zobrazení

Tento model svou kvalitou zobrazení nijak neexceloval a nemusel jsem použít ani testovací obrazce, protože po výměně za ATI Radeon 9800Pro byla změna patrná. Kvalitativně je rozdíl velmi malý, ale je tam. Rozdíl byl pozorovám při zapojení na monitor s obrazovkou FD Trinitron 21" a rovněž na LCD přes D-Sub (u písma na bílém podkladu). Pokud oba monitory připojíme přes DVI (CRT i LCD), tak je rozdíl nepostřehnutelný. Pokud hledáte nekompromisní kvalitu 2D, tak se raději poohlédněte jinde.

{mospagebreak title=Syntetické testy a testovací sestava}

U každé karty jsou uvedeny dva výsledky (jen herní testy), první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filteringu, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Jednotlivá rozlišení u herních testů jsou označena svou vlastní barvou, takže se dá v grafech opravdu lehce orientovat bez nutnosti čtení legendy. 

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3400+ (2200MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU  GigaByte 3D Cooler
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardSoltek SL-K8AN2-GR, nForce 3 250Gb
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 66.93
Catalyst 4.11

  Teoretické testy

3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
SPECViewperf 8.01

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry 1.3
Call of Duty
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

 

Aquamark 3

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

V Aquamarku se výrazný rozdíl ve výkonu mezi Radeonem 9800Pro a GeForce 6600GT nekoná. Pokud vezmeme v úvahu overclocking, tak nárůst 6000 bodů není k zahození. Tento test není tak úplně syntetický, protože vychází z enginu hry Aquanox 2 a využívá grafické rozhraní DirectX 9. Výsledné skóre je výsledkem průměrného počtu snímků za sekundu násobeného 10000.

3DMark 2003

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Verze3DMark03, patch 340
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

3DMark 2005

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Verze3DMark05, patch 1.10
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

3D Marky jasně ukazují výhody nové architektury karty Radeon X800SE  oproti staršímu Radeonu 9800Pro. Náskok GeForce 6600GT je způsoben především  vyššími taktovacími frekvencemi (R9800 Pro 380/340MHz vs. G6600GT 500/900MHz). Kartám ATi  nový 3DMark05 velmi svědčí, ale nVidia se ž po počátečních problémech s výkonem v tomto marku vzpamatovala a zapracovala na ovladačích.

CodeCreatures

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

VerzeCodecreatures Benchmark Pro 1.0.0
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavenípožaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarkuhttp://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

CodeCreatures je benchmark ve kterém můžeme vidět na obrazovce najednou velké množství polygonů, ale jinak využívá pouze DirectX 8, takže i starší karty mohou dosáhnout relativně slušných výsledků. Radeon 9800Pro dokázal, že nepatří do starého železa a jeho mladší souputník Radeon X800SE s přehledem zvítězil i nad přetaktovanou GeForce 6600GT.

 

SPECViewperf 8

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

SPECViewperf 8 byl zařazen na přání čtenářů, neboť je jasné, že ne každý chce grafické karty používat pouze k hraní her. Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanou GeForce 6600GT AGP. Při porovnávání musíte vzít v úvahu cenu uvedených karet, která se většinou pohybuje v řádech tisíců dolarů.

{mospagebreak title=Doom 3}

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Verze1.0
RozhraníOpenGL
Heslovitý popisCube Maps
Nastavení1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA)
Návod jak testovat[ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Doom 3 ukazuje jasnou dominantní pozici karty GeForce 6600GT, která při  menším overclockingu umožní plynulou hru i při rozlišení 1600x1200, což se ostatních kartách říct nedá. Radeon 9800Pro je v poli testovaných karet na posledním místě, ale i na něm si hru v rozlišení 1024x768 pořádně užijete.

{mospagebreak title=FarCry }

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

VerzeFarCry 1.3
RozhraníDirectX 8/9
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader
Nastavenímax. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

FarCry je velmi oblíbená hra a od patche 1.2 (1.3) má podporu DirectX 9.0c (Pixel Shadery 3.0). Tato podpora nahrává do ruky kartám společnosti nVidia, ale nutno podotknout, že má nulový dopad na vizuální kvalitu hry, protože se jedná spíše o marketingový tah než o demonstraci nových možností Shader Modelu 3.0. Radeon 9800Pro v této hře zůstává na dně tabulky, ale čest zachraňuje Radeon X800SE, který je až na rozlišení 1600x1200 na prvním místě (jen pokud nebereme v úvahu přetaktovanou GeForce 6600GT).

{mospagebreak title=Half-Life 2}

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

VerzeHalf-Life 1.0
RozhraníDirectX 9/8/7
Heslovitý popisPixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine
Nastavenímax. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Stažení benchmarkuHL2 timedemos

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Half-Life 2 byla dlouho očekávaná hra, takže její benchmarky nesmí být opomenuty. Tato hra nahrává do ruky kartám společnosti ATI, a tak jsou oba Radeony na prvních místech. GeForce 6600GT podává slušný výkon, ale na Radeon 9800Pro v nepřetaktovaném stavu nestačí. GeForce 6800LE dopadá tragicky a nejen v tomto testu.

{mospagebreak title=Serious Sam: The Second Encounter}

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Verze1.07
RozhraníOpenGL
Heslovitý popismulti-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení32bit_HQ 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Serious Sam SE dokazuje, že OpenGL je stále nedobytnou baštou nVidie, která podává vynikající výsledky ve všech rozlišeních i se zapnutým vyhlazováním. Radeon 9800Pro se drží seč může a ostudu si rozhodně netrhl, protože v nevyšším rozlišení s vyhlazováním podává skvělé výsledky. Radeon X800SE se i přes svou 256-bitovou paměťovou sběrnici ve nejvyšším rozlišení nijak výrazně neprojevil a zaostal i za níže taktovaným Radeonem 9800Pro.

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004}

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

VerzeUT2004
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popismulti-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Details (s/bez FSAA 4x a 8AF)
Návod jak testovatBench Em All, mapy Rankin a Colosus

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Unreal Tournament 2004 je založen na DirectX 7/8, ale nijak mu to neubírá na hratelnosti a slušné vizuální kvalitě. Všechny karty až na GeForce 6800LE podávají vyrovnané výkony. Radeony jsou se zapnutým vyhlazováním a anizotropním filtrováním mírně rychlejší. Testovány jsou dvě rovnou dvě mapy, první je rozlehlý Colosus v módu bombing run a druhá je oblíbená deathmatchová mapa Rankin.

{mospagebreak title=Závěr}

Karta od společností MSI je jako vždy kvalitně provedená, ale můj dojem trochu kazí chlazení, které ač se na první pohled tváří jako výborné, je pamětem spíše na obtíž a je také poněkud hlučné.

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

Jinak dostává NX6600GT AGP jako všechny karty MSI pochvalu za pěkný bundle v podobě 15CD a kabeláže. Dalším kladem je přítomnost VIVO, které využijí sice jen někteří uživatelé, ale je to nesporný klad.

Klady

  • bundle 15CD (plné hry a programy)
  • slušný overclocking
  • měděný chladič (pro jádro)
  • podpora Shader Modelu 3.0 (všechny GeForce 6x00)
  • VIVO

Zápory

  • hluk chladiče při vysokých otáčkách
  • chladič (pro paměti)
  • obraz ve 2D je horší než u ATI Radeonů
  • vyšší cena cca 5900 bez DPH (JSC-Computers)

Karta od MSI není rozhodně špatná a všechny vyčtené zápory jsou vyváženy perfektním výkonem v dané kategorii mainstreamu. Moje doporučení, ale zní takto, pakliže chcete obětovat takovou sumu za kartu, tak se raději poohlédněte po kartě společnosti ASUS, která má 1,6ns paměti a lepší obraz ve 2D, nebo ušetřete a kupte model od společností jako Gigabyte nebo Leadtek, které se dají sehnat pod 6 tisíc korun. Pokud je pro vás rozhodující bundle ke kartě, tak s klidem zvolte MSI a chybu neuděláte.

 

Za zapůjčení grafické karty MSI NX6600GT děkujeme firmě JSC-Computers

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.1.2005 09:49:55   0.0.0.xxx 10
Oceňuji zmínku ohledně kvality analogového výstupu. Ať už v případě VGA nebo S/komopozit-video (zvláště použitý video převodník se zjišťuje špatně - výrobce ho větinou neuvádí a recenzenti nepovažují za důležitý). Zároveň bych byl pro, aby se otestování kvality výstupů stalo standardní součástí recenzí stejně jako výkonostní testy, protože i dnes mnoho lidí dává přednost CRT a ty až na vyjímky přes DVI připojit nelze. A končně film se stále sleduje nejlépe na televizní obrazovce (jas/kontrast).
13.1.2005 10:02:51   0.0.0.xxx 21
Dobrý článěk, dobře se četl, našel jsem tam co jsem potřeboval, žádné nadržování tomu či onomu...jsem spokojen
13.1.2005 10:35:28   0.0.0.xxx 00
takze kdyz mam lcd pres dvi tak me zminovana horsi kvalita 2d obrazu nemusi trapit? jedna se pouze o spatny analog prevodnik? (by pak musel bejt horsi i ve 3d ne?)
13.1.2005 10:35:52   0.0.0.xxx 10
fakt hodně lidí kupuje zboží za cenu bez DPH...
13.1.2005 10:56:46   0.0.0.xxx 00
Určitě se s metodikou testování vystupů budete setkávat i nadále. Pokusím se ji rozšířit.
13.1.2005 10:58:47   0.0.0.xxx 00
Obraz je dobry, ale ve srovnani s Radeonem 9800Pro je kapku horsi...neni to ovsem tragedie. U DVI je obraz vynikajici.
13.1.2005 11:15:36   0.0.0.xxx 10
Myslím že se tato recenze velmi povedla ,chtěl bych se ale zeptat autora zda neví kde bych mohl sehnat 6600GT od Asusu nebo XFX do AGP8x. Hledal jsem a bohužel nic nenašel .
Předem dík za odpoveď
13.1.2005 11:19:34   0.0.0.xxx 00
...neviete, ci sa chysta pre 6600gt agp silencer od arctic cooling? lebo tento chladic je vazne HLUCNY!!!
13.1.2005 11:32:46   0.0.0.xxx 00
ASUS 6600GT AGP vyrabi, ale ve velkych shopech jsem ji nenasel. Zkuste odkaz na obchod pod clankem...melo by jit obednat vse...vcetne ASUSu.
13.1.2005 11:34:03   0.0.0.xxx 10
Problem je v tom ze to co ze hry dela 3D je "jen" model kterej je potazenej 2D texturou takze v podstate mas pravdu. a asi to bude hlavne tim prevodnikem protoze serie GF6X00 ma kvalitu obrazu VELMI dobrou.
13.1.2005 11:39:28   0.0.0.xxx 00
zdarec... Ja mam tuto kartu.. Je to fakt slusne delo... Akurat mi v niektorych hrach mrzne. Napr. Chronicles of Riddick.. V inyh ide v pohode stale (Vampire Bloodlines, Pacific Fighters)

tieto zamrzania sa preberaju dost v zahranicnych forach. Povodne som si myslel ze je to zdrojom (mam len 300W) ale to by potom mrzla vsade, nie??

V zahranici odporucaju vypnut fast writes, znizit AGP 8x na 4x (napr. cez RivaTuner) alebo zlepsit chladenie karty (vraj mrzne aj koli teplu lebo hreje riadne). Este niektorym pomohlo aj znizenie prerendered frames pre DirectX na "0" - vsynch samozrejme off

Mne nic z tohto nepomohlo (molex mam samozrejme zapojeny).. Vyskusal som vsetky mozne drivery pre chipset aj kartu. Tak uz len cakam na lepsi zdroj... Mozno to predsa len bude nim...

Nema niekto ine riesenie??? Lebo ak donesiem novy zdroj a nebude to chodit, tak sa zabijem
13.1.2005 11:41:58   0.0.0.xxx 00
fakt hodne lidi nevi jak si ho pricist.. ,)
13.1.2005 12:08:04   0.0.0.xxx 00
Mám dotaz na recenzenta. Včera jsem šel vrátit grafiku CLUB 6600GT, protože ve 2D byl mázlej text, až mě při delším čtení slzely oči a koupil jsem zde recenzovanou MSI kartu. Obraz je lepší, ostřejší než u Club, ale je fakt, že je o něco horší než u 9500pro, které jsem měl předtím. Prosím, prosím, je obraz u této karty horší v porovnání s minule recenzovanými kartamy postavenými na 6600GT Leadtek, Club atd. ? Nebo je horší jen v porovnání s kartami ATI ? Prosím o brzkou odpověd, at vím jestly ji mam jít vrátit a radši pořídit ten Asus nebo Leadtek !!!

Děkuji
13.1.2005 12:09:54   0.0.0.xxx 00
Také mám tuto kartu,ovladače mám 71.22 zdroj 300W a chodí mě vše. Mám jí přetaktovanou na 1180/580, ale přidaný chladič do slotu pod kartu.Teplota bez chladiče byla okolo 75 stupňů, teď se drží max.53stupňů. Je pravda ,že přechod hřeje dost, ale větráček ve slotu tomu pomohl. Dle mého názoru Ti to mrzne,že máš moc přetaktováno a nechladíš.
13.1.2005 12:11:41   0.0.0.xxx 00
Prosím co je to udávané VIVO?
13.1.2005 12:16:46   0.0.0.xxx 00
Obraz u vsech Geforce 6600GT je o chlup horsi nez u dobrych Radeonů (Manli a spol se nepocita). ASUS ma podle vsech informaci obraz nejlepsi z karet GeForce 6600GT...zpravy se tykaji ale PCI Express verze. Leadtek a Club 3D maji obraz podobny jako MSI...kdo je zmlsany obrazem treba (např. BBA 9500), tak rozdil pozna...pokud ovšem nemate kvalitni monitor...tak kvalitu vystupu nemusite vubec resit.
13.1.2005 12:22:30   0.0.0.xxx 00
nic nemam pretaktovane... ani CPU, ani kartu... te to zvlastne, lebo raz za niekolko restartov mi idu aj tie hry co inak mrznu... ale znova restartnem a zas to mrzne... opakujem ze mnohe idu bez problemov stale... ja fakt neviem...
13.1.2005 12:28:44   0.0.0.xxx 00
Jaké používáš ovladače? Vím, že mě ten co je na CD, tak mě ve FARCRY na nejvyšší rozlišení občas zapoměl vykreslit zem, bylo to černé a po instalaci nových ovladačů je to OK! Zdroj sice píšou 350W, ale i při velké zátěži jsem se nesetkal s nestabilitou.Ještě jedině zkus zapojit na jinej kablík, než je vypalovačka.
13.1.2005 12:30:14   0.0.0.xxx 00
a co treba odzkouset HDTV TVOut..byl sem na to moc zvedavej.
oproti ATI ma v tohle nVIDIA naskok. nemohli byste to vyzkouset a pripsat do recenze?
13.1.2005 12:45:04   0.0.0.xxx 00
video in video out
13.1.2005 13:18:53   0.0.0.xxx 00
Autor odvedl fakt dobrou praci, uvazuji o koupi tehle karty a prave od MSI ji mhu mit za cenu, kterou ma Leadtek. Takze asi MSI kdyz uz vim co koupim:-)
13.1.2005 13:49:29   0.0.0.xxx 00
tak to by som chcel vidiet ako otestuju HDTV v nasich podmienkach. Snad jedine ak by mali plasmovu TV s HDTV rozlisenim.
13.1.2005 13:50:29   0.0.0.xxx 00
Pořídil jsem 6600gt od Gainward, Golden Sample GLH , to znamena, ze ma take 1,6ns pameti, zatim co jsem zkousel behaly na 1260Mhz, ale este sem z toho nevymackaval maximum. Kdyztak ji maji v AAC (byvala Proca)
13.1.2005 13:58:36   0.0.0.xxx 00
Některé 20 a více palcové LCD mají 1920x1080, a projektory se 720 řádky jsou běžné, takže alespń režim 720p by určitě za otestování stál. Škoda že v recenzi o tom není ani řádka.
HDTV zdar !
13.1.2005 14:09:38   0.0.0.xxx 00
dik za tipy, ale ovladace som skusil snad uz vsetky )

kartu mam na uplne samostatnom kabliku (koli nej som dokonca odpojil CDRW aj DVD - takze som bez mechanitk )

v pondelok budem mat zdroj Thermaltake 410W, tak uvidim...
13.1.2005 14:13:39   0.0.0.xxx 00
ale vysvětli mi proč?
Mimochodem neustálé uvádění zdánlivě nižších cen bez DPH je vlastně podvod. Viz např. jakýkoli eshop. Akční cena 9999,- a pak se člověk diví: http://www.okcomputers.cz/ ...
13.1.2005 15:21:59   0.0.0.xxx 00
Jo a ještě jsem zapoměl že 6600 má HW podporu kodeku WM9, zajímalo by me s jakou najnizsi konfiguraci PC to plynule prehraje 1080i video, na MS vebu je ukazek vice nez dost.
Dik
13.1.2005 15:22:10   0.0.0.xxx 00
Jo a ještě jsem zapoměl že 6600 má HW podporu kodeku WM9, zajímalo by me s jakou najnizsi konfiguraci PC to plynule prehraje 1080i video, na MS vebu je ukazek vice nez dost.
Dik
13.1.2005 16:14:36   0.0.0.xxx 00
podvod to neni ani nahodou - vyjadruje to cenu, za jakou je prodejce ochoten ti to prodat. ze se na tom prizivuje stat, je vec jina.
btw, kazdy clovek s ukoncenou treti tridou umi "podezrelou" cenu vynasobit cca 1,2 ;)
13.1.2005 16:40:21   0.0.0.xxx 00
nojo, jsi prostě frajer... už se s váma hádat nebudu. Asi se vám to líbí. Tak vám přeju, aby jste si kupovali rohlíky s cenou uváděnou bez DPH, maso benzín... to bude vážně super.
13.1.2005 16:42:14   0.0.0.xxx 00
2riksa: mimochodem, když už máš ukončenou tu 3. třídu, tak by jsi mněl vědět že to není 1,2 ale 1,19...
13.1.2005 16:42:14   0.0.0.xxx 00
2riksa: mimochodem, když už máš ukončenou tu 3. třídu, tak by jsi mněl vědět že to není 1,2 ale 1,19...
13.1.2005 17:06:48   0.0.0.xxx 00
a myslíš že je rychlejší násobit zpaměti 1,2x, nebo 1,19x?
13.1.2005 18:01:31   0.0.0.xxx 00
Rozhoduji se mezi 6600GT od firmy prolink(6090,-) a MSI(6600,-). Vyplati se zaplatit o 500,- vice na MSI. Mate nekdo prolink 6600GT? Nikde jsem totiz nevidel recezi na tuto kartu...
Dik
13.1.2005 18:19:00   0.0.0.xxx 00
Nize mi odpovedeli, ze NVSil6 bude unoru. Pisi, ze sice jen pro PCIe, ale Bostar tvrdi, ze pro veri AGP budou mit brzy take.

Martin

We will have a new model NV Silencer 6 which will be compatible on NV6600
PCIe and 6600GT PCIe. We expected it will be available in Feb 2005.

Best Regards
________________________
Stanley Cheung
ARCTIC COOLING Support
13.1.2005 19:03:28   0.0.0.xxx 00
dakujem za zaradenie tohoto testu.no u tych referencnych profi grafik mam dojem, ze tie ceny su za cele zostavy vcetne monitora nie za grafiku samu mam pocit
13.1.2005 19:45:04   0.0.0.xxx 00
jasne, lehci je nasobit x 1,2 ale jeste jednodussi x 1,5 nebo 2,0, to si uz vyberes ty ...
13.1.2005 20:36:50   0.0.0.xxx 00
Vlastním CRT monitor 21 SONY Trinitron. Mám tomu rozumnět, že když tento monitor zapojím přes přechodku na DVI výstup, tak dosáhnu lepšího zobrazení ve 2d než když mám přímo na CRT výstupu ?
13.1.2005 20:50:45   0.0.0.xxx 00
ja ji mam od prolinku a prijde mi paradni...ale nemuzu porovnat s jinyma...pretaktoval sem ji na 570/1150 a jde mi v pohode...3dmark2003-8600 bodu, 3dmark2005-3500 bodu...spokojenost...teplota po pretaktovani a plnym zatizeni 65 stupnu
13.1.2005 20:53:39   0.0.0.xxx 00
Ja mam taky MSI. Pameti mi jedou bez chyb na 1250 ale jadro mi da jen 545 a uz u 550 mi zacne vyhazovat chyby. Zkousel sem i pridavny vetrak do PCI a nic. Potom jsem nahradil puvodni pastu za pastu se stribrem a taky nic. Muze to byt treba smulou na horsi jadro? Jo a v RivaTuner mi nezobrazuje teplotu jadra! Je to normalni?
13.1.2005 20:57:52   0.0.0.xxx 00
mam ten samy problem s far cry...misto zeme cerny texury...tkousel sem snad vsechny ovladace a zadny nepomohly tak nevim co s tim...na medium detaily je to v pohode ale na high a very hight to dela problemy...nem nekdo radu?
13.1.2005 21:06:30   0.0.0.xxx 00
Měl bych jeden asi hloupý dotaz. Mám nainstalovaný UT2004, ale nevým jak spustit testy. Poradíte mi někdo ? Děkuji.
13.1.2005 21:14:40   0.0.0.xxx 00
Mohl bys mi napsat kde jsi kartu sehnal a za kolik?
13.1.2005 21:17:44   0.0.0.xxx 00
Taky davam prednost cenam udavanym s DPH. Nesnasim, kdyz vidim cenu 5800,-, moje srdce jasa a pak 5800,- mame 6500,- s DPH a pak jsem neskutecne nas... a sklamany...
13.1.2005 21:19:47   0.0.0.xxx 00
http://www.mironet.cz/DetailPage.asp?DPG=41025 mozna se da sehnat jinde levnejs...nevim nepatral sem...tady sem ji kupoval ja
13.1.2005 23:51:37   0.0.0.xxx 00
Tak takhle by to neslo VAZENI!!!!
Autor,bud zcela zamerne,nebo vlastni nedbalosti neuvedl jeden velmi podstatny fakt a sice ze tato karta NEMA aktivovanou funkci mereni teploty jadra,coz by mohlo byt pro spoustu lidi zklamani!!!Kdyby si autor alespon precetl neco o zkusenostech uzivatelu a taky neco o technickych parametrech napr.na techto odkazech:
http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-PD2CA8B82A2BBA578C1256F690067CD1A.html?&all=1
anebo zde:
http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp_roundup/

BTW: MSI je jasny kral lowendu,ktery kvalitu vyrobku dohani kvantitou bundlovanych blbosti a jeho produkty jsou ZNACNE predrazene.
13.1.2005 23:55:11   0.0.0.xxx 00
Měl jsem asi 6 karet MSI a plná spokojenost. Jen 6800LE jsem musel reklamovat, novej kus byl naprosto v pohodě. Ovšem co se týká kvality obrazu, tak se mi zdá, že to ani tak není výrobcem, ale výrobkem/chipsetem. Teď mám ATI X800Pro a má mnohem lepší obraz, než všechny nVidie, co jsem měl (5700, 5900, 5950U, 6800Le).Takže problém bych neviděl v MSI, ale v nVidii (jinak co se výkonu týká paráda, ovšem ten obraz mají trochu horší...)
13.1.2005 23:59:26   0.0.0.xxx 00
haha, jasný král lowendu...to jsi trochu mimo (jestli tak argumentuješ jen kvuli tomu měření jádra....). To že mají v balení 15 Cd ještě neznamená, že dělají lowend. To že jsou předražený beru, ale vždy se někde dají sehnat levněji, musíš jen vědět, kde je koupit ))
14.1.2005 01:10:45   0.0.0.xxx 00
Dobry den, potrebuji poradit. Uvazuji o koupi teto (6600GT asi ale od Leadtek) graficke karty, ale bojim se jestli uz muj comp neni na ni rochu zastaraly a nebude moc zpomalovat potencionalni vykon karty. Hlavne me zajima jaky budou dusledky AGP jen 4x (MB MSI KT3 Ultra2). Dale mam cpu Athlon XP 1800+ (takt 1,65Ghz), pamet 896MB DDR 333. Predem dekuji za vsechny prispevky.
14.1.2005 06:32:46   0.0.0.xxx 00
Ano, Tvůj kompl je hodně zastaralý na to, abys mu tam kupoval 6600GT. Tahle karta bude potřebovat minimálně 2GHz, Čili P4 2.4 nebo AMD XP 2500+. Cena je zanedbatelná.
AGP 4x nevadí, výkon je shodný s AGP 8x
14.1.2005 06:55:44   0.0.0.xxx 00
I ATI 9550 ma hezčí vykreslovani ale rychlost tam je
14.1.2005 09:40:21   0.0.0.xxx 00
http://www.pctuning.cz/titulnistrana/hardware/grafickekarty/Default.aspx?CatID=201&LayId=2&ArtId=18141&ChapID=3439
6600GT ma o nejakych 10% vyssi vykon ako Radeon9800Pro. Ci sa ti oplati kupovat, zavisi na tom, co tam mas teraz. Procesor ju urcite spomalovat nebude, ale ak tam mas nejaku vykonnu grafiku uz teraz, tak rozdiel vo vykone bude maly a zrejme sa neoplati.

Ja riesim v podstate rovnaky problem. Mam AthlonXP @ 12x166MHz, 768MB RAM a Radeon 8500LE. Najprv som chcel Radeon 9800Pro, ale 6600GT je rychlejsia aj novsia.
14.1.2005 10:19:50   0.0.0.xxx 00
Trochu nesouhlasim s radou od GiGiho. Myslim si,že s tvým procesorem problém nebude. Já osobně tuhle karu mám a zkoušel jsem ji s XP1700+ i s XP3000+ a výsledek v 3DMarku03 byl nepatrný a v 3DM05 pak žádný. Větší rozdíl jsem až zaznamenal ve spojení Athlonem64. (koneckonců dnes je daleko levnější a lepší volbou než AthlonyXP s jádrem Barton) Problém by naopak mohl nastat právě s kompatibilitou AGP 4x tvé desky. Je to sázka do loterie, často se stává, že takto sestavený PC běhá bez problémů ve Windows, ale ve hrách to padá,mrzne. Pak příjde na řadu nová deska. Taková je moje skušenost.
14.1.2005 10:34:14   0.0.0.xxx 00
Nerozumiem ako moze byt 6600gt vykonnejsia v tych testoch ako 6800 LE??? Ved NV40 je vykonnejsi chip, 6800 je drahsia a proste by mala byt vykonnejsia. Toto absolutne nema logiku. Su tie testy uplne zmanipulovane alebo nvidii uplne drbe? Keby mala 6800 le rok tak to pochopim ze je tu takyto preslap ale sak to je pomerne nova karta
14.1.2005 10:48:59   0.0.0.xxx 00
Logiku to mozna nema ale je to tak.takt pameti je u 6800LE mensi a takt jadra takteZ..6800LE od asusu ma treba 300/700 a MSI 6600gt 500/900..a je to osekana 6800
to znamena LE nekupovat .)
14.1.2005 11:15:04   0.0.0.xxx 00
Mám 6600GT od Leadteku a chci se zpetat, jaké teploty jsou normální v plném vytížení. RivaTuner mi ukazuje při 2hodinovém hraní Far Cry zhruba cca 80 stupňů.
Karta nezamrzá, artefakty nejsou, ale bojim se o životnost..
Díky
14.1.2005 11:48:59   0.0.0.xxx 00
Ta teplota se mi zdá dost vysoká, jak máš větraný komp? Ono nejde jen o grafickou kartu, kolik mají HDD a CPU?
Při taktu GPU:575 MEM:1140MHz moje teploty - v klidu okolí 31, GPU 41°C. Po cca 2hod. plné zátěže okolí 39, GPU 55°C. Chlazení ještě vylepším.
Měřeno přímo v driverech.
14.1.2005 12:14:05   0.0.0.xxx 00
To jako jenom MSI nema teplomner na GPU??? Pomuze jiny bios?(Leadteku) Celkem dost mi to chybi, jsem nejaky nesvuj pri takteni. Mam odstranit podivnou hmotu mezi chladicem a pameti? 3dMarku03-8260b 05-3582b
14.1.2005 12:40:19   0.0.0.xxx 00
Dik za odpovedi...

to Marty: myslis ze by byl problem s kompabilitou pri AGP 4x? Ja sem prave myslel ze by to melo jen vliv v podobe zpomaleneho vykonu, protoze ve vsech officialnich udajich o 6600GT je napsano AGP 4x, 8x compatible. Tak nevim.

to Maly Toldi: ted tam mam GeForce Ti4200, uz mi ta karta v novych hrach trochu pokulhavala ale stal se zazrak potom co jsem si naistaloval neofficialni Omega drivers a taky trochu taktnul. Hry jako Doom3, ProEvoSoccer4, NBA2005 byly spatne hratelny i na nejnizsi rozliseni a detaily a ted v pohode vetsinou na 1024*768 a medium detay. No ale vim ze je to jen docasne...

to GiGi: takze staci jen koupit novy cpu ne? Problem je ze tahle deska podporuje max Athlony XP 2200. Vlastne i 2800 ale to se musi flashnout Bios a to sem za tim jeste nedelal tat se trochu "bojim" to zkusit.
14.1.2005 14:17:59   0.0.0.xxx 00
Msi samozrejme teplotni cidlo ma,bylo by divny kdyby ne kdyz je v jadre procesoru;)jenom jako kazda jina karta s tou samou verzi biosu ji neukazuje,leadtek co se u nas zacal prodavat v lednu uz ma novejsi bios,kdyz msi preflashujes tim biosem tak ti to taky bude ukazovat tmp.Me to za ztratu dynamic.overclokingu nestoji,je to super vec a jeste kdyz po nekolika hodinach pareni je ten chladic vlaznej tak nemam potrebu se divat na to jak to hreje
14.1.2005 15:14:53   0.0.0.xxx 00

Proboha uvědomte si, že převodník (RAMDAC) je součásti chipu! /konkrétně jsou tam 2/.


Co může zhoršit/zlepšít kvalitu jsou použité součástky okolo, popř. špatný layout PCB (což neni tenhle případ), konektor přes konektor-kabel (některé low profile karty), atd.!

14.1.2005 16:12:28   0.0.0.xxx 00
Podle me je to teplotou karty, popripade CPU.
14.1.2005 16:15:46   0.0.0.xxx 00
Nvidie ma s timhle vubec nejak problemy. U novych her se mi to uz taky nekolikrat stalo. Vzdy to vyresily ovladace. Ovsem nikoliv nejnovejsi. A v pripade 6600 nemas kam sahnout. Holt zkousej
14.1.2005 16:26:37   0.0.0.xxx 00
Taky muzes mit studeny chladic a spaleny jadro Ale to by se u takovy stat nemelo...
14.1.2005 18:50:31   0.0.0.xxx 00
Jake jsou podle vas nejlepsi dostupne drivery pro WinXP pro GF6600Gt od Leadteku?Na Hry,Dik
15.1.2005 00:32:14   0.0.0.xxx 00
co bych dodal... test je vcelku vyborny , ale je tam par chybicek a to ohledne prehrivani karet ci spatnemu OC , neni to pravda , jedna se o starsi revizi nova revize sedi na pametech a poslednich 5ks slo v pohode 1200mhz memory... vim co rikam prodal jsem jich dost
15.1.2005 00:33:07   0.0.0.xxx 00
ach ta CJ omlouvam se
15.1.2005 06:52:09   0.0.0.xxx 00
Ono osekane pipelines urobia svoje.
15.1.2005 09:49:28   0.0.0.xxx 00
Nevím jesti dělam nějakou chybu já, je to jen moje skušenost co takhle měním HW ve starších PC. Naposledy jsem měnil ATI9100(AGP4x) za NVIDIA5700(AGP8x) na zakl.desce ASUS A7V266(max.AGP4x). Byl problém - ve hrách to padalo,zkoušel jsem všechno, potom jsem dal novej bord - vše OK. Před tím jsem zkombinoval ATI9600PRO se starší ECS K7S5A a šlapalo to. Zkus to a uvidíš. Zajímalo by mě pak, jak dopadneš. Dej vědět.
15.1.2005 09:58:59   0.0.0.xxx 00
Ahoj. Zajímalo by mě, co máš za počítač a ovladače, že máš tak supr výsledky. Hlavně v 3dmarku03. Běhá ti to stabilně ve hrách ? Moje výsledky jsou v05-3300b,ale v03 jen 6100b!
15.1.2005 18:03:04   0.0.0.xxx 00
hoj da se prosimte overit jestli nemas login do jejich obchodu co tet maji skladem pripadne kdy cekaji dodavku 6600GT AGP karet - nejlepe Grafická karta Gainward PowerPack! Ultra/1960 XP 128MB AGP "Golden Sample" GLH
http://www.aac-czech.cz/
nebo nekdo kdo login ma
dik
-------------------------
link na pictures dalsich 6600Gt AGP karet
http://djstudio.a4.cz/6600gt.htm

15.1.2005 18:06:26   0.0.0.xxx 00
http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-N66T128D.htm

Napr. v TSBohemia ji maji za 5800 s dani, coz uz je pekna cena! Jen ten vetracek se mi zda takovy nijaky, maly a asi hlucny(( Hodila by se neci osobni zkusenost...
15.1.2005 19:38:55   0.0.0.xxx 00
Na www.firingsquad.com vyhodnotili tuto kartu jako velice tichou - jaka je tedy pravda? Ceny klesaji, za chvili bude za sest a tato cena se uz da relativne dobre akceptovat... Ale nerad bych si do meho pomerne ticheho pocitace koupil vysavac((
15.1.2005 22:21:40   0.0.0.xxx 00
Jasně, není to podvod, ale je to klamavé, protože drtivá většina lidí musí bohužel nakupovat s DPH, tudíž je to úmyslné vochcávání lidí. Ještě divnější je to, že nejmarkatnější je to se zbožím s výp. tech., všude jinde se udávají ceny s DPH. (skoro všude) Ten abe, to je počtář, ten pálí 5898*1.2 odboku bez přemýšlení...
16.1.2005 15:01:09   0.0.0.xxx 00
3d mark03- 8100, 05-3300 docela som spokojný
16.1.2005 18:35:33   0.0.0.xxx 00
Já osobně bych spíše volil MSI. Oproti Prolinku má tříletou záruku a to mi už zachránilo těch pár stovek, co jsem případně mohl ušetřit. Nedávno, po cca 2 letech a něco, mi odešla má 4200, zkusil jsem ji vyreklamovat a dostal jsem novou 5700 Tu jsem prodal a ještě na tom vydělal )
16.1.2005 19:16:25   0.0.0.xxx 00
z vlastni zkusenosti muzu rict ze je velice ticha,proti R9100 co sem mel pred tim je to ultraticho,pri delsim pareni kdyz se zacne zahrivat se zvysi otacky vetraku takze pak uz to je slysetale myslim ze kazdymu je pri pareni jedno ze to je trosku hlucnejsi kdyz ma zaplej subwoofer nebo sluchatka;)
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19
17.1.2005 08:09:18   0.0.0.xxx 00
Diky za info a paradni odkaz! Taky upgraduju z R9100, ale pasivne chlazeneho;)
17.1.2005 11:07:46   0.0.0.xxx 00
Ahoj

Prosim tě, tak jsem si tohoto Gainwarda v AAC taky obědnal. Jsi s ním spokojenej? Šlape dobře? Je tichej? Má kvalitní chlazení? Dej mi prosím nějaké info.
17.1.2005 17:51:28   0.0.0.xxx 00
tiez z 9100 pasivne chladenej a celkom mam obavu ze ta karta bude dost hucat, od hocijakeho vyrobcu, cize asi to zase trosku prerobim aj ked pasivne to uz asi nepojde (((
zbohom tichy pc...
18.1.2005 08:58:17   0.0.0.xxx 20
Kartu uz jsem si koupil, ale kdyz zapnu Vsync v NFS underground 2, takmi zacnou behat pruhy na monitoru, dela mi to i v jinych hrach. Nevis co s tim? Mam nainstalovane original ovladace 66.81...
18.1.2005 14:08:53   0.0.0.xxx 00
Zdravim. Vcera sem koupil Leadtek 6600GT AGP a zapojil do desky ECS P4S5A, ktera podporuje jen AGP 4x, zdroj mam 300W Fortron a jede zatim bez znatelnych problemu. Nejdrive mne zdesilo nizke score v 3D Marku 2001, ale to je dano slabou konfiguraci compu P4 2G + 768 DDR333. Ve hrach (CoD, HL2, Far Cry) sem byl pak prijemne prekvapen rychlosti a kvalitou obrazu ve vyssi rozlisenich a s vysokym nastaveni detailu obrazu. Treba v multiplayeru Call of Duty, ktery velmi casto hraju, nebylo nejdrive zrychleni fps pri 1024x768 na nizsi detaily (v toms me hral doted) podle mych ocekavani, ale kdyz jsem zkusebne dal vsechny detaily, textury atd na max uroven, nastavil AF 8x a dal rozliseni 1600x1200, tak fps klesaly nejnize pri vypjatych scenahc na otevrenem prostranstvi na hodnotu 85 a celkove se pohybovaly mezi 85-165 fps a to je pri tomhle nastaveni obrazu naprosta parada ;) Hra vypada uzasne a pod 85 fps napadne, takze je nadherne hratelna. U Far Cry a HL2 uz to jede diky memu slabemu CPU a DX9.0c rozhrani oproti openGL, kde nVidia stale exceluje (CoD, Doom3), o poznani hur ale stale krasne hratelne pri pouziti rozliseni 1024x768 resp. 1280x960 pri vetsine detailu na vysoke urovni a AF 4x.
18.1.2005 14:12:47   0.0.0.xxx 00
Mam tu samou kartu a pri zatizeni (delsi hrani nebo 3D mark) se teplota jadry vysplha nekam na 47-49 stupnu pri okolni teplote cca 36. Takze je ta karta bud nejakym zpusobem zmetkova nebo mas velmi spatne vetranou skrin.
Podotykam, ze ja ve skrini nemam jediny pridavny vetrak a veskery teply vzduch z kompu odvadi pouze velky vetrak zdroje Fortron.
18.1.2005 14:55:20   0.0.0.xxx 00
no me ty original ovladace vubec nesly...vypadavaly mi textury v 3dmark03 i 05 no proste vsude...tak sem nainstaloval 71.20 ktery si muzes stahnou tady...sice je to beta ale me to funguje v pohode...ale ted tam mam 71.40 (taky myslim beta) a vsechno mi funguje a dokonce muzu i vys taktovat nez s 71.20...ty 71.40 si stahni tady: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=954
18.1.2005 19:43:49   0.0.0.xxx 00
posledni ze stranek MSI 71.24 Komp mam 1800+@2000MHz 512RAM. Zkousel jsem Live Upgate a Teplomer nepribyl!!!
19.1.2005 07:48:45   0.0.0.xxx 00
Cena opravdu klesa napr. 6600 Diamond je jenom podtaktovana 6600GT! a Cena je o 500Kc mensi! Takty sou 400/800 DDR3
19.1.2005 12:43:54   0.0.0.xxx 00
Já si raději tu "pětistovku" přidám. Ona jistota je jistota !
19.1.2005 17:50:25   0.0.0.xxx 00
Prosím Vás o radu!Koupil jsem si novou grafickou kartu 6600GT,před tím jsem vlastnil Geforce 2MX!Po nainstalovaní te karty jsem spustil FarCry mapu Pier!Jaké bylo moje nemilé překvapení,když ta voda je stále stejná jak na te Geforce?To znamená žadný DX 9,ale asi 7!I když mi to v menu ukazuje 9 a vodu mám na ulta high!Další problém nastává,když zapnu lighting Quality třeba jen na medium,tak jsou střechy chatrčí téměř bílé a na terénu jsou místy černé pasáže,např. polovina kopce je černá.Jinak mám 2500+,512ddr ram a ovladače 66.93.PROSÍM PORADTE,ta voda je fakt hnusná!
19.1.2005 17:50:40   0.0.0.xxx 00
Prosím Vás o radu!Koupil jsem si novou grafickou kartu 6600GT,před tím jsem vlastnil Geforce 2MX!Po nainstalovaní te karty jsem spustil FarCry mapu Pier!Jaké bylo moje nemilé překvapení,když ta voda je stále stejná jak na te Geforce?To znamená žadný DX 9,ale asi 7!I když mi to v menu ukazuje 9 a vodu mám na ulta high!Další problém nastává,když zapnu lighting Quality třeba jen na medium,tak jsou střechy chatrčí téměř bílé a na terénu jsou místy černé pasáže,např. polovina kopce je černá.Jinak mám 2500+,512ddr ram a ovladače 66.93.PROSÍM PORADTE,ta voda je fakt hnusná!
20.1.2005 07:56:57   0.0.0.xxx 00
Máš špatný ovladače.Mám 71.22, nebo už jsou 71.40. S těmito ovladači je to v pohodě.
20.1.2005 14:07:40   0.0.0.xxx 00
Je to fakt delo.Perfektna karta doporucujem kazdemu.Ma prekrasny obraz a vsetky hry slapu naplno.Nepochopil som pri recenzii ohladom 2d obrazu.Ja ho mam dokonaly.Tak isto aj ohladom chladica ze huci (ledva ho pocut).
AMD2500+@3200+ Abit AN7 1GB ram MSI 6600GT default3dmark2005 3300b. ovl 71.22
20.1.2005 20:38:42   0.0.0.xxx 00
Poradte mi nekdo, jak moc zpomali 6600 GT, kdyz ji strcim do zakladni desky s AGP 4x? Ma to cenu, nebo radeji jinou kartu? Diky
21.1.2005 08:53:35   0.0.0.xxx 00
Kdyz mas v kapse zbytecne petikito tak si kup to GT ale je to zbytecne!
21.1.2005 09:19:12   0.0.0.xxx 00
Omlouvam se za prazdno
21.1.2005 13:43:04   0.0.0.xxx 00
6600 ma 8pip+3vp, 6800LE ma 8pip+5vp, ale o moc mensiu frekvenciu, preto je pomalsia. Druha vec je, ze sa na nej daju tie dalsie pipky odomknut
24.1.2005 13:58:11   0.0.0.xxx 00
Mám měsíc 6600 GT od Prolinku. Všechny hry fungují skvěle, žádné problémy s ovladači, vykreslováním atd. Mám ovšem obrovský problém s teplotou. Nepřetaktovaná karta při plném vytížení má teplotu okolo 98-103 stupni. Když přesáhne práh 104 stupňu začne dělat chyby. Je ten Prolink takový šmejd ? Nebo mám špatného jedince ? Čím to je ? Když mám otevřený case karta jde při zachování teplot overlocknout na 560MHz, 1.25GHz pamět.

Co je špatně ?
Pomozte !
24.1.2005 13:58:47   0.0.0.xxx 00
Mám měsíc 6600 GT od Prolinku. Všechny hry fungují skvěle, žádné problémy s ovladači, vykreslováním atd. Mám ovšem obrovský problém s teplotou. Nepřetaktovaná karta při plném vytížení má teplotu okolo 98-103 stupni. Když přesáhne práh 104 stupňu začne dělat chyby. Je ten Prolink takový šmejd ? Nebo mám špatného jedince ? Čím to je ? Když mám otevřený case karta jde při zachování teplot overlocknout na 560MHz, 1.25GHz pamět.

Co je špatně ?
Pomozte !
24.1.2005 14:01:47   0.0.0.xxx 00
Zapoměl jsem na sestavu.
Pentium 4 2.8 GHz, deska Asus P5GD1 PRO.
Benchmark 3Dmark03 8750 bodů, 3Dmark05 3725 bodů

Pomozte
24.1.2005 14:26:28   0.0.0.xxx 00
Byt tebou, tak to rozhodne vyreklamuju, tohle urcite neni normalni teplota
25.1.2005 15:45:41   0.0.0.xxx 00
Zdarec všem. Potřeboval bych vědět, jak je to s přídavným napájením? Tatokarta to má. Jaký kablík se tam zapojuje? To se tam strká takový, jaký je napjen na hdd, dvd apd.? Nebo toje nějaký jiný typ.
27.1.2005 10:54:05   0.0.0.xxx 00
Samozrejme ze taky ako na HDD a DVD atd... boli aj pripady ked sa pouzil iny napr. u ATI kariet ale Nvidia pouziva klasicky molex>
Len tak mimochodom AMD+MSI+Nvidia Geforce6600GT AGP= super kombinacia mam uz nejake skusenosti belive me...
Zabudol som este nieco???
27.1.2005 15:52:06   0.0.0.xxx 00
Keď si kúpite 6600GT hociktorej značky, nebudte prekvapený: v 3Dmark sú časti (testy) kde trvalo je 0 až! 2 frame/sec - toto je vraj hardware aj do budúcna.
Kamošovi 6800GT asus (agp) robí už aj 6 - 8 frame-ov v tých častiach - no proste super (haha).
Základ že tam nahádže na moju grafiku od 3000 do 3500 bodov (pretakt. stav).

Me:
Asus a7n8x-e deluxe, amd 1700+/333/1,833GHz real, 2*512MB 400 /a-data 500/, Sparkle 6600GT AGP (nič extra - len výkon, ati o dosť kvalitnejší obraz -predtým 9100ati).
31.1.2005 22:15:09   0.0.0.xxx 00
rozhoduji se jakou z řady 6600GT koupit (club,leadtek,msi)
poradte prosim?
jinak ma AMD 2,6xp 512ram
prosim
7.2.2005 15:40:49   0.0.0.xxx 00
Hm, tak jen 6100 bodu v 3D marku 2003 je divny, melo by ti to davat nejmin 7000, optimalne 8500 bodu.
7.2.2005 15:45:20   0.0.0.xxx 00
Neboj, AGP 4x je dostatecne, i kdyz karta podporuje i 8x, takovej prutok tam zase neni.
7.2.2005 15:48:50   0.0.0.xxx 00
Mam MSI a jsem naprosto spokojenej Ale spatna neni ani od Leadteku.
7.2.2005 23:30:02   0.0.0.xxx 00
JAkejch 2 Ghz proc by je mela potrebovat..?MAM 1,8 Ghz a 3d marku 05 mam 3820 bodu..
7.2.2005 23:41:38   0.0.0.xxx 00
Přesně souhlas mam AMD + MSI desku + MSI grafiku(super grafiku 6600GT) a no coment 3D mark 05 .... 3820 bodow :o)
7.2.2005 23:47:19   0.0.0.xxx 00
No jelikoz mam taky MSI tak bych ti ji doporucil..myslim ze nejen 15CD s hrama a programama je výhodou...
Prima je LIVE update 3 kde ti ve spojeni s internetem MSI vyhleda Ovladace i Bios a v kombinaci MSI grafiky a MSI desky Je live Update fajn proste ti to najde vse co potrebujes Proste bud MSI nebo toho Leadteka(prej ma min hlučny chlazeni ale co si budem povidat i kdyz bych to psat nemel u MSI to zas lip vypada :o)
15.2.2005 17:12:03   0.0.0.xxx 00
Myslíte že to ta grafika zvládne???
16.2.2005 19:20:41   0.0.0.xxx 00
Mam MSINX6600GT a mam problémy u colina 04 a u Undergroundu 2, u techto her mi nejde nastavit vyssi rozlišeni než 1024x768... nevite cim by to mohlo byt??? Mam originál ovladače 71.22 a XP1900-taktnute, 512MB ram, a desku 745Ultra od MSI.
17.2.2005 07:55:06   0.0.0.xxx 00
Mam tu stejnou kartu a u techto her nemam problem s nastavenim vyssich rozliseni, nez jste uvedl. Muzete zkusit ovladace 71.80, ktere jsem si stahnul z Guru3D.com
22.2.2005 10:40:03   0.0.0.xxx 00
Zdravim, tak jsem koupil kable za 5tikilo ze otestuju video capture , mam to pripojene pres S-Video(10m) kabel na SCART redukci u TV. Jenze pri zachytavani se mi na obrazu objevuji 2 siroke pruhy, jeden zesvetluje a soudkove zkresluje doleva, druhej ztmavuje a zkresluje doprava. Zkousel jsem kabely vest daleko od el. aktivnich prvku kvuli ruseni (zesilovac, monitor) ale je to porad stejny, nevite nekdo co s tim ? ... TV mam pres kabelovku, na PC nastavenou normu PAL-B
23.2.2005 13:32:54   0.0.0.xxx 00
tak jak se tak divam, tak ani nebudu muset kupovat novej comp [AMD 1700+@2400+], ale bude mi stacit jenom vymenit grafiku ATI 8500LE za GF 6600GT
23.2.2005 13:38:42   0.0.0.xxx 00
Mno prave ze ne, takovej Source Engine je tak zavislej na CPU (kvuli pokrocile A.I. a havok fyzice), ze ti bude vykon CPU brzdit vykon graficke karty GF 6600 GT a vyssi. Proste stredni a vyssi trida k sobe vyzaduji odpovidajici vykonnej zbytek HW, abys z toho dostal maximum.
24.2.2005 15:28:01   0.0.0.xxx 00
Se nediv, kdyz v techto pomalych pasazich se na 99% jedna o CPU test... Jakou rychlost bys tady cekal, kdyz to musi misto grafarny oddrit procak?
24.2.2005 15:32:37   0.0.0.xxx 00
Nesouhlasim. S procakem 2400+ a GF6600GT ti pojede vse plynule (mluvime o dnesnich hrach). Staci se podivat na vysledky 3DMarku 05, kdyz se vysleky pri pouziti uvedeneho procaku a napriklad A64 3000+ lisi o cca 15-20%. Spise nez upgrade procaku doporucuji zajistit dostatek RAM, tj. 1 GHz, to povazuji za smysluplnejsi investici.
26.2.2005 11:44:40   0.0.0.xxx 00
Mam ted 6600 Gt gainward golden sample a je bomba zadnej problem + ma ma modre svitici vetracek ))))
26.2.2005 12:07:53   0.0.0.xxx 00
Chci se zeptat zda je mozne, aby mi prodejce prodal tuto grafiku bez prikladanych CD a kabelu. Diky.
1.3.2005 06:17:05   0.0.0.xxx 00
Jasny...Mam tohle MSIcko a jinak XP 2400+ takze nic moc sestava hlavne mam pameti SDRAM 133 coz by ti kazdej rek jak ti to bude brzdit tuhle grafiku.Moje zkusenost je takova ze v 3D mark 2003 mam 7800bodu a v 2005 3000 coz neni nijak spatny.Ovsem vzhledem k tomu ze mam jen 640 MB ram tak to obcas v Doomovi 3 skube pri detailech na max a 1024x768 ale to je zpusobeny nedostatkem Ramky protoze jasne nacita z disku..Jinak jede vsecko plynule i pri zapnutym AA.Takze ted planuju dokoupit jeste 512MB Ram a bude uz vse OK.Vzdyt doom 3 potrebuje na ultra high kvalitu jen 512 MB ram jen na textury a pak se neni cemu divit kdyz to skube protoze to nacita neustale z disku.Ovsem-predtim jsem vlastnil GF 4 TI-4200 a z mojeho uhlu pohledu ve vykonu zase takovej rozdil neni..Doom3 na ni jel absolutne v pohode i kdyz je fakt ze jen na rozliseni 800x600 bez AA a Farcry 800x600 vsechno na max bez AA a v pohode ani to neskublo tipuju to na takovejch 40-50FPS v Pohodicce zalezi samozrejme na scene.Vizuelni rozdil neni zase tak velky aby se to nedalo hrat..Vlastne vizuelni rozdil je minimalni.Neni pravda jak vsichni tvrdi jak je to neco uplne jineho.Pamatuju kdyz byl prechod software rendering-glide(3Dfx) to byla tehdy skutecne vizuelni bomba ale dneska se nic takoveho uz bohuzel nekona.Cekal jsem toho podstatne vic.A to jestli mas zapnuty AA je uplne fuk protoze to v podstate neni ani moc videt jen to ubira FPS..Jinak karta bezvadna jede na AGP4x vykonu ma dostatek i do budoucna pameti jdou az na 1075 cpu 575,nijak extreme nehreje a neni hlucna.Bundl software jsou 3 hry a to XII,Prince of persia sands of time a uru.Zbytek jsou programky.Video IN vstup taky neni k zahozeni a zabira jen jeden slot v PC.
1.3.2005 07:01:32   0.0.0.xxx 00
Ten vykon rozhodne velmi ovlivnuje CPU a RAM.
Co se tyka rozdilu mezi GF 4 TI-4200 a GF 6600GT, tak hlavni rozdil je v HW DX LEVELu. Pokud vim, GF4 ma HW DX8, GF 6600GT ma jiz DX9, navic ma Pixel Shadery 3.0 (i kdyz vyuziva 2.0). Rozdil mezi zobrazenim DX8 a DX9 je podstatny a pokud vy v tom rozdil nevidite, tak mate asi spatny zrak. Ovsem v Doom3 poznat rozdil je asi fakt umeni, protoze tma v DX8 i DX9 vypada stejne ;-)
Rozdil v AF a AA je take zretelny, ovsem uznavam, ze laik to prilis nepozna. Doporucuji si zapnout AF16x, AA8x a udelat si screenshot sceny. A pote AF a AA vypnout a udelat screenshot te same sceny a rozdil 100% uvidite, i kdyz si nejsem jist, ze zrovna v Doom3 engine
Zkuste Far Cry Engine nebo Half Life 2 Source Engine (zde je to patrnejsi, protoze jsou tam i exteriery). AA poznate nejlepe napr. pokud je antena na strese a vy se podivate na nebe. Budete mit vyhlazene hrany, takze to nebude vypadat tak okousane. Ovsem AA je velky zrout vykonu, takze ho chce pouzivat s rozumem podle moznosti karty. AF je anizotropni filtrovani textur, nejlepe to poznate, pokud se podivate na textury na zemi a podivate se do perspektivy. V pripade zapnuteho AF budete videt vetsi detaily textur na vetsi vzdalenost.
1.3.2005 16:17:17   0.0.0.xxx 20
Koupil jsem si NX 6600GT a mám potíže s tím,že se stále seká a to na všechny dostupné ovladače.V každém 3d marku to vydrží tak 3testy a pak vytuhne.Před tím jsem měl 5600 Ultra také od MSI vše OK.
Kartu jsem odnesl do Alzasoftu kde je zakoupená a tam mi bylo řečeno (po chvilce
testování),že je v pořádku po návratu domů opět to samé.Tak to se mi jěště nikdy nestalo a to se v PC rejpám asi 5let.
Sestava XP Barton 3000 Dual 2*512 Kingmax 400 Nforce MSI Ultra 400
Seagate 160G
4.3.2005 10:58:27   0.0.0.xxx 00
Čus mám stejný problém, grafku mám od leadteku. Před 14 dny jsem jí reklamoval. Sestavu mám podobnou. Poraďte někdo co stím.
4.3.2005 11:56:51   0.0.0.xxx 00
po spusteni utilitky 3D experience (tak nejako sa to vola)na monitoring a taktovanie grafiky z pribaleneho CD, mi vyhodi chybu myslim ze: MSIVGA.ocx (tak nejako ;)) Co to ma znamenat? Stretol sa s tym uz niekto? Resp. poradte cim taktovat ak nie tym...
4.3.2005 13:59:09   0.0.0.xxx 00
u 6600GT v nastaveni dej na maximalni vykon a narust bodu v 3D03 bude cca o +400
4.3.2005 14:01:31   0.0.0.xxx 00
Neni to kartou taky mi to delalo je potreba Patch 1,3 (80MB) a pak 1,31 a je to vse nadherne a ok :-))
8.3.2005 19:29:56   0.0.0.xxx 00
cuz chlape hele mam na tebe dotazek ohledne tehle znacky 6600GT
je tohle ona ? prej ma super takt pameti?
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=30482

a jaky mas teploty ve hrach atd moc me to zajima teda hlavne ta karta pramyslim nad Gainward nebo Leadtek
moc dik za odpoved .


12.3.2005 20:30:35   0.0.0.xxx 00
mam tuto kartu (msi nx6600gt)
procak je amd 64 3000+ socket 939
doska - msi k8n neo2
ram - 512mb
najvnovsie ovladace na kartu aj dosku + najnovsi bios (oficialne, ziadna beta verzia)
a v 3dmark05 mam vysledok len 1177 bodov!!! co je podla vsetkeho strasne malo
kde je problem? poradte mi prosim, som z toho na nervy...
13.3.2005 06:13:23   0.0.0.xxx 00
Mam skoro to stejne (jine je akorat AMD 64 3200+ s. 939 + 1 GB RAM). 3DMark 2005: 3375 bodu.

Ovladace gfx: nVidia ForceWare 75.90.
13.3.2005 19:44:07   0.0.0.xxx 00
NAINSTALUJ PTCHE 1.3 A 1.31 ABUDE TO VPOHODE
25.3.2005 12:45:09   0.0.0.xxx 00
DOOM 3 nepotřebuje 512MBRAM,ale 512-ti megovou grafárnu aby mohla načítat nekomprimované textury.Jinak na ULTRA detaily se to sem tam seká i na X850XT PE , asus 6800ULTRA XTREME
6.5.2005 20:30:47   0.0.0.xxx 00
pocujte mam tuto kartu a pri autorovych taktoch mi po chvili robi zelene flaky v obraze. neviete cim to je??

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.