Hlavní stránka Hardware Grafické karty Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi
Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi
autor: Polívka Karel , publikováno 14.12.2004
Seznam kapitol
1. Závěr
Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Nejspíše jste již slyšeli o možnosti mít v počítači společně 2 grafické karty, které by pracovaly "jako jedna". Něco takového můžete pamatovat ještě z dob 3Dfx, nicméně tato základní myšlenka přetrvala a prezentuje ji v současnosti firma nVidia ve své nové čipové sadě nForce 4 SLI. Mezi grafické karty, které můžete dát do "páru", se řadí modely šestkové série nVidie pro sběrnici PCI Express s koncovým značením GT nebo Ultra. Nám se naskytla příležitost otestovat spolupráci dvou grafických karet GeForce 6600 GT. Pokud vás zajímalo, zda byste se po nějaké době dokoupením druhé karty GeForce 6600 GT dostali na úroveň současného High-Endu v podobě GeForce 6800 GT, nenechte si ujít tento článek. {mospagebreak title=Doba pokročila, nForce 4 SLI + 2x GF 6600 GT "na stole"}

Od uvedení nové čipové sady nForce 4 pro procesory AMD (Athlon 64/FX) ze stáje nVidie uběhl již nějaký ten pátek. Měli jste možnost se u nás o tom dočíst v článku nForce 4 na světě - nejen PCIe pro Athlon 64. Pravděpodobně vás tehdy zaujala zejména High-Endová varianta s označením nForce 4 SLI, která umožňuje použití dvou stejných grafických karet v jednom systému. Jelikož jde o čipovou sadu nVidie, je samozřejmé, že k tomuto účelu jsou v tomto případě nutné použít specifické karty též ze stáje nVidie. Jak již bylo řečeno, jedná se konkrétně o modely šestkové série nVidie pro sběrnici PCI Express s koncovým značením GT nebo Ultra, což v praxi znamená v současnosti celkem 3 typy grafických karet (respektive čipů), které lze v nabídce nVidie nalézt.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Jmenovitě jde o GeForce 6800 Ultra (přičemž na spolupráci dvou takovýchto karet v režimu SLI nemá v současnosti konkurence v podobě ATi žádnou odpověď), GeForce 6800 GT a GeForce 6600 GT. O kombinaci GeForce 6600 GT a nForce 4 SLI se dost mluví z hlediska nasazení do praxe - tedy rozhodně aspoň u nás. Jelikož z důvodu přijatelné ceny karet GeForce 6600 GT vyvstává otázka, zda si nepořídit základní desku s podporou SLI a po nějaké době využít možnosti doplnit systém o druhou kartu GeForce 6600 GT a tím vlastně získat najednou výkon navíc přidáním něčeho bez nutnosti výměny (jelikož to mnoho lidí nemá v oblibě z důvodů nutnosti "zbavovat" se dosluhující karty). V této spojitosti se mnohokrát mluví v otaznících o tom, zda se takovéto řešení dvou karet GeForce 6600 GT vyrovná jedné High-Endové kartě GeForce 6800 GT. Na tyto otazníky se vám zde budeme snažit odpovědět, jelikož kombinace nForce 4 SLI a dvou karet GeForce 6600 GT je právě tím, co jsme měli možnost otestovat - obojí pod záštitou značky Asus.

Myšlenka provozu dvou grafických karet najednou

V dobách dávno minulých, kdy firma 3Dfx byla nekorunovaným králem na poli 3D akcelerace her a firmy jako nVidia a ATI byly na tomto poli jen chabou konkurencí, se společnost 3Dfx rozhodla, že vsadí na technologii s názvem SLI (Scan-Line Interleaving), která umožňovala souběžné použití dvou 3D akcelerátorů Voodoo 2. Tyto karty se zapojily do dvou slotů PCI (AGP bylo hudbou budoucnosti) a rozdělily si výpočty  podle sudých a lichých řádků renderovaného obrazu. Teoreticky to znamenalo, že fill-rate se oproti použití jedné karty Voodoo 2 přibližně zdvojnásobil a kapacita frame-bufferu byla také zdvojnásobena. Toto řešení postupně přejala firma Quantum 3D a začala jej uplatňovat i v oblasti profesionální grafiky (Mercury system - 8x Voodoo 2).

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Technologie SLI prošla od svých začátků celkem složitým vývojem, který už od konce roku 2000 nebyl v rukou společnosti 3Dfx, ale nVidie, která po akvizici této společnosti, souhlasila, že dostojí všem závazkům 3Dfx, což znamenalo nepsanou povinnost pracovat na novém čipu podporujícím multi-procesing (náhrada VSA-100). Pokud vás zajímá historie SLI trochu komplexněji, doporučuji náš článek "Kam směřuje další generace 3D akcelerátorů?", který vám dá ucelený obraz toho, co bylo a co by být mělo.

nVidia nForce 4 SLI v praxi

Nvidia spolu s novou sérií 6xxx přišla se znovu oživenou technologií SLI, ale tentokrát na trochu jiném základu. SLI je v tomto případě zkratka pro Scalable Link Interface a princip spočívá v horizontálním rozdělení renderovaného obrazu pomocí ovladačů karty, které v tomto případě zastávají funkci balančního software. Ten každé kartě dynamicky přiřadí (podle právě renderované scény) takovou část obrazu, aby výkon obou karet byl co nejefektivněji využit. Nejedná se tedy o pevné rozdělení  podle sudých a lichých řádků nebo na dvě neměnné části. Karty jsou propojeny (viz. obrázek) pomocí můstku, který má relativně jednoduché PCB a je dodáván ke každé základní desce podporující SLI.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi
- pro zvětšení klikněte -

Grafický subsystém

Grafický subsystém tvořily dvě karty GeForce 6600GT (jádro NV43 s plnou podporou DirectX 9.0c) značky ASUS, konkrétně modely Extreme N6600GT. Frekvence obou karet byly nadstandardní, ale přesto neobvyklé (RivaTuner hlásil: 520MHz jádro a 1040Mhz paměti), což neodpovídá ani klasické GeForce 6600GT PCIe (jádro 500MHz/paměti 1GHz) ani ASUS Extreme N6600GT Top, která má takty ještě o poznání vyšší (jádro 550MHz a paměti 1.1GHz). Během testování byly frekvence obou karet sníženy na úroveň standardní GeForce 6600GT.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Samotné grafické karty jsou provedeny kvalitně, jak je ostatně u ASUSU zvykem a mají i pasivní chladiče pamětí, které mohou o něco zvýšit možnosti přetaktování pamětí. Pasivy jsou měděné, což rovněž přispívá ke kladnému hodnocení. Větráčky byly poměrně hlučné, ale nic co by se vymykalo běžnému standardu v této kategorii.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi
- pro zvětšení klikněte -

Sběrnice PCI Express zajišťuje u grafických karet s čipy GeForce 6600 GT absenci dodatečných napájecích konektorů přímo na kartách, ale v případě SLI je nutno přidat "šťávu" rovnou základní desce, která by jinak nestačila uživit obě grafické karty. K tomu je možné hned u primárního konektoru PCI Express 16x spatřit přídavný napájecí konektor Molex. Přidružená červená LEDka indikuje nutnost zapojení tohoto konektoru (v případě potřeby, tedy nedostatečného napájení obou karet, se totiž rozsvítí).

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Přepínání mezi normálním (pro využití jedné grafické karty) a SLI módem (pro využití dvou grafických karet) je řešeno pomocí zásuvného modulu mezi sloty, který jednoduše vysunete a otočíte v případě, že chcete změnit mód v jakém deska pracuje. Tím vlastně určíte rozložení linek sběrnice PCIe, jelikož v Single módu jich jde do primárního slotu PCIe 16x standardních 16 a v případě SLI módu jde 16 linek do obou dvou slotů (do primárního stejně jako do sekundárního 8).

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

 

AFR vs. SFR

A aby toho nebylo dost, tak u SLI existují dva módy vykreslování výsledného obrazu, které jsou použity podle jejich vhodnosti pro právě vykreslovanou scénu. Tuto funkci zajišťují opět ovladače grafické karty, kde jsou uloženy informace o jednotlivých hrách a o tom, jaká metoda má být použita pro konkrétní hru.

Prvním módem je AFR (Alternate Frame Rendering), který pracuje na principu rozdělení sudých a lichých snímků mezi jednotlivé karty, takže každá vlastně zpracovává jiný obraz. Tato možnost může být využita jen v případě, že nejsou použity efekty, které způsobí to, že jednotlivé snímky (framy) jsou na sobě závislé (např. Alpha Blending, Slow Motion, Motion Blur). Tato technologie nevznikla v dílnách nVidie, ale naopak u konkurenční společnosti ATI Technologies a byla přítomna na kartě ATi Rage Fury MAXX. Nvidia ve své době tuto technologii pohaněla, ale teď se jí evidentně hodí, protože její vlastní metoda se ukazuje jako méně efektivní.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Druhým módem je SFR (Split Frame Rendering někdy též Single Frame Rendering), který funguje na principu dynamického rozdělení scény podle její komplexnosti tak, aby obě karty byly vytěžovány stejně, tedy aby výsledný výkon byl optimální. Obraz je rozdělen na dvě části s proměnnou velikostí a pokud chcete vidět, jak se SLI v jednotlivých situacích chová, máte možnost zapnout si zobrazení této funkce přímo ve hře nebo benchmarku.

Výhody a nevýhody tohoto řešení.

Výhody SLI spočívají v teoretickém zdvojnásobení počtu pipelines a s tím spojeným zvýšením fill-rate. Teoreticky by se měla projevit dvojnásobná paměťová propustnost, což si ověříme v herních testech se zapnutými funkcemi jako vyhlazování (FSAA) a anizotropní filtrování (AF). Výhody použití vidím hlavně při spolupráci dvou karet nVidia 6800GT/Ultra, kde je reálný výkon opravdu hodně vysoko a překonává jakékoli řešení konkurence postavené na jedné kartě. Jedinou a hlavní výhodu tedy tvoří výkon.

Výčet nevýhod bude poněkud větší. První nevýhoda spočívá v ceně, která je díky nutnosti použití nové desky a dvou grafických karet nVidia opravdu hodně vysoko a v českých zemích má pramalou možnost rozšíření. Cena řešení se dvěma kartami nVidia GeForce 6800GT a deskou nForce 4 SLI se pohybuje kolem 35 tisíc, což představuje opravdu velké sousto, protože jak uvidíme v testech, tak je potřeba opravdu hodně silný procesor.

Možnost spočívá v pořízení dvou karet střední třídy nVidia 6600GT a jejich zapojením do SLI. Je ovšem nutno podotknout, že oproti jedné GeForce 6800GT/Ultra si nepolepšíme, takže tato možnost zůstává pro ty, kteří chtějí mít něco extra. V případě postupného upgradu z jedné GeForce 6600GT na dvě se to nejeví až tak nesmyslné, ale je nutno říci, že nová deska například s nForce 4 SLI stojí okolo 7500Kč. Další věcí je, že pokud vlastníte cokoli míň než Athlon 64 3500+, tak na SLI zapomeňte, protože byste byli výsledným výkonem spíše zklamáni (ve spojitosti s využitím potenciálu dvou karet GeForce 6600 GT v SLI módu se mluví dokonce o procesorech Athlon FX).

Další nevýhodou je značná spotřeba energie a nutnost opravdu výkonného zdroje, alespoň v případě dvou grafických karet GeForce 6800GT. Hlavní nevýhoda tedy spočívá v principu "Chceš výkon? Tak za něj pořádně zaplať!". Pokud máte dostatek peněz, tak lze toto řešení jen doporučit. Dále je potřeba zvážit, je-li SLI potřeba, protože na všechny současné hry plně dostačuje řešení v podobě jedné high-endové karty.

{mospagebreak title=Základní deska Asus A8N-SLI Deluxe}

Než se pustíme do samotného výkonnostního srovnání, představíme si ještě letmo základní desku, kterou jsme měli pro tyto účely k dispozici. Jak již bylo řečeno, je stejně jako grafické karty ze stáje Asus a to dokonce v Deluxe verzi (označení Deluxe u základních desek tohoto výrobce znamená vždy velmi bohatou výbavu). Nebudeme tedy zacházet do obvyklých detailů, jako v případě samostatných testů základních desek.

 Asus A8N-SLI Deluxe

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Platforma: socket 939
Kompatibilita: Athlon 64 / FX
Externí frekvence CPU: 200 MHz
Čipová sada:
nForce 4 SLI

DIMM sloty:
4 (každý max. 1 GB)

PCI Epress:
2 sloty PCIe 16x (režim 16x lze mít aktivní ale pouze u jednoho), 2 sloty PCIe 1x

PCI sloty:
celkem 3, všechny Busmaster
USB: celkem 8x USB 2.0, 4x deska, 2x header (4 porty)
FireWire: 2x IEEE 1394a (400Mb)
Kanály ATA:
2x IDE (ATA66/100/133), 4x SATA + 4x SATA II (přídavný řadič Silicon Image 3114R RAID)

Integrovaný zvuk: AC97, 5.1
LAN:
2 x Gigabit

Pokročilé ladění:
konfigurovatelnost jednotlivých frekvencí, napětí a časování pamětí
Speciality: Ai Proactive, Dual Gigabit LAN, SATA II
Rozměry desky: ATX, 305x245 mm

Výrobce: Asus
Zapůjčila firma:
LEVI

Krabice + příslušenství

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Po odklopení víka krabice se vám naskytne pohled na všechny firemní "vychytávky" pod ním vyobrazené. To nejdůležitější je však hned na vrchní straně - tedy že se jedná o základní desku ze série AI Proactive (což slibuje mnoho užitečných funkcí) s čipovou sadou nForce 4 SLI.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

 

Asus A8N-SLI Deluxe v celé své kráse

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi
- pro zvětšení klikněte -

Asus A8N-SLI Deluxe - BIOS

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Hned počáteční screen zobrazující se během POSTu dává náležitě najevo, s čím máte tu čest.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

V základním menu položky "Advanced", máte hned možnost výběru režimu v jakém bude systém pracovat. Buď můžete předurčit režim SLI, Single a nebo necháte na Auto.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Možnosti ladění paměťového subsystému jsou víceméně standardní. Je možné si samozřejmě zvolit automatickou detekci časování pamětí (timingu) podle SPD (jednoduchý čip nalézající se na paměťovém modulu a obsahující jednotlivé výchozí hodnoty - nemusí být zejména v případě levnějších modulů optimální, jelikož tam někdy bývají uloženy až příliš konzervativní hodnoty, než v reálu modul zvládne a je tak poněkud brzděn) nebo si provést konfiguraci ručně. BIOS nabízí zapnout i podporu pro paměti ECC, což v běžném desktopovém počítači nemá moc uplatnění.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Z hardwarového monitoringu je zajímavá zejména rychlost ventilátoru nalézajícího se na čipsetu. 8500 otáček je opravdu dost, ale že by byla míru generovaného hluku v nějaké neúnosné míře, to se říci nedá. Měl jsem tu čest s mnohem hlasitějšími (a v tomto případě nutné říci, že pomalejšími).

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Pokud zvolíte Overclock Profile, otevře se vám nabídka, z které můžete vybrat jednu z možností jak přetaktovat vás systém. Mezi ty zajímavé stojí zejména možnost AI Overclock díky které si můžete napevno vybrat o kolik procent se systém (FSB) přetaktuje.

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Zajímavější je však položka AI N.O.S. (Non-Delay Overclocking System) zastupuje automatické přetaktování systému v závislosti na zátěži. V podstatě jde o to, že si můžete nastavit systém tak, že při zátěži větší jak 50% (jedná se o vytížení procesoru) se aktivuje akcelerace, jejíž procentuální nárůst rychlosti, tedy míru přetaktování v procentech, můžete zadat v krocích 3, 5, 8 a 10%. V takovém případě je systém při běžné práci ve Windows na standardních hodnotách a při spuštění náročné aplikace se aktivuje tento rychlostní režim a systém se hned přetaktuje o vámi zvolenou hodnotu (v procentech).

Tuning paměti

CAS latency 2, 2.5, 3
Precharge Delay-Tras 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
RAS to CAS Delay 2, 3, 4, 5, 6, 7
Row Precharge - Trp 2, 3, 4, 5, 6

Nastavení napětí

CPU Voltage auto, 0.8 až 1.65 V (po 0.0125 krocích)
DRAM Voltage auto, 2.6, 2.65, 2.7, 2.75, 2.8, 2.85, 2.9, 2.95, 3 V

Nastavení frekvencí

FSB Minimum 200 MHz - Maximum 400 MHz
Max Memclock (MHz) 200, 266, 333, 400, 433, 466, 500, 533, 550, 600
PCI Express 100 - 145 MHz (po 1MHz krocích)

Pokud jde o schopnosti přetaktování, z časových důvodů jsme se k tomu již nedostali.

{mospagebreak title=Testovací sestava a syntetické testy}

 

Testovací sestava

PlatformaAMD

Procesor

Athlon 64 3500+ BOX
Základní deska Asus A8N-SLI Deluxe
Paměti 1GB A-DATA DDR 500Mhz (dual)
Grafická karta2x ASUS Extreme N6600GT
Testy 3DMark03
 3DMark05
 Aquamark 3
HryDoom 3
 Half-Life 2
 FarCry 1.2
 PainKiller
 UT2004

 

Syntetické testy

3DMark 2003

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

 

3DMark 2005

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

 

Aquamark 3

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Testy z dílen Futuremarku vykazují celkem výraznou převahu, což je dáno především jejich relativní nezávislostí na výkonu procesoru. S testem Aquamark 3 si dvě karty GeForce 6600GT už tak dobře neporadily a propadly se až na předposlední místo v grafu. Tento propad může být naopak způsoben slabším CPU v podobě Athlonu 64 3500+.

{mospagebreak title=Doom 3}

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Doom 3 naplno uvolnil sílu těchto karet, a tak se snadno dostaly na čelo pelotonu, kde setrvaly i v rozlišení 1600x1200 se zapnutým vyhlazováním obrazu. Doom 3 je samozřejmě testován na high-details, což znamená implicitně zapnuté anizotropní filtrování. Karta ATi Radeon X800XT se v tomto případě moc nechytá, ale ani tady se vážný propad nekoná a hru si užijete i v nejvyšším rozlišení (bez vyhlazování).

{mospagebreak title=FarCry}

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

V rozlišení 1024x768 je u SLI jasně patrná limitace procesorem, kdy je rozdíl mezi jednou GeForce 6600GT a těmito kartami ve SLI prakticky nulový. Ve vyšším rozlišení je nárůst oproti jedné kartě jasně patrný, ale ani SLI neumožní dohnat GeForce 6800GT nebo Radeon X800XT. Takže ve FarCry si body k dobru SLI nepřipíše.

{mospagebreak title=Half-Life 2}

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Half-Life 2 je ve znamení naprosté dominance Radeonu X800XT, který je daleko před ostatníma. Maximálně se to projevuje v levelu Canals, kde se proháníte po vodní hladině a helikoptéra po vás hází "rychlé" bomby. Při boji v levelu  c17 je framerate u všech karet relativně vyrovnaný. Half-Life 2 se benchmarkuje pomocí demo map, které si můžete stáhnout zde. Rozbalíte je do adresáře maps a ve hře do příkazové řádky zadáte například: timedemo maps/d1_canals_09.dem.

{mospagebreak title=Painkiller}

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Painkiller udělil SLI pár bodíků k dobru a obecně platí, že je hratelný i na starších kartách. Na grafech vidíme, že celé pole je vyrovnané až na samotnou GeForce 6600GT, která má oproti ostatním pouze 8 pixel pipelines.

{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004, Závěr}

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

UT2004 je hra postavená na engine DirectX 7/DirectX 8, ale i tak má stále docela slušný grafický kabát a hlavně je rychlá, což je při hrách tohohle typu neocenitelné. Situace v grafech vypadá velmi vyrovnaně, což je způsobeno opět limitací ze strany procesoru, ale při rozlišení 1600x1200 s vyhlazováním a anizotropním filtrováním se jasně ukáže, kdo je tady pánem. Bohužel SLI to není.


Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi

Myšlenka technologie SLI není špatná a rozhodně bude mít v budoucnu co říci, ale v případě dvou mainstreamových karet nVidia GeForce 6600GT je to řešení poněkud nešťastné, protože i jedna grafická karta nVidia GeForce 6800GT vám odvede stejnou práci za méně peněz. Jak bylo řečeno na začátku, SLI v této podobě může být zajímavé pro nadšence, ale pro člověka, který preferuje jednoduché řešení to není. Jiná situace by nastala v případě osazení dvěma kartami GeForce 6800GT, kde by se výkon posunul na současnou výkonovou špičku, která by ovšem byla dost tvrdě zaplacená.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.12.2004 13:48:53   0.0.0.xxx 00
Sice jsem ho jeste ani necetl, ale musi byt. Uz jen proto, ze ho psal Charles :-D
14.12.2004 13:49:19   0.0.0.xxx 00
ze to SLI nebolo na mieste u tej spravnej karty..keby to SLI bolo mozne na x800XT tak by to bola sleha..lebo z tychto grafou bolo zrejme ze ati rulez..
14.12.2004 14:13:11   0.0.0.xxx 00
měl jsem dualprocesor už se stary celerama a docela jsem studoval možnosti dualprocesingu sice jenom co se tyče cpu ale tento test jasne ukazuje že pravidla platí i při dual vga.
1: Nikdy do dual cpu neosazujte nic než nejvynonějši procesor běžně dostupny na trhu, protože když použijete levne mainstream cpu tak cena levneho dual cpu je vetsi nez reseni s nejvykonejsim single cpu.
2: Vykon ktery dostanete neni 2x takony u dual cpu ale 1,5x az 1,7x takovy a to podle typu ulohy k jake dual pouzivate.
3: pokud na to nemate zapomente. jakekoliv kompromisy vedou sice k nizsi cene ale NIKDY ne k navyseni vykonu a o ten jde v dualprocesingu predevsim.

Zaver:
takze pokud chcete pouzit sli reseni tak jedine nejvyssi taktovane karty 6800.
Budte si jisti ze tyhle karty (2x6800) bude jakýkoli výkony single cpu běžně dostupny na trhu) brzdit když relativně rychle AMD 64 3500 brzdilo 2xGF 6600.
Tohle chce dualCPU a nejlepe nejvykonejsi Opterony (neznam momentalne dual reseni pd inteu proto se tu o nem nezminuji snad xeony ví někdo?)
Potřebujete HIDNE ramky protože dve karty maji aperature size gigo ramky (256M na kartu) takže v systemu by mělo být minimalně 2G ram
Takže jak to bude?
POKUD NA TO NEMATE ZAPOMEŇTE



14.12.2004 14:15:20   0.0.0.xxx 00
Autor by jsi měl nejdříve ověřit, jestli je AFR patent ATi. A protože tento způsob ATi nevymyslela (jen použila), může si kdokoliv na světě udělat podobnou modifikaci. Není tedy pravda, že vznikl v dílnách ATi!!!
14.12.2004 14:23:50   0.0.0.xxx 00
Kde si můžu stahnout ty testovaci mapy na HL2, v clanku je to sice napsane, ale zadny odkaz jsem tam nenasel, diky
14.12.2004 14:25:22   0.0.0.xxx 00
Opravdu? Tak mi tedy řekněte, kdo za touto technologií stojí...popřípadě kde byla použita. Podle všech informací vyšla z dílen ATI první karta na tomto principu, takže není, co řešit. Nvidia tuto technologii označila za špatnou, ale teď ji bez obměny použila.
14.12.2004 14:38:29   0.0.0.xxx 00
pekny clanek, uz se tesim na testy nforce4 a jejich derivaci :-) podle meho nazoru ale nema tato technologie opodstatneni, protoze je vyuzitelna pouze na hrani a tam neni treba dualCPU, a neexistuje procesor, ktery by to nakrmil...
14.12.2004 14:46:09   0.0.0.xxx 00
Nemohli by jste jeste otestovat dve 6800GT?
14.12.2004 14:48:43   0.0.0.xxx 00
Díky za hodně dobrý test. Vypovídací hodnota je velká. Jen by to chtělo zopakovat s 6800Ultra a s co nejsilnějším procesorem. V každém případě pro běžného smrtelníka to nebude.
14.12.2004 15:28:22   0.0.0.xxx 00
...odkaz v článku je již funkční. Přeji pokud možno co nejvíce FPS ;-)
14.12.2004 15:47:35   0.0.0.xxx 00
Až na to, že je v tom článku hromada chyb je fakt super!!
Např: strana 2 stále tvrzený název desky je P5AD2-E ...ehm...to je trochu mimo ne?? A podobné.
Jinak je to opravdu bomba článek.
14.12.2004 16:08:27   0.0.0.xxx 00
Proč hned tolik vykřičníků ;-) Stále tvrzený název... bylo dvakrát hned po sobě uvedeno nesprávné označení - opraveno... nicméně můžete se pls rozepsat, čím myslítu tu hromadu chyb?
14.12.2004 16:11:46   0.0.0.xxx 00
To zni celkem rozumne. Koneckoncu, vysledky toho testu jasne ukazuji, ze SLI s GF6600GT nema smysl, protoze single X800XT a GF6800 drzi krok, nebo jsou dokonce vpredu. Pritom stoji mene a mene zerou. Muj zaver: SLI se neprosadi.
14.12.2004 16:15:15   0.0.0.xxx 00
Klid, nekdo to rad proste mooooooooockrat Clanek je super, jdou z nej vyvodit naprosto jednoznacne zavery. Jen tak dale!
14.12.2004 16:39:10   0.0.0.xxx 00
To je asi ten stejny typek co pise tu poradnu,ze? Prta se do vseho vcetne novinek a utilit!
Bohuzel musim konstatovat ze mu to jde!Super clanek
14.12.2004 17:03:49   0.0.0.xxx 00
Test HL2.Konecne!dobry clanek
Hlavne ta cast AFR vs. SFR
14.12.2004 17:37:47   0.0.0.xxx 00
Rozhodně bych si pořídil základní desku se SLI ale jenom jednu grafiku GF6800GT a tak za jeden dva roky bych upgradnul procesor a přidal druhou kartu.
Podle mě je tato technologie myšlena právě na takovýto přístup, je o hodně praktičtější
14.12.2004 17:50:29   0.0.0.xxx 00
Ad vykřičníky: Myslel jsem že až to opravíte, tak to smažete. Hm....

Ok. Tak pokud máte pocit že bych měl být hnidopich a ukázat Vám je tak:

-> Ad chyby: Mimo ten název špatné desky třeba:
(ve spojitosti s využitím potenciálu dvou karet GeForce 6600 GT v SLI módu se mluví dokonce o procesorech Athlon FX)
Spojovat 6600 a FX ? Eh. Nemělo to být 6800GT?

->kde se proháníte po vodní hladině a helikoptéra po vás hází "rychlé" bomby - u nás se píše ,,rychlé" bomby - v USA za "fast" bombs...

-> AFR patent ATi ?? Pokud by to byl její patent, tak pochybuji že by ho mohla Nvidia využívat. Těžko by jí ATI řekla...tak nám dejte 100 000 dolarů a tady je licence.

-> Grafy:
Nechápu, proč půlka grafů je vyhlazená a půlka kostičkovaná.
Ale to je možná 3D markem a Aquamarkem.

-> Údaje o desce:
Externí frekvence CPU: 200 MHz
Co tím myslíte?
http://www.gamezone.cz/Clanek.asp?idC=12719&idK=85247
Paměti mohou jet na DDR400/DDR333/DDR266 a FSB se tady neudává v Mhz ale: 2000 MT/s, 1600MT/s Hypertransport -
- a ta snad jede na 400Mhz.

Další si hledejte svépomocí...

Jo a nechci z nikoho dělat vola a nebo hledat hnidy.
Článek se mi moc líbil už jen protože po té desce dlouho pokukuji.
Ad můj příspěvek: Měli jste si to opravit a ty vykřičníky smazat. Nebo smazat celý můj příspěvek když se Vás to dotklo.

Mimochodem kdyby mail na někoho z Vás fungoval(dal se najít - hledal jsem ho), tak jsem netapetoval tady dole, ale poslal Vám to mailem.

Ahoj.
14.12.2004 17:52:11   0.0.0.xxx 00
....netapetoval tady dole, ale poslal Vám to mailem.

V obou případech ;-)
14.12.2004 18:52:05   0.0.0.xxx 00
Tak jinak. Rychlost Hyper Transportu je 800 resp. 1ghz * 2(DDR) což je těch 2000 MT/s, 1600MT/s Hypertransport Ne?
14.12.2004 18:58:08   0.0.0.xxx 00
*(ve spojitosti s využitím potenciálu dvou karet GeForce 6600 GT v SLI módu se mluví dokonce o procesorech Athlon FX)
Spojovat 6600 a FX ? Eh. Nemělo to být 6800GT?* Ne nemelo...bohuzel i dve mainstremaove karty 6600GT potrebuji pro svuj chod na plny plyn neco jako FX53-55. Kdyz se podivas na jine weby, tak vysledujes, ze A64 3500+ je pro tento system malo.

*kde se proháníte po vodní hladině a helikoptéra po vás hází "rychlé" bomby - u nás se píše ,,rychlé" bomby - v USA za "fast" bombs...* Pokud si HL2 hral, tak vis, ze v tomto levelu shazuje helikoptera opravdu v UVOZOVKACH rychle bomby.

*AFR patent ATi ?? Pokud by to byl její patent, tak pochybuji že by ho mohla Nvidia využívat. Těžko by jí ATI řekla...tak nám dejte 100 000 dolarů a tady je licence.*
Vyskytuje se v clanku slovo patentovana technologie???Ne. Tudiz debaty o patentech jsou zbytecne.

*Údaje o desce:
Externí frekvence CPU: 200 MHz
Co tím myslíte?* Nevis???To bys ale mel, protoze pak se poustis na tenky led v debatach o chybach:-)))

*Grafy:
Nechápu, proč půlka grafů je vyhlazená a půlka kostičkovaná.
Ale to je možná 3D markem a Aquamarkem.* Tohle jedine neres. S tim souhlasim.

Takze suma sumarum ses ukazal jako hnidopich bez naboju:-).Nazdar







14.12.2004 19:06:46   0.0.0.xxx 00
Ad: Externí frekvence CPU: 200 MHz A jak to tedy je? HM?
Ad: "fast" bombs... jistě, tohle je anglicky správně...jak jsem psal. AD: Takze suma sumarum ses ukazal jako hnidopich bez naboju:-).Nazdar

Seznam nábojů:
- :o) P5AD2-E (5 zásobníků)
- Externí frekvence CPU: 200 MHz (dalších 5 zásobníků)
- grafy (1 náboj)
- ,,rychlé" nebo "fast" bombs/by (1 náboj)

Takže Až Až.
Mimochodem nestálo by za zváženou dát na stránky něco jako ,,Oznamte chybu v článku"?
14.12.2004 19:39:51   0.0.0.xxx 00

Ohledně smazání příspěvku s oznámením chyby... když bychom to smazali, zase by se někdo mohl ozvat, že mažeme příspěvky, kde je svoboda slova a kdesi cosi :-D Smažeme a jsme ti špatní, nesmažeme a jsme nepochopeni... takže prašť jako uhoď :-) Co se týče mailové adresy, uvádím ji vždy a je funkční ;-) Z vašeho postoje je zřejmé, že jste se jen snažil upozornit a nezačal jste hned nadávat či urážet. Je dobré vidět, že se najdou i takoví čtenáři, takže děkujeme za přízeň ;-)

K chybám... označení desky - stane se (šablona je šablona a někdy se zapomene), 2 grafy - všechny grafy byly následně ještě upravovány (jen kosmeticky, údaje samozřejmě stejné) a 2 se "jaksi" nepřepsaly :-), těch 200 MHz je FSB - co Vám na tom není jasné? Výsledná frekvence CPU vychází z FSB - proto máme multiplikátory. Uvozovky - chcete řešit takovou blbost? :-) Vystříleno... ;-)

14.12.2004 19:50:20   0.0.0.xxx 00
Heh tak mi pride ze podobna technologie se povedla firme 3dfx ale nvidii vubec i kdyz uz nekdo utrati nakej blazen 70 000 tisic za PC (FX 55 2x 6800GT 2GB RAM nejlepe naky OCZ ze:-)..mno potez pambuh....a jak bylo videt ve starsim clanku tak 3dfx z podobne technologie vymacklo daleko vic jak nvidia....a jelikoz si vsechny dnes dostupne hrym uzem zahrat i s X800XT ci 6800GT navic nevime jestli ATI nahodou nepracuje na necem podobnem a daleko lepsim...ale v kazdym pripade tady brzo bude jeji nove R520 a to bude podleme uplne o necem jinem...navic dneska investovat do uplny spiscky nema cenu kdyz za chvil ibude neco lepsiho:-)
14.12.2004 19:53:16   0.0.0.xxx 00
Nevim o tom, ze by ji nekdo pouzil driv nez ATI
14.12.2004 19:53:56   0.0.0.xxx 00
Ja myslim,ze dual CPU se ve hre uzivi az-az. Jenom musi hra byt dobre napsana. Takovy solidni AI si muze vzit hodne.
14.12.2004 19:54:59   0.0.0.xxx 00
Ja myslim, ze uzivi. Takove solidni AI si cucne. Ale hra musi byt dobre napsana.
14.12.2004 19:55:44   0.0.0.xxx 00
kua, opet jsem naletel na timeout, kua.
14.12.2004 20:01:14   0.0.0.xxx 00
Neni to tak davno, kdy za slusne PC, na kterem slo hrat nejaky Quake stalo vic, nez 70k ;o))
Tahle technologie SLI ale nema budoucnost. Protoze prudovy odber. Nikdo si za par let nebude chtit dat do PC dve karty a atomovej reaktor k tomu. Tohle tady jednou uz bylo ... PentiumPRO & 3dfx Voodoo 5.
Jo jinak by to bylo moc hezke, jit si tedka koupit nekolik Pentii3 na 600Mhz, rekneme tak 8 a podobne ... jooo, joo. Tohle ale neni dobre pro beznou komerci.
14.12.2004 20:40:03   0.0.0.xxx 00
Moje řeč. Spotřeba řešení s 2x 6800Ultra a FX55 by musela bejt šílená.... A k tomu hluk ze všech těch větráků....
Pěkný článek, jen mě trochu zaráží svádění nízkého výkonu na slabý CPU v případě Far Cry. R800XT tam zjevně bržděn nebyl, nebo alespoň "ne tolik", takže to bude možná něčím jiným.....
14.12.2004 21:01:30   0.0.0.xxx 00
Na stránce jsem ho FAKT nenašel ... když kliknu na jméno tak to hodí jen seznam článků. A pak už je tam jen tisk a poslat článek emailem. Eh.. žádný mail.
14.12.2004 21:07:25   0.0.0.xxx 00
Myšlenka AFR sice existovala už dřív, ale šlo jen o teorii. První kdo dokázal převést tuhle teorii do praxe a postavil slušně fungující systém, který se vůbec dokázal prosadit byla ATi na Rage Fury MAXX.

---
14.12.2004 21:11:56   0.0.0.xxx 00
Ve článku není ani slovo o patentu a že nVidia používala už v dobách minulých technologie, které měla konkurence pod patentovou ochranou, bylo běžné. Třeba multitexturing ;-)
14.12.2004 21:57:08   0.0.0.xxx 00
A co takhle 2x Pentium EE na 3.6Ghz, 2x 6800Ultra :o)) Asi na nej ten novej japonskej zdroj do 900W.
14.12.2004 22:14:49   0.0.0.xxx 00
ano, to je pravda... ale do diskuze ho uvádím :-)
14.12.2004 22:38:28   0.0.0.xxx 00
mozete mi povedat ako ste tie dve karty zapojili do jedneho monitora??
14.12.2004 22:39:00   0.0.0.xxx 00

pokud je mi znamo tak FX-55 docela trhne i P-EE tak proc zbytecne "utracet" za elektrinu. ovsem jako nenazranost docela dobry, huuustyy.Ja bych jeste prihodil chlazeni polterierem na CPU a 2xVGA pro zvyseni odberu ;))


http://www6.tomshardware.com/cpu/20041115/pentium4_570-20.html">http://www6.tomshardware.com/cpu/20041115/pentium4_570-20.html


je tam spotreba prociku 76W (FX55) proti 104W (P4 570), docela me tam udivila spotreba s cool&quite, 3W je docela parada. vyrobci grafik by se meli zamyslet co to delaj za silenosti a nasadit taky nejaky C&Q

15.12.2004 01:13:49   0.0.0.xxx 00
Tech 104W (P4 570) neni maximalni prikon, to je TDP. Maximalni prikon je o 30% vyssi (135W) Naproti tomu FX55 ma definovan TDP prave na tech 76W (v pripade AMD plati, ze TDP=MAX prikon) a v praxi FX55 ani zdaleka TDP nedosahuje, spi tak kolem 50W. A novy A64 s jadrem Winchester maji prikon o dalsich zhruba 20W nizsi. Nehlede na to, je nesmysl obsazovat herni masinu jakymkoli dostupnym CPU od Intelu, protoze AMD procesory konretne VE HRACH Intel naprosto, ale naprosto VALCUJI.
15.12.2004 07:06:30   0.0.0.xxx 00
To je ale blbost....článek přece není dobrý jenom proto že ho "někdo" psal !!!

chybí mi ve sli dvě ultry nebo 6800GT....
15.12.2004 07:22:02   0.0.0.xxx 00
jednoducho :o) monitor sa zapaja do primarnej karty (tj. do tej, ktora je v slote ktory by si pouzil, keby si mal iba jednu kartu...)
15.12.2004 08:08:04   0.0.0.xxx 00
Slo by na tejto doske pripojit nejake 2 low end graficke karty a pripojit tam 4 monitory?
15.12.2004 09:57:23   0.0.0.xxx 00
A co takový pěkně nataktovaný Dothan? )) Už aktuální 2 GHz se slušným OC dokážou ve hrách natrhnout A64/4000+ v pohodě a co se stane s příchodem dualcore cpu ...

INTEL se nemusí nutně rovnat Pentiu 4
15.12.2004 09:58:16   0.0.0.xxx 00
Ve sve dobe stala jedna karta s Voodoo2 cipy a 12MB DRAM hrube pres 10 tisic Kc, karty umely jen fullscreen, takze si v pocitaci potreboval jeste jednu (treti!) kartu, aby se PC dalo aspon zapnout a nabootovat. Navic Voodoo1 hodne tragicky rusilo (degradovalo) obraz, Voodoo2 bylo o hodne lepsi, ale stale nedostatecne, jen 16-bitova hloubka, karty mnohem rozmernejsi nez dneska. Fakt bych se tu byt Tebou neztrapnoval srovnavanim s touhle davno mrtvou a prekonanou technologii...
15.12.2004 10:04:54   0.0.0.xxx 00
pisete ze je potreba vzkonnej procesor ale pritom o clanek 2 driv jste uvedli ze na 3000+ winchestru se da dostat 1000+ taktovanim to by 6600gt nenakrnilo???
a 6800gt celkem by me to zajimalo.
15.12.2004 10:35:12   0.0.0.xxx 00
Problem je v tom, ze pokud koupis 2 grafiky v takovemto casovem rozpeti (v tom horsim pripade jeste kazdou od jineho vyrobce), tak ti nikdo nezaruci, ze ti to za ty 2 roky pojede.

Navic, za 2 roky by mely jit za rozumne penize koupit jine karty, ktere tve reseni bez problemu porazi (a budou potrebovat vyrazne LEVNEJSI desku).

Podle me je to sice zajimava technologie, ale jde o sazku na spatneho kone.
15.12.2004 11:26:53   0.0.0.xxx 00
Voodoo 1 obraz degradovala pokud byla od mizernýho výrobce. Když si dneska koupíš kartu FX5200LE od ManLi, tak bude mít taky hnusnej obraz.

Možnost volby primární VGA karty byla naopak výhra; každý si mohl vybrat přesně to, co se mu hodilo, nebo zvolit nejvýkonnější konkurenční řešení a V1/2 používat na Glide a třeba G200/TNT atp. na D3D. Navíc argumentovat 2D kartou je mimo, protože když si někdo do PC (jakýkoli) 3D akcelerátor kupoval, tak už tam před tím nějaký VGA měl ;-)

16bit hloubka na V2 že byla nedostatkem? Která karta vydaná před V2 (r.1997) podporovala použitelně 32bit rendering a textury? To si možná pleteš s Voodoo3 a o rok a půl pozdější situací :-)

---
15.12.2004 11:28:44   0.0.0.xxx 00
Vidis tam nekde v prispevku napsane Voodoo1, Voodoo2 ? Ja tedy ne. Co se tyce mrtve a prekonane technologie, v zasade asi souhlasim, ale otazka zni, proc ji tedy NVidia exhumovala ?
15.12.2004 11:44:34   0.0.0.xxx 00
Dobry den,chtel bych se zeptat ,jak se da benchmarkovat HL2,protoze podle toho navodu v tomto clanku me to nefunguje,mam 5CD originalni verzi HL2 a po zadani prikazu benchmark do konzole me to pise, ze prikaz benchmark nezna
15.12.2004 12:09:00   0.0.0.xxx 00
no pretaktovany 3000+ winchester to jezaujimavy napad, to by mohlo byt zaujimave. myslienka SLI neni blbost, len momentalne to neni celkom to co by sme chceli. Blbe je hlavne to ,ze ked si budem chcet trebars za rok dokupit grafiku a zapojit ju do SLI uz taku presne istu nezozenem a je mi to cele na prd. cena je vysoka ako u kaznej novinky. ved napriklad prvy digitalny fotak stal nenormalne prachy. treba vyckat co stoho bude. momentalne je to iba o tom, ze NVidia je schopna ponuknut najvykonnejsie riesenie, bez ohladu na cenu. zatial to vyuzije par amikov co nepozeraju na cenu, ale casom to mozno bude fakt dobre a mozno to zakape.
15.12.2004 12:33:17   0.0.0.xxx 00
Došlo k omylu. Zaměňte příkaz benchmark za příkaz timedemo.
15.12.2004 13:08:14   0.0.0.xxx 00
Informace, ze VooDoo2 umela jet jen fe fullscreen se nezaklada na pravde. Dokazala nahradit i cast obrazu z primarni graficke karty. Sam jsem toho vyuzival v programu QOOLE (Quake Object Oriented Level Editor), ve kterem jsem "vyrabel" mapy do Quaka I,II, Halfa a pod. Nahled v realtime okne zpracovavala prave pridana karta VooDoo2.
15.12.2004 13:22:53   0.0.0.xxx 00
podla mna to bolo myslene skor tak, ze si neskor tu druhu GF6800GT kupis od niekoho, kto sa jej bude chciet zbavit a kupit si nieco rychlejsie. tak by si mohol vyrazne usetrit oproti obchodu a stale budes moct hrat aj hry pri ktorych by jedna GF6800GT uz nestihala. vzhladom na vysoku cenu motherboardov s SLI technologiou to ma dnes ale skor vyznam len pre tych co pozaduju nekompromisny vykon. ale snad pokial sa tato technologia uchyti, pripadne bude na trhu viac vyrobcov, tak cena MB s SLI bude lacnejsia. potom to bude mat zmysel pre viac ludi ako v sucasnosti.
15.12.2004 13:27:42   0.0.0.xxx 00
tak isty by som si ale nebol... navyse ked aj ATi horuckovito pracuje na svojom rieseni. evidentne tomu prikladaju vacsiu vahu ako ty
15.12.2004 13:32:39   0.0.0.xxx 00
ked si pozries plany spolocnosti Intel a AMD do buducnosti tak zistis, ze dualcore procesory o par rokov budu beznou vecou. skor by som povedal ze v sucasnosti je SLI o dost vpredu pred ostatnym vyvojom a tak niektore veci ju vyrazne brzdia.
15.12.2004 13:38:39   0.0.0.xxx 00
ten najlepsi procesor vyhnany do extremu a chladeny tekutym dusikom - to si mal na mysli? predpokladam, ze v nejakom bohatom zahranicnom webe uz prebieha testovanie takejto zostavy ))
15.12.2004 13:51:50   0.0.0.xxx 00
podla mna je to brzdene procesorom vsak ked si pozries grafy pre farcry 1024*768 a 1600x1200 tak SLI ma rovnako 69FPS co by bolo inak velmi divne. X800XT ma lepsie vysledky preto lebo ma aj vyssi takt GPU. Keby sa pouzilo nieco silnejsie, prip. nejaky dvojprocesorovy system, tak by SLI tak nestracala a vysledky by mohli byt uplne opacne. co sa tyka toho chladenia tak pre tak sialene vykonny system ako pises by som nic mensie ako vodnika ani nepouzil
15.12.2004 13:58:06   0.0.0.xxx 00
nie neslo
15.12.2004 14:01:55   0.0.0.xxx 00
este by som spomenul aj moznost neskor odkupit od niekoho rovnaku grafiku aku by si ty pouzil v takomto mainboarde. bezne navstevujem weby, ktore umoznuju drazit a predavat starsie ale i nove PC komponenty alebo cele zostavy, ved par veci a jeden cely pocitacovy komplet som tak uspesne uz aj predal a par veci vyhodne kupil...
15.12.2004 14:27:03   0.0.0.xxx 00
Tady kazdy na SLI pouze nadava.... co jiny pohled na vec...
Je to skoro jako rikat, ze mercedes S500 je k nicemu, kdyz si prditko pohodlne odvozim v superbu 2,5TDI....
Ale jsou proste lide, kteri pozaduji max a na korunce v podobe treba 100.000 Kc jim nesejde a tak je dobre, ze je jim co nabidnout a tim necim je 2x6800U + FX55 nebo 2xXeony, pokud nejsou jen hraci a treba chteji editovat video... + vodni chlazeni od zalmanu Erazer... doufam, ze se nepletu, takova ta vez bez vetraku a nebo heatpipe case, kterej je pro nas smrtelne moc drahy.
A ono neexistuje jen cesky trh, ale i USA, kde se na par kacek nehledi, takze si myslim, ze pro Nvidii je to krok dobrym smerem, ale ne pro nas, vetsinu v CR.
15.12.2004 16:33:15   0.0.0.xxx 00
No řek bych že pokud někdo chce editovat video (na ůrovni) tak si na to koupí profi kartu a (popřípadě spec. střih. HDD) takže tohle bude fakt jen o těch hrách... (teda spíš benchmarcích protože hry na takové úrovni, aby jsi ten výkon potřeboval, ještě ňákej ten pátek nebudou...)
15.12.2004 16:41:45   0.0.0.xxx 00
to video patrilo k volbe procesoru.... Spousta amiku asi ma doma kameru+chteji hrat... tak P4 + SLI... Anizotroni filtr + FSAA tomu da pokourit a treba nechteji kupovat PC co pul roku a nejak je netizi, ze to preplati, ale u nas je situace jina...
Jinak na vsechny hry 1024x768 Medium-Hi detaily, dnes stale postacuje obstarozni R 9500pro a protoze mam hluboko do kapsy(relativne) a nepotrebuji vsude psat me skore v 3d05 je.... tak u nej zustanu a na druhem PC R9800SE@XT, ale jinej kraj jinej mrav.
15.12.2004 16:43:29   0.0.0.xxx 00
Len tak mimochodom. V amerike sú ceny grafik cca. o 30-60% menšie...
15.12.2004 17:01:41   0.0.0.xxx 00
co dodat... :-)
15.12.2004 17:11:50   0.0.0.xxx 00
K cemu ti je pro strih SLI? Pro strihovy program a prehravani spolehlive staci libovolna soucasna VGA uz od lowendu 9200 nebo FX5200. 2x CPU + vykonne pameti + vykonny diskovy system ano ale SLI jen na 3D grafiku.
Cekal jsem od "levne 6600GT verze" lepsi vysledky. 3D vysledek me zklamal. Je sice dobre ze se to proverilo ale jeden sen skoncil. Kdo se bude pidit za SLI 6800 kdyz je na nasem trhu nedostatek standardnich singl verzi 6800Ultra. Dalsi potize budou urcite s odvetravanim kejsu protoze Nvidie ten horky vzduch funi dovnitr. O 2x CPU ani nemluvim. Tiche reseni ani nahodou. Nejenom zdroje ale i vodniky na tak velky prikon bude obtizne sehnat.
16.12.2004 01:00:25   0.0.0.xxx 00
Pokud k CPU nejsou poradne zakladni desky, tak asi nejde ani poradne pouzit. BTW, kde drti dothan A64? Predpokladam ze A64 po prislusnem nataktovani asi podava lepsi vysledky, nez na standardu. A64 neni vcelku problem nataktovat na 10x250-260 a to je trosku rozdil, nez 11x200 ))
16.12.2004 12:28:40   0.0.0.xxx 00
tak a teraz poprosim o chvilu ticha, pretoze konecne prichadza na scenu dlho ocakavana novinka od MSI. Ze sa bolo a je (a pre niektorych bohuzial aj nadalej bude) na co tesit potvrdzuje dosial asi najbohatsia vybava aku na motherboarde sme zatial videli. Pre AMD je to velmi velke plus, pretoze pokial niekto argumentoval slabou vybavou a podporou pre inak vyborne Athlony 64 tak teraz uz nemoze. Najlepsi sa spojil s najlepsimi a tak vzniklo priam dokonale dielo v podobe MSI K8N Diamond ...naaadhera (aby sme sa rozumeli, tak ja som Intelak, teda aspon doteraz ma vobec cenu sem popisat vsetky "features" co ma tato doska? radsej si kliknite na momentalne najvytazenejsiu stranku spolocnosti MSI http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_de tail.php?UID=638

16.12.2004 17:51:06   0.0.0.xxx 00
nechápeš rozdíl mezi dvouprocesorovou a dvoujádrovou sestavou!? jediná hra, která umí využít výhod dvouprocesorové sestavy je quake 3!!!
17.12.2004 07:05:20   0.0.0.xxx 00
Clanok je dobry len skoda ze nie su zverejnene vysledky testov v 3D Mark 03, 05, Aquamark a podobne, rad by som sa tym pokochal...
17.12.2004 15:21:34   0.0.0.xxx 00
To jsem vazne zvedavej... Ukaz mi desku ktera do ktery se by se daly dve Pentium EE 3.6GHz dat. P4 totiz neumi SMP, takze z Intelackejch procesoru treba Xeon.
19.12.2004 10:22:41   0.0.0.xxx 00
Jakto ze nejsou?:-)Podivej se jeste jednou...jsou u testovaci sestavy.
20.12.2004 16:07:30   0.0.0.xxx 00
Ahoj všetci,
nepamätám sa presne na jedno info a tak by som Vás poprosil o pomoc..
Nejaký čas po uvedení Gefroce FX 5950 prišla jedna univerzita so správou, že sa jej podarilo na tejto karte rozbehať linux a na následných benchmarkoch sa potvrdilo, že GPU majú omnoho vyššie výkony ako CPU - hovorilo sa o ekvivalente s P4 na 10GHz. Pamätáte sa niekto na to? Potreboval by som na nich link - robím ročníkovú prácu a potreboval by som o tom seriózne info - nepamatám sa na univerzitu..Viem, že to bolo uvedené ako rychlá správa s linkom na univerzitné stránky, ktoré sa tomu venovali - prešiel som všetky rýchle správy na tomto site, aj na pctuning.cz, ale nenašiel som to.. Moc dík za akékoľvek info v tejto oblasti.

Majte sa

PeeT
23.3.2005 11:10:06   0.0.0.xxx 00
Ví někdo zda tato grafika umí klonování obrazu?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.