Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc
MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc
autor: Adam Vágner , publikováno 5.8.2016
MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc

AMD uvádí do prodeje druhou grafickou kartu s čipem Polaris 10 – Radeon RX 470. My jsme otestovali jeden z modelů, u kterého lze předpokládat, že bude mimořádně populární. Nabízí totiž parádní cenu, vynikající provozní vlastnosti a výborný poměr cena výkon. Pokud sháníte grafiku s cenovkou kolem šest itisíc, určitě patří přinejmenším do užšího výběru.


MSI RX 470 Gaming X mě opravdu mimořádně potěšila. Téhle kartě se dá opravdu máloco vytýkat. S poměrem výkon watt je na tom sice hůře něž GeForce a příkon při intenzivní zátěži se (možná kvůli odstavenému řízení spotřeby) blíží GeForce GTX 1080, ale v absolutních číslech je spotřeba pořád rozumná a není to žádná hrůza typu Radeon R9 290 nebo R9 390, kvůli které by bylo potřeba kupovat nový zdroj.

Když pominu hodně drahý Sapphire R9 Fury Tri-X, je tato novinka vlastně první Radeon, o kterém se dá říct, že dokáže to, co bylo u mainstreamu Nvidie standardem už v minulé generaci – totiž podat solidní výkon při přívětivé spotřebě a mimořádně tichém chlazení, u kterého i v zátěži budete přemýšlet, jestli se ventilátory vůbec točí.

Samozřejmě to asi nebude platit paušálně pro všechny RX 470. Řada Gaming je v rámci dané cenové kategorie v podstatě highendem a Twin Frozry jsou momentálně po stránce hlučnosti na špici.

Dá se předpokládat, že levnější karty a karty s menším pasivem a jednodušším chlazením něco podobného nenabídnou a budou mít vlastnosti, na které jsme u karet střední třídy zvyklí. S ohledem na spotřebu se sice dá tichá RX 470 postavit celkem snadno, ale výrobci rádi šetří všude, kde se dá, a vyšší otáčky větráku vyjdou levněji než deset hliníkových žeber navíc, že...

Nepotěšilo mě, že se grafika nedokázala domluvit s Wattmanem. Nefungovalo ovládání ventilátorů (vůbec), v některých starších aplikacích nefunguje ani monitoring otáček ventilátorů (třeba u poslední veřejné bety Afterburneru jsem pohořel, Asus GPU Tweak fungoval, GPU-Z uměl monitorovat také). Na API pro monitoring a taktování bude muset AMD ještě zamakat. Není to poprvé, s nefunkčním monitoringem otáček jsem se už potýkal třeba s GPU Hawaii, u nichž u jedné generace catalystů prostě přestalo monitorování fungovat a začalo zase až s další generací Catalyst.

MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc

Hodně výhodná

Psal jsem, že karta nabízí solidní výkon, ale ona jej navíc nabízí za velmi příznivou cenu. Za částky kolem šesti tisíc je to momentálně jednoznačně nejlepší volba (a nebudeme si to kazit tím, že je to do jisté míry dáno i tím, že je nový model napasovaný doprostřed díry mezi GTX 960 a 6GB GeForce GTX 1060).

Další možnost, kteoru máte, jsou totiž jen výrazně levnější GeForce GTX 960 se 2 GB paměti (ale ty už znamenají výrazně nižší výkon a u nových her už jsou 2 GB také málo). Následují 4GB GeForce GTX 960; u nich už není příplatek proti 2GB kartě tak velký jako kdysi, přesto je ale dost vysoký na to, aby se už vyplatilo přihodit raději na 4GB RX 470.

Ceny, 4 GB vs 8 GB a horší dostupnost

Ale pozor, vše, co se týká výborného poměru cena/výkon, platí zatím to pouze pro 4GB variantu! Karty s 8 GB paměti, které se objevily v cenících, jsou o tisícovku dražší a cenou už atakují nejlevnější GerForce GTX 1060. A převaha u poměru cena/výkon se vytrácí.

Centrála AMD nám sdělila přepočtenou cenu karty na korunu přesně – 6171 Kč s DPH.

Místní zastoupení MSI, které řeší distribuci i prodej u nás, už si nechalo větší manévrovací prostor. Cena by se měla pohybovat mezi 5900–6400 Kč s DPH. 8GB verze by měla být asi o 20 dolarů (tedy nějakých šest stovek) dražší. A rovnou mě varovalo, že to s dostupností bude horší – 8GB verzí mají být zpočátku jen desítky kusů a 4GB karet má být ještě výrazně méně.

Když budeme vycházet z toho, jaká je momentálně situace kolem RX 480 (a jak dlouho se čeká na 4GB karty), dá se předpokládat, že i v případě RX 470 se budou výrobci snažit zpočátku prosazovat spíše dražší 8GB verze.

Jednoznačné doporučení, abyste nakupovali a na nic nečekali, vám nedám, na to to momentálně na trhu grafik docela vře a dnes nemůžeme s jistotou říct ani to, jestli nebude za čtrnáct dní venku přímý konkurent (ne, nechci tím říct, že by se už něco chystalo, zatím o ničem nevím, ale o tom, že už půjde GTX 1060 ven, jsem se také dozvěděl sotva s dvoutýdenným předstihem).

Nvidia má několik možností:

  • nechat AMD pár týdnů volné pole a nekazit si prodeje dražších GTX 1060 tím, že by uvedla nějakou přímou konkurenci pro RX 470.
  • uvést v dohledné době 3GB GTX 1060
  • anebo proti RX 470 postavit nějakou GTX 1050

Další potíž je s tím, že se karty teprve začínají objevovat v obchodech a není jasné, jak na tom budou s dostupností, takže se může stát, že než se dočkáte, budou k mání i zajímavější alternativy.

Rozhodnout může ještě stránka softwarová, uživatelská podpora a podpora proprietálních funkcí Nvidie (resp. spíš jejich nepodpora) nebo naopa podpora některých standardů – jmenovitě FreeSync, ale to už je spíš téma na nekončící flamewar...

Nebudu se tu pouštět do spekulací o tom, že pravý potenciál karty se ještě ukáže za x let, protože o tom jednoduše nejsem tak skálopevně přesvědčený a už mám spoustu zkušeností s technologiemi, které na papíře vypadaly úžasně, ale v praxi se nikdy pořádně nezačaly používat nebo se vývoj ubíral jiným směrem. Jestli tomu věříte, přidejte si klidně další plus.

TL&DR: pokud vybíráte kartu s cenou v rozmezí pěti až sedmi tisíc, je RX 470 momentálně nejrozumnější volba. Provedení MSI Gaming nabídne chladič, na kterém už se snad ani nedá nic vylepšit (možná drobnost, přidat heatpipe k napájecí kaskádě). Spotřeba karty vás také nezruinuje, pokud na ní nebudete chtít těžit kryptoměny od rána do noci sedm dní v týdnu. Prostě po konstrukční stránce nelze kartě MSI nic vyčítat, software je na AMD.

MSI Radeon RX 470 Gaming X, 4 GB
KLADY MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc ZÁPORY
extrémně tichá i v zátěži při intenzivní zátěži příkon daleko za specifikacemi
Pro full HD stačí i s velkou rezervou vyšší teploty VRM (kolem 97 °C)
solidní spotřeba (+ malé nároky na chlazení)  
teploty GPU s rezervou pod limitem  
hodně předimenzovaný chladič  
stabilní takty  
   
Orientační cena s DPH: 6200 Kč

Za špičkové provozní vlastnosti, solidní výkon, dobrou cenu a výborný poměr cena/výkon udělujeme 4GB verzi RX 470 Gaming X zlaté ocenění.

MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc



Tagy: rx 470  polaris  msi  gaming  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.8.2016 08:26:38   94.242.84.xxx 5410
Myslel jsem, že to bude zbytečná karta, ale nevypadá to tak špatně.
5.8.2016 08:52:32   82.10.24.xxx 45133
Vykon vo fullhd pod gtx970 a vo vulkane na urovni gtx970. Spotreba vacsia ako stara 970 na 28nm vyrobnom procese To si robia v AMD srandu? Oni asi maju prvy april cely tento rok? Lepsie je si kupit pouzivanu 970 za 5500kc so zarukou ;)
Po oc je 970 lepsia aj ako 480. A sup cerveny zacnite minuskovat ;)
5.8.2016 09:02:20   213.29.66.xxx 6610
divne je, ze tady je gtx970 20% nad 480, na dd je treba 20% pod, a jinde vychazi stejne.... mate s dd stejnou konstantu jen s jinym znamenkem?
5.8.2016 09:11:03   82.10.24.xxx 949
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 09:27:11   213.29.66.xxx 288
jj nauc se. ja neodporuju tobe, jen doplnuju o "pochybnost" zdejsich vysledku 970ky (aneb jak jde testem ovlivnit vykon a o rozdil ~40% (!!!!!)
5.8.2016 09:51:25   82.10.24.xxx 535
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:21:57   77.236.203.xxx 240
ty rozdily jsou zpusobene spise skladbou testovanych her navic ty uvadene verze driveru v grafech 16.7.2 a 16.8.1 ....
5.8.2016 14:56:14   213.29.66.xxx 153
njn, jen se mi zda ze neni uplne fair pro ctenare/zakazniky kdyz mas testy od sebe o 40% na kartu ale neprekvapuje me ze se testum v cesku neda verit, prachy/blbost resi vse
5.8.2016 16:13:53   89.24.225.xxx 36
ruzny hry... pokud nejses uplne chabrus na hlavu mohlo by ti to dojit
5.8.2016 18:07:06   213.29.66.xxx 51
no prave...ikdyz stejne hry taky vychazeji jinak. navic hry co hraju ja v testech nejsou, takze se musim ridit prumerem, ktery skace (az) o 40%...hura...
6.8.2016 03:08:07   94.136.144.xxx 82
Pretože na DDW používajú referenciu a tu používajú jednu z najvýkonnejších GTX 970.
5.8.2016 19:10:37   95.105.177.xxx 50
Nedavno si sa vyjadril ze FX 8350 neda vo WOT 100FPs s 2xR9 380 a ze ta hra nepodporuje CF, tak tu mas kratke videjko https://ulozto.sk/!fLKfE5UrR/fx-wot-r9-mp4 ...CPU na 4GHz, taktovane len turbo na 4,7...
5.8.2016 19:52:34   82.10.24.xxx 36
Videl som to video a riadne som sa aj zasmial Ty hrajes wot tak ze hned na zaciatku sa skrijes a cakas pokial tvoj tim nevyhraje aby si potom mohol "jazdit" po prazdnych ulickach bez tankov aby si mal 120fps? Ved stacilo ze si vystrelil a fps ti spadli o 20fps
Nerob zo seba blbca lebo kazdy co sa na to video pozrie sa bude musiet smiat. Bud chlap a sprav normalne stret tankov aspon 10 niekde na mestskej mape. Alebo mi napis tu na pct fore najdeme nejaky replay na wotreplays a spravis video ty a aj ja a porovname oki?
5.8.2016 19:56:14   82.10.24.xxx 25
Edit a vypni si este v nastaveni dynamicku upravu. V nastaveni/grafika/detaily vpravo hore odskrtni policko a daj 100% ;)
To normalne ti nie je zle z toho obrazu pri zapnutej dynamickej uprave?
5.8.2016 08:47:41   93.91.243.xxx 818
Prvně jsem myslel, že tu recenzi napsal Obr . Jistěže v jízlivém duchu.

Stále mi chybějí syntetické testy a pitva karty, zrovna jak to dělá Obr.
5.8.2016 08:57:21   90.176.40.xxx 671
Dokud tu bude bývat jeden putovní sampl na region, tak já karty fakt kuchat nebudu. Vždyť tam jsou i fotky PCB, fotku chladiče z druhé strany tam ještě dolepím, a abych popisoval, jak je řešená napájecí kaskáda, tak to bohužel,. Nejsem elektrikář, průmyslovák a nic podobného, o elektrice vím houby.
Drtivé většině lidí jsou takové informace stejně k ničemu a ti, co je to zajímá, si to najdou na fórech, kde se dělají voltmody. Většina rozborek se dělá stejně jen pro tu fotku rozkuchané karty, co vypadá hardcore, a pak se to odbude tím, jaký šváb se stará o řízení napájení a jaké je označení paměťových čipů (a že jsou tam opravdu ty 6GHz čipy, co tam mají být)

Jaké syntetické testy? Jako 3DMark? Uningine Heaven? Na co? (ne že bych to nechtěl dělat, spíš nevím, kdy to ještě dělat).
5.8.2016 09:13:21   5.178.56.xxx 181
Druhy sample mam ja, ale karta je zablombovana, co som sam skritizoval..MSI mi v tomto smere vazne ide hore krkom...

Inac pozeram ADAM, ze identicky vysledky vykon tesne pod RX480, po dokonceni mojej recenzie som myslel, ze zle vidim... ale ocividne nie. Normalne zacinam pochybovat o kvalite zahr. recenzii.
5.8.2016 09:18:10   95.105.237.xxx 11
Desiata kapitola asi nieje v poriadku nič okrem názvu mi neukáže ale možno som niečo prehliadol.
5.8.2016 09:21:59   90.176.40.xxx 122
už by to mohlo být ok, byl tam dvakrát stejný nadpis, což vyrobí dvě kapitoly.

Chyb tam bude určitě ještě mraky, momentálně nemám sílu to ještě procházet a opravovat...

A to bych měl pomalu nastoupit na 460.
5.8.2016 10:46:17   95.105.237.xxx 20
Jasné, ja som to nemyslel ako rypnutie len ako upozornenie, keďže nemáte možnosť inak upozorniť na chybu musím hold do diskusie :-)
5.8.2016 12:44:47   217.66.164.xxx 00
kapitola 24, věta "Testovaná karta zatím v cenících není...." je taková neukončená:-)

Pěkná recenze, děkuji!
5.8.2016 19:48:57   84.138.69.xxx 60
Synteticke testy maju vyznam pre ludi, co si chcu danu kartu porovnat s tym, co maju doma. Pretoze zarucuju rovnake nastavenia a predstavuju urcity typ software co moze mat doma kazdy narozdiel od nejakej konkretnej hry.
5.8.2016 09:02:08   176.222.229.xxx 35
klady: solidní spotřeba, malé nároky na chlazení, 2x teploty pod limitem
zápory: příkon a vyšší teploty
neodporuje si to trochu?
5.8.2016 09:11:59   90.176.40.xxx 111
ten double post jsem opravil, vysoké teploty se týkají čistě vrm (napájecí kaskády), nízké GPU. A to je daň za supernízké otáčky větráků.
Chtělo by to na ty napájecí fáze fakt heatpipe, ten hliníkový pasivek je slabota.
5.8.2016 09:36:28   77.242.93.xxx 52
To uz je taková MSI klasika ne? Temer u vsech karet maji VRM podstatne teplejsi nez konkurence. To se to pak honi triko, ze maji nizke teploty GPU, kdyz do chladiče nepřináší teplotu z kaskády.
5.8.2016 09:44:33   90.176.40.xxx 73
Tam je spíš problém s tím, že GPU je chladné, takže se téměř netočí větráky, nefoukají nad VRM, a teploty jdou nahoru. V podstatě u všech ostatních karet to fouká (a je to teda i slyšet), tady ne.
5.8.2016 09:45:57   88.102.75.xxx 145
100°C není nijak závratná teplota u VRM. Mají tam ještě dost rezervu. (Tmax u VRM je 125°C-175°C, podle typu.)
5.8.2016 11:19:02   94.112.133.xxx 1010
takže okolí VRM to teplo náramně prospívá, že
6.8.2016 02:37:17   88.102.75.xxx 116
Můžeš mi napsat, ty blbečku, jak tvoje věta vyplývá z té mojí? Já jsem konstatoval fakt. Tys napsal pičovinu, kterou se mi snažíš podsunout.
6.8.2016 17:24:51   94.112.133.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2016 17:25:15   88.102.75.xxx 72
Právě že neplyne, primitive.
7.8.2016 17:54:19   94.112.133.xxx 38
že nechápeš co píše nekdo jiný, to bych ještě bral, ale že nerozumíš ani tomu, co napíšeš sám, to už je tragedie ...
5.8.2016 09:16:31   5.178.56.xxx 01
Ten Total War je tam 2×...
5.8.2016 09:30:12   92.245.197.xxx 51
tá spotreba RX generácia je vyššia akoby sa na 14 nm proces patrilo
som zvedavý ako vyladia čip v ďalšej generácií
5.8.2016 09:33:28   46.47.177.xxx 191
Tohle je prostě RX480 killer.
Lidi si raději koupi RX470 ušetří 15oo,- +-.Rozdíl třeba na tom guru3D byl mezi nimi v průměru 5fps což je tak 5 procent možná o nějaké to procento víc.
Pochopil bychtohle vydat a mít rozdíl 15-20procent, ale toto.
Každopadně poměr cena/výkon je super o tom žádná.
5.8.2016 09:50:40   79.127.204.xxx 34
To je tak když nemáš rezervu, vydáš maximum jako první a 480 je strop čipu no.
5.8.2016 09:56:55   90.176.40.xxx 121
Já myslím, že klíč by mohl být ve spotřebě a taktech. Mrkněte na grafy spotřeby v Crysis, kde je RX 480 a kde je RX 470. Obzvlášť po těch potížích se spotřebou RX 480. U téhle RX 470 je řízení spotřeby prakticky odstavené.
5.8.2016 10:18:31   82.10.24.xxx 70
To je pravda ved to zerie viac ako rx480
5.8.2016 14:43:29   194.228.164.xxx 23
si nemyslim, pedpokladam, ze vyjde dalsi revize, nebo FW a doladi se ovladace...
asi az potom dokaze RX480 svuj potencial...
bohuzel opet AMD nevyslo uvedeni noveho produktu na trh / pokolikate...? /
snad se ZEN temto porodnim bolestem vyhne....
5.8.2016 10:02:10   85.248.1.xxx 123
ja som vcera kupit gtx1060 za 271 eur a som celkom spokojny

kebyze idem do AMD, tak radsej RX470 ako rx480
5.8.2016 10:07:08   194.228.11.xxx 1143
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 10:07:57   194.228.11.xxx 353
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 10:12:26   194.228.11.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:56:37   194.213.198.xxx 55
Tak hry bych právě rád vždy viděl testované v benchmarku co obsahuje, možná to neřekne o reálné hře nic, ale na dick contest AVG výkonu karet je to ideál - pokaždé to běží naprosto identicky, kdokoli to může doma opakovat na chlup přesně a porovnat.

pro to jak běží konkrétní hra slouží jiné články.
5.8.2016 13:38:14   194.228.11.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 16:23:28   90.176.40.xxx 20
Ne, v grafu je vždy jen jedno, ale tam jsem koukám asi nenahrál grafy s FXAA, doplním.
5.8.2016 11:20:47   172.16.4.xxx 1413
Protože na FULLHD prostě JE NAPROSTO DOSTAČUJÍCÍ.

Nebo jak jinak mi hodláš vysvětlit, že já s R9-280x a Xeonem hraju všechny hry ve FULLHD na maximal? Jen u třetího zaklínače omezuji vzhled trávy a FPS mám kolem 37-40?
5.8.2016 11:36:46   81.19.3.xxx 2426
Jo, to je zajímavý. všichni vždycky hrajou s topinkovačema na max :-D

Akorát mají vyplý stíny, sníženou trávu, taky tak trochu vyplej AA, nižší textury, potom pro sichr uberou ještě sem tam nějakej nepodstatnej detail jako např. ambientní okluzi :-D

Já vám to ale kluci přeju!
5.8.2016 11:53:10   172.16.4.xxx 215
A já zas nevím, jestli máš problémy s čtením, nebo přímo s myšlením. Kde jsem psal, že někam dávám nižší textury, vypínám AA?
5.8.2016 11:58:26   81.19.3.xxx 927
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:03:55   172.16.4.xxx 2510
Nemám, nevím. Nemusím mít v kompu každý šmejd, jen proto, že je to novinka. Jistě jednou tý 280x-ce dojde dech a pak šáhnu do kešeni, ale i kdybych si pořídil něco, na co by už nestačila, tak stejně asi ještě nějakej ten měsíc oželím snížení některých nepodstatných detailů, než 8 litrů z peněženky. Asi tak ty experte )
5.8.2016 12:05:17   81.19.3.xxx 1421
Takže vlastně nehraješ nové aktuální a náročné hry, ale budeš tu tvrdit, jak je ta karta v klídku.

Tím bych to asi uzavřel.
5.8.2016 13:09:27   194.213.198.xxx 510
A zřejmě takto to dopadne u všech... Jasně i na své GTX1080 můžu hrát hry 5-6 na max s poctvivým 8xMSAA, locknout FPS na referesh rate a karta skoro nepozná že se po ní něco chce (spotřeba i zátěž cca na 25-30%).


Na druhou stranu člověk kartu přetaktuje pustí náročný titul a nestačí se divit... Ano mám 2560x1080, tedy 1,33 násobek FHD a výkon oproti FHD jde typicky dolů o 20%, takže to je jako bych měl na FHD 1070...

a takhle to dopadá: https://www.youtube.com/watch?v=7fzx8H5KrpI

abych to dostal na 60FPS v každé scéně, tak jsem musel:

- Temporal AA off
- z HFTS na PCSS
- extra streaming distance ze 100 na 85%
- particle detail z Ultra na High

možná bych zpětně mohl přidat nějaké temporal AA, ale vliv na kvalitu obrazu už nevnímám, zato třeba absenci HFTS ano.

Nicméně takto to zvládá karta i bez taktování (boost na 1885MHz)
5.8.2016 13:17:58   82.10.24.xxx 1026
Mam 1070 a fullhd g-sync 144hz monitor a povedal by som ze 1070 je minimum na kvalitne fullhd hranie bez obmedzeni v kvalite. Ak niekto napise ze mu na fullhd na max staci aj 470 tak to je bud blazon alebo socka co nema na lepsiu gpu a sam si chce v hlave vsugerovat nazor ze sak to staci na fullhd aspon na 2-3 roky
5.8.2016 13:34:16   81.19.3.xxx 1228
Hezký rozbor, a to se najdou magoři, co tvrdí, že jsem idiot, že na své 980 ti nehraju 4K :-D

Víš, co je zajímavé? Že já, ty a PC hráč tu lidem říkáme jak to prostě je, že nemá cenu si nic nalhávat, radši si koupit pořádnou kartu.

Vyvracíme tady nesmysly a lži troubů, co hrajou supernáročné AAA tituly na plečkách a lžou, že jim to jede jako z praku.

A přitom jsme furt v mínusech :-D
5.8.2016 13:44:37   82.10.24.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:00:35   194.228.11.xxx 323
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:05:04   82.10.24.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:34:52   77.236.203.xxx 406
chlapci prestante stahovat piratsky SW + nechodte na porno stranky + udrzujte si PC v dobre kondici a uvidite sami ze i na slabsim HW se da hrat na pohodu bez trhani a zaseku ;)
misto delani si dobre pred monitorem a kupovani nejdrazsiho HW kazdy druhy rok jen kvuli trochu lepsi grafice coz je pro drtivou vetsinu populace nepodstatny faktor muzete usetrene penize vyuzit rozhodne rozumeji ;)verte nebo ne tak vetsina lidi ma ty priority nastavene opravdu uplne jinak nez nekteri zde diskutujici ....

jaj pardon ja vlastne zapomel ze se to tu hemzi milionari kteri z nudy cele dni vysedavaji u diskuzi a hatuji(oteviraji oci) co se da.....
5.8.2016 15:16:15   82.10.24.xxx 423
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 16:41:15   77.236.203.xxx 143
nevim jak je kdo sikovny kdyz nekomu staci o tretinu nizsi rozpocet na dosazeni stejneho nebo podobneho vysledku ;) to k tem 99% diskuterum (ani netusim kde na ty "presna" cisla chodite asi vestecka koule )
napr. muj stryc ma jachtu a velkou firmu ale jen kancelarske PC a NTB asi neni tak sikovny vsak ? nekteri diskutujici oplyvaji logikou na n-tou
5.8.2016 19:18:12   82.10.24.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 22:06:50   77.236.203.xxx 181
nevidim duvod k litosti nase rodina se ma dobre ale klidne si posluz a dekuji za zajem ano cekam protoze si to mohu dovolit soucasna karta v kombinaci s i7 mi bohate staci tak proc kupovat neco co nepotrebuji? toliko k mym rozumovym schopnostem
.. jestli se musis ptat na obsah a vyznam svych vlastnich prispevku tak potom asi nema smysl vest debatu ohledne IQ a vseobecnych rozumovych schopnostech kazdeho z nas >>>>>> ostatne uroven tvych prispevku o tobe dost vypovida >>>> ne nadarmo se rika ze "dle sebe soudime ostatni"
7.8.2016 00:25:36   90.183.221.xxx 72
Souhlasim a je tomu tak, clovek rad koupi pc ale pokud neni jooo HARD GAMER, nebude porad prodavat a resit komponenty do PC. Treba by me zajmalo, co by zdejsi delali s mim procakem?
Core i5 750 z roku 2010? To je co urcite slabota pac to neni core i7 6700

a joo grafiku rad vymenim napr za 1060 ale to je tak max, ze mam slevu do obchodu a urco nedam 19 000czk abych mel Nvidia 1080. To rika i jeden muj kamos...to ty lidi maj tolik na vyhazovani? Jako ze prachy ma docela, ale spis je investuje nekde do lepsich veci nez kramu.

Ja treba to beru, ze mladej clovek je fajn kdyz vyrazi ven, cestuje
Da tak prachy do zazitku. Ne do toho ze koupi domu kramy a tam s tim sedi jak starej dedek, duchodce To muzem potom, az me budou bolet klouby, spatne chodit, reknu uz dojdu jen na tu lavicku...tak vite co koupim za tady ty prachy navic poradny pc at mam doma jako starej fotr co mastit

Fakt merit doma FPS, na to maj cas lidi co se nudej. Nekdo snizi detail nekde a hraje hru proste klidne na FullHD a nepotrebuje 4K.

Nedavno byl clanek, ze prave ted je vic moderni v Japonsku zit tzv minimalisticky. Tedy staci doma skrin, stolek, koberecek a nic vic, zadny kramy
5.8.2016 14:09:47   46.183.64.xxx 60
Tak ještě aby jsi hrál ve 4K. 980ti už chudák nedává ani DS (2011) na FHD.https://s32.postimg.org/4mpstq5id/Bez_n_zvu.jpg
5.8.2016 14:14:45   194.228.11.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 15:36:52   46.183.64.xxx 50
To byla ironie ...
5.8.2016 14:51:18   178.255.168.xxx 222
Hele Defaulte, a když ti řeknu, že jsem hrál BF 4 s 32/32 online na Ultera a to mám FX 8320 (jinou hru nehraji), a to celé s HD 7950 Vapor X a vždy jsem byl minimálně (dle MSI AFTB) na 38 fps (běžně okolo 48-56, max 96, že jsem lhář a třeba jako primitiv a nehráč? Nebo je BF 4 už zastaralé? Jen mě zajímá názor, abych si udělal představu o Vašich pravdách. Děkuji.
5.8.2016 17:25:25   95.82.183.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:39:27   194.228.11.xxx 726
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:55:38   81.19.3.xxx 1121
Ale to je prostě pořád dokola.

Tihle hlupáci pak radí lidem, co si mají koupit, a ti pak čumí, že vlastně v tom Zaklínačovi nemají pořádně ani 40 FPs a detaily mají na medium.

A šéfredaktor profi IT webu řekne, že tohle těžítko stačí s přehledem na full hd.
5.8.2016 13:24:43   194.228.11.xxx 624
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 13:42:52   47.60.159.xxx 275
A jaké to bylo hrát do teď 2 roky na GTX 960 2GB se stejným nastavením a fps jako mají konzole? O tom mlčíš, že? Hlavně že teď tu budeš dělat ramena na kartu, která je 2x výkonnější.
5.8.2016 13:56:50   194.228.11.xxx 831
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:25:59   94.112.133.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:32:53   47.60.159.xxx 374
Hoši hoši, vaše úroveň vyjadřování vypovídá o mnohém. Už vám ale brzy skončí prázdniny a hybaj zpátky do školy. Před kamarádama se už nebudete moc vytahovat s imaginárníma kartama co vlastníte a půjdete si zase hrát LoLko na té vaší 750Ti.
5.8.2016 14:51:12   194.228.11.xxx 429
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 16:35:30   94.112.133.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 20:04:44   47.60.159.xxx 164
Z těch tvých beďarů co máš na nose bych se i možná pochcal.. smíchy!
6.8.2016 17:30:43   94.112.133.xxx 115
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2016 19:02:44   77.208.171.xxx 153
Tak o to je tvoje chování smutnější dědo.
7.8.2016 06:36:09   94.112.133.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2016 00:29:50   90.183.221.xxx 70
Jojo meli by spis resit holky a kam jit ven ve skole a ne grafiky
9.8.2016 11:43:29   80.188.34.xxx 70
gtx680 už mam rok a půl z druhý ruky za 4500 a pořád řešim spíš jestli mě ta hra baví než detaily... fakt každej musí mít GTX1080 aby si moch aspon trochu zahrat? ve svejch 16 jsem hrál na rivě tnt2 NFS 6 a bylo mi jedno jestli mam 1024*768 nebo jen 800x600 hlavně že mě to bavilo.. dnešní děti jsou zhejčkaný a jen natáhnou ruku- táto dej prachy - chci novou grafiku - šup !
5.8.2016 11:49:59   195.113.180.xxx 424
Chceš říct že si ve FullHD s RX 470 nezahraješ nebo co?
A co bys dělal, kdyby jsi měl stavět PC a na grafiku měl max. 6,5tis. Jakou bys koupil?

Čeče, trošku se prober.
I když by se všem líbilo hrát aspoň ve FullHD na ultra detaily s min. 60fps, není to reálné - všichni nemají na grafiky, které to zvládají.

Navíc, ve hrách jsou někdy taková nastavení, že to sežere x fps a rozdíl v obrazu někdy poznáš jen při hodně pečlivém študování...pak je takové nastavení je spíše ke zlosti než k užitku.
Např. když jedu rally tak fakt nekoukám jak vypadají stromy, potřebuji vidět jen kde je kmen. U Witchera 3 nepotřebuji vidět stromy ve vzdálenosti 20 virtuálních km, když je 50m přede mnou nějaká bestie, atd. atd.

To že ty chceš mít vše na ultra a min 60fps je tvoje věc, ale nic to nezmění na tom, že i s 470 si ve FullHD člověk zahraje a vůbec ne na low detaily.

Takže nevidím důvod proč se to tu stále snažíš ostatním vtloukat do hlavy.
5.8.2016 11:59:35   188.120.207.xxx 816
To prece nikdo netvrdil. Jen se ohradil proti te vete v tabulce:

"Pro full HD stačí i s velkou rezervou"

To se mi tedy take zrovna nezda. Pod full HD s "velkou rezervou" si predstavim treba 1080. S privrenym okem mozna 1070.
Tohle uz mi prijde hodne pres caru. Ale pochopitelne neni nijak presne specifikovano, co je tim mysleno, takze se da maximalne ohradit proti obecnemu vyzneni.
5.8.2016 12:12:30   195.113.180.xxx 145
Reagoval jsem na jeho "Možná tak pro low detaily nebo mrzké fps, na vyšší detaily nebo fps si tady s tou kartou náročnější hry nezahraješ ani omylem."
5.8.2016 12:15:29   81.19.3.xxx 540
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:27:14   185.52.172.xxx 361
Nooo, víš...spoustu lidí má jiné priority než PC, peníze potřebují jinde.
A když to tu tak sleduji, tak remcání o tom jak je např. RX 470/480 zbytečná karta tu vedou hlavně lidi, kteří se pohybují v trošku jiných sférách.

Ti co mají rozpočet na GPU 6-8tis jsou za tyto karty rádi.
Tak fakt nechápu, proč tu je takový rejpání, když někdo nehraje hry na ultra detaily s 60fps.
Např. Witchera 3 hraji na medium s 40-50fps, no a co...nestydím se za to. A jestli podle těch diskuzí co tu čtu jsem socka...tak asi budu, když to ostatní říkají. Oni to musí vědět nejlépe

Netvrdím že u hry je grafika nepodstatná, ale v dnešních hrách máš často mezi max a medium detaily tak malé rozdíly...
A když si vzpomenu, jak jsme před xx lety pařili Dooma, Duka, Shadowa, Diablo a tam jsme detaily nijak neřešily. To třebas u Mafie ano, ale co, stáhly jsme je aby se to neškubalo a 25-30fps bohatě stačilo.
5.8.2016 15:02:22   195.80.183.xxx 105
Tak tak, je to vsetko o prioritach.
Tiez mi staci vo FullHD na High az Ultra hrat hry ktore nepadaju pod 30FPS a som spokojny.
A radsej si sporim na nove auto - nieco co mi adekvatne nahradi udrziavane ale uz obstarozne 13 rocne BMW-5. Radsej sa budem vozit v Lexuse GS nad ktorym uvazujem, ako hrat hry s 144FPS+, iked by som si na to aj mohol dovolit kupit trebars 4xGTX1080.
7.8.2016 00:39:15   90.183.221.xxx 50
Souhlasim, proc rvat prachy do kramu co jsou casem sunt?
Ja radsi to dam na cesty do zahranici, zazitku Me teda staci bohate hrat na High a nektery veci nemam dalsi na full klidne ty ruzny nastaveni Anisotropic filtr, anti-aliasing me nekde taky by stacil min.
Tak treba Alien Isolation me jel v poho vse na full, Evil Within jak me slape. Dobre Watch Dogs tam jsem uz musel snizit u par veci ale i tak mam tam i High.
To Ultra nutne nepotrebuju.

Mam Ati 5770 s 1GB takze rad pak kartu vymenim ale asi vic jak 8500czk nedam.
Prijde me karta treba za vic jak 10k uz zbytecny penize. To je muj nazor.
Pokud ty maj tolik penez, ze teda cestujou, nakupujou a nevadi jim dat za kartu Titan X treba 35 000czk proc ne.
Tomu se ale uz rika, ze to je nejspis clovek ne beznej, ale nekdo kdo ma na rozhazovani. Pripadne to jeste muze bejt nekdo kdo fakt nema jiny zajmy
Proto i jinde kdyz vidim ty testy napr s procakem ze zahranici co stoji 30 000czk musim se smat. Pokud vezmu ze jsou lidi co maj doma procak hodnoty 5500czk, takze urcite tak vysoko hru nevyzenou.
5.8.2016 13:15:43   194.213.198.xxx 519
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 18:41:21   80.188.86.xxx 91
Uz s tou tvoji jednou hrou, na kterou nestaci ani TitanXXX dej pokoj ;)
5.8.2016 10:12:27   188.175.35.xxx 215
Ta karta určitou naději má, ale ani ne tak díky výkonu, ale spíše díky množství výstupů a podpoře nejnovějších standartů. - To mi v kladech trošku chybí - je to v současnosti prostě nejlépe vybavená levná karta.
5.8.2016 10:58:26   85.207.22.xxx 94
"Konkurenční GTX1060", lolwut..

"Gaming X za 6000", lolwut...

RX480/GTX1060 jsou konkurenti, tohle není.

Gaming X je předraženost a u RX470 to jiné nebude, GTX1060 stojí 10k což je 2+ !!! tisíce nad MSRP.
RX470 MSRP je právě těch 6k :-P
5.8.2016 11:21:45   172.16.4.xxx 13
Jen pár procent pod RX-480... Ale pak se člověk dohrabe k teplotám a je to horší....
5.8.2016 11:24:05   172.16.4.xxx 11
Ale teplotě by lehce pomohl SPEEDFAN... když automatická regulace PRÝ nefunguje...
5.8.2016 11:30:17   82.10.24.xxx 712
pozri si aj spotrebu v crysis3 vacsia ako u rx480 ... klobuk dole pred amd
rx 460 takym postupom bude zrat na 290x
5.8.2016 11:26:05   81.19.3.xxx 1112
"Nepotěšilo mě, že se grafika nedokázala domluvit s Wattmanem. Nefungovalo ovládání ventilátorů (vůbec), v některých starších aplikacích nefunguje ani monitoring otáček ventilátorů (třeba u poslední veřejné bety Afterburneru jsem pohořel, Asus GPU Tweak fungoval, GPU-Z uměl monitorovat také)"

Klasický AMD, vydají kartu, a pak rok dolaďují, aby vůbec správně fungovala, využívala správně SW podporu atd.

Některé věci se prostě nikdy nezmění.
5.8.2016 12:07:17   85.70.168.xxx 180
z celé recenze si osobně odnáším to, že ta MSI 1060 vypadá opravdu dobře, zejména ta spotřeba je při tom výkonu opravdu pěkná. Ale 9.2k, to je docela dost, při takové ceně už bych asi raději trošku více vykrmil prasátko a šel do 1070tky. 480tka od AMD mě teda moc neoslovila, ani ne tak výkonem, jako provozními vlastnostmi, to už mi připadá smysluplnější v článku testovaná 470tka - pěkná cena, slušný výkon, nějaká rezerva pro vyladění pro DX12/Vulkan (i když otázkou je, kdy nějaké pěkné gamesky přijdou, já bych si ze soudobé nabídky nevybral). Takže suma sumárum, grafiku určitě upgradovat nebudu, mainstream mě připadá předražený a hi-end nepotřebuji, raději koupím paměť a nové SSDéčko, to je asi smysluplnější.
5.8.2016 13:19:36   194.213.198.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2016 00:48:27   90.183.221.xxx 30
Neni? Vzdy 1060 sla a jde sehnat za ceny cca 8000czk!
1070 stoji cca 12 300czk+! To mame uz rozdil temer 5k a to je znat docela. Ne kazdej chce dat za kartu nad 10tisic. Dalsi vec je, zda by treba takovou kartu vyuzil dostatecne starsi procak typu core i5 oc. No a ne kazdej pak bude diky tomu menit procak, zakladni desku + pameti aby toto mel pokud mu celkem stavajici staci.
Viz prikladem z roku 2010...core i5 750 (v oc cca 3,7Ghz), 16GB DDR3, Ati 5770, 650W zdroj a pod.
5.8.2016 12:08:28   195.113.82.xxx 276
Tohle je karta, která se trefila přesně tam , kde má být, tedy hraní FHD v horizontu 2-3 roky.

480X a GF 1060 jsou zcela zbytečné - na FHD zbytečně silné, na 1440 slabé.

Problémem je ta cenová propast mezi 470X ( karta pro FHD ) a GF 1070 ( pro 1440 ).

Doufejme, že 490X srazí ceny 1070 tam , kde mají být ( tedy okolo 10tis ) - těším se na vánoce :-)
5.8.2016 12:11:14   81.19.3.xxx 1135
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 12:39:23   92.43.25.xxx 1537
Nechapu, jak si nekdo muze dovolit vydavat takovy sunty bez vykonu navic s hroznejma provoznima vlastnostma. tohle je lowend tak za 4k, hrat se na tom asi trochu da, kdyz clovek oreze par detailu, ale investice do budoucna to neni. To uz si radeji za tu sestku koupim bazarovou playstation 4 jeste s par hrama To je asi vazne tak pro nejaky maniaky, co maji v pc tak gtx 260..Vyhodit 6000 a mit za to tehle krap musi bejt pocit k nezaplaceni...
A jeste to dostane hvezdu, tvl..to je vazne pokrok. vzdyt sem kupoval na bazaru uz nekde pred 2,5 rokem temer novou R9 290 za 6000, uplyne takova doba a nikam se to nepohlo.
5.8.2016 12:50:20   81.19.3.xxx 618
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 13:05:31   92.43.25.xxx 1014
To se daleko rozumeji jevi GTX 1060, ktera se da sehnat o 1500 draz(coz uz asi nikoho nevytrhne), ma o 2GB pameti vic, o tretinu vyssi vykon a jeste min zere.
5.8.2016 13:14:06   81.19.3.xxx 422
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 13:33:27   92.43.25.xxx 318
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:04:08   109.238.40.xxx 362
Lidi,vždyt vam tu vaši ,,pravdu" o grafikách nikdo nebere. Ale zamyslete se taky nad tím,že finanční možnosti nemají všichni stejné. 4000Kč rozdíl v ceně grafiky může znamenat jídlo pro rodinu na celej měsíc. Neoznačujte prosím za blbce a chudáky lidi,kteří nejsou schopni a ochotni zaplatit za grafiku takovou sumu. V této cenové kategorii si karta svoje místo najde...
5.8.2016 14:35:40   47.60.159.xxx 235
To jsou jen trolové co mají doma integrovaný karty. Nemá smysl je řešit.
11.8.2016 05:40:21   212.79.110.xxx 04
Promiň, ale pokud někdo přepočítává uvedený rozdíl na jídlo, potom je vůbec otázka, zda si rodina s takovým příjmem může vůbec počítač dovolit. V současné době je počítač asi nutnost, ale v tom případě by se taková rodina měla poohlédnout po PC, které jí umožní vyřídit email, internetové bankovnictví, prohlédnout internet, toť vše, a takové stroje se dají pořídit do 5k.
5.8.2016 13:50:32   47.60.159.xxx 123
Tak jsi se pěkně pobavil sám se sebou a už můžeš běžet trolovat zase na další článek.
5.8.2016 13:54:56   81.19.3.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:28:34   94.112.133.xxx 217
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 20:35:57   47.60.159.xxx 152
Ty se raději běž doučit čestinu ty type, ať po prázdninách ve škole nepropadneš.
6.8.2016 17:34:05   94.112.133.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2016 19:08:26   77.208.171.xxx 151
Přesně tak, naše rudá indiánská krev nám velí držet pohromadě, narozdíl od vás prohnilých greenhornů. A proto si již brzo obsadíme zpět naše rudé pastviny a nad týpím vztyčíme buvolí prapor AMD.
7.8.2016 06:36:55   94.112.133.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:16:07   77.236.203.xxx 131
opravdu je mi jedno ze ve velmi starych hrach ktere snad uz nikdo ani nehraje ma o 20-45% vyssi vykon 1060 v nejnovejsich titulech je ten rozdil vetsinou do 5-10% ale taky je RX 470 o cca 1,5-4k levnejsi takze asi tak (zarazejici je akorat spotreba OC Nitro+ verze ...narust vykonu mizerny narust spotreby oproti verzim od jinych vyrobcu docela extrem)
5.8.2016 14:30:17   94.112.133.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:43:56   77.236.203.xxx 250
proc si kupovat novou grafiku kdyz bohate postaci i ta stara ? na stare enginy jsou ty starsi grafiky lepe optimalizovane a vykony naprosto dostacujici ... u NV Je videt ze ji diky refreshovani architektury lepe sednou prave ty starsi enginy a API u AMD je zase videt ze ji lepe sednou moderni technologie ale co je dulezitejsi se starsimi ma i tak dostacujici vykon ...takze co koupit AMD RX 470 za 5,6-6k ktera je v modernich hrach o 5-10% slabsi nez 1060 za +- 7,5-10,5k ? to vite RX 470 je totalni srot ale karta ktera je vyrazne drazsi a jen o 5-10% silnejsi je uplne bozi ....jaj tady je plno lidi kteri si koupili 1080 a pak hned titana za 35 litru ktery je jen o par procent vykonnejsi nez OC verze 1080 a my ostatni jsem pro ne socky (aspon tak si pripadam kdyz ctu mistni diskuze )
5.8.2016 14:50:38   82.10.24.xxx 122
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 16:39:52   94.112.133.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2016 00:55:43   90.183.221.xxx 13
Nesmysl, toto neni uplne prokazano co se tyce AMD RX napr 480 ze sednou v poho novy technologie a nanda to v DX12. Nemas moc tech her, pokud zkusis napr Tomb Raider tak zjistis ze ten vykon tolik rozdil neni proti treba Nvidia 1060.
6.8.2016 20:39:45   192.168.215.xxx 110
Já zase nechápu, jak můžeš srovnávat ojetou bazarovou kartu po BTC minerovi s prodejní novinkou?

Srandovnější byl už jen Default s tím svým seznamem "absolutně a bezpodmínečně nutných 'AAA' her", které musí hrát každý.

Ta vaše úporná snaha dokázat že tyhle AMD karty nikdo nechce je dost srandovní.
5.8.2016 14:38:05   82.10.24.xxx 329
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 14:53:44   47.60.159.xxx 406
Ono nějak není co řešit. RX 470 nemá v poměru cena/výkon konkurenci, jak vyšlo i v tomto testu, i když je velmi do zelena, vzhledem k old-school složení her. Je proto jasné, že pod Vulcanem/DX12 ta karta nemá konkurenci už vůbec.
Pár zelených trolů se tu už jen snaží o již trochu histerický flame typu "karta je slabá", protože ostatní argumenty jim dávno došly. Zajímavé, že u recenze RX480, která má stejný výkon jako tohle MSI, nic takového nepsali.
AMD totálně dominuje tomuto nejprodávanějšímu segmentu a genereju krásné zisky, Zelený Huang na to nemá jedinou odpověď. AMD akcie opět letí vzhůru, svět je stále ještě v pořádku.
A hlavně (nejen) červení tu už nejsou, protože utíkají koupit krásné OC edice RX 470 4GB, které jsou již v ČR za 5900,- s dph skladem.
5.8.2016 15:04:56   82.10.24.xxx 133
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 15:20:23   195.80.183.xxx 72
Ale pri tom motore musis pozerat aj krutiaci moment nie len vykon
Co ked ma ten 160 konovy s 20l/100km krutiaci moment 3x taky ??
5.8.2016 15:21:53   82.10.24.xxx 116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 15:40:01   94.112.242.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 16:00:44   82.10.24.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 17:27:21   95.82.183.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2016 17:08:16   88.100.48.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2016 19:12:23   77.208.171.xxx 100
Aha skladem:
http://www.itage.cz/zb ozi/id-685099_SAPPHIRE_RADEON_NITRO_RX_470__PCIE__4GB_GDDR5__dual_HDMI_DVID_dual_DP_OC__112560120G
http://w ww.itage.cz/zbozi/id-685327_MSI_Radeon_RX_470_GAMING_X_4G__PCIE__4GB_DDR5__2x_HDMI__2x_DP__DVI__VR_READY__Radeon_RX_470_GAMING
Trochu si se ztrapnil no. Ale tak vem si svůj zelenej prášek.. a zase bude líp.
5.8.2016 16:43:24   178.255.168.xxx 315
Tak jsem si pročetl příspěvky mr. Defaulta a jediné k čemu mě dovedli jeho názory je, že by měl mít člověk možnost do diskuze přispět jen jednou, čímž by se rázně omezilo hnojení takového rázu, které zde Default (vytvořme tedy alterego - abych se nedotýkal konkrétního přispivatele) dle mě tedy nějaký mr. Defekt - vytváří. Po té co jsem si pročetl příspěvky mám sestaven psychologický profil puberťáka zazobaných rodičů, který nosí do školy hulení a puberťáci ho žerou. Čili pro nás lety prací vytížené a zkušené, je to takové hloupé mimino, uřvané a přesvědčené o nereálných haluzých své vrcholné debility.
5.8.2016 17:24:17   95.82.183.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 19:24:13   94.199.40.xxx 224
Spíše jsem narážel na Vaše příspěvky:

1) Já bych si takovou plečku v životě nekoupil, to radši nebudu hrát vůbec a půjdu si zahrát basket.

2) Já beru karty min. od nějakých 10 litrů, protože to je dle mě minimum, abych si rozumně zahrál a i tak to bude s hodně kompromisy (a jim podobné).

Tohle jsou takové hlouposti, že tomu není rovno. Prostě jste ještě neotrkaný životem, ale nebojte, to se změní a taky jednou dostanete rozum.
5.8.2016 21:11:24   90.176.77.xxx 47
kazdy nechce vyhodit 10 tacu za kartu boze..Neotrkany si max ty jsou lidi co nemaji tolik penez aby je nacpali do jedne karty a jsou radi ze maji aspon neco a zahraji si..Vidim,ze ti asi maminka kupuje co chces to se pak kecaji ptakoviny..

A zalezi jaky hry clovek hraje..ja osobne hraji hearts 4 ted a stare strategie a max tak 6 hodin tydne vic casu nemam..
5.8.2016 18:53:32   92.43.25.xxx 46
kdyz si vezmu, ze tahle karta stoji 6k a GTX 1080 18k, ktera je ve vysokych rozlisenich vice nez 3x vykonnejsi, je pomer cena/vykon dost zalostnej.
5.8.2016 18:59:36   95.82.183.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2016 19:40:13   95.82.139.xxx 44
Ty poměry jsou všude hrozně zavádějící BFU údaj. Nechápu srovnávání MSI Gaming versus MSI Gaming. Pascal má tak nízkou spotřebu, že uspokojivé provozní vlastnosti mají i reference, takže by se měly srovnávat Pascal reference s AMD nereferencema a Pascal nereference s AMD na vodním bloku. AMD referenci si koupí jen člověk, co má extra silné dno skříně bez otvorů, až mu tam steče referenční GPU chladič. Měli by k nim přibalovat hák na vyškrábnutí.
5.8.2016 21:29:06   77.236.203.xxx 113
a opet tu mame velmi oblibene vytrhavani z kontextu ze
ano v par testovanych titulech ktere s rezervou spocitam na jedne ruce je GTX 1080 ve 4k 3k silnejsi(kdo si taky porizuje RX 470 s 4GB na 4k hrani ze ;)btw v nekterych hrach je ta super GTX 1080 na stejne urovni jako 980ti takze taky zajimavy fakt ....do toho si jeste srovname Titana vs OC 1080 a za kazde procento vykonu navic dame litr navrch

ve zbytku her ve 4k pod DX11 a DX12/Vulkan je uz jen cca +- 2x-2,4x silnejsi >>>> ve FHD pro ktery je hadam tato karta primarne urcena je kolikrat GTX 1080 silnejsi pouze o 1,5 az 2,5 nasobek (v zavislosti na testovane hre) za 3,4 nasobek ceny takze tohle byl dost zalostny pokus o vtip (pokud to byl ovsem vtip )
6.8.2016 20:45:08   192.168.215.xxx 120
Není myslím třeba vyvracet lži a manipulace, které tady šíří pár lidí jako Default, Yut, DemaGogo1963 nebo PCsráč.

Oni dospěli už do stadia, kdy těm svým pohádkám sami věří, ale o to směšnější argumenty jsou schopni vypustit z pusy.
5.8.2016 19:25:00   82.150.184.xxx 10
Takže s 470 si AMD paradoxně nejvíce konkuruje sama sobě. Nějak nevidím důvody, proč jít do 480 místo 470 OC a neušetřit 1500 Kč. Snad těch 8 GB paměti, ale to taky může padnout, až se objeví 470 8 GB.

Zvláštní. Hlavně když si člověk vezme, že 460 by měla být někde kolem 50 % výkonu 480 - AMD vznikne v portfoliu nepěkná díra: dvě skoro stejně výkoné karty (480/470), pak dlouho nic a pak 460.
5.8.2016 19:55:05   188.175.35.xxx 23
A viděl jsi referenční provedení RX 460? Má všehovšady tři výstupy, možná celkem zajímavý chladič, ale jinak absolutně nic, co nabídnout. Chci vidět na kolik ji nacení - zabitá karta. RX 470 je v současnosti na "náročnější multimédia" ideál - tedy do doby, než zasáhne nv s nějakou 1050.
5.8.2016 20:40:13   78.99.244.xxx 90
Adame aký je rozdiel medzi AMD Radeon Software Crimson Edition 16.8.1 Release Notes vs. Crimson 16.7.3 resp. inak obsahujú tie drivere 16.8.1 zlepšenie v 16.7.3 RoTR DX12 s najnovším PC Patch-om 1.0.668.0 (Patch #7) z 8.7.2016, ktorý pridal - Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance ?

AMD Radeon vydává novou verzi ovladačů grafik Radeon s optimalizacemi pro Rise of the Tomb Raider
zdroj: https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/42147-amd-radeon-vydava-novou-verzi-ovladacu-grafik-radeon-s-optimalizacemi-p...

Až potom sa vyjadrím k meritu veci (recenzii)...
5.8.2016 21:52:37   90.176.40.xxx 33
Co jsem zkoušel přeměřit zatím jen R9 Fury, tak tam byl mezi 16.7.2 a 16.7.3, nárůst výkonu cca 49 vs 52 fps ve 1440p s FXAA.
16.8.1 jsou neveřejné a myslím k tomu nikde nejsou release notes, takže bůh ví, jestli tu úpravu obsahují, nebo neobsahují.
5.8.2016 22:07:02   78.99.244.xxx 21
Tu som to našiel, že už obsahujú to zlepšenie 16.8.1 z 16.7.3 v RoTR
zdroj: http://www.pcgameshardware.de/AMD-Polaris-Hardware-261587/Tests/Radeon-RX-470-Test-Review-1203600/
6.8.2016 11:12:50   185.99.176.xxx 11
"Karta si po zahřátí drží víceméně stabilní takt 1962 MHz. To víceméně říkám proto, že po kratičké pauze a opětovném spuštění vždy nabíhá na taktu ještě o 13 MHz vyšším."

Psáno v súře 17, žalm druhý.

A pak že polarisy nejdou taktovat
6.8.2016 14:58:51   92.43.25.xxx 92
Pokud někdo někde prezentuje GTX 1060 jako vždy výkonnější než RX 480, tak vyloženě lže a zadělává některým uživatelům na problém.

DD
6.8.2016 17:14:20   88.100.48.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2016 19:13:41   77.208.171.xxx 103
Saphire je za 5900,- s dph skladem a MSI taky. Stačí hledat hlupáčku. Viz výše.
7.8.2016 22:04:26   92.43.25.xxx 26
Jen si to nakup, AMD uz je na hranici chudoby a dochazej mu prachy (vydava uz prakticky jen lowend), tak jsem zvedavej na ovladace a podporu za par let
8.8.2016 00:01:40   178.139.127.xxx 93
Za pár let bude výkon ještě o 50% výš, jak je u ovladačů AMD zvykem. Ale nedivím se, že to nevíš. Jsi zvyknutý od Nvidie, že vždycky zařízne v ovladačích starou generaci, aby se jí prodávala ta nová.
8.8.2016 11:58:28   92.43.25.xxx 24
Hm, o 50%? to uz tady s AMDtempem nebudes :- )
7.8.2016 20:15:39   92.43.25.xxx 58
Takže mě neurážejte! Nijak se nehecujeme, PCT je ostuda české profi žurnalistiky a tamní diskuse a ta žumpa tam a sprosté nadávky ... vážně nás s tím odpadem chcete srovnávat?!?! Takový web v ČR opravdu nepotřebujeme, nesrovnávám se s ním a ani nikdy nebudu. PCT má za sebou obřího vydavatele hromadu peněz a nesrovantelné podmínky. Myslím že když srovnáte výsledky a hodnocení na DDW, tak dojdete k tomu že jsme mnohem blíže k tomu co pokládáte za objektivní zahraniční magazíny než PCT a to je finanční základna a možnosti PCT a DDW nesrovnatelné.
8.8.2016 19:43:58   109.164.3.xxx 60
Jak tento příspěvek prosím souvisí s testem MSI RX 470 ?
8.8.2016 14:25:36   85.93.125.xxx 50
Aktuálně za 5 894 Kč
http://www.pemis.cz/158297-MSI-Radeon-RX-470-GAMING-X-4G---PCI-E---4GB-DDR5---2x-HDMI---2x-DP---DVI---VR-READY.html

Cena už je veselejší, když je 5% pord rx480, není co řešit
9.8.2016 10:41:12   94.112.133.xxx 15
to někdo i nakupuje v takovýchto obchodech? Co udělá, pokud se něco posere? Kde budeš reklamovat?
11.8.2016 00:49:05   37.221.244.xxx 30
To na co má každý nakupující ze zákona právo, ale pokud Vás to trápí tak za +30 se dá koupit v itage.cz, coz uz je dost zrecenzovaný shop.
17.8.2016 16:29:46   212.37.65.xxx 01
Na Alze stoja RX470 a GTX1060 rovnako - 270 euro. To by som musel byť na hlavu padnutý, aby som si kúpil RX470. Inak momentálne mám v PC nenažranú a žeravú Sapphire HD 7870 XT.
6.1.2017 20:51:18   77.236.218.xxx 20
Copak zeleným nějak sklaplo. Předražená GTX 1060 a 1050 Ti jako slušný propadák. AMD mělo vždy karty pro normální lidi s nejlepším poměrem cena/výkon, tak už se s tím konečně srovnejte :-D

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

57 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.