Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus!
MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus!
autor: Adam Vágner , publikováno 20.7.2016
MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus!

Podíváme se na první z várky nereferenčních karet, které nás (aspoň doufám) čekají. A začneme pěkně zostra, špičkovým modelem MSI GTX 1060 Gaming od MSI. Má novou generaci chladiče Twin Frozr s novými ventilátory, brutálně předimenzované chlazení a hlavně je obrovská; návrh si v ničem nezadá s highenovými modely.


Parametry karty, provedení, vlastnosti i přidané funkce tvoří pohromadě docela luxusní celek A byla by škoda to pokazit nějakou výhodnou cenou, ne?

Ale vážně, právě cena je jediné, co můžu kartě vytknout. Ve srovnání s jinými špičkovými modely zvučných jmen (třeba Strix O6G Gaming od Asusu) není nijak přestřelená, ale pak jsou tu také výrazně levnější karty. A je nasnadě, že udělat s takovým čipem a takovými provozními vlastnostmi tichou a přitom i levnou kartu není nikterak těžká práce. A ve srovnání s tím, co za obdobné peníze nabízí „vzorová“ GeForce GTX 1060 je karta v tomto provedení jednoznačná volba (americká cena 1060 Gaming X by měla být snad o deset dolarů nižší).

Asi jen málokdo si ale odůvodní, proč u karty připlácet za snadno zbytné funkce v podobě nastavitelného podsvícení nebo předimenzovaného chlazení.

Provozní vlastnosti karty jednoznačně opravňují MSI chít za kartu víc. Jenže při takovém příplatku by se opravdu slušelo nabídnout výrazně vyšší tovární přetaktování a výkon, v tomhle případě si připlatíte spíš už jen na ten chladič a podsvícení. (i když i to je v podstatě jen kosmetická závada, na jejíž nápravu stačí pár myšokliků).

Být na mě, všem doporučím, aby GTX 1060 z první vlny s takto napálenou cenovkou hned nepořizovali, dlouho by pak kartám taková cena asi nezůstala. Ale bojím se, že bude-li nedostatek levnějších modelů, tak se i po takto drahých kartách jen zapráší. Ale uvidíme, jak budou výrobci stíhat doplňovat sklady. Po zkušenostech s jinými modely (např. GTX 980 Gaming či 980 Ti Gaming) už se taky trochu bojím, že karty z řady MSI Gaming už mají takové renomé, že to ani za pár týdnů nebude výrazně lepší a zájemcům o levnější karty MSI nabídne prostě jiné a levnější modely.

MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus!

Myslím, že hodně tvrdou konkurencí pro GTX 1060 Gaming X budou už i levnější modely od samotného MSI. MSI GTX 1060 Gaming má brutálně naddimenzované a tím pádem i drahé chlazení a pro normální smrtelníky do sestavy poskládané z běžných komponent (např. ve skříních, ve kterých setrvaly ventilátory přímo od výrobce) je tohle řešení opravdu zbytečné.

Ale jsou také uživatelé, kteří pořizují ventilátory za pětistovku, stahují na nich otáčky a jsou schopní na karty s podobnou spotřebou dokupovat chladiče za patnáct stovek právě proto, aby byly co nejtišší. A pro ně bude tato karta ideální volba. Podobně jako u pasivně chlazených karet v zátěži spíše než ventilátory uslyšíte cívky napájení. Nejsou nijak hlučné, naopak, v tomto ohledu patří karta k těm lepším, ale ventilátory vedle toho prostě ani není slyšet.

I když jsem se k taktování ještě nedostal, ze zkušeností na internetu je vidět, že ani s tím by neměl být problém a přináší slušný nárůst výkonu.

V zásadě se opakuje to, čeho jsme byli svědky už při uvedení GTX 960. Pokud s nějakou opravdu tichou GTX 960 máte zkušenosti, asi tušíte, o čem je řeč. Máme tu i v zátěži stejně tiché a stejně chladné a úsporné karty, tentokrát už nám ale nabízejí výkon ještě nedávno highendové GTX 980. Pro full HD v drtivé většině her bez problémů i s velkou rezervou, pro vyšší rozlišení tak akorát, jen pro to 4K je to zatím málo (ale v tomto ohledu nejsou dokonalé ani highendové karty).

Oproti minulé generaci s obdobným výkonem – GeForce GTX 980 – jde o výrazný posun k lepšímu (o Radeonech R9 390X nemluvě). V této cenové a výkonnostní kategorii jde ve všech ohledech o špičkový produkt, který žádnou ze svých vlastností nezklame. Vážně to jediné, co se mu dá vytýkat, je to, že si za to výrobce nechá i zaplatit. Ale i tak je to není zdaleka tak zlé jako u highendu, Prostě pokud neobracíte každou (sto)korunu, ale GTX 1070 už je na vás moc, můžu tuhle kartu jedině doporučit. Proto zlatá...

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X
KLADY MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus! MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus! ZÁPORY
příkon, poměr výkon watt vyšší cena
Pro full HD i s velkou rezervou horší poměr cena/výkon než levné modely
nízká spotřeba (+ malé nároky na chlazení) malý nárůst výkonu proti kartám na referenčních taktech
Bez zátěže i v zátěži neslyšná  
teploty s rezervou pod limitem  
stabilní GPU Boost  
hodně předimenzovaný chladič  
Orientační cena s DPH: 9750 Kč

 

MSI GTX 1060 Gaming X v testu: Prostě luxus!



Tagy: MSI  GTX 1060  nvidia  geforce  gaming  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.7.2016 19:35:14   85.71.114.xxx 493
U Dirt Rally je místo grafu s výsledky jen nápis "prostě luxus". Samozřejmě, že tomu věřím, i přesto bych rád viděl výsledky
20.7.2016 19:40:13   90.176.40.xxx 183
špatné url, mělo by to být opravené.
20.7.2016 19:40:45   85.71.114.xxx 92
Díky
20.7.2016 19:46:35   84.245.121.xxx 619
Slusny vykon, nizka spotreba, skoro nehlucna, jedine co kazi tu kartu a robi s nej nepredajne zbozi je sialena cena. Za dva litre uz je 1070 ktora je o 50% vykonejsia ...
20.7.2016 19:53:13   212.37.80.xxx 249
Vykon nieco stoji,ale toto. Boze drahej !! Su aj lepsie volby si myslim.
20.7.2016 19:59:39   84.245.121.xxx 647
Za 12k su uz nereferencne GTX1070 co ma o 50% viac vypocetnych jadier, vacsiu zbernicu viac ram spotrebu pod 150W...
Chcel by som vidiet toho slabomiselneho co by si kupil za 10 000Kč GTX1060
Za tych 7500Kč ta 1060 este ujde, ale toto je fakt sila
20.7.2016 20:15:19   94.112.133.xxx 214
je to tak
20.7.2016 21:03:05   46.229.123.xxx 6212
Chápu nadšení redakce z těchto GK zeleného tábora, ale dát ocenění něčemu, co si koupí jen zaslepenec za cenu skoro GTX1070, no, nevím. Ale proti gustu...
20.7.2016 21:53:58   90.176.40.xxx 1511
No jo, jenomže za tu cenu taky jaksi zase nekoupí takovéhle GTX 1070, ty stojí zase trošiiiičku víc.
Pochopitelně by bylo nejlepší mít karty s vlastnostmi highendových modelů za cenu lowendových modelů, ale ti potvory výrobci nějak furt jen nabízí jen okleštěný lowend (všechny ty Aera, Turba, pidirádobyITXy a co já vím co) za lowendové a highend za highendové ceny.
Jo pokud to člověk bere jako cihlu, od níž vyžaduje jen to, aby podala určitý výkon...
21.7.2016 07:37:56   195.113.82.xxx 223
No však klidně postav proti sobě tuhle hyper mega super 1060ku proti té nejchudší nejubožejší 1070ce a uvidíme kdo z koho ....

Myslím že 99% gramotných si připlatí ty 2-3 tisíce bude brát tu 1070 ( nehledě na to, že za pár měsíců ještě zlevní )
21.7.2016 08:24:08   94.112.133.xxx 49
první část věty pravda, druhá asi ne ... 1070 nemá proč zlevňovat ...
21.7.2016 14:58:42   194.213.198.xxx 04
i ty MSI se prodávají jak po másle Předražení je asi o 800, to samé co u RX480 a ten se taky prodává.
21.7.2016 20:44:56   46.229.123.xxx 30
Víš Adame, i ta nejlevnější klasická cihla je lepší, než hyper mega vyšlechtěný vepřák (pokud tedy víš, co to je)
21.7.2016 07:27:29   194.228.20.xxx 24
Kde najdu neref. 1070 za 12k? Opravdu se nejedná o nějaké rejpání nebo ironii, chci si 1070 zakoupit. Děkuji
21.7.2016 08:15:09   62.209.220.xxx 32
12 a kousek https://www.czc.cz/msi-geforce-gtx-1070-aero-8g-oc-8gb-gddr5/194426/produkt
21.7.2016 08:29:03   194.228.20.xxx 48
Děkuji ale tohle vypadá jako ref. a podle mě tak bude znít..Hlavně je to skoro 13k a nikoliv 12. Vezmu asi na Bohemce ZOTAC GeForce GTX 1070 AMP Extreme za 13800 Kč...Protože nic jiného asi nejde, když se snažím najít optimální poměř cenu/lepšívýkon
21.7.2016 10:56:53   94.112.133.xxx 51
třeba Palit je méně čínský a malinko výkonnější za menší peníze ...
21.7.2016 15:00:34   194.213.198.xxx 12
takhle budou vypadat všechny levné edice 1070 i 1080, nikdo snad nečeká že lépe zpracované karty budou za doporučovanou cenu 379/599 USD. Ty Aera od MSI nebo Turba ASUSu ano.
21.7.2016 17:05:40   80.147.198.xxx 00
první kapitola se jmenuje "GeForce GTX 1080 FE: představení a parametry"

a v kapitole 2 "Konektor HDMI je u MSI GTX 1080 Gaming X pozlacený."

Jinak děkuji za recenzi :-)
21.7.2016 10:54:01   78.141.73.xxx 33
Zaujimalo by ma ktory chladic je tichsi?

Tento MSI alebo Asus Strix? Ten ma az 3 vtrule tak by mal byt tichsi, ale aka je realita neviem,...

Dakujem
21.7.2016 12:16:10   217.77.161.xxx 71
U predchozich generaci byval Twinfrozer od MSI znatelne tizzsi nez Asus Strix.

Duvod byl asi v tom, ze ty 2 vetraky maji vetsi prumer nez ty 3 na Asusu a atak se toci pomaleji.
20.7.2016 19:55:29   81.161.61.xxx 3412
Zas tu mate uplne ine vysledky ako cely svet
20.7.2016 19:59:37   90.176.40.xxx 2113
A kdybych ty "nevhodné" hry z toho článku prostě vymazal, tak už to bude vycházet správně?
20.7.2016 20:04:10   81.161.61.xxx 2913
no hlavne skus testovat nieco menej stare ..ved tie hry maju 3 a viac rokov
20.7.2016 20:16:13   94.112.133.xxx 1510
a co to má společné s reálnými výsledky?
21.7.2016 07:40:37   195.113.82.xxx 247
Tak společnýho to má většinou to, že když si někdo kupuje novou kartu, tak většinou kvůli novým hrám a ne aby mohl hrát to, oc dote´d už 3 roky bez problémů hraje na staré kartě

( Např. mě nezajímá výsledek BF4, kterej v klidu dávám na 280X, ale zajímám mě BF 1, kterej už asi ta 280x nedá a musím se rozhodnout, čím ji nahradit. )
21.7.2016 08:27:07   94.112.133.xxx 1216
tvoje logika nezná bratra Myslím, že je nesmysl tvrdit, že se nová karta kupuje kvůli novým hrám ... nové hry vycházejí pořád, já třeba hraji 9, resp. 5 let staré hry několik hodin deně a nové karty, i ty nejvýkonnější někdy nestačí ...
21.7.2016 08:31:54   94.112.133.xxx 410
nová hra, to znamená většinou několik hodin hraní a konec ... kvůli tomu vyhodit 20k za novou kartu každý rok ... no nevím ... nejlepší tituly ano, ale ty vyjdou jednou za rok-dva ... většina hráčů, ne příležitostních, hraje mmo a tu hru hrají rok, dva, i mnohem více ...
20.7.2016 20:17:00   89.24.166.xxx 2742
novou skladbu her by to chtelo jako koza drbani.. ja osobne pouzivam tyto hry:

1) DOOM
2) Rise of the Tomb Raider
3) Dark Soul III
4) Far Cry Primal
5) The Division
6) Dirt Raly
7) Fallout 4
Zaklinac + vsechny DLC
9) WOrld of Tanks

asi urcite aktualnejsi hry co lidi zorvna hraji nez zde.... rekl bych
20.7.2016 20:29:56   90.176.40.xxx 189
Jo to je těžké. Třeba ten letitý Battlefield 4, který je všem trnem v oku kvůli tomu, že přeci vyšel už tak dávno a je tak starý a neperspektivní. Dávno tam mohl být Battlefield Hardline, máme ho od doby, co vyšel. Kdyby ho někdo hrál.
Kdysi (a to bylo v době, kdy ta hra ještě někoho zajímala) jsem kvůli tomu dělal i anketu. Takto dopadla:
https://pctuning.tyden.cz/component/poll/223-pro-pipravu-nove-testovaci-metodiky-grafickych-karet-potebujeme-vdt-ktery-battlefield-hrajete-vic
Máte nějaké živé statistiky toho, kolik lidí momentálně hraje SW Battlefront a kolik BF4? Protože já zatím s BF4 počítám i do nové metodiky. Jediné, o čem si myslím, že má potenciál jej vytlačit, je chystaná jednička.
21.7.2016 04:04:01   83.240.91.xxx 45
BF4 28K a SW:BF 4K5

Výběr her je v pořádku. Max. bych se mrknul na statiku Steamu. Osobně bych stálé testoval STALKER Clear Sky benchmark. Protože zde se vždy ukáže jaký hrubí výkon grafika má. Volumetrické efekty a pokročilé AA prostě. Žádný ten dnešní blivajs postprocessing.
29.7.2016 12:31:17   109.107.210.xxx 21
On navíc Hardline je IMHO víceméně stejný engine a rozdíly by byly kosmetické.

Osobně hraju právě BF4 (Hardline je IMHO blbost), ale spíše bych vypíchl fakt, že některé hry ze zdejšího seznamu se už prakticky nehrají (GRID) nebo naopak jejich testování nemá moc smysl (WoT).
20.7.2016 20:18:52   88.102.75.xxx 23
Okomentoval jsem ti to v předchozí recenzi, tak se tam mrkni. Je to tam i s vysvětlením.
Petr
20.7.2016 21:00:51   85.70.161.xxx 335
Přesně jak tu napsal rbc lass. Mně prostě přijde dělat testy karet x-let starých her, kde i v QHD dávají karty 70 FPS a více celkem nepodstatné, jestli o 15 FPS více má NV nebo Radeon to je jedno. Zajimavěší, když už by to bylo netestovat to na těch vašich mašinách, ale mít sestavu průměrného hráče postavené řekněmě na starší i5, kde,už 10 snímků +- může hrát důležitou roli. Což je škoda,že i ta 480 nebyla testována na i5 aspoň u her s DX 12/vulcan, protože právě na slabších sestávách má být vidět největší přínos,kdy na DX11,už procesor nemusí stíhat GK nakrmit.
Rád bych prostě viděl testy moderních her, protože tam se většinou loví každý snímek navíc a dá mi představu proč koupit NV nebo Radeon.
20.7.2016 21:01:48   89.24.166.xxx 1219
souhlas..
20.7.2016 21:57:20   82.10.24.xxx 735
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.7.2016 21:55:42   82.10.24.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.7.2016 08:56:54   194.228.96.xxx 81
Já jsem spíš chtěl říct pokud testovat staré hry tak k aktuálním testům na redakční mašině , přidat třeba 2-3 staré hry na i5(k tomu třeba 3 hry na DX12/Vulcan,aby si udělal povnání kolik % navíc to dá na běžnější sestavě)) a jen testnout NV 1060 a RX480. protože teď samozřejmě můžeme zajásat když uvidím,že karta(480/1060 dává 70 Fps a pak si to koupí na tu svoji nenabušenou sestavu a zjistím,že to v průměru dává 40 FPS a to, už taková sláva není.
Takže ano na i5 testovat 1070/1080 je blbost protože takovou GK si nikdo k i5 kupovat nebude.
21.7.2016 11:40:50   88.103.236.xxx 75
Mám i5 2500K (4,8-5GHz) a chystám se pro koupi 1070 nebo 1080. Nemyslím si, že by je procesor brzdil. Pletu se snad?
21.7.2016 17:14:22   194.213.198.xxx 12
záleží.. když budete hrát na 800x600 tak určitě bude. V 4k rozhodně ne... Ve FHD v nových titulech na max nastavení určitě taky ne.
21.7.2016 19:12:29   194.228.11.xxx 51
Já mám 4570 a nepřijde mi, že by mě cpu nějak hodně brzdil. SAmozřejmě, když hraju takové Division online, tak tam by se lepší cpu šikl, ale ve většině her (extra v singlu) je myslím limitace mimnimální ..
21.7.2016 17:13:31   194.213.198.xxx 05
no vidíte a majitel silnějšího cpu si tu kartu nekoupí protože v testu ukáže jen 40FPS přitom mohl mít 70FPS.

Funguje to na obě strany. i5 vs i7 je rozdíl dvou nových her, nechápu jak hráči co jdou pořád po nových hrách nemohou mít na i7 ale na hry ano.
21.7.2016 08:09:52   182.48.159.xxx 111
Tady to mate na testu 4 her s i5 2500k VS i7 6700K@4,5gGhz
I proti tak silne pretakovane 6700K je to az na jednu hru plichta..
https://www.computerbase.de/2016-07/geforce-gtx-1060-test/4/#diagramm-anno-2205-1920-1080-intel-core-i5-2500k
21.7.2016 15:05:08   194.213.198.xxx 16
Chcete testovat grafiku nebo výkon hry?

To první jde s CPU který neomezí grafiku. To druhé zase nic neřekne o grafice.

A kdž nové hry, tak přece i nové počítače, nebo ne? i7 mi přijde jako rozumná volba pro herní počítač.
21.7.2016 12:21:36   192.168.215.xxx 126
Ona je spíš otázka, zda má smysl takové testy herní geriatrie vůbec dělat.

Ty hry (snad s výjimkou BF4, který ale do konce roku mainstreamově skončí) nikdo nehraje a pokud ano, neřeší, zda má o 15 fps víc či míň, protože většinu z nich už rozumně dávaly na FHD karty předminulé generace. A tolik fandů co si přehraje starou hru v ultra nastavení na 4K rozlišení zase není.

Takže super, zelení mají své výsledky, kde je 1060 podle slibu nvidie o 15% rychlejší než RX480, ale jinak je to test celkem k ničemu.
21.7.2016 19:11:13   194.228.11.xxx 42
Se mi líbí jak se tu vyjadřuje vždycky nějaký tydýt nehráč ... Ty desítky milionů prodaných nových Ačkových náročných her se hrajou na čem? Na šrotu jako máš ty doma? Těžko...

Karty typu 60/70 se prodá ročně 10 milionů ...
20.7.2016 19:59:43   89.102.236.xxx 425
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.7.2016 20:02:07   89.102.236.xxx 26
1080p..........
20.7.2016 20:21:08   31.4.46.xxx 192
Blbost.. stará generace s 3,5 GB vram, za 7 je to drahý. To už raději nějakou levnější 1060tku nebo počkat až cena MSI trochu spadne.
20.7.2016 21:15:19   213.168.184.xxx 16
přesně tyhle se na bazaru prodávaj s cca 1-2 letou zároukou okolo 5 500,- já neváhal..
21.7.2016 15:06:24   194.213.198.xxx 03
všechny karty v bazaru se prodávají s 1-2 letou zárukou ;)
21.7.2016 21:54:16   78.102.128.xxx 04
Proč ten mínus? Zákon jasně definuje záruku 2 roky na použité zboží, kterou lze po dohodě snížit na 1 rok, což typicky v bazaru aplikováno bude.

Kratší záruka není možná a když vám prodejce bude tvrdit něco jiného, doporučuji nekupovat a okamžitě kontaktovat Českou obchodní inspekci.
20.7.2016 20:05:33   94.112.43.xxx 911
Dokonce karta vydává při zátěži zvuk podobný zvuku komárů, a proto je dobrý si zavírat preventivně okna do místnosti. Jinak vás čeká nemilé pokousání komárama, bacha na to. Tohle by mělo být zmíněno v záporech, proč to tam není ?
20.7.2016 20:11:23   89.102.236.xxx 312
Ještě že karta nehvízdá, to by měl za chvíly člověk plnou místnost kurev.
20.7.2016 20:36:47   84.245.121.xxx 54
tys to zabil
20.7.2016 20:43:00   90.176.40.xxx 110
Protože si nejsem jistý, jestli jsem měl vůbec někdy kartu, která by v tomhle ohledu byla naprosto neslyšná a nějak významně tišší.

Stoprocetně jsem měl ale karty, které cvrčely podstatně víc a ani jsem to u nich nezmiňoval.

Tohle je „hluk“ na úrovni v noci vypněte všechny mechanické věci v místnosti, zavřete plastové dobře těsnící okno, otevřete bočnici pasivně chlazené počítačové sestavy, stoupněte si třicet centimetrů od karty, posaďte někoho ke klávesnici a zkuste po sluchu poznat, jestli na kartě právě běží nějaká zátěž.
20.7.2016 20:28:10   95.82.139.xxx 12
Nějak nevidím tu ani v předchozí FE recenzi kapitolu s taktováním.

A konečně testy nových her, super. Ještě zařadit Witchera a bude spokojenost na max. Akorát jsou tam momentálně trochu divoký grafy. DOOM 4k 70 FPS... asi ne
20.7.2016 20:31:36   90.176.40.xxx 21
jo, blbě popisek. Opravím, prozatím viz názvy souborů.
20.7.2016 20:30:31   185.99.176.xxx 556
U RX480 se redakce nejspíše dopustila chyby (nebo spíše naklonění roviny?), když testuje konkurenční kartu evidentně dle naměřených hodnot se zapnutým úsporným režimem, fps jsou hluboce pod výsledky měření např. na guru3d cca o 10-15 procent. Ono v 16.7.1 to zapne defaultně jen režim kompatibility (ochrana PCI-E před přetížením) a v 16.7.2 se defaultně zapne i úsporný režim, kde karta jede na cca 85 procent výkonu. Vzhledem k tomu, že ji mám doma, tak můžu s jistotou říci, že to tak je, např. při miningu to má výkon v úsporném režimu nižší o více jak 15 procent (700 vs 840Mhash). Ten mod samozřejmě jsem vypnul a ponechal zaplou jen kompatibilitu jen tak pro sichr, narozdíl od redakce.

A zlaté ocenění? Karta fajn, ale za 9500? Opravdu? Jestli si nějaká 1060 zaslouží zlaté ocenění, tak nějaká z těch, co byly za 7500, pokud kdy nějaká ještě bude. Tahle si zaslouží tak max. zlatou malinu, dát chladič vhodný pro kartu s odběrem 200W+ na kartu s 80-130W no nevím, tím spíš když to ještě vydává pazvuky. Kdyby na to dali chladič, co byl svého času na R9 270/370, tak je to levné, tiché, skvěle chlazené a bylo by.
20.7.2016 20:40:13   90.176.40.xxx 1118
Takže kdybych to hypoteticky testoval s defaultním nastavením, tak jsem to já, kdo se dopustil chyby?
20.7.2016 20:48:39   185.99.176.xxx 312
No spíš by bylo vhodné uvést více hodnot.
U této 1060 vám tam taky chybí ještě jedna důležitá hodnota - maximální výkon, co z té karty jde dostat. O to jste se jak tak koukám, ani nepokusili, karta s příplatkem přes 2000 a smysl toho příplatku ani nenaznačen.

Takže ideální by bylo uvést:

RX480 defaut saving on, RX480 default saving off, a variantně ještě RX480 max co z toho jde vytáhnout (max. OC, max. TDP)
a zelené grafy
1060 reference, 1060 tahle, 1060 max. co z toho jde vytáhnout a variantně ještě 1060 nejlevnější či referenční max. OC

Mě přijde, že si ty testy budu muset dělat doma sám na koleni, tohle je naprosto bezkrevný test, pro těžaře je už dělám, 480ku jsem "zrecenzoval" na bitcash.cz. Na pcTUNINGu bych čekal, že uděláte test, který nebude odvarem testů jinde, ale bude tam opravdu snaha předvést, z čeho půjde za jaké peníze vytáhnout jaký výkon. Tam bych tipoval ve hrách vítěze nereferenční 1060, co šla sehnat za 7500, za ní 480 stock, a pak teprve tohle se zlatou hvězdou na čele, u této karty jste se mohli zaměřit primárně na to, o kolik je lepší to, co z ní lze vytáhnout než maximum, co jde vytáhnout z levné 1060 a nebo 480ky. A rázem by (třeba) vyšlo, že ten příplatek je za dejme tomu 2-5fps.
20.7.2016 21:15:21   90.176.40.xxx 148
Ono ne že bych byl vysloveně debil já, já jsem tam tu účinnost napájení vypnul a uložil to. A dokonce jsem si udělal screenshot. Jenže pak jsem se přepnul na druhou záložku globální - Wattman (dříve overdrive), kterou jsem se naučil také (ještě coby overdrive) pokaždé před testováním resetovat kvůli tomu, že jinak se stávalo, že karta dělala ale totální kraviny, protože si pamatovala minulé nastavení pro daný model (ani ne stejnou kartu, ale vysloveně stejný model – třeba karta od Sapphire najela s nastavením karty od Gigabyte). Výsledkem je to, že se zpátky vrátilo i nastavení Účinnost napájení z první záložky. které je s tím provázané (a na to už jsem taky narazil, ale jen opačným směrem a u druhého kurvítka, totiž že když se začne taktovat přes Wattmana, tak se compatibility mode automaticky vypíná). Což je teda naprosto super. Takže se holt k tomu resetování všeho ještě naučím doublecheck a do grafů budu muset doplnit i druhou možnost (a radši nezmiňuju druhé kurvítko Compatibility mode).

Ad testy na koleni, to jednoznačně doporučuju. Ony se v principu redakční testy od domácích testů na koleni v ničem neliší, a navíc s většinou karet strávím míň času, než člověk, který si ji koupí a týden zkouší, co to dělá. Já jsem teď za stejnou dobu protočil v testovací sestavě čtyři grafiky. Ani u founders edition, ani u GTX 1060 Gaming jsem zatím neměl čas jen tak na ní pár hodin zkoušet nějaké aspoň trochu stabilní takty (ne tak ještě blbnout s nastavením limitů a napětí).

Další čárka na lísteček přetestovat právě otestovanou kartu, opět na straně AMD (i když v tomto případě stejně budu asi potřebovat oboje hodnoty do doplnění recenze RX 480).

Na to zkoušet na referenční RX 480, co to dá při taktování, opravdu nemám. Když mi shoří deska, tak místo ní druhou nedostanu.
20.7.2016 21:20:47   185.99.176.xxx 53
S Wittmannem jsem se něco nazlobil taky, to, že si to pamatuje staré nastavení a tváří se jako že je to vyresetované, mi to dělalo taky, takže mám 480ku, co se tváří jako že má paměti na 8Ghz, ale v reálu jsou na 9Ghz a jakýkoli pokus něco změnit na pamětech končí vytuhnutím nebo pádem výkonu skoro k nule.
Dobře ve Wittmannovi funguje regulace větráku (na 3000ot. stále OK hluk u mé karty) a TDP, kompatibilitu mi to nevyplo, ale vyplo mi to úsporný režim.
Já chápu, že toho máte moc, ale možná někdy je lepší jeden pořádný obšírný test, co přinese něco do hloubky a jiného oproti konkurenčním webům (kromě testu vykopávek ) než 4, které nic moc nového neřeknou. Test, kde zkusili z těch karet vyždímat, co to dá a srovnat proti sobě, jsem nějak zatím nenašel nikde (pravda, čínské a klingonské weby jsem nezkoušel, neumím čínsky ani kočičínsky)
20.7.2016 21:27:24   90.176.40.xxx 33
No problém s výkonem je ale hlavně pod osmičkama, a letmé projetí AvP s triple resetem všeho a doublecheckem vrací stejné výsledky, takže pod osmičkama je to snad otestované v rychlejším režimu (to už teď bohužel nezjistím). Teď to zkouším se zapnutým (obojím), a pak půjdu holt ještě pod desítky (AvP ve fullHD 170 vs 165 fps, takže žádné drama).
(BTW, na conf callu u příležitosti přípravy uvedení nejmenovaných produktů jsem se dozvěděl, že by u nererefenčních karet snad klikátko compatibility mode být nemělo, protože k tomu nebude důvod).
Blbý je, že v okamžiku, kdy ty karty konečně otestuju za normálních podmínek, sepíšu to a vydám to, a mohl bych dělat nějaký takový článek, už ty grafiky často má v rukou nikdo jiný.
20.7.2016 21:49:48   185.99.176.xxx 23
Compatibility mod tam asi potřeba nebude, ale úsporný mod tam nejspíš nacpou taky, i když jsem doteď nepochopil, k čemu je to vlastně dobré (kromě toho, že to snižuje výkon, spotřebu a orientaci v porovnání výkonu )
Ale AMD marketing je vůbec perla, v defaultu karty přiškrtí, aby vycházely jo blbě ve srovnání, nebo snad mysleli, že recenze když vyšly v červnu, tak mají vystaráno, kdyby jezdila AMD stáj tour de france, tak své cyklisty vyšle na kolech se zataženou brzdou, univerzálníma gumama do všech terénů a dá jim 20kg batoh na záda s nářadím, no nechci předjímat, jak by vypadala pro změnu zelená stáj...
20.7.2016 22:08:56   90.176.40.xxx 51
Jestli to chápu dobře já, tak to zapínátko, které ovlivňuje chování PowerTune. S omezením se chová dle deklarovaných specifikací (papírové spotřeby), tzn. tak, ja se chovat má. Bez omezení se chová podobně jako nereferenční karty a na nějaké limity pro spotřebu prostě kašlou (resp. ne doslova, nastaví je benevolentněji).
Pak byl teda ještě druhý scénář, totiž že pokud není karta zcela vytížená (co já vím, třeba s v-sync), tak občas šetří a přepíná do pomalejších stavů. Nvidia má nějaké takové nastavení také, a také už jsem mnohokrát řešil, jak to vlastně funguje, ale k nějakému jednoznačnému závěru jsem se nedobral. Mám to v TODO listu... už asi sedm, osm let.
20.7.2016 22:18:33   185.99.176.xxx 23
TDP hejbátko i pak funguje, jak má, takže to spíš snižuje odběr i na druhé větvi (6pinu). Nicméně TDP vypnutí compatibility modu potažmo úsporného modu nevypne, pro udržení taktů v zátěži je i pak nutno zvedat TDP limit. Se zapnutým úsporným modem mi ty takty padaj na jádře i pod 1000Mhz. A jako že výrazně. S vypnutým úsporným modem se ty takty drží kolem 1140Mhz a na 1267Mhz stabilních vylezou až když kartě přikotlím pár procent TDP navrch na posuvníku.
Na to, jak to bude u 8pinových nereferencí, jsem taky hodně zvědavej.
21.7.2016 15:18:15   194.213.198.xxx 01
navýšení TDP limitu který je brzdou logicky vede k navýšení spotřeby. Přetaktované karty berou k 200W a to je prostě moc, a je jedno zda ref. nebo neref s posíleným napájením.
21.7.2016 15:16:43   194.213.198.xxx 21
U NVIDIA jsou tři režimy napájení

optimální - běžně default
adaptivní
maximální

Půjdu od zadu

maximální - karta v apliaci běží na max. taktech nehledě na ot zda něco dělá nebo ne, například při pauze, vyskočení do menu.. vede k zbytečné spotřebě i když to není tak výrazné (cca 30% TDP?)

Adaptivní. Karta drží max tax v zátěži, bez zátěže se podtaktuje

optimální - vylepšený adaptivní... karta mění takty s aktuální zátěží. Například Division na max ve FHD mi na GTX1080 běhá chvíli 1885, chvíli 1607 a chvíli třeba 1400MHz... prostě dle náročnosti scény. samo se zapnutým VSync. Výhoda = úspora energie, nižší teploty...


Optimání režim ale hypoteticky může vést k stutteringu, když z málo náročné scény přejde do scény extrémně náročné a dojde k prodlevě než karta naběhne na požadovaný výkon. To se týká asi hlavně starších her. V tomto případě se doporučuje zapnout max. výkon.
21.7.2016 17:22:29   194.213.198.xxx 32
nedávno se dělala aféra z toho jak výrobci posílají jinak nastavené karty na testy a jinak do krámu. Recenzenti se shodli v tom že by chtěli testovat to co dostane zákazník....
¨
Pokud dnes zákazník dostane RX480 se safe modem, mělo by se testovat s ním a pouze pokud došlo ke změně nastavení je třeba to říct.

Opravdu BFU vybalí kartu z krabice, strčí do počítače nainstaluje driver a tím to hasne.
20.7.2016 20:34:20   85.70.47.xxx 132
Kde sezenu msi 1060 za 7600 prosim?
20.7.2016 20:52:14   77.242.95.xxx 910
Podle me promo akce k nalakani lidi a ti co si ji preobjednali za tech 7500 nakonec kyvnou za tech 9.Pochybuju ze za 7500 jeste karta bude
20.7.2016 21:08:23   90.176.40.xxx 144
Tak jistě, ono se přece pokaždé stalo, že Nvidia ohlásila nějaké ceny, s uvedením se za týden ty "jistojistě dotované" karty vyprodaly, a pak už šly na věky věkův koupit jen karty o dva tisíce dražší. Nebo ne?
20.7.2016 21:46:55   89.177.234.xxx 98
Tak tohle jim nemuzes mit za zle, protoze presne tuhle hovadinu jim nakukal sam jejich AMD Guru Soucek... a oni to jako spravne ovce jen prevzaly...
20.7.2016 22:11:05   85.70.47.xxx 58
A kde teda koupim kartu co testujete za cenu kterou uvadite? Neni to ukazkova klamna reklama nahodou?
20.7.2016 22:25:40   90.176.40.xxx 53
Teď už se nechytám. Někde je v textu zapomenutá cena lowendových modelů za 7600 ve vztahu ke Gaming?

V grafu je 9750, v tabulce s plusy a mínusy je orientační 9750, karta se dá za 9738 korun pořídit tady, aktuálně dva kusy skladem:

http://www.digitor.cz/cs/grafick-karta-msi-geforce-gtx-1060-gaming-x-6g-vgmsi8218.htm

(to není i přes ten nepříliš známý název nějaký e-shop studenta, co to prodává ve sklepě, patří to pod 100Mega Distribution).
20.7.2016 22:27:00   85.70.47.xxx 12
Ok dekuji.
23.7.2016 09:49:13   88.100.7.xxx 00
Jinak, diky za tip na ten obchod. Vyhlidnul jsem si tuhle, stavim brachovi nove pecko:

http://www.digitor.cz/cs/grafick-karta-evga-geforce-gtx-106 0-sc-gaming-vgev1508.htm

29.7. se ukaze, ze Soucek placa nesmysly a pise tendencni clanky...
20.7.2016 20:48:19   78.102.236.xxx 186
Podle me slusna karta, ale jen tak na rok a pak koupit neco co umi lip Vulkan a DX12. GTX 1060 dle testu je mnohem vykonejsi ve starych hrach (DX11 + OpenGL) nez Rx 480, ale treba v Total Waru uz to takova krasa neni. Kdyz si koumim tuto kartu na 3-4 roky uzivani, tak mam obavu, ze vykon pujde hodne dolu s novym API nez u AMD. Treba se pletu ale podle testu v novem API je nvidia mimo, kdy tak exeluje v DX11
20.7.2016 20:54:10   77.242.95.xxx 139
Rozebirano nekolikrat pokud kupujes kartu kazdej rok vem nvidiu, pokud na delsi cas tak amd.Uvidime presne za rok kde bude vykon 1060 a 480 ve hrach protoze me prijde ze amd zraje jak vino
20.7.2016 21:02:37   78.102.236.xxx 88
Me se to zda taky, ale stejne lidi koupi nVidiu aj kdyby ji meli met na 10 let, jelikoz to je nVidia a ostatni je jedno. Az bude na youtube 90% videi o skladani PC s grafikou AMD, tak ji lide koupi, ale dokud je kazdy masirovanej tim, ze vsude vidi jen sestavy s nVidia, tak proc by ji nekoupil oj on. Alza a CZC je to same, hotove pc - 80% s nVidia, 15% s AMD a zbytek je s Intelem. Treba Apple s tim neco udela, kdyz pry ma davat do svych PC grafiky od AMD vic nej obvykle
21.7.2016 15:27:20   194.213.198.xxx 66
A proč tomu tak je.

Protože lidi chtějí NV a ne AMD. Stejně ten poměr sestav v krámech. A obecně i skladové zásoby, kravda v současné chvíli trošku pokroucené, ale bývalo zvykem že od AMD byly jen top seller modely skladem, typicky R9390 a nějaké 380 a slabší. 390X a Fury/Nano/X téměř nikde nebyly nebo max po kusu, kdežto NV byly všude po velkých počtem skladem u všech běžně pordávaných modelů a to i u karet s cenou kolem 20 tisíc.

Proč mít 80% sestav skaldem s AMD když je skoro nikdo nechce a budou mi v tom ležet prachy.
21.7.2016 15:49:39   78.102.236.xxx 38
Netusim proc lide nechteji AMD a pritom ma lepsi technologie. Pokud je karta od AMD lepsi nez od nVidie tak si na ni pockem o tyden, dva dyl kdyz neni skladem. Ale ze vsech stran je jen psano a doporucovano kupte si nVidiu. Kdyz sem si kupoval PC, tak me v kamenych obchodech udelali nabidku sestavy a ani jedna nebyla s AMD grafikou. Kdyz sem se ptal proc, tak me bylo z 90% receno, ze nVidia je lepsi a ze ma lepsi podporu a min zere. To ze AMD vic zere cca o 50W (GTX 1060/RX 480) nikoho nepolozi. Jak psal borec vyse. Kdyz chci grafiku na rok tak nVidiu a pokud na dyl tak AMD a s tim souhlasim. V DX11 je nVidia neprekonatelna, ale DX11 nahradi behem roku DX12 nebo Vulkan a kde bude nVidia, kdyz ma ted v DX 11 navrch cca 10-20% a s vyuzitim noveho API viz. Doom uz ten naskok mizi v nedohlednu. Takze je to jen o tom ze nVidia dava miliony do marketingu a kazdemu uvidentne dava grafiky zdarma aby je ukazal na youtube jak to cpe do PC. Dalsi vec jak dlouho je vidana RX 480 a porad nejsou nereferencni modely a GTX 1060 je venku o 3 tydny pozdeji a uz jsou nereferencni karty od vsech vyrobcu nachystane. Takze aj tady je videt ze aj ASUS, MSI, GIGABYTE a dalsi preferuji nVidiu pred AMD. Treba gigabyte ma radu extrem gaming ale jen pro nVidia a pro AMD nic. Divne. Proto kazdy kupuje nVidiu jelikoz je k tomu tlacen at je to dobra grafika ci ne. Viz GTX 970. Smejd a jak se prodava
21.7.2016 17:38:59   194.213.198.xxx 610
Prosím buďte konkrétní které lepší technologie AMD má a nemá je i NVIDIA.


už vidím že píšete

FreeSync - NV nemá

DX12 - NV má dokonce podporuje vyšší level

Vulkan - NV má

Async compute - NV má a např v RotTR kde jde jasně otestovat on/off má přínos zhruba srovnatelný s Fury od AMD.

Co dál?


Teď pro změnu já:

DX11? AMD má, mnohdy špatné

OpenGL? AMD má, mnohdy špatné



Ansel? AMD nemá

SMP? AMD nemá

Nahrávání/stream téměř bez vlivu na výkon? AMD nemá

SGSSAA? AMD nemá

G-Sync? AMD nemá

VR Works? AMD nemá

GameWorks? AMD nemá



Mimochodem SMP typicky prezentuji jako neskutečnou výhodu pro VR a pro multi monitor hraní... to je fakt a je taky fakt že je to minorita uživatelů. Ale SMP má vliv i na jednomonitorové setupy. Pomocí Multi-Res Shadingu je možné navýšit výkon v rozmezí 25-50%. Znamená to drobné snížení kvality obrazu v nepodstatných místech a například autoři Obduction která bude první s podporou Multi-Res shadingu docílili toho že z minimálních 45FPS na 4k přesáhli hranici minimálnch 60 FPS pouze použitím této technologie - přes 30% výkonu navíc s minimálním dopadem na kvalitu obrazu, kdy rozdíl člověk musí cíleně hledat a soustředit se na to. Multi-res shading podporují i Maxwell, nejen pascal karty. První implementace je už skoro půl roku obsažená v Unreal Engine 4.10 a dostupná každému. Nyní se do UE a Unity dostává celé SMP... SMP používá aktuálně přes 30 vyvíjených her.
21.7.2016 17:40:39   194.213.198.xxx 12
GameWorks mělo být že AMD má, ale moc mu nejde.
21.7.2016 18:52:08   78.102.236.xxx 17
Vidim to asi tak. Karty vydane v roce 2016 maji umet prichazejici DX12 a Vulkan. Obe je umi to je fakt. Bohuzel nVidia je pri DX 12 stejne vykonna kdezto AMD jde vykon nahoru. To je pro me smerodatne. Jestli nekdo podporuje G nebo Free-Sync, GameWork (u nVidie zatim co vim vzdy jen se zapnutym GameWorkem sla hratelnost pod drn) jestli ma nVidia lepsi AA je asi super ale pokud ho zapnu tak FPS jdou zase razantne dolu a tak ho kazdy vypne a to znamena, ze je to stejne jako u AMD. VR Works je asi taky super, ale jestli bude fungovat jak ma taky nikdo nevi, jelikoz jak uz je znamo, tak nVidia ma na papire vse brutalni a pak to nekdy tak neni. AMD ma zase LiquidVR
21.7.2016 22:45:30   78.102.128.xxx 41
Prosím kde v DX12 zůstává výkon stejný?

Mám jen RotTR. V DX12 mám o 7% navíc v průměrném framerate. To už něco je, ale je to poměrně šumák, protože jestli mám s maxout 100 nebo 107 FPS mě nevytrhne, stejně hraju s VSync takže mám maxima 60FPS

Rozdíl ale nastane ve chvíli kdy se nebudu dívat na průměry ale na minima. v DX11 mám dropy k cca 45FPS, stačí vhodné místo a úhel kamery a z 60FPS to fičí dolů jak namydlený blesk. Je to dost rušivé když to takhle skáče. Kupodivu redukce detailů by musela být opravdu obrovská abych to dokázal eliminovat. Stačí ale přepnout na DX12 a hra poctivě drží 60FPS, bez VSync bych se typicky pohyboval mezi 70 až 100.

DX12 mi zvedlo reálný herní výkon o třetinu. To už rozhodně nejde považovat za stejný výkon.

A lepší výkon ve vulkánu? Máte nějaké vypovídající testy? Zatím můžeme říct že AMD karty mají náskok v Doomu při použití Vulkan API. Jiné Vulkan hry se netestují a ono vlastně ani moc nejsou. Jedna běží pod Vulkanem oproti DX11 otřesně na všem - Talos Principle a všichni budou argumentovat tím jak podpora Vulkanu není dokončená, což mimochodem platí i o Doomu pro NVIDIA karty, tudíž stejnou logikou by se neměl brát v potaz ani Doom, a poslední hrou s Vulkanem je Dota 2 kterou taky nikdo neřeší a benchmarky co jsem viděl ještě na R9 řadě Radeonů a Fury vs Maxwell tak oboje má +- stejný zisk proti Open GL - napříč kartami a rozlišeními je to mezi 15-20% snad až na výjimku 4k NV karty tam propadají o 10%, Fury získává nějakých pár procent, o něco víc získává 290 a slabší radeony naopak nějaké procento ztrácí. Máte test nové generace, rád bych to viděl.

A jediná další ohlášená hra s Vulkanem je AotS, což není nový titul ale bude hezké sledovat rozdíl DX12 vs Vulkan. Jaké další hry jsou pro tohle API plánované v nejbližšíchh dvou letech? Nevím o jediné.

Kde tedy můžu s jistotou říct že AMD umí Vulcan API lépe? Natož jak můžu někomu na základě jediné hry ze tří, doporučit v současné době pomalejší kartu?

Ad gameworks? Vážně jde zážitek do kopru? HBAO+, PCSS, Hairworks.. obecně vše co patří pod VisualFX je naprostá nádhera. Ano, aby si to člověk užil potřebuje silnější železo, ale 1060 či RX480 mají už dostatek výkonu aby tyhle věci člověk mohl bez obav na FHD zapnout. O PhysX asi taky nemá smysl polemizovat, drobné detaily jako například reálná animace pohybu oblečení, destrukční modely, nebo jen animace závěsů kterými projdu... Mě všechny tyhle věci naopak herní zážitek neskutečně vylepšují. Podobně tomu jistě bude s VR Works.

SGSSAA je hodně specifický transparentní AA a v driverech není standardně možné ho zapnout, vznikl trošku jako bug ale hráči si ho zamilovali a donutili NV aby to v driverech nechala, byť aktivovat se musí externí aplikací. Je nutné používat se stejným MSAA. K samotnému vyhlazení hran už nepomůže ale s 8xMSAA a 8xSGSSAA nevíte co je shimmering. Používám to v leteckých simulátorech a považuji to za nutnost abych se nemusel celou dobu koukat do naprosto nesnesitelného "chvění" hran všemožných budíků v letadlech. Pokud není na scéně příliš volumetrických efektů, ve FHD to s přehledem utáhne i GTX970. Pokud je velká oblačnost a zapnuté volumetrické efekty, tak tak to stíhá GTX1080 - to byl důvod proč jsem prodal 980 a koupil 1080, dřív se na to kupovaly dva titany nebo 980Ti. Sice too stojí velkou porci výkonu ale vhodným HW se to eliminuje, tohle je klíčové pro ty kteří chtějí kvalitu a k požadovanému výkonu podřídí HW. Nikoli že koupí HW a tomu podřídí kvalitu a výkon.

Nejsem si jistý jak LiquidVR dokáže konkurovat Single pass stereu které ve VR přidá 30-50% výkonu. Bylo předváděno na prezentaci 1080, kdy z mid 60 FPS aktivací single pass sterea došlo k navýšení FPS na high 90. Scéna se nerenderuje 2x pro každé oko, jen jednou, mění se jen úhel zobrazení. Je to součást SMP které obecně umí nahlížet na scénu z více úhlů současně. To uvvítaají ti co hrají na více monitorech a nechtějí mít ty monnitory v přímce, nedej bože když si někdo ty monittory dá do účka nebo půl "kruhu" (5+ monitorů) To co budou zobrazovat monitory na bocích bude naprostý nesmysl. Doteď se to řešilo tak že každý monitor měl vlastní grafickou kartu a na ní běžel pohled na scénu s jinak napozicovanou kamerou, ale tohle skoro žádná hra nepodporuje. Stejná technologie pak jde použít pro Multi-Res Shading, ale to má i AMD kdy je obraz rozdělen na devět částí a každá může být renderována v jiném rozlišení. Tím se drží focus na klíčovou část obrazu a renderuje v plném rozlišení a zbytku, který člověk vnímá periferně nižší rozlišení nevadí. Nev...
21.7.2016 22:54:28   78.102.128.xxx 11
nějak to uřízlo...

nevím která hra to na AMD kartách podporuje. Pro NV je podpora v Unreal Enginu už od ledna. Umí to jak Pascal tak Maxwell. zatím to ale hry neimplementoval. První bude Obduction a tam zapnutí na 4k znamenalo že dropy pod 50 FPS zmizely a hra konstatně běží 60FPS (počítám že na 1080, HW jsem v tom komentáři nezaznamenal) ale to je celkem jedno, hra získala víc než 20% výkonu jen využitím téhle featury. Ta se bude používat i ve VR, kde pak ještě půjde použít v korekcí čoček (to taky AMD nějak dává) u NV to je bez ztráty výkonu díky multi projekci.
22.7.2016 08:54:51   194.228.20.xxx 62
Jirko, opět na to koukáš svými zelenými brýlemi a zapomínáš být objektivní, taky si myslím, že by sis měl pořídit g-sync monitor, pak by s nějakými poklesy k 45fps nebyl problém.
Nyní k tvým výrokům:
FS - nvidia může mít, ale odmítá, páč by z toho nemohla rejžovat, tak jako z gsync
DX12 - AMD má už nějaký ten pátek HW podporu (imho zbytečně, protože jim akorát stoupla energetická náročnost), nVidie na to šla chytřeji (SW emulací), nicméně díky tomu z DX12 nedokáže vytřískat tolik, jako plnotučné karty AMD - jenže to se musí sejít více faktorů dohromady, aby AMD někde dohnalo nVidii. Například RoTR je typický příklad dx11 hry se zmršeným dx12, který je momentálně pořád ve stavu vývoje - podobně, jako jsi zmínil Doom pod Vulkanem
DX12.1 - budu brát od tebe jako slabší vtip - spíše marketingový tah nVidie, protože ví, že v oblasti dx12 její karty prostě nejsou tak zajímavé. Něco si o tom přečti, jsou to asi dvě featury, jejichž význam je sporadický.
Vulkan - mají všichni, kromě Applu a bude dost zajímavé sledovat, jak se s tím vývojáři poperou. Imho není důvod, aby se do pár let hry, jedoucí pod Vulkanem, nezačaly rojit, jako houby po dešti.
Async Compute - nvidia nemá, pouze sw emulované a funguje to jen díky vysokým taktům - nicméně to funguje, ale hůř, než u AMD
DX11 - mají oba tábory, nvidia má na to přímo HW, takže ji to jede lépe
OpenGL mají oba tábory, nevim proč tam AMD tolik ztrácí - asi špatný ovladače, nicméně OpenGL odzvonilo
GameWorks normálně fungují i na AMD a VR works by mělo taky, jsou to efekty pro vývojáře a je občas celkem funny, že ani na nvidia kartách to pořádně nefunguje.
Jinak PCSS jsou hodně povedené, bez toho si GTA V neumim přestavit.
Nahrávání bez ztráty výkonu umí i AMD, záleží spíše na disku, nevim kde si přišel na to, že AMD to ubírá na výkonu
Zbytek tebou vyjmenovaných věcí AMD nemá, páč to jsou nVidia only featury. AMD nic takového nemá, protože má spíše otevřenou politiku. V mých očích je nVidia takovej malej hajzlík, který nikoho nepustí ke svým hračkám (podobně jako Apple) a jedinej důvod, proč je to ještě nepotopilo je, že maj dobrý marketing (podobně jako Apple) a dokáží tím manipulovat masy. Začalo to už tím Physixem - btw nevim proč mi najednou přestal fungovat physix v Mirrors Edgy na gtx870m - začínám čichat něco shnilého ve státě zeleném.
21.7.2016 18:02:02   109.80.151.xxx 64
Lidi nechtěji mražené polotovary(i když jsou technologicky vyspělejší, a i za rok budou stravitelné). Spotřebitelé chtějí dotaženej produkt s hlavou a patou(a většina nemá "v hlavě pekárnu" chtějí se jen zakousnout a užívat produkt). Prodejci "na korunu" přesně vědí co prodávají, a co si od nich lidi koupí i proč. Mě osobně vadí hlučnost, a to především v kompetitivních hrách(těch 50W u radiátoru je dost).
Envidia(=žárlivost ve španělštině) je poloviční společnost, nemá na to předem čtvrt roku něco vychvalovat až do nebes, místo toho jedná(třeba technickou výpomocí vyvojářům her). Za problémy s AMD si může především AMD, je dost infantilní kopat do všech kolem. Na svém náboženském webu si třeba najdi článek "Velký zájem o referenční RX 480 zpožďuje nereferenční modely", kde cituji guru: "AMD tak přesměrovalo dodávky čipů na uspokojení poptávky po referencích a výrobci nereferencích modelů musejí čekat."
21.7.2016 23:39:21   182.48.159.xxx 13
Hele a jak vis, ze to co pise ohledne poptavky po referencnich kartach a tudiz dispozice chipu partnerum neni pravda?
Pro mne to treba nezni jako scifi. Na druhou starnu nedokazu verohodnost tohoto tvrzeni ani potvrdit ani vyvratit.
Odkud tedy beres tu informaci ty, ze to je blbost?
22.7.2016 04:13:09   109.80.151.xxx 01
Dejme tomu, že je tvrzení pravda. Pak ale zároveň nelze kopat do výrobců karet(AMD jim nedodá čipy pro nereference).
Odpovídal jsem tím na PetrKM: "Takze aj tady je videt ze aj ASUS, MSI, GIGABYTE a dalsi preferuji nVidiu pred AMD."
22.7.2016 11:59:25   182.48.159.xxx 01
Kdo vi jak to je. POkud nemate opravdu dobry zdroj primo u tech vyrobcu (aspon jednoho z nich) tak se stejne nikdy z jistotou nedozvite jak to je.
Kazda komercni firma (at uz mala nebo velka) ma sva "tajemstvi" Kdo delal pro bussines tak to zna. Nerika se to a ci ono a rika se prave toto a to takto....
20.7.2016 20:53:29   77.48.204.xxx 2035
Velký Guru Stachovič je unavený, stresovaný a není už schopen po léčbě šokem dále odpovídat svému stádu, proto se červené barety přesunuly sem a pokračují svými sci fi příběhy o neporazitelnosti RX 480. Děkujeme, rádi se tu zasmějeme.
20.7.2016 21:33:27   88.81.93.xxx 99
jestli vy kulisaci nejedete podle tabulek testu od nvidie zase ty vysledky tak nejak uplne nesedi se zbytkem vesmiru
20.7.2016 21:38:30   90.176.40.xxx 73
Tak aspoň doom pod vulkanem by se vám mohl líbit.

A Total War koukám vyšel taky prakticky na chlup s Guru3D (teda ještě si nejsem jistý, jakým vyhlazováním to vlastně testuju)

http://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-1060-review,15.html
20.7.2016 21:59:40   185.99.176.xxx 42
OT ale nemohl jsem si pomoci: Totální válka se testuje zásadně s totálním nasazením i s totálním vyhlazováním...
21.7.2016 00:57:02   202.73.206.xxx 22
A mate nejake vysvetleni pro vysledky pod Vulkanem? Vzdyt Vam to vyslo tak rozdilne, ze pokud jsem neco neprehledl, jste snad jediny web na svete s takovymi merenimi..
http://scr3.golem.de/?d=1607/D3D12-Vulkan-Test&a=122214&s=4
http://www.hardware.fr/articles/952-19/benchmark-doom.html
..a to schvalne nedavam napr. CB..
21.7.2016 05:18:57   94.112.133.xxx 13
v těch testech jsou u nvidie starší ovladače ...
21.7.2016 05:23:44   94.112.133.xxx 06
pokud máš na mysli čísla, ty nesedí, ale procentuální rozdíl mezi kartami tady na pct vychází pro nvidii dokonce o něco hůř, než na tebou uvedených testech ...
21.7.2016 05:29:22   94.112.133.xxx 36
pokud se dobře dívám, žádný ze seriozních serverů testy na doom pod vulkanem ani neuvádí ... pravděpodobně dokud se neusadí situace s ovladači ...
21.7.2016 06:54:17   202.73.206.xxx 53
Tak to jsi dost prestrelil. Venku je nekolik testu pod Vulkanem. V mem prispevku jaou 2. Tvrdit, ze to nejsou seriozni testy je tvrdit, ze tady p,. Wagner testuje rx 480 podtaktovanou na 800Mhz..coz ja netvrdim.
Nicmene vsude jinde ty vysledkuy pod Vulkanem jsou presne opacne..jenom tady vysa lip 1060..vzdyt je to az do oci bijici...a to se nebavime o plus/minus 10%... si ty cisla srovnej sam...
21.7.2016 08:34:56   94.112.133.xxx 36
testy možná seriozní jsou, o serverech bych si dovolil pochybovat ... nerozumíš psanému slovu? A když jsme u těchto testů, kde vidíš v grafu, že je pod vulkanem 1060 na tom lépe? Prošel jsem to několik krát a všude pod vulkanem vede rx480 o hodně procent ... možná se ti něco nezobrazuje, nebo jiný problém ...
21.7.2016 10:42:24   182.48.159.xxx 50
A sakra, tak ted to konecne vidim spravne... v tom pripade se omluvam vsem
21.7.2016 10:57:59   94.112.133.xxx 13
není problém
21.7.2016 11:09:00   182.48.159.xxx 20
cucim do toho a nevidim to..blbej
20.7.2016 21:35:27   185.47.220.xxx 20
Díky za recenzi, ještě by mě zajímala MSI 1070 .
20.7.2016 21:38:55   90.176.77.xxx 83
Kde je tady ta ovecka s nickem TomG..Kdyz jsem rikal ze karty budou od 9-10 tisic tak se smal..Asi uz ho presel humor
20.7.2016 21:42:17   194.228.11.xxx 38
Co tě na ní zajímá? Když je venku 35°C a v pokoji malá líheň , tak mi drží 70°C při 1200ot = karta je krásně tichoučká, stejně tak drží stabilně 1900+Mhz (ve výchozím Gaming modu, s nějakým dodatečným nastavením vůbec není potřeba se drbat, stačí zapojit a jedeš) a výkon? Ten si určitě dohledáš ... ten je brutální
20.7.2016 22:03:39   185.47.220.xxx 41
Jsem věrný PCT , ale prohledal jsem testy jinde, šlape solidně, asi do ní půjdu také. GTX760 půjde do světa .
20.7.2016 22:11:10   185.99.176.xxx 72
Jestli máte v pokoji malou líheň tak to z vás musí mit sousedi radost...
20.7.2016 21:37:38   194.228.11.xxx 1035
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.7.2016 22:10:48   89.173.8.xxx 25
Hm, velmi slusne zahrat na 21" - 24" pidimonitoroch...
20.7.2016 23:06:47   88.81.93.xxx 101
ach ty deti.... ma to vubec smysl jeste cist?
20.7.2016 21:39:37   115.189.90.xxx 1713
Jsem Jediný kdo by čekal Doom otestovány pod Vulcanem?
Událost o které se psali extra články a cele recenze a tady to není.
20.7.2016 21:54:09   89.177.234.xxx 61
Ja bych spis cekal, ze si poridis bryle...ty posledni tri grafy dole na strance s Doomem jsou co?
20.7.2016 22:02:17   82.10.24.xxx 52
Tak otvor oci, nauc sa citat a mozno ho tam uvidis ;)
21.7.2016 00:20:57   202.73.206.xxx 52
Tak ja se dival docela a uprimne jsem tam zadny graf pro alespon AVG hodnoty Vulacanu nevidel. Ty tri obrazky co tam josu, tak nejsou namereny test. To at se na mne nikdo nezlobi.
Krome toho, to vychazi absolutne jinak nez jinde, a kdyz rikam absolutne..tak ten rozdil je tak velky, ze fakt nevim, jak to normalne vysvetlit.
21.7.2016 05:32:01   94.112.133.xxx 44
tohle už vypadá na diagnózu, v jediné hře (pod Vulkanem) má rx výrazný náskok a vy všichni nepíšete o ničem jiném, než o tomto testu tady a jinde ...
21.7.2016 05:37:23   94.112.133.xxx 74
taky nechápu, na co je komu average hodnota, když o hratelnosti hry rozhoduje většinou ta minimální ... třeba v Lotro mám average 140 fps, ale v raidu 24, nebo v pvp klesne fps na 20, nebo 10 nebo ještě méně a hra je nehratelná na slabších kartách ... v SWTOR detto ... takže mě je hodnota average na dvě věci ...
21.7.2016 15:32:11   194.213.198.xxx 13
tak tak ladím na 60FPS min. Není to snadné dosáhnout ani s 1080 na FHD. Ale třeba v RotTR tomu parádně pomohlo DX12 Minima kolem 45 v DX11, v DX12 nejde pod 60. V benchmarku to sice dělá 7% rozdíl ve prospěch DX12 ale ve hře to udělalo přes 30% v minimálních FPS. A kolik je maximum netuším, Používám VSync, takže min, max i avg je 60
21.7.2016 07:01:16   202.73.206.xxx 45
ano to je na diagnozu..ale uplne jinym smerem.. zkuste preci pochopit, ze kdyz se mi lisi vysledky o 50% oproti jinym webum, tak je to asi trosku divne ne? Nebo Vam tohle prijde normalni?

A samozrejme, ze musim porovnavat AVG hodnoty, protoze nic jineho se smysluplne porovnavat neda. Min FPS maji svou vypovidajici hodnotu samozrejme taky, ale je rozdil jestli 99% hrani stravim v hratelnych fps a 1% se mi skube...Nejak se to preci merit musi.. min fps bez prumernych zadnou vypovidajici hodnotu taky nemaji...
21.7.2016 08:39:10   94.112.133.xxx 53
mě osobně přijde nenormální, když někdo vidí první graf, ale proto, že má rudou před očima, dál již nečtě, nekouká, ihned píše, kritizuje a dovolává se spravedlnosti ... třeba ten test doom pod vulkanem ... pod open gl vede nvidie, dole pod tím jsou grafy pod vulkanem a všude vede rx ... ty to ovšem nevidíš, nebo teď řekneš, že to tam nebylo ... ale určitě bylo, koukal jsem na grafy hned po recenzi ...
21.7.2016 10:43:47   182.48.159.xxx 20
Mne se ten konec stranky nejak nenatahl..takze jsem ten vysledek nevidel... ups...
21.7.2016 08:43:25   94.112.133.xxx 22
co se týče avg hodnot, u některých her si je můžeš strčit za klobouk, protže, jak ty říkáš 99% hraní je v pohodě, ale u těch konkrétních her je těch 99% absolutně nedůležitých, běháš sám po mapě, killuješ moby, nebo plníš banální úkoly ... jenže mmo je o hraní ve skupině a ve skupině se s dobrým avg, ale nízkými mini hodnotami ani nehneš, nevystřelíš ... jsi statista a hra v grupě, možná je to jedno procento hraní, ale pro výsledek ve hře nejdůležitější, bez seriozního odehrání toho procenta nejsi nic, každý tě má v ignore, jsi nepoužitelný ...nevím, jestli tohle vůbec chápeš ...
21.7.2016 10:48:35   182.48.159.xxx 20
Tak takhle jednoduchy to pro MMO neni a jako ze jsem hral treba WOT 2 roky ve velkem. Samozrejme, ze pokud to laguje na min fps, tak to je blbe, ale vetsinou ty lagy nejosu tak dlouhe, aby to ovlivnovalo prevazne hru.
Daleko horsi jsou prodlevy po siti. Ve srovnani s nejakymi min fps (alespon na zaklade WOT) je to uplne bezvyznamne. Krome toho si muzes upravit nastaveni obrazu, aby jsi se tomu vyhnul. S pingem v siti toho moc neudelas, vyjma vymeny WLAN za kabel.
21.7.2016 11:00:26   94.112.133.xxx 02
jo, pravda bude někde uprostřed, problémy na klientských serverech, síti, cup, gup ... pak se to sčítá ... ne každý hráč mmo bydlí pár kilometrů od Bostonské serverovny ...
21.7.2016 15:39:44   194.213.198.xxx 12
No problém je že když mám test 3 minuty, minutu to běží 100FPS, druhou 60FPS a třetí 20FPS, tak sice vidím nakrásno AVG 60 ale dobře si nezahraju.


Bohuže min FPS je fakt těžké měřit. Nezřídka třeba při začátku scény/testu to klesne, měření zaregistruje absurdní hodnotu které si reálně nikdo nevšimne. Podobně maxima.

Proto není od věci použít nějakou metodiku, která tyhle excesy pro min/max odstraní nebo uvádět třeba procentuálně kolik framů trvalo o třeba 10% více než průměr. A tu jsme u toho že zajímavější jsou časy, bohužel ty se porovnávají hůře než prosté číslo, řeknou ale daleko více.
20.7.2016 22:04:57   82.10.24.xxx 77
Hlavne ze rovnako slepy ddebil mu dal +
20.7.2016 23:59:40   89.177.98.xxx 48
Hledáš debila, Nvpako? Tak se podívej do zrcadla.
21.7.2016 00:03:53   89.177.98.xxx 36
A jestli si myslíš, že slabozrakost má něco společného s debilitou, tak si najdi obrázky některých nejznámějších PC-nerdů, nvdebile.
20.7.2016 23:13:53   188.246.111.xxx 153
No, jako Medián beru zahraniční servery, jako jeden extrém beru DD, jako druhý extrém beru PCT... uděláme aritmetický průměr a máme realné výkony GTX 1060 vs RX 480
21.7.2016 00:13:19   94.136.144.xxx 153
Tak ono PCT je tzv. nVidia web. Tie fps pod vulkánom ma zničily. To ako vyberiete najextrémnejšiu scénu alebo si to proste vycucáte z prstu? A ten rozdiel tam je až príliš veľký (počítam aj refenziu na FE) ostatné weby tam maju max 7% v DX11 plus pre GTX 1060 a tu je to oveľa viac. No dobre no. A GTX 1060 Gaming X je v skvelej cenovej relácii. 350+€ je dobrá cena no.
21.7.2016 00:22:41   202.73.206.xxx 191
Souhlas. Je smutne, ze v momente, kdy prestali vychazet testy na Extra, tak je treba chodit do zahranici.
21.7.2016 05:39:48   94.112.133.xxx 27
smutné je jen to, že nedokážeš rozlišit, který zahraniční web hraje pro kterou stranu ... na žádném ze seriozních nestanných webů zatím testy na doom pod Vulkanem nebyly ...ale těch keců kolem toho je nespočet ...
21.7.2016 07:02:29   202.73.206.xxx 32
Opravdu? A jak ty poznas zahranicni "seriozni" web?
To by mne teda fakt zajimalo
21.7.2016 08:47:43   94.112.133.xxx 04
stačí si projít diskuze ... po kurzu angličtiny
21.7.2016 09:00:58   94.112.133.xxx 04
podívej se třeba na "gamersnexus" net, testy Talos principle Vulkan vs dx11 ... nvidie má propad pod vulkanem, ale rx má totální propad pod vulkanem, pak až to nějak vyřeší, možná, přes ovladače, budou weby plné blábolů o tom, jak to amd krásně všem nandává, jaký obrovský přínos maj as a kde co ... teď jsou všichni zticha, nebo to podle amd není seriozní web ...
21.7.2016 10:53:39   182.48.159.xxx 30
A co to ma prosim te spolecneho s testama Vulkanu pro Doom?
Co je to Talos principle? Nejaka hra, o ktere jsem poprve slysel az tady. Doom je hra, kterou zna snad kazdy a je to dneska hit, ktery se prodaava/prodal v milionech kopii. Samozrejme, ze je pro ctenare a redakci zajimavejsi testovat toto.
Srovnavas veci, ktere se srovnavat nedaji a delat z toho uplne mylny nazor o tom, ze web, ktery publikoval test pod Vulcanem neni seriozni.
Podle mne si na nekterych z tech webech ani v zivote nebyl, natoz aby jsi tam neco cetl, ale mas v tom jasno..jsou neseriozni..hmmm.. ;)
21.7.2016 11:01:58   94.112.133.xxx 04
Talos není nic, chci jen poukázat, že 70% problémů pod vulkanem dělají drivery ... nic víc, nic méně ...
21.7.2016 11:04:24   94.112.133.xxx 12
a k tomu tvému dovětku ... proběhl jsem asi 30 serverů s testy se seznamu na videocardz a že jich je tam spousta ... německé, francouzské, dokonce jsem se trápil na Japonském ... problém této diskuze je, že nejde editovat, pak kvůli jednomu problému, který byl zřejmě nedopatřením, se tady budeme dohadopvat o věcech, které ve skutečnosti žádným problémem nejsou ... neřešme tyhle žabo-myší války ...
21.7.2016 01:52:39   78.102.222.xxx 131
Nic proti, ale pro mě docela zbytečný test, otevřel jsem ho jenom kvůli tomu, abych se dočetl něco o výkonu přetaktované 1060ky, kde díky super naddimenzovanému chlazení má k tomu tahle MSI verze nejlepší předpoklady. Bohužel ani slovo...závěr testu = tahle verze je o cca 3% výkonnější než referenčka. Super zjištění, ale to snad odhadne i laik jen podle ceny, že se někde ty 2 tisíce navíc musí projevit a vidí v parametrech vyšší čísílka .
Budete se tomuto někdo věnovat, třeba jako p. Obermaier u 1080ky? Zajímalo by mě, kam se 1060ka na taktech 2000+/9000+ umístí ve vašich grafech, jestli se třeba alespoň přiblíží k 980Ti Strix a jestli alespoň vyrovná nějakou slušnou nereferenční 980tku.
Jo já vím, můžu se podívat na zahraniční weby, ale tam se dost špatně odlišuje v těch výslených grafech, jestli to jsou výsledky referenčky nebo nereferenčky...tady na pct jsou alespoň konkrétně pojmenované tak si člověk může udělat obrázek.
Peace
21.7.2016 05:45:46   94.112.133.xxx 52
pokud se nedokážeš probrat grafy na zahraničních webech a zjistit relevantní informace, pak tu kartu stejně odpálíš a může ti to být jedno ... karta jde zvednout na frekvence přes 2GHz, ale výkonnostní přínos je menší, než frekvenční, karta škáluje asi 60% a asi nestojí za to upéct kartu kvůli 6% výkonu ... Karta pokud nemá problém, sama běží na vyšších, než udávaných taktech...
21.7.2016 09:32:33   78.102.222.xxx 21
Upečení bych se fakt nebál, s tím jak ta karta kulový žere tak bez zvedání napětí (který pascal nerad) to ten chladič ani nepocítí...ale je fakt, že výkonostní nárůst nění nijak enormní...
Ještě by mohly spadnout ceny 980Ti, vyjít konečně nereferenčky 480 a bude to fajn léto
21.7.2016 16:41:46   194.213.198.xxx 11
tak GP104 jsou taktovatelné na +-2050MHz, víc když člověk vyhraje silicon loterii.

GP106 jsou obecně na +-2100MHz.

Procentuální OC je nutné počítat z reálného boostu což je asi to čím se od sebe ty karty budou lišit nejvíce. Dobře chlazený pascal dokáže boostit k 1900MHz v default nastavení. Prostor pro OC je u dobře chlazené karty lehce přes 10% dle kusu. Od hůře chlazené karty jde očekávat při stejném OC o něco vyšší procenta protože v základu boostí méně. Nejvíc to hraje roli u FE 1080 a nejspíš i u Turba od Asusu nebo Aero od MSI kde jsou de facto staré ref. chladiče. Proto taky ty nereferenční OC edice u 1060 přinesou jen zanedbatelný posun ve výkonu protože i FE boostí vysoko a rozdíl u OC edice může být třeba jen 100MHz což je cca 5%
21.7.2016 06:23:21   95.105.177.xxx 00
Pekna recenzia len je to zamerane cisto na hry, chyba mi tu nejake porovnanie ako su na tom karty pri editacii videa, upravy foto...Nie kazdy chce GK len na hry
21.7.2016 07:05:06   78.45.23.xxx 1712
Musel jsem reagovat, protože to, co se tu děje mne tahá za oči. Nevidím tu žádnou nestranost ale pouze zaslepení nebo podplacení test na referencni 480ku ve formne aktualizačního souboru, porad se tam něco mění, teď se tam asi dosadily ty výsledky s tdp safe modu ..... Sám pan vágner to v diskuzi přiznal, že nejspíš testoval v úsporném módu. No a to nejhorší, co je přímo podle mne marketing tah je porovnávat nereferenci nvidia v gaming modu a cenou 10k s referenci amd. Pro mne to proste neni profesionální přístup a příjde mi to jako boj PCT vs DDW. Pokud jde o mne, tak ja bych si koupil nereferenci 480 v gaming nebo oc edici, protože je zřejmé že za stejné peníze tu 1060ku v podstatě s přehledem porazí, a právě proto doufám že pak dostane také zlatou enthusiast recommended zlatou hvězdu. Nebo se dozvíme že je to výkon který už tu byl?
21.7.2016 07:24:53   194.228.20.xxx 123
Adam za to nemůže že AMD nedodalo ještě na trh nějaké neref. karty. Pokud jde o safe mod u 480, tak je to blbost AMD, protože se vsadím že 80% BFU kartu bude používat normalně a nenapadne je něco vypínát/zapínat.
21.7.2016 10:46:35   78.45.23.xxx 93
Jak nemůže? 480ku má bůhví jak dlouho, takže její pravý výkon sám moc dobře zná. Nikdo mi nebude trvdit, že pan Vágner si nehrál s kartou na tolik dlouho aby nepoznal, že jede pod své možnosti. Na tož aby ho na to upozorňoval diskutér pod článkem. U hry doom se u api vulkan ani neobtěžuje zmínit, zda to bylo asyng "on" nebo "off". Tipuju že "off", protože "on" se nehodí do krámu pro zelenou nestrannost. Za mne je poslední dobou pct zabředlý v bahně účelné neobjektivity. Těším se na neref. 480 která pojede na stabilním boostu 1350mhz cca. To bude proti té referenci na safe modu cca 30 procent plus, a to sem pak zvedavy která karta bude podle pct lepsi.
21.7.2016 12:25:25   192.168.215.xxx 84
Nemá smysl to tady řešit, ber to tak, že na PCT to vždycky vyjde tak, jak to prezentuje nvidia, a tedy dobře pro ni. ;-) Doporučuju si všimnout, kolik tu je nalezlých nvfans.

Na DDW to zase vychází dobře pro AMD :-)
21.7.2016 16:47:39   194.213.198.xxx 15
Async na pascalech fuguje dobře. A async off v doomu jde? Jedině tak že nastavíte MSAA vyhlazování.

Async běží i v RotTR, tam se ale explicitně dají vypnout v registru, ale AMD má navíc asi 3%, NV asi 2,5%... rozdíl by tak byl na úrovni chyby měření.
21.7.2016 23:06:42   78.45.23.xxx 23
stačí první věta "Async na pascalech fuguje dobře"
dále netřeba rozebírat
21.7.2016 23:30:11   182.48.159.xxx 11
Ale on je redaktor, ne BFU. Kdyz si toho muzou vsimnout jine weby a dokonce mit v grafech ruzne vydledku pro ruzna nastaveni, tak si myslim, ze by to pan Wagner mohl zvladnout taky. Tedy, pokud by chtel.
Uz jsem to tu psal hodnekrat..PCT si sami snizuji verohodnost toho co delaji, tim ze to delaji presne "takto".
21.7.2016 16:45:26   194.213.198.xxx 24
To je test MSI 1060 Gaming ne srovnávací test referenční 1060 a RX480.

O co teda jde, má tu kartu odignorovat, autor nemůže za to že zatím jinou RX480 k testování nemá
21.7.2016 23:09:18   78.45.23.xxx 00
Pokud se podívám na testy ve hrách, tak je tam pouze zmíněná 1060 a 480 ..... pokud vidíte jiné karty v grafu, tak vám popřeju hodně štěstí do budoucna ....
21.7.2016 07:22:46   194.228.20.xxx 21
Adame neplánujete testovat Zotac 1070 AMP Extreme? Vypadá to na super kartu.

Možná by nebylo špatné mít někdě napsané co se momentalně testuje...
21.7.2016 07:53:39   37.188.141.xxx 32
Chápu, že nějak testovat musíte, ale jak tu psal někdo výše, nešlo by tu middle-end kartu hodit na nějaký middle-end procesor ať to vidíme v akci na "našem" stroji? (tzn. i konkurenční karty)
Přecijen kdo jde po takové kartě, tak ji nebude provozovat na procesoru za 23K, takže vidět jak bude nebo nebude šlapat na něčem levnějším by bylo přínosnější.
21.7.2016 08:09:01   182.48.159.xxx 40
Tady to mate na testu 4 her s i5 2500k VS i7 6700K@4,5gGhz
I proti tak silne pretakovane 6700K je to az na jednu hru plichta..
https://www.computerbase.de/2016-07/geforce-gtx-1060-test/4/#diagramm-anno-2205-1920-1080-intel-core-i5-2500k
21.7.2016 08:10:52   37.188.141.xxx 10
super díky, sice jsem hledal, ale očividně málo
21.7.2016 08:09:24   194.228.20.xxx 11
Ptal jsem se již i jinde. Nevíte, jestli se neplánuje dávat nějaká hra zdarma k serii 10x0? Za poslední 2 roky jsem kupoval 3x serii 9x0 a vždy mi hra utekla třeba o týden, jednou i o den...
21.7.2016 16:51:37   194.213.198.xxx 12
Hry jsou marketingový nástroj k podpoře prodeje. Myslíte že NV potřebuje potřebuje podpořit prodej nedostatkového zboží?
21.7.2016 08:34:12   83.208.27.xxx 92
https://m.reddit.com/r/Amd/comments/4tum2s/sapphire_rx_480_nitro_benchmarks_crysis_3_w3_gta/

Slabina Pascalu (neškálování výkonu s frekvencí) , OC GTX1060= výkonově cca OC RX 480
21.7.2016 09:12:20   94.112.133.xxx 27
budeme psát taky o amd? sice škáluje dobře, ale taktovat nejde ... to je asi plus ...
21.7.2016 22:10:50   85.132.193.xxx 13
Tak to asi neumíš číst z grafu...
Evidenteně taktovat jde, jak AMD, tak nVidia.
Nebo co si mám představit pod těma 1420MHz u AMD??? Takže si trochu mimo.
nVidia jde taky parádně přetaktovat, k 2,1 GHz je super výsledek
21.7.2016 17:03:52   194.213.198.xxx 12
A znáte skutečnou frekvenci před a po OC? A teď ne tu maximální ale průměr z celého běhu testu? Od toho by se mělo odvozovat o kolik kartu přetaktuji. Bohužel často se počítá od uváděného boostu, nikoli reálného a ten se u 1060 liší dost výrazně


V tomto směru jsou dobré recenze TechPowerUp bohužel tady ale uvádějí jen max frekvenci před OC, nikoli průměrnou, takže nárust výkonu je typicky o dost vyšší než OC

viz: https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/29.html

Ve zmíněné recenzi Founders z 1911 na 2101MHz - 10% a výkon o 14% vyšší - tady používají jen BF3.

A MSI gaming tady: https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1060_Gaming_X/27.html

OC z 1974 na 2139MHz - 8%, výkon o 15% vyšší.
21.7.2016 08:44:45   5.178.54.xxx 40
Adam,
opat mi chyba overclocking karty ... Inac super karta, ale ta cena.
21.7.2016 09:13:42   94.112.133.xxx 58
to ti opravdu chybět nemusí ... chceš vyšší výkon? Kup silnější kartu ... taktování je dobré snad jen pro to ukázat, kdo má většího ...
21.7.2016 14:25:48   90.176.40.xxx 51
Tak jsem si domluvil s MSI, že mi tady tu kartu ještě přes víkend nechají, takže to vezmu trochu podrobněji a udělám samostatný článek s OC founders edition + OC GTX 1060 Gaming X+ OC GTX 1070 Gaming X.
21.7.2016 17:06:40   194.213.198.xxx 02
Doporučuji sledovat průměrné takty a od nich počítat OC,

Taky bych doporučil vyzkoušet ty karty jen s max power a temp limitem bez dalšího taktování, na 1080 to dělá dost výrazný rozdíl.
21.7.2016 18:17:35   90.176.40.xxx 01
To je celkem zbytečné doporučení, když už mi na to taktování zbude čas, tak už to v podstatě nedělám jinak.

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/40435-asus-strix-geforce-gtx-980-ti-a-strix-r9-390-s-dcu-iii-v-testu?start=24

Všiml jsem si, že někteří frajeři "přetaktují grafiku na 1,45 GHz" tím, že nastaví offsetem 1,45 GHz a říkají tomu, že grafika jede na 1,45 GHz, i když jim v reálu jede na 1,35 GHz.
21.7.2016 09:30:36   193.179.215.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.7.2016 11:08:45   94.112.133.xxx 02
důvod se vždycky najde
21.7.2016 11:56:36   77.247.224.xxx 02
To tiez musim mat!
21.7.2016 11:57:13   81.201.63.xxx 21
Noo.. tak aspoň že víme kudy vítr vane jak kdyby se logl OBR na tvůj účet ale jo za 10k luxus, no
21.7.2016 12:01:20   172.20.217.xxx 30
Myslíte pane Vágnere, že otestujete Saphire RX 480 Nitro + VS MSI GTX Gaming X včetně OC? Podle toho co čtu na zahraničních webech je to rovnocený soupeř. Určitě by souboj těchto karet byl mnohem zajímavější než proti referenční RX480.
21.7.2016 12:17:54   90.176.40.xxx 31
Jako RX 480 Gaming X? Od Sapphire mám kartu domluvenou, ale přede mnou ji ještě má dostat někdo... nevím kdo, protože když se to řešilo (to bylo ještě než Sapphire poodložil rozesílání vzorků Nitro), tak jsem jim nemohl slíbit, že to zvládnu otestovat za pár dní po tom, co dorazí, protože na stejnou dobu už jsem naplánované testování GTX 1060, v tu dobu ještě před NDA (a karty, jejichž recenze lze vydat s uvedením, mají vždycky vyšší prioritu)
21.7.2016 12:41:55   172.20.217.xxx 20
Jako Saphire RX 480 Nitro proti MSI 1060 GTX Gaming X... Paráda tak na to se těším jak dopadne výsledek včetně OC.
21.7.2016 15:07:26   92.52.23.xxx 34
tak a teraz úprimne kolky z vas presli na Win 10 a odporucate? alebo nie mam totizto dilema ci ist z 7 na 10 alebo sa na to vykaslat
21.7.2016 17:36:33   94.113.120.xxx 20
Je to jen Win 8 s jinou nabídkou Start. Automaticky předpokládám, že uživatelé, kteří dosud nepřešli, tak prostě Win 8 nesnášeli, a proto jim to nemohu doporučit.
21.7.2016 18:49:49   90.176.40.xxx 20
Já bych řekl, že je desítka vzdorovitější a svéhlavější, vysloveně drzá, a ještě svině inteligentní. Mám vlevo primární monitor, uprostřed sekundár, v něm jsem měl v okně puštěné WOT, a normálně mi to právě ten WOT uprostřed hry překrylo frameless oknem s hláškou dožadující se aktualizace (dokonce snad always on top, nešlo to snad ani shodit na pozadí nebo přetáhnout, tak jsem to musel chtě něchtě potvrdit)
21.7.2016 19:00:19   178.40.66.xxx 21
Ja len tak zo zvedavosti som si tu W10 nainstaloval pred vcerom. Starsie hry ako UT2004 nefunguju, kresliaci program 2009 nefunguje a kopec dalsich veci, vyhody no neprisiel som ani na jednu co funguje, tak ide ako pod W7. Takze uz pomali planujem format a navrat k W7. Videl som, skusil som a kaslem na W10, mozno o par rokov ked to doladia.
21.7.2016 21:00:53   94.113.120.xxx 11
Pokud některé programy nefungují, tak doporučuji kontaktovat jejich výrobce. Často se jedná pouze o nějaké nastavení. Vzhledem k mohutnému vývoji patří Windows k nejlepšímu OS ve zpětné kompatibilitě vůbec.

Tady to je diskuze o grafické kartě, takže výhoda pro hráče je DX12. Jinak nic vysloveně zásadního.
21.7.2016 20:29:25   94.113.120.xxx 00
Ve výchozím nastavení W10 i 8 provádí aktualizace (včetně upozornění) pouze při vypínání počítače. Asi jste změnil výchozí (automatické) nastavení na upozornění na restart.
21.7.2016 23:05:26   94.136.144.xxx 03
Win 10 je vychcaný a nič moc. Zbytočné procesy, inštalácia aktualizácií prebieha tak že sa zariadenie začne extrémne sekať a vypne sa, Stále otravuje nejakými zbytočnostami, win gaming panel je otravý a nedá sa ho zbaviť dovtedy dokedy nekliknete tie tlačítka ktoré chce, dosť často je nestabilný, vyhľadávanie programov je zasekané, nepodporuje roztiahnute rozlíšenie 4:3 v hrách (ale tak na catalyst ovládačoch áno, čo som prekvapený) a keď je nejaká aktualizácia otravuje stále, často mi zapne letový režim ale tak to sa mi deje až po poslednej aktualizácii. Pri prechode ma nasralo iba to 4:3 s blackbarmi ale teraz si Mrkvosoft v mojom pc robí čo chce.
21.7.2016 19:02:38   79.141.242.xxx 40
Nyní jsem vyzkoušel levnou GTX 1060 DUAL od Palit ( podobné jako Gainward za 7600,- ), nečekal jsem super provedení, ale poměrně spokojenost. Teploty na podobné úrovni jako reference ( 75°C), ale hlučnost nízká a pokud jsou ve skříni ještě jiné ventilátory, ani grafiku nezaregitrujete. Výkonově je pár % pod GAMING X od MSI, ale objektivně hodně málo lidí dá přednost MSI GAMING X nebo jiné drahé verzi, protože tam není rozumný důvod proč připlácet takovou dardu. Jestli tedy není dotýčný na blikátka... 500,- možná v pohodě, 1000,- pokud přimhouřím oči a nemám kam dát peníze jinam, ale více je to mrháním peněz a okrádání se na jiných věcech. Raději si kupte SSD nebo další SSD na více her, u nového PC lepší CPU.
22.7.2016 14:45:58   193.179.215.xxx 00
funguje MSI Afterburner na Palite? ten sw od Palitu je otrasny
21.7.2016 21:25:32   194.228.11.xxx 00
Jak jsi nakousl adaptivní vs optimální, které používáš ty? Přemýšlím nad tím, zkoušel jsem teď při hraní (zrovna hraju Mad Maxe, takže ne moc náročná hra) chvíli hrát s tím a chvíli s tím a nezaregistroval jsem rozdíl ...
22.7.2016 16:34:07   194.213.198.xxx 00
osobně do tohohle nastavení nešahám. Na 980 jsem typicky míval adaptivní, teď vidím všude optimální. Nevím zda se něco změnilo mezi kartama nebo verzema ovladačů.

U leteckých simulátorů hodně lidi nastavují dost detailně nastavení grafiky, hlavně se tím vylepšuje AF, vyhlazování - můj často zmiňovaný SGSSAA který jde nastavit jen explicitně v driveru a pouze přes neoficiální utilitu - ofiko NV nepodporuje, ale na žádosti hráčů ponechali, ono to umí na FHD zesměšnit i tu 1080.

Hojně všichni doporučují zapínat max. výkon, ale dritivá většina lidí papuškuje zažité mýty. Například že v NV Inspectoru nastavovali věci které ovlivní jen openGL (optimalizace pro single/multi monitor, thread safe...) přitom ten simulátor běží pod DX a i u toho OpenGL se doporučuje měnit ty nasatavení jen pokud default dělá problémy.

Z tohoto důvodu poradím jediné, vyzkoušej sám, monitoruj chování karty - takty, spotřebu (% z TDP), sleduj vliv na tvůj herní zážitek.

A dle toho se rozhodni co ti vyhovuje nejlépe. Určitě poznáš rozdíl, pokud nastavíš maximální výkon a potom adaptive nebo optimální. Nějakou hru/aplikaci co má nějaké jednoduché menu (žádné overlay přes lokaci atp.), grafika v max. režimu bude i v tomhle držet vysoké takty. V jiných režimech by měla padnout na frekvence běžné pro plochu.
22.7.2016 00:15:43   89.103.183.xxx 23
Sice mě hraní na PC a vůbec grafiky nezajímají, ale to je nejdebilnější skladba hra ever. Jde vidět, že to dělají Češi, jinde ve světě by si takový amaterismus nedovolili. Jako dělat průměry na x let starém AvP či Bioshocku, který navíc fungoval na všem. OMFG, tohle se mi zdá.
22.7.2016 16:40:57   194.213.198.xxx 00
Máte tady dvě části - nové a staré hry. Nových je pár, to by šlo zlepšit ale nepotřebuji znát testy z 20-30 her abych si udělal obrázek o výkonu. Stačí mi pár, ideálně těch nejčastěji hraných.

Ono tady třeba teď hodně jede Doom a Vulkan na AMD, ale na světě jsou 3 vulkan hry a o dvou se nic nepíše. V Dota 2 NV i AMD běží pod Vulkanem stejně Talos Principle pro jistotu na všem běží naprosto otřesně a jediný přínos Vulcanu je že to běží na Linuxech a SteamOS.

Byl tady požadavek na testy se slabšími CPU, to jsem sice odmítl, protože to neukáže potenciál karty, ale je fakt že by se lidi mohli divit.

Příklad ten Doom a Vulkan. Na 6700k@4.5GHz RX480 předežene 1060 o 20 porcent, když se mu dá stará i5 první generace na 2.7GHz - což někdo stále může považovat za dostačující do levnější sestavy kde karty jako 480 a 1060 míří. - výsledek je že NV zůstane tam kde je, ale RX480 oproti 20% vedení asi 15% na 1060 ztrácí. Majitel ještě stále oblíbených X4 955 zjistí že jeho RX480 ve Vulkanu na 1060 ztrácí 20%

viz: http://i.imgur.com/Pg4xTmn.png
24.7.2016 00:05:49   91.127.174.xxx 00
Na i5 6600k (Skylake) s 16 GB DDR4 RAM, ref. AMD RX 480 8GB, OS Win 10 64bit mi ide DOOM (1080p - Ultra/Nightmare // Vulkan API) pri "statickej scene" 120-140 FPS ..a pri akcii 70-90 FPS ...tak nech mi pan redaktor a.k.a. zeleny mozog vysvetli tie FPS v teste ....btw, 10 rokov som pouzival nVidiu takze nie som zaujaty voci znacke ;)
24.7.2016 02:00:25   89.177.15.xxx 11
asi ne když u tohoto dosti drahého modelu není uvedeno to hlavní - možnosti přetaktování
24.7.2016 16:39:16   90.181.90.xxx 00
Podle meho slusna karta, ale cena je trochu mimo. Verim tomu, ze karta pujde po pocatecnim "silenstvi" geeku dolu (stejne jako jine zbozi v jinych odvetvich).
A taky potreba nezapominat, ze mame ted euro tak minimalne o 2 koruny vys (a relne spis jeste vice), nez by melo byt.
To uz by kluci v CNB mohli taky utnout....
24.7.2016 18:38:45   90.181.90.xxx 00
Podle meho slusna karta, ale cena je trochu mimo. Verim tomu, ze karta pujde po pocatecnim "silenstvi" geeku dolu (stejne jako jine zbozi v jinych odvetvich).
A taky potreba nezapominat, ze mame ted euro tak minimalne o 2 koruny vys (a relne spis jeste vice), nez by melo byt.
To uz by kluci v CNB mohli taky utnout....
29.7.2016 03:34:44   5.102.48.xxx 10
dobrej fake,prej 1440p u doomu jen 38-48fps aha 480x ktera je o par procent slabší jak 390 ma dat minimalně tak 65fps když ja se svoji 390 dam na 3200-1800p prumerně 75fpsDDtakže tenhle test opet zaměřen na nepravdivejch udaju,nebo ten kdo to testoval neumi nic jen vymejšlet čiselkaDD

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

83 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.