Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží
Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží
autor: Adam Vágner , publikováno 7.4.2016
Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží

Otestovali jsme jeden z nejlevnějších modelů GTX 950, který u nás můžete pořídit – GTX950-OC-2GD. A je to ideální karta pro spořivější hráče. Nabízí přívětivou cenu, vynikající poměr cena/výkon, dobré provozní vlastnosti i nějakou tu rezervu pro přetaktování. A jako bonus k tomu všemu se za ni nebudete muset stydět ani s prosklenou skříní, spíše naopak.


Provedení karty působí vedle klasických černo-červených, černo-modrých, černo-oranžových anebo černočerných chladičů velmi uhrančivě. Pokud jste majitelem skříně s černými interiérem a uvnitř máte v současnosti modní černo-bílé desky, je podobná grafika v podstatě povinností. Je to nezvyk, a možná i proto vypadá lesklý bílý kryt chladiče zajímavěji než letitá klasika.

Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží

Karta si i přes nižší papírové takty drží pěkné a oproti referenčním taktům i celkem vysoké pracovní frekvence. Je sice o něco pomalejší než špičkové modely, ale rozdíl není nijak dramatický a i kdyby vás to trápilo, je to otázka pár klepnutí myší. Nějaké rezervy pro přetaktování ještě zbývají – při taktování se začnete s GPU Boost přetahovat o maximální dosažený takt někde kolem 1450 MHZ.

Pokud jste si proklepali grafy provozních vlastností, máte jasno, pokud ne, tak aspoň stručné shrnutí. Bez zátěže je karta i přesto, že ventilátory běží, krásně tichá, takže vás nebude trápit ani v tichých sestavách. V zátěži je hlučnost naopak znatelně vyšší, takže se bílá GTX 950 nedá označit za tichou, ale nedá se říct, že by nějak výrazně rušila. Chladič má ještě rezervu pro manuální snížení otáček, takže když si s ním pohrajete, můžete otáčky ještě stáhnout a hlučnost snížit.Nečekejte ale zázraky, pasiv je sice velký, ale s malou plochou žeber a bez heatpipe.

V běžném počítači sestaveném z komponent nižší a střední třídy vás hluk karty trápit nebude, pokud jste ale za odhlučňování sestavy utratili majlant, ty čtyři stovky na chladiči bych už nešetřil a připlatil na lepší model – špičkové GTX 950 jsou prakticky neslyšné i v zátěži, což se o této kartě říct nedá.

Mnoho lidí ale stejně nejvíc slyší na cenu a poměr cena/výkon, a obojí je u této karty parádní.

Asus GTX 950 (Asus GTX950-OC-2GD)
KLADY Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží ZÁPORY
skromným jedincům bude na hraní v plném HD rozlišení stále stačit v zátěži ji uslyšíte, ale příliš neruší
nízká spotřeba 2 GB paměti vás občas donutí snížit rozlišení textur
bez zátěže tichá, v zátěži nepříliš hlučná  
atraktivní vzhled  
vynikající poměr cena/výkon  
zbývá rezerva pro přetaktování  
Orientační cena s DPH: 3900 Kč
Asus GeForce GTX 950: se super cenou a luxusní vizáží
Asus GTX 950 (Asus GTX950-OC-2GD) za vynikající poměr cena a výkon a provozní vlastnosti
 
 

Graf ceny produktu Asus GTX950-OC-2GD5 poskytuje server Heureka.cz



Tagy: asus  gtx 950  nvidia  geforce  GTX950-OC-2GD  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.4.2016 16:24:51   94.125.216.xxx 3359
vaše testované hry sů k smíchu!
7.4.2016 16:41:32   90.176.40.xxx 4818
Jo, to už jsem slyšel. Pod každým článkem. Není zapotřebí to pořád opakovat, důvod jsem psal xkrát. Pokud chcete vědět, jaký výkon má GeForce GTX 950 v deseti nových hrách, běžte si na jakýkoliv jiný test, tohle je primárně o srovnání vlastností s jinými GTX 950 a na to stačí uvedené hry více než bohatě. V podstatě by tam ty hry ani nemusely být rozepsané, stačil by průměr (a já bych měl svatý klid).
7.4.2016 17:31:37   185.99.176.xxx 40
Ale hlučnost máte dobře, měřím to teda mobilní aplikací, když to strčím až ke kartě v zátěži, tak cca 42 dB, metr od PC 20dBi ("hluk" pozadí a nebo spíš citlovost mikrofonu, prostě nulový hluk). U PC mám metr od toho hlavu, když byl na linu, byl slyšet, když jsem pod to dal huňatý koberec, tak krásně tichoučko.
7.4.2016 20:58:24   37.221.242.xxx 181
Nevim, já většinou koukám jen na Crysis 3 a mám jasno. Spíš než hru samotnou už řeším jen Engine a to je Crysis=Cryengine, Battlefield=Frostbite, Bioshock=Unreal Engine. A z toho už si člověk nějakou představu udělá. Nejde Benchmarkovat každou hru.
7.4.2016 17:43:27   212.79.110.xxx 1914
Jasně, takže kolik originálek nebo kolik litrů na nové redakci zašleš? Hádám, že ani jednu. Takže buď sem dej svá měření s nejnovějšími tituly nebo do diskuze nepiš své impertinentní výkřiky.
7.4.2016 16:28:24   188.175.16.xxx 1723
Děsivě nezajímavá karta.
7.4.2016 16:32:35   90.176.40.xxx 137
Jak pro koho, v obchodech se, co se prodejnosti týká, vydrápala za tu krátkou chvíli dost vysoko.
7.4.2016 16:33:48   188.175.16.xxx 919
Fakt mě nezaujala ani cenou - totálně plonková...
7.4.2016 16:36:52   213.220.203.xxx 115
ma zaujala, 1:1
7.4.2016 16:43:18   188.175.16.xxx 86
Proti gustu, nebudu ti to brát...
7.4.2016 16:45:00   185.99.176.xxx 59
Tenhle zázrak mám měsíc doma, za 3950. Bohužel jsem promeškal dobu, kdy to údajně snad bylo někde v akci za 3500Kč.

Jinak výkon slušný, přetaktované to má kolem 11-12 Mhashů na coinotronu (zasvěcení vědí). Výkon ve hrách na FHD taky víc než dostačující, ale ono hrát se dá tak to cs go, to je stejně CPU limited, pak nějaký ty MMO, ty jsou zrovna tak hlavně o CPU, no, možná se ještě podívám na dudy lary croft, to je tak maximum, co jsem ochotnej z neokoridorovek přetrpět.
7.4.2016 16:46:05   188.175.16.xxx 714
Za 3500,- bych se na ni díval jinak...
7.4.2016 16:52:58   185.99.176.xxx 73
Tak já už jí mám nyní za 2900 a cena stále klesá Ale kdybych ji měl za těch 3500 což bylo někdy na přelomu roku nějaká akce, tak už jí touhle dobou mám zadarmo... To je logika co...

A ještě jedna věc - jak jste tu kartu taktovali??? Já jí mám na 1453/7800Mhz a běží stabilně už 20 dní v kuse na plný kotel. TDP navýšeno o 20 procent, ale využívá jen 106-107 procent ze 120, napětí default. Spotřeba samotné karty ve wattech je +- cca rovná procentům.
Při 1503/8000MHz mi už mrcha občas po hodině spadla na čtvrtinu a do restartu aplikace nechtěla běžet naplno, neřešil jsem, jestli nestíhala pamě%ť nebo jádro, prostě jsem o trochu ubral a je to rock stable. Ale asi to dělala paměť, protože nepomohlo ani přidat voltáž o pár desítek mV.
7.4.2016 17:17:37   185.99.176.xxx 63
Kdo by se chtěl přesvědčit, tak zde

http://s23.postimg.org/am9cvo9pn/GTX950_1450et7800_Mhz_vykon.jpg
http://s23.postimg.org/it5y0zp63/GTX950_1450et7800_Mhz_vykon_utilita.j pg

P. S. efektivita v Mhashích na poolu (cca 11) je vždy nižší než v PC, kde to vychází někde kolem 12, protože každou minutu se těžba na chvíli přeruší + neefektivita přenosu dat na pool (u tohoto je zrovna naštěstí skoro nulová). Každopádně GTX960 ve stocku udělá 11Mhashů v PC, takže tahle 950 jde přetaktovat na výkon 960, která má ve stocku nižší takty jádra, o fous vyšší takty pamětí, ale pomáhá si větším množstvím SP, takže 950 ji dotáhne až po razantním OC, ROP mají obě karty stejně. TDP samozřejmě tam, kde OC 950 končí, tak 960 začíná (má narozdíl o 950 120W TDP v základu, 950 má 95W nebo 90W ve stocku a zvýšit jde někam k cca 110W).

P. P. S. - netuší někdo, který takt je pravdivý? V grafu vidím 1526Mhz a v nastavení mám boost 1450Mhz. Netuším, jak jinak ověřit skutečný takt karty, ale ten bych spíš tipoval, že bude ukazovat ten graf a ne hejbátko. Výkon to má celkem brutální, to zase jakože jo.
7.4.2016 17:31:12   217.168.214.xxx 57
Tak jestli ji používáš hlavně na mining tak jsi měl radši koupit nějakej starej radeon.
7.4.2016 17:40:02   185.99.176.xxx 44
To už dávno neplatí, tady někdo zamrz v roce 2013/14, kde na SCRYPT měla nvidie výkon čtvrtinový oproti AMD, starý radeony s 1GB paměti jsou na ETH nepoužitelný a ty s 2+GB jsou co do ceny/výkonu s nvidií takřka nastejno.
7.4.2016 17:44:40   185.99.176.xxx 32
Jenom rozvedu, proč tomu tak je - je to prosté, pro mining je dneska narozdíl od roku 2013/14 potřeba hlavně rychlé paměti, ale stejně je to jen chvilková vlna, jinak je mining od dubna 2014, kdy splaskla kryptobublina, těžce pasé, a je jen náhoda, že ETH jde těžit na grafikách a je zrovna v těžce overhype fázi, takže se těžba celkem vyplatí.
7.4.2016 18:25:55   217.168.214.xxx 22
Tak to sorry, zamrzl jsem možná ještě dřív
19.4.2016 09:12:29   62.209.220.xxx 01
No nevim, ja mam nekolik 280x - kazda me stala cca 4000,- (nektere i se zarukou) a kazda ma vykon ETH 24 MH/s (X11 - 12 MH/s).

V cem je teda lepsi 950?

https://i.imgsafe.org/1557b65.jpg
7.4.2016 21:41:31   31.134.222.xxx 21
Chci se zeptat , když jsou verze 950-tek bez přídavného napájení (tj. 6 pin) , a zapojil bych třeba 2 v SLI , fungovalo by to ? Popřípadě dokázala by ta základní deska dodat dostatek Watů ? Předem dík.
7.4.2016 23:35:03   217.168.213.xxx 41
Jak se píše ve článku, GTX 950 SLI je nesmysl:

"...pro vyšší výkon ve hrách je určitě lepší pořídit výkonnější grafiku než připojovat druhou slabou kartu do SLI."

Kdybyste na tom trval, tak desku s extra konektorem pro napájení grafik.

http://www.vortez.net/contentteller.php?ct=articles&action=file&id=2618
8.4.2016 00:41:24   89.177.15.xxx 21
to se jich vyrojilo tolik ale žádná v low profile provedení aby mohla nahradit LP 7770 a 750Ti....
8.4.2016 00:42:30   89.177.15.xxx 11
pardon, do SFF není 7770 ale pouze 7750 aka 250.
8.4.2016 06:05:22   78.45.119.xxx 52
Otázkou je, jestli není lepší připlatit tisícovku a vzít nejlevnější GTX960, která je výkonem poněkud jinde...:-)
8.4.2016 06:14:42   90.176.40.xxx 60
To už je úděl nižší třídy, u ní vždycky stačí přidat jen pár stovek a člověk dostane něco výrazně výkonnějšího.
8.4.2016 10:55:10   185.99.176.xxx 20
Těch stovek je v průměru 12, smysl to má pro někoho, kdo ten výkon 960 opravdu využije (a nebo využije taktovací potenciál 960). V testu bohužel chybí přetaktování, jak jsem uváděl, v některých případech 950 nataktovaná, co to jde, tak výkon 950 = stock 960, stejně tak TDP limit je 118W OC 950 vs. 120W stock 960. Někde v reálném měření výkonu chybí 950ce OC na 960ku pár procent, někde to je i lehce přes. Rovnice je tedy GTX950OC max >
8.4.2016 10:57:37   185.99.176.xxx 20
Koukám, že je tu hodně strohý limit obsahu - dopíšu to. 950OC max = 960 stock.

Zajímavý test přetaktování u 960tek -
http://techreport.com/review/27806/five-geforce-gtx-960-cards-overclo cked

Všimněte si, že u 960 oproti 950 přetaktováním vzroste výkon jen u jádra, paměti mají karty stejné a končí u 960 stejně jako u 950 někde kolem 8000Mhz (někdy i lehce pod, kus od kusu).
8.4.2016 10:58:39   185.99.176.xxx 20
odkaz má být http://techreport.com/review/27806/five-geforce-gtx-960-cards-overclo cked

je to tu nějaké zabugované, někdy to vkládá nesmyslné znaky :/
8.4.2016 10:58:57   185.99.176.xxx 10
Tak si smažte tu mezeru, zdá se, že feature...
8.4.2016 07:04:58   194.213.41.xxx 23
je to dobrý.. AvP to dá !
8.4.2016 21:22:40   92.52.39.xxx 30
Ako sa dnes hybu karty ako tato v porovnani s Radeon HD7870? Resp. v podobnej cenovej je narast vykonu badatelny?
Mam konkretne GIGABYTE R787OC-2GD, co stala v roku 2012 cca 240 eur.
Dikes.
10.4.2016 20:03:26   81.189.158.xxx 30
Ja som vlani upgradol z 7870 na GTX770. Narast vykonu nie je prilis vyrazny. Myslim, ze na 7870 mozes zatial pokojne fungovat, je to dobra a usporna karta, staci trosku znizit detail v hrach. Keby si ju predal povedzme za 100 eur, musel by si priplatit 140 eur za mensi upgrade, co sa podla mna neoplati. Pokial by si chcel dobry skok, tak by si mal zobrat aspon R9 290/390.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.