Hlavní stránka Hardware Grafické karty Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
autor: Kovač Pavel , publikováno 1.3.2004
Kauza FastWrites a AGP 4x/8x
Čím dál tím víc se množí dotazy jaký vliv na výkon má AGP a FastWrites. Z tohoto důvodu jsme pro Vás připravili menší testík, který vše rozřeší. Někdy FastWrites přináší nestabilitu systému nebo pád 3d aplikací, to samé platí pro AGP 8x. U karet nVidia se tento problém tak často nevyskytuje, bohužel karty ATI (hlavně Radeon 9600 series) tím trpí dnes a denně. Po přečtení článku budete mít (doufám) jasno, jestli se má vůbec cenu zabývat tím, jestli máte či nemáte zapnutý FW a AGP 8x nebo 4x. {mospagebreak title=Fast Writes a AGP}

Fast Writes

Na začátek si dáme trochu teorie, abysme vůbec věděli, k čemu FastWrties (dále jen FW) slouží a jak pracuje. Je to velmi jednoduché, bez FW jsou data přenášena z procesoru přes chipset do operační paměti, pak znovu do chipsetu a teprve pak do jádra grafické kraty. Určitě se Vám zdá tato cesta dosti dlouhá a krkolomná. Právě proto přišlo FW s myšlenkou co nekratší cesty dat z procesoru do jádra grafické karty. Zkrátka a jednoduše vynechali zbytečnou cestu do systémové paměti a data putují jen přes chipset do grafické karty, jak je dobře vidět na následujících schématech.

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

bez FastWrites

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

se zapnutou podporou FastWrites

FW přináší nejen teoreticky rychlější přenos, ale také odlehčuje systémové paměti. Ta může být využita na jiné účely a to má za násldek vyšší výkon celého systému.

Jestě jedna poznámka na závěr. Pokud FW nepodporuje jedno ze zařízení (grafická karta nebo základní deska), není možné jej zapnout.

AGP

Situace kolem AGP je jednodušší. AGP 8x (2100 MB/s) je zkrátka 2x rychlejší než AGP 4x (1000 MB/s). Zde je otázkou zda dokáží dnešní grafické karty využít tak velký datový tok, nebo se spokojí s 1000MB/s. Teď se ohlédneme, jak vlastně AGP pracuje, většina z Vás uržitě zná, přece jen už je to nějaký ten pátek co AGP 8x spatřilo světlo světa. Takže kdo ví, o co jde, může v klidu přeskočit na další kapitolu.

AGP 8x povýšilo i revizi na AGP 3.0. Jeho hlavním přínosem je snížení napětí na 0,8V. Pro přehlednost je tu tabulka shrnující AGP od počátku až po jeho zánik díky PCI-Express.

AGP 1.0 AGP 2.0 AGP 3.0
Signalling 3,3V 1,5V 0,8V
Protocol Pipelined transactions + source synchronous control AGP1.0 + podpora FastWrites AGP 2.0 + drobná vylepšení
Podporované rychlosti 1x 2x 1x 2x 4x 4x 8x
Contctors 3,3V keyed 1,5V keyed, universal 1,5V keyed, universal

A jak AGP vlastně pracuje?

Hlavní funkcí je využití systémové RAM jako paměť pro textury. Samozřejmě je skoro každá systémová paměť pomalejší než paměť grafické karty. Pak je tu omezení propustnosti sběrnice a šířka pamětové sběrnice. Ta u většiny je jen 64-bit (u nForce2 128--bit při použití dvou modulů) a to je na grafiku strašně málo.

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

schéma toku dat při použití systémové paměti pro textury

Zapnutí FW a přepnutí AGP 4x,  8x

Pokud to deska podporuje, lze FW zapínat a vypínat. Většinou tuto položku najdete v "Advanced Bios Features".

Daší podmínkou pro správný běh je mít nainstalované ovladače pro chipset (desku) a samozřejmě pro grafickou kartu. Proto pokud máte problémy s AGP 8x a FW, si toto důkladně překontrolujte, popřípadě stáhněte nové ovladače. Jelikož případy kdy problémy s FW u kartě nVidia jsou ojedinělé, budu se zabývat jen kartami ATI. Ovladače Catalyst pro karty ATI mají implantovanou funkci přepínání FW a AGP přímo v kartě nastavení ovladačů. Ovšem pozor třeba u Omega driveru v. 2522 nebylo možné měnit FW a zůstával stále na "OFF". Naštěstí u oficiálních ovladačů jsem se s tím nesetkal. I ovladače DNA se chovaly zcela korektně. Ještě bych chtěl upozornit na nejnovější DNA ovladače, kterými jsem byl mile překvapen, ať už jde o instalaci (nainstalujete si vše podle vašeho gusta), nebo o funkci ovladačů samotnou. Doporučuji vyzkoušet.

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

záložka SmartGart v ovladačích Catalyst

Pokud máte stále problémy se zapnutím FW nebo AGP může Vám dobře posloužit "skrytá" utilitka Advanced SmartGart, kterou vyvoláte příkazem "C:\%system dir%\system32\atiprbxx.exe /g". Ta skýtá ještě podrobnější nastavení a informace. Panel je také kompletně v češtině, takže není problém se zorientovat i pro neznalé osoby. :-)

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Advanced SmartGart pro pokročílé nastavení

{mospagebreak title=Testy a závěr}

Testy

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Testy vždy ukážou holou pravdu a jakékoli vychvalování "zaručeně převratných funkcí" jde stranou. Tentokrát jsem se rozhodl, že nebudu provádět všechny benchmarky, po shlédnutí výsledků určitě pochopíte proč.

Dnes Vám také přestavím nový vzhled grafů. Po předchozích komplikacích jsem se rozhodl pro celobitmapové. Uvítám jakékoli návrhy na změny.

 

 

Hardware

Procesor AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200)
Základní deska Epox 8RDA3+ rev. 2.1
Paměť 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6)
Pevný disk Maxtor 40GB 6L040J2
Grafické karty
  • Radeon 9700 128MB 256-bit
 

Ovladače, software

Operační systém

Windows XP Professional SP1

DirectX, čipset driver

9.0b, nForce 3.13 WHQL

Ovladače grafické karty

ATi Catalyst 4.1

Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
nVIDIA ChameleonMark
Aquamark 3

Herní testy

Unreal Tournament 2003 v2199
Return to Castle Wolfenstein ET
Comanche 4 Benchmark Demo
Firestarter
X2 The Threat

3dmark 2003

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

3DMark 2003, patch 330

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

První benchmark prozradil mnohé. Výsledky jsou prakticky totožné a kolísají spíš jen na hranici chyb měření.

3dmark 2001

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

3DMark 2001 SE, build 330

Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

I u staršího bratříčka tomu není jinak.

CodeCreatures Benchmark

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
3D Analyze log cc.shader.out.txt

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

nVIDIA ChameleonMark

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

nVIDIA ChameleonMark

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1600x1200x32bit, skin real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz///ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Chameleon mark překvapivě pocítil rychlost AGP, avšak FW mu také nic neříká.

Aquamark 3

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Aquamark 3

Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing)
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Výsledky 33fps ve všech případech už nejsou nijak zarážející.

Unreal Tournament 2003 v2199

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Unreal Tournament 2003 v2199

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping, particles
Nastavení 1600x1200@32bit, official score
Stažení benchmarku spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

No comment :-)

Ještě jsem zkusil jak je tomu v ostatních rozlišeních. A skutečně mě nečekalo žádné překvapení. Výsledky jsou tak stejné, že je zbytečné dělat graf. Použil jsem tedy tabulku.

Flyby:

 

 

1024x768@32

1280x960@32

1600x1200@32

AGP 8x FW OFF 203,8fps 154,8fps 103,8fps
AGP 4x FW OFF 203,4fps 154,3fps 103,7fps

Botmatch:

 

1024x768@32

1280x960@32

1600x1200@32

AGP 8x FW OFF 82,3fps 80,4fps 69,2fps
AGP 4x FW OFF 82,2fps 80,4fps 69,1fps

Return to Castle Wolfenstein ET

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory

Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 1600x1200@32bit, max detail
Návod jak testovat nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar"

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Seriál pokračuje ve zcela stejném duchu.

Comanche 4 Benchmark Demo

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Comanche 4 Benchmark Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping
Nastavení 1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders
Satžení dema http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe
Návod jak testovat Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio
Log z 3Danalyze c4.shader.out.txt

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Firestarter

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

Firestarter Demo

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

X2 The Threat

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

 

Verze

X2 The Threat

Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog
Nastavení max detaily, 1600x1200@32bit
Satžení dema http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip
Návod jak testovat Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START.

Kauza FastWrites a AGP 4x/8x

Situace je zde zcela stejná jako v předchozích případech. Ani Stencilové stíny nejsou závislé na propustnosti.

Závěr

No co říci závěrem? Asi to, že FW není to, co kdysi nVidia propagovala u své GeForce 2 GTS, jako převratnou funkci. FW se na výkonu nijak neprojevuje. A s AGP 8x je tomu podobně. Datový tok 1000MB/s u AGP 4x je dostačující a dvojnásobek nepřináší žádnou zásadní výhodu. Z toho plyne, že je úplně jedno, jestli deska podporuje FW a AGP 8x nebo ne. Nemusíte také zoufat, když kvůli kompatibilitě vypínáte FW.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.3.2004 01:00:52   0.0.0.xxx 15
Prvni lesbičky
1.3.2004 01:12:46   0.0.0.xxx 33
opravte si u popisu hardware popis Radeonu 9700...je to 256bit a ne 128bit
1.3.2004 06:11:15   0.0.0.xxx 43
Diky za upozorneni... opraveno.
1.3.2004 06:15:39   0.0.0.xxx 44
A co sideband nebo co to vlastne je ten byste taky mohly skusit ten ma taky velkej vliv na vykon :-) A AGP 2x/4x tak uz to dela nekdy i par procent :-D
1.3.2004 06:51:31   0.0.0.xxx 35
Ahoj, trochu OT ale týká se to též nastavení BIOSu. Vím že zdvihá výkon nastaveni Bank Interleave na 4x u VIA chipsetů. Nemáte někdo vyzkoušené, zda je nějaký citelný nárůst, pokud toto nastavení použiju v případě zaplnění dvou slotů DDR SDRAM, např. 2x256MB místo 1x512MB?

Díkes MaD
1.3.2004 07:02:11   0.0.0.xxx 44
Ahoj, ono ten Bank Interleave nesúvisí s tým, koľko máš osadených DIMM pozícií, ako sa mylne domnievaš. Závisí to od toho, ako je DIMM usporiadaný. To znamená, že na jednom DIMM môžeš mať viac baniek (usporiadanie pamätí). To znamená, že Bank Interleave môžeš skúsiť zapnúť aj s jedným DIMMom.
1.3.2004 07:06:46   0.0.0.xxx 43
Ono to s tým nefunkčným Fastwrites a AGP 8x s ATi kartami je také nejenoznačné. Najviac problémov má čipset VIA KT400 a KT600 (ale aj niektoré Intel), ale je to závislé od výrobcu mainboardu a videokarty. Napr. na mainboarde Abit KV7 s čipsetom VIA KT600 som s Radeonom 9600 musel prepnúť na AGP 4x. Ale na mainboarde ECS s VIA KT400 + Radeon 9600 od Manli to išlo bez problémov aj so zapnutým Fast Writes. Nuž a teraz mi povedzete, ktorý mainboard by mal byť papierovo kvalitnejší.
Súhlasím s autorom, že ak ste nútení prepnúť na AGP 4x, nie je to žiadna tragédia, lebo dnešné hry nevyužívajú poriadne ani AGP 4x.
1.3.2004 07:08:09   0.0.0.xxx 44
u tabulek výsledků testu Flyby je uvedeno v popisu vždy jen FW OFF :-). Jinak velmi zajímavé téma. Díky.
1.3.2004 08:40:05   0.0.0.xxx 44
Dik za clanek, zas je videt, co dokaze marketing. Ale procist se tim az do konce je docela utrpeni. Cetli jste si to po sobe vubec? Na zamenu i/y uz si pomalu zvykam ("ovladace chodili"), ale tech preklepu je docela huste a sutereni pouzivanich erotickych termitu vypada kosmicky (ty Catalysty maj prepinani FW implantovany nebo implementovany?).
1.3.2004 08:50:00   0.0.0.xxx 44
To už je fakt moc:
Chybějící interpunkce snad na všech možných místech, "rozhřeší" místo "rozřeší", "systámu" - to je jen z upoutávky na článek. Děs
1.3.2004 08:57:05   0.0.0.xxx 44
moc mneto potetiso protoze sem si na mou starou sumku (abit i815ep,1.5Ghz celeron) kupil MSI GF FX 5900sp agp8x
a samozrejmne 8x zapnout nemuzu tak ted su uplne klidny dys vidim ze rozdil mezi 4,8X prakticky neni
1.3.2004 09:03:07   0.0.0.xxx 34
Tu FX5900 SP jsi kouil dobre, jednak je velmi vykonna - na to, za kolik se prodava, a pak, az si koupis novou desku tak:
1./ Ano, je to jen marketing - AGP 8x - nepoznas zadny narust vykonu
2./ Ne - nemuze to slouzit jednomu nebo druhemu vyrobci k omlouvani nekompatibity jeho vyrobku...
1.3.2004 09:16:26   0.0.0.xxx 43
Vím, že to jsem nepatří, ale chtěl bych se zeptat autora článku, jestli by nebyl tak laskav a neuvedl název popř. adresu skinu, který použil při testovaní. Moc se mi líbí Děkuji.
1.3.2004 09:47:09   0.0.0.xxx 44
Myslím si, že článek pouze (do/u)kázal, že dnešní 3D aplikace nejsou schopny zatížit poměrně výkonnou část mezi paměťmi, čipsetem a grafickým procesorem tak, aby se rozdíl mezi AGP 4x/8x a FW a bez FW projevil.
1.3.2004 10:30:07   0.0.0.xxx 44
No pockat, ak som spravne pochopil, tak zapnuty fastwrite pomaha zrychlit presun udajov do pamate grafickej karty. Ale najviac udajov su textury. Lenze ak ma grafika obrovske mnozstvo pamate, tak sa textury nahraju raz a potom o nic uz nejde.
Druha vec, ak su pamate dostatocne rychle, zmena sa pri testovani neprejavi.
Cize podla mna, spravne by sa malo testovat takto:
a) zabezpecime si system, kde su pomale pamate, napriklad take SDRAM by postacovali (imho).
b) zabezpecime si , aby pamat grafickej karty bola mensia, povedzme realne asi to bude tych 32MB.
c) zatazime pamatovu zbenicu, napriklad kratkym programcekom, ktory bude neustale v pamati presuvat bloky pamate.
A potom som zvedavy ako sa prejavi fastwrite on/off.
Co vy na to ?
1.3.2004 10:43:21   0.0.0.xxx 34
Máš úplnou pravdu. Ale na druhou stranu - takový test by sice ukázal, že FW přecijen k něčemu jsou, ale proč? Když dnešní systémy vypadají úplně jinak. FW je podle mě přežitek. Pouze snižuje stabilitu (a nejen na ATinách). Byl to jen jeden z marketingových tahů nVidie v době, kdy ještě soupeřila s 3Dfx, a snažila se vypadat, že je technologicky na úrovni...
1.3.2004 10:55:15   0.0.0.xxx 44
Cakal som ze v teste bude na porovnanie este jedna zostava reprezentovana chipsetom VIA KT400/600 na porovnanie s Nforcom. Tiez je zname ze Radeony 9700 problemy nemaju a tak som cakal ze testu sa podrobi grafika 9600(Pro/XT) alebo je i tam jedno ci je FW on/off.. ??
1.3.2004 10:58:13   0.0.0.xxx 44
je technologicky na urovni i bez tvych ustepacnych poznamek... :-)
Ne, ted vazne - FW byl navrzen v dobe, kdy se neplanovaly tak velke lokalni pameti na grafickych kartach zejmena diky jejich vysoke cene - a opravdu s nim bylo planovano jako s podpurnym nastrojem pro pametove operace, pokud by lokalni pamet nestacila.
Koneckoncu, s cenou grafickych akceleratoru i dnes hlavne "mavaji" pameti - vemte si FX5900 SP/XT - misto 2,2ns jsou pouzity 2,8ns a cena karty jde okamzite vyrazne dolu...
1.3.2004 11:19:38   0.0.0.xxx 44
To vím a dokonce to i funguje :-) Spíš se mi jedná o to, zda dojde ještě k dalšímu zvýšení.Plánuju nový MB + RAM tak sháním info.NForce nechci/nepotrebuju ...
1.3.2004 11:33:31   0.0.0.xxx 44
Hosi, jse vedle jak ta jedle. Skutecny duvod proc tomu tak je, je ze v dnesni dobe uz CPU neposila GPU geometricka data, jako drive ! Immediate mode se uz v dnesnich aplikacich nepouziva. 99.99% GPU zpracovavanych dat jsou streamovane buffery (textury, vertex, pixel a index buffery, shadery,...), na ktere si CPU ani nesahne a ktere jdou pres DMA. Procesor jen posle adresu, ze ktere se ma stahovat. Navic se vse uchovava v lokalni pameti na karte.
1.3.2004 11:38:08   0.0.0.xxx 44
Na mem PC /Athlon XP (9.5*170), KT400, 256MB RAM a Radeon 9600Pro s 128MB/ je rozdil mezi FW on/off aspon trochu videt. Pro srovnani u 3DMarku01se rozdil 200bodu, CodeCreatures 2fps, X2 2fps (jine testy jsem nezkousel).
1.3.2004 12:15:59   0.0.0.xxx 44
FW implantovany nebo implementovany? za to se omlouvam FrotnPage to "opravil" a ja si toho nevsim..
1.3.2004 12:18:15   0.0.0.xxx 34
Ozvi se na ICQ 57544292...
1.3.2004 12:22:23   0.0.0.xxx 44
... ja chtel upozornit na to jestli se na dnesnich systemech FW a AGP 8x vyuzije. Nepopiram ze na SDR a nejaky 16MB karte to bude znat, ale to nebylo ucelem. FW nesporne prinasi naviseni vykonu, bohuzel dnes neni zapotrebi.
1.3.2004 12:27:51   0.0.0.xxx 44
Zamerne jsem zvolil sestavu ktera nema s FW a AGP8x problemy abych se vyvaroval nepresnych vysledku. Samozrejme ze R9600 na tom bude upne stejne pokud bude FW pracovat tak jak ma --> je uplne jedno jestli mas ON nebo OFF FW na R9600. Kazdopadne pro Via chipsety je nejlepsi kombinace AGP4x a FW OFF, tim se vyhnete nestabilite a na vykonu to nepoznate.
1.3.2004 12:29:04   0.0.0.xxx 44
Vásledky 33fps ve všech případech už nejsou nijak zarážející. // konkretne to prvni slovo melo bejt asi výsledky
1.3.2004 12:31:55   0.0.0.xxx 44
opravim
1.3.2004 12:36:25   0.0.0.xxx 44
... ano to je, ale je to tim ze je to testovano jen na FW OFF pokud se na tabulku pozorne kouknes tak zjistis ze tam zadna chyba neni...
1.3.2004 12:45:12   0.0.0.xxx 44
Hmmm, mozna ... stejne by me zajimalo otestovani treba u hry Quake. Tam se hodne prenasi pamatovy bloky. Ciste pro zajimavost ... hmmm ... ale to muzu otestovat i ja :-))). Zkusim to ...
1.3.2004 12:48:10   0.0.0.xxx 34
No jo, uchova se, pokud je dostatek pamati, ale co pak A neni problem s tim, ze DMA nema moc rado vyssi pamatove adresy ?
1.3.2004 12:49:44   0.0.0.xxx 44
Aha, mirne spatne jsem to pak pochopil. Mozna proto, ze nemam zadne moderni technologie :-))))
A co Geforce4 Ti 4200 s 64MB & DDR 333Mhz, tam to bude poznat ?
1.3.2004 13:12:53   0.0.0.xxx 44
U takovehle sestavy uz mozna ano. Ale zasadni to rozhodne nebude ...odhaduju tak kolem max 3%
1.3.2004 14:24:25   0.0.0.xxx 33
Hele vy rejpalové, podle mě je důležitej ten článek samotnej a ne jaký jsou tam překlepy. Já to přečet, překlepy viděl, ale pochopil jsem ten článek. To je důležitý. Překlep se může stát každýmu. Takže jestli to někdo nedočet kvůli překlepům tak je blb!
1.3.2004 14:31:02   0.0.0.xxx 43
Koukám, že někoho na článku zajímá jen pravopis. Aby Tě neranila mrtvice...
1.3.2004 14:41:42   0.0.0.xxx 44
Kazdopadne, kdyz uz pisu na verejny misto tak bych mel mit nejakej projev. Opravdu se snazim, ale obcas se proste utnu (cestina neni opravdu moje parketa). Ale diky za obhajobu :-) jsem rad ze existuji lidi ktery jsou schopni precist clanek a zamyslet se nad obsahem :-)
1.3.2004 15:12:27   0.0.0.xxx 44
Pointa je v tom, ze geometrii proste do karty neposila procesor, ale ta si ji cuca sama z hlavni pameti jako textury (ktere tak fungovaly vzdy). Narust rychlosti pri vertex-buffers je radove 10x, bez ohledu na FW, takze je jasne proc uz nikdo nepouziva immediate mode, kde se jednotlive vrcholy posilaji "manualne". A nevim, proc by DMA mel mit problemy s vyssimi adresami. A i kdyby, tak to resi driver :-)
1.3.2004 17:24:38   0.0.0.xxx 34
... tak to tam z marketingovych duvodu uz bude jen a jen PCI-Express!!!
1.3.2004 20:15:07   0.0.0.xxx 44
Kurna to je ale rozdil - urcite stalo za to si s tim dat tu praci, aby vsichni vedeli ze je to nula nula CENZURA, to stacilo napsat do jedny vety neee ?
1.3.2004 20:50:44   0.0.0.xxx 44
Preklep se stane clanek je dobrej dik ! Myslim ze normalnimu uzivateli PC to nemuze vadit!
1.3.2004 23:07:41   0.0.0.xxx 44
jenze dybych takdle pjekne rozsahlej clanek necet a nevidel tak bych nevjeril "ze je to nula nula" sam sem sy myslel ze agp 8X je citit ale cumim :o)
1.3.2004 23:18:24   0.0.0.xxx 44
mám Gigabybe KT600 a Ati 9600 XT a stále mi to ukazuje rychlost AGP off, at dám 4x nebo 8x a testovat, opět to po restartu hodí off, nevíte čím to je?
2.3.2004 07:08:42   0.0.0.xxx 44
nahrej si nove drivery via hyperiona z viaarena.com potom ti to bude chodit.
2.3.2004 11:08:43   0.0.0.xxx 44
dik, už mi to ukazuje správně
2.3.2004 11:52:28   0.0.0.xxx 44
To by mě zajímalo, co tehdy bylo tou "technologickou úrovní" nVidie. Jedině tak T&L. Nebo máš na mysli 32bit EBM, který TNT2 ani GF neuměla? Nebo ten polosoftwarový a neefektivní OGSS? Či snad ten vylepšený superkvalitní 32bit rendering, kterým se GeForce honosila, a který dává hnusnější obraz, než leckteré konkurenční karty v 16bitech? Nebo snad "propracovaná" práce s paměťovou sběrnicí GeForce1/2, která kartu pěkně dusí, a díky které dokážou být i některé konkurenční karty bez T&L výkonnější (a to i v aplikacích, které T&L využívají)? nVidia, na technologiceké úrovni? Tehdy? KDE bereš tu jistotu?
2.3.2004 12:46:03   0.0.0.xxx 34
mozna je to jen takova mala uvaha, ale nemusi byt vyhoda toho FW prave v tom, ze ackoliv nepridava na celkove rychlosti graficke karty, tak hlavne ze nebere pasmo a nezvysuje prenos mezi pameti a chipsetem, ktery se pak muze pouzit pro neco jineho? No mozna se spis pletu, ale ... :-/
2.3.2004 18:29:52   0.0.0.xxx 43
Mozna by nebylo spatny zkusit nejakej benchmark, kterej vyuzije vic pameti nez ma ta testovana karta, aby se vubec nejaky AGP mohlo projevit behem testu a ne jen pri spousteni.

To, ze dnesni hry vic pameti nepotrebuji jeste neznamena, ze to tak bude i za rok.
2.3.2004 23:26:36   0.0.0.xxx 44
kdybych to napsal jen ze vykon neni znat tak mi vetsina lidi bude nadavat ze jsem neprovedl dostatek testu jako dukaz a akorat by to tady vytvorilo dalsi flame na tema AGP 4x/8x a FW...
3.3.2004 10:12:11   0.0.0.xxx 34
Jak uz jsem psal vyse, FW je v dnesni dobe nesmysl, protoze procesor zadne data do vram nezapisuje a uz nikdy zapisovat nebude. Data putuji z HDD do RAM a pak do VRAM nebo GPU bez ucasti CPU. A i kdyby byly treba generovane CPU, tak aplikace stejne nemuze zapisovat do VRAM, ale musi je ulozit do RAM a pak zavolat prislusnou funkci API.
3.3.2004 12:42:13   0.0.0.xxx 44
Pane Redaktore, uvital bych neco pro masovou vetsinu!!! Tim mam na mysli doplnit testy o lowend(9200) a mainstream(9600,9600pro). A pak muzeme vyvozovat zavery(prvni poucka vedce:nepreskocit zadnou moznost at zni jakkoli nepravdepodobne!)
Dik MadMaxII
3.3.2004 15:07:45   0.0.0.xxx 44
Mate pravdu ze na jinejch kartach se muze chovat jinak... bohuzel jsem mel k dispozici jen svoji kartu. Az budu mit v ruce jinou tak provedu testy a doplnim... kazdopadne to uz nebude v novym clanku (jen doplneni tohoto), tak si to budete muset ohlidat resp. napisu do diskuze a ten kdo ma odber prispevku mailem tak topozna :-)
3.3.2004 15:28:43   0.0.0.xxx 43
nevíte někdo proč to u týhle karty nejde? Když to zapnu při agp 2x tak to jde v klidu ale když dám 4x tak to de do tý doby než poč najede na plochu, v tu chvíli tam mám jen pár čárek a zbytek je černo. A pomohlo by mi fw vubec k vyšímu výkonu když je karta jen 64-bit?
3.3.2004 22:06:01   0.0.0.xxx 44
Cus mam podobnej srotik jak ty soltek i815ep 1300@1472MHz celer a zajima me vykon tve sestavy treba nahod 3dmark 2001 ja mam GF3TI500 a stejne ji nevyuziju dava 6350 3dmarku a na bratrovim 3,06Ghz davala myslim 12000 tak kolik mas ty jen jestli se vyplati upgrade
4.3.2004 03:25:56   0.0.0.xxx 34
nVidii :-)
4.3.2004 07:31:05   0.0.0.xxx 44
To můžeme mí za chvíly články ve vietnamštině a říkat tomu čeština,že
8.3.2004 11:01:45   0.0.0.xxx 44
Mam radeon 9700 od powercoloru uz rok a po vymene desky od epoxu (KT333) za asus (KT600) me pada vsechno pres 3d az po snizeni agp na 4x je vsechno ok.. fastwrite mam zapnuty
9.3.2004 17:17:58   0.0.0.xxx 44
Omyl, omyl!!!! Moje MSI 5900Xt ma pameti 2.5ns, coz je velky rozdil a je porad za sedm tisic.
10.3.2004 19:42:53   0.0.0.xxx 44
cetls ten clanek vubec? fw je _uplne_ naCENZURA
20.3.2004 20:46:41   0.0.0.xxx 34
mam velky problem s kartou ATi Radeon 9600 Pro FireBlade(od Sapphier). Ve hrach se mi totiz pokazdy po chvili zasekne a musim tvrdě restartovat. Cim by to mohlo byt? Fastwrites jsem jiz zkousel vypnout...karta to dela na pocitaci Athlon 1300Mhz, Soltek SL-75DRV, 256RAM i na sestave s Athlonem XP 2500+, Asus nForce 2, 512RAM...prosim poradte..
21.3.2004 23:05:37   0.0.0.xxx 44
Mám též kartu ATi Radeon 9600 Pro od téhož výrobce. Ve hrách mi to taky tuhlo, tak jsem snížil AGP na 4x a od té doby je klid (FW zapnuto). Trochu mě u této karty zklamalo, že nespolupracuje se softwarem od ATI pro video capture (Video in, TV).
22.3.2004 17:42:50   0.0.0.xxx 44
muzu se zeptat jak ti to tuhlo? treba tak jednou za cas? me to totiz tuhne opravdu huste, klidne dvakrat za minutu(kdyz mam zapnuty to restartovani karty tak se to po chvili vrati do behu ale pak zase zatuhne, tak to jde parkrat, az to jednou zatuhne uplen a kartu uz se ani nerestartuje)...
6.4.2004 23:10:59   0.0.0.xxx 43
Článek je super,mám úplně stejné zkušenosti-sestava ASUS A7N8X,barton XP2500,EXCALIBUR ATI 9600XT VIVO.Asuse jsem koupil abych využil potencial grafické karty a teď jedu stejně AGP 4x.Kdybych to věděl tak jsem si nechal svoji starou ECS K7S6A.Výrobci nás pěkně tahaj za nos!!!!!
11.4.2004 13:58:37   0.0.0.xxx 44
AGP 4x,8x...OFF
mam ATI 9200 128/128 a v ovladacich mi to pise aktualni stav off i po testovani, mam zakladovku AsusA7N8X-E deluxe s nForce2 a nejnovejsi ovladace na grafiku..poradte jak zapnout AGP 8x predem dik
15.4.2004 12:49:04   0.0.0.xxx 44
No tak jsem to vyzkoušel deska SL-75RN-2L a grafika Radeon 9600, jestli někoho zajímá procesor tak Barthon 2,6G vypínal jsem rychlý zápis a je to furt prd platný
4.6.2004 22:37:58   0.0.0.xxx 44
Nainstaloval jsem Omegy 4.5 v SoftModu pro Radeon 9800Pro, automaticky vypínaj FastWrites, ale když se mrknu do BIOSU, mám FastW pořád Enabled. Tzn., že Omega drivery vypínaj FastW softwarově po naběhnutí Woken - v nich mám nastaveno na Off(a nejde změnit), ale když dám testovat znovu vše, tak to skočí na On, tzn. že se obnoví nastavení, které je v BIOSU. Má otázka zní, mám vypnout FastW i v Biosu, nebo nechat Omegy, ať si s tím poradí?
5.6.2004 10:15:35   0.0.0.xxx 44
Klidne to nech na driverech... kazdopadne muzes zkusit DNA nebo OCfaq drivery ktere ti to nezakazuji...
15.8.2004 21:50:32   0.0.0.xxx 44
all B
30.8.2004 14:28:30   0.0.0.xxx 44
FW a AGP 8X je úplně na CENZURA. Na mé GeForce 4 Ti 4400 rozdíl max 1%, ale boužel dolu.
26.1.2005 19:24:51   0.0.0.xxx 104
bude fungovat gr. karta 8x na doske s podporou 4x?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.