3D hitparáda - grafické karty od 3000 do 8500 Kč s DPH, testy a závěr |
autor: Jahoda Miroslav , publikováno 24.11.2003 |
První část článku - minirecenze všech karet
Toto je druhá část článku, první částí jsou minirecenze všech grafických karet z mid-range, které jsme zkusili:
3D hitparáda - grafické karty od 3000 do 8500 Kč, popis typů
Testovací konfigurace a použité testy{mospagebreak title=3DMark 2001 SE, 3DMark 2003, Codecreatures}3DMark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
CodeCreatures Benchmark Pro
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
![]() |
Verze | ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1024x768x32bit, skin Real |
Stažení benchmarku | http://www.pctuning.cz//ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
![]() |
Hidden Surface Removal test - PowerVR VillageMark 1.20
![]() |
Verze | D3D VillageMark 1.20 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers) |
Nastavení | 1024x768x16bit, trilinear, DXT1 on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm |
Návod jak testovat | D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
![]() |
Stencil test - PowerVR FableMark 1.0
![]() |
Verze | D3D FableMark 1.0 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | soft-edged shadows, z nichž velká část není vůbec viditelná (výkon hardwarového stencil bufferu) |
Nastavení | 1024x768x32bit |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/FableMark.htm |
Návod jak testovat | D3DFableMark.exe -Width=1024 -Height=768 -Benchmark -Bpp=32 |
![]() |
DirectX 6 - PowerVR TempleDemo 1.0.6
![]() |
Verze | TempleDemo 1.0.6 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | multi-texturing (6 layer na zem, 5 layer bazének), real-time lighting, bump mapping, environment mapping, particles |
Nastavení | 1024x768x32bit, trilinear, DXT on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/Temple.htm |
Návod jak testovat | templedemov1-0-6.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
![]() |
{mospagebreak title=Aquamark 3, Gun Metal, Max Payne, Comanche 4}
Aquamark 3
![]() |
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader) |
Verze | UT2003 v2299 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1813 |
Unreal II : The Awakening
Verze | Unreal II |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Pomocí utility Bench´em all |
Splinter Cell
Verze | Splinter Cell 1.2b |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader, multi-texturing, bump mapping, dynamic shadows |
Nastavení | 1024x768x32bit, Very High Details |
Návod jak testovat | S updatem 1.2B získáte možnost benchmarkovat a pomoci utility Bench´em all vyberte přílušnou mapu. My používáme Caspian Oil Refinery z beyond3d.com. |
S FSAA jsem netestoval, viz problémy zapínání FSAA v této hře vysvětlené v recenzi Hercules Prophet 9800 128MB.
{mospagebreak title=Serious Sam 2, Wolfenstein}Serious Sam: The Second Encounter
Verze | Serious Sam 2 1.07 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Return to Castle Wolfenstein
Verze | RtCW MP 1.4 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | Quake III engine, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1820 |
Když nepočítáme upraveného Radeona 9800 SE 128-bit (s odemčenými pipelines), tak AIW Radeon 9800 SE je díky svému taktu a 256-bit sběrnici jasným králem, dobrý výkon předvádí i Radeon 9600 Pro a tři karty nVIDIE - FX 5700, 5600 Ultra a GeForce 4 Ti. Naopak s odstupem už jsou GeForce FX 5600 a Radeon 9600, FX 5200 Ultra pak končí jako poražený. Nízko taktovaná FX 5600 s 256 MB je opravdový hlemýžď a lituji kupující, co se nechaájí nalákat v této třídě zbytečností v podobě 256 megabajtového nákladu pomalých pamětí.
Dalším indexem je tzv. "heavy duty mode" - náročný režim se zapnutým maximálním anisotropním filtrem a FSAA 4x. Zprůměroval jsem fps z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II : The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Comanche 4 (1600x1200x32), Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32) a Return to Castle Wolfenstein (demo checkpoint, 1600x1200x32).
Naopak po zapnutí FSAA a anisotropního filtru je jasně vidět přínos 8 pixel pipelines. Výborně si vedou také FX 5700 a FX 5600 Ultra rev. 2, AIW Radeon 9800 SE se dost propadl, propad zaznamenal také Radeon 9600 Pro a GeForce 4 Ti prostě není karta pro FSAA+Aniso. GeForce FX 5200 Ultra si díky absenci komprese také kredit nezvedla, žebříčkem naopak poskočila FX 5600.
Tipy PCtuningu
Tip do 4000 Kč s DPH: GeForce 4
Tip do 5000 Kč s DPH:
Tip do 6000 Kč s DPH: GeForce FX 5700 128 MB 450/550 MHz
Tip do 7000 Kč s DPH:
Tip do 8500 Kč s DPH:
Poznámky:
- do 4000 Kč seženete možná i 128 MB GeForce 4 Ti4800 SE a to je pak jasná volba, nechcete-li za každou cenu DirectX9 a používat FSAA či anisotropní filtrování, 64 MB Ti4200 by však za cenu do 4000 s DPH měla být všude,
- do 5000 Kč se dá přemýšlet i o Radeonu 9600, záleží na taktovatelnosti kusu či jeho výbavě (dobrou volbou by mohly být levné varianty R9600 Pro s pamětmi TSOP),
- pokud do 6000 Kč seženete i značkový retailový Radeon 9600 Pro, tak je to stejně dobrá volba jako FX 5700,
- do 7000 se dá přemýšlet i o FX 5700 Ultra, která by měla být na zhruba stejné úrovni jako Radeon 9600 XT,
- Hercules AIW 9800 SE je trošku specifickým tipem (je přihlédnuto i k funkcionalitě) ale bez odemčení pipelines je karta v módu s FSAA a Aniso dost slabá. Ale i bez zapnutí všech pipelines je to výrazně nejrychlejší mid-rangová karta (pokud hrajete bez FSAA+Aniso), jinak by jako tip zůstali FX 5700 Ultra a 9600 XT, na odemykání pipelines se nemůžete spoléhat.
Vyhodnocení výsledků
Nejprve jako obyčejně součet a zprůměrování snímků za sekundu bez anisotropního filtru a anti-aliasingu z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II : The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Splinter Cell (Caspian Oil Refinery, 1600x1200x32), Max Payne (VGA-demo, 1024x768x32), Gun Metal (benchmark1, 1024x768x32, FSAA 2x) a Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32).
Gun Metal
![]() |
Verze | Gun Metal Benchmark 2 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, real-time lighting, weather effects, smoke effects, Cg, převod z Xbox |
Nastavení | Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On |
Stažení benchmarku | http://download.guru3d.com/gunmetal/ |
![]() |
Max Payne
![]() |
Verze | Max Payne 1.05 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, trilinear, FSAA off |
Stažení dema | http://www.3drealms.com/max/downloads.html |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1814 |
![]() |
Comanche 4 benchmark demo
![]() |
Verze | Comanche 4 benchmark demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders |
Stažení dema | http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe |
Návod jak testovat | Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio |
Log z 3Danalyze | c4.shader.out.txt |
![]() |
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon XP (Barton) @3000+ (200 x 10.5 = 2100MHz) |
Základní deska | ASUS A7V600, čipset VIA KT600 |
Paměť | 512MB Samsung DDR333@400 CL2 (2-3-3-7 CMD2) |
Pevný disk | Seagate Barracuda ATA IV 60GB, 7200ot., 2MB cache, ATA100 |
Grafické karty |
|
Ovladače, software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver | 9.0b, VIA 4.49 |
Ovladače grafické karty | nVIDIA Force Ware 52.16 ATi Catalyst 3.8 |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 330 3Dmark 2001SE build 330 Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 PowerVR VillageMark 1.20 PowerVR FableMark 1.0 PowerVR Temple Demo 1.0.6 nVIDIA ChameleonMark |
Herní testy | Aquamark 3 Splinter Cell 1.2b Unreal II: The Awakening Unreal Tournament 2003 v2199 Serious Sam Second Encounter 1.07 Return to Castle Wolfenstein Multi-player 1.4 Gun Metal Benchmark 2 v1.2S Max Payne 1.05 Comanche 4 Benchmark Demo |
V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrování, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechány na maximální kvalitu. Porovnával jsem anisotropní filtr 8:1 u nVIDIA karet proti 16:1 u ATi karet.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
jinak nice clanek :o)
dufam,ze zedko pujdou ceny trochu dolu :o)...no,ale zase jsou vanoce :o/ )
- slabe vysledky R9800 SE s 4xFSAA a 16xAniso nejsou preklepem
- R9600 XT a FX 5700 Ultra zde nenajdete, v dobe tvoreni clanku jsme je nedostali na testy (R9600XT 500/600 jsem mohl ziskat pretaktovanim, ale pak by tu chybel jeho hlavni sok FX 5700 Ultra)
- grafy jsou jine (vyssi rozliseni, FSAA+Aniso) nez v lowend casti, ale namerene mam i vysledky v mensim rozliseni jake bylo v lowend (do 3000), budou v zaverecnem clanku
Moc hezky nam ta 3D hitparada pokracuje, to KYRO je stejne nej ;-) Radeon 9500 256-bit je mym konem ;-)
Už mě to fakt štve! cca 8 měsíců se trh s grafikama vůbec nikam nehýbe! Je to prostě o ničem! Poslední dobou ten vývoj sice tak moc nesleduju, ale pořád vím, kterou kartu si nejvýhodněji koupit a potvrdilo se mi to i se závěrem recenze. Kdy už přijde fakt nové jádro ATiny? nebo nVidie???
Mirek: Nejdriv musim pochvalit, vyborny
Jenom jedna poznamka - chybi mi graf, ktery se objevil v testu grafik do 3000 Kc - graf "cena za 1 FPS". Myslim, ze by stalo za to dodelat ho...
A samozřejmě naopak.
FX 5200 Ultra technologicky patří do low-endu, stejně jako R9800 třeba SE spíš do high. Horší paměti a podtaktování čipu sice sníží cenu, ale pořád je to R9800.
Ty výsledky testů odpovídají realitě, jenom se pousmívám, protože mezi poslední v middle bych se vešel se svojí mírně taktovanou FX 5200 (275/475) za 2520,-Kč s DPH koupená běžně v maloobchodě.
mrzi me ze v zaveru nijak neuvadite R9500 (hodnoceni) a dale by me zajimalo jakou verzi ovladacu jste pouzil. 3Dmark01 by souhlasil, vytahl sem na nem bez problemu 11k a s pretaktovanim 350/303 12200b. Ale 3Dmark03 mi nesedi a zda se mi ze je v tomto testu tato karta poskozena :o)
V defaultu mi jede 2800b, s pretaktovanim a !!!s 4 pipelines!!! mi vytahla 3540b ... vsechny tyto hodnoty uvadim se 4 pipkama protoze s 8 mam sachovnice :/ .. ale i tak.
Sestava: XP 1700+@11x166, 512DDR/400, R9500-128/256bit, A7N8X Deluxe 2.0
skoro 9klacků je docela těžká rána ale tak perfektní VGA jsem ještě neviděl. Všechno jede super! Třeba colin3 1152*864@32 MAX 4xAA jede okolo 70fps průměrně! MaxPayne2 mi jede na max s 6xAA prostě grafický orgie. Jinak 3DM2k1 16000b a 2003 má 6100b prostě klasika ;)
rozhdoně nemá cenu jít do klasickýho PRO za 13-14tis nebo dokonce XT za 19 vyhozený prachy a rozdíl minimální. R9800NP je pro mě grafárnou roku ;o)
škoda jen toho hlučnějšího větráčku ale VGA Silent za 550,- to snad zlepší.
Rozhodne bych chtel jit do ATI...mam s ni vynikajici zkusenosti. Kdyz si vezmu ATI 9800Se All in Wonder, dostanu vlastne bezvadnou kartu i s tunerem za neco okolo 7000 s DPH
Kdyz od tyhle karty odectete cenu za tuner...cca 1000, tak vam vyjde ATI 9600Pro se cenove rovna ATI 9800Se. S tim ze mate pravdepodobnost ziskat full ATI 9800.
S ATI 9600PRO tuto moznost nemate. A ATI 9800se s 256bitem jede na stejny a vyssi urovni jako ta 9600Pro...
Beru Hercula AIW 9800se..
Zajima me to procento uspesnych odemceni pipe lines...Muzete mi nekdo napsat komu se to povedlo a komu ne?? Dik
BTW: AHOJ LIXI!
PS: Karta se da jeste koupit na http://www.eshop4u.cz/computer/ :o))
Taky je to muj kun, skoda jen te 50% sance.
vybiram si ted kartu na praci, mozna nejsem sam, dobrou grafiku potrebuji nejenom parani..
Výsledky:
předělání Radeona 9800se na 9800:
hlasovalo: 1651 lidí
úspěšně bez artifaktů: 50%
z artifakty: 33%
dokazi s tim hrat, ale maji artefakty: 5%
nabehlo to jako 4pipelines i po softmodu: 11%
hm...tak nevim
(ted presne nevim, neco ve smyslu skript nebyl zaveden,kvůli "file .....něco......2x"),Poté to zas snad i šlo po několika násobném hledání spravného souboru atimtag2.sys(snad i úspěšně:-),pozn. to pochopíte dál:-)),ale vždycky když jsem se podíval do info pořád tam bylo (4x1pip).Tak jsem ovladač3.9 znova na tvrdo přeinstaloval,skripty se podařilo použít napoprvé:-),ale v info pořád(4x1):-(,tak jsem schválně restartnul comp a Huurááá (8x1)Prostě chyběl ten restart .Takže mi vzniklo něco jako Radeon All-in-Wonder 9800XT.Chybky v obraze žádné.Ale přeci jeden malý problém s touto kartou mám.Dělá mi malé,i když znatelné
chybky ve 2D a to mi dělala už i se starými ovladači přibalenými na CD i s novými ještě před takt. i softmodem(A jak jsem někde vičet,prý pomahá vypnout Fast-Write,ale pořád to sámé-no nevim).Ty chybky to dělá na specifických mistech třeba v záložce Smartguard(paradoxně kde je položka Fast-Write) ve výběrech je černé kolečko rozmazané a dokonce se objevujou i tam,kde neni,ale samozřejmě,že rozpoznat které je to jediné pravé jde.Někde zase zmenšené zaškrtávací položky-i když tyto popsané chyby jsem zatím spozoroval pouze! v nastavení upřesnit vlastnosti zobrazení.Ale taky občas se někde na ploše ve Windows vyskytne jakoby více malých krátkých vodorovných čárek."Je to špatný kus? blbé ovladače?přetaktovaným systémem?rád bych to věděl,ale nazkoušel jsem se už dost,takže se mi do toho už moc jít nechce,když to funguje a ty málé anomálie mi zas tak nevadí,když stejně hraju hry,nebo koukám na filmy a tam vůbec žádné anomálie nepozoruji,takže se s tím asi smířím.Byl bych rád,kdybyste se k mému článku vyjádřili a napsali na kolik se vám ji podařilo dostat(a to sem jí vlastně ani nezkoušel na kolik jí dostanu na max,myslím,že ale už s ni nehnu ani o hertz).Taakže viva ATI viva Hercules a viva chlapům co udělali RivaTuner.A to všecno za 8000šupů vhodnotě 22000:-)
MAXcore-430 Mhz
Maxmem-720MhzDDR
Sestava
score 3DMark2001SE-19056 b!!!
2003-6306 b!!!
2) Určitě doplň graf poměru cena za FPS, jako to bylo v minulém dílu. Skoro to vypadá, že chceš nějakou výkonnou kartu chránit před nízkou pozicí v tomto grafu (sám tomu nevěřím, ale určitě by se objevil rejpal, který by do toho šil)
3) U popisu AIW 9800SE je drobná chybka; přestože ATi v porovnání na http://apps.ati.com/ATIcompare/ uvádí, že Theater 200 se stará o video in i video out, není to pravda, T200 je ve skutečnosti jen ADC processor. O TV (video) out se z většiny stará obvod integrovaný ve VPU (jako ve verzích bez AIW, nebo jako na Radeonu 9000, 9200 atp.). Podkládám to: http://www.ati.com/products/theater200/theater200.pdf
a http://www.ati.com/products/theater200/features.html
To ale samozřejmě na kvalitě TV-out nic nemění. Kdyžtak tu chybku oprav.
4) Dobře, že si probral to Kyro. Sice je škoda, že se k tomu někdo neodhodlal když to byla novinka. Ale lepší pozdě, než vůbec. Kyro II považuji za velice slušnou kartu a to, co udělala nVidia je vrchol. Sama lhala, když karty jako TNT2 nazývala DX6 kompatibilní, nebo GF2 zahrnovala mezi DX7 kompatibilní, jak se ostatně zmiňuješ (je pěkný, že GF2Ti je DX5 kompat. karta) K takovým podrazům by se solidní společnost (která se navíc od svého založení považuje za nejlepší v obrou) nikdy neměla uchýlit. Ale ono se jí to postupně vrátí...
5) Jen tak dál!!!
Jinak karta nebyla poskozena, byla naopak bezvadna (az na ten chladic), skvele OC i vsech 8 pipelines ok.
Jsou tu bulky, karty z sedych trhu, oficialni ceny, maloobchodni ceny, znackove karty s bohatym bundle vs. oem jen s kablikem a CDckem, cenove rozdily uz jsou obrovske.
To by se asi bud museli vzit ceny karet z jedineho kseftiku nebo nejake celorepublikove nejnizsi ci prumery a spocitat. A jeste brat v potaz stejne vybavene karty.
Vsecko to bude shrnuto, zadny strach, slibuji to uz od zacatku a udelam to.
2) Viz odpoved nahore, je to slozita vec
3) Opravil jsem, diky, uz jsem sam nevedel, jak to je, vsude jinak
4) Nekdo uz to u nas musel napsat, moc lituju, ze jsem tenkrat nepsal recenze, treba u pripadne Series 5 karty to podchytim :-)
dik
2D vektorova grafika pobezi dobre na vsech techto, modelovani OGL nevim, zalezi na programu, treba podle SpecViewPerf 3dsmax pluginu (nejake vysledky najdete v recenzi ASUS FX 5900 Ultra) jsou na tom mirne lepe nVIDIE ale jsou zase ve SpecViewPerf testy, kde ma jasny naskok ATi.
Duvod je, ze ji dam az do shrnuti, do kompletniho porovnani vsech karet, musim tam udelat nejake lakave veci ...
To: MM_Tank - tak jest, na zlatu dobru 4Ti sa este chvilu nezabudne, ozaj ako zije Kubik?
http://www.benchmarkhq.ru/be_main.html
- neberte to jako reklamu ale jako pomoc
Jediny rozumny upgrade sa mi javi HerculesR9800(nonPRO) + KT600(mozno AMD64) + Barton2500 + SATA disk , atd... .Teda komplexny upgrade. Opieral som sa o.i. o tento test:
Megatest: Výkon grafických karet podle použitého CPU
Kamosi presli z kariet typu GF2Ti a R7500 na FX5600Ultra a zatial to nieje bohvieco.
Poloz si otazku takto: su hry, ktore mi nejdu?
Rozhodni sa podla toho.
Jenom ten chladic je strasne hlucnej, nevite o necem? Kde by se dalo koupit neco tissiho (nechci zalmana za 2tis) a jeste bych potreboval pasivy na paměť...prosim poradte mi kde to koupit.
V czechocomputeru nic nemaj, 100mega ani levi, ani alzasoft
na trhu se prodavaji 5200 i kdyz na soucasne hry vubec nestaci! jak je to mozne? jde podle me jen o umele vytvorenou situaci vyrobci, kdy si chteji namastit kapsy pred prichodme nabusenych DX9 games, kdy vsechno soucasne smetou ze stolu a jedem panove, dalsi kolo nakupu se rozjizdi...:-((
Mate nejaky dalsi napady?? BTW: ten silencer ma jiny zdirky, jak AIW
Myslím, že k porušování ničeho nedochází; je to přece benchmark a to je software na testování a Matrox s ním chtěl dokázat, že jejich karta je rychlejší než konkurenční a pokud by Matrox jeho šíření jakkoli omezoval, tak by tato strategie ztrácela smysl, ne?
Ale pokud jsi s kvalitou obrazu tve GF4 spokojen, bez aniso i anti-aliasingu se obejdes a zadne DX9 hry moc nemas, tak si ji jeste nech, vykon ve vetsine her 1024x768x32 je zhruba stejny.
(4.49 MB)
marek
http://www.ine.sk
Karty od midrange vyse je treba testovat tak, aby se trosku rozskalovaly, nestaci jen 1024x768 noAA noAniso.
Dohromady ve spolecnych grafech to bude ve shrnuti, jak jsem predeslal, sice mam uz tyden zpozdeni s jeho vydanim, ale tech cisel do grafu a tabulek je fakt hodne