3D hitparáda - grafické karty nad 8500 Kč s DPH (high-end), testy a závěr |
autor: Jahoda Miroslav , publikováno 1.12.2003 |
První část článku - minirecenze všech karet
Toto je druhá část článku, první částí jsou minirecenze všech grafických karet z mid-range, které jsme zkusili: 3D hitparáda - grafické karty nad 8500 Kč s DPH (high-end), popis typů
Testovací konfigurace, použité testy, nastavení
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon XP (Barton) @3000+ (200 x 10.5 = 2100MHz) |
Základní deska | ASUS A7V600, čipset VIA KT600 |
Paměť | 512MB Samsung DDR333@400 CL2 (2-3-3-7 CMD2) |
Pevný disk | Seagate Barracuda ATA IV 60GB, 7200ot., 2MB cache, ATA100 |
Grafické karty |
|
Ovladače, software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver | 9.0b, VIA 4.49 |
Ovladače grafické karty | nVIDIA ForceWare 52.16 ATi Catalyst 3.8 |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 330 3Dmark 2001SE build 330 Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 PowerVR VillageMark 1.20 PowerVR FableMark 1.0 PowerVR Temple Demo 1.0.6 nVIDIA ChameleonMark |
Herní testy | Aquamark 3 Splinter Cell 1.2b Unreal II: The Awakening Unreal Tournament 2003 v2199 Serious Sam Second Encounter 1.07 Return to Castle Wolfenstein Multi-player 1.4 Gun Metal Benchmark 2 v1.2S Max Payne 1.05 Comanche 4 Benchmark Demo |
V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrování, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechány na maximální kvalitu. Porovnával jsem anisotropní filtr 8:1 u nVIDIA karet proti 16:1 u ATi karet.
{mospagebreak title=3DMark 2001 SE, 3DMark 2003, Codecreatures}3DMark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
CodeCreatures Benchmark Pro
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
3D Analyze log | cc.shader.out.txt |
Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark
![]() |
Verze | ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1024x768x32bit, skin Real |
Stažení benchmarku | http://www.pctuning.cz//ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
![]() |
Hidden Surface Removal test - PowerVR VillageMark 1.20
![]() |
Verze | D3D VillageMark 1.20 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers) |
Nastavení | 1024x768x16bit, trilinear, DXT1 on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm |
Návod jak testovat | D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
![]() |
Stencil test - PowerVR FableMark 1.0
![]() |
Verze | D3D FableMark 1.0 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | soft-edged shadows, z nichž velká část není vůbec viditelná (výkon hardwarového stencil bufferu) |
Nastavení | 1024x768x32bit |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/FableMark.htm |
Návod jak testovat | D3DFableMark.exe -Width=1024 -Height=768 -Benchmark -Bpp=32 |
![]() |
DirectX 6 - PowerVR TempleDemo 1.0.6
![]() |
Verze | TempleDemo 1.0.6 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | multi-texturing (6 layer na zem, 5 layer bazének), real-time lighting, bump mapping, environment mapping, particles |
Nastavení | 1024x768x32bit, trilinear, DXT on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/Temple.htm |
Návod jak testovat | templedemov1-0-6.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
![]() |
{mospagebreak title=Aquamark 3, Gun Metal, Max Payne, Comanche 4}
Aquamark 3
![]() |
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Gun Metal
![]() |
Verze | Gun Metal Benchmark 2 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, real-time lighting, weather effects, smoke effects, Cg, převod z Xbox |
Nastavení | Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On |
Stažení benchmarku | http://download.guru3d.com/gunmetal/ |
![]() |
Max Payne
![]() |
Verze | Max Payne 1.05 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, trilinear, FSAA off, 3Dconcept Final Scene No. 1 (VGA-demo) |
Stažení dema | http://www.3drealms.com/max/downloads.html |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1814 |
![]() |
Comanche 4 benchmark demo
![]() |
Verze | Comanche 4 benchmark demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders |
Stažení dema | http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe |
Návod jak testovat | Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio |
Log z 3Danalyze | c4.shader.out.txt |
![]() |
Unreal Tournament 2003
Verze | UT2003 v2299 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, mapa Antalus |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1813 |
Unreal II : The Awakening
Verze | Unreal II |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, mapa Acheron |
Návod jak testovat | Pomocí utility Bench´em all |
Splinter Cell
Verze | Splinter Cell 1.2b |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader, multi-texturing, bump mapping, dynamic shadows |
Nastavení | 1024x768x32bit, Very High Details |
Návod jak testovat | S updatem 1.2B získáte možnost benchmarkovat a pomocí utility Bench´em all vyberte přílušnou mapu. My používáme Caspian Oil Refinery z beyond3d.com. |
S FSAA jsem netestoval, viz problémy zapínání FSAA v této hře vysvětlené v recenzi Hercules Prophet 9800 128MB.
{mospagebreak title=Serious Sam 2, Wolfenstein}Serious Sam: The Second Encounter
Verze | Serious Sam 2 1.07 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Return to Castle Wolfenstein
Verze | RtCW MP 1.4 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | Quake III engine, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, timedemo 1, demo checkpoint |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1820 |
Vyhodnocení výsledků
Nejprve jako obyčejně součet a zprůměrování snímků za sekundu bez anisotropního filtru (tedy mimo aplikací, kde je anisotropní filtrování implicitně zapnuto jako Gun Metal) a anti-aliasingu z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II : The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Splinter Cell (Caspian Oil Refinery, 1600x1200x32), Max Payne (VGA-demo, 1024x768x32), Gun Metal (benchmark1, 1024x768x32, FSAA 2x) a Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32):
Bez přetaktování si v v hraní bez FSAA a anisotropního filtru vedou nejlépe nejrychlejší Radeony, těsně před brutálně taktovanými FX 5900 a 5950 Ultra. Potvrdila se vyrovnanost Radeonu 9800 a 9700 Pro a všimněte si vynikajícího výkonu Radeonu 9700, který s taktem 275/270 (540) má nejlepší poměr výkon/takt.
Dalším indexem je tzv. "heavy duty mode" - náročný režim se zapnutým maximálním anisotropním filtrem a FSAA 4x. Zprůměroval jsem fps z Aquamark 3 (1024x768x32), Unreal Tournament 2003 (Antalus Botmatch, 1600x1200x32), Unreal II : The Awakening (Acheron, 1600x1200x32), Comanche 4 (1600x1200x32), Serious Sam 2 (Grand Cathedral, 1024x768x32 a 1600x1200x32) a Return to Castle Wolfenstein (demo checkpoint, 1600x1200x32).
Po zapnutí FSAA a anisotropního filtru uzme čelo pelotonu pro sebe FX 5950 Ultra - přece jen vysoký takt pamětí a navíc dvě započítané OpenGL pomohou k výbornému výsledku. Radeon 9800 XT je prakticky na stejné úrovni a 128 megabajtové karty mají logicky menší odstup. Opět si všimněte efektivity Radeonu 9700, který sice samozřejmě na karty jako FX 5900 nebo Radeon 9800 už ztrácí, ale přesto si poradí s mnohem výše taktovanou GeForce FX 5900 SE. Naopak GeForce FX 5800 se 128 bitovou paměťovou sběrnicí a tím pádem i nízkou propustností (a nemluvě o vylepšení FSAA, které přišlo až u NV35) nemá šanci.
Ceny
Hodně dlouho jsem přemýšlel, jak mám porovnávat ceny karet, nakonec jsem se rozhodl udělat vše na jednom modelovém obchodu, u kterého se mi zdají ceny rozumné (Czech Computer) a vybral typické zástupce od každé karty. Problémem pak zůstává různá vybavenost karet - tiché chlazení, VIVO u topmodelů, počet her (proto jsem třeba proti MSI FX 5950 vzal ASUS 9800XT apod.) a další příslušenství. Jsou tu i další problémy, například Leadtek A350 TD Ultra VIVO 256 MB (FX5900 Ultra) je v CC za neskutečnou cenu něco přes 13 000, tak jsem raději jako typického zástupce vzal MSI, protože cena nad 17 000 lépe odpovídá průřezu cen a navíc přece jen asi ušetříte, ale získáte u Leadteku hlučnější řešení. Největším problémem je Radeon 9700. Už jsme vás informovali o akci ATi, kdy se má prodávat jako OEM "Original ATi" za cenu okolo 7 200 Kč s DPH. To by neuvěřitelně zamíchalo kartami a prakticky by byl nesmysl koupit něco jiného, cena by byla v průměru mid-range a grafická karta s 8 pixel pipelines a 256-bitovou sběrnicí si nevede špatně ani ve srovnání s kartami nad 10 000 Kč. Bohužel R9700 v ceníku CC není a my ho máme z Abacusu, kde byla k dispozici již jen stará a hodně vysoká cena, tak nastal problém, nakonec jsem vzal jako modelovou cenu s DPH z ceníku SumaShop (ss.cz). Možná se někteří ozvou proti ceně FX5800, která jde sehnat řekněme za 8000 s DPH a často i s 2 ns pamětmi a pak přetaktovat na FX 5800 Ultra a rázem by se stala dobrou koupí, jenže vzít cenu OEM karty nebo řekněme "méně značkové" karty z jiného ceníku a asi s menším vybavením by bylo nefér.
Cena/výkon
Zprůměroval jsem výsledky z obou indexu z her (bez FSAA a Aniso + s FSAA a Aniso / 2) a jimi pak podělil cenu, abych dostal cenu za fps a byl přitom co nejspravedlivější. V highend je již potřeba brát v potaz výkon s FSAA a Aniso, kvůli tomu se za ty karty také platí.
text
Tipy PCtuningu
Tip do 11 000 Kč s DPH: Radeon 9800 128 MB 325/580 MHz
Tip do 15 000 Kč s DPH: Radeon 9800 Pro 128 MB 380/680 MHz
Tip neomezený finančním limitem: GeForce FX 5950 Ultra 256 MB 475/950 MHz nebo Radeon 9800 XT 256 MB 412/730 MHz
Poznámky:
- výbornou koupí nejspíš bude OEM "Original ATi" Radeon 9700 128 MB 275/540, za cenu okolo 7 200 s DPH, ale v době testu ještě nebyly v obchodech k dispozici a uvidíme, zda opravdu
- do 11000 Kč je hned několik kandidátu, Radeon 9700 Pro a Radeon 9800 jsou vyrovnané karty, bude záležet na jednotlivých výrobcích (taktovatelnost, tichost, kvalita provedení, hodnota bundle). Ale F-buffer u R9800 a lepší kompresní poměr frame bufferu je u R9800 lepším příslibem do budoucna a jádro R350 jde z původních 325 MHz taktovat skvěle a propustnost pamětí je i přes nižší takt díky 256 bitové sběrnici dostačující
- do 15000 Kč není o čem přemýšlet - Radeon 9800 Pro, případně až spadnou ceny některé FX 5900 Ultra s tichým chlazením, můžete se rozhodovat
- bez omezení: Zde záleží na použití karty. Radeon 9800 XT je super silný v pixel shaderech a je to kompaktnější karta a se silným procesorem je to nejrychlejší současný herní akcelerátor. FX 5950 Ultra má díky brutálnímu taktu navrch v OpenGL a také se ukázala jako mírně lepší na slabším procesoru Barton 3000+.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Zeditovano, Mirek: fakt tu manii s tim 1st apodobne excesy pod clanky nesnasim. Lidi ani nevite kolik casu a nervu to obcas vezme a vy to pak takto znevazujete. Poucite se uz nekdy?
Pro PC tuning: Proč jste netestovali gk. Prolink? Její FX5900/128MB je výtečná karta, ale aspoň by se čtenáři dozvěděli, že hlučností nijak nezaostává za prvními modely FX5800 ;-) a že se docela dost zahřívají její paměti (a to tolik, že se na monitoru objevují různé artefakty - při základní frekvenci 850MHz - takže o nějakém "Tuningu" nemůže být moc řeč :-(. "Bohužel" jsem jejím majitelem, vyvalil jsem za tu kartu skoro 11,5k Kč a sotva jsem nedočkavě zapnul počítač, tak přiběhla moje žena a ptala se, proč si fénuju vlasy, když jsem se ještě nekoupal...
No smůla. Karta půjde do světa a já si koupím raději Radeona..............
ATI má efektivnější technologii, nVidia spoléhá na hrubou sílu. Jako AMD vs Intel.
Dle mne velké množství testů dělá již vše nepřehledné, navíc různé parametry nastavení /rozlišení, FSAA, Aniso/
Běžný uživatel používá "default".
Když tak samostatný článek pro "default" uživatele se základními parametry a samostatně pro "pařany nebo náročnější uživatele"
Neznalí človíček musí mít v hlavě guláš a bude nakupovat dle ceny nebo co mu prodavač jako nejlepší v cenové hladině doporučí /obvykle neprodejný šmejd, kterého se chce zbavit/.
Stačilo by 3-5 testů nebo her, které by vyjadřovaly současnou náročnost her na trhu.
Jinak Mirku, je to paráda, jěště celkový graf výkony/cena karet od nejlevnějších po nejdražší.
AA a AF je právě to, co je "in", o co výrobci bojují. Od příchodu R9700 ani o nic jiného nejde. Hrubý výkon všech karet je dostatečný, nyní jde o algoritmy, které zvyšují kvalitu obrazu.
Celá série testů byla moc pěkná, vypadá i objektivně. Včera mi přišly "News" od bývalýho Mironetu (nyní O&G Solutions) a na první stránce "hodnocení" grafických karet :-). Graf, nebylo udáno, jaký benchmark byl použit, na jaké sestavě, ani s jakými ovladači, natož nastavení; u grafu čísla zhruba do 120 (čeho?) a nejlepší GeForce FX 5950 a dlouho dlouho nic a někde hluboho za tím Radeon 9800XT. Takhle graf pokračoval vždy: nVidia ... ATi.
Tak jsem rád, když vidím nějakou kompenzaci, která se zdá být i objektivní. Těším se na další články.
V minulym clanku sem se rozhodoval jakou kartu koupit. A nakonec vyhrala ATI AIW 9800se od Herculesu. (256bit a taktovana supr) Hned sem ji odemkl na 8pipelines a vyměnil chlazení za Silencer (musel sem trochu pilovat, ale nakonec sedla) Je sqělý mít kartu za 7 000,- která v tomhle článku poráží karty za 15 000,-!!
Co budete srovnávat nebo recenzovat dál?? Máte už nějaký téma?
PCTUNING jen tak dál! Povedlo se Vám získat jednoho skalního čtenáře!
PCT ruleezzz ;)
BTW: jenom by jste mohli konecne udelat vkladani clanku i pod operou
Ta 3D hitparada probiha dlouhodobe, vsichni meli moznost se z kartami ozvat a nabidnout.
A je co srovnavat - zajimave duely midrange R9600XT vs FX5700Ultra a v lowend FX5600XT vs R9600SE.
S tim ukladanim ja nic bohuzel neudelam, problem je ten system v .NET.
3Dmark2003: s patchem 330? neverim, poslete link na result v dtabazi futuremarku jako dukaz
Na te sestave jsou zmereny vsechny grafiky, takze je to SROVNANI NA JEDNE SESTAVE, nic vic.
A helavně sem štastnej že i bez tohodle článku sem si dokázal zdravym rozumem vybrat 9700 (nonpro) vod herkula a todle mi jenom potrvdilo že sem vůbec neprohloupil
Ale to je porad donekonecna, ze ? Nestaci p4 vs Athlon, pridame KT600 vs nForce2.....
proc, ne ....
Nemas ve SprinterCell 50 FPS jako ja, ale 52 FPS ! Vau ! Gratuluji !!!!!!!!
A urcite mas VSE stejne a PRESNE nastaveny jako Mirek.... :-))) O, ty se mas ....
Na poslední straně je srovnání poze nejdražších karet.
Celou dobu hitparády je nám slibováno zveřejnění celkového grafu výkon/cena od nejlevnější karty po nejdražší.
Jestli to bude za týden, už to bude mimo mísu.
Tam konečně bude vidět, zda se někomu vyplatilo dát větší peníz za výsledných několik procent výkonu navíc.
To jsou třeba ty rozdíly výkonu karet - stejný HW, system, grafika, ale lepší nebo horší výsledek.
A na každou kartu čistý disk /format/, system s jedním ovladačem - to nejde, to by byla práce na rok.
Berme výsledky jako orientační, jestli jsou dvě, tři karty v rozdílu pár procent, může to být i pořadím testování.
Navíc z vlastní zkušenosti:
Pro danou graficko kartu nemusí být nejnovější ovladač vždy nejvýkonější v určitém testu nebo hře.
To je strasny blabol. Mozna by to chtelo slovnik a najit si, co je kompatibilni. Co jste tim chtel rict?
Ale ve skutecnosti mi spis vadi blaboly typu:
1. Mam Intel a mam lepsi vysledky ...
2. mam nForce2 a o 5 snimku mam vic
atd, atd ...
VIA KT600 + proceror 3000+ na 200 FSB je velmi vykonna sestava a 90 % cechu ma doma horsi pocitac .....
Porovnani grafickeho vykonu akceleratoru dneska je k nicemu.
Ma to pouze tonto vyznam:
1. Prodejce (jako treba ja) si udela prehled o tom, ktera s dosavadnich karet je na tom nejlepe. Karty nad 10000 me prakticky nezajimaji, nebot jsem za 3 roky prodal asi 2.
2. Pak se da zjistit, jestli treba nejaky chip fatalne nepropada (treba v humus jmenem DX, nabo v OpenGl)
Hmm, to je asi tak vse....
Kdyz by se hry delaly poradne (Call of Duty), tak se takhle drahym kartam jen smejeme .... :-))))
Ale tak je to se vsim, ale rozhodne si myslim, ze to neni o debilnich bodech v 3Dmark, ale o prehledu ....
BTW, take si nedovedu predstavit, mixaz tech vsech karet na "bezproblemovem" nForce2 .... :-))) Nic, to bylo jen takove stouchnuti ....
Preber si to jak chces.
Tak to opravdu nechapu ....
delam 10-15 pocitacu tydne a na prstech jedne ruky bych spocital zakazniky, co maji XP nad 2 GHz a nebo P4 nad 2.5 GHz ..... Chapes co chci rict ? Proto test na 3000+ a KT600 = velmi vykonna sestava, pro porovnani pro normalniho smrtelnika ....
3dMark2003: 5433, 2001: 16621 !
btw: testujte na najnovsiom 3dMarku2003, lebo to hadze trocha ine vysledky
btw2: za celu dobu som nemal najmensi problem s nForce2,
btw3: Pre teba mam len:
;)
K tomu 3Dmarku, mrknete na vykon ASUS A7V600 v porovnani s jinymi KT600 deskami na www.vr-zone.com (KT600 roundup) na propustnost pameti) a bude vam jasne, proc ty vysledky jsou mirne horsi, ale dulezite je POROVNANI na stale stejnem (drivery, nastaveni, ...)
PS: nForce2 ma urcite vykonnostne mirne navrch, par procent tam kde se projevi propustnost pameti urcite.
Jediny problem je, ze u lowendu jsem mel jeste 45.23 a 3.7, pak pred midrange jsem nainstaloval oboje nove a uz na nic nesahal.
Jinak, dedo, uz moc nerostu, mam uz nejakej ten patek porad 180 a taky 3D hitparadou moje psani konci a bude pouze obcasne nebo jako pomoc s necim.
jo mam tam Omega drivery a ty by měli bejt ještě o chlup pomalejší než ATI (který jsou ale nahouby v colin3) ale zase jim krapet blbne kurzor ve windows
VŠEM MAJITELUM R9800 DOPORUČUJU CHLAZENÍ ARCTIC COOLING VGA SILENT!!! Oproti tý svítivý žhavý nádheře co byla na Herculesu jsem daleko tižší a +10MHz core/+20MHz MEM!!!! (rozdíl LowSpeed oproti originálu)
Chyba.
Uvědomte si prosím, že bude zdražena DOPRAVA ZE ZAHRANIČÍ I VNITROSTÁTNÍ DOPRAVA - a to jsou nemalé částky. Mluvil jsem o tom s několika známými prodejci hardwaru a potvrdili mi, že na jaře nás čeká PODSTATNÉ zdražení hardware.
Nevěříte? Bohužel je to tak.
Má vůbec cenu updatovat z r9kpro 300/285 (nf7 stara dobra 1700Xp na 200*10 ram 7-3.3.2,5 )sapphire když dá 8980 v 3dmarku 2001 ? nevím ale nějakeho pokroku jsem si nevšimnul Naco je mi grafika za 10000Kč když není ani 1,5krát lepší? -Od vás od Pc tuningu chci toto : co stojí za to koupit jednoznačně a bez zbytečných keců okolo. V tom vidím podstatu tohoto webu.
R9000 Pro ani dnes neni spatna karta, to je jasne, ale ve hrach jsou uz grafiky treba 3x lepsi (zvlast kdyz si zvyknes na FSAA nebo hezke Aniso - R9000 Pro ma Aniso na zbliti). Treba ted 9600XT nebo FX5700 nejsou az tak spatnym upgradem, mzues si nekde zahrat s tim vyhlazovanim hran a s aniso vsude, ziskas DX9 a v novych hrach trebas i dvojnasobek fps. Zalezi co hrajes, co zadas, pri nenarocnosti R9000 Pro uplne staci.
DPH zaplati pouze koncovy uzivatel-neplatce DPH, takze pokud si neco objednate z nejakyho eshopu, bude vas stat postovny o 17% vic nez drive ;-)
Nemelo by tam byt 380/680 MHz ???