Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
autor: Adam Vágner , publikováno 19.10.2015
Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Otestovali jsme nejvýkonnější grafickou kartu pro malé počítače – Radeon R9 Nano. Postavíme jej hlavně proti jemu rovným konkurentům – krátkým herním grafickým kartám navrženým speciálně pro miniaturní základní desky formátu mini-ITX o rozměrech pouhých 17 × 17 cm. A rovnou prozradím, že pokrok, který AMD udělalo, je extrémní...


Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

 

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

 

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.