Hlavní stránka Hardware Grafické karty Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu
Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.4.2015
Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu

V dnešním mírně retrospektivním testu se podíváme, kam jsme se posunuli s výkonem grafických karet za posledních sedm let. Jde o výrazný posun či nikoliv? Jak se zvětšily čipy, počty shaderů, jak se měnila spotřeba a cena karet? Srovnáme výkon architektur posledních let, od GTX 280 přes GTX 580, GTX 680, 780 Ti a 980 až k Titanu X.


Závěr

Sedm let je dlouhá doba, zejména v IT odvětví. Pro připomenutí, jaký byl rok 2008, zde je pár momentů té doby. Absolutním high-endem tehdy byl Intel pro patici LGA 775, moje tehdejší sestavu tvořil Quad-Core QX9650 na 3,2 GHz, 4 GB pamětí DDR3 a základní deska s čipsetem nForce 790i Ultra od EVGA. Systémem byl Windows XP SP3 a už tehdy jsem hrál na 30" panelu s rozlišením 2560 × 1600. A když už jsme u těch her, v tu dobu jsme hráli první díl Assassins Creed, Bioshock, Crysis, Half Life 2: Episode Two, Mass Effect nebo třeba S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl.

Pokud bychom se podívali krapet dál mimo IT svět, tak hitem roku 2008 byl mobilní telefon iPhone 3G, druhá generace iPhonu. A samozřejmě první telefon s Androidem, HTC G1 Dream. Dodnes si pamatuji, jaké jsem s tímto telefonem zažíval muka :). Komu jsou bližší auta, ten rok byla uvedená druhá verze Škody Superb, Audi posílá na trh novou A6 nebo třeba zbrusu nový model Q5, od BMW si od té doby můžete koupit model X6. Mercedes neuvedl nic zásadního, jen facelifty několika modelů, nebo pokračoval s dříve uvedenými modely. Pokud máte rádi Porsche, tento rok byl uveden nový model Cayman (987), Panamera si ještě rok musela na uvedení počkat.

Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu

GT200, jádro z roku 2008 bez heatspreaderu

Všichni budete tedy souhlasit, že rok 2008 je už daleko a vše, co se tehdy událo je „dávno“. A jak se tedy změnily grafické karty GeForce? V roce 2008 jsme měli na trhu čip GT200 s velikostí 576 mm² a 1,4 miliardami tranzistorů, disponoval 240 CUDA jádry a frekvencí 600 MHz. Kapacita pamětí GDDR3 byla 1GB a propustnost 142 GB/s. Dnešní GM200 je velké 601 mm², nese 8 miliard tranzistorů a 3072 CUDA jader. Frekvence jádra je vyšší než 1 GHz a propustnost 12/6 GB pamětí je 337 GB/s.

Tranzistorů je téměř šestkrát více, počet CUDA jader se navýšil třináctkrát, třikrát také stoupl počet texturovacích jednotek a ROPs. Frekvence čipu stoupla asi jen dvakrát, propustnost pamětí také narostla dvakrát. Kapacita se dostala z 1 GB v roce 2008 až na 12 GB (6 GB u Ti verze) v roce 2015. To je celkem impresivní bilance. A co výkon?

Ten se v případě karet na GT200 a GM200 navýšil téměř šestkrát. Za sedm let máme šestkrát výkonnější grafické karty. A to při stejné nebo mírně vyšší spotřebě. Pokud žijete v USA, tak máte tento výkon po sedmi letech i za dosti podobnou cenu. GeForce GTX 280 stála v čas uvedení 649 USD, GeForce GTX 780 Ti stála 699 USD, což bude i cena GeForce GTX 980 Ti. To, že v EU stouply marže a klesl kurs, je už jiná písnička, dnes u nás kupujeme high-end o 7000–8000 Kč dráž než tehdy, v případě extrémně drahých prémiových produktů (Titan), pak o dvacet tisíc dráže.

Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu

Jádro GM200 z roku 2015

Stále si myslíte, že výkon stoupá málo? Je šestkrát výkonnější hardware málo? Já myslím, že nikoliv. Před časem jsem měřil pět let výkonu procesorů Intel a nárůst výkonu byl mezi nejstarším a nejnovějším čipem jen kolem 30 procent. A pokud jsem oba čipy přetaktoval na stejný takt, byl rozdíl deset procent. Výkon grafik tedy stoupá významně více než ten procesorový (a už je to znát ve full HD, kde už ty procesory grafikám přestávají stačit). Šestkrát vyšší herní výkon je dobrý výsledek. Škoda jen té cenové (nejen cenové) politiky EU, kdy zde máme vše významně dražší než v USA. Spílat za to ale nemůžeme výrobcům GPU nebo grafických karet. Ti se snad až na ten nejluxusnější high-end drží u grafických karet stále velmi podobných cenovek.

Jak spustit Crysis 3 na DX10 hardwaru

Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu

Spustit Crysis 3 v DX10 režimu není složité, stačí stáhnout asi 60MB patch, a hra je zcela normálně hratelná. Tedy alespoň pro testování, nevím zdali je hratelná kompletně celá, ale mě se zdála v pořádku. Dokonce lze nastavit i pokročilé efekty. Funguje FXAA, Ambient occlusion i multiplayer. DX11 knihovny jsou nějak nahrazeny nebo přesměrovány na DX10, který ve hře je od výroby, jen je záměrně potlačeno. Patch stahujte zde.



Tagy: GeForce GTX 580  GeForce GTX 680  GeForce GTX 780  GeForce GTX 980  Titan X  nárůst výkonu  statistiky  Fermi  Kepler  Maxwell  retro test  staré grafiky  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.4.2015 08:39:33   46.149.115.xxx 14331
Klasická "autorovina" Testovat hry v rozlišení 2560*1600 na grafikách s 1;1,5 i 2 GB RAM je zhovadilost - to se to pak honí triko o coool nárůstech výkonu Realita je však jako obvykle jinde.
7.4.2015 09:05:10   193.85.174.xxx 1161
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.4.2015 10:51:52   131.112.125.xxx 348
Je pravda, ze mel testovat vic rozliseni (hlavne full HD). Na druhou stranu testoval jenom highend z kazde doby, takze ma smysl ho testovat v 2560*1600. Pred 7, 5 nebo i min lety se na takovem rozliseni hrat nedalo a dneska uz to jde a je videt ten narust. Takze za mne test dobry, ale chybi druha pulka ve full HD.
7.4.2015 11:39:30   194.246.46.xxx 363
Ano souhlas, chtělo to drobátko realističtější test aspoň ještě v 1080p no AA, kde by se polovina karet nezařízla jen kvůli neodstatku Vram. I by se krásně ukázala CPU limitace Titanu X, proč ne.
7.4.2015 11:40:06   194.246.46.xxx 178
Jo, a taky by mě zajímalo, GTX280 v Crysis 3? Já myslel že Crysis 3 byla jedna z první DX11 only her, že jí DX10 karty nespustěj...
7.4.2015 11:57:27   193.85.174.xxx 645
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.4.2015 12:41:15   194.246.46.xxx 285
No právě, jakmile dojde Vram tak dochází k masivnímu stutteru a pádu výkonu o 80-90% protože se musí texturovat do systémové RAM.
7.4.2015 13:07:53   193.85.174.xxx 535
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.4.2015 16:41:08   95.103.128.xxx 83
cim vacsie rozlisenie = tym vacsie naroky na VRAM.
Pouzite rozlisenie narazi pri 1, 1.5GB modeloch na to, ze ma malo pamate aby efektivne fungovali. Rozdiely medzi 2GB, 3GB ...a viac su v zavislosti od testu nevyznamne.

Pri mensich narokoch na pamat, mensom rozliseni by rozdiely medzi kartami boli mensie.
7.4.2015 19:05:55   90.177.175.xxx 98
To rozpětí výkonu (i kapacity VRAM), pro které je potřeba nastavit podmínky testování, je v tomhle případě obrovské. Podle mě je přijatelnější, když metodikou utrpí stará grafika (tam už není tak podstatné, jestli dělá 4 fps kvůli přesouvání do RAM, nebo by to dávala 7 bez něj), než kdyby se podmínky nastavily podle slabších karet a pak tam byl Titan běžící na půl plynu kvůli tomu, že jej nestíhá krmit CPU.

Ale jo, u řady her mohlo být to nastavení méně náročné, optimalizované někde na tu GTX 780 Ti.
7.4.2015 16:59:27   90.177.175.xxx 89
Stuttering kvůli málo VRAM je u testování problém, ale zpátky na zem. Není tam jediný výsledek, u kterého se dá podobný propad výkonu předpokládat.
Kdyby tam byl byť u jediné hry propad výkonu o 80 % kvůli stutteringu, znamenalo by to, že by se při nastavení, při kterém by k němu nedocházelo, dostala GTX 280 s výkonem na úroveň GTX 980, a to asi nee, že?
7.4.2015 18:39:18   82.202.109.xxx 157
přijde mi neprostá zhovadilost testovat v rozlišení které má toma asi tak 5% čtenářů PCT a asi tak 1% uživatelů vůbec.
Zato FUll HD nebo 1920x1200 by bylo mnohem zajímavější pro většinu, nehledě na to že gtx580 byla i 3GB verze ... jinak by to byl supr test kde je vidět zda-li mám doma močál nebo jsem před lety koupil dobře.. jen se vloudila jedna taková chybka no , prostě tam akorát nejsou odpovídající "zajímavé" výsledky pro běžné lidi .-)

já osobně mám gtx680 a 1920x1200
8.4.2015 19:15:58   78.45.159.xxx 18
Podle mně není zhovadilost na velkých rozlišeních, byť na to má malé procento čtenářů či uživatelů vůbec... Tak je to maximální výkon karet a téměř přímou úměrností bude výkon karet platit i na menší rozlišení ne? Tedy kvalitu a sílu karet to ukazuje, a to je cíl.
10.4.2015 12:06:23   80.188.34.xxx 60
právě že to tak vůbec neni, to máš stejný jako když bys řek že když budeš jíst polovičku co teď zemřeš za 60 dní protože když nebudeš jíst vůbec umřeš po 30 dnech ... prostě ty karty neodpovídaj v mnoha testem svým pravým výkonem jen proto že nemají buď takovou propustnost nebo dostatek paměti nebo nepodporujou doopravdy DX11 a jde o nějaký sofwarový elecepelce efekt. V o řád nižším rozlišení může být pravý rozdíl jen 10% takhle je 50% a víc, jenže to o řád nižší rozlišení má většina lidí, tzn. v reálu by tě nic nenutilo upgradovat ale takhle recenze tě k tomu nabádá .. dyť 50% výkonu navíc to přeci poznám ... a doma pak huh sakra já čekal že s nižšim rozlišenim bude nárost taky takovej ... aa okradli mě hazly!!! Lineárnost tady prostě neplatí !
11.4.2015 09:50:19   188.175.49.xxx 51
Patlal Obřík zase mazal už po druhé :-D tak to tu zas šupnem no :-D

Klasický zlObřík a jeho pokus o flame :-D Tak ještě že už 7 let tu máme neotřesitelný monopol v grafikách. :-) Hlavně Fermi se neskutečně vyvedlo a pak vzpomeňme jak tento autor jako první na světě hlásal o exkluzivní GTX470 do 4.000,- jakožto o bombě roku. (článek se bohužel někde potraril... škoda) PS: dodatkem aby onoho flame přibylo přibaluji onen nesmazatelný flame koment, že si konkurence nezaplatila zde článek a on přeci nedělá reklamu zadarmiko :-) PCT: ano chápu proč si ho tu držíte vždy dokáže pobavit :-)

PS: líbí se mi jak zas "autor" dodatečně poopravil nadpis :-D jen zapoměl to ještě opravit i v hlavním náhledu :-) Od GTX 280 k Titanu X: sedm let "GeForce" v testech výkonu To GeForce tam původně nebylo :-)
11.4.2015 09:53:30   188.175.49.xxx 20
Ale jinak tohle je ve standartní řežii tohoto pisálka... nic překvapivého a objektivitu je zbytečné hledat né u něj... Proto neustále říkám, že lidi co se vyznaj a opravdu rozumí ICT jej už dávno neberou vážně (po tom všem co už předved to už ani nejde) a že on tomuto webu nesmírně škodí...

Ale jinak prima reklamní pauzička Obříčku :-D tak příště zase ;-)
12.4.2015 18:46:40   46.13.193.xxx 53
Pane Obermaier jste pekný Nvidia Lhář protože DX10 patch na Crysis 3 je FAKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
7.4.2015 08:43:46   178.41.180.xxx 2745
Nejak postradam zmysel tohoto clanku. Nehovoriac o tom, preco je tu len nVidia a nie aj AMD, ked uz rekapitulujeme...
7.4.2015 09:25:18   15.203.169.xxx 2229
Zelene mozgy zauradovali
7.4.2015 12:20:08   89.24.125.xxx 4716
No protože autor toho o AMD moc neví, jen 100% ví, že nVidia je lepší
7.4.2015 15:34:26   217.66.166.xxx 1910
No ale NVIDIA má teraz učite lepšiu ponuku GPU. To, že stojí viac je už iný problém. AMD totiž už nejakú dobu neobnovilo svoje GPU na rozdiel od konkurencie. A je to vidieť.
7.4.2015 16:33:32   188.175.49.xxx 817
a proto je tu Nvidia už 7 let sama a má monopol :-)
7.4.2015 16:39:39   217.66.166.xxx 103
Také niečo som nenapísal. :-)
7.4.2015 09:12:25   91.229.28.xxx 1527
Clanok na urovni oddbornika. Az na gtx 780 a vysie tie karty su neni urcene ani ked boli nove na 2560*1600 nie to este v novych hrach ktore by nedali na max ani vo fhd
7.4.2015 09:18:21   193.85.174.xxx 288
Ale to je snad jedno ne? Jde o to ukázat jak se posunul výkon a nejlepší je to ukázat na něčem náročném. Radši tohle, řekne to víc, než Quake 2 800x600 280 40fps, 780 400fps.
7.4.2015 09:48:18   91.229.28.xxx 817
To teda povie ze sa natom nedalo hrat ani vtedy ani dnes lebo je problem to prepnut na fhd a dat tam vysledky
7.4.2015 17:00:39   85.216.135.xxx 123
no tak to potom pomerajme vsetky GPU s rovnakym mnozstvom pamate, lebo tie co maju 1-2GB (napr. ja stale mam v druhom PC GTX260 a ta ma tusim 768 pamate) tak pri tomto rozliseni GPU ide tak na 50% vykonu ked mu ramy nedodavaju data. Test treba zopakovat v 1920x1080 bez AA. Ale to by sa taketo rozdiely neukazali a clanok by nemal pointu.
7.4.2015 18:03:43   90.177.175.xxx 74
Zamýšlíte se nad tím, co píšete? Fakt si myslíte, že hry, které běží na GTX 280 na 10-16 fps, na těch 10-16 fps běží jen kvůli nedostatečné kapacitě VRAM, a s nastavením, na které VRAM stačí, by jely na dvojnásobných 30 fps, teda na stejném výkonu, jako je naměřený u GTX 680?
7.4.2015 20:24:04   85.216.135.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.4.2015 21:14:21   193.85.174.xxx 68
a) ve snu
b) 640*480
c) 10fps
8.4.2015 00:11:24   89.102.21.xxx 62
Ma pravdu, ja taky 4 roky paril na i7 920 +tripple channel ram + GTX 260 (216sp) vsechny hry na 1680x1050 a zaparil sem si dobre.Treba battlefield 4 si jeste porad zahrajes na 1680x1050 na GTS 250 a je to normalne hratelny.Ten Tomb Raider 2013 prekvapi jak pekne na te GTX 260 fici, jsem si rikal na co lidi potrebuji gtx 780 apod karty : D
8.4.2015 08:09:35   87.197.6.xxx 08
tr2013 som tiez hral na plne detajly 1920x1080 Kludne mozem otestovat vstavany test, aj ked v tomto PC mam len 4core PhenomII, doma som to hral na 6core PhenomII...
8.4.2015 08:11:41   87.197.6.xxx 06
https://www.youtube.com/watch?v=sge6d1f7Ey8

29 fps priemer
18.4.2015 20:34:24   77.242.90.xxx 01
presne! Zavodni hry, simulatory. Jinak me lautr nic nenapada. A nerozumim tomu proc kupovat rok co rok kartu jak lidi na zapade
7.4.2015 13:27:07   194.213.41.xxx 134
a ty jsi odbornik přes co? přes hodnoceni oddborniku ?
7.4.2015 09:28:00   62.209.192.xxx 286
No mě stačila ukázka výkonu v Crysis a zase tak daleko se gpučka opravdu nedostaly...
7.4.2015 10:06:19   85.135.195.xxx 218
Nejde o samotný výkon jednej karty v Crysis ale o porovnanie všetkých kariet, napr. tej 280ky s 980/Titan X a tam je ten rozdiel 4-5 násobný... ...ono už vlastne 680ka je úplne mimo oproti Titanu x.

Pripájam sa v tomto k autorovi, CPUčka sa za tie roky posunuli tak o 30% najme vďaka frekvenciám, no grafiky išli o 400-500% vyššie a ty napíšeš že až tak ďaleko sa nedostali

...dnes keď sa aj 150dolárova R9 270 smelo postaví kedysi highendovej 499USD nVidii 580ke...
7.4.2015 11:06:19   62.209.192.xxx 719
Jasně tak to mohl autor otestovat všechny GPU ještě v Quake3 a to by mu udělalo další procenta do plusu s každou generací tohle mě přijde jako reklamní článek at upgradujeme s každou gen. blbost já koumu vykon gpu spíše podle náročných her třeba v zrovna crysis mě výkon zajmá ne podle her kde mám 150FPS nebo 250FPS
7.4.2015 11:08:43   62.209.192.xxx 236
a závěr je že v 4K si ještě dlouho kloudně nezahrajem
7.4.2015 10:47:58   194.213.219.xxx 614
Citace:
Čip, který poháněl GTX 280, byl velký 576 mm² vyráběný na 65 nm. Počet tranzistorů byl 1,4 miliardy a šlo o poslední architekturu s oddělenými frekvencemi shaderů a zbytku jádra.


co je tohle za OBRovinu ? a co teda měla Fermi ?
7.4.2015 12:03:52   90.177.175.xxx 104
si už pořádně nevzpomenu, ale takty SP závislé na taktu core?
7.4.2015 11:07:40   217.197.145.xxx 1916
Jak mohl GTX280 testovat v crysis 3, když 280tka nepodporuje DX11 a hra se bez DX11 ani nespustí!!!!!!!
7.4.2015 11:13:53   62.209.192.xxx 1515
to máte pravdu crysis3 je DX11 only

to bude asi tren punc quality od Nvidie
7.4.2015 11:41:10   89.176.19.xxx 1913
Nikoliv, jedna se o punc kvality tvych vedomosti. Crysis3 lze samozrejme spustit na DX10/9 kartach, jsou na to patche.
7.4.2015 11:46:49   62.209.192.xxx 1113
ale to už podle mě nebude moc objektivní nebo snad crytek vydal ofiko patch na DX10 karty ?
7.4.2015 12:14:53   89.176.19.xxx 1310
Pokud vim, jedna se o fallback shaderu, coz je pomerne bezne. Pro porovnani vykonu je to zcela dostacujici.
7.4.2015 11:31:13   84.42.139.xxx 1321
Tak to je dobrý úlet Obra :-D
7.4.2015 13:50:53   89.31.14.xxx 616
též by mě zajímalo ten matroš :-D
7.4.2015 11:41:27   77.102.124.xxx 198
Ale spustis
Zadaj do googlu

How to run Crysis 3 on dx10 graphic cards
Na YouTube mas toho dost
7.4.2015 12:03:03   10.42.18.xxx 206
Pěkný článek, zajímavé srovnání. Sám jsem měl 280, 680 a teď hraju na 980... Škoda toho současného kurzu.
7.4.2015 15:52:30   217.197.145.xxx 1227
Tady se zase sešla banda dementů.

Crysis 3 NIJAK NEJDE SPUSTIT POD DX10/9.

Ty vaše uber patche jsou totiž totální sračky. jedná se o software rendering přes CPU, takže grafika nepočítá vůbec nic.

Opravdu, DDementov se z toho tady stává.
7.4.2015 20:16:56   87.197.149.xxx 84
osobně jsem crisis 3 hrál asi pod directx10 nebo 9. Takže to není fake.
10.4.2015 10:50:01   91.232.214.xxx 61
Softwarový render Crysis 3 by měl tak 0.2 FPS...
7.4.2015 20:13:26   87.197.149.xxx 37
2560*1600 to akože fakt, to jsem zíral.
Taková GTX 280 na to určite nebila stavěná tak na max 1650*1080 bez AA.
Ani taková GTX 680 ne.
Teď mám 27" monitor a víc než 1920*1080 nedá.
Tenhle test je nevypovídající. Radši bych viděl test 1650*1080 bez AA bylo by to zaujímavější kolik ješte her se dá hrát na starých kartách. Osobně jsem hrál crisis 3 na Ati 4850 na medium v pohode cca 35-38 fps....
8.4.2015 00:18:29   89.102.21.xxx 81
moc ste si zvykli na hafo vykonu z tech modernich karet a neumite si to odladit tak abyste mohli hrat i na low kartach : DD, na GTX 260 a 280 si mohl hrat klidne s 1680x1050 a 2x nebo 4x AA, zalezi i na hre jestli je dobre napsana nebo je to neodladenej shit typu GTA IV atp, ja sem paril na gtx 260 4 roky vsechno a nikdy sem si nestezoval
7.4.2015 20:45:01   37.188.134.xxx 93
Libi se mi, ze ty temata posledni dobou , sou okopirovany od konkurecniho webu. No jo, tak si to prectem este jednou a trochu zjednoduseji...
I kdyz dobry...
nVdia je zde nejvic jak klika od mercedesu
A co konkurence AMD? Ta se jen vezla, jak to zde jizlive autor popisuje, hmm, fakt srandovni web tady...
7.4.2015 20:53:52   62.24.73.xxx 74
Podle me tenhle clanek je strasne tehdencni, tema zajimavy, ale spatne uchopeno a uz nam tu chybi jen Hurnikovy sandly.

- rozliseni a detaily jsou pro ty stary karty nesmyslne zvoleny, respektive mely by se ukazat i vysleky v nastaveni, kdy jim jeste staci VRAM
- chybi AMD karty, neni duvod je tam nepridat, asi by se na vysledcich nic nezmenilo, ale jejich ignorace je hloupa
- osobne by mi prislo jeste zajimavejsi pridat do testu karty, dnesni stredni tridy, jak si vedou v porovnani s highendem z minula.
- Treba porovnani G460,G660,G760 a G960 podle me ukazuje uplne jiny vysledky, nez ktery pise autor v zaveru, tam je narust vykonu dost mizernej. A G660 stoji dneska ty samy penize, jako pred 2,5 lety ano je v tom i kurz, ale je to priserny.
7.4.2015 21:53:16   90.177.175.xxx 121
Není důvod je tam nepřidat... uf, k tomu, aby ty karty mohly v testu vůbec být, je především člověk musí mít (a funkční). V tomto regionu je problém sehnat grafiku na přetestování už půl roku po uvedení (část samplů se někde zatoulá, protože cestují po polsku, maďarsku, slovensku a bůhví, kde ještě, část jich skončí v soutěžích jako výhry, část nepřežije). A kupovat to na přetestování po bazarech a aukcích fakt nehrozí. GeForce, které Obr testoval, si kdysi koupil a má je doma. Chcete mu vyčítat, že si v rámci zachování objektivity spolu s každou GeForce nepořídil i obdobný Radeon?

GTX 260 se kdysi používala a testovala i na těch 2560×1600, jen na jiných hrách.

Není sranda otestovat stejnou metodikou jednu kartu a jinou kartu se čtyřikrát vyšším výkonem. Vyhovovalo by vám víc srovnání výkonu, kde mají tři nejrychlejší karty GPU vytížené na 50, 70 a 80 % maximálního výkonu?
8.4.2015 08:38:26   87.197.6.xxx 53
1. verim, ze keby redakcia poziadala, nasli by sa citatelia, ktori by karty na test zapozicali...
2. suhlasim, ze toto je test gforce, amd tam nema co hladat
3. autorovi vycitame iba a len to, ze rozdiely medzi kartami su umelo navysene nezmyselnym rozlisenim, kde prave GPU kariet s malou pamatou nemaju co pocitat. Aj 970ka ked vytazi nad 3,5GB ide vykon doprdele, ze?
8.4.2015 23:24:57   37.188.239.xxx 00
No zrovna Gtx 7900 mam a je slim, ale bude to mit smysl? Mam ji v supliku, na pamatku...
Nechci tu hejtit, na konkurecnim webu,ten samy clanek i s "AMD" a taky to tam trochu hapruje s parametry vykonu!
Zde to dostalo dalsi rozmer, tak nevim, kdo vic keca? Vas PCT nebo SHW???
18.4.2015 20:42:34   77.242.90.xxx 00
hned me to napadlo, ze proste otestoval svoje karty. Holt chlapi pctunning nedostava zadarmiko novej HW jak nekde v USA
8.4.2015 11:05:08   194.213.41.xxx 31
co je Humikovy "sandly" ?
8.4.2015 14:00:27   86.63.219.xxx 51
autorem pozapomenuté heslo crysis3dx10fix3136a k souboru s patchem jsem si radši vygoogloval (i když už jsem váhal nad tím zúčastnit se jednoho průzkumu). Bohužel přiložený install.bat je k rootu telefonu a ne k instalaci patche. Takže zatím to považuji za další fake, jako stovku dalších co jsem se snažil během minulých let stáhnout a ozkoušet. Pokud tu někdo zveřejní funkční návod (může i sám autor, ale o tom pochybuji) budu velice rád. Sám jsem vlastníkem 275 GTX a proto jsem se o to již několikrát pokoušel. Nechci to ale pouštět jen na cpu pod WARPem (https://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg615082.aspx#casual_games). Těch 8 snímků mi přijde na testovaný CPU poměrně dost, takže věřím že by to nějak jít mohlo.

Sám jsem kdysi dohrál crysis 3 na GTX 460 (podobné výkonem testované 280) a vím že to v 1080p běželo kolem 24 snímků na zhruba střední detaily (mix medium a high). Proto jsem to hrál jen na 720p.

Zmíněnou 275 GTX, jsem po pěti a půl letech služby vyměnil před šesti měsíci za 970ku, takže teď to sám v nejbližší době neozkouším, ale pokud to již opravdu jde, tak bych to rád testnul.
13.4.2015 09:06:22   62.209.192.xxx 10
zdar zkoušlel jsme to rozjet na kámošoví 4870 a vše co jsem stahnul byl FAKE už jenom jak je složité to stáhnou zaheslované rary nefunkční installer =100% fake + ten odkaz co sem dal pan Obr zaheslvoanej fake.... ani na torrentech jsem nic nenašel co se doprdele normálně nakopíruje a funguje nebo je u toho normální návod jak to zpustit
13.4.2015 09:08:31   62.209.192.xxx 00
sakra spustit
8.4.2015 19:06:07   78.45.159.xxx 01
Před 7-8 lety jsem kupoval kartu uváděnou v článku jako těsně před tou nejslabší v testu, a sice "BFG 8800 GTX OC2". Stála 14 000,- s DPH. 768 MB. Byla to pecka pecek. 6 let vydržela. Dnes neprodejná (podporuje jen DX9). V té době jsem do PC dal 42 000,-. A dnes abych to dal znovu (desku nemám na SATA III, USB 3.0, apod., procesor jen C2D...).
Čili závěrem mého pohledu bych to shrnul asi že každých 6 let PC za 40 000,- pokud si člověk chtěl zapařit velké herní pecky...
8.4.2015 19:19:29   87.197.149.xxx 11
To mužeš být rád , že jenom 40K za 6 let, někdy jsi to musel dát každé 2 roky....
Víď zlatá éra 3dfx voodoo 1,2,3 pak ati 8500,9600-9700-9800,x800-x1950; taky nvidia tnt2, geforce 1,2,3,4,6. Člověk musel měnit celé PC každé 2 roky abych jsi mohl zahrál nové hry na háj detaily . Útlum nastal někdy v roce 2007-2009 vyšli nové core2 duo a quady a stačila grafika za 4K a s takou zostavou si klidne hrál v pohode 5-6 let.
8.4.2015 19:28:15   78.45.159.xxx 01
No je pravda, že během těch 6 let jsem nakoupil pár HDD + SSD + nějaký drobnosti k PC, takže 5-15 tis. asi připočíst...
Jinak ten můj odhad 40K 1x za 6 let je dejme tomu takový "hrát těsně pod vrcholem", tedy nemyslím mít hned PC na 3 monitory a ULTRA HD detaily. Ale těsně pod vrcholem no...
Dnes na 5-6 let dopředu bych to chtělo GTX 980 (18 000) + i7-5820K (12 000) + 16 GB RAM (4000) + desku 6000 a jsme přesně na těch 40 000... :o) ooo)
8.4.2015 23:32:10   37.188.239.xxx 01
Dnes nastesti ta prodleva, pro nekoho 6-5 let, nebo 3-2 roky + cena 40 a vice , je stejna, i kdyz nektere komponenty se s cenou ustalily... jenze tu mame zase stejne drahe srandy viz.ssd,4K lcd,no dnes neni problem draha klavesnice,sluchadla, mozna ty usb flashky...
kdyz se kouknu na obchod, tak GK sou v podstate stejne drahy, porad odstupnovany sbernici, takze zase top + 40 klacku neni problem
9.4.2015 17:52:54   109.81.211.xxx 11
Poměřit výkon AMD procíků???
14.4.2015 17:51:11   176.74.128.xxx 00
Ahoj, tenhle článek mě celkem zaujal a díky za něj. Celkem pecka takové srovnání po tolika letech zpět...

Samozřejmně mě celkem mrzí že nejsou zahrnuty taky VGA AMD, ale tak nemůžem mít všechno :-) Inspirovalo mě to k dotazu ohledně upgradu mojí HD5870 1GB. Klidně něco bazarového a dejme tomu výkonem aby to mělo smysl.

Hraji na 22" FullDH, CPU AMD Athlon X4@3,7Ghz, 4GB RAM, 450w Corsair.

Díky za tip.
15.4.2015 23:17:07   88.100.142.xxx 00
Bez nového CPU se moc daleko nedostaneš. Tvůj Athlon sotva obslouží HD5870.
16.4.2015 07:09:33   176.74.128.xxx 00
Ja vím, ještě malý dodatek je to Athlon II, upgrade je možný na Phenom II X4 - ale to se mi nechce.

CPU není trhač asfaltu, ale v mnoha hrách vykazuje grafika 100% vytížení a CPU přitom kolem 75%, takže rezerva tam nějaká je (asi)

Tu grafiku bych teda rád zkusil, výkonem klidně 1-2x tak vyšším než HD5870, ale už dlouho nesleduju trh, tak nevím kterou kdyžtak vybrat.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.