Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 16.10.2014
MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu

Nereferenční GTX 980 se už objevují v obchodech. Připravili jsme pro vás test dvou parádních kousků s vylepšenými chladiči. Od MSI je to GTX 980 Gaming s novým chladičem Twin Frozr V a jednou specialitou – individuálně řízenými ventilátory. A proti němu jsme postavili nadupanou GTX 980 ze série Strix od Asusu.


Především mám báječnou zprávu pro všechny příznivce AMD – co se poměru cena/výkon týká, konečně se dá říct, že jsou nové GeForce GTX 980 po slevách Radeonů R9 290X oproti nejlevnějším modelům značně nevýhodné.

U OC modelů GTX 980 zaplatíte za nějakých 15–20 % výkonu navíc o polovinu víc (lehce přes pět tisíc). Neplatí to paušálně pro všechny 290X, ale jen pro ty nejlevnější za deset tisíc, v cenících jsou stále 290X v cenovém rozpětí 10-16 tisíc.

Dál už je ale vše při starém. Karty nabízejí především špičkový poměr výkon/watt (a to i po přetaktování). Výrazný nárůst spotřeby je vidět v zátěžovém testu Crysis, ale to není ani tak důsledek továrního přetaktování, jako důsledek továrního navýšení limitů pro spotřebu (u referenční karty už automatika přiškrtila takty a s tím spadl i výkon). V Aliens vs. Predator je nárůst spotřeby směšných 10 a 13 W (ale adekvátně tomu je i rozdíl ve výkonu menší). Ve výsledku je poměr výkon/watt mezi referenčním a přetaktovanými modely srovnatelný (a excelentní).

Vynikající je i hlučnost karet – bez zátěže ventilátory neběží a karty jsou tiché, při zatížení chvíli slabounce vrní cívky, než je po spuštění přehluší ventilátory. Hlučnost v zátěži je výborná i ve srovnání s řadou slabších karet a pokud ještě přihlédnete k výkonu, je výsledek vynikající.

Přetaktované modely 980 se už bez jakýchkoliv pochybností celkovým výkonem vyšvihly nad přetaktovanou GTX 780 Ti Gaming, kterou najdete v grafech (pořád platí, že v některých testech zůstávají pozadu, ale ty lepší výsledky převažují).

MSI GTX 980 Gaming

Pokud se rádi vrtáte v nastavení karty, GTX 980 Gaming se vám musí líbit. S regulací u GTX 980 se v kombinaci s GPU Boost dá docela vyblbnout. Jak funguje konkrétně, jsem už vysvětloval v příslušné kapitole věnované ventilátorům, pokud jste ji přeskočili, tak se k ní vraťte.

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu

Bohužel zůstávají dvě omezení (minimálně prozatím) – při manuální regulaci nelze ventilátory zcela vypnout a při regulaci přes dodávanou aplikaci není možné nastavit křivky, které upraví nastavení otáček podle teplot, ale jen konkrétní hodnotu (teoreticky by to neměl být problém, uvidíme, zda možnost nastavení regulace pomocí křivek MSI do aplikace ještě doplní).

Trochu mě mrzí, že je karta o malinko hlučnější, než byla žravější GTX 780 Ti Gaming s Twin Frozrem minulé generace, ale při běžném hraní je rozdíl neznatelný (asi 1 dBA) a ani při intenzivním zatížení není 2,5 dBA navíc výrazný nárůst hlučnosti, karta se i tak stále řadí k těm nejtišším. Celkově jde o zanedbatelnou oběť za lepší chlazení napájecí kaskády a soudě obav panujících kolem teplot VRM u tichých karet to řada lidí spíše uvítá.

Karta dosáhla výborných výsledků i při přetaktování (na maximálních stabilních taktech už ale balancovala na hraně limitu pro GPU boost, takže na extrémní OC to bez modifikací nebude).

MSI GeForce GTX 980 Gaming
KLADY MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu ZÁPORY
špičkový výkon vyšší cena
poměr výkon/watt po slevách R9 290X horší poměr cena/výkon
mimořádně tichá karta malá rezerva u limitu spotřeby při přetaktování
chlazení reaguje na teploty VRM  
potenciál k přetaktování  
Orientační cena s DPH: 15 700 Kč

Za špičkový výkon při vynikajících provozních vlastnostech udělujeme kartě od MSI zlaté ocenění.

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu

Asus GeForce GTX 980 STRIX OC

Vše, co platí pro referenční GTX 980 a GTX 970 se dá říci i o kartě od Asusu. Jen s tím rozdílem, že ve většině ohledů je za GTX 980 Gaming o malinko pozadu. Nedá se říct, že by za kartou od MSI významně zaostávala, snad s výjimkou přetaktování (z dosažených hodnot lze stěží vyvozovat nějaké závěry při porovnání pouhých dvou kusů karet). Jisté jsou ale nižší limity u spotřeby (opět je to spíš otázka modifikace BIOSu než nepřekonatelný problém).

Suma sumárum, výborné provozní vlastnosti, vysoký výkon, o poznání lepší řešení než referenční grafika. Refereční karta za od nás za tento soubor vlastností dostala zlaté ocenění. Nebýt toho, že uvedení GTX 980 pořádně zahýbalo především s konkurenčními kartami, zůstalo by při zlaté, takto kartě od Asusu uděluji stříbrné ocenění. Neznamená to, že by byla horší, naopak – ale trh se od uvedení 980 prostě posunul dále.

Asus GeForce GTX 980 STRIX
KLADY MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu ZÁPORY
vysoký výkon nižší reálná pracovní frekvence
zcela tichá v idle, velmi tichá v zátěži horší výsledek přetaktování (záležitost kusu?)
poměr výkon/watt nižší limit pro přetaktování
spotřeba při intenzivní zátěži o poznání hlučnější než MSI
poměr výkon/watt  
   
Orientační cena s DPH: 15 650 Kč

Kartě od Asusu udělujeme stříbrné ocenění. Oproti kartě od MSI je na tom Asus GTX 980 STRIX ve většině ohledů o malinko hůře, ale stále jde o vynikající kartu s výbornými provozními vlastnostmi (na highend nepříliš hlučná, s výborným poměrem výkon watt) a je o poznání lepší než karta v referenčním provedením. Jejím nákupem určitě chybu neuděláte.

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu



Tagy: msi  asus  geforce  gtx 980  gaming  strix  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.10.2014 13:46:34   195.113.99.xxx 2210
Kdy už budete dávat do porovnávacích testů i 290tku, NO TÁÁÁÁÁÁK
16.10.2014 13:55:29   90.177.175.xxx 219
teď musím udělat primárně ještě dvě R9 285 od Sapphire, pak už na ně vletím. Nové karty mají holt vyšší prioritu než přetestovávání rok starých provařených modelů.
16.10.2014 13:55:28   195.113.99.xxx 613
Těším se !!!
16.10.2014 15:15:50   217.170.103.xxx 33
Trochu OT na kolik peněz by přišla Vaše testovací sestava bez GK a monitoru?
16.10.2014 15:41:18   89.24.166.xxx 513
Jak to tak vypada na vzduchu je zatim maximem 1500/8000 vejs uz to proste brzdi BIOS

uz jsem mel v ruce tri GTX980 a vsechny tri bez rozdilu ASIC koncily prave na 1500/8000 viz moje referencni Gigabyte GTX980
http://www.3dmark.com/fs/2941234

Na vode se to da vyhnat diky mensim teplotam (mensi spotreba) o nakych 100Mhz vejs ale i to je konecna. Dokud nekdo neudela BIOS s TDP na 150% nemame sanci se dostat vejs.. Vice mene na 1500/8000 nemusim ani zvedat napeti, kdybych napeti zvednul tak narazimna 125% TDP limit jeste drive...
16.10.2014 17:18:59   213.215.84.xxx 41
ma zmysel potom kupivat OC, ci radsej referencnu a placnut tam vodny chladic, okruh mam ...
16.10.2014 18:57:21   89.24.166.xxx 54
Ano pro "vodnikare" nema nereferencni edice moc smysl, pokud si vyrobce neupravil BIOS a nenavysil nebo uplne vypnul limit TDP.
16.10.2014 16:34:48   85.135.248.xxx 152
Pozerám výkon, pozerám spotrebu... v tichosti sa pýtam čo môžeme - z hľadiska výkonu a z hľadiska spotreby - potom čakať na 20 či 16nm Výkon 290X so spotrebou GTX660 ?
16.10.2014 17:16:54   46.174.153.xxx 1233
No kouknul jsem ze 780OC je vykonejsi nez 290X OC a relevantnost tehle NVidii placene "recenze" vzala za sve. Je videt ze Obr ma zdatneho nastupve. Musim si zapamatovat jmeno at vim ktere recenze nema smysl cist.
Imho kamos ma Gigabit 780 ja mam Gigabit 290 a delali jsem mereni comp vedle kompu pretaktovani a nekolik her a vyslo nam ze 290 je o 5-10% vykonejsi podle skladby her a tady je 780 vykonejsi nez 290X OMG
16.10.2014 18:13:43   90.177.175.xxx 216
Je to 780 GHz Edition (boostuje na 1162 MHz). Vyjde to asi tak nastejno, jak na mě vyrukovat, že 290X je rychlejší než 780 Ti. Kámoš má předpokládám klasickou OC. Takže asi tak nějak.
16.10.2014 19:31:59   46.174.153.xxx 1124
Porovnavali jsme stejne edice se stejnym chlazenim aby to bylo relevantni. 780 byla o neco chladnejsi (coz pri absenci vypocetni casti jadra je i ocekavane) ale nic zasadniho a hlavne podavala nizsi vykon za vyssi cenu coz zasadni je.

Jinak kdyz vemu treba C3 tak na youtube je video v realnem cas 290/290X/780Ti kde se ukazujou fps pro vsechny tri karty najednou a 780Ti opravdu neni zadny zazrak. Zalezi na scene nekdy jela rychleji 290X nekdy 780Ti. Asi jak se nabustovala tak 290X na chvily predbehla a pak se prehrala takze spadla pod 290X. Celkove bych rekl ze 780Ti byla lehce lepsi ale opravdu tak lehce ze za to platit takove penize navic muze jen - at si kazdy doplni sam
17.10.2014 12:15:38   46.174.153.xxx 48
Mam maly dotaz. U tech ostatnich dvou prispevku to chapu tam jsem hodne hlupakum slapnul na kuri oko ale u toho prispevku na ktery ted reaguju jsem napsal jen fakta ve stylu venku prsi a je tam 25 stupnu. Mohl by mi nekdo z minusaru uvest konkretni duvou (pasaz) kvuli ktere tomu dal minus nebo jsou tu same decka a hlupaci kteri minusujou podle nicku? To by me opravdu zajimalo.
16.10.2014 17:58:19   185.23.114.xxx 2815
Ahoj Mikye

Prosíme Ťa , vráť sa na nejmenovany web
16.10.2014 18:09:01   193.85.174.xxx 2412
970tka je špica (sám jednu mám), ale 980 fakt nechápu. Nějakých 10 procent za 5tis kč navíc? Ehm.

PS: ty nářky nad tím přímotopem 290 mě tu baví, jen tak dál
16.10.2014 19:19:36   46.174.153.xxx 934
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.10.2014 06:26:13   194.48.241.xxx 117
víš, ono to máš těžký, každý tvrdý něco. Na nejmenovany webu diskutéři zase tvrdí, že pctuning veřejně přiznal, že recenze jsou placené a tudíž výsledek vždy vyjde podle toho, kdo líp zacvaká.

To stejný diskutéři na EHW - ti berou pctuning taky jako silně zmanipulovaný komerční web
17.10.2014 07:56:11   188.175.63.xxx 1011
A nejen diskutéři :-) Označují tento veb jako jak to psali jo prozeleně orientovaný :-) Kdysi jsem chodil pro informace sem... Díky jistým lidem a asi jsem i dozrál a tak si dělám představu po přečtení několikati webů + si některé věci testuji osobně... A člověk by se divil jak je realita kolikrát odlišná... A ano jsou prostě veby které se musí brát s rezervou... Jne tak pro úplnost všimněte si kolik prostoru tady je věnovno produktům AMD, VIA... a kolik Nvidia... to už mluví samo ze sebe. Rozumným uvažujícím lidem to hned praští do očí. JAk opakuji to nic nemění na tom, že po efektivní stránce výkonu a spotřeby je teď Nvidia fakt super :-).
Ti co teď píší o přímotopu 290X tak bych chtěl vidět jejich přízpěvky z časů kdy Nvidia měla Fermi.

PS: dodnes mi nikdo nebyl schopný ukázat porovnaní spotřeby a vyzařování tepla v rámci technologii. Např GTX480, GTX580 žraly a topily méně jak dnešní 290X? Nebo víc? Tehdy si dělala ATI/AMD srandu z Nvidie teď jí to může Nvidie pěkně vrátit. Ale to porovnání bych chtěl fakt vidět. Pane Vágner co vy na to uděláte takový testík či takové shrnutí???
17.10.2014 08:59:38   90.177.175.xxx 143
GTX 480 má v redakci jen Mirek, já z těch starých grafik nemám vůbec nic, v podstatě jen poslední generaci a sem tam nějaký model.
Ale GTX 480 vycházela co do spotřeby v zátěži plus mínus stejně jako GTX 290X (ale na rozdíl od 290X v takovém stavu běžela pořád naplno). Měla horší chladič, takže topila víc (a bez zátěže na tom teda byla GTX 480 mnohem hůř). GTX 580 tu mám a proti 290X by vycházela myslím líp.

Metodika tam popsaná je, nastavení taky, takže si ty testy přeměřte, když něco nebude jasné, upřesním. Co se výběru her týká, momentálně v té metodice myslím výrazně převažují tituly vyvíjené pod Gaming Evolved (oproti TWITMBP nebo Gameworks).

Rozumní uvažující lidi by se měli kouknout, kolik novinek letos uvedlo AMD a jakých a kolik Nvidia s Intelem a jakých, pak by se možná tolik nedivili, že tu teď není AMD tolik vidět.
17.10.2014 10:11:16   188.175.63.xxx 76
Jasný že fermi jsou již staré mě to jen zajímalo jak to je se spotřebou a žhavením napříč generacemi. To nic nemění na tom že Nvidii se teď grafiky fakt povedly.

O Intelu není řeč ten prakticky konkurenci nemá. AMD se u FX vyplatí do 4000 protože zde stojí I3, pentia a celerony proti FX6*** a FX8*** a z reálných osobních zkušeností se I3 nemůže s FX8*** srovnávart a třeba 8320 se už dá sehnat za 3400,- V cenách nad 4000 už přichází I5 a tady bych se klonil už k intelu a výše už je to úplně jasné.

O tom jak to tu je s tím kolik prostoru je věnováno kolik místa se moc dohadovat nemusím... Stačí si procházet tento web a že už je to dost let co to tu pozoruji... (blíží se novinka Nvidie sou články Nvidie a o 1 grafice je několik recenzí, blíží se AMD prvně vyjde článek o produktech Nvidie poté vyjde pár o AMD a na to zas Nvidia...)

PS: Obermaier Vám to tu bohužel pěkně zdehonestoval... Ale některé jeho články, byly naopak opravdu moc dobré... jen se musel oprostit od zášti a předsudků.
17.10.2014 11:04:57   90.177.175.xxx 66
Jen tak mimochodem, mám tu na otestování R9 290 od PowerColor, R9 280 od XFX, ty dvě R9 285 od Sapphire a dvě 270X od MSI (Gaming a Hawk). Jenže ty momentálně nejsou jaksi tolik zajímavé, jako testy referenčních a nereferenčních 980 a 970. Není to problém PC tuningu, je to problém vás, čtenářů, a toho, jak "dobře" se četla třeba recenze R9 285 (a jak dobře se čtou teď recenze procesorů a desek pro AMD).
Mám tady další dvě 285, suším to tu už měsíc, ale když mi dojdou do recenze GTX 970 a GTX 980, které se čtou mnohem líp, tak s nimi nebudu otálet, udělám je a k Radeonům se vrátím, až na ně zbude prostor. Proč?
Jen pro představu, recenze R9 285 vydaná v den uvedení na začátku září má k dnešnímu dni celkem 69 tisíc kliků, recenze GeForce GTX 980 vyšla o čtrnáct dní později a už teď má 228 tisíc. Tato recenze má jen za jeden den po vydání třicet tisíc.
Recept na to, jak mít víc recenzí produktů AMD, je jednoduchý – stačí, aby o ně byl větší zájem a abyste je víc četli. Není to o tom, že bychom preferovali produkty některé značky, ale snažíme se především preferovat produkty, o které je ze strany čtenářů větší zájem.
17.10.2014 11:27:56   188.175.63.xxx 33
Na recenze se samozřejmě teším čím víc rozličných recenzí tím líp.

PS: není to tím jakou komunitu lidí jste si svým stylem psaní přitáhli? Speciálně již onen zmíněný pan Obermaier???

Jak jsemn psal konkurenční web EHW Vás označili jako prozeleně orientované a nebyl to jediný web tedy.

Ale stále i z dávných čaů mám tento web rád a proto se sem i vracím :-)
17.10.2014 11:45:00   90.177.175.xxx 20
Podívejte se, kdo na tom konkurenčním webu doteď (leden 2014) tři roky recenzoval grafiky.
17.10.2014 11:52:31   188.175.63.xxx 01
No kdo? :-)
17.10.2014 12:48:27   188.175.63.xxx 01
Postřehl jsem že někdo z EHW přešel sem na PCT.
17.10.2014 10:38:05   85.135.243.xxx 127
Za mňa, radšej "prozeleně orientovaný" web kde sa ale testujú výrobky oboch značiek, recenzenti nikomu nenadávajú a nehodnotia duševne-psychycký stav a nemažú komentáre a nebanujú za akýkoľvek iný názor a tu odvahu oponovať a protiargumentovať...
...než weBB, ktorí v jednom kuse o sebe vyhladuje ako je najnezávislejší a "najužívateľský" v celej slnečnej sústave no akosi mu tam iste náhodou vychádza pomerovo od roku 2012 v testoch samostatných grafík pomer testovaných čipov AMD vs. nVidia 7 k 1 a testy robí zasadne len v 1200/1600p a 3x 1200p - veď to je takí úplný, bežný priemer u užívateľov
...než weBB ktorí nás v časoch "grillforce" poctivo a pravidelne upozorňoval na to že tá spotreba oproti konkurencii nieje ničím odôvodnená, žiadnym vyšším výkonom, že so sebou nesie zvýšené nároky na chladenie a teda aj hlučnosť ! Teraz to už akosi pri AMD R9 nevadí, veď predsa spotrebu nikto nerieši že ano ?
...než weBB u ktorého na základe toho čo sa bude testovať môžeš aj bez prečítania predpokladať názov článku, testy AMD majú totiž v názve takmer zaručené slovíčka ako "nejlepší - karta roku - přemožitel - trhač - Grafika s velkým G" zato nVidia už akosi takéto bombastické názvy nemá, pri nej už len "přejmenované - ořezaná" atď...
...než weBB, reps. jeho hlavný a myslím že aj jediný Guru ktorí dokázal na základe dlhých a rozsiahlych sociálnych štúdii určiť že tu máme jednu skupinu užívateľov a fanúšikov ktorá sa chce len hádať, je zatvrdila a ignoruje fakty, popiera realitu a v kuse vyvoláva flamewar čo on na svojom weBB samozrejme nebude tolerovať - áno DéDé takto konečne odhalil nVidia fanboys, zdroj všetkých hádok na internete.
...a takto by sa dalo pokračovať ale ako sa hovorí, "Zlodej kričí, chyťte zlodeja...
17.10.2014 10:49:59   188.175.63.xxx 26
Tak snad existuje mnoho webů které se daj přečíst abys měl přehled né všechny jsou teda v češtině nebo slovenštině no...

Na ten weBB jak píšeš jsem přišel právě díky lidem jako jsi Ty kteří se ním neustále oháněj :-) Jinak bych o něm ani nevěděl :-)

To že se něco vyzdvihuje a něco úmyslně opomíjí je problém obou komunit jak Nvidia tak AMD každá si vybere co se ji zrovna hodí a když se to v parametrech prohodí tak ty samé komunity najednou opomíjejí to co předtím vyzdvihovaly...
17.10.2014 12:05:36   46.174.153.xxx 13
S tim primotome souhlasim a nesouhlasim zaroven. Ono totiz nejde o cip ale o vyrobce karet. Opet vlastni mereni. Moje 290 Gigabite tovarne na 1040 MHz a kamosova Asus tovarne na 950. Ve stejnem PC jsme udelali testy. Pustili Furmark a merily teplty. Moje Gigabite trebaze o 90 Mhz vyssi takt mela na jadre za stejnych podminek o 15 stupnui mane a na napajeci vetvi dokonce o 25 stupnu mene. Ta Asus byla z tech tri co Asus prodava/l ta nejlevnejsi. Takze zaver je ze budto ten chladic spatne dolehal nebo proste na te levne edici je to smejd coz me u Asusu prekvapuje. Chtelo by to pomerit vice karet i tech drazsich jestli chladi lepe ale u te me konkretni zkusenosti proste ten Asus primotop byl ale ta Gigabite byla dostatecne chladna. Zaver je proste ten ze narky by meli smerovat k vyrobcum karet a ne k vyrobci cipu.
17.10.2014 12:24:05   193.85.174.xxx 56
Co to zase plácáš, porovnáváš neporovnatelné a ještě blbě.

970 je o dost výkonější, než 290 (zhruba na úrovni 290X v Ubermodu) a žere o brutálních 70W míň, než 290.. se mrkni na anandtech, thw.. kamkoliv

http://www.anandtech.com/show/8568/the-geforce-gtx-970-review-feat-e vga/15
17.10.2014 21:20:14   46.174.153.xxx 56
Nauc se nejdrive cist at se neztrapnujes nesmyslnou reakci. Mluvim o porovnavani teplot stejny cip AMD 290 ale ruzni vyrobci karet Asus a Gigabyte. Ale ty ve svem zelenem zatmeni nechapes nic.

Jinak nechapu proc tenhle clanek neni oznacen komercni sdeleni a 50% diskuteru nemaji spravny nick NV-PR. Polovina prispevku jsou jak z marketigove prirucky NV.
17.10.2014 23:53:44   90.177.175.xxx 51
Mám tu dvě stejné r9 290X od gigabyte. jedna si s rezervou urdží 1040 mhz, druhá ne a v zátěži se lehce podtaktovává (btw, v grafech je ta výkonnější). Do jisté míry je to zahřívání i spotřeba otázkou konkrétního kusu GPU (v rámci TDP se může lišit).

Zbytek odmítám komentovat, sorry, ale vyvracet třicetistránkovou recenzi tvrzením, že "kamos ma Gigabit 780 ja mam Gigabit 290 a delali jsem mereni comp vedle kompu pretaktovani a nekolik her a vyslo nam ze 290 je o 5-10% vykonejsi podle skladby her a tady je 780 vykonejsi nez 290X OMG" je leda pro srandu králíkům.

Nahoře je třicetistránková recenze s podrobným popisem, co a jak bylo testované, a obě karty jsou testované za naprosto stejných podmínek. Klidně to celé zopakujte a když někde někde najdete chyby, budeme to řešit.

Když změřím dvě karty a jedna je lepší, nebudu tvrdit, že je horší nebo že jsou srovnatelné jen proto, že je ta druhá levnější, aby byli velvyslanci z DDwebu spokojení a nedělali bordel v diskuzích. Cena je vždycky relativní, třeba před čtrnácti dny stála ta možná nejvýkonnější R9 290X Vapor-X, co se dá koupit a co je v grafech, stejně, jako ta GTX 980. Provozní vlastnosti se na rozdíl od ceny nebo poměru cena/výkon v čase zase tolik nemění (teda výjimečně, třeba když AMD v ovladačích u R9 290 a 290X oroštovalo chlazení, aby se ty karty tolik nehřály a tolik nepodtaktovávaly).
18.10.2014 09:07:31   46.174.153.xxx 18
1) Pocet stranek nema zadny vliv na pravdivost faktu. To bysme mohli tvrdit ze Tri Musketyri jsou nejpravdivejsi pribeh v dejinach lidstva

2)Moje Gigabyte je tovarne na 1040 a mam dobre vetranou skrin a nikdy se nepodtaktovava na uber a ani neni slyset. Slyset zacne byt az ji taktnu na 1180 a nastavim custom fan profile aby se nepodtaktovavala a teplota nesla pres 84 stupnu.

3) Ja se nebavim o referencni chladici ktery ma NV lepsi. Ja se bavim o aftermarket chladicich a to jeste jen nekterych ktere opravdu tu kartu chladi a ne jako ten levny Asus ktery nechapu proc ale nechladil. V kazdem testu na vychazela dobre chlazena 290 jako vykonejsi nez stejne dobre chlazena 780. Takze to neni jen moje a kamosovo mereni (ktere ma pro me ale nejvetsi vypovidaci hodnotu protoze jsme chteli zjistit opravdu jak to je bez jakychkoliv fint ktere pomuzou jedne nebo druhe strane). To pak muze rovnou tvrdit ze 770 je vykonejsi nez 290X ale uz nereknes ze 290X meris s referenci a 770 pod dusikem. Proste pokud tvrdis ze 780 je vykonejsi nez 290X kdyz in fact neni vykonejsi nez 290 je s tve mereni tendencni a neporovnavas jabka s jabkama proto tahle "recenze" nema zadnou relevantni vypovidaci hodnotu a mela by byt nazvana komercni sdeleni.

4) Aha takze kdyz nekdo napise sve realne osobni zkusenosti ktere se nehodi do tveho placeneho NV-PR clanku tak je velvyslanec nejakych zlych konkurencnich sil. Proboha a tohle si rika redaktor. Nechapu proc nepises pod svoji pravym jmenem Obr tahle maskarada je usmevna
18.10.2014 09:30:46   46.174.153.xxx 15
Schvalne jsem vzal Metro LL a nastavil presne podle tveho nastaveni. Nevim kolik jsi mel SSAO usoudil jsem ze Auto tak dal Auto. Tvrdis ze 290X mas na stabilnich 1040. Ja mam svoji 290 bez X take na stabilnich 1040. Sel jsem do venkovni lokace ktera by mela byt nejnarocnejsi. Moje FPS litali 48 - 53 vyjimecne sli na 45. Prumer byl kolem 50 FPS. Ty jsi ve stejnem nastaveni dosahl s 5-10% vykonej kartou 48 FPS. I rest my case
23.10.2014 19:08:25   90.177.175.xxx 30
1) počet stránek na to nemá vliv, ale je rozdíl mezi přesným popisem toho, jak k tomu člověk dospěl ve srovnání s plácnutím "já jsem to zkoušel s kamarádem a vyšlo nám to jinak, takže vy jste podplacení"

2) Gigabyte s Windforce 3X není ani slyšet při 1100 otáčkách. Jsou dvě možnosti – opravdu vám na těch 1100 otáčkách běží, nebo si sedíte na uších.

3) Jde o karty provozované ve stejné skříni na stejné sestavě za stejných teplot a se stejným chlazením. Žádné finty, které by jedné vylepšily skóre a druhé pohoršily, nepoužívám.

4) Ad placený PR článek, buď to dokažte, nebo mlčte. Tohle už mě opravdu unavuje. Fakt nevím, jak si představujete, že tenhle byznys funguje. Kdyby si Nvidie a Intely (a vůbec všechny společnosti, o kterých člověk napíše něco pozitivního) platily redaktory za PR články, tak tady v republice nekrachuje jeden HW web za druhým. PR články bývají (aspoň na HW webech) jasně označené a nepíší je redaktoři, ale chodí z agentur hotové.

A ta perlička nakonec – to bude asi hlavní problém. Při porovnávání výkonu karet je normální měřit s tímtéž nastavením totéž, ne tam nastavit totéž a jít někam ven, protože si myslím, že tam to bude nejnáročnější. BTW, předpokládám, že to taky testujete na Core i7-4960X s procesorem na 4,3 GHz, že?
16.10.2014 19:05:16   31.134.96.xxx 100
Majitelia GTX780Ti mozu byt stale v klude!
16.10.2014 21:08:03   193.85.174.xxx 123
To jo, až na tu spotřebu, 70W při hraní už je slušná porce, to by mě štvalo vědomí, že každou hodinu propálím o 70W víc DX12, respektive těch pár funkcí z toho (?) je zatím k ničemu, stejně jako o 1 VRAM víc si myslím, ale ta spotřeba..

Prosím nepište tady bláboly o tom, že kdo si koupí kartu za 10tis spotřebu neřeší, díky.
17.10.2014 06:44:21   212.89.238.xxx 40
No len do uvedenia GTX980Ti.
17.10.2014 09:38:37   194.25.90.xxx 01
Mne pride divne, ze vsade na svete su 980 vykonnejsie ako 780Ti.. len tu nie..
17.10.2014 11:08:47   90.177.175.xxx 31
Všude ve světě mají redakce své referenční GTX 780 Ti, které můžou přeměřit, a všude ve světě jsou výsledky referenčních karet. Nám je Nvidia nenechala, takže ji změřit nemůžu a mám ve výsledcích přetatkovanu GTX 780 Ti Gaming od MSI, která je kupodivu rychlejší než referenční karta. Takže asi tak.
23.10.2014 09:45:35   46.13.44.xxx 00
mozna by pomohlo trochu vic zvyraznit "oc" edice v grafech, osobne s tim problem nemam, ctu to poctive, ale pak se lidi pozastavuji nad vysledky kdyz to prehlednou.
17.10.2014 12:15:03   193.85.174.xxx 510
To je zase kydů o zeleném webu. Proboha, AMD hraje druhé housle a nV má o dost větší prodeje a lepší karty (ano má, AMD nemá lepší nic, pouze levnější a levnější je mít musí, protože kdyby stály stejně jako nV, nikdo by to skoro nekupoval). To je jako si na autowebu stěžovat, že se víc píše o Fabii, i30, Ceedu , než o nějaké Dacii nebo Citroenu.

Já nechápu co je na tom tak těžkého pořád pochopit. Samozřejmě pro objektivnost si každý projde webů víc (kromě DDshitu) a kdo má zájem si takovou nebo makovou kartu stejně koupí a udělá si názor sám. A jestli má tam na tom webu o několik procent víc nebo míň, koho to sakra zajímá?

Vzpamatujte se lidi už. Kdo chce zkrátka kvalitu, tak si tu trochu na nV připlatí, kdo chce ušetřit, koupí si AMD, které víc žere a je náchylnější k problémum, to je všechno. Jednoduchý jak facka. Pak už je to jenom o rozpočtu a o tom, co se zrovna za ty peníze dá koupit.

Všechno je to otázka nabídky a poptávky. Už jsem tu myslím psal proč se teda ty hrozné zlé drahé nVidie prodávají víc? Pokud někdo nemá prachy a kupuje si nějaké levné AMD, co ho proboha nutí k tomu pomlouvat nVidii jak je špatná a podobné hovadiny?

To jako když jsme si teď koupili nového ***, tak mám chodit a pomlouvat třeba Mercedes, že je drahý? (protože je lepší?) ........... zzzzzzz

to je tak unavující tohle už
17.10.2014 13:29:33   88.103.247.xxx 84
Zajímavé, po pár letech se nV opět něco podaří (od 8800GTX), co je lepší než karty od AMD a podle vás je hned celkově ve všem lepší? Opravdu zajímavé...
Silně mi to připomíná iStádo ovcí, co kupují iPhony, protože jsou IN, ikdyž jsou dávno ve všem překonané. Tady to byla nVidia, která od dob 8800GTX/ultra neměla skoro v ničem lepší produkt než AMD, až teď GTX970/980, ale lidi si to stále kupují.
Třeba slavná Fermi, která žrala o 100 a více wattů než konkurence a nikomu ze zeleného tábora to nevadilo, ale teď je strašný problém, když konkurence žere o 70W více... Fakt úsměvné...
17.10.2014 13:29:34   88.103.247.xxx 53
Zajímavé, po pár letech se nV opět něco podaří (od 8800GTX), co je lepší než karty od AMD a podle vás je hned celkově ve všem lepší? Opravdu zajímavé...
Silně mi to připomíná iStádo ovcí, co kupují iPhony, protože jsou IN, ikdyž jsou dávno ve všem překonané. Tady to byla nVidia, která od dob 8800GTX/ultra neměla skoro v ničem lepší produkt než AMD, až teď GTX970/980, ale lidi si to stále kupují.
Třeba slavná Fermi, která žrala o 100 a více wattů než konkurence a nikomu ze zeleného tábora to nevadilo, ale teď je strašný problém, když konkurence žere o 70W více... Fakt úsměvné...
17.10.2014 14:28:34   194.213.41.xxx 03
přesně tak, na PC-hráče radši nereaguj.. to je lepší hučet do zdi...
17.10.2014 20:58:39   84.138.77.xxx 21
To je vec pohladu. :-) U mna to zas vyzera nejak tak, ze od dob 8800GTX malo AMD lepsi produkt z kategorie, co ma zaujima (jednocipovy high-end), len v obdobi od uvedenia 5870 do GTX-580, a potom este to kratke obdobie medzi 7970 a GTX-680, ktore vsak stali, coby "high-end" za prdlajs oboje. :-) Nad kupou AMD som seriozne rozmyslal len po uvedeni 5870, co by sa asi aj uskutocnilo, nebyt objektivneho webu a jeho vasnivych citatelov, jenz mi tuto znacku zhnusili. :-)
17.10.2014 14:28:01   194.213.41.xxx 34
unavující jsi především ty to co tu plodíš poslední týdny mě donutilo si znovu udělat registraci, protože ty tvoje výplody, to se nedá
jediným tvým argumentem je "kvalita" nv (ač ti jaksi nedochází, že nv dělá pouze chip a karty vyrábí Asus apod., ale na to mi určitě řekneš, že to víš) ...dále pokud vím, tak hodně žravé jsou hlavně karty, které jsou dražší od 9.000,- Kč nahoru.. ale ty to generalizujes proste na AMD... a to "kdo chce zkrátka kvalitu..." tak to je vyložená perla...co je prosímtě ta ona "kvalita" za kterou si příplácíš i několik tisíc? Já měl tedy vždy grafiky (NV i AMD/ati) že jsem ji strčil do PC nainstaloval drivery a fungoval, rozdíl v kvalitě čehokoliv co by ovlivnil výrobce chipu sem tedy jako běžný uživatel/hráč (ne profi grafik apod.) nenašel. Náchylnější k problémům, to sis vycucal kde ? já měl karty (GPU) obou firem a nikdy problémy neměl, max výjimečně v minulosti a to s oběma chipy... např u Ati jendou ovladače a u NV mi zase prostě GTX 460 neběžela - asi vadný kus...no a zbytek těch tvých kváků škoda mluvit... "Pokud někdo nemá prachy a kupuje si nějaké levné AMD co ho proboha nutí k tomu pomlouvat nVidii jak je špatná a podobné hovadiny?
" ... perla č. 2, hlavně že ty nic nepomlouváš že? Dá se souhlasit s tím, že at si každý pročte recenze a utratí si peníze za co chce, jsou to jeho love...
17.10.2014 23:54:47   90.177.175.xxx 50
DDho rétorika, že výrobci GPU jsou vlastně nic, protože karty dělají partneři a partneři rozhodují o tom, jak ta karta bude vypadat, je sice hezká, ale na palici (a imho vznikla jen kvůli tomu, aby mohl vůbec psát o produktech Nvidie a nechválit přitom produkty Nvidie). Když má partner na výběr GPU se spotřebou 170 W a GPU se spotřebou 260 W, tak se musí sakra snažit, aby obě karty byly stejně hlučné a stejně studené, a se spotřebou nedokáže udělat nic. A u ovladačů, které mají nemalý podíl na tom, co funguje nebo nefunguje a jak rychle to funguje, jsou taky odkázáni zase jen na to AMD nebo Nvidii, výrobce grafik ty ovladače maximálně přebalí do svého zipu a prdne k nim svoje logo (a často už se ani s tím nenamáhají). Jediné, co je po softwarové stránce v silách výrobce, je nějaká utilitka na monitoring nebo ovládání nastavení, ale k tomu využívá zase jen a pouze API z ovladačů (případně od výrobce regulátoru).
17.10.2014 13:29:12   147.232.170.xxx 00
Ale mam otazku aku grafiku na tri 24" monitory?
17.10.2014 17:12:23   90.177.175.xxx 00
má aspoň jeden z nich DisplayPort a mají stejné rozlišení? A míníte tím na hraní, nebo na práci?
17.10.2014 17:17:35   95.170.227.xxx 00
stred 1920x1200 s displey portom
krajne 1920x1080

Prevazne na pracu hranie len vynimocne
17.10.2014 17:48:24   90.177.175.xxx 00
Hm.. to je ta horší možnost. Na desktop je v pohodě prakticky cokoliv, co má adekvátní počet výstupů (display port + HDMI/DVI), ideálním minimem asi GTX 750 nebo R9 250X/260, ale na hraní se třemi monitory to není (ani R9 290X a GTX 980 je na to někdy výkonem nestačí a je potřeba pořádně ubrat na detailech).
Ve hrách je druhý problém, Radeony určitě mají režim, který ve hrách podporuje i tři monitory s různým rozlišením. Jak jsou na tom aktuálně GeForce netuším, kombinaci 2× 1920 × 1080 + 1× 1200 pro surround jsem zkoušel naposledy s uvedením Keplerů (a tam to nefungovalo), na stávající generaci a stávajících ovladačích jsem to zatím nezkoušel.
Jinak sám na práci provozuju GTX 650 Ti Boost se čtyřmi, vlevo mám nad sebou dva 1920×1080@60 Hz přes DVI, uprostřed 2560×1440 na 120Hz na DisplayPortu a vpravo fullHD na stojáka (1080×1920), na grafice je kombinace výstupů 2× DVI-D + DP + HDMI. A šlape. Pak už zbývá řešit jen jak výkonnou a za kolik.
18.10.2014 09:40:08   176.74.158.xxx 03
Kňučí u těch 980 taky cívky při vyšších FPS ala podsvinče ?
20.10.2014 16:13:01   78.45.159.xxx 00
Jaká je asi lepší grafická karta. Když má 4GB VRAM a 224 GB/s propustnost (bandwith) NEBO 3GB VRAM 336 GB/s propustnost? Jde o stejnou cenovou relaci karet za cca 15 000,- GTX 980 vs GTX 780Ti... Vaše názory?
23.10.2014 10:00:31   46.13.44.xxx 13
Poslednich 14 dni sem nedelal nic jineho nez cetl recenze na gtx 980 a srovnaval s moji oc 780 a koketoval s myslenkou prejit na r290x. A ja to udelal, koupil sem msi gaming 290x a druhy den ho vratil. Rychlej byl kdyz zavru oci tak o 3% vic nez oc 780 (1170mhz gpu) ale ten hluk! ty teploty a nakonec to jezdi jenom 800-900 mhz po poradny zatezi? Jeste sem koketoval s fx 9590, zblblej dd webem jak je amd super. Poridil sem i7 4790k jezdi 4,8ghz (bf4 MP cpu 52 stupnu) vsechny vlakna, cinebench 11.5 - 10,53 bodu (to bych si pekne nasral do bot s fx 9590, tomu se muze o takovem vykonu jen zdat), super pi 7,1 sec a grafiku dal gigabyte 980gtx @ 1470mhz gpu a tady koukam jak je to mozny, ale ja mam v bf4 2k vse ultra, vubec nic vyple o 10 snimku vic nez jste namerili vy, v mp mi to lita 70-110 fps, tezkej prumer 83 fps. Pisu to sem jen pro info, proste data navic, kolik to na takove sestave jelo. A perlicka na zaver, nechal sem se zblbnout marketingem nvidie a poridil jeste monitor 2k asus s gsyncem a vite co? Na plynule hrani vam s timto monitorem staci pentium a aspon 290 nebo 770 grafika. Vazne to funguje, je uzasny mit dropy fps jak je zname, ale je to porad krasne plynule a na fps strilecky a zavodni hry se to moc hodi. Je mi jedno, jestli to bude amd mit zadarmo nebo ne, ja chci hrat ted a ne za dva roky az bude freesync mozna pristupna vsem. V podstate sem mel monitorem zacit, pak bych se na vymeny grafik a cpu vybodl, protoze i na moje oci se hry daji v pohode do 35 fps hrat plynule s gsyncem, coz je zajimavy uhel pohledu pro ty, co chteji hrat a upgradovat, mozna by vam monitor stacil?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.