Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 24.9.2014
MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu

GeForce GTX 980 je sice skvělá, ale Nvidia si za to nechá také řádně zaplatit, takže o jejím nákupu uvažuje asi jen málokdo. Cena levnější GTX 970 je podstatně přívětivější. Co nabídne levnější highendový Maxwell s cenovkou hluboko pod deset tisíc? A co to udělá, když na takovou kartu přidáte novou generaci chlazení Twin Frozr od MSI?


Závěrečné shrnutí

Protože v tomto regionu procházejí chvalozpěvy spíš u Radeonů, tentokrát se omezím pouze na suché konstatování faktů „bez zbytečného přehánění“ a vy si to užijte v diskuzi.

Řečeno slovy klasiků – GeForce GTX 970 v podání MSI je sice hezká karta, ale nenabízí prakticky nic, co bychom tu od AMD neměli už dávno. Má stejný výkon jako výrazně přetaktované R9 290X při ceně nejlevnějších modelů R9 290, spotřeba přitom odpovídá Radeonu R9 270X a to vše při poměru cena/výkon srovnatelném s celkem výhodným Radeonem R9 280X z vyšší střední třídy. Testovaný model od MSI je bez zátěže stejně hlučný jako pasivně chlazený Radeon R7 250 Ultimate od Sapphire (nebo některý z modelů Asus Strix) a v zátěži je podobně hlučný (nebo spíš tichý) jako R9 270 Gaming rovněž od MSI.

Jediná vlastnost, ke které se vhodná alternativa od AMD hledá jen těžko, je poměr výkon/watt. Ale na to existují obvyklé argumenty, které zazní prakticky vždy, když se někdo pokouší porovnávat provozní vlastnosti výkonných karet – spotřeba se v highendu neřeší, kdo má deset tisíc na grafiku, nemá ani problémy s placením účtů za elektřinu a každý, komu vyšší zahřívání kvůli vysoké spotřebě (a s tím související vysoká hlučnost) vadí, už stejně chladí počítač vodou.

Protože jde o kartu Nvidie, nepodporuje Mantle, TrueAudio ani FreeSync. Při výpočtech GPGPU nedosahuje takového výkonu jako univerzální karta a na slušný herní zážitek ve 4K výkonem taky nestačí (ale to žádná současná karta včetně R9 295 X2). Nakolik to vadí, nebo ne, už nechám na vás.

A co ještě dodat speciálně ke GTX 970 Gaming? Má vlastností, na které jsme z karet z této modelové řady MSI zvyklí – především je to mimořádně tiché chlazení s dobře zvládnutou regulací. Ventilátory stojí, nebo běží na otáčkách tak nízkých, že má člověk až obavy o to, jestli se napájecí kaskáda neusmaží ve vlastní šťávě (neměla by, teploty, kterých dosahuje, mají daleko ke kritickým). Pokud výrobci i přes tříletou záruku nevěříte, stačí prostě pustit ventilátory na vyšší otáčky.

S konstrukcí karty (a povolenými limity pro spotřebu) souvisí snad jen jediná výtka (obvyklá pro modely Gaming) – karta se nejspíš nebude moc hodit pro extrémní přetaktování. Ale na to už má MSI své speciální (a o poznání dražší) modelové řady Hawk a Lightning.

Běžné domácí přetaktování s dodávaným chladičem dopadlo na výbornou (zejména s ohledem na vysoké pracovní takty nastavené výrobcem), takže s trochou štěstí... Raději ale jedním dechem dodám to, co platí obvykle – nespoléhejte na to, váš kus na tom může být hůře (a u karet, které máme přímo od výrobce, to platí dvojnásob). Anebo s trochou štěstí i lépe.

Chlazení má pasivní, nebo při běžících ventilátorech extrémně tiché a oproti ventilátorům s velkými lopatami od Asusu mají subtilnější větráčky Twin Frozru 5 o něco kultivovanější a vyrovnanější zvukový projev (pokud se vám karta na videu zdá příliš hlučná, tak se neděste, je to tím, že je mikrofon jen 10 cm od ventilátorů).

 

 

Ještě připomenu, že recenzi dvou konkurenčních produktů, GeForce GTX 970 STRIX od Asusu a GTX 970 G1 Gaming od Gigabyte najdete v naší další recenzi.

Když se mrknete na tabulku plusů a mínusů, asi vytušíte, co pod ní bude následovat.

 

MSI GeForce GTX 970 Gaming
KLADY MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testuMSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu ZÁPORY
výkon (ne)dostupnost, která má občas za následek absurdní ceny
cena DisplayPorty zredukované ze tří na jeden
poměr cena/výkon 
spotřeba 
potenciál k přetaktování 
poměr výkon/watt 
zcela tichá v idle, prakticky neslyšná v zátěži 
Orientační cena s DPH: 9 500 Kč

Za vynikající poměr výkon/watt, za poměr cena/výkon, za špičkové provozní vlastnosti i za optimalizace a výrazné zlepšení provozních vlastností i přes využití starého 28nm výrobního procesu udělujeme GTX 970 Gaming od MSI zlaté ocenění.

MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu

 
 


Tagy: msi  geforce  maxwell  gtx 970  gaming  twin frozr  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.9.2014 10:12:47   46.13.243.xxx 211
Tož tentokrát se mi aj ta odhadovaná cena celkem začiná zamlouvat.
24.9.2014 10:20:24   46.13.243.xxx 297
... ještě jsem zapoměl dodat, že mě celkem překvapila ta zatrpklost v podtextu závěru. Jako by autor podlehl dětinskému handrkování diskutníků.
24.9.2014 10:21:37   90.177.175.xxx 247
Ále né, nebojte. Autor je už zvyklý
24.9.2014 11:01:35   131.112.125.xxx 2714
Dobra recenze, ale mam dve vytky. Za prve
Citace:
highendový Maxwell s cenovkou hluboko pod deset tisíc
mi prijde dost bulvarni. Snad autor uzna ze 9500 coz je 5% pod 10 tisic neni bluboko. Kdyby stala 8 tisic a min, tak by se to hodilo, takhle ne. A pak ten ironizujici konec. To je hodne neprofesionalni. Snad jste tady nejake profi medium a s kritikou (at uz konstruktivni nebo uplne zcestnou)se musite umet vyporadat s nadhledem. Takovy ten klasicky nadseny zaver, jak je to vsechno v nvdii bozi neni dobry a tohle taky ne. Najdete neco mezi temito extremy. Kazdopadne paradni karticka a ikdyz normalne kupuju karty stredni tridy, tak me opravdu laka....
24.9.2014 11:13:32   90.177.175.xxx 162
To platí obecně pro 970, když jsem to psal, tak tam byly dostupné nějaké gainwardy za asi 8600.
24.9.2014 11:08:37   46.13.145.xxx 298
Jsem už starý ogara, diskuze moc nečtu. Ale pod GTX 980 jsem četl a musím autora pochválit za závěr. Nemá chybu :-) příjemně pobavil a ukazuje, že autor má kus potřebného nadhledu.
24.9.2014 11:12:52   89.176.19.xxx 2016
Mne se ta parodie na fanAticke blaboleni libila
24.9.2014 11:41:00   213.211.44.xxx 2329
konečně recenze jak má být je vidět, že autor konečně pochopil, že nvidia se má pořád co učit od amd a tato karta je toho přímým důkazem. Z siřoké nabídky karet amd vybrali ty nejlepší vlastnosti a šoupli to jedné karty za dobrou cenu palec nahoru za závěr, díky kterému si dokonale dokážu představit všechny kvality tohoto produktu.
24.9.2014 11:54:31   165.72.200.xxx 1114
Na ty nechutne blaboly si nejde zvyknout. Ale ten zaver se skutecne velice povedl. Treba prijde blahoprejny snailmail i z plzenske garaze.
24.9.2014 14:51:47   165.72.200.xxx 67
Vam, kteri nesouhlasite, se opravdu ty nesmysly v diskusi pod minulym testem libily?! No proti gustu..
1.10.2014 12:13:30   188.175.63.xxx 10
Myslím , že vzhledem k tomu, že článek není napsaný útočným OBR stylem tak tohle nehrozí... Kartička se povedla cena taky :-) Nezbývá než gratulovat :-) Aspoň to sejme ceny i od RADEONŮ a zas si každý vybere co bude chtít a my zákazníci na tom ušetříme :-) no a závěrem dodám, že mě už dlouho žádná hra nedonutila k výrauznému upgrade na tož abych si musel kupovat Hiend kartu... z toho sem uz vyrost. Bohatě díky konzolím stačí na vše střední třída...
24.9.2014 11:06:51   178.18.71.xxx 102
Skôr ide o zvysovanie citanosti lebo sucha recenzia grafickej karty citanost nezvysuje ale flame v diskusii ano.
24.9.2014 12:30:46   46.135.10.xxx 40
Máš naprostou pravdu.

Pane Vágner, snad jsem nebyl tak zlý...
24.9.2014 10:47:03   193.179.219.xxx 814
A co to udělá, když na takovou kartu přidáte novou generaci chlazení Twin Frozr od MSI?

Po mé zkušenosti se dvěma chladiči Frozr bych řekl, že nejpozději do roka buď jeden ventilátor kompletně odejde nebo začne minimálně dělat kravál. Ale možná jsem měl jen extrémní smůlu na vadné kusy... Nicméně díky této zkušenosti si už MSI nekoupím a preferuji Gigabyte.
24.9.2014 23:01:08   88.100.93.xxx 22
souhlas, něco by s tou (ne)kvalitou ventilátorů už měli udělat
24.9.2014 10:58:32   213.235.142.xxx 34
Jak je možný hrát na verzi hry 9.1 co je už asi 2 měsíce stará teď jede 9.2 a 9.1 logicky nejde hrát.
24.9.2014 11:02:40   213.235.142.xxx 23
už to vidím 7.8. pořízení videa.
24.9.2014 11:06:57   90.177.175.xxx 41
Replay přehrát jde, jen to člověk nesmí pouštět přes launcher, aby se to neupdatovalo (a testuje se to na replayi, jinak to ani není možné)
Bohužel je prakticky nemožné držet v metodice krok s updaty, jen nachystat ten replay je při četnosti, s jakou to teď hází Murovanku (a ještě tu správnou stranu) práce tak na dva dny.
War Thunder je prakticky netestovatelný, tam nejde bez updatu pustit ani ten replay.
24.9.2014 11:03:18   85.159.110.xxx 105
mozno hnidopisska poznamka:
cit:
"highendový Maxwell s cenovkou hluboko pod deset tisíc"

9,5K je hlboko? este aj pri matematickom zaokruhlovani by to bolo 10K
keby ta karta stala 7k - 7,5k tak ano, kupil by som si ju ale takto...
pekne grafy
24.9.2014 11:15:08   90.177.175.xxx 49
Viz výše, obecně o GTX 970. Pak už je to spíš na filozofickou debatu, kde už je hluboko a kde je ještě mělko. 8600 není imho "lehce pod deset tisíc".
24.9.2014 11:23:03   85.159.110.xxx 164
nj, reagoval som na cenu v grafe, nie na internete ...a ta testovana MSI este aj tak nieje zlacnena, stale je za 9,5K
tj stale plati, ze nadpis je zavadzajuci
testujte gainward za 8,6K a bude to ok ;)
24.9.2014 11:06:22   85.207.111.xxx 43
Na internetu jsou informace že tato karta má pouze HDMI 1.4a , máte něaké informace jakou verzi HDMI má tato karta ?
24.9.2014 13:28:19   90.177.175.xxx 51
Zjišťujeme, uvidíme, taky mě to u těch výstupů zarazilo.
25.9.2014 08:37:56   90.177.175.xxx 61
Tak mám odpověď z podpory, GeForce 900 od MSI podporují HDMI 2.0 a na něm maximální rozlišení 3840×2160@60 Hz, u HDMI 2.0 jsou ještě na certifikaci, proto mají vyvěšenou oficiální podporu pouze pro HDMI 1.4a.
Podporu pro 2.0 prý do specifikací doplní.
25.9.2014 12:25:21   85.207.111.xxx 00
Děkuji.
24.9.2014 11:34:18   83.168.175.xxx 170
Zaujimave by bolo najma porovnanie s GTX 770, kedze je to jej duchovny pedchodca. Skoda ze tam nie zmerana je namiesto napr. GTX 760ky.
24.9.2014 11:38:55   90.177.175.xxx 55
Ano, chybí tam i R9 290, bohužel nestíhačka. Časem to doměřím, ale až potom, co se přežene tato maxwellová vlna.
24.9.2014 11:40:52   88.103.247.xxx 67
Tak se zdá, že po dlouhé době (od 8800GTX/ultra) se zase nV povedla pořádná generace karet, která nechává poměrem výkon/spotřeba konkurenci za sebou. Samotný výkon zase až tak extra není, nic co by tu nebylo už cca rok. Uvidíme, s čím přijde zítra AMD...
24.9.2014 12:10:07   88.103.247.xxx 163
Spíš mě ale víc zajímá GTX960 a myslím, že tak 50-70% lidí. Kolik lidí je taky schopno dát za grafiku 10 a více tisíc?
24.9.2014 12:15:15   165.72.200.xxx 124
Schopen je temer kazdy, ale on by musel byt take ochoten.
Ja jsem zase zvedav na silnejsi model.
24.9.2014 15:10:30   93.153.2.xxx 290
Cožpak o to, to bych i schopen byl, ale manželka by potom možná byla schopna mě zabít...
25.9.2014 07:59:57   165.72.200.xxx 60
To jsou ty nevyhody sdilenych zdroju. :o)
24.9.2014 12:46:49   46.135.41.xxx 256
Přesně má slova 10 000 za kartu je moc. Hraji rád, ale už nemám tolik času a s tím mi přijde 10 000 jako špatná investice. Můj strop je 7000 a i tak bych dokázal uznat, že na FHD je to až zbytečně drahé. Příklad za vše je můj 3 roky stararej HD 7950 Vapor X na 1 Ghz, čili výkonově nad R9 280 (o chloupek). BF4 na Ultra bez problému, ale včera jsem to dal na medium a hle - skill jak kráva. Je jasné, že ti největší skilleři hrají hru na malé efekty a je to sakra znát, tak mi po tomto osobním testu nakonec přijde i má 3 roky stará karta jako zbytečně výkonná, protože už ani nic jiného než BF3 + nehraji. Každopádně recenze pěkná a karta určitě dobrá, jako člověka nakloněnému cenově k AMD musím nové GTX pochválit, i když bych na tuto kartu třeba z HD 79xx nebo NV GTX 760 + XX při FHD rozlišení nepřecházel (při ceně 7000 možná ano, ale z nudy ; D).
24.9.2014 12:30:35   213.226.208.xxx 34
Zdravím, rád bych se na pctuning dozvěděl to nejdůležitější, jako jsou nový možnosti čipu MAXVEL jako je třeba efekt globálního osvětlení atd …, bohužel nikde sem se ve Vašem článku nedočetl ani je neodzkoušel proč?? Děkuji Lambo_130.
24.9.2014 12:37:01   89.173.96.xxx 40
Najskôr by tento efekt musel niekto v deme alebo hre baimplementovať (pochybujem, že súčasné implementácie niečoho čo sa podobá na globálne osvetlenie využíva HW podporu na nobých Maxwell grafikách). To je ako aj s podporou VR kde sa zrejme čaká na novú verziu ovládača od Oculusu. Dúfam, že spolupráca týchto 2 firiem prinesie zaujímavý úžitok.
24.9.2014 12:44:30   90.177.175.xxx 71
Nestíhačka, samotného mě to mrzí, ale teď se nemůžu moc rozepisovat – hromada testování, málo času, a všechny karty musejí jít co nejdřív dál. VXGI tuším vyzkoušet zatím nejde.
24.9.2014 12:45:16   90.180.123.xxx 826
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.9.2014 12:46:18   90.180.123.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.9.2014 13:25:09   90.177.175.xxx 232
Stačí říct, že hlučnost měřím na otevřené pasivně* chlazené sestavě s jediným SSD, u které mám myš s optickým snímáním stisku tlačítek (protože běžné mikroswitche rozhodí hlukoměr tak, že se z toho půl minuty vzpamatovává) a u většiny lepších nereferenčních karet bez zátěže je po sluchu poznat, jestli se ventilátor točí, nebo ne, do vzdálenosti asi 30 cm od grafiky za předpokladu, že jsou tři v noci, je bezvětrné počasí bez deště, plastová okna jsou úplně zavřená (nikoliv na mikroventilaci) a z místnosti jsou vystěhovaná (nebo povypínaná) všechna ostatní mechanická zařízení s výjimkou té pasivně chlazené testovací sestavy, člověk se u toho nesmí ani pohnout, aby nevrzal nábytek a musí být tak akorát najedený a napitý, aby mu neškrundalo v břiše?

Máte představu, jak hlučné se za takových podmínek zdá třeba čerpadlo ústředního topení, které spustí o tři patra níž nebo jaký šílený randál dělají obyčejné hodiny na baterku?

Odpovídá to tak zhruba představě běžného pracovního prostředí milovníka tichých počítačů, nebo jsou takoví lidé ještě náročnější?

Termokameru – jestli máte nějakou zbytečnou, milerád tam ty fotky budu dávat. Já nemám a hned tak mít nebudu (při těch cenách, co ta věc stojí)

Jak rychle se rozjede větrák po bootu a jak zrychluje, je důležité tak v případě, že máte počítač v ložnici s manželkou a máte nutkání nastartovat jej ve tři ráno, nebo když dvacektrát za den restartujete. Já restartuju asi jedenkrát za týden.

Jak rychle nebo pomalu se mění otáčky, je snad dostatečně dobře vidět z grafu s průběhem otáček ventilátoru v kapitolách o boostu, opravdu nevím, jak líp to ještě udělat.
25.9.2014 13:17:28   194.228.201.xxx 11
Ad termokamera, jestli mate iPhone, tak se prodava za 260liber ( coz podle me neni zadna strasna cena ) obal/pouzdro s termokamerou. http://flir.com/flirone/buy-eu.cfm
25.9.2014 14:55:50   90.177.175.xxx 00
O ní vím už od představení, ale potřebný jablečný telefon nemám a kupovat jej ani nehodlám (brát ho jen kvůli termokameře, to by se zatraceně prodražilo)
24.9.2014 13:32:36   46.135.41.xxx 612
Nemoci:
Blackscreen - slepota
Špatný bios na desce - mentální vada
Výměna zdroje - operace srdce

Smrt:
Neboli popisek na náhrobku:
Sestaven 12. 12. 1980 (narozen)
System fatal eror 12. 12. 2080 (smrt)
24.9.2014 13:35:52   89.177.230.xxx 94
jaky je presne v techto dvou vyrazech rozdil?
zcela tichá v idle
prakticky neslyšná v zátěži
24.9.2014 17:36:16   90.177.175.xxx 74
Zcela tichá = pasivně chlazená
Prakticky neslyšná = Když takhle ve tři v noci sedíte půl metru od odkrytované pasivně chlazné sestavy s touhle grafikou, a prsty zastavíte oba ventilátory, uvědomíte si, že se přestaly točit. Výjimkou je atypicky intenzivní zátěž (jako v zátěžové scéně v Crysis), kde se točí o něco rychleji, jsou slyšet, ale v běžných sestavách (klasická skříň s dodávanými systémovými ventilátory bez zredukovaných otáček –120mm/900 ot./min, o rychlejších nemluvě), mainstreamový chladič CPU, zdroj se 120mm ventilátorem, co v zátěži běží na 800-900 ot./min) bude stejně asi některá komponenta hlučnější.
24.9.2014 17:32:30   178.216.149.xxx 185
Recenzovanou kartu mám teď na vyzkoušení a je opravdu nezvyklé, že ventilátory běží jen v zátěži a ze začátku jsem se bál, že je vadný kus . Taky je pravda, že by mohla být karta studenější s agresivnějším nastavením ventilátorů, celkem to topí.

Kdo má prosklený bok skříně, možná mu bude vadit ostře svítící logo MSI, někomu naopak, ale osobně mám skříň vedle sebe a furt mi to stahuje oči.

Výkon je velmi slušný a nad úrovní Radeonu 280X do GTX 780 není jiná volba. Je to po delší době Nvidie, kterou bych doporučil bez jiné alternativy,....ZATÍM.
Teď jen proč autor neuvedl do závěru také to, že potencionální zájemci mohou počkat na brzské vydání nových modelů od AMD a případné slevy starších modelů,.... stejně tak, jak jsem to četl u recenzí grafik AMD ...místo toho napsal jízlivý závěr a pochválil nový model, který je zázračně lepší, než konkurenční karty, které jsou na trhu asi rok, jak překvapivé . Uvidíme co vyjde za gafiky dál, ale je pravda, že 970/980 jsou jediné rozumné Nvidie, které jsou zatím jasně na doporučení.
24.9.2014 20:17:54   90.177.175.xxx 143
Pokud srovnáte provozní vlastnosti a výkon téměř tři roky starého GPU Tahiti a tři týdny starého GPU Tonga s nejnovější architekturou AMD a uvědomíte si, k jakému pokroku v tomto ohledu u Tongy došlo (nebo spíš nedošlo) ne za jeden, ale za ty tři roky, je rozdíl mezi GPU s architekturou Kepler a GPU s architekturou Maxwell více než jen překvapivý.
Hawaii je starý sotva rok a je to druhý nejnovější čip AMD. Jinak řečeno nemyslím si, že kdyby teď AMD vypustilo nový GPU s výkonem Hawaii, byl by na tom výrazně lépe. A myslím si, že Nvidia momentálně hodně těží z vývoje pro mobilní segment (Tegra) a hlavně díky tomu vypadají provozní vlastnosti Maxwellu, jak vypadají.
25.9.2014 03:22:05   90.177.175.xxx 41
Myslel jsem si to, ale musel jsem to pro jistotu zkusit – na nereferenční kartě není nikdy jistota, jak je to zadrátované.

Podsvícení loga jde stejně jako na většině GeForce vypnout i softwarově přes GeForce Experience.

viz https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/msi-geforce-gtx-970-gaming-recenze-review/led-visualizer.png
24.9.2014 18:52:30   86.49.31.xxx 138
"GeForce GTX 970 v podání MSI je sice hezká karta, ale nenabízí prakticky nic, co bychom tu od AMD neměli už dávno. Má stejný výkon jako výrazně přetaktované R9 290X při ceně nejlevnějších modelů R9 290, spotřeba přitom odpovídá Radeonu R9 270X a to vše při poměru cena/výkon srovnatelném s celkem výhodným Radeonem R9 280X z vyšší střední třídy."

Takze 970 je spatna karta, protoze nabizi to, k cemu potrebujeme do pocitace tri graficke karty AMD? Nebo co chtel autor rici? To je jako ohodnotit nove auto: "je to hezke auto, ale nenabizi nic, co bych to uz davo nemeli. Vykon jako BWM5, luxus jako mercedes a spotreba jako usporna fabie".
24.9.2014 19:39:00   83.240.16.xxx 82
ne že by fabie ve skutečnosti byla nějak úsporné auto...
24.9.2014 20:07:12   80.108.101.xxx 116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.9.2014 20:17:09   90.177.175.xxx 51
Myslím, že jste to pochopil správně, ne že ne.
24.9.2014 20:21:37   90.177.196.xxx 169
Protože bohužel všechny dostupné sample GTX 970/980 v ČR získal jeden web, který už dávno vlivem působení jistých lidí ztratil kredit objektivity a bohužel druhý "OBR", který tam v současnosti působí, tomu svým chováním a vyjadřováním v posledních dnech nepřidává, na ostatní weby nic nezbylo, tak nějakou nePR recenzi a vlastní recenzi na DDW najdete až později

Kdo uhodne zdroj, dostane bludišťáka :-)
24.9.2014 22:26:29   85.135.213.xxx 195
No to hej, na """"recenziu"""" na DDebilnom webe sa dosť teším A hej, PR ne PR aspon sa tu na PCTuning na nič nehrajú, nie ako na DDebilnom webe kde ti bude sám najväčší demagóg tvrdiť že nehrá na značky ani nič podobné ale že robí užívateľské recenzie a pritom mu tam pomerovo v testoch grafík na jednu testovanú nVidiu pripadá 10 AMDčiek A mazanie komentárov, nadávanie užívatľom do idiotov, magorov, duševne narušených jedincov , klamanie, neustále rýpanie do nVidie a super mega herné testy na 2 hrách - čerešnička na torte objektivyty DD webu
25.9.2014 01:11:56   90.177.175.xxx 335
Já furt věřím, že to aspoň se mnou tak špatné není. Na PCT dělá problémy hlavně to, co občas vyvede Obr, když se nechá unést. Před ním (než utekla původní redakce, založila HWMag, a následně se rozpustila (Petr Štefek, Lukáš Fiala a spol.), byl PC Tuning naopak rudý až na půdu (dlužno dodat, že v té době se ATI a AMD docela dařilo, tak to není nepochopitelné)).

Neskrývané nadšení z Maxwellu nepramení z toho, že je od Nvidie, ale z toho, co s ním Nvidia dokázala při využití stejného procesu jako u Keplerů a jako AMD u všech Radeonů. Posun v poměru výkon/watt a v efektivitě vůbec je pro mě něco nepředstavitelného, zejména s ohledem na to, že grafiky na tři roky zamrzly na 28nm procesu (a 20nm se pořád měsíc po měsíci odsouvá dál a dál do budoucnosti). Děsil jsem se, že dokud nepoběží 20nm výroba, tak se grafiky nikam nepohnou a budou přešlapovat na místě, podobné skoky nejsou kolikrát vidět ani s přechodem na novější proces. A neplatí to jen ve vztahu Maxwell vs GCN, ale platí to i pro karty samotné Nvidie – Maxwell vs. Kepler.

Tenhle WOW efekt ještě umocnily vlastnosti Tongy – po jarním uvedení Maxwellu (750/750 Ti), kdy bylo zřejmé, že i na těch 28nm jsou ještě obrovské rezervy, jsem doufal, že se něčeho podobného dočkáme i u AMD (a už s uvedením GTX 750 a 750 Ti se dalo vytušit, že by AMD mělo něco s efektivitou Radeonů urychleně dělat). Děsí mě scénář, že leaknuté foto krytu R9 390X doprovázené povídáním o pokrokovém vodním chlazení a jeho úspěších u R9 295 X2 by mohlo znamenat, že se u 390X dočkáme ještě vyšší spotřeby, u které už je zapotřebí vodního chlazení (jen ten AIO set by tu grafiku prodražil možná i o tisícovku)

Jsou asi jen dvě věci, co mě na GTX 980 a 970 opravdu rozčilují a jsou mi proti srsti – představa, že z té karty s jejími papírovými parametry v podstatě mohla být druhá GeForce 8800 GT a 8800 GTS (byť třeba o malinko dražší), a představa, že s ohledem na využití stejného 28nm procesu tu při lepších optimalizacích takové grafiky mohly být už před dvěma lety.

Co se DDho týče – u něj je hlavní problém v tom, že zřejmě sám věří tomu co píše, tomu, že on jediný má pravdu a brání pravdu. Ruku v ruce s otloukaným AMD, které je úžasné a s námi všemi to myslí dobře, v podstatě nás dotuje, a má jen neschopný marketing (není to pravda), bojuje proti zlým megakorporacím – Nvidii a Intelu. Všichni kolem něj se spikli, všechny recenze, co pochválí něco od Intelu a Nvidie, jsou tendenční...

Na základě diskuzí a názorů kohokoliv, s kým jsem na toto téma při rozhovoru narazil, se domnívám, že ho jen málokdo, kdo se trochu orientuje, bere vážně, lidi se k němu chodí bavit (a vědí to i PR, kteří distribuují vzorky mezi weby). Seriózně jsem teď u Nvidie nakousl, jestli by nestálo za to mu nějakou další kartu půjčit už v první vlně (nemohl by na všechny strany troubit, že hardware dostávají jen ti, u kterých je záruka dobré recenze – chtě nechtě tyhlety kydy poškozují ostatní, co nemají se samply od kohokoliv potíže, minimálně v očích těch, co na ten web vlezou poprvé a nevědí, co je zač). Nicméně dospěli jsme k tomu, že by to v tomto ohledu zřejmě ničemu neprospělo a ještě by to otočil ve svůj prospěch – celkem živě si umím představit úvodní povídání na téma podívejte se, už i v Nvidii seznali, že je nejmenovany web objektivní a začínají s námi (zase) spolupracovat.
25.9.2014 01:55:37   84.138.86.xxx 104
Zaver pobavil, ale imho predsa len by si zasluzil nejako naznacit, ze ide o ironiu. Nie kazdy je vasnivy sledovac "flame ceskej hw PC sceny" a nahodny citatel co o "klasikovi" nikdy nepocul moze byt imho dost zmateny, co je to vlastne za divne zhrnutie.
25.9.2014 08:04:59   165.72.200.xxx 22
Zatim se nasel jen jeden skokan na spek, ktery se k nepochopeni priznal. Mezi ctenari by nemelo byt mnoho az tak nechapavych lidi.
25.9.2014 04:07:15   185.23.114.xxx 135
pekne napisane.

PS: Stachom sa ani netreba zaoberat,skor ho lutovat.

Vcera som mal v kanci trochu casu a presiel som si jeho :TEST: AMD FX-9590/9370 vs Intel Core i5-4690(K) ,

skutocne mal by vyhladat odbornu pomoc.
25.9.2014 08:54:22   85.135.224.xxx 163
Nielen s Vami ale aj s PCtuningom je to podľa mňa v pohode, lebo aj keď sa tu občas diskutujúci ozaj poriadne navezú do obra či nejakej recenzie, vytknú strannosť a nadŕžanie jednej strane tak sa hlavne nič nemaže a needituje. Kdešto problém DD webu myslím nieje ani v červených šošovkách a ešte aj okuliaroch ale v tom že DD za 1. svoju pravdu presadzuje bez argumentov len všeobecnými frázami ala "moderné aplikácie", "budúcnosť patrí multivlákonvým aplikáciam" a svojho času veľmi obľúbené "popieraš realitu" a za 2. najme a hlavne nadáva užívateľom, hodnotí ich psychicko-inteligenčný stava a maže, edituje a upravuje jedna radosť. Keď som sa s ním pred cca pol rokom dal do debaty ohľadom hernej výkonnosti stock i5 vs FX, po pár komentárovej diskusii, po tom čo som mu poslal vyše 10 herných recenzií ktoré dokazovali že ten rozdiel rozhodne nieje 2-3% ako podľa jeho recenzií, nakoniec keď mu bolo už asi trápne ďalej spochybňovať všetky tie recenzie celú našu diskusiu zmazal a ja som skončil s banom. Lebo som sa sa dopustil tej drzosti že som spochybnil jeho super herné testy na 2-3 hrách a ukázal že v praxi je ten rozdiel viac či menej väčší.
25.9.2014 09:51:13   88.102.12.xxx 64
DD: Bojím se tomu ani sám nevěří. Vede mě k tomu to, že si neustále přiohýbá pravdu a diskuzi, aby si udržel svoje ovečky za každou cenu. Není to přece fanouškový web, ale dělá to pro peníze z inzerce!

Proč si u něj PR tedy zadávají reklamu, když ví, že jej nikdo nebere vážně, spousta lidí je na něj naštvaná za jeho chování a tedy reklama u něj by jim mohla spíše uškodit?

Recenze: Není toto pozůstatek z minulé recenze? "Musím zdůraznit, že u řady karet úřadovalo PowerTune nebo limity u GPU Boost (včetně testované GTX 980). Takto to vypadalo u ..."
25.9.2014 10:56:56   90.177.175.xxx 33
Je a není, to, že většinu karet, co tam jsou, včetně GTX 980 škrtí regulace, platí pořád, jen to "testované" je tam navíc.
Ad reklama – nějakou návštěvnost má, taky tuším podstatně lepší ceny než běžné weby, v tomhle případě se spíš řeší, kolik lidí tam chodí, než proč tam chodí. A že by někdo byl schopný bojkotovat třeba Asus kvůli tomu, že má reklamu na nejmenovany webu, to si nemyslím.
25.9.2014 13:34:49   88.102.12.xxx 51
Ono to asi bude také tím, že nikdy nevystupuje přímo proti výrobcům, ale hlavně proti Nvidii a to holt těm výrobcům GK nevadí(mimo jiné vyrábí i GK s AMD). A když už recenzuje jejich výrobek s Nvidií, tak je z nějakého důvodu lepší než jiná (referenční) Nvidie.

O Applu, Linuxu, konzolích apod. nemluvím ty tam reklamu ani nemaj :-)

Nicméně i tak mi to přijde krátkozraké podporovat někoho, kdo se chová jako on. O všech ostatních píše, že jsou podplaceni apod. a tím poškozuje nejen např. Váš web, ale i firmy se kterými spolupracujete a tedy i ty kteří Vám zapůjčují výrobky na testování. Tedy ty inzerenty, kteří ho živí.

No nic konec idealismu. Vezmu si prášek a jdu si lehnout :-D
25.9.2014 08:03:11   165.72.200.xxx 14
CTK?
25.9.2014 01:39:29   84.138.86.xxx 44
*ROFL*
25.9.2014 12:31:43   85.207.111.xxx 40
Kdyby někoho zajímalo, 3D Mark Fire stike Extreme pro porovnání.
780Ti OC 1300Mhz, 7800Mhz: 5803 bodů. MSI 970 OC 1500 Mhz, 8000Mhz: 5658 bodů. Kolem 1600Mhz by 970 mohla dorovnat 780Ti OC.
25.9.2014 15:15:32   85.207.111.xxx 00
3D Mark Fire Strike MSI 970 1550Mhz, 8000Mhz: 5764 bodů, ale další zvýšení už by bylo na limitu spotřeby 110. Je třeba počkat na Skynet Bios. Na 780Ti se limit myslím pohyboval okolo 125(skynet bios).
25.9.2014 12:47:55   77.237.137.xxx 30
Proč autor po OC znovu nezměřil výkon ve hrách a nedoplnil to do grafu? Myslím, že je to důležité info a hodně lidí by to zajímalo... Díky
25.9.2014 13:20:56   90.177.175.xxx 10
hlavně proto, že tu má další čtyři grafiky, co hoří, z toho jedna zítra ráno odchází do maďarska, na pátou má rozepsanou recenzi a do toho ještě edituje a vydává články od externistů.

Jak se zvedá výkon v Crysis je uvedené v té tabulce (sloupeček fps), v AvP to vypadalo následovně:

std. takty (viz kapitola boost v AvP): 87,8 fps
gpu 1504, mem 3960×2: 100,4 fps
gpu 1527, mem 3960×2: 100,7 fps
25.9.2014 15:30:25   85.207.111.xxx 10
Kdyby někdo chctěl vědět jestli stačí 3GB ram u 780 (Ti). Rozlišení 2560x1440. Hry nastaveny na max, měnil jsem pouze AA.
COD Ghost MSAA 4x 3439 MB,
Watch Dogs MSAA 2x 3491 MB,
Watch Dogs MSAA 4x 3560 MB
Battlefield MSAA 4x 1749 MB.
Myslím že pouze WD a COD jsou zatím takto nenažrané na RAM.
26.9.2014 17:54:44   185.25.248.xxx 00
Viem ze sa pytam mozno na blbost, alebo som zaspal dobu. Ale kde nechali radu GTX8XX Ako citam tu o 7XX rade a naraz je tu 9XX rada a kde je ta 8XX ? nieco som zmeskal?. dakujem za vysvetlenie
27.9.2014 00:34:51   81.200.55.xxx 02
jj vsichni jsme zaspaly protoze nv zas skace jak hladova blecha 8xx ma byt zas pouze mobilni rada
1.10.2014 09:42:19   195.113.99.xxx 23
Proč krucinál není v žádném testu R9 290tka ? chtěl jsem si koupit ji, ale teď uvažuju o GTX 970tce, ale chci nejdřív vidět ten poměr FPS ve hrách....PROČ NIKDE NENÍ ?????

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.