Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný
Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný
autor: Tomáš Šulc , publikováno 11.2.2014
Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Po testu dvou GeForce GTX 780 (Ti) přinášíme srovnání AMD Radeonů R9 290(X). Na mušku jsme si tentokrát vzali hned tři karty — referenční verzi Radeonu R9 290 od Sapphire, stejný model v s chladičem DirectCU II a přetaktováním od Asusu a přetaktovaný Radeon R9 290X s chladičem WindForce 3X od Gigabyte.


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Testovací sestava

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Pro testování využíváme 27" monitor BenQ BL2710PTJeho displej má rozlišení 2560 × 1440 bodů, což je zatím nejúspěšnější standard, který díky cenové dostupnosti připadá v úvahu jako lepší alternativa pro dnes už superlevné LCD s plným HD rozlišením 1920 × 1080 bodů.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Tento monitor je primárně určený pro nasazení v profi sféře (je navržený pro CAD/CAM). Má panel s technologií AHVA, pokrývá 100 % barevného prostoru sRGB a je vybavený řadou technologií, které zlepšují ergonomii při práci. Z nich zmíním technologii flicker-free, která eliminuje blikání podsvícení při sníženém jasu (jas LED pro podsvícení není regulovaný pomocí PWM), senzor pro automatickou úpravu jasu v závislosti na světelných podmínkách, podstavec se širokým rozsahem možností polohování včetně pivotu s automatickým otáčením obrazu po otočení panelu nebo třeba hub USB 3.0 s dvojicí snadno dostupných konektorů po straně rámečku.

Pro naše účely je ale nejpodstatnější to, že nabízí kýžené rozlišení potřebné pro testování výkonných karet a kombinaci všech běžně využívaných vstupů VGA, DVI, HDMI a DisplayPort.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.