Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný
Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný
autor: Tomáš Šulc , publikováno 11.2.2014
Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Po testu dvou GeForce GTX 780 (Ti) přinášíme srovnání AMD Radeonů R9 290(X). Na mušku jsme si tentokrát vzali hned tři karty — referenční verzi Radeonu R9 290 od Sapphire, stejný model v s chladičem DirectCU II a přetaktováním od Asusu a přetaktovaný Radeon R9 290X s chladičem WindForce 3X od Gigabyte.


Asus Radeon R9 290 DirectCU II OC

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

První testovanou kartou byl alternativní Radeon R9 290 od Asusu. Karta s mírným přetaktováním od výrobce potěší zájemce především chladičem DirectCU II. I v zátěži je chladič příjemně tichý a díky svému výkonu je schopný (na rozdíl od referenčních verzí) stabilně držet maximální frekvenci jádra. Přetaktování jádra i pamětí přímo od výrobce je však spíše kosmetické a výkonnostní rozdíl proti referenčnímu Radeonu R9 290 se v průměru pohybuje jen okolo tří procent. Rozdíl lze podstatně zvýšit dodatečným přetaktováním, pro které má karta velkou rezervu. Výkon po něm u testovaného kusu vzrostl v průměru o patnáct procent, což rozhodně není zanedbatelné.

Horší je to s cenou. Zatímco nejlevnější verze Radeonů R9 290 stojí těsně pod deset tisíc, na testovanou kartu Asus si připravte lehce přes jedenáct. Vzhledem k malému přetaktování přímo od výrobce proto poměr cena/výkon není tak dobrý jako u jiných karet. Nepomůže ani fakt, že ke kartě nedostanete žádnou plnou verzi hry zdarma. Je škoda, že Asus kartu přímo ve výrobě netaktuje na vyšší frekvence. Potenciál na to karta rozhodně má a za jedenáctitisícovou cenu by to dle mého názoru bylo rozhodně na místě.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Sapphire Radeon R9 290

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Hodnocení Radeonu R9 290 od Sapphire by šlo jednoduše shrnout slovy „referenční karta se všemi plusy i mínusy“. Pokusím se ale hodnocení trochu rozvést. U karty rozhodně potěší výkon v kombinaci s cenou. Referenční Radeon R9 290 od Sapphire totiž patří s cenou těsně pod deset tisíc k těm vůbec nejlevnějším a potěší proto velmi dobrým poměrem cena/výkon.

Kamenem úrazu referenčních Radeonů R9 290 (X) je však vyšší hlučnost v zátěži. Pokud nepatříte mezi „milovníky ticha“ a máte například lépe odhlučněnou skříň, dá se hlučnost v zátěži bez dodatečného přetaktování celkem rozumně snést. Po dodatečném přetaktování však byla hlučnost skutečně velmi vysoká a nestojí ani za oněch čtrnáct procent výkonu k dobru.

Kromě zmíněné ceny potěší karta i tím, že jen minimální příplatek si můžete pořídit variantu s přibalenou plnou verzí hry Battlefield 4. To je velmi lákavá nabídka, vykoupena je však již zmíněným v zátěži hlučnějším chlazením.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Gigabyte Radeon R9 290X OC

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Poslední testovanou kartou byl upravený Radeon R9 290X v OC provedení od Gigabyte. Ačkoliv je karta podobně jako referenční Radeon R9 290X vybavena dvěma různými BIOSy, jejich výkon je shodný. Pro praktické použití je výrazně vhodnější tišší režim Quiet (přepínač v poloze vzdálenější od konektorů pro připojení monitorů), ve kterém jsem kartu testoval i já.

Výkonnostně si karta vedla velmi dobře. Mírně překonala referenční Radeon R9 290X v Uber režimu a dostala se na úroveň konkurenční GeForce GTX 780 Ti od nVidie. To vše při hlučnosti, která sice v dlouhodobé zátěži není úplně nulová, většinu běžných uživatelů však karta nijak výrazněji rušit nebude. Pravdou však je, že takty Gigabyte vyhnal až téměř na samý strop a dodatečný potenciál pro přetaktování je jen malý.

Radeon R9 290X jakožto nejvýkonnější karta v nabídce AMD není z nejlevnějších, jejich cena začíná na čtrnácti tisících. Příplatek za testovanou alternativní verzi Gigabyte OC je jen malý a pohybuje se v řádu stokorun (do 500 Kč). Rozhodně doporučuji koupi karty GV-R929XOC-4GD-GA, ke které dostanete zdarma aktivační klíč na Battlefield 4. V poměru cena/výkon si proto karta (samozřejmě na poměry své cenové kategorie) nevede vůbec špatně.

Celkově je Gigabyte Radeon R9 290X OC dle mého názoru vyváženou highendovou kartou, která, byť není zcela bez chyby, nemá větší neduhy. Byl jsem s ní spokojen a z testu si odnese bronzové ocenění.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný
Redakce PCTuning.cz uděluje bronzovou hvězdu
grafické kartě Gigabyte Radeon R9 290X OC
„výkonná grafická karta s tichým chlazením a ve své kategorii rozumnou cenou“

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Poděkování

Za zapůjčení grafické karty Asus Radeon R9 290 DirectCU II OC děkujeme společnosti Asus.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Za zapůjčení grafické karty Sapphire Radeon R9 290 děkujeme společnosti Sapphire.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

Za zapůjčení grafické karty Gigabyte Radeon R9 290X OC děkujeme společnosti Gigabyte.

Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný



Tagy: amd  radeon  r9 290  r9 290x  sapphire  asus  directcu ii  oc  gigabyte  windforce 3x  test  recenze  review  clanek  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.2.2014 05:21:05   178.253.174.xxx 2169
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2014 07:13:32   180.6.97.xxx 129
No ja nevim kde nakupujes, ale cela sestava ve stredni tride za tyhle penize neni nic moc. Jinak vlastnim i Raspberry Pi, takze cokoliv pres 1000Kc muzu oznacit za predrazene.
11.2.2014 09:14:18   46.13.44.xxx 630
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2014 09:29:04   94.112.184.xxx 109
Nesouhlasil bych jen s procesorem (i5 bohatě stačí, 4670K třeba) a grafikou (většinu her utáhne grafika okolo 6-7k na full, je ale otázka zda chce mít člověk rezervu do budoucna), ale jinak souhlas - pod 25k bych "kompletní" herní sestavu neviděl.
11.2.2014 09:48:27   178.253.174.xxx 52
http://nejmenovany konkurencni web/testy/jaky-levny-cpu-na-hry-ctyrjadro-od-amd-nebo-dvoujadro-od-intelu

11.2.2014 10:02:59   46.13.44.xxx 614
No to je na uzivateli. Me se koupe i7 vyplatila. Samozrejme ze i5 dnes na hrani staci bohate. Ale ja sem chtel puvodne menit jen grafiky a chtel solidni zaklad. Mozna brzy prijde doba, kdy se 8 jader konecne zacne prosazovat. S i7 se vydrzi dele nez s i5. Pokud na to dojde. Kdyz vyjely sandy bridge, premyslel sem dlouho mezi i5 a i7 a penez navic za i7 nelituji. 5ghz OC na vsech 8 jader (jasne HT) a ma clovek klid na dloooouho dopredu. a skore v cinebench r11.5 10.05 je taky moc pekny Ani i5 neni spatna volba na hrani a pokud clovek nevyuziva cpu na vypocty, nebo jen obcas, po OC svisti taky pekne.
Da se usetrit, ale za ty roky co to mam, sem si priplatil.
11.2.2014 05:28:56   195.210.14.xxx 1923
Ze tří testovaných grafik je skladem dostupná jen Gigabyte za 15000 Kč. Docela sranda pro AMD, které se snaží vyhrabat ze ztráty firmy.
11.2.2014 21:58:37   88.102.74.xxx 14
Pokud někdo jo chce tuhle grafiku, tak se dá sehnat bez problémů odjinud. Situace na trhu v ČR je dlouhodobě nezajímavá a mizerná ve všech směrech. Plus neb žijem v EU, můžem když už nic taky čerpat patřičné výhody.. Význam takové grafiky je samozřejmě otázkou, osobně bych si vzal asi 290 referenční a dal na to nějaké chladítko dle vlastního uvážení, většina mých karet takhle byla upravená, mám aspoň určitou záruku, že pasta je kde má být, v patřičné kvalitě a chladí to ty části které chci. Což kupodivu u těch nereferenčních vždy není pravdou (aneb překvapení když zjistíte, že ste si sice koupili kartu s 20-30% přirážkou, ale máte vlastně skoro referenční s nic moc chladičem navrch blbě napastovaným a sesazeným).
11.2.2014 06:16:32   119.225.210.xxx 1010
morke napsal:
Ze tří testovaných grafik je skladem dostupná jen Gigabyte za 15000 Kč. Docela sranda pro AMD, které se snaží vyhrabat ze ztráty firmy.
http://www.pccasegear.com/index.php?main_page=index&cPath=193_1555&zenid=21ba8d791dca2f37a3c62976e39b0c7a

Bude to asi tym ze SVK/CZ market je predsa len podstatne mensi ako napriklad tu a navyse vecsina ludi doma mieri skor na mid-end ako na high-end
Dostupne su takmer vsetky verzie uplne bez problemov, len zalezi kde byvas. V Australii su dostat v kazdom shope napr:

>
11.2.2014 06:16:52   178.20.137.xxx 1710
Pro pořádek by se slušelo dodat, že se srovnávalo s referenčními verzemi karet od nVidia. Pokud by se do srovnání přidaly OC verze Gigabytu z předchozí recenze, vítězství ve výkonu by se přehouplo na stranu zelených. Nicméně k vyrovnání by došlo současně v ukazateli spotřeby. Holt ten výkon je třeba něčím nakrmit.
A u referenční Sapphire R9 290 jste zřejmě omylem do plusů uvedli "V klidu i zátěži velmi tiché chlazení"
11.2.2014 07:40:00   90.177.175.xxx 51
Je to sice uvedené i v popisku grafu, ale stojí za to to zdůraznit. Doplnil jsem to i do textu před grafy s provozními vlastnostmi a souhrnnými grafy, tabulka by měla být také opravená.
11.2.2014 07:41:02   194.160.30.xxx 74
Nechapem preco nevydali rovno nereferencne verzie ale bolo treba cakat niekolko mesiacov. Ked si vezmem ze ten gigabyte ma cca rovnaky vykon ako stock gtx780ti co je karta o zhruba 100€ drahsia a teraz uz nehuci ako vrtulnik, tak je to velmy dobra volba...skoda ze tradicne pofunuse a este sa nedaju ani poriadne zohnat rovnako ako 280X ach to AMD..
11.2.2014 08:25:35   90.177.175.xxx 71
Protože společnosti, které (minimálně zkraje) nenavrhují vlastní PCB a chladiče, by je nemohly prodávat, a ty nereferenční by stejně vyšly o několik měsíců později. Je to fungl nová karta s extrémní spotřebou (tzn. stejně jsou na to potřeba nové chladiče), má dost odlišný způsob řízení spotřeby i provozní vlastnosti oproti stávajícím grafikám, ono to chvilku trvá, než se něco takového nachystá a odladí tak, aby se to dalo prodávat.
11.2.2014 07:46:32   91.214.158.xxx 248
Rikam si ... proc jsou vsechny testy v 1440p?

Myslim si ze jestli 10% lidi co tohle cte funguje na tomhle rozliseni tak je to snad i moc.

Bylo by fajn videt i vysledky namerene v 1080p.

ps: skoda u toho gpu-z ze nevidime VRM teploty
11.2.2014 08:36:45   194.48.241.xxx 1612
No a řekni mi, kolik % lidí mající FullHD monitor kupuje grafiky za 10k a víc? Právě naopak, kdo kupuje takto drahou grafiku, tak je u něj vysoká pravděpodobnost, že má min. 27" s rozlišením 2560x1440
11.2.2014 10:04:16   46.13.44.xxx 35
Hele ja sem rad. Ja na tom vyssim rozliseni hraju, aspon vim, jak na tom co je.
11.2.2014 12:50:37   165.72.200.xxx 90
No on nikdo nechce to rozliseni z testu odstranit. Je urcite dobre, ze v testu tak vykonnych GK je. Jen by bylo vhodne zaradit i mnohem pouzivanejsi rozliseni.
11.2.2014 22:00:57   88.102.74.xxx 13
Nemám ani 1080p, ale mít top grafiku vůbec není od věci. Třeba to, že ta grafika to rozlišení utáhne ještě velmi dlouho.. Z dlouhodobé zkušenosti vím, že mít nějakou rezervu není na škodu, občas někomu ujede optimalizace (jakože vlak s optimalizací ujede pryč) nebo se rozhodně udělat hru co strhá každé GPU. Nu a pak se taková top grafika na průměrném či lehce podprůměrném rozlišení hodí. Jo a taky mam radši 16:10 (je to víc fajn na grafiku apod.).
11.2.2014 08:19:40   88.102.49.xxx 174
Čekal jsem Sapphire tri-x a ještě MSI r9 290x gaming 4g a nic. Jinak to vyšlo pěkně. Srovnatelné výkony s 780 Ti s trochu vyšší spotřebou, ale zase o dost levnější. Zůstávám u AMD (aspoň u grafiky)
11.2.2014 09:02:57   89.29.80.xxx 101
Pěkný test, ale čekal jsem že teďkom dáte do grafu i nereferenční Tička pro srovnání. Když už to máte protestované, nechat to ležet bude škoda ne?
11.2.2014 10:30:12   46.13.44.xxx 411
Dneska kdybych stavel pc, je tam i7 a grafika amd 290x. Ten mantl je zupa. No nejak to s gtx780 OC doklepu a budu pozorne sledovat amd a mantl. Priste asi amd. I kdyz, treba nvidia taky ted zacla na necem pracovat? Bylo by to fajn. Amd ma u me plusove body, na poli grafik se jim zaclo darit a oni to potrebuji. Ale ty cpu... Nad intel neni pro hry, kancl a nouzovku kdyz neni co do huby to apu amd. Na vyssi cpu (no vyssi ehm) od amd by se meli uplne vykaslat. Par lidi s linuxem co si koupi fx to nezachrani (no dobre, i pro rendering atd. ale to je minorita co jim nezaplati ani vyzkum)
11.2.2014 09:01:46   185.23.114.xxx 84
Test tří Radeonů R9 290(X) — Hlučný, tichý a výkonný

to hlucny by som nepisal v nadpise !
Za to by si mohol Tomašku dostat na fore minimalne žltu kartu
11.2.2014 09:46:06   178.253.174.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2014 10:23:16   46.13.44.xxx 372
Za 4 roky co mam sestavu, menim pouze grafiku, nic jineho. Proc? protoze mam solidni zaklad a nez abych kazde dva roky menil komponenty abych si slusne zahral? Tak kdyz kupuju pc, tak do nej nejakou korunu dam ne? Jestli chci setrit, koupim si tupou konzoli s hnusnou grafikou bez mysi a klavesnice s kterou nejde nic delat a na vsechno se ceka. JA to vidim bud a nebo. Bud chcete hrat hry na qhd rozliseni na max a plynule, nebo to nema cenu a skoncim u psx3 z bazaru za 4 tisice. Volim proste kvalitu a vykon pred nejakym mucenim se s pomalou srackou. Muj nazor a myslim ze by si to tak prali vsichni kdo hraji hry. Ale jako vsechno v zivote, vse stoji penize, jen nekomu obcas dela problem priznat, ze na to proste nema a tak sobe a nam vsem vzdycky po recenzi drazsiho HW namlouva, jak je co zbytecny a predrazeny. Ja nemam problem priznat, ze bych chtel sli ze dvou 780ti, ale nemam na to penize. Mam jednu OC gtx780 i7@5ghz a myslim ze je to solidni herni pc a stejne bych chtel a cekam na nove maxwelly od nvidie. Neni ostuda, ani nic spatneho napsat, ze by si clovek pral vykonnejsi HW, i kdyz na nej clovek ted nema. Ale psat stylem "predrazeny sunt, to je zbytecne drahy apod." To je proste zavist a nic jineho. A s tim ma CZ a SK kurva problem. Ja sem prejici clovek, fanda do HW a zadna komponenta pro me neni draha. Kazdou novou a lepsi bych chtel a kdo ji ma, tomu to preju a budu rad, kdyz se podeli o sve dojmy. Nasekat prachy v rychlem sledu po sobe a porad menit komponenty? Nebo solidni zaklad a jednou za 3 roky menit grafiku? (podle naroku)Kazdeho volba. Ja volim druhou variantu a plynule hrani na max celou dobu zivotnosti PC az to proste jednoho dne za 5 let nepujde a udelam to cele znova. Koukam sem se nejak rozepsal, tak vsem HW nadsencum preju zajimavy rok 2014 a at mate ze svych PC jen radost!
12.2.2014 00:48:54   78.24.8.xxx 07
Myslíte to dobře, ale je ještě lepší alternativa jak lépe investovat. Koupit aktuální i5/i7, solidní základ, sweetspot-high-end grafiku. mít to max dva roky a pak to střelit ještě s roční zárukou na téměř všechny komponenty o pár korun levněji (možná i až stejnou cenu) podle aktuálního kurzu měn. A za obdržené peníze udělat to samé a pořád dokola. Velmi dobře to funguje u Intel sestav jelikož např u požizovací ceny 5k za i5 vám ta cena spadne max na 4,5k a né jak u AMD na polovinu.
Kamarád to takto střídá neuvěřitelných každých půl roku a pořád má highend PC za cca 35-40k. Jednou to za to pořídil a už několik let má nejnovější hardware co zrovna přijde na trh. Intel ani Nvidia své produkty prostě nestihne zlevnit za tak krátkou dobu, proč taky že.
Osobně vlastním sestavu s pořizovací cenou 30k kterou jsem si vymazlil k dokonalosti a nemám problém jí tento rok na podzim kdy tomu HW bude přes 2 roky prodat za 25k. A stále bude všechny hry dávat na high ve FullHD.
Přijde mi jako nerozum si jednou koupit highend a měnit jen grafiku do té doby než mi ten původně drahý základ odejde a přijdu o veškerou investici... ano za 5let, ale já budu stále vysmátý s novým železem stále v záruce... peace
11.2.2014 10:13:56   94.113.163.xxx 194
Omlouvám se, ale tohle chce reakci. Kde jsou nereferenční modely GTX 780 (Ti) ? Stejně jako v jejich minulé recenzi jste neporovnali s nereferenčními modely R290 (X). Teď naopak. Takže se na pctuning srovnání nereferenčních modelů nedočkáme?? To děláte schválně, nebo... Předpokládám, že lidi si budou kupovat nereferenční modely. Jejich výsledký máte. Tohle není náhoda či nehoda..tohle je stejný fail jako s panem Obermaierem a R290X před vánoci!!
11.2.2014 10:15:40   94.113.163.xxx 43
Adam Vágner napsal:
Je to sice uvedené i v popisku grafu, ale stojí za to to zdůraznit. Doplnil jsem to i do textu před grafy s provozními vlastnostmi a souhrnnými grafy, tabulka by měla být také opravená.

Už jsem k tomu taky něco napsal. Výsledky nereferenčních modelů máte. To, že nejsou v grafech není náhada
11.2.2014 10:17:21   194.160.223.xxx 31
http://tinypic.com/r/6pras5/8

v okoli sa stretavam z coraz viac hracmi co pouzivaju vysoke rozlisenia a je nutnost mat taketo karty aj ked ja osobne preferujem nvidiu preto som si zakupil 780 lightning a moje monitory zatial zvlada bravurne
11.2.2014 10:32:55   46.13.44.xxx 100
No jasne, qhd monitoru bude vic a vic a on to je skok z fhd, dobrych 20% vykonu co jde dolu. To proste vidim na plynule hrani na ultra jako gtx780 minimum nebo 290x. Pritelkyni pustim film fhd na telce z pc a zaroven na qhd monitoru hraju hry na max. Takhle si predstavuju vykonne pc a navic to prospiva pohode ve vztahu uz jenom proto se drazsi karty a cpu vyplati
11.2.2014 10:33:48   185.23.114.xxx 64
mibfox napsal:
Za 4 roky co mam sestavu, menim pouze grafiku, nic jineho. Proc? protoze mam solidni zaklad a nez abych kazde dva roky menil komponenty abych si slusne zahral? Tak kdyz kupuju pc, tak do nej nejakou korunu dam ne? Jestli chci setrit, koupim si tupou konzoli s hnusnou grafikou bez mysi a klavesnice s kterou nejde nic delat a na vsechno se ceka. JA to vidim bud a nebo. Bud chcete hrat hry na qhd rozliseni na max a plynule, nebo to nema cenu a skoncim u psx3 z bazaru za 4 tisice. Volim proste kvalitu a vykon pred nejakym mucenim se s pomalou srackou. Muj nazor a myslim ze by si to tak prali vsichni kdo hraji hry. Ale jako vsechno v zivote, vse stoji penize, jen nekomu obcas dela problem priznat, ze na to proste nema a tak sobe a nam vsem vzdycky po recenzi drazsiho HW namlouva, jak je co zbytecny a predrazeny. Ja nemam problem priznat, ze bych chtel sli ze dvou 780ti, ale nemam na to penize. Mam jednu OC gtx780 i7@5ghz a myslim ze je to solidni herni pc a stejne bych chtel a cekam na nove maxwelly od nvidie. Neni ostuda, ani nic spatneho napsat, ze by si clovek pral vykonnejsi HW, i kdyz na nej clovek ted nema. Ale psat stylem "predrazeny sunt, to je zbytecne drahy apod." To je proste zavist a nic jineho. A s tim ma CZ a SK kurva problem. Ja sem prejici clovek, fanda do HW a zadna komponenta pro me neni draha. Kazdou novou a lepsi bych chtel a kdo ji ma, tomu to preju a budu rad, kdyz se podeli o sve dojmy. Nasekat prachy v rychlem sledu po sobe a porad menit komponenty? Nebo solidni zaklad a jednou za 3 roky menit grafiku? (podle naroku)Kazdeho volba. Ja volim druhou variantu a plynule hrani na max celou dobu zivotnosti PC az to proste jednoho dne za 5 let nepujde a udelam to cele znova. Koukam sem se nejak rozepsal, tak vsem HW nadsencum preju zajimavy rok 2014 a at mate ze svych PC jen radost!


Presne ! mas odo mna +
11.2.2014 11:08:46   194.160.223.xxx 02
blahorodie napsal:
mibfox napsal:
Za 4 roky co mam sestavu, menim pouze grafiku, nic jineho. Proc? protoze mam solidni zaklad a nez abych kazde dva roky menil komponenty abych si slusne zahral? Tak kdyz kupuju pc, tak do nej nejakou korunu dam ne? Jestli chci setrit, koupim si tupou konzoli s hnusnou grafikou bez mysi a klavesnice s kterou nejde nic delat a na vsechno se ceka. JA to vidim bud a nebo. Bud chcete hrat hry na qhd rozliseni na max a plynule, nebo to nema cenu a skoncim u psx3 z bazaru za 4 tisice. Volim proste kvalitu a vykon pred nejakym mucenim se s pomalou srackou. Muj nazor a myslim ze by si to tak prali vsichni kdo hraji hry. Ale jako vsechno v zivote, vse stoji penize, jen nekomu obcas dela problem priznat, ze na to proste nema a tak sobe a nam vsem vzdycky po recenzi drazsiho HW namlouva, jak je co zbytecny a predrazeny. Ja nemam problem priznat, ze bych chtel sli ze dvou 780ti, ale nemam na to penize. Mam jednu OC gtx780 i7@5ghz a myslim ze je to solidni herni pc a stejne bych chtel a cekam na nove maxwelly od nvidie. Neni ostuda, ani nic spatneho napsat, ze by si clovek pral vykonnejsi HW, i kdyz na nej clovek ted nema. Ale psat stylem "predrazeny sunt, to je zbytecne drahy apod." To je proste zavist a nic jineho. A s tim ma CZ a SK kurva problem. Ja sem prejici clovek, fanda do HW a zadna komponenta pro me neni draha. Kazdou novou a lepsi bych chtel a kdo ji ma, tomu to preju a budu rad, kdyz se podeli o sve dojmy. Nasekat prachy v rychlem sledu po sobe a porad menit komponenty? Nebo solidni zaklad a jednou za 3 roky menit grafiku? (podle naroku)Kazdeho volba. Ja volim druhou variantu a plynule hrani na max celou dobu zivotnosti PC az to proste jednoho dne za 5 let nepujde a udelam to cele znova. Koukam sem se nejak rozepsal, tak vsem HW nadsencum preju zajimavy rok 2014 a at mate ze svych PC jen radost!


Presne ! mas odo mna +



tiez som tohto zastancom ale musim povedat ze u mna pri troch monitoroch uz aj 780 lightning a to idem na 1300mhz jadro pri hrach ako bf4 a crysis3 fuci z posledneho ked je grafa v plnke a musim to osekat...cize to vidim asi tak ze asi pride este jedna ale neviem ako to zakamuflovat pred manzelkou 
11.2.2014 13:10:19   46.13.44.xxx 01
Jojo manzelky, ty to nechapou. Gz k pekne karte co mas. Me chodi max 1150mhz. Kolik mas celkem v 3dmarku? Ja 13700+-
11.2.2014 11:30:11   217.198.112.xxx 86
mibfox napsal:
Clovece, proboha na cem to hrajes? 15k za celou sestavu? i7-8k + mb 2,5k + ram 2k + gpu (no dobre nemusi byt top) 9k + ssd 3k + nejaky hd 2k, skrin + zdroj 5k a monitor vynechavam plus dalsi moznosti. Na nicem slabsim bych teda ja nehral a jsme na 31,5k czk. Postavil sem kamaradovi apu nouzove reseni, pretaktovali jsme a cena byla 13k a je to proste... no nouzovka. 15k je podle mne malo na sestavu.


Zdroj 5 tisic?
11.2.2014 12:20:58   46.13.44.xxx 612
Prosim precti si dukladne muj prispevek. Psal sem skrin + zdroj 5k. Coz neni nic zvlastniho. Uvedom si, ze reprezentujes svoji zemi a tve vyroky tomu nepomahaji. Pokud je tu jazykova bariera, skrin je takovy kurnik jako na slepice, ale davaji se dovnitr komponenty HW. A co se ti nezda na skrini + zdroj za 5k?
Mozna davas HW do krabice od bananu, ja preferuju skrin a kvalitni zdroj, coz se za rozumnych 5k da koupit. Omlouvat se nemusis, ztrapnil ses sam.
11.2.2014 11:32:58   217.198.112.xxx 710
morke napsal:
Ze tří testovaných grafik je skladem dostupná jen Gigabyte za 15000 Kč. Docela sranda pro AMD, které se snaží vyhrabat ze ztráty firmy.[/quote]

Neni skola[quote=mibfox]Za 4 roky co mam sestavu, menim pouze grafiku, nic jineho. Proc? protoze mam solidni zaklad a nez abych kazde dva roky menil komponenty abych si slusne zahral? Tak kdyz kupuju pc, tak do nej nejakou korunu dam ne? Jestli chci setrit, koupim si tupou konzoli s hnusnou grafikou bez mysi a klavesnice s kterou nejde nic delat a na vsechno se ceka. JA to vidim bud a nebo. Bud chcete hrat hry na qhd rozliseni na max a plynule, nebo to nema cenu a skoncim u psx3 z bazaru za 4 tisice. Volim proste kvalitu a vykon pred nejakym mucenim se s pomalou srackou. Muj nazor a myslim ze by si to tak prali vsichni kdo hraji hry. Ale jako vsechno v zivote, vse stoji penize, jen nekomu obcas dela problem priznat, ze na to proste nema a tak sobe a nam vsem vzdycky po recenzi drazsiho HW namlouva, jak je co zbytecny a predrazeny. Ja nemam problem priznat, ze bych chtel sli ze dvou 780ti, ale nemam na to penize. Mam jednu OC gtx780 i7@5ghz a myslim ze je to solidni herni pc a stejne bych chtel a cekam na nove maxwelly od nvidie. Neni ostuda, ani nic spatneho napsat, ze by si clovek pral vykonnejsi HW, i kdyz na nej clovek ted nema. Ale psat stylem "predrazeny sunt, to je zbytecne drahy apod." To je proste zavist a nic jineho. A s tim ma CZ a SK kurva problem. Ja sem prejici clovek, fanda do HW a zadna komponenta pro me neni draha. Kazdou novou a lepsi bych chtel a kdo ji ma, tomu to preju a budu rad, kdyz se podeli o sve dojmy. Nasekat prachy v rychlem sledu po sobe a porad menit komponenty? Nebo solidni zaklad a jednou za 3 roky menit grafiku? (podle naroku)Kazdeho volba. Ja volim druhou variantu a plynule hrani na max celou dobu zivotnosti PC az to proste jednoho dne za 5 let nepujde a udelam to cele znova. Koukam sem se nejak rozepsal, tak vsem HW nadsencum preju zajimavy rok 2014 a at mate ze svych PC jen radost!


Sorry. Ja mam PC, ktere me vyslo tak na 8 tisic. Kdyz chtel hrat hry, koupil jsem R9 280x a jedu. Nepotrebuji jako idiot cpat 7 tisic do procesoru tam, kde staci cpu za 2500, nepotrebuji cpat do zdroje 5 tisic tam, kde naprosto vklidu staci zdroj za 1500 atd.
11.2.2014 12:23:19   46.13.44.xxx 136
Jenze ono je hrat a hrat vis? Tva penezenka jiste oceni, ze mas nizke naroky. Ja chci mit vsude vsechno na max a v rozliseni 2550*1440 a to asi s kalkulackou za 8k nedam ze ne?
11.2.2014 13:14:35   46.13.44.xxx 58
Dalsi co neumi cist! A co se ti nezda na skrini + zdroj za 5k? Nikde sem nepsal, ze pouze zdroj za 5k!
Tak se nam to vyrovnava. CZ:SK uz je 1:1 To je hrozny kolik dyslektiku se uz vyskytuje. Nedokoncena zakladka?
11.2.2014 11:41:26   178.253.174.xxx 911
Spamatajte sa. Radsej za tu cenu chodte na dovolenku do prirody...
11.2.2014 12:16:32   85.163.179.xxx 81
Precital som si Tvoje komentare a zasnem. Uz to nehul, lezie Ti to na mozog. Kazdy si kupi to po com tuzi, co vyuzije, co ho bavi. Nie je na tom nic zle. Niekto si kupi grafiku, niekto dovolenku a niekto oboje. Kazdy podla svojich predstav a moznosti.

Mimochodom 290 je vzhladom na vykon jedna z najlepsich volieb. Za tie prachy jednoducho stoji.
11.2.2014 12:21:37   46.13.44.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2014 12:54:52   185.23.114.xxx 120
jaro.jaro napsal:
Spamatajte sa. Radsej za tu cenu chodte na dovolenku do prirody...


Si se zblaznil , do prirody ???

ty si nepocul o Ozonovej diere ?
11.2.2014 13:15:35   46.13.44.xxx 33
Za ozonovy diry taky muzou ti, kdo daji za slusne pc 30k.
11.2.2014 13:18:29   178.253.174.xxx 31
mibfox napsal:
Ja s tim problem nemam, pc slusny a dovolena kazdy rok u more. Me to nerikej

ja ti to nerikam, ja ti to pisem.ze mas na to este neznamena, ze treba podporovat zlodejinu.
11.2.2014 14:21:46   46.13.44.xxx 14
Jo takhle to myslis. Jako ze to je predrazene? No ja nevim, amd i invidia urcite hodne spekuluji o cenach. Jaka by mohla byt realna cen to nevim. Tady to neni jako s intelem, kde je jasny kdo je nejvic a tak si muze diktovat ceny. Mozna ze si konkuruji nvidia s amd, mozna si ale trosku ceny ladi aby jim to vyhovovalo spolecne. Co myslis?
11.2.2014 13:19:02   178.253.174.xxx 50
Rajnoha napsal:
Za tie prachy jednoducho stoji.

ked ti to stoji, kup si.
11.2.2014 13:22:49   194.160.223.xxx 01
mibfox napsal:
Jojo manzelky, ty to nechapou. Gz k pekne karte co mas. Me chodi max 1150mhz. Kolik mas celkem v 3dmarku? Ja 13700+-


ktory myslis 3dmark konkretne...ja som skusal len firestrike a tam mam gpu score 12200...aku mas grafu tiez 780 lightning ak ano daj si tam skynet bios a na 1300 pojdes f poho
11.2.2014 14:24:08   46.13.44.xxx 01
3dmark11
Ja mam obycejnou gtx780 Gainward Phantom Goes like Hell. Nevim zda jde neco udelat u teto karty s biosem.
Kazdopadne 1300mhz to klobouk dolu. To sem naposled mel na gtx680 asus dcu2. Ta byla skvela!
11.2.2014 13:37:11   178.253.174.xxx 83
co je ochotny obetovat "super profi hrac" za parhodinove hranie toho dnesneho herneho braku na full super....
11.2.2014 13:44:31   185.23.114.xxx 71
mibfox napsal:
Ja s tim problem nemam, pc slusny a dovolena kazdy rok u more. Me to nerikej


To pozname - Zempliska Širava
11.2.2014 14:22:12   46.13.44.xxx 03
Tak tam sem nikdy nebyl
11.2.2014 13:54:10   46.13.148.xxx 102
Nerozumím jedné věci. Jedná se o test GK, tzn. o to, aby karty předvedly co nejvyšší výkon. U GB 290X byl použit režim Quiet, tzn. nižší výkon \ větší ticho! Proč tedy autor neotestoval tuto kartu v režimu Uber?
Pro rejpálky: četl jsem v úvodu popis karty a já se tedy nesmířím s tím, že karty jsou stejně výkonné v obou režimech! Proč tam tedy výrobce přepínač dává, když karty (údajně) poskytují stejný výkon u obou režimů Uber|Quiet? Poněkud zvláštní přístup pana autora článku.
11.2.2014 14:42:30   46.13.148.xxx 50
Jen pro upřesnění. Testovaná karta Gigabyte R9 290X v režimu Quiet (jak je zde testovaná) maximální takty jádra nedrží!
http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2013/gi gabyte-radeon-r9-290x-im-test/3/
11.2.2014 16:18:03   90.177.175.xxx 14
S ohledem na to, že jsou tam uvedené jen rozsahy, je těžko říct, o kolik v reálu ta karta běžela pomaleji.

Každopádně Němci jako důvod podtaktování uvádějí teplotu. Při pohledu na výsledky z GPU-Z je vidět, že (pokud šlo také o režim Quiet) u Tomáše běžela karta hluboko pod limitem 95 °C a tím pádem k podtaktování nedocházelo (= stabilně maximální frekvence, tzn. v tomto případě by to bylo jedno).
11.2.2014 16:36:54   46.13.148.xxx 71
Pokud je to tak, jak píšete, tak by bylo přinejmenším vhodné u grafů uvádět i průběh frekvence GPU, jelikož takto podaný test je, alespoň pro mne, zavádějící.
11.2.2014 21:16:27   90.177.175.xxx 14
Tomu nerozumím. Jestliže se karta nepodtaktovává, tak je průběh frekvence GPU rovná čára. K čemu by tam měl být?

Ale obecně, uvádět u každého testu a u všech karet průběh frekvencí GPU tak, aby "nebyl zavádějící", je z hlediska časové náročnosti něco absolutně nereálného.
12.2.2014 19:40:43   46.13.148.xxx 40
Pokud tomu nerozumíte, tak se na mě nezlobte, ale věnujte se něčemu jinému.
Jen upřesním, že prostě nevěřím tomu, že karta GB R9 290X podává v režimu Quiet / Uber stejný výkon (ostatně jako bylo vyvráceno na CB, toť vše)
Každopádně mě to zde, na PCT nepřekvapuje.
11.2.2014 14:46:14   88.100.41.xxx 00
jako jeden z prvních jsem si koupil Sapphire R9 290 a nasadil na ni ACCELERO EX.III ... Po stabilním přetaktování v AMD OverDrive - GPU o 20% a pamětí 1400 MHz mám v 3DMarku X kolem 4800 bodů...
11.2.2014 16:28:44   188.167.239.xxx 00
Bolo by fajn, keby sa pri teplotach jadra dali uviest aj teploty VRM1 a VRM2, ktore GPU-Z zobrazuje.
11.2.2014 17:47:35   178.40.147.xxx 21
mibfox napsal:
3dmark11
Ja mam obycejnou gtx780 Gainward Phantom Goes like Hell. Nevim zda jde neco udelat u teto karty s biosem.
Kazdopadne 1300mhz to klobouk dolu. To sem naposled mel na gtx680 asus dcu2. Ta byla skvela!


dokonca sa mi podarilo na danom biose dostat na 1241mhz jadro bez navysenia voltou a toto teraz konkretne pouzivam teploty klesli na 70 v zatazi a to je parada..maximum som vyzmikal ale 1360 z jadra pri 1,31 volta ale teploty to uz nevedelo uchladit ani jej chladic ani skrinka tam treba vodaro pri tychto voltoch ale ako karta parada 780 lightning mozem len odporucit mna stala 480€ a mam ju 3 mesiac ... nic nepada nepodtaktuva sa v zatazi je oproti konkurencie urcite tichsia a kazdy kusok date na 1300 z tejto sorty co sa tyka jadra
12.2.2014 13:49:03   83.69.40.xxx 11
mibfox napsal:
Za 4 roky co mam sestavu, menim pouze grafiku, nic jineho. Proc? protoze mam solidni zaklad a nez abych kazde dva roky menil komponenty abych si slusne zahral? Tak kdyz kupuju pc, tak do nej nejakou korunu dam ne? Jestli chci setrit, koupim si tupou konzoli s hnusnou grafikou bez mysi a klavesnice s kterou nejde nic delat a na vsechno se ceka. JA to vidim bud a nebo. Bud chcete hrat hry na qhd rozliseni na max a plynule, nebo to nema cenu a skoncim u psx3 z bazaru za 4 tisice. Volim proste kvalitu a vykon pred nejakym mucenim se s pomalou srackou. Muj nazor a myslim ze by si to tak prali vsichni kdo hraji hry. Ale jako vsechno v zivote, vse stoji penize, jen nekomu obcas dela problem priznat, ze na to proste nema a tak sobe a nam vsem vzdycky po recenzi drazsiho HW namlouva, jak je co zbytecny a predrazeny. Ja nemam problem priznat, ze bych chtel sli ze dvou 780ti, ale nemam na to penize. Mam jednu OC gtx780 i7@5ghz a myslim ze je to solidni herni pc a stejne bych chtel a cekam na nove maxwelly od nvidie. Neni ostuda, ani nic spatneho napsat, ze by si clovek pral vykonnejsi HW, i kdyz na nej clovek ted nema. Ale psat stylem "predrazeny sunt, to je zbytecne drahy apod." To je proste zavist a nic jineho. A s tim ma CZ a SK kurva problem. Ja sem prejici clovek, fanda do HW a zadna komponenta pro me neni draha. Kazdou novou a lepsi bych chtel a kdo ji ma, tomu to preju a budu rad, kdyz se podeli o sve dojmy. Nasekat prachy v rychlem sledu po sobe a porad menit komponenty? Nebo solidni zaklad a jednou za 3 roky menit grafiku? (podle naroku)Kazdeho volba. Ja volim druhou variantu a plynule hrani na max celou dobu zivotnosti PC az to proste jednoho dne za 5 let nepujde a udelam to cele znova. Koukam sem se nejak rozepsal, tak vsem HW nadsencum preju zajimavy rok 2014 a at mate ze svych PC jen radost!


Možná zapomínáte na to, že nová hra na pc stojí 900, zatímco na nové konzole 1600. Pokud člověk kupuje hry často, tak ta konzole levnější není. Jinak souhlasím s vámi. Chtěl jsem čekat na Broadwell a nové grafiky, ale koupil jsem 4770k a r9 280x. Původní PC, který mi stále stačil (q6600@3,6), dostala přítelkyně, protože nadávala na své staré "dělo". Zatím spokojenost. do 1,3V to na 4,4 jede s HT okej. Víc jsem ho netrápil. A grafika pro fullHD taky fajn. Bylo by hezké mít nějakou 4960x, ale to jsou peníze zcela jiné.
12.2.2014 13:50:40   83.69.40.xxx 11
mibfox napsal:
Jenze ono je hrat a hrat vis? Tva penezenka jiste oceni, ze mas nizke naroky. Ja chci mit vsude vsechno na max a v rozliseni 2550*1440 a to asi s kalkulackou za 8k nedam ze ne?


8k,- Mám pocit, že někdo neinvestuje do OS...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.