Hlavní stránka Hardware Grafické karty nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan
nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan
autor: Tomáš Šulc , publikováno 11.11.2013
nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan

AMD před pár dny uvedlo dva nové Radeony R9 290 a 290X. Zatímco pro slabší R9 290 je konkurencí GeForce GTX 780, výkonnějšímu R9 290X dosud stačila jen GTX Titan. S příchodem GeForce GTX 780 Ti se to mění. Vysokému výkonu a skvělému potenciálu k přetaktování však odpovídá i cena. Na novinku si připravte sedmnáct tisíc korun!


nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan

nVidia GeForce GTX 780 Ti přichází jako odpověď na před pár dny uvedený AMD Radeon R9 290X. Zatímco ten je postaven na zcela novém jádře Hawaii a používá upravenou architekturu GCN, GeForce GTX 780 Ti přímo vychází ze svých sourozenců GTX 780 a GTX Titan. Není na tom ale nic špatného. Na rozdíl od nich je totiž osazené jádro GK110 architektury Kepler plně aktivní. Především počet 2880 unifikovaných shaderů je skutečně úctyhodný a proti 2304 u GTX 780, respektive 2688 u Titanu jde o slušný nárůst. O něco vzrostly také frekvence jádra i pamětí.

Zvýšeným frekvencím a plně aktivnímu jádru odpovídá také vyšší výkon. Ten se proti GTX 780 zvýšil téměř o čtvrtinu, ve srovnání s Titanem pak vzrostl o deset procent. Na rozdíl od Titanu má karta omezený výkon v double precision, pro výpočetní nasazení se tedy nehodí. Zde také hledejte vysvětlení, proč ve hrách výkonnější GeForce GTX 780 Ti stojí sedmnáct a GTX Titan dvacet tři tisíc korun s daní.

Hlavním protivníkem GeForce GTX 780 Ti je samozřejmě již zmíněný Radeon R9 290X. Jeho výkon zatím bohužel změřený nemám (komentář a omluva k celé situaci viz první kapitola, recenze karty bude snad koncem týdne). Podle výsledků zahraničních magazínů je nicméně výkon obou karet velmi podobný a záleží na režimu Radeonu R9 290X. V Quiet režimu je Radeon přibližně o deset procent pomalejší, v Uber jsou pak s GTX 780 Ti nastejno. Proti GTX 780 Ti je však R9 290X o několik tisícovek levnější, poměr cena / výkon je proto na její straně.

Co hovoří ve prospěch nové GeForce, je potenciál k přetaktování. Ačkoli by se dalo čekat, že frekvence karty budou vzhledem k potřebě porazit nové Radeony vyhnané až na úplný strop, není tomu tak. Výkon po přetaktování vzrostl v průměru o 16 %, což je vynikající výsledek a výkon karty posouvá ještě o kus dál.

Provozní vlastnosti GeForce GTX 780 Ti jsou odpovídající kategorii karty. Spotřeba je rozumná, architektura Kepler se v tomto ohledu nVidii velmi povedla. Hlučnost chladiče je v klidu výborná, v zátěži však roste a po přetaktování patří GeForce GTX 780 Ti s referenčním chladičem spíše mezi hlučné karty.

Protože jsem zatím neměl možnost vyzkoušet konkurenční AMD Radeon R9 290X, bude dnes verdikt neúplný. Plnohodnotný závěr přineseme až s testem Radeonu, který snad vyjde už ke konci tohoto týdne. V něm také udělím případné ocenění jedné či druhé kartě. Prozatím se mi nicméně GeForce GTX 780 Ti jeví jako povedená highendová karta s extrémním výkonem, který je možné ještě o kus zvýšit přetaktováním. Provozní vlastnosti odpovídají výkonu a v zátěži proto počítejte s o něco hlučnějším chlazením.

Vše je ovšem vykoupeno velmi vysokou cenou. Sedmnáct tisíc bude pro drtivou většinu skutečně příliš, zvlášť při uvážení ne o tolik pomalejšího Radeonu R9 290 nebo GeForce GTX 780 a jejich cen.

nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan

Poděkování

Za zapůjčení grafické karty nVidia GeForce GTX 780 Ti děkujeme společnosti nVidia.

nVidia GeForce GTX 780 Ti — výkonnější než Titan

 


Tagy: nvidia  geforce  gtx 780 ti  oc  kepler  gk110  test  recenze  titan  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.11.2013 01:21:52   89.102.233.xxx 415
Hodně povedená grafika ,ale škoda že v testu není srovnání s R9 290X.
Tato nereferenční verze se mi zatím nejvíc líbí: http://videocardz.com/47841/colorful-igame-geforce-gtx-780-ti-detailed
11.11.2013 18:59:58   86.4.137.xxx 25
Kupim ju za 100 libier ? ;)
11.11.2013 01:27:03   178.40.24.xxx 405
Super clanok,som spokojny,takto ma vyzerat recenzia,ziadne "blaboli" o nicom a vsetko dolezite napisane.Uz len pockat ako to dopadne s R290X.Aj ked toto si nikto nekupi a radsej pockame na nereferencne modeli s lepsim a tichsim chladenim
11.11.2013 03:44:54   81.201.60.xxx 2837
Výrobci grafik mají jeden problém, před pěti sedmi lety byly 3 druhy grafik - low end za 3-4000, na tom se to sotva rozjelo, pak mainstream, tam se musely taky tunit detaily a pak high end, kde jste tak tak rozjeli stávající pecky na vysoké detaily a vyšší rozlišení. Dneska - low end je nižší mainstream a na tom rozjedete vše na full HD, mainstream je už celkem vyhazování peněz, a high end je naprostá zbytečnost. S tím, že herní konzole udávají směr a nároky a ty nové generace budou mít střeva z toho low endu. Nemluvě o tom, že to, co normální člověk hraje a baví ho to (simulátory, závody, arkády, RPG), rozjede na všem, pro rádobyvyužití high end grafik existují 2 žánry - koridorovka a 3dmark, ani jedno se nehraje, obojí se jen spouští, případně odchodí. Já osobně na svém radeonu 7770 spouštím cs 1.6 (vtipné je, že už od dob radeonu 7200, kruh se uzavřel) a war thunder (70-120fps, high, full HD - super optimalizace). A sem tam nějaký simulátor. Zbytek je těžká nuda a není čas. No a video - 4k v nedohlednu, obsah žádný, je problém najít skutečné Full HD. A to zvládne i totální kepl rozjet. Hlavní využití grafiky je dneska tak leda coby průtokový ohřívač vzduchu, v zimě je to prima mít u výfuku nohy, jenže už to není co bývalo, to jsou samé optimalizace a skoro to nehřeje.
11.11.2013 05:12:18   24.212.129.xxx 164
Neznaboh, takto kydať na highend, či sa ti odkundesovi tých 300W odpadného tepla máli Ej že rozmaznaný je ten ľud dnes, trópy aj v zime by to chcelo mať ...Hawaii si potom treba kúpiť
11.11.2013 15:59:27   83.240.16.xxx 91
Sice to eufemisticky hodně přitahujete za vlasy ale ve skutečnosti na tom kus pravdy je.
I na APU, které má CPU s nevýrazným výkonem a iGPU které se pohybuje v low endu se dá kdeco zahrát. Nemusí to být vždycky full HD, a rozhodně to nejsou max detaily v Crysis 3, ale ne všechen herní svět se točí okolo několika AAA titulů.
A čím dál víc se začíná prosazovat trend, že AAA znamená spíš vysoké nároky na hardware, než kvalitní zážitek ze hry.

Zároveň nezapomeňme na to, že velká část hráčů sedí u notebooků pro které je GT640m to lepší herní střevo.
11.11.2013 05:01:44   93.91.243.xxx 978
Tak by měly recenze vypadat, tak čekám, že R9 290X bude od stejného autora. Obermaier je nevhodný pro PCT a měl by si vyrábět své zmanipulované a jedovaté recenze na svém blogu.
11.11.2013 05:27:55   24.212.129.xxx 161
To ze bude recenzia 290X tak neskoro nakoniec moze byt dost dobre, vzhladom na to aka kontroverzia sa rozputala okolo udajne vyberanych novinarskych kusov na testovanie a roznych otacok ventilatora. AMD este stale patchuje ovladace aby sa chladenie a teda vykony na karatach vyrovnali. PCT, budete testovat ten jediny (prepastovany) novinarsky sample ktory putuje z redakcie do redakcie ci budete mat kartu "z predaja"? ...inac to ze vsetci testuju ten isty kus...to je skor testovanie "zaujatosti" redakcii a ich metod ako testovanie modelu grafickej karty
11.11.2013 06:24:50   83.240.16.xxx 362
já bych možná PCT doporučil tuhlke propásnutou vlnu R9 290/290X úplně přeskočit a přetestovat pak už rovnou nějaký nereferenční vzorek.

V současné době by ty radeony stejně koupil pouze člověk, který se cíleně chce zbavit referenčního chlazení, nebo blázen.
12.11.2013 00:44:20   83.240.54.xxx 12
nebo ty grafiky merit s vodnim blokem, aby byla jistota, ze nezacnou po ctvrthodine redukovat takt.
12.11.2013 05:58:15   128.100.3.xxx 80
Pri tom ako dnes funguje PowerTune by to bolo riadne odveci. Hawaii je hrejuci a zravy kus kremiku (taktiez ale vykonny) a AMD to s tym referencnym chladenim riadne dosralo. Podla ohlasov na internete to vyzera ze kupovat referencnu 290X (a bezat na tom stock chladici) je kupovanie macky vo vreci. Podla Tom's hardware vie lietat vykon az o 18% kus od kusu kvoli roznej vyhrevnosti jednotlivych cipov a nepresnemu regulovaniu otacok ventilatora (nove ovladace by to mali zlepsit za cenu dalsieho zvysenia hluku). Cize testovat teraz 290X je skoro nemozne, kedze vykon masivne zavisi od chladica, pasty, otacok, okolnej teploty, "predhriatia" karty atd. Takze aky vlastne vykon je ten vykon ktory ma zakaznik od AMD dostat? Je to ten vykon ktory karta dosihne bez throttlovania? Ten je vsak na mile daleko od reality ktoru zakaznik bude mat doma. Mne to pride ze pokial AMD toto nevyriesi alebo pokial trh nezaplavia nereferencne modely ktore maju chladenie dostatocne robustne na to aby vykon nelietal hore-dole o 15% podla okolneho prostredia/jednotliveho kusu, tak ju ani nema cenu testovat.

Zial AMD tu vyrobilo riadny chaos a vydat karty s takym chladenim je totalna blamaz. Ovladacmi snad vyrovnaju vykon, ale to bude za cenu zvysenia hlucnosti kariet ktora je uz beztak na bizardnej urovni (lebo dole s vykonom ist nemozu, to by bola marketingova samovrazda). Referencne chladenie teda bud nehorazne ubere z vykonu alebo, ako pise Ryan Smith na Anandtechu, je to jednoducho nepouzitelne hlucne.

Este pridam jeden moj nazor. Cela ta hra s Quite mode a Uber mode je velka blbost a pastca na menej znaleho uzivatela. To naozaj nemohlo dat AMD par dolarov viac do chladenia, spravit ten Uber mode defaultnym a stabilne rozvalcovat konkurenciu? Ved museli vediet ze ten chladic co tam davaju je na hranici (podla mna za) unosnosti. Za toto si niekto v AMD zasluzi par faciek, ostava im len dufat ze vyrobcovia vydaju *realne* pouzitelne karty co najskor a referencne sa rychlo stratia z trhu. O dovod viac pockat dokym sa cenova vojna medzi AMD a Nvidiou opat nedostane do stabilneho stavu.
11.11.2013 05:44:30   194.48.241.xxx 947
Podle výsledků zahraničních recenzí lze nicméně už teď říct, že proti Radeonu R9 290 je nová GeForce rychlejší přibližně o deset procent. Ve srovnáním s rychlejším Radeonem R9 290X v Uber režimu jsou pak karty přibližně stejně výkonné a záleží na složení testovací metodiky.

A hlavně, že ten píííííp Obermaier tady kydá ty svý hnoje

Pane Šulc, proboha nepusťte už toho zelenýho magora ke klávesnici, děkuji. Vaše recenze jsou o třídu lepší a hlavně narozdíl od těch jeho nesmyslných keců jsou objektivně psané.
11.11.2013 12:56:13   188.175.63.xxx 225
taky se přimlouvám :-)

Ale ukázalo se to co jsem psal... pan Ober psal, že kartu už má dávno a testuje ji přesto napsal plno lží od tajného důvěryhodného zdroje... Tehdy jsem podotknul, že lže a žádnou kartu nemá... Tímto článkem se to potvrdilo.

Pana Obermaiera už dávno nelze brát jako důvěryhodnou osobu... Nechte ho ať si zas založí ten svůj webík a tám si dělá co chce... na seriozním webu nemá co dělat...
11.11.2013 06:22:15   83.240.16.xxx 390
Celkem příjemně mě překvapila spotřeba karty, čekal jsem že bude vyšší než u Tutana, ale není

Btw. HD 7990 se dá koupit už za ceny okolo 15000, pokud se člověk koukne jinam než na většinou předraženého mimozemšťana v kyblu.
11.11.2013 07:10:07   95.211.146.xxx 324
Parada, moc diky za recenzi a jsem rad, ze jsem byl vyslysen a na recenzi pracoval nekdo jiny nez Obr a hned to je jiny kafe... . Diky!
11.11.2013 07:44:17   94.113.163.xxx 72
Vlastimil91 napsal:
Hodně povedená grafika ,ale škoda že v testu není srovnání s R9 290X.
Tato nereferenční verze se mi zatím nejvíc líbí: http://videocardz.com/47841/colorful-igame-geforce-gtx-780-ti-detailed

Tak já třeba spokojený nejsem. Podle mne je to naprosto zbytečná recenze, jelikož, jak sám autor uznává, chybí porovnání s konkurencí. O tom jak 780Ti vypadá jsme si už přečetli jinde. V tom nám opožděná recenze moc nepomůže. A pokud R290ku neměli, tak odkud byl onen uniklý graf? Tohoto autora za to asi drbat nemůžeme, dělá co může. Celkově sem se, ale nic nové či podstatné nedozvěděl.
11.11.2013 10:27:42   89.102.233.xxx 123
Ano v tom máš pravdu. Já si recenzi hlavně přečetl na Techpowerup.com a pak ještě na extrahardware.
Tato recenze je hodně osekaná od minulých kde kartu popisovali vždy do podrobna rozebranou.
Pokud se ale nemýlím nepsal nedávno v komentářích OBR že mu AMD nechtělo zaplatit 2000€ za reklamu? Přece nebude dělat reklamu bez peněz Asi už si plácli
11.11.2013 07:51:23   193.85.226.xxx 211
Chtěl bych poděkovat za hezky zpracovanou recenzi. Takhle nějak si to představuju, bez jedovatého plivání okolo, čtivě a srozumitelně prezentované. Díky
11.11.2013 08:26:08   62.44.4.xxx 30
Opět moc pěkná recenze
11.11.2013 08:44:58   77.87.242.xxx 43
Jak koukám, tak některé české e-shopy pořád drží cenu duálních Radeonů HD7990 neúměrně vysoko (nenažranci), přece před uvedením R290X klesla doporučená cena na cca 16.000,-Kč a proběhlo to i tady jako newska
Koukám, že jediný shop, který se drží doporučené ceny je tento http://obchod.simpo.cz/p/asustek-vga-hd7990-6gd5-2873741
tam stojí Radeon HD7990 16.511,- Kč i s DPH

PS: pro rýpavé uvědomuju si pokles kurzu koruny, ale ten kartu nezdraží o 3.000,-Kč...
11.11.2013 08:58:50   77.87.242.xxx 11
a tady ještě levnější http://www.aqcomp.cz/SAPPHIRE-Radeon-HD7990-6-GB-GDDR 5-PCI-Express-3-0-21207-00-50G-.html
11.11.2013 08:54:47   89.29.80.xxx 21
Ještě bych upravil cenu dle CZC, alza je předražená...
Zrovna 780 Ti je tam za 16230,-. Což je o tísícovku levnější oproti CZC.
Co se týče naskladnění, tak u těchto velkých shopů je to téměř identické.
11.11.2013 09:47:10   94.113.163.xxx 21
del42sa napsal:
http://obchod.simpo.cz/p/asustek-vga-hd7990-6gd5-2873741
tam stojí Radeon HD7990 16.511,- Kč i s DPH

PS: pro rýpavé uvědomuju si pokles kurzu koruny, ale ten kartu nezdraží o 3.000,-Kč...

Za zdražení nemůžou obchody, ale Banky. ČNB vykastrovala korunu, aby na nás víc vydělávaly Koukám, že jediný shop, který se drží doporučené ceny je tento >
11.11.2013 10:03:46   77.87.242.xxx 54
banky za to nemůžou, protože zvýšení kurzu o korunu nezdraží kartu za 16.000 kč na 19.500,-Kč
11.11.2013 10:15:09   178.20.137.xxx 22
Ano, ČNB pěkně zamávala s kurzem koruny. Ceny karet s novými dodávkami stoupají vzhůru. Minulý týden jsem kupoval R9 290 a večer ve čtvrtek před objednáním stála pod 9300,-, ráno v pátek jsem ji koupil za 9600,- a dnes v pondělí už ji v tomtéž obchodě prodávají za 9999,-.
Jinak děkuji za pěkně napsanou recenzi!
11.11.2013 10:21:45   94.113.163.xxx 50
del42sa napsal:
banky za to nemůžou, protože zvýšení kurzu o korunu nezdraží kartu za 16.000 kč na 19.500,-Kč

To říkáš jen na základě přepočtu. Ve skutečnosti se zdražila spousta dalších věcí. Obchodníci toho skokového zdražení využili a "nepřiměřeně" zdražili. Dokonce i věci co mají skladem. souhlasím s tebou, že kvůli kurzu nemuseli o tolik (u položek skladem vůbec).
11.11.2013 10:34:15   178.18.71.xxx 131
Ak ta stvu koruny je cas prejst na euro. ma to aj vyhody uz nebudes platit za graficka karty tisice ale len stovky...
11.11.2013 11:19:32   194.48.241.xxx 71
no ale zase vejplaty budou nižší než za komančů.

"Tenhle měsíc jsem měl k vejplatě i odměny, takže jsem bral celejch vosum stovek hrubýho"
11.11.2013 11:32:20   46.135.112.xxx 41
@zumpar: výborný nápad, je vidět že slovensku přechod na euro opravdu prospěl
11.11.2013 10:46:56   194.160.30.xxx 76
Momentalne je to asi lepsia volba ako R9 ked pozeram tie vlastnosti tak cista GTX 480. Mozno sa to zmeni ked budu neref. verzie momentalne ref. im nevysla..
11.11.2013 11:52:51   194.48.241.xxx 30
v tom máte úplnou pravdu, AMD by se mělo s těmi svými ref. chladiči pěkně stydět. Uvidíme, jak budou vypadat nereference, hlavně pak DC2 od Asusu nebo Toxic od Sapphiru
11.11.2013 13:04:51   217.119.121.xxx 00
celkom by ma zaujimalo kde si nasiel tie 331.70 ;)
11.11.2013 13:29:21   60.241.55.xxx 21
Pekna recenzia, klobuk dole, pripravoval som sa na Obr-cenziu zo zelenym nadychom no bol som milo prekvapeny.

Nejaka sanca ze by sme sa dockali 780Ti SLI vs 290 x-fire vs 290x x-fire benchmarkov ?

Aj ked vecsina ludi stale hra na 1080@60hz monaly sa zacina prechadzat na 1440p@120hz, ten velky priliv korejskych 1440p panelov s 120hz overclockingom....
11.11.2013 14:05:06   80.254.147.xxx 40
To este tak skoro nebude. Korejske 1440p monitory u nas nie su este moc dostat - ak ano, daj link Vela ludi len nedavno upgradovala na 22-23 palcove FullHD a tak skoro monitor nekupi. Predsa je len vacsi rozdiel pre niekoho, kto prejde z 17-19 palcovky na FullHD ako prejst z 23 palcoveho FullHD na 27 palcovy 1440p. Aj ked by som sa nebranil, priorita to asi pre mna nebude, ked sucasny monitor mi uplne vyhovuje.
11.11.2013 21:55:05   119.225.210.xxx 11
http://www.overclockmonitor.com/overclock-monitor/qnix-qx2710-led-evolution-2-oc-m-pf.html

kupil som odtilto 7 monitorov, kazdy jeden pixel perfect. vsetkych 7 ide pretaktovat na 120hz 6 stabilne na 120hz 1 stabilne na 100hz pri 120hz sa obcas objavi artefakt.

Piatok poobede som objednal pondelok rano o 10 som ho mal v kancelarii - DHL express len pre doplnenie Korea -> Sydney 8300+ km
11.11.2013 14:16:00   194.160.30.xxx 30
To je este hudba buducnosti dnesny high-end ledva dava hry v 1440p + monitory su drahe a malo dostupne mozno za 3r..
11.11.2013 14:40:31   94.125.216.xxx 517
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.11.2013 14:47:20   78.156.130.xxx 245
Konečně velmi kvalitní objektivní recenze. Velmi dobré čtení a myslím si, že mluvím za všechny, když řeknu, ať recenzi na R9 290X napíše pan Tomáš Šulc.
Ne ten odpad co by vyblil pan Obermaier
11.11.2013 18:30:13   95.102.94.xxx 41
Tiež som veľmi rád že toto písal Pán Šulc Veľmi mu ďakujem za objektivitu, ktorú koniec koncov vidíme všetci
BTW Keby si tipnete.. koho by ste dali? R9 290X s neref. alebo 780Ti s neref?
11.11.2013 18:41:47   94.229.40.xxx 23
čo sa týka tých testov voči hd 7990 neviem skade ste ich robili ale ja tu kartu mam a aj spotreba vo windowse je len 112 w čo sa tyka mettro last light tak cela zostava v zatazi ide tak na 488w plus počty v 3d mark fire strike som dosiahol 11600 bez taktovania na 1100 mhz 12340 presne uz neviem ale neviem ci to bolo robene 2560x1440 rozliseni to ste tam nenapisali
11.11.2013 19:23:27   188.167.145.xxx 44
cisla spotreby su celkovo asi vycucane z prsta, alebo merane akymsi Obrmetrom. Realne cisla tu:
http://anandtech.com/show/7492/the-geforce-gtx-780-ti-review/15
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-780-ti-review-benchmar ks,3663-17.html

graf tomshardware ukazuje iba spotrebu karty. Co ma zarazilo na PCT je hlavne obrovsky rozdiel medzi 280X a GRT770. Kde v reali je 20W PCT nameria 50-100W. Asi nVidiacke prirucky predsalen platia. AMD je na tom so spotrebou v highende horsie, to je pravda, ale tu to nafuknu az moc.
11.11.2013 19:29:14   188.167.145.xxx 66
pre 280X. Na Anandtechu je rozdiel v spotrebe medzi GTX770 a 280X pri Crysis 3 cele celucicke 3W - tu je nejakych 50 ci 60 W. Pri Metro LL namerali na tomshardware rozdiel 14 W. A tu hla 280x prekonava hravo v spotrebe Titan. Spotreba o 100W vyssia ako GTX770 musi byt holy nezmysel. To maju asi Toxic alebo take nieco. Chlapci, nVidia prirucka pre recenzentov funguje asi aj bez Obra, len to je troska skryte...
15.11.2013 21:49:10   80.250.252.xxx 18
a viete prečo nenasadili do benchov R9 290x ??? Lebo by všetky tie NvidiaSh*ty zadupala do zeme, či už výkonom alebo cenou !!! HAVE A NICE DAY AMD POSITIVE FANS !!!
17.11.2013 13:47:41   77.48.204.xxx 22
Uber režim je grilovací trouba kterou neuchladí ani velmi dobré vodní chlazení. Vyzkoušeno vráceno.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

81 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.