Hlavní stránka Hardware Grafické karty Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách
Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.8.2013
Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Integrované grafické karty zažívají v posledních letech prudký rozvoj. Propaguje je především AMD, které na svých APU založila celou platformu. Intel nezůstává pozadu a s každou novou generací procesorů zvyšuje i výkon svých IGP. Staly se integrované grafiky konečně použitelné a mohou nahradit samostatné levné karty s cenou do 2000 Kč?


Testovací sestavy

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Metodika testování

K testování sestavy jsem zvolil celkem třináct her. Vzhledem k nízkému výkonu integrovaných grafických karet jsem výkon měřil v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px a u her snižoval detaily tak, aby alespoň na některých integrovaných kartách byly plynule hratelné.

Testovací hry

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Dota 2 — K testování jsem zvolil replay, ve kterém jsem měřil výkon při sledování velkého souboje všech hráčů s množstvím kouzel. Konkrétně šlo o záznam hry s ID 250888678, čas hry 19:00-20:00, rychlost přehrávání 1×, kamera automatická. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.

Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
65 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.