Hlavní stránka Hardware Grafické karty Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend
Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend
autor: Tomáš Šulc , publikováno 30.7.2013
Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

V diskusi pod recenzí Radeonu HD 7730 se objevila řada názorů, že raději než koupit novou lowendovou grafickou kartu, je lepší poohlédnout se po starších kartách z bazaru. Vzali jsme vás za slovo a sehnali GeForce GTS 450 a Radeon HD 5770, které shodně koupíte přibližně za 1500 Kč. Jsou lepší volbou než třeba zmíněný Radeon HD 7730?


Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Testovací sestava

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1600 × 900 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

 

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
62 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.